muisprobleempje

Hier kan je alles posten dat te maken heeft met Folding@Home.
Gesloten
Gebruikersavatar
OpThaCop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 28 maa 2006, 23:33
Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
Bedankt: 16 keer

Ik ben onlangs ook terug begonnen met F@H.

Ik weet nog dat ik er ooit aan meegedaan heb, maar ik ben toen gestopt. Nu weet ik ook ineens weer waarom ik gestopt ben.


Ik draai de grafische versie (XP) en iedere keer ik een game start (CoD4) bv, loopt mijn muis trager. Ook flapt mijn spel eruit bij het starten, dus staat ie ineens geminimized in de startbalk, waarbij ik het spel iedere keer ik hem opstart, nog es moet "maximizen"..

De muis beweeg snelheid blijft echter trager dan normaal.
Ook als de grafische interface actief is, loopt de muis trager.

Heeft niemand hier last van?
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Ik speel ook COD4 (1920 x 1200 resolutie) en draai de console versie van F@H in de achtergrond. Nog nooit problemen gehad.
Ik zou nooit de grafische versie gebruiken in combinatie met spelletjes.
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer

OpThaCop (van waar die nick? -- ben altijd nieuwsgierig naar de betekenis van nicknames --),

Heb je een dualcore processor? Want volgens mij gebruikt F@H gewoon toch stiekem een beetje voor je GUI te klaren (F@H berekend de GUI via CPU). Met een dual core zou hij normaal gezien 1 core vrij moeten hebben (GUI kan zelfs bij de SMP versie maar op 1 core bedacht worden).

Een downgrade (visueel dan, maar performant zeker niet) naar de CLI (command line) versie is wel aan te raden. Tenzij je elke dag 2uur verbaast zit te kijken naar die mooie plooitjes ;)

Een GUI (Graphical User Interface) draaien lijkt misschien mooi en handig, maar in de praktijk vraagt het veel van je computer. Zeker onder windows.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
OpThaCop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 28 maa 2006, 23:33
Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
Bedankt: 16 keer

Hoi

Ondertussen heb ik de grafische weggedaan en de console versie genomen. Ook wist ik niet dat heel het grafische gedoe de CPU nog eens extra belastte.. Ik vond het gewoon handiger als deze in de startbalk als een icoontje zou zitten, dan zo'n console venster.. maarja.

Muisprobleempje is opgelost nu !
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

Je kan ook de console-versie inschakelen als service. Geen vensters, geen omkijken naar, doet alles zelf :-)
Zelf starten, zelf afsluiten enz.
Gesloten

Terug naar “Folding@Home”