Heb nog één jaar geduld en je zal in de DSM club terecht komen. Discipline Sado Masochisme clubDIBO schreef:'k vind dat ze dat zouden moeten verbieden, 50Mb krijgen en ze niet gebruiken (getekend: 'de minder dan 50 Mb sync-club')![]()
![]()

Heb nog één jaar geduld en je zal in de DSM club terecht komen. Discipline Sado Masochisme clubDIBO schreef:'k vind dat ze dat zouden moeten verbieden, 50Mb krijgen en ze niet gebruiken (getekend: 'de minder dan 50 Mb sync-club')![]()
![]()
Code: Selecteer alles
* VDSL2Tool 2.3 - http://hierzo.net/ *
download upload
Line: 40200 kbps 6048 kbps
Modem max: 90908 kbps n/a Estimated!
Calculated max: 74640 kbps 15638 kbps Estimated!
Profile: 17a
Line length: 320 m Estimated!
Training margin: 20.9 dB
Attenuation: 10.6 dB
Wil je hiermee zeggen dat als je 2 pppoe sessies hebt dmv van een 2de router je dan niet kan genieten van de snelheidsupgrade? Want ik kan nog steeds maar aan 28mbps downloaden terwijl ik een 40mbps profiel heb.CCfan schreef: Daarjuist ontdekt dat het probleem was dat de 2e router (waar ik achter zit) zelf zijn PPPoE sessie aanmaakte (wat ooit wel geholpen heeft als ik me niet vergis). Toen ik dat uitzette kwam ik mooi op 37 mbps (40/6 profiel). Wat dinsdag ook zal brengen, ik ben alvast tevreden dus.
Dat was bij mij wat uiteindelijk het verschil maakte, het kan uiteraard gewoon aan mijn router liggen. Mijn router gaf met de eigen sessie slechts 19mbps door terwijl ik via de input op de router 37mbps kreeg. Na die instelling te veranderen kreeg ik ook 37mbps er uit. Het kan natuurlijk ook toevallig zijn omdat er iets bv. gereset is tijdens het toepassen van de instelling.brampiec schreef:Wil je hiermee zeggen dat als je 2 pppoe sessies hebt dmv van een 2de router je dan niet kan genieten van de snelheidsupgrade? Want ik kan nog steeds maar aan 28mbps downloaden terwijl ik een 40mbps profiel heb.CCfan schreef: Daarjuist ontdekt dat het probleem was dat de 2e router (waar ik achter zit) zelf zijn PPPoE sessie aanmaakte (wat ooit wel geholpen heeft als ik me niet vergis). Toen ik dat uitzette kwam ik mooi op 37 mbps (40/6 profiel). Wat dinsdag ook zal brengen, ik ben alvast tevreden dus.
[Post made via mobile device ]
Misschien is je router te oud?CCfan schreef:EDIT: Eens teruggezet op eigen sessie en hij halveert de downloadsnelheid weer naar +- 20 mbps.
Kan zijn natuurlijk, het is een netgear WNDR3700 (toch wel een van de betere gewone consument modellen toen). Overigens weet ik nu weer waarom hij een eigen sessie startte, het was om de bbox2 lan management miserie te vermijden. Daar ben ik nu nog wel ff mee zoet dus...eternum schreef:Misschien is je router te oud?CCfan schreef:...
Oude routers blijven nog al eens rond deze snelheid hangen.
- Als jouw modem synct aan 40 mpbs, dan moet je met één PPPoE sessie die 38mbps halen (indien niet, kan je best eens een reconnect gaan doen.brampiec schreef: Wil je hiermee zeggen dat als je 2 pppoe sessies hebt dmv van een 2de router je dan niet kan genieten van de snelheidsupgrade? Want ik kan nog steeds maar aan 28mbps downloaden terwijl ik een 40mbps profiel heb.
* VDSL2Tool 2.3 - http://hierzo.net/ *
download upload
Line: 20056 kbps 2040 kbps
Modem max: 57000 kbps n/a Estimated!
Calculated max: 46800 kbps 9805 kbps Estimated!
Profile: 8d
Line length: 392 m Estimated!
Training margin: 25.1 dB
Attenuation: 14.5 dB
Hou rekening met een foutmarge op de "estimated line lenght" ...FleXe schreef:Ik zit m.a.w. op een 8d (20/2) provisioning profiel terwijl ik op minder dan 400m van de centrale zit
Never say "never" ... maar rekening houdend met de huidige criteria die Belgacom gebruikt, zal je inderdaad op een 8d profiel blijven, met een max van 30/2FleXe schreef:In ieder geval, een 50/6 (17a) profiel zal hier wel nooit mogelijk gaan worden zeker?
downstream upstream
Line: 50192 kbps 6048 kbps
Max: 84289 kbps 17660 kbps
Profile: 17a
Distance: 104 m
Training: 21 dB
Attenuation: 6,4 dB
de 60/6 en 70/6 profielen zijn landelijk uitgerold, gewoon geduld hebben (in het slechtste geval 90 dagen = 13 wekenUzzi schreef:Iemand een idee wanneer ze de 60/6 en 70/6 profielen beginnen uit te rollen buiten West- en Oost-Vlaanderen
Interessant document. Blijkbaar is BGC ervan afgestapt om dit te implementeren, who knows ?DIBO schreef:'t is daarom dat ik het schrijf, zie voorlaatste paragraaf in dit document: "The last phase of DARE will be
implemented at end 2010. One of our biggest objectives then will be self repair."
Neen, DSM komt in de plaats van DLM. Of DARE nog actief zal zijn of een andere rol krijgt, dat weet ik niet.jackho schreef:Wat ik mij nu verder afvraag is, als de DSM zal in dienst komen, blijft de DARE en de DLM dan zijn werk verder doen zoals nu ?
technieker schreef:Voor alle duidelijkheid : DLM evalueert uw lijn na 90 dagen terug.
Dit lijkt niet juist.heist_175 schreef:Idem hier.
Ik heb nu een 16,5/2 profiel, verkregen na het foutieflijk afsluiten van mijn abonnement door Belgacom.
Sinds mijn "nieuw" abonnement zit ik op 16,5/2 en voordien heb ik enkele maanden lang op 25/2 gezeten.
Ik zit al bijna 3 maanden (sinds 21/1 ofzoiets) op 16,5/2 en ik zit echt op die verhoging te wachten...
Er bestaan dus heel wat tegenstrijdige opvattingen omtrent dit onderwerp, maar bovenstaande lijkt schneider's uitvoerige uitleg wel te bevestigen.30/2 is een DLM-profiel, en is tevens het hoogst mogelijke profiel dat je door DLM kan krijgen als je basisprofiel van de lijn (toegekend op basis van afstand tot de straatkast en verzwakking van de lijn) 20/2 is. Je lijn zal in deze situatie niet hoger kunnen gezet worden als 30/2.
De operator heeft een TBF laten draaien op je lijn, een belangrijke kwaliteitstest waarover je hier op het forum wel wat informatie terugvindt. Het gevolg van deze test is dat TBF een evt. profiel dat door DLM werd toegekend desactiveert om de lijn ten gronde te kunnen testen op de belasting van het gekozen basisprofiel.
Op basis van de resultaten van TBF, welke positief zijn, zal DLM al dan niet geactiveerd worden op je lijn. Dit proces gebeurt volautomatisch, een 14-tal dagen na TBF. Nog een beetje geduld, DLM zal terug actief worden op je lijn en zal de lijn allicht terug opwaarderen naar 30/2, maar niet hoger.