Wil belgacom hun klanten wel houden?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Doktor Avalanche
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 122 keer
Bedankt: 70 keer
Contacteer:
Provider

Sinds jaar en dag heb ik belgacomtv + vaste telefonie + internet via belgacom. Omdat ik de vaste telefoon nauwelijks gebruik besloot ik dit nummer over te zetten naar weepee zodat men mij nog kan bellen.
Een tweetal weken geleden vraag ik bij weepee om mijn belgacom nummer te porteren en zet expliciet op de aanvraag dat belgacomtv en internet actief moeten blijven.
Eind vorige week kreeg ik een brief van belgacom met de bevesteging dat mijn nummer op 2/2 overgezet gaat worden, en een tweede brief dat ik al mijn gehuurde materiaal moet binnenbrengen :???: .
Ik zag de bui al hangen en bel naar de klantendienst met de vraag of enkel mijn nummer overgezet gaat worden en dat de rest(tv+internet) behouden blijft. Ze bevestigen mij daar dat enkel het nummer overgezet gaat worden maar de vriendelijke dame ging toch nog een mail sturen naar de dienst 'afsluitingen' zodat alles goed zou verlopen.

Op 2/2 wordt inderdaad mijn nummer geporteerd naar weepee, maar u raadt het al ==> Geen TV en geen internet...
Dus ik bel naar naar de klantendienst en daar zeggen ze : Bij ons staat nog alles actief, dat komt in de loop van de dag in orde. Indien u nog problemen hebt zal het wel een technisch probleem zijn en dat kan je de technische dienst bereiken.

Ik bel dus naar de technische dienst en doe nogmaals mijn betoog. Daar kijken ze de werkorders na, en die meneer verteld mij : oei er is precies het één en ander fout gelopen, ik verbind u door... De man die ik dan aan de lijn krijg : Alles staat hier actief, dat komt zo dadelijk allemaal in orde.

Ik moest op 2/2 's avonds nog naar het wijnegem shopping center, en omdat er nog niks werkte stap ik daar de belgacom boetiek binnen en vertel nog maar eens mijn verhaal. Daar zien ze dat inderdaad alles opgezegd is en stellen mij voor internet + tv opnieuw aan te vragen (op dezelfde technische situatie). Ze zeggen mij ook om 22u39 (auto-provisioning?) zal alles terug actief staan. Dus ik terug naar huis en om 23.00 geen internet en geen tv.

Op 3/2 's morgens nog steeds geen internet/tv...

En nu? Nog eens heel die toer afbellen en langsgaan, is er dan niemand die op juiste knopke kan duwen ... :bang:

Eva?
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 227 keer
Bedankt: 624 keer

Je bent in ieder geval niet de enige :bang: Ik snap nog altijd niet hoe ze het telkens voor elkaar krijgen om de verkeerde dingen af te sluiten.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Exact hetzelfde meegemaakt: http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 47#p279847

Na 3 (!) jaar maken ze dug nog steeds dezelfde fout. Onbegrijpelijk.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 347 keer

Hier ook voorgehad. We hebben een maand zonder BelgacomTv gezeten door die zever. Aan het einde van het contract hebben we het stopgezet en dan hebben ze nog een half jaar de facturen blijven sturen ook :roll:
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 275 keer
Bedankt: 142 keer
Recent bedankt: 2 keer

En ik durf niet meer uitgebreid te reageren ... Mijn ervaringen met BGC zijn op dit forum gekend. Zit nu wel tevreden bij TN.
Doktor Avalanche
Premium Member
Premium Member
Contacteer:
Provider

Hahum, hopelijk krijg ik het sneller klaar als jullie.
In ieder geval juist mijn middagpauze opgeofferd om met het fietsje (en het is koud) naar huis te rijden, modem resetten, en nog steeds niets.
Dan maar snel terug naar de Belgacom winkel, waar ze me proberen te helpen... "Ha, wij zien alles actief staan". Waar had ik dat nog gehoord.
In elk geval hebben ze naar de technische dienst gebeld en die gingen mij in de loop van de namiddag terugbellen.
Op hoop van zege dan maar!

Wim
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

ik heb destijds (mei 2010) hetzelfde voorgehad, maar heb blijkbaar geluk gehad en heb maar paar uren zonder internet & tv gezeten. ze hadden wel verkeerde produkten gereactiveerd, heeft lang geduurd voor facturatie terug in orde was, wel geen euro te veel betaald

http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 4&start=20

de reflex van alles van het koper te smijten bij opzeg vast telefoonnummer zit er blijkbaar nog steeds in, hoewel vaste lijn al lang geen vereiste meer is voor internet
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Doktor Avalanche
Premium Member
Premium Member
Contacteer:
Provider

De technische dienst heeft nog niet gebeld, maar in elk geval is men eraan bezig.
Ik kan mijn servertje terug pingen...
Op die weepee status pagina zie ik dat de registratie gelukt is...
Ik kan hier (vanop het werk) nog niets zeggen over de TV, maar dat zal dan ook wel in orde komen...
sbghannibal
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 35 keer

had jij soms en pack want anders zou ik zeggen dat daar het probleem gaat zitten.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 72 keer
Bedankt: 103 keer

Ook in dezelfde situatie gezeten...een eerste keer afgesloten 2 maand geleden en ik krijg nog facturen eens €150 dan bel ik oei je hebt nog €3 tegoed :roll: manman
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Doktor Avalanche
Premium Member
Premium Member
Contacteer:
Provider

Inderdaad, ik had een pack...

Om mijn verhaal af te maken.
Als ik thuis kwam moest ik in min BGCTV een abonneenummer ingeven en mijn pincode...
Dus ik geef mijn (oude) lijnnummer in en mijn pincode, even wachten en... Error -5 u hebt geen abonnement, huh?
In mijn e-services gaan kijken, daar stond een uur eerder dat ik BGCTV had, nu niet meer...
Dus dan maar terug heel de nest opgebeld, helpdesk stuurt mij door naar technische dienst en vice-versa. De een ziet niets actief staan, de andere zit dat er iets dubbel actief staat.
En ook nog om bij de technische dienst binnen te geraken moet je je lijnnummer ingeven, mijn oud nummer is niet meer gekend, dus geef ik dat van mijn ouders in, en ik zeg aan de telefoon heel duidelijk dat het voor een ander nummer is. Resultaat, mijn ouders hebben ze ook afgesloten :bang:
Zaterdag dan maar weer naar de boetiek, en daar ben ik te weten gekomen dat ik in nieuw lijnnummer moest ingeven, hadden ze dit nu niet wat eerder kunnen zeggen. Maar blijkbaar kan er niemand op een zaterdag voor zorgen dat ik opnieuw mijn lijnnummer opnieuw kan ingeven. De dame van de boetiek zegt mij dat ik best mijn decoder thuis kan gaan halen en een nieuwe meeneem.
Dat van mijn ouders was direct opgelost...
Allez, dan maar naar huis, half mijn kast uitbreken (alles was mooi weggewerkt), decoder gaan wisselen en naar huis, nieuw lijnnummer ingeven en tada, zo simpel was dat :bang:
Ikzelf ben altijd loyaal geweest tegenover BGC (is 10 jaar mijn werkgever geweest), maar ik kan mij voorstellen dat als andere mensen dit voorvalt ze de bullen door ramen en deuren gooien... En in mijn achting zijn ze ook behoorlijk gedaald.
Mijn eerste brieven zijn al aangekomen. "Welkom bij Belgacom..." Dus de facturatie ellende kan nu beginnen...
Ik heb ook al gezien dat ze mij die producten appart aangesloten hebben, dus niet in een pack zoals ik gevraagd had, ellende...
De vraag is nu maar, is dit nu vrije concurrentie... of zijn dit gewoon pesterijen... (aan jullie om het uit te maken)

Mvg Wim
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 227 keer
Bedankt: 624 keer

Had ik hier al vertelt over het grapje met de lijn omwissel ? Jaren terug had ik isdn lijn, bij de introductie van Adsl wou ik terug overschakelen naar een pstn lijn met adsl. Dat grapje heeft me 2 maand gekost, enkel en alleen omdat men bij Belgacom geen formulier had om van Isdn naar Pstn te gaan. :bang:
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 133 keer

Ja, ik moest betalen om van ISDN naar PSTN over te schakelen, met behoud van ADSL.
Zogezegd om dat ISDN-bakje te komen ophalen (wat ze niet gedaan hebben)
Ik zei toen tegen die dame: " En als ik die ISDN en ADSL allemaal opzeg en overstap naar Telenet ?".
Antwoord: " Dan zijn er geen kosten !"
Grappig hé. Trouwe klanten moeten betalen. De weglopers niet.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

koenraaddeconinck schreef:En ik durf niet meer uitgebreid te reageren ... Mijn ervaringen met BGC zijn op dit forum gekend. Zit nu wel tevreden bij TN.
Die zijn in mijn ogen nog erger maar kom, als ge content zijt is het goed zeker.
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

MarkDM schreef:Ja, ik moest betalen om van ISDN naar PSTN over te schakelen, met behoud van ADSL.
Zogezegd om dat ISDN-bakje te komen ophalen (wat ze niet gedaan hebben)
Ik zei toen tegen die dame: " En als ik die ISDN en ADSL allemaal opzeg en overstap naar Telenet ?".
Antwoord: " Dan zijn er geen kosten !"
Grappig hé. Trouwe klanten moeten betalen. De weglopers niet.
Ergens normaal. Bij omschakeling van ISDN naar PSTN moet er een technicus op de centrale de jumpers vervangen en het verdelernummer aanpassen. En techniekers werken niet voor niks...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Drielander
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 17 keer

MarkDM schreef:......Grappig hé. Trouwe klanten moeten betalen. De weglopers niet.
krisken schreef:Ergens normaal. ....
Aha! :D
Ik geloof, u heeft de ironie niet gerealiseerd - trouwens, het gaat niet om de correcte betaling van BC medewerkers (zaak van de werkgever), maar om klanten-service.
Hardware: FRITZ!Box Fon WLAN 7360 International @ Fritz!OS 06.31 (111.06.31) / FRITZ!Box Fon WLAN 7340 International @ Fritz!OS 06.06 (99.06.06)
Provider: Proximus Internet Start (70Mbps/13Mbps)
Telefone: T-Concept CPA 710 + CM 700
DECT: 4x Speedphone 300 (T-Com aka AVM)
VoIP-Provider: Sipgate.de - sipgate plus + Euro-Flat
GSM: Samsung S2 @LineageOS 14.1 (7.1.2)
Proximus
ISP Official
ISP Official
Twitter: proximus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 106 keer

Beste Doktor Avalanche,

Kunt u mij via privé-bericht uw klantgegevens (klantnummer, contactnummer) even doorsturen aub?
Zodra ik deze gegevens heb, laat ik dit voor u nakijken.

Met vriendelijke groeten,

Eva
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
Doktor Avalanche
Premium Member
Premium Member
Contacteer:
Provider

Allez, na meer dan twee maanden lijkt er nu toch een einde te komen aan de facturatie-ellende... alhoewel...
Ik moest 666,6€ (number of the :evil: ) betalen omdat ze een nieuwe lijn aangevraagd hadden in hun systeem en dan direct na 2 minuten afgesloten zodat ik voor een volledig jaar opzegvergoeding moest betalen... whatever...
Nu vorige week waren alle creditnota's te zien in mijn e-services en leek alles in orde, totdat belgacom besloot om via domiciliëring dat volledige bedrag nog maar eens te incasseren. Nu in mijn e-services staat nu dat ik 550,12€ tegoed heb (wat klopt).
maar nu komt de volgende grap van Belgacom...
Omdat ik dat nogal een hoog bedrag vind bel ik naar de facturatiedienst (0800 22 32 0) en doe mijn uitleg, geen probleem meneer we gaan dat direct terugstorten, tokkel tokkel , mmm. Meneer ik kan maar tot 500€ terugstorten, voor een hoger bedrag moet je bij de financiële dienst zijn: het nummer is 0800 22 32 0. Ik zeg : "meneer ik heb juist naar dat nummer gebeld en ik krijg u aan de lijn". Dan zal ik u rechtstreeks doorverbinden...
Dus verbind die pipo mij met 0800 22 32 0.
Wie weet het rechtstreeks nummer waar ik dat bedrag (hoger als 500€) kan laten terugstorten, want ik ben dat gedoe grondig beu...
Proximus
ISP Official
ISP Official
Twitter: proximus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 106 keer

Dag Doktor Avalanche,

Graag ontvang ik een factuurnummer om dit na te kijken.

Mvg,

Eva
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”