Wijziging PPP connectietijden Proximus

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1597
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

:banana:
Vooral blij dat die onverwachte onderbrekingen nu eindelijk van de baan zijn.

Internet wordt tegenwoordig op alle momenten van de dag gebruikt door meerdere gezinsleden en het is vervelend als je telkens moet uitzoeken "hééé waarom heb ik géén internet" en dan moeten zeggen "dat is normaal", wat het niet is uiteraard want eerder onbegrijpelijk dan normaal....

Wellicht krijgt men bij de helpdesk ook wel vaak dergelijke vragen: "mijn internet valt regelmatig uit en bij telenet had ik dat nooit, ik ga terug naar telenet" enzovoort...
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18452
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3752 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider

patrix schreef:Zou dit te maken hebben met de inzet van CGN bij Proximus ?
http://www.ipv6council.be/IMG/pdf/20140 ... lgacom.pdf (slide 4)
U bedoelt dat de geleidelijke toepassing (over een tijdspanne van 15 maanden) misschien gepaard gaat met de geleidelijke invoering van CGNAT?

Ik zie niet zo goed de link: de PPPoE re-connects hebben toch niet zo'n grote invloed op de hoeveelheid / beschikbaarheid van gebruikte IPv4 adressen?
fvhbrugge schreef:Vooral blij dat die onverwachte onderbrekingen nu eindelijk van de baan zijn.
Ik deel jouw enthousiasme, maar:
  • a) dit is nog niet officiëel bevestigd door Proximus
    b) het wordt geleidelijk ingevoerd (tot eind 2015), dus blijkbaar nog niet voor direct?
PS - Blijkbaar toch al van toepassing op bepaalde msr's.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2427
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 684 keer
Bedankt: 156 keer
Provider

wat is een msr?
Gebruikersavatar
xming
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 okt 2005, 10:35
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 47 keer

grrr CGNAT, no thanks.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18452
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3752 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider

johcla schreef:wat is een msr?
msr is volgens mij de Belgacom terminologie voor een BAS (Broadband access server).
De Bas is het toestel dat jouw modem het IP geeft (via de PPPoE handshake), en zodoende toegang tot het internet.

In de FritzBox log zie je bijvoorbeeld:
Internet connection established successfully. IP address: xxxx, DNS server: 195.238.2.21 and 195.238.2.22, Gateway: 87.64.240.1, Broadband PoP: MSR91GEN5-H101L1711L00PA
Server domein naam is bijvoorbeeld lg-10-200.msr91gen5.isp.belgacom.be, afgkort msr91gen5
Er bestaat ook een msr91gkk5.

De beslissing hoe lang een PPPoE sessie geldig blijft wordt per msr (BAS) beslist. Op msr41lge6 staat de PPPoE sessie blijkbaar al op oneindig ...

De cijfers (msr91, msr41 slaan op de telefoonzone (091 = Gent, 041 = Luik)
De letter combinatie (gen5, gkk5, lge6) slaan op de locatie (reps Gent, Gent Keizer Karel waarschijnlijk, Liège).
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2760
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 97 keer
Bedankt: 245 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Philippe ik ga even moeilijk doen denk ik ;-)

GKK = Gent Kleindokkaai

BAS = Broadband Access Server
MSR = Multi Service Router

Bas waren vroeger misschien nu nog Redback ? MSR Alcatel ?

De pppoe wordt nog steeds getermineerd op de bassen dacht ik ? Of zijn de bassen nu geintegreerd in de MSR's zou kunnen in theorie ?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18452
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3752 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider

Tomsworld schreef:Philippe ik ga even moeilijk doen denk ik ;-)
Doe gerust moeilijk, bedankt voor de verduidelijking !!

I stand corrected :-( , ik dacht dat de BAS en MSR eigenlijk hetzelfde waren, niet dus ?
Wat is dan juist het verschil tussen beide?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
dupondje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 646
Lid geworden op: 14 sep 2006, 23:55
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 53 keer

Hoe kan je bij een BBOX3 bv zien welke MSR je zit? Of op een eigen router?
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6048
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 347 keer

johcla schreef:Zou de samenwerking met Netflix er iets mee te maken hebben?
Vorige week heb ik 's avonds een 96u-disconnect gehad terwijl mijn dochter naar Netflix aan het kijken was. Netflix ging niet vanzelf verder, ik moest de film stoppen en weer starten.
Hier speelt het netjes verder, gelukkig want bij Scarlet is het voor zover ik weet nog om de 36 uur. Ik kijk wel vooral in de Windows 8 app, Windows Phone app en de Xbox One app. Geen idee of het misschien gewoon voorzien is in die apps.
schneider
Plus Member
Plus Member
Berichten: 160
Lid geworden op: 24 mei 2011, 00:10
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

Eerste post aangepast.
Het is dus afgerond eind 2014 (bevestigd)
pufpufpuf
Plus Member
Plus Member
Berichten: 144
Lid geworden op: 18 jul 2010, 12:15
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 3 keer

Is er nieuws als scarlet volgt?
(die zitten nog op 36 uur, op zich geen probleem mijn dd-wrt router verbreekt telkens om 4u30 's nachts de verbinding, maar het maakt alles toch wat eenvoudiger)
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18452
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3752 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider

We hebben van Proximus officiëel bevestiging gekregen dat de PPPoE 96-u reconnect afgeschaft wordt.
Het is inderdaad de bedoeling om de sessies niet meer te verbreken na 96 uur.
Op dit moment is dit al het geval voor ongeveer 20% van onze residentiële klanten.
De rest zal volledig afgewerkt zijn tegen midden december van dit jaar (en niet eind 2015).

Dit werd inderdaad al lang gevraagd door een klein deel van onze klanten (typisch de intensieve computerfreaks). Voor de gemiddelde klant is dit echter compleet onzichtbaar.

Voor alle duidelijkheid: dit betekent niet dat deze klanten nu een vast IP adres krijgen. Van zodra de modem uitgeschakeld wordt, of bij een update van onze netwerkapparatuur wordt de sessie heropgestart met een ander IP adres. Een echt vast ip adres is beschikbaar met het professionele internet-productgamma.
Hiermee verdwijnt definitief één van de nadelen van Proximus t.o.v. Telenet :-D
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2760
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 97 keer
Bedankt: 245 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Nu hoop ik nog dat de optie i office fixed ip goedkoper zal worden, liefst 5 a 10 euro max.
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1879
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 367 keer
Bedankt: 174 keer
Provider

philippe_d schreef:Hiermee verdwijnt definitief één van de nadelen van Proximus t.o.v. Telenet :-D
Echt wel grappig dat Telenet tegelijkertijd hun poorten <1024 openzet.
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2760
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 97 keer
Bedankt: 245 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Idd nu heb je bij telenet fixed quasi fixed ip bij belgacom onbeperkt tot reconnect, daarentegen is dat van telenet iets vaster, want mijn ervaring is dat een modem reboot etc geen ip change tot gevolgd heeft en bij Belgacom wel.
VTOLfreak
Member
Member
Berichten: 84
Lid geworden op: 12 feb 2006, 00:26
Bedankt: 1 keer

Voor de gemiddelde klant is dit echter compleet onzichtbaar
Tot de gemiddelde klant Netflix begint te kennen. Leg maar eens uit aan de gemiddelde klant dat het normaal is dat de TV af en toe stopt met spelen. En ik hoor ook dat IPv6 problemen heeft met de regelmatige disconnects...
Matthias
Pro Member
Pro Member
Berichten: 249
Lid geworden op: 03 feb 2007, 20:24
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer

Ik denk dat menig klant hier wel last van ondervond. Speel eens een online spel en je opeens uit het spel gevlogen wordt omdat de 36u om zijn. Gelukkig lan je met de BBox2 een manuele disconnect schedulen.
Bssoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 618
Lid geworden op: 11 dec 2012, 14:31
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 165 keer

Tomsworld schreef:Philippe ik ga even moeilijk doen denk ik ;-)
GKK = Gent Kleindokkaai
91GKK zonenummer + de locatie (is wel degelijk) Gent Keizer Karel (Keizer Karelstraat)
91GEN zonenummer + de locatie, Gent Centrum (Sint-Niklaasstraat)
dat is feitelijk de verkorte benaming van een LEX (moedercentrale), niet meer of minder.
Het bestaat altijd uit 2 cijfers en 3 letters voor heel Belgie ....
vb: 41CEN, 71GIL, 03BKC, 02STR , 02CEN, 02LIN, enz... je kan er niet altijd uit afleiden over welke verdeler het gaat.
Het getal daarachter, 0 = dat was vroeger de moedercentrale vb: 02AND0, andere getallen LDC of ROP's denk ik ?
Een LDC/ROP heeft de naam van de LEX (moedercentrale) waar hij is aan gekoppeld.

Een programmeerder van een LEX die heeft die verkorte naam nodig .... waar of adres van die LEX dat trekt hij zich niet aan.

Bijkomende info: taken van de BAS:
toewijzen van een IP adres
controleren van de Login
toewijzen van rechten of beperkingen
aggregeren van verkeer naar ISP's

Vroeger konden de techniekers een BAS test doen, spijtig genoeg bestaat het niet meer.
Je kon een test doen tot de BAS met beperkt paswoord, indien gelukt kreeg je dan een pagina te zien.
Bas test.jpg
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Gent Kleindokkaai? 91GKK staat voor Gent Keizer Karel(straat) hoor :)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 570
Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 18 keer
Provider

Bij mij wordt om de 24 uur de verbinding verbroken,dit is sedert begin deze maand,voordien was dit om de 96 uur.

01/12/2014 01:26:25 24h 0m 3s 24 854 Kb 175 206 Kb ADSL
02/12/2014 01:26:28 14h 34m 17s 7 805 Kb 69 513 Kb ADSL
02/12/2014 16:00:51 8h 0m 0s 6 663 Kb 17 893 Kb ADSL
03/12/2014 00:00:51 0h 0m 0s 0 Kb 0 Kb ADSL
03/12/2014 02:22:15 24h 0m 3s 11 054 Kb 126 841 Kb ADSL
04/12/2014 02:22:18 24h 0m 2s 16 732 Kb 79 749 Kb ADSL
05/12/2014 02:22:20 24h 0m 1s 15 590 Kb 156 249 Kb ADSL
06/12/2014 02:22:21 24h 0m 1s 11 798 Kb 64 948 Kb
VoIP:OVH
Provider:Edpnet VDSL (100/30 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7530 ax FRITZ!OS: 8.02
dejean
Pro Member
Pro Member
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jan 2006, 22:23
Locatie: Kapelle op den Bos
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 12 keer

verbindingsduur.jpg
idem,

Mechanisch schakelklokje schakelt om +/- 4 h ( s' morgens ), en ik zie nu nog een change om 12.00 s'nachts
Afwachten dus
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2748
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
Bedankt: 208 keer

Daarom dat ik een backup van het internet heb, om die paar seconden te kunnen overbruggen! :-D
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
VTOLfreak
Member
Member
Berichten: 84
Lid geworden op: 12 feb 2006, 00:26
Bedankt: 1 keer

Ik heb al een paar mensen zien posten dat ze hun modem op een tijdklokje hebben hangen. Haal je hiermee DLM niet overhoop? Dat deze begint te denken dat de lijn niet stabiel is en je profiel verlaagt?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6186
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1957 keer
Recent bedankt: 4 keer

Neen, stroomonderbrekingen hebben geen invloed op DLM. Het zou bijvoorbeeld nogal stom zijn dat een kortsluiting in een wafelijzer je terug op lagere snelheid zou zetten.

Reboots en reconnects via de modemfirmware daarentegen, daar zou ik toch heel erg mee opletten.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4331
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 279 keer

Bij het uitschakelen is het de inwendige voedingscapaciteit, die de spanning lang genoeg kan aanhouden,
zodat de bbox het kan melden " niets aan de hand ik wordt uitgeschakeld "
VTOLfreak
Member
Member
Berichten: 84
Lid geworden op: 12 feb 2006, 00:26
Bedankt: 1 keer

Goed om te weten. Maar ik denk dat ik mijn UPS toch ga laten zitten. :)

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

Sedert 26 november om de 24 uur een nieuwe PPPoE sessie.
Altijd op hetzelfde uur blijkbaar (wel 's nachts).
En nee, ik heb geen schakelklokje zitten.
Ik heb wel nog een Bbox2.
Misschien is het daarmee?
VTOLfreak
Member
Member
Berichten: 84
Lid geworden op: 12 feb 2006, 00:26
Bedankt: 1 keer

De enige manier om problemen van jou kant uit te sluiten is om een andere modem te proberen. Je kan altijd naar de Proximus helpdesk bellen en proberen een bbox3 vast te krijgen. Maar ik weet niet of ze zomaar gratis jouw modem willen omruilen. Misschien dat andere forumleden hier ervaring mee hebben?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
-KoeKe-
Plus Member
Plus Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 19 aug 2010, 20:59
Twitter: SandersBert
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

Hier ook vanaf 1 december om de 24 uur is er een nieuwe PPPoE sessie, ik heb ook de BBOX2.
dupondje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 646
Lid geworden op: 14 sep 2006, 23:55
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 53 keer

De verbindingstijden op proximus geven 24u, maar mijn router zegt 1 dag & 7uur connected.
Dus lijkt me niet te kloppen met de realiteit.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

Ik denk dat ik wat te snel geweest ben. :oops:
Via "MyProximus" zie ik blokken van exact 24 uur als "verbindingsduur".
Vroeger kwam de "verbindingsduur" overeen met een nieuwe PPPoE sessie (en dus een nieuw IP adres).

Indien ik nu in mijn logfiles ga kijken, heb ik geen nieuw IP adres gekregen over de afgelopen dagen.
Dus ga ik ervan uit dat Proximus in "MyProximus" nu (minstens) om de 24 uur gaat weergeven wat de datatrafiek geweest is.
Maar dat dit niet noodzakelijk een nieuwe PPPoE sessie is!!
Wel indien men tussen de "24 uur rapportering" zelf een nieuwe PPPoE sessie initieert (bijvoorbeeld reboot, reset, ....) en dan zal dit allicht resulteren in een extra lijntje bij de "verbindingstijden" in "MyProximus".

Met andere woorden: de weergegeven "verbindingstijden" in MyProximus dekken de lading van het begrip niet meer...

Edit:
Even remote ingelogd op mijn Bbox2.
En jawel, de laatste vermelding van "PPPOE: session established" op de Bbox2 dateert van 28 november jongstleden.
De voorlaatste vermelding (exact 96 uur daarvoor) dateert van 24 november jongstleden.
De per 24 uur wederkerende "verbindingstijden" op MyProximus zijn dus een rapportering van het verbruikte volume over de vermelde tijdsspanne.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4331
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 279 keer

zou inderdaad straf geweest zijn nu ze beloofd hadden dat er geen reconnects meer gingen gebeuren
tegen het einde van het jaar, dus dat de 96u re-connecties gingen afgeschaft worden.
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 902
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 68 keer

Hier ook 24u weergave op MyProximus maar geen nieuw IP :)
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2760
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 97 keer
Bedankt: 245 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Ik kan het ook bevestigen net gekeken op een lijn waar de ppp 7 dagen up is en sinds 1 december als tijd altijd 24 uur staat. Waarschijnlijk kiest Proximus om de volume info eens per 24u te updaten, is een mooi alternatief, het is misschien een klein beetje verwarrend.
ElCid
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 dec 2014, 21:13

Ik bekijk mijn IP-cameras in real time via een browser (recentste Firefox) op een Nexus tablet. De cameras hebben een vast IP, jarenlang geen enkel probleem, maar sinds Proximus de PPP connectietijd op 24 uur heeft ingesteld verlies ik elke dag 1x het beeld. Dan moet ik handmatig de browser reloaden, niet echt een probleem maar ik zou wel graag begijpen waarom dit nu nodig is. Iemand ideeën?
VTOLfreak
Member
Member
Berichten: 84
Lid geworden op: 12 feb 2006, 00:26
Bedankt: 1 keer

Ik ben deze thread nu al een tijdje aan het volgen en begin inmiddels te zuchten als iemand weer post dat Proximus dit met opzet doet. Als dit een nieuwe policy was zou IEDEREEN dit probleem hebben en dat is niet het geval. Ja, je zit met een probleem. Eerst eigen apparatuur uit sluiten als oorzaak, dan de helpdesk contacteren.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 570
Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
Uitgedeelde bedankjes: 158 keer
Bedankt: 78 keer
Provider

De Belgacom VDSL2-verbinding van mijn werk (gewone Maxi) is nu al 9 dagen geconnecteerd. Geen disconnects meer dus om de 96u.
EDPnet FIBER XL (500/100)
NL Ziet / VTM Go+ / GoPlay
Digi Mobile
OVH VOIP + EDPnet VOIP
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2760
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 97 keer
Bedankt: 245 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

krisken schreef:Gent Kleindokkaai? 91GKK staat voor Gent Keizer Karel(straat) hoor :)
Ondertussen even gezocht en het volledige lijst opnieuw tegengekomen (komt uit publieke doc's).
Screen Shot 2014-12-15 at 01.17.46.png
Gebruikersavatar
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1008
Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
Twitter: kitt1977
Locatie: ON4TOP
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 45 keer

hier ook al meer dan 6 dagen PPOE connected ..

Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 15153
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1682 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Nu twijfel ik... ik had de tijdsklok zo ingesteld dat hij 's nachts een uur of 4-5 uit gaat, vooreerst om te reconnecten maar ook om wat elektriciteit te sparen. Nu is dit niet echt meer nodig voor de reconnect, maar wat zou dat kunnen sparen van elektriciteit?
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”