snelheid EDPNet

Nog vragen of opmerkingen over ADSL2FIT? Post ze hier maar.
Plaats reactie
Djorre
Plus Member
Plus Member
Berichten: 222
Lid geworden op: 16 feb 2004, 08:06
Locatie: Ronse

zeg weet er iemand iets over de qualiteit van de service die Edpnet kan leveren en ook iets over de snelheden. Momenteel is dat laatste toch ook niet om over te stoefen.

http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 573 kbit/s or 72 kbyte/s
- Upload speed : 392 kbit/s or 49 kbyte/s
Thu Mar 31 2005 at 21:45:48 UTC+0200

greetz

Jo
Gast

Teveel leechende a2ffers?
Na morgen zal het wel beter worden.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Let's hope. Tot nu toe haalde ik altijd het maximum uit mijn connectie (360 KB /s down, 43 up) en met de toestroom van de A2F'ers valt dat terug op een vierde ervan.
Tae
Premium Member
Premium Member
Berichten: 520
Lid geworden op: 21 nov 2003, 16:20
Locatie: Antwerpen

Deej_1977 schreef:Let's hope. Tot nu toe haalde ik altijd het maximum uit mijn connectie (360 KB /s down, 43 up) en met de toestroom van de A2F'ers valt dat terug op een vierde ervan.
Met andere woorden gaan ze daar iets aan doen anders is het niet alleen voor jullie kloten maar ook voor ons Adsl2Fitters.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Tae schreef:
Deej_1977 schreef:Let's hope. Tot nu toe haalde ik altijd het maximum uit mijn connectie (360 KB /s down, 43 up) en met de toestroom van de A2F'ers valt dat terug op een vierde ervan.
Met andere woorden gaan ze daar iets aan doen anders is het niet alleen voor jullie kloten maar ook voor ons Adsl2Fitters.
Correctie: voor A2F'ers was het al naar de kloten, ge sleurt nu gewoon EDPNet'ers mee in uwe val ;). Waarvoor ik jullie echt eeuwig dankbaar zal zijn :evil:!
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 maa 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

Deej_1977 schreef:
Tae schreef:
Deej_1977 schreef:Let's hope. Tot nu toe haalde ik altijd het maximum uit mijn connectie (360 KB /s down, 43 up) en met de toestroom van de A2F'ers valt dat terug op een vierde ervan.
Met andere woorden gaan ze daar iets aan doen anders is het niet alleen voor jullie kloten maar ook voor ons Adsl2Fitters.
Correctie: voor A2F'ers was het al naar de kloten, ge sleurt nu gewoon EDPNet'ers mee in uwe val ;). Waarvoor ik jullie echt eeuwig dankbaar zal zijn :evil:!
Spijtig genoeg konden we zelf niet kiezen welke provider ons abbonement overnam, anders had ik toch een andere gekozen denk ik :-)
Tae
Premium Member
Premium Member
Berichten: 520
Lid geworden op: 21 nov 2003, 16:20
Locatie: Antwerpen

Het spijtige aan heel deze zaak is dat het allemaal zo snel is gegaan op nog geen week tijd (in mijn geval vandaag en morgen moet ik weten waar ik mij ga vestigen) de tijd krijgen voor een deftige ISP te kiezen en dan het liefst dat het zo snel mogelijk gebeurt (binnen de week nog en geen mnd ofzoiets he).

Normaal gesproken zou je dan zeggen Edpnet maar de snelheden spreken ook al voor zich zo te zien (nog te vroeg om mij daarover uit te spreken) dus is het nog wikken en wegen nu momenteel :? :-)
Gebruikersavatar
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

Topic afgesplitst, het had niets meer te maken met het doen van dat topic!
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Ik ga slapen want ik post sneller dan Sensei Zeon kan splitsen heb ik de indruk ;-).

Enfin Sensei maintenant que tu fait des postes en Français aussi, je te souhaite une bonne nuit et merci pour tout le travail!
Gebruikersavatar
THE NAVIGATER
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 18 jun 2004, 11:59
Locatie: Lanaken

After the weekend the Speed will be much beter. My buddy @ EDPNET told me that, an i believe in him

Greetings navi
Gast

Mijn ervaring met edpnet is dat zij constant hun netwerk herdimensioneren naargelang er nood aan is ... een helpdesker heeft mij ook ooit eens laten weten dat zij bij hardnekkige snelheidsproblemen in een bepaalde richting (in ons geval onze gameserver in nederland) hun peerings herbekijken om te zien of ze niet kunnen optimaliseren.

Mijn gok is dat da plotselinge extra netwerkbelasting van de A2F klanten hun een beetje verrast heeft.

Ik ben er dan ook van overtuigd dat -stel hypothetisch- als al die A2F'ers zouden blijven dat het snelheidsprobleem binnen de kortste keren zou opgelost zijn. Bij EDPNET staat connectie snelheid en stabiliteit namelijk centraal ...

Toen ik overstapte van A2F naar EDPNET had ik een helpdesker aan de lijn ... we deden een speedtest en ik kwam 'maar' met m'n 4Mbit aan 350KB/s ... niet slecht vertelde hij mij toen, maar dat zou toch meer moeten zijn :D En inderdaad na wat aanpassingen in de centrale en m'n profiel haalde ik de volle 410 ... van een omgekeerde wereld gesproken :)


Ik durf m'n hand ervoor in het vuur steken en iedereen die ik ken EDPNET aanraden ... voor de A2F'ers die nog twijfelen: ze zijn niet de goedkoopste daar bij EDPNET maar qua professionaliteit en quality of service steken ze ver boven de concurrentie uit !! En daar heb ik dan ook graag een paar euro's per maand extra voor over.
Visi0n4ir
Plus Member
Plus Member
Berichten: 165
Lid geworden op: 04 feb 2004, 09:37
Locatie: Rillaar

gisteren was het niet vooruit te branden max 10K; deze morgen ff speedtestjes gedaan haal 400K dus wel leuk.

give me give me, edpnet you have a new customer ;)
Gebruikersavatar
THE NAVIGATER
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 18 jun 2004, 11:59
Locatie: Lanaken

Just got new info from my Buddy from EDPNET speed must be good right now, and also for the future because they doubled there bandwith

Greetings navi
Gebruikersavatar
Ronald
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 08 apr 2004, 02:56
Locatie: Gent

Hier in Gent halen we identiek dezelfde snelheden als met A2F:

- 404 KB/s download
- 52 KB/s upload

Tot nu toe ben ik dus wel gelukkig met de overschakeling. Nu maar hopen dat EDPNET geen betalend helpdesknummer heeft, want dat was eigenlijk de hoofdreden waarom ik zou zijn weggegaan bij A2F :-D
Tae
Premium Member
Premium Member
Berichten: 520
Lid geworden op: 21 nov 2003, 16:20
Locatie: Antwerpen

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Fri Apr 1 2005 om 16:50:37 UTC+0200)

Download : 365.5 KByte/sec
Upload : 48.1 KByte/sec


Idd de snelheid ziet er al veel beter uit dan gisteren het geval was :-D
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Nu nog de discriminatie tussen de formules wegwerken en ook de bestaande klanten zijn volledig tevreden.
Gebruikersavatar
THE NAVIGATER
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 18 jun 2004, 11:59
Locatie: Lanaken

Deej_1977 schreef:Nu nog de discriminatie tussen de formules wegwerken en ook de bestaande klanten zijn volledig tevreden.
I dont think they would do this
Gebruikersavatar
sunshinereggae77
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 maa 2005, 18:35
Locatie: Riemst Limburg

Net nog ff gesjekt op www.speedtest.nl
en het resultaat
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) Klaar 387.3 KByte/sec
(=3098 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens Klaar 42.0 KByte/sec
(=336 kbps)


Toch niet slecht.

Super EPDNET petje af :lol2:
sideshow
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 10 feb 2004, 09:05
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Die speedtest.nl vind ik ver van representatief:

Upload via mirc of ftp getest en ik kwam uit op 56KB/sec

Download haald ik al 410
Gast

mijn snelheden zijn ook terug normaal, alleen de upload is wat aan de tragere kant

DeNB3rt
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

THE NAVIGATER schreef:
Deej_1977 schreef:Nu nog de discriminatie tussen de formules wegwerken en ook de bestaande klanten zijn volledig tevreden.
I dont think they would do this
Well then I'm out when my contract expires.
Gast

3213kbit/s
or
402kbyte/s Your current upload speed:
413kbit/s
or
52kbyte/s

Dik in orde, merci EDP

DeNB3rt
RaDa
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 30 apr 2004, 11:00

http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 1598 kbit/s or 200 kbyte/s
- Upload speed : 393 kbit/s or 49 kbyte/s
Mon Apr 4 2005 at 14:45:06 UTC+0200


Kben blij da ik Evonet heb aangevraagd en niet nr EDPnet ga gaan.
SvenVdS

Deej_1977 schreef:Nu nog de discriminatie tussen de formules wegwerken en ook de bestaande klanten zijn volledig tevreden.
Met de nieuwe Flexi abo's zijn ze hier wel in geslaagd imho :)

Ik heb voor m'n 2 Meson 4000's alvast de omschakeling aangevraagd
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 maa 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

En over de snelheid val echt niet meer te klagen.

ISP Monitor Speedtest (06/04/2005 12:16) / Provider: EDPnet Belgium
Downstream: 3176 Kbps (397,06 KB/s)
Upstream: 401 Kbps (50,13 KB/s)
Ping: 55 ms (0% Packet Loss)
Tae
Premium Member
Premium Member
Berichten: 520
Lid geworden op: 21 nov 2003, 16:20
Locatie: Antwerpen

http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 3213 kbit/s or 402 kbyte/s
- Upload speed : 409 kbit/s or 51 kbyte/s
Wed Apr 6 2005 at 15:24:53 UTC+0200


Snelheid is echt wel stabiel te noemen dat in verglijking met A2F met hun zogezegde 4mbit lijn :)
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 maa 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

'k Zie wel dat de upload dus toch beter kan, zoals bij Belcenter, daar halen ze een upload van 515kbps op een lijn van 512Kbps.
Vood de download zit EDPnet aan de top voor 4Mbps ADSL lijnen hoewel deze toch maar een max van 3,3Mbps halen.

Om meer snelheden te vergelijken neem dan een kijkje op www.ispmonitor.be . Als je wil kan je de software instaleren, dan kunt ge zelf speedtest van uw verbinding doen, uw volume wordt automatisch gechekt en met de automatische test die ge 1x per dag kunt laten uitvoeren zorgt ge ervoor dat de gegevens op de site nog meer kloppen.
Gebruikersavatar
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

ZMD, je kan onmogelijk sneller uploaden dan je synchsnelheid. Dus volgens mij is er iets mis met die test. Is die gedaan met ISP-monitor? Indien ja, dan klopt je resultaat niet. Ik heb volgens ISP-monitor 2Mbyte/s upload op een 192Kbit lijntje.

Enneuh, ik zie hier speedtests die 400kbyte/s voor een 4Mbit abo geven. Vergeet de 20-25% overhead niet die adsl met zich meebrengt he.

Cheers
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “ADSL2FIT”