philippe_d schreef:Dus iedereen die vindt dat hij "teveel" betaalt, omdat zijn bestaande lijn de nieuwe snelheden waarop hij recht geeft, niet aankan, kan bijna zonder kosten (6,20€) naar een goedkopere formule overstappen.
Ik heb zopas voor een kennis naar Belgacom gebeld om zijn Favorite te downgraden naar Comfort (gezien hij een ADSL2+ lijntje heeft met een sync van 12 mbps / 512 kbps)
- Zoals in de start topic geschreven kost dit éénmalig 6.26 €.
- Gezien er een nieuw jaarcontract start, kon de klantendienst mij een (éénmalige) korting van 15€ aanbieden. De downgrade kost dus in feite niets (je krijgt zelfs nog 8.7€ kado
)
De kd vertelde mij nog erbij dat, indien we het abbo zouden opzeggen, en onmiddellijk een nieuwe contract aangaan, we de promo krijgen van 10€ voor de eerste zes maanden.
Blijkbaar doen vele klanten het op die manier, en dat kan zonder probleem.
De login blijft dezelfde, en je verliest zelfs je e-mail adres niet (zelfde contractnummer wordt overgezet).
Enige nadeel: je zit wel enkele dagen zonder internet (de lijn wordt fysisch onderbroken en terug verbonden). Dus geen optie voor wie internet niet kan missen ...
Ik kon mijn oren niet geloven toen ik dit hoorde (dacht dat zo'n promotie alleen voor "nieuwe" klanten was), maar de Belgacom operator beweerde dat dit absoluut geen probleem is.