Welke ISP heb je nu gekozen

Nog vragen of opmerkingen over ADSL2FIT? Post ze hier maar.

Welke ISP heb je nu gekozen

EDPNet
26
30%
RealDSL
15
17%
Surfadsl
1
1%
Versatel
7
8%
Skynet
20
23%
Telenet
4
5%
Scarlet
9
10%
Euphony
0
Geen stemmen
Belcenter
0
Geen stemmen
LaTribu
1
1%
AcademicBroadband
3
3%
Andere (ik specifieer in een post)
2
2%
 
Totaal aantal stemmen: 88
Gebruikersavatar
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

Dit is enkel voor de ex-ADSL2FIT klanten.

Ik maak hier even een poll om te kijken naar welke ISP de meesten zijn overgeschakeld.

Plaats ook liefst de rede onderaan.
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Tae
Premium Member
Premium Member
Berichten: 520
Lid geworden op: 21 nov 2003, 16:20
Locatie: Antwerpen

Wel ja omdat ik niet direct 100€ excl. wil ophoesten voor Realadsl momenteel heb ik toch maar besloten om met EDpnet in zee te gaan (niet dat ik daar spijt van ga hebben hoor).

Ook heb je dan geen problemen met de overgangsfase tussen de providers ,wat ik wel vind dat daar eens snel iets aan gebeurt om dit toch binnen de 3 dagen of max een week op te lossen ipv soms 2 a 3 weken (gewoonweg schandalig).

btw daarbij meestal kom ik wel toe met mijn 40 GB per maand al was het wennen in het begin :lol:
hologic
Plus Member
Plus Member
Berichten: 197
Lid geworden op: 21 jul 2003, 17:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 4 keer

Voorlopig blijf ik bij EDPnet, gezien de mooie snelheid & vooral de correcte/professionele manier van handelen.

Misschien dat ik volgende jaar zal overwegen om over te schakelen naar RealDsl. Maar ik ben er zéér sceptisch over, gezien de mooie aanbieding (vast IP, FUP + de rest) voor zo'n lage prijs.

Tentijde van A2F was ik één van de eerste in limburg die aangeschakeld werd. Prachtige snelheden van 800kb/s, maar na 3 maanden & een paar 100 klanten meer de dikke (gekende) problemen.

Eerst een jaartje rustig afwachten en kijken of RealDsl zijn aanbod kan verzilveren.
Laatst gewijzigd door hologic 03 apr 2005, 16:26, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
SchizoSirhc
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 13 maa 2004, 09:40

Ik hou het ook bij EDPNet.

Ik heb de indruk dat het een goede provider is, met een snel netwerk.
Reden dat ik bijvoorbeeld niet Realdsl of een andere ISP kies, is omdat ik niet een paar weken zonder internet wil zitten.
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 maa 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

Ik koos ook voor EDPnet omdat de eerste indruk positief is en vanwege de snelle aansluiting (en er is ook geen aansluit kost).
In het begin effe getwijfeld om RealDSL te nemen maar die aansluitkost is véééééél te hoog.
Sandman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 346
Lid geworden op: 21 jun 2003, 10:29
Locatie: Genk

ik zit nu bij EDP.

IK heb wel een SDSL informatieaanvraagt gedaan op een andere plek (realadsl), maar tot nu toe nog geen antwoord gehad. 5donderdagavond verstuurd).

Zal wel toekomen in de loop van de week veronderstel ik.
Gebruikersavatar
trobbelke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 509
Lid geworden op: 17 jul 2004, 00:46
Locatie: Zaventem
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer
Recent bedankt: 1 keer

EDPnet, 't is voor een vzw die niet lang zonder internet mag zitten, en EDPnet geeft ook nog eens dezelfde voorwaarden als A2F. Zoek elders maar eens een betaalbaar abonnement waar je met 15 computers online mag...
Mahatma
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 jan 2004, 11:55
Locatie: Lokeren
Contacteer:

realdsl
het plaatje is gewoon heel mooi.
vast ip, poorten open, fup super voor deze prijs.
En als het terug mis zou lopen, sja, so be it, zijn we toch weer een jaar verder met supernice voorwaarden, gaan we dan maar weer op zoek....

ps: dont matter bout the price that much, company pays ;-)
Kartouch
Pro Member
Pro Member
Berichten: 415
Lid geworden op: 22 jan 2005, 14:15
Bedankt: 1 keer

Mahatma schreef:realdsl
het plaatje is gewoon heel mooi.
vast ip, poorten open, fup super voor deze prijs.
En als het terug mis zou lopen, sja, so be it, zijn we toch weer een jaar verder met supernice voorwaarden, gaan we dan maar weer op zoek....

ps: dont matter bout the price that much, company pays ;-)
Hopelijk mogen we hier dan weldra een verslag lezen over de ervaringen met Realdsl. Houden ze hun beloftes ? We lezen er op het forum heel veel over maar niemand heeft al ervaringen op UB geplaatst (of 'k moet er serieus over gelezen hebben)
Mahatma
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 jan 2004, 11:55
Locatie: Lokeren
Contacteer:

mja, realdsl was nog maar pas bezig, dus met oplevertermijn van 2 weken kon nog nie teveel volk al stats posten, mijn account zou eind deze week in orde moeten zijn vermoed ik, zal zeker en vast al speedtesten posten met eerste indruk en azo ;-)
Gast

ben gast, kan niet voten, maar ik zit nu een jaar op EDPnet, ben zeer tevreden van behandeling en snelheid. lekker stabiel op 3Mbit +
Gast

ben overgeschakeld naar skynet.

Had totaal geen goesting om met een limiet met glijdende dagen te werken én opnieuw een jaar 'vast' te zitten...
En de belangrijkste reden : skynet kon ervoor zorgen dat we op 2 werkdagen na contact terug aangesloten waren. Sinds 1 april ben ik terug online...

Skynet had actie lopen in Maart om hun uit te proberen voor 3 maanden max voor 15 euro. Dus een maandje skynet en dan Realdsl. Dat ga ik in de loop van deze week aanvragen...

Kwestie van zo weinig mogelijk dagen offline te zijn... :p
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 771
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Das mooi opgelost. :wink:
CoDE
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 03 maa 2004, 14:34

LaTribu heeft momenteel een leuke actie: 1 jaar lang adsl (3mbit/256kbit), unlimited traffiek voor maar 400euro

(daarbij komen wel 100euro "inschrijvings" kosten, maar je krijgt wel voor "eeuwig en altijd" webspace en email)

Toen ik mijn eerste mail stuurde kreeg ik al na een uurtje een duidelijk antwoord, dus hun service is ook wat anders dan a2f :p

Vrijdag ochtend (9u30) belden ze mij zelfs op ivm mijn bestelling!

:thumbs: latribu
RaDa
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 30 apr 2004, 11:00

Ander : Evonet
Hope
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 maa 2005, 17:22

Versatel Always More wegens unlimited.
ik had de overstapaanvraag toevallig al gedaan op 21/3, want ik zal dicht bij het einde van mijn A2F contract en wou weg.
Op 8 april word de lijn wellicht opgeleverd.

ik heb heel ff via EDPNET ingelogd en merkte wel een grote verbetering tov A2F (download 300kb/s tov nooit boven de 20kb/s via A2F) maar ik kan mijn contract met versatel nu toch niet meer opzeggen.
Van realdsl wist ik op 21/3 nog niet, maar na de ervaringen met A2F zou ik die overstap momenteel niet durven wagen.

Mocht ik teleurgesteld zijn in Versatel switch ik volgend jaar wellicht terug, EDPNet staat in dat geval hoog aangeschreven.
Gebruikersavatar
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1759
Lid geworden op: 22 dec 2003, 20:25

Thuis: Skynet

Ben het beu dat ik iedere maand een dag zonder zit, tijd voor een echte provider, de kl*te upload en limiet nemen we er dan maar bij.

Kot: Onbeslist

Aangezien de kotbaas weer geniet van een reis kunnen wij nog geen papier getekend krijgen + iedereen op kot moet akkoord gaan met een prijsverhoging. Vanwege edpnet zou er beloofd zijn ons nog even uitstel te geven tot orde op zaken is gesteld.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 maa 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

The_Borg schreef: Kot: Onbeslist

Aangezien de kotbaas weer geniet van een reis kunnen wij nog geen papier getekend krijgen + iedereen op kot moet akkoord gaan met een prijsverhoging. Vanwege edpnet zou er beloofd zijn ons nog even uitstel te geven tot orde op zaken is gesteld.
Er is toch geen prijsverhoging bij de overstap.
Gast

Anonymous schreef:ben overgeschakeld naar skynet.

Had totaal geen goesting om met een limiet met glijdende dagen te werken én opnieuw een jaar 'vast' te zitten...
Ik weet niet wat je je laten wijsmaken hebt, maar bij eender welke provider zit je sowieso voor een jaar 'vast'. Of had je gedacht dat die providers je zomaar een jaartje adsl-lijn bij Scarlet/Turboline voorschieten, en je dan zomaar laten vertrekken na een maand of 2?
Anonymous schreef:Skynet had actie lopen in Maart om hun uit te proberen voor 3 maanden max voor 15 euro. Dus een maandje skynet en dan Realdsl. Dat ga ik in de loop van deze week aanvragen...

Kwestie van zo weinig mogelijk dagen offline te zijn... :p
Niet zo goed gezien, lijkt me dan, want de omschakeling van Skynet naar RealDSL gaat onvermijdelijk weer een aantal uren/dagen downtime betekenen, aangezien RealDSL niet op Turboline zit.
Gebruikersavatar
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1759
Lid geworden op: 22 dec 2003, 20:25

@ZMD, we zouden moeten overschakelen op een limietloze formule bij edpnet, aangezien we bij a2f een fup hadden (ja, vraag me niet hoe we daar aangekomen zijn :p).
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
SvenVdS

Ondertussen al anderhalf jaar geleden, maar ik ben toen van A2F naar EDPNet gegaan .... geen seconde over moeten nadenken.

<mental note> moet dringend m'n userbase paswoord eens opzoeken ;)
Gast

The_Borg schreef:@ZMD, we zouden moeten overschakelen op een limietloze formule bij edpnet, aangezien we bij a2f een fup hadden (ja, vraag me niet hoe we daar aangekomen zijn :p).
Hoe ben je hier aangekomen?



ik had tot begin maart nog steeds unlimited bij ADSL2FIT :p toen ik 40 GB had de laatste 3 weken heb ik mij serieus moeten inhouden :p ik had enkele zaken van msdn gedownload en ik zat al aan 80%

Nu heb ik een aanvraag naar RealDSL gestuurd. Ik ben eens benieuwd, Dat Static IP, 50 KB upload enzo trekken me wel aan
misterjo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 712
Lid geworden op: 30 nov 2003, 13:23
Locatie: leuven
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 24 keer

De vraag is natuurlijk "realdsl?"
Weet gij iemand die daar al opzit?
Gebruikersavatar
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1759
Lid geworden op: 22 dec 2003, 20:25

Mss niet direct het topic om het te vragen, maar weet er iemand of edpnet op dezelfde manier reageert als a2f wanneer het neer komt op bittorent, klachten van de mpaa, etc. ? Sluiten ze af? Just asking, wanneer ze dit niet zouden doen, zou volgende kotabo zo goed als zeker edpnet worden.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Liquidz0r
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 20 feb 2005, 01:17
Locatie: Lummen

Ik ben naar EDPnet gegaan.

Why?

Ik heb meteen naar hun klantendienst gebeld en het zag er allemaal heel mooi & verzorgt uit..dus de support zit al goed, ook kan ik wel leven met een limiet van 40gig (ookal is het glijdend...40gig is niet weinig tov meeste providers) en aangezien de speeds&prijs van a2f behouden blijven hoor je mij niet klagen EN ik heb geen enkele dag offline moeten zijn dankzij hun overschakelingsformulier dat snel behandeld werd.

Ik ben er bij gegaan omdat ik veel goede kritieken heb gehoord over hun klantenservice, netwerkstabiliteit dus had ik niet echt een reden om nee te zeggen vond ik zo (omdat het me toch niet zo te doen is om de limiet, als hij maar niet kleiner is als 20gig/maand).

---------
Even samen gevat:

Positief naar mijn mening:
- goede, snelle, vriendelijke klantenservice
- behouden van de speeds van bij a2f
- geen extra overstapskosten
- geen disconnectie wanneer formulier optijd is doorgefaxt
- 40gig (tov meeste providers nog steeds goed)
- stabiel netwerk

Negatief naar mijn mening:
- Er is een limiet (voor de echte leechers wel een probleem natuurlijk)
- De limiet is glijdend, dus geen extra leechplezier de laatste dag!
- .... (iemand hier nog iets in te vullen?)



edit by Weetgraag:
font kleur rood word enkel gebruikt door moderators(forumrules)
zertox
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 07 apr 2004, 09:06
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

misterjo schreef:De vraag is natuurlijk "realdsl?"
Weet gij iemand die daar al opzit?
Ik heb geen zin in EPDnet of zoiets ... het was voor mij versatel of realDSL...
CoDE
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 03 maa 2004, 14:34

Voila, we zijn nu een week later en ik surf nu op mijn latribu account gelek ze mij beloofd hebben :)

Hello "Unlimited", i'm back! :)

Mo volgens mij hebben ze toch een fout gemaakt ofzo :p

Ik surf hier aan 4mbit terwijl ik maar voor 3 betaal :p
RaDa
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 30 apr 2004, 11:00

7 daagjes later is mijn evonet dus in orde :)


http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 3232 kbit/s or 404 kbyte/s
- Upload speed : 409 kbit/s or 51 kbyte/s
Fri Apr 8 2005 at 17:18:23 UTC+0200
gast

EDPnet

Omdat ze een goed aanbod deden, snelle service hebben en (belangrijkste) omdat ze poorten openlaten met een goede upload.

Naast EDPnet had ik ook nog Belcenter overwogen (eveneens een formule met open poorten en redelijke upload).

Nu heb ik zelfs bij EDPnet een duurdere formule gekozen dan ik bij ADSL2FIT had. Als de kwaliteit inderdaad goed is dan mag het wat meer zijn :-)
saxgod
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 20 feb 2004, 00:05
Locatie: Turnhout

realdsl omdat ik op professioneel vlak wel goede ervaringen hebt met het RealROOT netwerk en rackspace..
Gebruikersavatar
sunshinereggae77
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 maa 2005, 18:35
Locatie: Riemst Limburg

Ik blijf tot nu toe ook nog bij EDPnet, alhoewel,heel vreemd mijn down en upload lager liggen dan bij ADSL2F.
Ik moet ook heel eerlijk bekennen dat ik nooit problemen heb gehad bij hen, altijd goede snelheid terwijl ik ni(snel ff testen)


Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Belgie Klaar 200.9 KByte/sec
(=1607 kbps)

Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Belgie om de upload snelheid te bepalen Klaar 43.0 KByte/sec
(=344 kbps)


Mijn download bij ad2f,zat meestal rond de 400-450kbyte/sec en upload ongeveer gelijk.


Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3970
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 410 keer
Bedankt: 100 keer

Versatel, maar dat stond al langer vast dat ik die ging nemen.
Voor mij maakt de snelheid niet veel uit en de prijs ligt ook goed.
Ik surf ook niet meer zoveel als vroeger.
Liquidz0r
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 20 feb 2005, 01:17
Locatie: Lummen

Ik vind ook wel dat EDPnet zijn speeds een beetje omhoog mag krikken, bij a2f had ik constant 53kb/sec upload en nu zit ik vaak rond de 40=/...ik weet nu ook wel dat de speeds geen gegarandeerde speeds zijn ... MAAR misschien is het wel goed voor hun naam om deze keer EN de speeds goed EN de service goed te doen, waarbij het laatste bij a2f vaak ontbrak
Gebruikersavatar
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1759
Lid geworden op: 22 dec 2003, 20:25

Enkel het laatste? :D
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Gebruikersavatar
metal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 767
Lid geworden op: 03 aug 2003, 12:44
Locatie: mol
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Versatel natuurlijk. gewoon omdat ik toch niet met een limiet kan leven (leecher) en dat mijn lijn toch maar een snelheid van max 1.1 mbit aankan. En de speeds zijn altijd redelijk stabiel. dus een zeer goede provider voor weinig geld.
svb
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 mei 2004, 20:15

Ik ben sinds als ik me niet vergis Dinsdag via RealDSL, en kan alleen maar goed over spreken!

De snelheid: die varieert een beetje, 'k ben geen moeilijke klant, dus zolang m'n down boven 400 kbps en up boven 300 kbps blijft, klaag ik echt niet! RealDSL zit hier echter wel wat boven :)

Momenteel (5.30 pm)
http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 2595 kbit/s or 324 kbyte/s
- Upload speed : 405 kbit/s or 51 kbyte/s
Sat Apr 16 2005 at 17:30:54 UTC+0200

De service: Zeer tevreden, mensen nemen de telefoon op om 9 u 's morgens EN om 8 u 's avonds, steeds vriendelijk geholpen, hetzij af en toe met een schreeuwend kindje op de achtergrond :P

Aansluiting: Na wachten op de overschakeling van Belgacom, waren er toch nog enkele probleempjes. De mensen van RealDSL hebben me zelf enkele malen opgebeld en toen het probleem volledig opgelost was, hebben ze me nogmaals opgebeld om te excuseren en te vragen of het nu allemaal in orde is
De username en paswoord zijn me doorgebeld, heb ik dus niet op een briefje van hun moeten wachten.

Static ip: eindelijk een ISP die een static ip geeft! Ik had liever 2 static ip's gehad, maar dan moet ik maar 75 eur excl btw betalen!
Reverse DNS :)
Alle poorten open!

Overall: Zeer tevreden klant :)

Stijn

edit: typfoutje
Laatst gewijzigd door svb 16 apr 2005, 19:08, in totaal 1 gewijzigd.
Asansi_

Ik heb ook Realdsl sinds deze week ergens en ben er meer dan tevreden over... Goeie support (zelfs via irc), goeie snelheden, goeie pingtijden naar verschillende andere providers, fup om u tegen te zeggen, static ip(s) :), etc etc etc

Alles waar men maar kan van dromen in een provider... Ik vind het het wachten (een weekje zonder inet) meer dan waard geweest.
Liquidz0r
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 20 feb 2005, 01:17
Locatie: Lummen

The_Borg schreef:Enkel het laatste? :D
Ik had et alleen over dat gebied, over de rest heb ik niet gepraat he :lol: (maar je hebt gelijk ;))
Francis

svb schreef:Ik ben sinds als ik me niet vergis Dinsdag via RealDSL, en kan alleen maar goed over spreken!
(...)
Overall: Zeer tevreden klant
Asansi_ schreef:Ik heb ook Realdsl sinds deze week ergens en ben er meer dan tevreden over
(...)
Alles waar men maar kan van dromen in een provider... Ik vind het het wachten (een weekje zonder inet) meer dan waard geweest.
Ik hoop maar dat jullie dat blijven vinden, want in <A href="news:[email protected]">dit bericht</A> op <A href="news:be.providers">be.providers</A> (of via het <A href="http://www.google.be/groups?threadm=u1n ... archief</A>) lees ik iets heel anders.
svb schreef:De service: Zeer tevreden, mensen nemen de telefoon op om 9 u 's morgens EN om 8 u 's avonds, steeds vriendelijk geholpen, hetzij af en toe met een schreeuwend kindje op de achtergrond :P
Klinkt nogal amateuristisch, als je het mij vraagt. Liever een ISP die alleen tijdens de kantooruren te bereiken is, maar dan wél bij de werken zit.
svb schreef:De username en paswoord zijn me doorgebeld
Vind ik evenzeer een nogal creatieve invulling van het begrip 'professionalisme'.
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 771
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Francis schreef:Ik hoop maar dat jullie dat blijven vinden, want in <A href="news:[email protected]">dit bericht</A> op <A href="news:be.providers">be.providers</A> (of via het <A href="http://www.google.be/groups?threadm=u1n ... archief</A>) lees ik iets heel anders.
So? Als die twee met elkaar te maken hebben bevestigt dit alleen dat er inderdaad ergens een linkje verbroken is geweest.
Dat een profesionele SDSL aanbieder volledig op z'n gat is gegaan terwijl RealDSL enkel een snelheidsterugval had, vind ik totaal niet in het nadeel van realdsl spreken. Integendeel zelfs.
Plaats reactie

Terug naar “ADSL2FIT”