Waar fold jij mee ?

Hier kan je alles posten dat te maken heeft met Folding@Home.
Gebruikersavatar
Styno
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1440
Lid geworden op: 06 nov 2003, 17:38
Locatie: Somewhere over the rainbow....

Hierezo ;)
FASTRA
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 26 maa 2004, 20:01
Locatie: Holsbeek
Bedankt: 1 keer

Weer typisch Tones ... ipv daar deftige coolers op te steken ipv die standaard brol :roll:

Maar ja ... van waterkoeling en Thermalright hebben die mannen nog nooit gehoord :twisted:


@Seagull: misschien wel een idee om de laptop farm (en vooral de adapters :eek: ) beter te koelen.
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
maastrix
Member
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 19 jul 2008, 20:56
Locatie: dordrecht

haha ja ik had ook al aan zo'n opstelling gedacht.
deze opstelling kan je trouwens echt niet lang laten crushen.
Afbeelding

want als je dat doet weet ik bijna zeker dat 2 kaartjen aan elkaar vast smelten, 1 van dees word al zo warm dat je hem egt niet meer aan kan raken als deze een paar uur staat te folden, en dan heb ik nog een goede airflow.

wat je wel kan doen is waterkoeling erop plaatsen, maar die blokjes kosten ook weer 100 euro per stuk :cry:
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: in't hol van pluto
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 62 keer

OMG

who's sponsering the hardware and who's sponsering the power bill ? :P :D
The eternal and true pessimist :D
Gebruikersavatar
Styno
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1440
Lid geworden op: 06 nov 2003, 17:38
Locatie: Somewhere over the rainbow....

a3ke schreef:OMG

who's sponsering the hardware and who's sponsering the power bill ? :P :D
Ah en ik dacht dat jij zo een bak had draaien ;)
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
Gebruikersavatar
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 811
Lid geworden op: 03 jan 2003, 17:15
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

Ik fold met just niets. 2 jaar geleden ies aan begonnen met mijn pc en 3 dagen later was mijn moederbord om zeep... sjans dat het binnen de laatste maand van mijn garantieperiode was.
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2187
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Pi R² schreef:Ik fold met just niets. 2 jaar geleden ies aan begonnen met mijn pc en 3 dagen later was mijn moederbord om zeep... sjans dat het binnen de laatste maand van mijn garantieperiode was.
Hardware is daarvoor gemaakt. Een kwaliteit product rolt niet van de band zonder enkele maanden stresstesting.
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 26 maa 2004, 20:01
Locatie: Holsbeek
Bedankt: 1 keer

Sorry maar ik denk dat dat genoeg zegt over die hardware die je toen had ... ik fold hier al een jaar op een Asus P4P800 moederbord en dat marcheert nog altijd hoor ... da's trouwens de pc waar ik constant op werk, burn, download, unrar, filmpjes kijk, surf, etc dus zeker geen idle folder.
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
maastrix
Member
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 19 jul 2008, 20:56
Locatie: dordrecht

ik had trouwens nog een vraagje, ik zat eraan te denken om een 4870x2 aan te schaffen, nu lees ik " HD 4870 X2, only generated 1,237ppd " is dat ondertussen beter? of kan ik een 2e 9800x2 kopen? aangezien deze 10.000 ppd maakt voor minder geld ^^ of is er een nog betere optie?

ps. hoe kan het dat als ik mijn video kaart overclock dat me ppd precies hetzelfde blijft,

Afbeelding
Afbeelding

edit:

het is toch wel omhoog gegaan, van 9300 ppd naar 10771.94 ppd.

heb nu alleen maar ff snell overclocked, als ik wat meer tijd heb ga ik even kijken wat de max is:)
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 26 maa 2004, 20:01
Locatie: Holsbeek
Bedankt: 1 keer

Damn die GPU's gaan ECHT wel pokke hard (pardon my french) :-D

Congratz tho on the PPD !

Ben het effe vergeten dus vraag het maar: had hier iemand een 8800GTX en zoja wat geeft die qua PPD?

PS: I'm back on top :lol:
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Ik heb een 8800 GTX en haal gemiddeld 3500 PPD maar daar kunnen gemakkelijk 1000 PPD bij als je hem niet te vaak belast met andere zaken.
Ik schakel de GPU folding regelmatig uit als ik een zware grafische belasting heb.
En uiteraard kan je nog een beetje OC'en en dan kan daar nog 500-1000 punten bij.

Meer realistische cijfers kan je hier vinden.
PS: I'm back on top
Gefeliciteerd maar dat geldt eigenlijk ook voor a3ke want samen zijn jullie goed voor de helft van de punten van Userbase. :thumbs:
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 26 maa 2004, 20:01
Locatie: Holsbeek
Bedankt: 1 keer

Welke heb jij juist? (merk/model) En heb je de stock cooler er nog op zitten? Ik maak me toch een beetje zorgen voor de warmteproductie en eventueel bijhorende ventilator herrie :|

Momenteel hoor ik dat ding echt nooit, zelfs niet na uren FPS gamen, maar zo'n FAH client is toch een paar klasses hoger qua belasting :) Die fan zal zich dus zeker laten horen.

Anders had ik gedacht aan Thermalright coolers of desnoods gewoon zo'n Zalman 1000 (of zoiets).
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Nothing fancy: standaard DELL XPS 420, dus geen idee wat daar precies inzit.
Net even gekeken en temperatuur is 78 deg C en fan draait op 675 rpm.

Dus duidelijk nog ruimte voor verbetering :wink:
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

hoe kan je ns/day omzetten naar ppd?
maastrix
Member
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 19 jul 2008, 20:56
Locatie: dordrecht

je kan je ppd zien op je pc met fahmon. van de ps3 ben ik er nog niet achter, maar deze haalt max 900ppd geloof ik.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

met mijn 8800GT schommelt het rond 5000
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2187
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

maastrix schreef: het is toch wel omhoog gegaan, van 9300 ppd naar 10771.94 ppd.

heb nu alleen maar ff snell overclocked, als ik wat meer tijd heb ga ik even kijken wat de max is:)
Bij folding ga je alleen ppd voordeel halen door een hogere gpu clock. De memory clock heeft zo goed als geen invloed.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

crapiecorn schreef:
maastrix schreef: het is toch wel omhoog gegaan, van 9300 ppd naar 10771.94 ppd.

heb nu alleen maar ff snell overclocked, als ik wat meer tijd heb ga ik even kijken wat de max is:)
Bij folding ga je alleen ppd voordeel halen door een hogere gpu clock. De memory clock heeft zo goed als geen invloed.
wat bedoel je juist met gpu clock?
Core clock, shader clock of allebei? (nvidia)
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2187
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

liger schreef:
crapiecorn schreef:
maastrix schreef: het is toch wel omhoog gegaan, van 9300 ppd naar 10771.94 ppd.

heb nu alleen maar ff snell overclocked, als ik wat meer tijd heb ga ik even kijken wat de max is:)
Bij folding ga je alleen ppd voordeel halen door een hogere gpu clock. De memory clock heeft zo goed als geen invloed.
wat bedoel je juist met gpu clock?
Core clock, shader clock of allebei? (nvidia)
http://www.forums.pureoverclock.com/sho ... php?t=4258
maastrix
Member
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 19 jul 2008, 20:56
Locatie: dordrecht

ok me gpu overclocked em memory hetzelfde gelaten, als ik me voltage hoger kan zetten kan hij nog verder, alleen het programma daarvoor herkent geen drivers van me videokaart (net als Atitool) met rivatuner gaat het na een uur rommelen wel goed.

11520,00 ppd haal ik nu uit de videokaart :-D

iemand een idee hoe ik het voltage misschien hoger kan krijgen? dan kan ik er nog wat meer uit persen denk ik. (vmodde is geen optie denk ik)
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: in't hol van pluto
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 62 keer

Astralon schreef:Gefeliciteerd maar dat geldt eigenlijk ook voor a3ke want samen zijn jullie goed voor de helft van de punten van Userbase. :thumbs:
:oops:

Thx 8)

Maar je moet dan rekenen dat (schatting) ik en Sven dan maar bij elkaar 6 GPU clients runnen en een deel SMP's

Ik ben er zeker van dat veel UB'ers serieuze foldingpower idle hebben draaien , spijtig
The eternal and true pessimist :D
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 26 maa 2004, 20:01
Locatie: Holsbeek
Bedankt: 1 keer

err .. ik heb momenteel zelfs geen enkele GPU client draaien, enkel SMP.

Wacht maar tot mijn game pc in de kelder kan ... momenteel wordt het anders te warm in de bureau :)
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
maastrix
Member
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 19 jul 2008, 20:56
Locatie: dordrecht

voor mij is er nu een GF9800GTX+ 765M onderweg, kijken wat ik hier uit kan persen en hoeveel ppd ik dan uit me pc krijg^^ weet iemand of ik deze ook met sli aan kan sluiten op me 9800gx2? moederbord = xfx n790
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 26 maa 2004, 20:01
Locatie: Holsbeek
Bedankt: 1 keer

Neen dat werkt helaas niet ... GPU moet dezelfde zijn. Geheugen kan nog verschillend als je Coolbits gebruikt maar dan gebruiken ze allebei het geheugen van de minste kaart.

Wat je denk ik wel kan doen is de kaarten gewoon allebei in de PC steken en afzonderlijk gebruiken.
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Ik heb deze instructies gebruikt voor de configuratie van m'n systeem waar twee GF9800TX+ kaarten inzitten.
Opbrengst zonder OC'en van één GF9800TX is meer dan 5600 PPD.
maastrix
Member
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 19 jul 2008, 20:56
Locatie: dordrecht

Lunix 64 bit iso heb ik via de site gemaakt en gedownload, die heb ik 2x draaien in vmware, hij blijft alleen heel de tijd op setting up instance 1 staan, en nu na een kwartier hard drive image is corrupted, not backing up, dat is eigenlijk het enige wat deze doet, wel gebruiken alle 2 de instances 50% en 50% van me cpu, affiniteid ingested.

fold hij wel echt of niet? alle 2 blijven ze dus staan op setting up instance 1 en na een kwartier (backup heb ik op een kwartier gezet) Hard drive image is corupted, not backing up.

(pc even terug geklokt naar standaard klok snelheden, nu kan ik wel blijven smp folding zonder blue screens 2440 ppd van de smp, heb alleen wel het idee dat deze mijn 3 gpu2's langzamer laat gaan, dus of het punten winst is is nog eventjes afwachten

* van 1 ghz overclocken werd me cpu 30 grade warmer dan standaard clocks, is dat normaal? *
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2187
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

maastrix schreef: * van 1 ghz overclocken werd me cpu 30 grade warmer dan standaard clocks, is dat normaal? *
Dat is geen exacte wetenschap. Bij mij kwam er ongeveer ongeveer 20graden bij van 2.4 na 3.6. Klokspeed heeft er niet zoveel mee te maken, eerder de vcore die nodig hebt om die clockspeed te bereiken. In jou geval bv moet je zoeken naar het punt waar je opeens veel meer vcore nodig hebt voor een kleine overlock. Daar zou je moeten stoppen.
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 26 maa 2004, 20:01
Locatie: Holsbeek
Bedankt: 1 keer

Ik boot m'n game pc nu gewoon via PXE mee op de folding farm ..

Als ik wil gamen herstart ik gewoon in Windows en daarna boot ik terug PXE en fold hij doodleuk verder.

CPU: QuadCore Q6600 G0 op stock speed (2.4Ghz)

Momenteel een 2605 aan 1441 PPD en een 2669 aan 2475 PPD dus samen toch geen onaardige 3900+ PPD :-)

Spijtig dat er nog geen GPU client bestaat onder Linux :roll: Misschien zou ik toch maar beter de GPU client onder Windows draaien en daar 1 SMP bij .. dan haal ik (veel?) meer.
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
maastrix
Member
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 19 jul 2008, 20:56
Locatie: dordrecht

voor mij is dat niet echt een optie kijk maar naar me screenshot. De meeste ppd komt bij mij uit me videokaart.

Gpu's verwerken allemaal een 5506
cpu doet een 2265.

Allemaal weer terug op stock clocks, als ik over 2 weken mijn 2 andere 9800gtx+ krijg ga ik wel weer op de overclock tour en kijken hoeveel ik er dan max uit krijg, voor nu deze screen iig.

Kan ik dus nog meer uit me cpu halen door 2x vmware lunix te draaien, en zo ja is er ergens een goeie handleiding om dat te doen? met alles hier heb ik het geprobeerd en die blijft dus op starting instance 1 staan :P en gaat dan niet de score van me gpu's achteruit :???:
Bijlagen
normal clock.jpg
(265.33 KiB) 25 keer gedownload
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2187
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

maastrix schreef: Kan ik dus nog meer uit me cpu halen door 2x vmware <b>linux</b> te draaien, en zo ja is er ergens een goeie handleiding om dat te doen? met alles hier heb ik het geprobeerd en die blijft dus op starting instance 1 staan :P en gaat dan niet de score van me gpu's achteruit :???:
http://wiki.dutchpowercows.org/index.ph ... der_VMWare

Daar staat wel in dat je vmware server nodig hebt. Maar met vmplayer of workstation werkt dit evengoed.
maastrix
Member
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 19 jul 2008, 20:56
Locatie: dordrecht

Sorry mensen maar ik fold nu alleen nog ff met een ps3, me pc is gecrached tijdens het overclocken en moet ff alles opnieuw installeren. door te hoge fsb/mem speeds is me data corrupt geraakt, naja ik ga er maar is aan beginnen:)
Arrigi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 824
Lid geworden op: 05 okt 2003, 23:00
Locatie: Hoogstraten
Contacteer:

Aangezien ik tegenwoordig op kot zit, is het weer een athlon64 3500+ die aan het folden is.. Q6600 @ 3,2GHz & HD3850 doet in het weekend af en toe iets, maar ik betwijfel of dat merkbaar is.
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Arrigi schreef:Aangezien ik tegenwoordig op kot zit
off... : Arrigi wordt oud :wink:
If you can't beat them, confuse them.
maastrix
Member
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 19 jul 2008, 20:56
Locatie: dordrecht

okee, ik ben terug en folding. alle kaarten draaien weer, ze begonnen lekker alle 3 op 7500 ppd.

die ben ik gaan overclocken en momenteel draaien ze:

Huidige tijd / frame : 50s - 8294.40 ppd

hopelijk houden ze het vol zonder de opdrachten vroegtijdig te beeinidgen de 1e 10% is iig goed gegaan en de temps liggen nog netjes

74
78
82.

Memory heb ik niet overclocked aangezien dat niet veel uitmaakt voor folding (is mij hier verteld).

edit: het gaat zelfs nog beter 8463.37 ppd doen ze nu:) weet niet of ik ze nog hoger kan krijgen maar vind t zo wel best^^
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 26 maa 2004, 20:01
Locatie: Holsbeek
Bedankt: 1 keer

Mij lijkt dat idd ook niet slecht :)

Voor die PPD te halen moet je 10 Core2Duo's draaien en dan nog geluk hebben dat je 2668 WU's krijgt ...
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
maastrix
Member
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 19 jul 2008, 20:56
Locatie: dordrecht

sven jij helemaal gestopt met folding?
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: in't hol van pluto
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 62 keer

maastrix schreef:sven jij helemaal gestopt met folding?
Hoe komde daarbij da Sven gestopt zou zijn ? :D /D

http://folding.extremeoverclocking.com/ ... =&u=204879
The eternal and true pessimist :D
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 26 maa 2004, 20:01
Locatie: Holsbeek
Bedankt: 1 keer

Toegegeven, nu ik rustig afbouw wordt het vuurtje dat Astralon en a3ke aan m'n schenen stoken met de dag warmer, maar 37.000+ PPD average vind ik toch nog meer dan behoorlijk hoor 8)

Of misschien heb je de X-as waarden niet goed bekeken op mijn persoonlijke stats page ... mijn 0-punt is namelijk 26.000 PPD ;)
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
maastrix
Member
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 19 jul 2008, 20:56
Locatie: dordrecht

ooow hahaha ja dat was em, ik zag de lijn helemaal naar punt 0 gaan en ging er vanzelf vanuit dat dat ook echt 0 was. :oops:

32000 ppd zou ik trouwens ook aan komen als ik 24/7 kon folden, ouders willen besparen op de stroom dus draait alleen als ik thuis ben, wat dus meestal van 8 uur savonds tot 5 uur smorgens is. in het weekend ga ik wel proberen de hele dag te blijve folden, kijken hoeveel ik dan haal^^
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Alé ik ga mijn nieuwe core i7 ook maar eens laten mee folden :-)
http://fah-web.stanford.edu/cgi-bin/mai ... me=Krisken

Core i7 920
12GB ram
1TB schijfje :)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gesloten

Terug naar “Folding@Home”