Nieuwe workstations, goed voor folding?

Hier kan je alles posten dat te maken heeft met Folding@Home.
Gesloten
Gebruikersavatar
NuKeM
Administrator
Administrator
Berichten: 5491
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 234 keer
Recent bedankt: 5 keer

Op het werk zijn onze nieuwe workstations toegekomen. Aangezien ik aangeduid werd als 'systeembeheerder' (naast mijn andere taken) en we wel een vrij los beleid hebben, dacht ik de workstations ook in te zetten voor het Folden op naam van Userbase.

Het gaat om de volgende systemen, allen met Windows Vista Ultimate x64:
- één Intel Xeon X5472 (3.00GHz,1600FSB,2x6MB,Quad Core) met 2x nVIDIA Quadro FX1700 (en voor de liefhebbers 8GB ram en 4x 300GB,15krpm SAS-schijven in RAID5)
- 5x Intel Core 2 Duo E8400 (3.00GHz, 6MB,1333MHz) met nVIDIA Quadro FX1700, 4GB ram
- één workstation laptop met Intel Core 2 Duo P8600 (2.4GHz,1066MHz,3MB) met nVidia FX1700M, 4GB ram en 64GB SSD drive 8)

De systemen zullen momenteel vooral gebruikt worden als 3D CAD tekenstations en zullen waarschijnlijk niet 24/24 draaien (met mogelijk de intel xeon als uitzondering, die gaat ook wat voor server spelen).

Voor de SMP-client ga ik waarschijnlijk voor de DEINO versie, die is blijkbaar iets beter. Maar dat ziet er allemaal zo veel (pruts)werk uit (ik moet er de tijd voor hebben).
De grafische kaarten worden ook ondersteund door de GPU client, is het slim deze te gebruiken in een productieomgeving? Ik wil namelijk niet dat de folding clients enige invloed hebben op de goede werking van de workstations (men mag het niet echt merken tijdens gebruik dus).

Dus,
Wat kan ik eigenlijk zoal verwachten?
Met de quad core, hoe pak ik dit het beste aan (1,2 of 3 cores laten folden?).
Stoort het folden (op GPU of CPU) bij het (3D) werken?
Zou ik hiervoor gaan of niet (ik wil hier bv. ook niet teveel tijd aan spenderen)?
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 887
Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
Locatie: Rotselaar
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Zou het afraden dan puur uit standpunt van energie verbruik en bijgevolg warmte productie.

Zeker dan de notebook... en hoop dat de quad core over goede koeling beschikt.

mvg, Jellen
Everything that has a beginning has an end.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Draai geen GPU op een CAD machine: werkt niet.
Echter de CPU versie kan je continue draaien op alle cores want die draait toch aan de laagste prioriteit.
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 26 maa 2004, 20:01
Locatie: Holsbeek
Bedankt: 1 keer

Astralon: is dat zo? Ik ga morgen eens die GPU client op m'n nieuwe mobile Quadro proberen sie :)
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2187
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Astralon schreef:Draai geen GPU op een CAD machine: werkt niet.
Echter de CPU versie kan je continue draaien op alle cores want die draait toch aan de laagste prioriteit.
idd, ook leveren die Quadro's niet zoveel punten op.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Tja, als je uit energiestandpunt kijkt zou niemand mogen folden... Die machines lijken me allemaal heel correct en zullen volgens mij een goeie bijdrage geven!
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Sven.VdS schreef:Astralon: is dat zo? Ik ga morgen eens die GPU client op m'n nieuwe mobile Quadro proberen sie :)
Dat is hier in ieder geval zo. Geen Autodesk Maya of Call Of Duty met de GPU client enabled.
Wie er uiteindelijk wint is nogal onvoorspelbaar maar een crash is gegarandeerd (NVIDIA driver).
Gebruikersavatar
NuKeM
Administrator
Administrator
Berichten: 5491
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 234 keer
Recent bedankt: 5 keer

Vrijdag infrastructuur (laten) voorzien (netwerk switch, ophanging, kabels&goten, backups genomen etc.). Maandag nog wat laatste infrastructuurwerken laten uitvoeren (ogen voorzien in de muur voor het verankeren van de computers en schermen zodat niemand er mee kan gaan lopen) en dan de basis software installeren (maar nog niet de echte 'workstation' software, het is nog wat wachten op de licenties of de laatste versies die we er dan direct op zetten).

GPU client zal ik maar zo laten. Misschien zet ik wel een folding client op de xeon en mogelijk ook op de andere pc's. Ik ga het nog bekijken.
Misschien meet ik ook wel eens hoeveel de xeon dan staat te verbruiken (met en zonder folding), altijd leuk om te weten, maar een erg groot verschil verwacht ik niet.
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2187
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Die xeon's hebben een tdp van 120watt max. Ruwe schattingen aan de hand van mijn metingen : 80-90 watt folding stressed, en een verschil van 40/50 watt idle/stressed.
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 26 maa 2004, 20:01
Locatie: Holsbeek
Bedankt: 1 keer

Mijn Octo (dual quadcore Xeon) draait 4 SMP clients en die pompen toch elk 2300+ PPD :)

Het zijn E5320's (1.86Ghz, 8MB Cache, 1066FSB). Dank zij de besel mod draaien die wel op de snelheid van de E5345 (2.33Ghz, 1333FSB)

Ik boot ze via PXE in een linux client die dan ingesteld staat om per 2 cores een SMP client te starten. 4 clients dus en een PPD van om en bij de 9350 8)

Alles hangt wel af van de WU's natuurlijk ... ik spreek nu over 2671, 2673, 2669, 2674 .. die serie. Momenteel draait er ook een 5101 op en die geeft maar 551 PPD :eek: :roll: Da's een dramatisch verschil.

Die Xeon van jou moet volgens mij toch wel rond de 3000 PPD halen (bij 24/7 belasting uiteraard)
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Folding@Home”