Vragen omtrent omschakeling gebruikers ADSL2FIT naar EDPNet

Nog vragen of opmerkingen over ADSL2FIT? Post ze hier maar.
Gast

Ik heb ook liever geen disconnects, maar je kan dat toch allemaal mooi automatiseren? Ik heb maar m'n irc-client op te starten en die logt overal in en hij joint alle kanalen die ik ingesteld heb.
Wat betreft de disconnects bij EDPnet heb ik er niet echt veel info over.

Cheers
Niet alle chans zijn zomaar te joinen, meeste zijn op invite only.

Vraag me gewoon af waarom er die disconnects zijn, had ik vroeger geen problemen mee.

Voor de rest ben ik heel tevreden van EDPNET, alleen dit begint een beetje vervelend te worden.
DeNB3rt
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 apr 2005, 15:46

ben meeeer dan tevreden, die snelheden zijn veeeel beter dan A2F, en de service klinkt stukken beter.

Enkel die disconnects, had er vandaag 3 na elkaar :cry:

Maar niettemin, top provider!
Gast

Gebruikt er iemand anders de newsserver van EDPNET?

Want ik gebruik een tooltje NewsBin Pro, maar die download geen groupen.

In Outlook Express lukt het wel, gebruikt er iemand anders een ander tooltje.

En op welke poort staat die Newsserver, is dat port 119?
Gebruikersavatar
sgt
Plus Member
Plus Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 30 okt 2003, 00:49
Locatie: heusden-zolder

ik had ook veel disconnects met edpnet.
ik zat zelfs woensdag helemaal zonder internet.
toen heb ik naar de helpdesk gebeld en 1st geprobeerd met instellingen van men modem-router de verbinding te herstellenen toen dat niet ging vroeg hij een lijntest aan bij belgacom.
als het toen niet opgelost was moest ik de volgende dag om 11uur terug bellen om te vragen hoe ver ze stonden.
ik had woensdag gebeld rond 14uur en dezelfde avond om 19uur had ik terug internet.
Nu zonder disconnects en zelfs nog 40kb/s sneller.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
DeNB3rt
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 apr 2005, 15:46

sgt schreef:ik had ook veel disconnects met edpnet.
ik zat zelfs woensdag helemaal zonder internet.
toen heb ik naar de helpdesk gebeld en 1st geprobeerd met instellingen van men modem-router de verbinding te herstellenen toen dat niet ging vroeg hij een lijntest aan bij belgacom.
als het toen niet opgelost was moest ik de volgende dag om 11uur terug bellen om te vragen hoe ver ze stonden.
ik had woensdag gebeld rond 14uur en dezelfde avond om 19uur had ik terug internet.
Nu zonder disconnects en zelfs nog 40kb/s sneller.
nice work EDPnet! :-D mooie service
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4276
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 97 keer

Ik twee weken geleden ook massa's problemen met m'n lijn die toen op 4mbit stond. Maar ik kon niet eens meer op m'n router admin panel geraken en die was nog maar 4 maand oud. Dus ik heb er maar een andere bijgehaalt en wat bleek die oude kon 6mbit niet aan (toen werd ik overgeschakeld) en die nieuwe wel. Nu zit ik lekker te 'surfen' aan 474 KB/s en met een upload van 62 KB/s. Van de downstream ben ik niet erg content :s want dit haalde ik ook op die 4mbit dus het moet beter kunnen maar de upload is uitstekend gewoon.

edit: added some comments
Internet = Proximus Fiber 1000/500 & back-up Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered / / I'm using Atera RMM to run my IT business, Atera offers a 30-day free trial, learn more here.
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 maa 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

't Lijk wel of het aangepast is bij edpnet want ik ben nu al 3dagen en 6uur verbonden.

Ik vind het zeker goed dat dit zo is maar dit brengt natuurlijk wel enkele andere problemen mee. Zo kan het bijvoorbeeld voor komen dat als je nu bijvoorbeeld (ga effe overdrijven) 2x 15dagen verbonden zijt en ge gedurende elke periode 20,1GB :P download, dan zit ge minstens 15dagen op smallband na die 30dagen(en ge ziet trouwens nie hoeveel e aan 't verbruiken zijt, dat zie enkel na een disconnect), terwijl ge anders bijvoorbeeld 30x 1dag verbonden blijft en telkens 1,34GB download zit ge ongeveer 3dagen op smallband na die 30dagen. Een groot verschil dus :eek: .
Dus der zijn maar enkele oplossingen:
  • -Ofwel verbreekt edpnet regelmatig de verbinding
    -Of de meter wordt realtime upgedate (zoals bij A2F vroeger)
    -Of ze stoppen het systeem van de glijdende meter
Mijn voorkeur gaat naar de tweede oplossing.


EDIT: Nog beter zou zijn dat de verbruikte data gelogd wordt op de aanvang van de verbinding. Zou natuurlijk wel heel nadelig zijn voor edpnet als ge bv 30dagen verbonden blijft en bv 43GB download aangezien de verbruikte GB's dan al terug vervallen zijn na de disconnect :-D .
Plaats reactie

Terug naar “ADSL2FIT”