Die 0db downstream noise margin is vermoedelijk een bug in de bbox, kan echt geen fout in mijn code vinden...hardyscript schreef:op uw vorige post hierboven staat een identieke lijn maar met downstream margin 0,0db
Kan je mij het verschil hier even verduidelijken ?
Met Chrome is het ook mogelijk als je de developer tools opent (F12) en in de javascriptfile gui-api.js een breakpoint set op regel 485 (nadat je ingelogd bent).brampiec schreef:Kan ik dit ook met google Chrome uitvoeren? Ik ban eigenlijk niet zo thuis in dat ajax gebeuren maar ben toch wel technisch onderlegd.
Ik heb een downstream noise margin van 0 maar mijn lijn lijkt volledig in orde. "geen problemen aangetroffen"
Ga dan naar bvb de pagina network connectivity, je zou nu in de breakpoint terecht moeten komen. Pas hier de variabele 'i' aan (paneel rechts), pas de xpath aan zoals eerder aangegeven, en laat de code verder uitvoeren (disable breakpoint). Nadat de request gedaan is, bekijk je de reply 'json-req' in het tabblad sources. Daar zal je zien staan 'Applied' of 'Unknown path'. Later maak ik nog een debug tab bij in de tool, waarmee je gemakkelijk een xpath kunt verzenden, en het antwoord kan bekijken.
Een half uur is inderdaad veel te lang, het zou maximaal 5 a 10 minuten mogen duren om alle waarden uit te lezen. Het lijkt mij dat de thread die de waarden ophaalt gestopt is na een fout van de bbox. Moet dit inderdaad nog opvangen met een foutboodschap zodat je niet eindeloos zit te wachtenbroke23 schreef:De tool blijft nu al een halfuur lang staan op busy bij upstream current bit rate (lijn 2 dus)... en er lijkt niets te gebeuren, heb gelezen dat het effe kan duren, maar zolang ?
W8 (x64) hier...

Kheb al gemerkt dat niet alle vectored lijnen 100mb max download bitrate halen, zoals mijn lijn. Nochtans heb ik tijdens een testperiode wel op 100mb gestaan, dus de snelheid optrekken naar 100mb voor vectored lijnen < 400m lijkt me wel haalbaar. In de buurlanden doen ze dit alcptKangaroo schreef:Dankzij de tool krijgen we steeds meer vectoring-enabled users te zien, en ik heb er daarvan nog geen enkele onder de 70Mbit gezien -- zou het nog lang duren eer men bij Proximus de magische 100Mbit overschrijdt?

Dit is inderdaad wel vreemd. Hier werkt ik met W8.1 x64, mijn bbox is dezelfde versie als de uwe. Wat ik zelf al gemerkt heb tijdens mijn testen is dat de bbox geen antwoord geeft als ik de requests 'te zwaar' maak (bvb meer dan 100 waarden checken per request). Ik zal de requests iets lichter instellen in een volgende versie, hopelijk zal dit het probleem oplossen.broke23 schreef:Krijg hier nog altijd geen reactie met de tool...![]()
heb al run as admin geprobeerd, onder W7 (x64) nu, rechtstreeks bekabeld aan bbox3, zonder firewalls/antivirus, niks![]()
*edit*
Heb een nieuwe versie klaar, deze kan je hier downloaden:
https://www.belgacomcloud.be/?shareObje ... 9241dff95c
Deze versie bevat enkele verbeteringen:
- betere profieldetectie
- sneller de huidige download en uploadsnelheid opvragen
- geen '-1' waarden, meer
- fouten in requests worden nu in een alertbox getoond, samen met debuginfo
*edit2*
Voor de ontwikkelaars: de tool staat nu op GitHub

Wat heb je nodig om mee te helpen:
- Github account
- Visual Studio 2013
- .NET 4.0 c# kennis
- ... en een Sagem BBox3
Github is nieuw voor mij, ik ben eerder vertrouwd met Team Foundation. Ik weet nog niet goed hoe andere mensen dit project kunnen uitchecken en bijwerken, hoe men branches maakt enz, maar dit zal zichzelf wel uitwijzen in de loop van de tijd.