Philips SNA6600 niet meer te veranderen naar Ozenda firmware
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 179 keer
Zou iemand die de oude bootloader heeft (als je inlogt op de webinterface staat dat bij "Boot Code Version", alles onder 0.69.2 is goed), deze firmware eens willen flashen? Ik moet weten of deze firmware-update ook de bootloader update bevat of niet. Misschien best om het te testen op een Philips die niet voor dagelijks gebruik dient (alle instellingen zijn namelijk weg). Gewoon vermelden of de Boot Code Version veranderd is of niet. De upgrade maakt het nog steeds mogelijk custom firmware te gebruiken door een HEX-edit uit te voeren en het is de laatste officiele update van Belgacom, dus gevaar om hem te bricken zit er niet in.
Ik heb deze informatie nodig omdat mijn huidige Philips per ongeluk verkeerd heb geflashed (was te verwachten dat dat gebeuren zou, met al mijn custom firmware geklooi) maar het zou jammer zijn te moeten stoppen omdat ik gewoon niemand anders in mijn omgeving ken die nog een Philips heeft.
Edit: Philips werkt terug
Met behulp van een geconverteerde HEX-dump van de bootloader van de Siemens SX541 is het gelukt de bootloader te downgraden naar versie 0.67.3. Het voordeel is dat je niet gebonden bent aan de restricties van de nieuwe bootloader, het nadeel is dat hij te oud is om de SMC firmware te kunnen draaien. De firmware van Ozenda, Philips en Belgacom werkt echter perfect.
Nu even proberen of ik aan de 0.69.0 bootloader geraak. Dat zou ideaal zijn, die ondersteund namelijk alle hedendaagse firmware maar heeft nog geen restricties. Op de SNA6600 is SMC-firmware namelijk nog steeds niet mogelijk (mijn geknutselde bootloader is te oud en die van belgacom te nieuw).
Ik heb deze informatie nodig omdat mijn huidige Philips per ongeluk verkeerd heb geflashed (was te verwachten dat dat gebeuren zou, met al mijn custom firmware geklooi) maar het zou jammer zijn te moeten stoppen omdat ik gewoon niemand anders in mijn omgeving ken die nog een Philips heeft.
Edit: Philips werkt terug

Met behulp van een geconverteerde HEX-dump van de bootloader van de Siemens SX541 is het gelukt de bootloader te downgraden naar versie 0.67.3. Het voordeel is dat je niet gebonden bent aan de restricties van de nieuwe bootloader, het nadeel is dat hij te oud is om de SMC firmware te kunnen draaien. De firmware van Ozenda, Philips en Belgacom werkt echter perfect.

Nu even proberen of ik aan de 0.69.0 bootloader geraak. Dat zou ideaal zijn, die ondersteund namelijk alle hedendaagse firmware maar heeft nog geen restricties. Op de SNA6600 is SMC-firmware namelijk nog steeds niet mogelijk (mijn geknutselde bootloader is te oud en die van belgacom te nieuw).
- Bijlagen
-
- bootloader.0.67.3.modded.zip
- (99.71 KiB) 269 keer gedownload
- Petervanakelyen
- Elite Poster
Weet me te zeggen welke bootloader ('Boot Code' in de status pagina) erop draait. 0.69.0 zou ideaal zijn, al vrees ik daarvoor 

- Petervanakelyen
- Elite Poster
Mooi zo, hoe meer verschillende bootloaders hoe beter
Wat gebeurd als je vanuit recovery probeert deze firmware te flashen?
Dit is de laatste versie van de SMC firmware (gemodificeerd voor de oude bootloader). Als hij na het flashen vasthangt (probeer eerst een gewone reboot), gewoon reset knop ingedrukt houden tijdens het aanzetten, dan kom je vanzelf in recovery mode terecht. Daar kan je terug de Belgacom 0.42 firmware flashen (die hier te vinden is). Het flashen van nieuwe firmware doe je overigens best altijd vanuit recovery mode.

Dit is de laatste versie van de SMC firmware (gemodificeerd voor de oude bootloader). Als hij na het flashen vasthangt (probeer eerst een gewone reboot), gewoon reset knop ingedrukt houden tijdens het aanzetten, dan kom je vanzelf in recovery mode terecht. Daar kan je terug de Belgacom 0.42 firmware flashen (die hier te vinden is). Het flashen van nieuwe firmware doe je overigens best altijd vanuit recovery mode.
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
- Bedankt: 780 keer
Dju, ik heb:
Code: Selecteer alles
Runtime Code Version:
0.42 (Oct 17 2006 16:54:54)
Boot Code Version: 0.69.2
ADSL Modem Code Version: 06.02.00.60A+
Ik heb hier nog een versie waarmee ik in de tijd van firmware kon veranderen (als ik het mij goed herinner).
Laat maar weten of het werkt.
http://ljgcv.mine.nu/AR4505GW_A_ZZ_FW0_43_p.bin
Laat maar weten of het werkt.
http://ljgcv.mine.nu/AR4505GW_A_ZZ_FW0_43_p.bin
- Petervanakelyen
- Elite Poster
@meon: probeer deze firmware eens. Laatste firmware van Philips voor de SNA6500 (werkt ook gewoon op de SNA6600). Heeft een iets nieuwere ADSL firmware (zou de stabiliteit ten goede moeten komen) en heb ik gemodificeerd voor de nieuwe bootloader. Heeft normaal ook niet de limiet van max. vier toegelaten apparaten. Wel nog steeds enkel WPA-TKIP en geen USB-support (zoals de SMC firmware). Om hem te installeren start je best op in recovery mode (resetknop ingedrukt houden terwijl je de stroom inplugt) en flash je de firmware vanuit het recovery menu op 192.168.2.1. Na de flash (normaal komt er tijdens het flashen iets op als "processing, please wait...") in het menu aan de linkerkant even rebooten en dan zou je na de reboot in het menu van Philips terechtgekomen moeten zijn.
Om terug te flashen naar de Belgacom firmware voer je juist hetzelfde uit, alleen gebruik je dit keer deze firmware. Aan de bootloader moet je normaal niets veranderen, tenzij je in een experimentele bui bent en de 0.67.3 bootloader-downgrade met Ozenda firmware wil gaan draaien.
@joris84: bedankt, dat is de Ozenda firmware. Werkt goed (biedt ook als enige ondersteuning voor functies zoals QoS) alleen gaf de oudere ADSL firmware time-outs in combinatie met mijn verbinding.
Om terug te flashen naar de Belgacom firmware voer je juist hetzelfde uit, alleen gebruik je dit keer deze firmware. Aan de bootloader moet je normaal niets veranderen, tenzij je in een experimentele bui bent en de 0.67.3 bootloader-downgrade met Ozenda firmware wil gaan draaien.

@joris84: bedankt, dat is de Ozenda firmware. Werkt goed (biedt ook als enige ondersteuning voor functies zoals QoS) alleen gaf de oudere ADSL firmware time-outs in combinatie met mijn verbinding.
- MClaeys
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 347 keer
Als ik die SMC firmware wil flashen bij firmware upgraden krijg ik "Incorrect user interface image" als melding. Vanuit recovery mode krijg ik "Incorrect firmware image"Petervanakelyen schreef:Mooi zo, hoe meer verschillende bootloaders hoe beterWat gebeurd als je vanuit recovery probeert deze firmware te flashen?
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
- Bedankt: 780 keer
@Petervanakelyen: hoe 'riskant' is dat?
. Mijn enige failover-modem is een Speedtouch USB welke waarschijnlijk niet meer zal werken onder Windows 7... Ding is overigens ook PPPoA (al kan 'm ook PPPoE), en ik dacht niet dat PPPoA nog gedaan werd bij Belgacom?
Want die beperking van 4 clients werkt wel op m'n zenuwen ja... Al heb ik gemerkt dat als ik alle wifi-beveiliging er af haal ik meer dan 4 kan doen...

Want die beperking van 4 clients werkt wel op m'n zenuwen ja... Al heb ik gemerkt dat als ik alle wifi-beveiliging er af haal ik meer dan 4 kan doen...
- Petervanakelyen
- Elite Poster
Zo lang je niet experimenteel gaat doen en andere bootloaders gaat flashen, is het heel veilig. Je kan namelijk altijd opstarten in bootloader/recovery mode en vanuit de webinterface daar upgraden naar de officiële Belgacom firmware. Als je een config-backup maakt op je huidige firmware moet je zelfs je instellingen niet meer aanpassen als je terug naar deze firmware zou flashen.
@mclaeys: hetzelfde krijg ik ook als ik die SMC firmware wil flashen. Vreemd, want ik weet heel zeker dat ik die firmware al succesvol op een SNA6500 heb gedraaid (en de SNA6600 is exact hetzelfde).
@mclaeys: hetzelfde krijg ik ook als ik die SMC firmware wil flashen. Vreemd, want ik weet heel zeker dat ik die firmware al succesvol op een SNA6500 heb gedraaid (en de SNA6600 is exact hetzelfde).
- Petervanakelyen
- Elite Poster
Hehe
Ik ben op dit moment nog wat aan het experimenteren met OpenWRT en aan het zoeken naar een Philips met bootloader 0.69.0, ik heb alleen zo weinig tijd om me er goed mee bezig te houden...
Edit: meon komt verdacht weinig online, even goed luisteren, met een goede windrichting zijn de vervloekingen vanuit Bree wel tot hier te horen

Edit: meon komt verdacht weinig online, even goed luisteren, met een goede windrichting zijn de vervloekingen vanuit Bree wel tot hier te horen

ik heb van deze toestel een switch gemaakt en krijg hem niet meer aan de gang als router hij vind ook geen default gateway en als hij die vind dan wilt hij aar niet mee verbinden.
mijn bootcode is Boot-code Ver. 0.67.3
hebben jullie enige raad? mss flashen ofzo. de bedoeling is om er een repeater van te maken
mijn bootcode is Boot-code Ver. 0.67.3
hebben jullie enige raad? mss flashen ofzo. de bedoeling is om er een repeater van te maken
- Petervanakelyen
- Elite Poster
Gewoon reset knopje op de achterkant voor 10 seconden indrukken en je kan hem terug bereiken op 192.168.2.1 (of 192.168.1.1 als je nog de Belgacom firmware draait). Hou er rekening mee dat je er enkel een repeater van kan maken als het Access Point dat je wil repeaten ook WDS (Wireless Distribution System) ondersteund en je gebruik maakt van WEP als encryptie.
-
- Starter
@Petervanakelyen: ik heb die firmware van jou op mijn modem (6500) proberen installeren, na het installeren werkte deze niet meer. Heb hem dan terug naar 0.42 geflasht, nu doet hij het weer wel.
Zou graag de laatste firmware willen installeren omdat mijn nieuwe laptop problemen heeft met connecten. Nu kan ik de laatste nieuwe firmware van Philips er niet op flashen, ik moet eerst naar 0.43 flashen. Heeft iemand deze firmware of andere oplossing ?
Runtime Code Version:
Zou graag de laatste firmware willen installeren omdat mijn nieuwe laptop problemen heeft met connecten. Nu kan ik de laatste nieuwe firmware van Philips er niet op flashen, ik moet eerst naar 0.43 flashen. Heeft iemand deze firmware of andere oplossing ?
Runtime Code Version:
- jaker
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 274 keer
- Bedankt: 89 keer
@Mr.Bubbles: Is je router de Philips SNV6520 (die met het rode deksel)? In dat geval, kan je die best herflashen met de SMC firmware voor de 7908VoWBRA (versie 2.15). Die is heel stabiel en geeft veel extra's (tot 4 onafhankelijke Voip configuraties, dialing plans, WDS ...). Persoonlijk heb ik dit sinds februari al zo lopen tot mijn volle tevredenheid 

Internet/TV: Orange Zen Fiber + TV Vlaanderen
Kabelmodem: Arris CM3500B
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Mobiel: Mobile Vikings / Samsung Galaxy S23
- Petervanakelyen
- Elite Poster
Op de SNA6500 kan je inderdaad de SMC firmware flashen. Je moet eerst de bootloader installeren (0.69d) via recovery mode en dan de firmware van de 7908VoWBRA. Op degene met het blauwe deksel werkt die firmware helaas niet.
-
- Starter
Het is één met bruin deksel. Gaat dit lukken dan ? En waar kan ik de goede bootloader en firmware vinden? Wat moet ik dan kiezen in recovery runtime of firmware ?
Thx
Thx
- Petervanakelyen
- Elite Poster
Start op in recovery mode (reset knop ingedrukt houden tijdens het inpluggen, ik geloof dat de power LED dan begint te knipperen). Je kan de router dan bereiken op 192.168.2.1 geloof ik, je hoeft geen vast IP-adres in te stellen. Je kiest voor 'boot code' en gebruikt dan deze bootloader om te installeren. Er moet dan in plaats van boot code 0.69.2, boot code 0.69d op staan (nog steeds in recovery). Daarna flash je deze runtime code. Als je de router dan reboot, zou hij normaal moeten opstarten in de SMC firmware (met WPA2 ondersteuning
). Dit werkt voor de SNA6500 en nog een paar andere, niet voor de SNA6600 (degene met blauw deksel).

- jaker
- Elite Poster
@Petervanakelyen: De SNA6500 heeft toch geen Voip ondersteuning dacht ik (of ben ik mis?). Geeft dat dan geen problemen om de firmware van de SMC 7908VoWBRA te flashen? Of wordt het Voip gedeelte automatisch uitgeschakeld door gebrek aan de juiste hardware?
- Petervanakelyen
- Elite Poster
De SNA6500 heeft evenmin een USB-poort (zoals de 7908VoWBRA), maar zolang je die functie niet gebruikt geeft het geen problemen 

-
- Starter
Het flashen van de bootloader naar "Boot-code Ver. 0.69d.0" via de optie BootLoader is succesvol gelukt. Het flashen van de firmware met de optie Runtime Code wil niet succesvol lukken.
Het flashen lukt wel, ik kom dan terug op hetzelfde scherm, wanneer ik dan op Reboot klik krijg ik een time-out. Wanneer ik dan de router manueel on/off zet of reset blijft het 1ste lampke branden. Maar ik kan niet in de router via 192.168.1.1 wanneer ik bij ipconfig kijk staat de gateway nog op 192.168.2.1
Wanneer ik reset induw tijden het booten kan ik terug in de recovery op het adres 192.168.2.1
Doe ik iets verkeerd of is het bij dit model niet mogelijk ? (nog wat info dat onderaan de router staat)
CPWBS154/18
Annex A
0682
SWV 0.34
ps: maybe terug naar de vorige bootloader keren ? heeft iemand deze ?
Het flashen lukt wel, ik kom dan terug op hetzelfde scherm, wanneer ik dan op Reboot klik krijg ik een time-out. Wanneer ik dan de router manueel on/off zet of reset blijft het 1ste lampke branden. Maar ik kan niet in de router via 192.168.1.1 wanneer ik bij ipconfig kijk staat de gateway nog op 192.168.2.1
Wanneer ik reset induw tijden het booten kan ik terug in de recovery op het adres 192.168.2.1
Doe ik iets verkeerd of is het bij dit model niet mogelijk ? (nog wat info dat onderaan de router staat)
CPWBS154/18
Annex A
0682
SWV 0.34
ps: maybe terug naar de vorige bootloader keren ? heeft iemand deze ?
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 2 keer
heeft iemand nog originele firmware of werkende firmware ?Petervanakelyen schreef:Start op in recovery mode (reset knop ingedrukt houden tijdens het inpluggen, ik geloof dat de power LED dan begint te knipperen). Je kan de router dan bereiken op 192.168.2.1 geloof ik, je hoeft geen vast IP-adres in te stellen. Je kiest voor 'boot code' en gebruikt dan deze bootloader om te installeren. Er moet dan in plaats van boot code 0.69.2, boot code 0.69d op staan (nog steeds in recovery). Daarna flash je deze runtime code. Als je de router dan reboot, zou hij normaal moeten opstarten in de SMC firmware (met WPA2 ondersteuning). Dit werkt voor de SNA6500 en nog een paar andere, niet voor de SNA6600 (degene met blauw deksel).
mijn router heb ik gereset , (zoals op de site stond v belgacom ) en sinds dien heeft mijn router 192.168.2.1 , en recovery pagina.
thx
-
- Starter
Ik heb een Philips SNV6520/18
Runtime Code Version 0.81.34 (7DEC2009 15:17:41)
Boot-code ver 0.68.8
Sticker onder de modem vermeldt ook nog : SW V0.76a
Ik krijg met geen mogelijkheid een bootloader V 0.69d opgeladen (gedownload van ftp://dl.solcon.nl/pub/dsl/firmware/SIP ... ADER-0.69d)
Steeds : "Model mismatch"
Andere bijzonderheid is dat het adres van de webinterface 192.168.1.1 is, en niet 192.168.2.1 zoals in bijna alle documentatie te vinden is.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Runtime Code Version 0.81.34 (7DEC2009 15:17:41)
Boot-code ver 0.68.8
Sticker onder de modem vermeldt ook nog : SW V0.76a
Ik krijg met geen mogelijkheid een bootloader V 0.69d opgeladen (gedownload van ftp://dl.solcon.nl/pub/dsl/firmware/SIP ... ADER-0.69d)
Steeds : "Model mismatch"
Andere bijzonderheid is dat het adres van de webinterface 192.168.1.1 is, en niet 192.168.2.1 zoals in bijna alle documentatie te vinden is.
Heeft iemand hier ervaring mee?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 98 keer
Ervaring met deze firmware heb ik niet, maar ik herinner me van paar jaar geleden, dat vervanging van de BGC firmware door SMC-firmware SMC7908VoWBRA-FW2_15, Wifi connectieproblemen met één bepaalde laptop (HP) heeft opgelost. Ook rest v/d features & interface was er op vooruit gegaan, als ik me nog goed herinner. Originele sticker vermeldt: SW V0.75a. Let wel: ik heb dit toestel de laatste jaren als extra Wifi-switch in gebruik, dus deze firmware niet gebruikt voor ADSL verbinding.
- jaker
- Elite Poster
@RedRooster: Ik heb veel met de Philips SNV6520/18 aan het experimenteren geweest (ook met de SMC firmware). Heb je nog hulp nodig?
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 14 keer
ik kwam deze post tegen over de philips snv6520 ,ik heb exact dezelfde ervaringen ( onmogelijk om bootloader/firmware te veranderen ,ip op 192.168.1.1) .
inmiddels n oplossing gevonden?
update ,is inmiddels gelukt ,had de bootloader niet goed aangepast
inmiddels n oplossing gevonden?
update ,is inmiddels gelukt ,had de bootloader niet goed aangepast
have a Philips SNA6600 Boot-code Ver. 0.69.2. modem refused to work. make a reset, modem enetered in a recovering tool and shows to
Enter the path and name of the upgrade file then click the APPLY button below. You will be prompted to confirm the upgrade.
need a firmware for it, could someone help me, please?
tried to put SNA6500-A-fw-v0_54.bin but it shows unsuported file
Enter the path and name of the upgrade file then click the APPLY button below. You will be prompted to confirm the upgrade.
need a firmware for it, could someone help me, please?
tried to put SNA6500-A-fw-v0_54.bin but it shows unsuported file