ADSL Go + TV onterecht afgesloten

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Bij wijze van feestje rond mijn 1000ste post: ziehier een kleine Belgacom-rant. :wink:

Oorspronkelijke situatie: Discovery line + ADSL Go + Belgacom TV.

Onze uitgaande gesprekken voeren we al een hele tijd via VOIP (niet via I-talk weliswaar). Nu had ik het idee opgevat om ook onze inkomende gesprekken via VOIP te laten lopen. Aangezien je je nummer kan laten overzetten naar een zogenaamd DID (via providers als 3starsnet of Weepee) en Belgacom toelaat om ADSL Go en/of Belgacom TV te hebben zonder vaste lijn, leek het me een goed idee om dit te doen en zodoende de maandelijkse kost voor de Discovery lijn uit te sparen.

26/1/09: ik neem contact op met de Belgacom klantendienst en vraag hoe ik best te werk moet gaan om mijn discovery lijn op te zeggen en een onderbreking in de andere diensten te vermijden. Daar zegt men mij dat ik de procedure voor nummerportering kan opstarten (via de nieuwe provider). Eens de nummerportering uitgevoerd is, kan ik dan de vaste lijn opzeggen en mijn huidige ADSL Go laten omzetten in een ADSL Go zonder vaste lijn (rekening houdend met een maand vooropzeg). Dit lijkt me duidelijk en correct. Ik stuur nog diezelfde dag de nummerporteringsaanvraag door naar de nieuwe provider (Weepee).

28/1/09: op de statuspagina van Weepee merk ik dat de nummerportering aangevraagd is. De status staat nog op 'pending'.

3/2/09: ik krijg twee brieven van Belgacom. Een met daarin de melding dat de nummerportering aangevraagd is en verwerkt wordt. Een andere - tot mijn grote verbazing - waarin staat dat we de Belgacom TV decoder binnen de 15 dagen naar een Belgacom shop moeten terugbrengen aangezien ons contract opgezegd is geweest. De dienst zou afgesloten worden op 5/2.

Ik neem onmiddellijk contact op met de klantendienst die me bevestigt dat bij een aanvraag tot nummerportering de vaste lijn automatisch opgezegd wordt en dat daarenboven alle diensten die hieraan gekoppeld zijn óók opgezegd worden. Mijn opmerking dat een collega van haar een paar dagen voordien iets helemaal anders zei, werd weggewuifd. De persoon aan de helpdesk begreep wel dat er een vergissing in het spel was, maar kon niet vermijden dat alles afgesloten zou worden op 5/2. Ze drukte me wel op het hart dat ze er alles aan zou doen om op 6/2 alles terug aan te sluiten.

5/2/09: Tegen de middag valt inderdaad ons signaal weg. Geen internet/telefoon/Belgacom TV meer. Op mijn werk zie ik op de statuspagina van Weepee dat het nummer succesvol overgezet is geweest.

6/2/09: Tegen de middag neem ik opnieuw contact op met de klantendienst aangezien ons signaal nog steeds niet terug actief is. Daar beweert men dat men er aan bezig is. Tegen 17u30 bel ik nog eens terug. De persoon aan de lijn geeft een vrij onsamenhangende uitleg waarin het op neer komt dat, hoewel technisch alles al afgesloten is, administratief dit nog niet het geval is en dat dit eerst aan administratieve kant geregeld moet worden. Ze stelt samen met mij een 'dossier' op dat 'ASAP' naar het 'hoogste niveau' zal doorgestuurd worden.

7-8/2/09: Weekend. Ik kan aannemen dat men dan geen activaties doet...

9/02/09: Ik bel tegen de middag nog eens naar de klantendienst. De persoon aan de lijn ziet dat er iemand met het dossier bezig is. Ze tracht hem vruchteloos te bereiken ('is waarschijnlijk op lunch pauze'), maar belooft dat ze hem zal contacteren en vragen om me op de hoogte te houden. Ik heb niets meer gehoord sindsdien.

's Avonds bellen we nog eens terug. De persoon van de klantendienst zegt uiteindelijk dat morgen 'normaal gezien' alles terug zal werken.

10/2/09: Op dit moment (11u00) is dit nog steeds niet het geval.

Ik vind het spijtig dat door één verkeerd advies van een (beginnend?) persoon van de klantendienst, dit helemaal uit de hand is gelopen. Wat ik nog spijtiger vind is dat dit allemaal zo lang moet aanslepen. Ik kan me inbeelden dat er vaste procedures zijn voor dergelijke situaties, maar toch kan ik me niet van de indruk ontdoen dat alles extreem traag verloopt. Ondertussen lopen via de e-services de facturen en creditnota's mbt tot de opzeg binnen. Er is me beloofd (is ook opgenomen in het dossier opgesteld op 6/2/09) dat dit allemaal zal 'geregeld' worden en dat ik alle bestaande abonnementen (My Club Anderlecht) en voordelen (ik krijg korting via mijn werk) zal blijven behouden. Over eventuele compensaties (we hebben toch al 5 dagen zonder internet/TV gezeten) kon men zich op dat moment niet uitspreken.

Wordt vervolgd...
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1674 keer
Bedankt: 1462 keer
Recent bedankt: 12 keer
Provider
Te Koop forum

Heh, ik heb ook ooit zoiets gehad. Ik vraag iTalk aan i.p.v. klassieke telefoonlijn en opeens werkt niks meer. Die pipo's hadden me op VDSL2 gezet (i.p.v. adsl2+) zonder mij daarvan te verwittigen of te zeggen dat mijn modem moest ingeruild worden.

Ik vermoedde dat al, dus ik bel naar heldesk waar de persoon mij verzekert dat ik niet op vdsl2 zit en dat het een probleem is in de centrale. Dag erop terugbellen: maar mijnheer, dat kan ook niet werken: uw modem is geen vdsl2 modem. Euhm, dat zeg ik al twee dagen...

Dan ermee terug naar Belgacom boetiek waar ze ook nog eens mogen terugbellen om dat te checken (go firgure). krijgen ze daar een nieuwe (alle respect hé, die mens kan niet aales weten) aan de lijn die beweert dat er geen vdsl2 op mijn lijn staat. Aandringen gedurende een half uur tot we zijn baas aan de lijn krijgen, 3 minuten: yup, is vdsl2, geef die mens een nieuwe modem en boem alles werkt.

Dit is echter zo bij alle bedrijven: krijg een competent iemand aan de lijn die van goede wil is, en veel is mogelijk.
Genghis
Pro Member
Pro Member

Maglor schreef:
De dienst zou afgesloten worden op 5/2.

Ik neem onmiddellijk contact op met de klantendienst die me bevestigt dat bij een aanvraag tot nummerportering de vaste lijn automatisch opgezegd wordt en dat daarenboven alle diensten die hieraan gekoppeld zijn óók opgezegd worden. Mijn opmerking dat een collega van haar een paar dagen voordien iets helemaal anders zei, werd weggewuifd. De persoon aan de helpdesk begreep wel dat er een vergissing in het spel was, maar kon niet vermijden dat alles afgesloten zou worden op 5/2. Ze drukte me wel op het hart dat ze er alles aan zou doen om op 6/2 alles terug aan te sluiten.

5/2/09: Tegen de middag valt inderdaad ons signaal weg. Geen internet/telefoon/Belgacom TV meer. Op mijn werk zie ik op de statuspagina van Weepee dat het nummer succesvol overgezet is geweest.
In my opinion hadden ze gewoon de service-order die aan u nummer hing moeten teniet doen, en dan hadden ze u nooit afgesloten.
Het is inderdaad een spijtig gegeven dat dit allemaal is misgelopen door 1 persoon die mss niet juist wist wat of hoe, maar spijtig genoeg is het daar nu te laat voor. Bij de volgende keer dat je contact hebt met BGC, vraag je om een commerciele geste wegens X aantal tijd zonder service. Moest dit geweigerd worden, dan hoor ik het graag.
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 62 keer

Offtopic's verwijderd

TS is bloedserieus dus geen onnodige , niets aanbrengende reply's meer aub
The eternal and true pessimist :D
Maglor
Elite Poster
Elite Poster

Even een update.

10/2/09: Tegen de middag dus nog steeds niet. Teruggebeld en te horen gekregen dat het 'voor vandaag' zou zijn. Wonder boven wonder krijg ik tegen 15u telefoon van BGC met de melding dat voor 17u alles zou functioneren. Wanneer ik thuiskom probeer ik onmiddellijk of dit effectief het geval is, maar niets mag baten. Modem een paar keer herstart, maar geen signaal, noppes. 's Avonds dan nog maar eens gebeld. Ze vonden het raar dat het nog niet aangesloten was, maar konden niet meer doen.

11/2/08: om 8u 's morgens gebeld, direct iemand aan de lijn. "Ja meneer, ik zie dat ze hier nog wat testen moeten uitvoeren op de lijn. Blijkbaar is er gisterenavond om 21u30 nog een technieker naar de centrale moeten gaan om een en ander te moeten gaan doen. Maar ik garandeer u dat tegen de middag alles in orde is." Als ik er aan denk dat dit reeds de derde keer is dat ze me garanderen dat het "vandaag in orde" zal zijn, moet ik eens lachen...

Het is nu 10u20. Nog steeds geen signaal... Zucht.

@Genghis: Dat had ik ook gevraagd, maar blijkbaar kon dit dus niet meer geannuleerd worden... De commerciële geste heb ik ook al gevraagd. Ze beweerden dat dit in orde zou komen. Wat het zou inhouden weet ik voorlopig nog niet. Ik verwacht nog veel telefoontjes te mogen doen vooraleer dit administratief in orde komt. Ik weet ook één ding. De volgende keer dat ik iets 'speciaal' nodig heb van Belgacom bel ik 5 keer. Pas als ik een aantal keer hetzelfde antwoord krijg, zal ik pas zeker zijn.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster

Laat de klokken luiden! Het werkt terug!

Nu nog hopen dat administratief alles in order komt (want wat een soep aan facturen is me dat nu zeg) en dan nog die commerciële tegemoetkoming afwachten...
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”