Vragen omtrent omschakeling gebruikers ADSL2FIT naar EDPNet

Nog vragen of opmerkingen over ADSL2FIT? Post ze hier maar.
Gebruikersavatar
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

Hier kunnen al de vragen komen die niet beantwoord zijn in andere topics, als er een aantal bij een staan, zullen de vragen gesteld worden.

Hier zal streng worden gemodereerd, alleen vragen of antwoorden mogen hier komen!
Styno schreef: edit: ik lees net die pdf...
huidige EDP klanten betalen 60€ voor een 4Mbit met 20Gb limiet
vroegere a2f klanten betalen 30€ voor een 4Mbit met 40Gb limiet

zoek de fout
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Gebruikersavatar
Styno
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1440
Lid geworden op: 06 nov 2003, 17:38
Locatie: Somewhere over the rainbow....

Nog eentje:

sinds wanneer heeft EDPNet 8Mbit abbo's voor home-use?

Styno
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
Gebruikersavatar
kikker46
Pro Member
Pro Member
Berichten: 262
Lid geworden op: 29 mei 2004, 01:25
Locatie: Kikkerland

Simpel antwoord dat is enkel als overgangsschakel tot het abbonement gedaan is. Je zal zelf 30 dagen voor het einde jouw contractbopzegging moeten versturen anders zullen ze je waarschijnlijk ongezien overzetten naar het meest gepaste abboo.

Mvg,

Kikker
Gebruikersavatar
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

En hoe gaan we de gegevens krijgen om ons maandelijks verbruik te controleren? En wanneer we over onze maandelijkse limiet gaan, gebeurt de aanrekening dan ook zoals bij A2F, nl. het verbruikte betalen ... of volgens de EDPNET manier van volumeblokken bijkopen?
quote van een guest
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Gast

Ik heb vrijdag een aangetekende brief verstuurd naar adsl2fit omdat ik mijn contract wou opzeggen,nu is mijn vraag, blijft dit zo ?? of moet ik nu een brief sturen na edpnet ?
Gast

Kent iemand de EDPNET IP-ranges?
Liquidz0r
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 20 feb 2005, 01:17
Locatie: Lummen

Ik heb een domiciliëring bij A2F lopen, ik ga denk ik mijn abonnement verlengen bij EDPnet tot einde contract (Midden Mei).

Nu is de vraag:

Wat moet ik doen?

- Mijn domiciliëring afzeggen of wordt die rechtstreeks doorverzonden naar EDPnet?


Ik zit nu op mijn voorlopige EDPnet account maar heb het formulier nog niet ingevuld en doorgestuurt. Hoelang blijft deze voorlopige oplossing? (maw hoelang kan ik op deze account zonder het factuur in te vullen?)

Gelieve snel antwoord, want ik wil zo snel mogelijk een aantal telefoontjes/bankzaken regelen dan.
Gebruikersavatar
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

Die voorlopige account blijft slechts enkele dagen geldig, ik denk dus tot vrijdag (let op: persoonlijk gedacht, ze konden er geen exacte dag op plakken).

IP ranges EDPNet zijn op ripe.net te vinden.
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
hologic
Plus Member
Plus Member
Berichten: 197
Lid geworden op: 21 jul 2003, 17:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 4 keer

Ik had ook nog wat vragen:

- Kunnen 8Mbit A2F gedowngrade worden naar bv EDPnet Small Dyn
zonder meerkost

- Hoelang gaan deze EDPnet-voorwaarden geldig zijn? Contract tot einde looptijd A2F-contract en daarna overschakelen op EDPnet-formules of gewoon blijven werken met deze nieuwe A2F/EDPnetformules?

- Zijn bij deze A2F/EDPnet formules ook edpnet-emailadressen & webspace inbegrepen (zoals bij de gewone EDPnet formules?)

- De up/downloadratio is blijkbaar onbeperkt voor A2F-klanten, gaat dit zo blijven of verandert dit binnen een bepaalde termijn.

- Verplicht om EDPnet te nemen of mogelijkheid om A2F-contract op te zeggen zonder schadevergoedingen. Aangezien A2F geen oplossing ziet op korte termijn.

- Hoe zit het met hosting van websites en pop-mail op A2F, blijven deze bestaan of verdwijnt dit ook (aangezien ik een net4all.be emailadres heb).

- Kunnen er onbeperkt volume-packs aangekocht worden of is hier een zekere limiet?

- Is de EDPnet volume-meter glijdend of wordt deze iedere maand gereset?
Gebruikersavatar
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

hologic schreef:- Hoelang gaan deze EDPnet-voorwaarden geldig zijn? Contract tot einde looptijd A2F-contract en daarna overschakelen op EDPnet-formules of gewoon blijven werken met deze nieuwe A2F/EDPnetformules?
Tot einde contracttijd van uw huidig lopend a2f contract, daarna overschakelen.
hologic schreef:- De up/downloadratio is blijkbaar onbeperkt voor A2F-klanten, gaat dit zo blijven of verandert dit binnen een bepaalde termijn.
Zie vorige vraag.
hologic schreef:- Is de EDPnet volume-meter glijdend of wordt deze iedere maand gereset?
Glijdend.
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
hologic
Plus Member
Plus Member
Berichten: 197
Lid geworden op: 21 jul 2003, 17:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 4 keer

Voor mensen die een pop email-account hebben bij A2F.

Mails ontvangen is geen probleem, om te versturen de mail.net4all.be SMTP vervangen door relay.edpnet.be

Dan kan je weer mails versturen.
Gast

- Moet het formulier nu teruggezonden worden naar Webvisie of naar
EDPNet ?

- Er staat een pdf en een doc in de andere thread. Deze zijn
verschillend. Zijn ze allebei goed? (oa username staat niet op het ene wel
op het andere)

(als ik hier geen zeker antwoord krijg bel ik morgen naar EDPnet
om eens te horen hoe het nu moet..)

greetz

Kevin
Gebruikersavatar
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

- Moet het formulier nu teruggezonden worden naar Webvisie of naar
EDPNet ?
EDPNet
- Er staat een pdf en een doc in de andere thread. Deze zijn
verschillend. Zijn ze allebei goed? (oa username staat niet op het ene wel
op het andere)
ik zou de .doc nemen, deze komt van EDPNet zelf.
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Gebruikersavatar
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

Nikolaas schreef:Heb van een helpdeskmedewerker bij EDPNET vernomen dat de overschakeling a2f naar EDPNET wordt beschouwd als een nieuw jaarcontract onder de a2f voorwaarden. MAW : alle voor jou geldige A2f voorwaarden blijven nog 1 jaar geldig (op de glijdende 30 dagen limiet na veronderstel ik) daarna moet je opteren voor 1 van de dan gangbare edpnet formules.
Is dit inderdaad het geval, of wordt de contracttermijn overgenomen van het Webvisie/ADSL2FIT contract?

EDIT: Het is in de 2e officiele communicatie van Webvisie verduidelijkt, het is dus een nieuw jaarcontract.
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
JS

EDPnet neemt geen contracten over van Webvisie/ADSL2FIT. EDPnet heeft enkel abonnementen gecreëerd die grotendeels overeenstemmen met deze van Webvisie/ADSL2FIT, en dit voor dezelfde prijs.

EDPnet heeft op deze manier ervoor gezorgd dat de overgang niet enkel technisch maar ook administratief, en prijsmatig erg vlot kan verlopen. Voor deze reden heeft Webvisie/ADSL2FIT EDPnet ook als partner gekozen.

EDPnet heeft tijdelijk alle Webvisie/ADSL2FIT klanten toegang gegeven tot het internet door de gebruikersnamen en de wachtwoorden over te nemen, dit is een regeling die tot vrijdagavond loopt, alle Webvisie/ADSL2FIT klanten die tegen dan niet voor EDPnet gekozen hebben zullen afgesloten worden.

Het bestelformulier mag zowel naar Webvisie/ADSL2FIT als naar EDPnet (fax 03/2656701 mail [email protected]) gestuurd worden.

Als klanten tekenen voor een contract bij EDPnet hangt hieraan opnieuw een volledige contractduur van minimum 1 jaar vast. EDPnet's ADSL leverancier bestraft vroegtijdige opzeggingen (dus voor het jaar om is) en rekent EDPnet hiervoor een fikse som door, hier is spijtig genoeg geen weg rond.

Klanten hoeven bij het omschakelen niet hetzelfde abonnement te kiezen de klanten zijn hierin volledig vrij.

Als EDPnet-klant kan je de verbruikte trafiek steeds online opvragen, en dit door je ADSL gebruikersnaam en wachtwoord in te geven. Klanten die meer dan hun toegelaten trafiek verbruiken, worden op 'smallband' geplaatst, en kunnen trafiek bijkopen (1GB = €1 incl BTW).

Trafiek wordt gemeten in een frame van 30 dagen, dus 'sliding window'.

U kan uw trafiek zowel voor upload als download gebruiken, dus u mag bvb 1GB downloaden en 39GB uploaden.

De abonnementen bevatten geen mailboxen of webspace, dit kan wel steeds bijbesteld worden.

Als EDPnet-klant krijg je ook toegang tot 'MyEDPnet' hier kan je steeds je facturen bekijken, helpdesk tickets aanmaken en opvolgen, je mailboxen, en je webspace beheren, etc...

mvg

Joachim Slabbaert
CTO EDPnet
canabeez
Plus Member
Plus Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 18 dec 2003, 14:23

Heb daarnet gebeld met EDPNet.

Zeer vriendelijke en professionele mensen, werd DIRECT verder
geholpen (dat voelt raar na een jaar A2F, bovendien is hun
woordenschat uitgebreider dan "line reset done")

om op mijn eigen vragen te antwoorden (was ingelogd als gast)

-> formulier wordt gefaxed naar EDPNet

-> op het formulier toch best username & password vermelden.

Het gaat inderdaad om een nieuw jaarcontract.
Ik heb ook de vraag gesteld of ik best een aangetekend schrijven
richt aan webvisie. De persoon van de helpdesk zei me dat het volgens
hem het verstandigste was dit toch te doen. (vermelden dat er
overgeschakeld werd naar edpnet etc)

Er werd mij ook verteld dat de tijdelijke accounts tot morgen zullen
werken.

Er werd ook bevestigd dat A2F nog bestaat, maar ze geen adsl meer
aanbieden.

Mijn fax is onderweg. Onderweg naar een betere internetervaring :p

greets,

Kevin
misterjo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 712
Lid geworden op: 30 nov 2003, 13:23
Locatie: leuven
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 24 keer

Wat zijn de dns servers van edp net?
Kikker

Als je dat 2de officiële bericht leest weet je het meteen:

PRIM DNS: 212.71.8.11
SEC DNS: 212.71.0.02
ALT DNS: 212.71.0.03

Mvg,

Kikker
Lukse
Premium Member
Premium Member
Berichten: 662
Lid geworden op: 28 okt 2003, 20:51

Ik heb voor de maand april reeds betaald aan A2F.
Kan ik hiervoor een maand internet bij EDPnet krijgen (vrees ik voor), of krijg ik dit geld terug (vrees ik ook voor)? :wink:
Gebruikersavatar
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... 9030#69030

maw: betalingsbewijs naar EDPNet doorsturen en je krijgt er een maand internet voor (zo versta ik het toch).

Toch even bevestigen dat Joachim die hier gepost heeft van EDPNet is.
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Gast

dus het formulier mag ook gescand en doorgestuurd worden naar [email protected] ipv gefaxt?

als dit vanavond gebeurt, blijft de account dan lopen na morgenavond of wordt hij afgesloten?
eddy131
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 11 jun 2004, 13:54
Locatie: affligem

Ik heb deze morgen mijn formulier doorgestuurt, hoe lang duurt het dan vooraleer ze mij mijn nieuwe gegevens opsturen?

en dan heb ik misschien nog een probleem waar ik te laat aan gedacht heb, maar in november verhuis ik, hoe gaat dat dan bij EDPnet?
kunnen zij het abonnement dan transfereren naar mijn nieuwe woonplaats?
byter
Pro Member
Pro Member
Berichten: 337
Lid geworden op: 02 dec 2003, 14:50
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

Anonymous schreef:dus het formulier mag ook gescand en doorgestuurd worden naar [email protected] ipv gefaxt?

als dit vanavond gebeurt, blijft de account dan lopen na morgenavond of wordt hij afgesloten?
http://www.edpnet.be/cms.aspx?S=ADSL2FIT

mailen mag dus ook en alleen de personen die bestelformulier niet doorsturen worden afgesloten morgenavond (als ik goed lees :wink: )
Gast

Mij vertelden ze dat ik een NIEUW abbo kreeg bij EDPNET
met een jaar contract beginnende van 01/04 tot 31/03.
Hadden jullie dan andere info gekregen :???:
Gast

eddy131 schreef:Ik heb deze morgen mijn formulier doorgestuurt, hoe lang duurt het dan vooraleer ze mij mijn nieuwe gegevens opsturen?
Al eens geprobeerd je A2F-login te wijzigen naar A0...@EDPNET i.p.v. A0...@A2F, met hetzelfde wachtwoord als van je A2F-abo? In principe zou dat meteen moeten werken.
eddy131 schreef:en dan heb ik misschien nog een probleem waar ik te laat aan gedacht heb, maar in november verhuis ik, hoe gaat dat dan bij EDPnet?
kunnen zij het abonnement dan transfereren naar mijn nieuwe woonplaats?
Daarvoor hoef je alleen Belgacom te contacteren en te vragen dat ze je telefoonlijn verhuizen, inclusief het adsl-signaal dat erop zit. De provider hoeft daarin normaliter niet tussen te komen.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Anonymous schreef:Daarvoor hoef je alleen Belgacom te contacteren en te vragen dat ze je telefoonlijn verhuizen, inclusief het adsl-signaal dat erop zit. De provider hoeft daarin normaliter niet tussen te komen.
Aangezien EDPNet niet met BGC werkt wens ik je veel geluk ;-).

Toen ikzelf verhuisd ben heb ik gewoon aan EDPNet gevraagd om de lijn over te zetten en ze hebben alles geregeld.
Gast

iemand een idee wat er met mijn e-mail account gaat gebeuren ?
Net hetzelfde met de webruimte die ik had via mijn contract met net4all ?

Ik ben bijna 4 jaar klant bij hun, (voor ze met A2F begonnen) en er zat toen een webruimte van 20MB(members.net4all) bij, net zoals een gratis e-mail ([email protected])
Gast

byter schreef:
Anonymous schreef:dus het formulier mag ook gescand en doorgestuurd worden naar [email protected] ipv gefaxt?

als dit vanavond gebeurt, blijft de account dan lopen na morgenavond of wordt hij afgesloten?
http://www.edpnet.be/cms.aspx?S=ADSL2FIT

mailen mag dus ook en alleen de personen die bestelformulier niet doorsturen worden afgesloten morgenavond (als ik goed lees :wink: )
Die link werkt niet bij mij.

Niemand meer info????
Gast

Anonymous schreef:
Die link werkt niet bij mij.

Niemand meer info????
http://www.edpnet.be/

links midden is er blauw kadertje met "U bent ADSL2FIT klant?"

klik daar dan op
gast

kies als land be en taal nl of fr
Gast

Als ze mijn lijn vrijdag afsluiten,kan ik dan overstappen naar versatel adsl ?
Liquidz0r
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 20 feb 2005, 01:17
Locatie: Lummen

Anonymous schreef:Mij vertelden ze dat ik een NIEUW abbo kreeg bij EDPNET
met een jaar contract beginnende van 01/04 tot 31/03.
Hadden jullie dan andere info gekregen :???:
kan iemand hier op antwoorden aub??? Niemand antwoord maar ik vind het best belangrijk
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Liquidz0r schreef: kan iemand hier op antwoorden aub??? Niemand antwoord maar ik vind het best belangrijk
Hier kan je de uitleg vinden. (de pagina met het image).

Grtz, :wink:
Afbeelding
ZMD

Liquidz0r schreef:
Anonymous schreef:Mij vertelden ze dat ik een NIEUW abbo kreeg bij EDPNET
met een jaar contract beginnende van 01/04 tot 31/03.
Hadden jullie dan andere info gekregen :???:
kan iemand hier op antwoorden aub??? Niemand antwoord maar ik vind het best belangrijk
Daar is al op geantwoord, in één van de officiële berichten (zie upgedatte eerste post in dit topic) staat dat je een nieuw abbonement aan gaat van 1jaar.
ZMD

Waarom gebruikt men glijdende meter voor A2F'ers terwijl ze toch abbo's hebben die gewoon per maand zijn (zie EDPnet Valentijn).
Gebruikersavatar
SchizoSirhc
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 13 maa 2004, 09:40

Liquidz0r schreef:
Anonymous schreef:Mij vertelden ze dat ik een NIEUW abbo kreeg bij EDPNET
met een jaar contract beginnende van 01/04 tot 31/03.
Hadden jullie dan andere info gekregen :???:
kan iemand hier op antwoorden aub??? Niemand antwoord maar ik vind het best belangrijk
Nou op de EDPnet site staat:
"Als u tekent voor overzetting start u opnieuw met een contractduur van minimum 1 jaar. De ADSL leverancier van EDPnet rekent vroegtijdige opzeggingen (dus voor het jaar om is) aan met een fikse boete. Hier is spijtig genoeg niet veel aan te veranderen. "
gast

Liquidz0r :
Check site van EDPnet.
Abo's zijn voor 1 jaar ...
Dus van 1 april tot 31 maart volgend jaar

je houdt je huidige voorwaarden van adsl2fit, maar gaat online via het netwerk van EDPnet

je hebt met andere woorden een jaar bedenktijd om van provider te veranderen...
Gebruikersavatar
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

ZMD schreef:Waarom gebruikt men glijdende meter voor A2F'ers terwijl ze toch abbo's hebben die gewoon per maand zijn (zie EDPnet Valentijn).
Al hun abonnementen zijn met glijdende meter, ook de valentijn.
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
ZMD

SeNsEi Ze0n schreef:
ZMD schreef:Waarom gebruikt men glijdende meter voor A2F'ers terwijl ze toch abbo's hebben die gewoon per maand zijn (zie EDPnet Valentijn).
Al hun abonnementen zijn met glijdende meter, ook de valentijn.
Ah, dacht dat dit anders was omdat bij dat abbo "/maand" staat ipv "/30dagen". 'k Snap dan ook niet waarom ze dat abbonement een andere naam geven en niet gewoon een promotie geven op nieuwe Neutrino abbonementen :roll: .
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

ZMD schreef:Spijtig genoeg konden we zelf niet kiezen welke provider ons abbonement overnam, anders had ik toch een andere gekozen denk ik :-)
Langs de andere kant heb je daardoor wel nagenoeg geen downtime gehad. Wat als je meteen een andere provider had moeten zoeken? Een week geen internet in de paasvakantie, zou je het aankunnen ;-)?
Plaats reactie

Terug naar “ADSL2FIT”