Probleem adsl2fit

Nog vragen of opmerkingen over ADSL2FIT? Post ze hier maar.
misterjo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 712
Lid geworden op: 30 nov 2003, 13:23
Locatie: leuven
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 24 keer

moogde eigenlijk gewoon stoppen mee a2f , je werkt toch met jaarcontracten?
guest

Beste,

In het huidige geval kan je zonder problemen adsl2fit in gebreke stellen. Door de ingebrekestelling kan je zonder problemen ook je contract opzeggen. De rede van de huidige connectieproblemen zijn van die aard dat zij volledig ten laste liggen van adsl2fit/webvisie en zij dus niet "overmacht" kunnen inroepen.

Na een gesprek met de ombudsman van de telecom en met de juridische dienst van m'n firma en die van Scarlet zit het er zeer eenvoudig uit.

gewoon aangetekend briefje sturen van ingebrekingstelling met gevolg opzegging contract. Zij kunnen ONMOGELIJK beroep doen op enige clausules in hun Algemene voorwaarden daar zij reeds contractbreik hebben aangegaan.

Ook hoorde ik van de ombudsman dat professionele klanten (waaronder ik ook) een aanbod zou zijn gedaan (ik heb daarvan toch tot hiertoe niets gekregen ?!) om over te stappen naar een ander netwerk onder webvisie (lees niet meer scarlet maar ...). Ook volgens die persoon(met wie de ombudsman contact had) was "er is toch geen probleem ! gewoon een disconnectie".

Kortom Webvisie heeft hiermee haar eigen voorwaarden geschonden waardoor juridisch gezien er geen enkel probleem is om over te stappen naar een andere provider. (dit volgens twee juridische diensten en de ombudsman!)

voilà, m'n ingebrekingstellingsbrief gaat morgen de deur uit en daarmee is voor mij de kous af. Geen betalingen meer, geen dreigementen vanuit webvisie (ze zouden eens moeten proberen)

een tevreden EX-klant
gast

Helder!

Ik ben ook een "professionele" gebruiker en ben benieuwd naar welke ISP jij overstapt?
guest

gast schreef:Helder!

Ik ben ook een "professionele" gebruiker en ben benieuwd naar welke ISP jij overstapt?

-> ga overstappen op -> Scarlet Xtreme. Zal normaal deze namiddag al worden opgeleverd of morgenvroeg :) Da's pas snel!
Had al een backuplijn bij hun maar nu bleek dat ze port 25 blokkeerden. Moest dus wel overstappen naar Xtreme zodat die portblokking weg was.
Ben uiterst tevreden over hun klantenservice ! deze neemt tenminste op !
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

guest schreef:Ook volgens die persoon(met wie de ombudsman contact had) was "er is toch geen probleem ! gewoon een disconnectie".
En hoe ga jij dit tegenspreken... tenzij Scarlet je op papier wil zetten dat A2F zijn facturen niet kan betalen... trouwens dan nog, een downtime van enkele dagen is geen reden tot het verbreken van je contract (dacht dat het minstens 14 dagen moest zijn).

Wettelijk ligt het dus wat moeilijker... maar ik zou er toch voor gaan (misschien moeten sommigen mijn kritiek van een dik jaar geleden op A2F er nog eens op nalezen).
gast

Zier er goed uit maar ook een pak duurder...

Iemand ervaring met:

EDPnet: 99 Euro ex.
  • Max downloadspeed: 2048 Kbps
    Max uploadspeed: 512 Kbps
    No guaranteed speed
    Max traffic: 20 GB/ 30 dagen
    Fixed IP address
    Unlimited number of computers
    Mail/webserver possible
    20 mailboxes
    Mailbox size: 65MB
    Antivirus and antispam scan on mail included
    75MB webspace* (extension possible)
    VPN possible
    Setup cost: €99.00
of BelCenter: 133 Euro ex. (PRO formule)
  • Nombre de PC illimités
    Maximum speed Download 4 Mbits
    Maximum speed Upload 512 Kbits
    IP 1 Fixe
    Support par 02
    Quota Go 50 Go
    Trafic supplémentaire 5 eur / 5 Go
    Ports Bloqués aucun
Gebruikersavatar
THE NAVIGATER
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 18 jun 2004, 11:59
Locatie: Lanaken

I just spoke to a friend wich works at EDPNET and he said that it ist true they are totally gone A2F
They dindt pay since months to Scarlet f*** A2Fers so i have to go to EDPNET. Tommorow i will be online with EDPNET

Greetings Navi
Gebruikersavatar
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

Ik heb juist Webvisie gecontacteerd, er is mij medegedeeld dat al de huidige adsl2fit klanten omgeschakeld worden naar EDPNet met behoud van de huidige voorwaarden (poorten/limieten/...). Hiervoor moet er een formulier ingevuld worden en doorgefaxt naar webvisie en het zou dezelfde dag nog in orde zijn, ze doen dit via formulier omdat hun database server gecrasht is, samen met de status page server en ze dus de email adressen van de klanten niet meer hebben.

Hierover volgt nog een officiele mededeling. Ook zal het formulier nog aangeboden worden.

De facturatie zal in het vervolg ook door EDPNet gebeuren.
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Gast

Kunnen we ook kiezen (om daarna niet aan EDPnet vast te hangen) voor een andere zonder contractbreuk dan???
inter
Pro Member
Pro Member
Berichten: 331
Lid geworden op: 06 nov 2003, 08:50

SeNsEi Ze0n schreef:Ik heb juist Webvisie gecontacteerd, er is mij medegedeeld dat al de huidige adsl2fit klanten omgeschakeld worden naar EDPNet met behoud van de huidige voorwaarden (poorten/limieten/...). Hiervoor moet er een formulier ingevuld worden en doorgefaxt naar webvisie en het zou dezelfde dag nog in orde zijn, ze doen dit via formulier omdat hun database server gecrasht is, samen met de status page server en ze dus de email adressen van de klanten niet meer hebben.

Hierover volgt nog een officiele mededeling. Ook zal het formulier nog aangeboden worden.

De facturatie zal in het vervolg ook door EDPNet gebeuren.
:-D :-D :-D
Kunnen ze nog iets beters verzinnen? Nu is de server gecrasht ... alles kwijt ... Zijn het de mensen niet die daar raar doen is het de telefooncentrale ... Het is weeral een mooi foefje wat ze wijsmaken (welke ISP zou nu geen backups hebben??? ze konden wel factureren ivm feiten van bijna jaar terug). Wie heeft ooit spontaan een mail van webvisie ontvangen ivm wijzigingen? Niemand dacht ik en nu zouden ze het gaan gebruiken om de klanten te verwittigen :eek: . Voor de mensen die ervanaf willen : het is de moment! EDPNet is totaal andere firma en je hoeft dat papiertje niet te tekenen. Je hebt destijds gekozen voor ADSL2FIT bij Webvisie en zij moeten je maar die diensten aanbieden die contractueel vastliggen. Als ze het niet kunnen, pech voor hen. Verbreek je contract (als reden kan je zeggen dat Webvisie de diensten niet meer aanbiedt en je EDPNet bv niet vertrouwt of niet wil etc.) Ga dan bij de provider die je wil. Geen papierkes tekenen, ofwel levert Webvisie ofwel moeten ze het contract opzeggen.

Inter

Inter
Nobody is perfect but I'm f*** close [Clawfinger]
Gast

NU even in't kort... Wat kan je nu doen?
Ik ben juist telenet gaan aanvragen (promotie voor 2 maand aan 15Euro)
maar ik zit hier nog wel met die A2Fak waarek vanaf wil! maar ik ben wel van plan adsl te blijven gebruiken en telenet na 2 maand op te zeggen .. Iemand een idee?
Gast

Lolz 2 maand telenet en dan terug opzeggen ik denk niet dat da gaat pakken ...

Mvg,

Kikker
Gast

dfa staat in de brochure dat als ga na 2 maand wilt stoppen dat da gaat ge moet gewoon 14 dagen voor het eind van de 2de maand het afzeggen , maar de kans zit er in dak het blij behouden
Gast

Heb gisteren en vandaag al ongeveer 20x gebeld naar Webvisie & A2F steeds maar dat KLOTE anwoordapparaat :evil:

Van dat automatisch overschakelen naar EDPnet vind ik niets terug (vriend van me heeft EDPnet en heeft dit en is er tevreden van)

Wat is de snelste oplossing om over te schakelen,want een dagje meer zonder internet is .... 8)
Gebruikersavatar
kikker46
Pro Member
Pro Member
Berichten: 262
Lid geworden op: 29 mei 2004, 01:25
Locatie: Kikkerland

Als ge nu dus gelimiteerd wordt maar 40 GB hoe gaat het dan verder ? Moet je nadien alsnog kiezen voor EDP-abbo of blijft dit abbo heel je leven gelden ...

Hoe zit het met 8mbit lijnen blijft dat ook en hoe zit het met unlimited en hoe zit het als we niks doen, moeten we dan boete betalen voor de nog resterende maanden ?

Mvg,

Kikker
Gast

Een telefoontje naar EDPNet doet wonderen ...

De beslissing voor overname van alle abonnementen van Net4All is een uurtje geleden genomen, de mensen aan de telefoon weten het nog niet helemaal goed maar ... ze zijn HEEL behulpzaam!!!

Ze kunnen je het formulier doormailen of doorfaxen voor overschakeling. Dit teken je en dan behoud je je contract zoals je dat had bij N4A! Ook de contractduur blijft hetzelfde. dus als je abonnement bij N4A verliep na 4 maanden, dan blijft dat nu hetzelfde, je kan dus ook zonder problemen overschakelen, net zoals je dat zou kunnen gedaan hebben moest je bij N4A gebleven zijn!

De limieten blijven hetzelfde, alles blijft hetzelfde, dus ik veronderstel ook de niet-geblockte poorten etc etc.

Ik heb alvast het formulier aangevraagd. Misschien zet ik het sevens online :)

Oh ja, de overschakeling zou binnen de 24 uren moeten gebeurd zijn, en met een uiterst maximum van 48 uur, heeft de man gezegd!

Stijn
Gast

Man man man,kga ze de kop afschieten, hopen dat dat formulier snel komt want ik kan GEEN dag zonder internet :eek:

Kschakel dan maar over op EDPnet, dan kan ik zoeken naar een andere provider als het nodig is,maar blijkbaar is EDP goed te doen.

DeNB3rt
sideshow
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 10 feb 2004, 09:05
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik heb ook gebeld naar EDPnet ... ze mailen het overzettingsformulier door, binnen een dag of 2/3 zit ik terug onlijn 8)
JS

EDPnet heeft beslist voorlopig alle useraccounts over te nemen van WebVisie. Gewoon @EDPNET gebruiken en je zou online moeten kunnen, maar dan wel via het EDPnet netwerk. Vervolgens zo snel mogelijk het formulier downloaden, invullen en doorsturen, zodat je niet opnieuw zonder internet valt...

mvg

Joachim
gast

JS schreef: Vervolgens zo snel mogelijk het formulier downloaden, invullen en doorsturen, zodat je niet opnieuw zonder internet valt...
waarvan?

Jammer dat ADSL2FIT ons dit laat weten...
Gast

hopelijk weten ze bij edpnet waar ze aan beginnen :s
Gebruikersavatar
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

Zie hier: http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=7080
hier staat meer info als ook het formulier.
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Gast

Het werkt!
Thanks EDPNET

download =2498 kbps
Upload =395 kbps

Kmag niet klagen, oef! :P

DeNB3rt
Gast

JS schreef:EDPnet heeft beslist voorlopig alle useraccounts over te nemen van WebVisie. Gewoon @EDPNET gebruiken en je zou online moeten kunnen, maar dan wel via het EDPnet netwerk. Vervolgens zo snel mogelijk het formulier downloaden, invullen en doorsturen, zodat je niet opnieuw zonder internet valt...

mvg

Joachim
Het WERKT OOK NOG Hé
edpnet is echt massas kewl zegt een maat van me
guest

bij mij als professionele klant gaat dat dus niet (had ADSL2fit LARGE met fix IP) met @EDPNET

ga toch niet over naar EDP en zal het contact met ADSL2FIT dan maar verbreken

ps. Hoe kunnen ze je mailen als je geen internet hebt ?
gelukkig zijn er mensen die een tweede lijn hebben maar andere gebruikers kunnen zelfs hier niet terrecht en staan volledig in de kou !
gewoon niet te geloven hoe slecht een bedrijf (mensen) kunnen zijn

Ex-ads2fit gebruiker
Gebruikersavatar
kikker46
Pro Member
Pro Member
Berichten: 262
Lid geworden op: 29 mei 2004, 01:25
Locatie: Kikkerland

Dat ze mij als simpele particulier nu niet direct opbellen OK. Maar een bedrijf mogen ze toch wel eens contacteren (opbellen, faxen ...) wat er mis is enzo meer.

Mvg,

Kikker
Gast

Ik vraag mij nu af, moet ik nu mijn contract opzeggen bij adsl2fit als ik overstap naar realdsl!
verdickt
Premium Member
Premium Member
Berichten: 647
Lid geworden op: 12 maa 2004, 22:24

ik heb momenteel een large abo bij adsl2fit ( verloopt echter eind deze maand )

Ben echter niet van plan over te stappen naar edpnet, ik zal eens horen
bij realadsl
Liquidz0r
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 20 feb 2005, 01:17
Locatie: Lummen

Hallo,

Ik zal even in het kort mijn situatie uitleggen omdat ik er zelf niet meer wijs uit graak:

Ik ben net voor de overschakeling van limietloos naar 40gb limiet bij A2F aangesloten, mijn contract verloopt binnen 1 a 2 maand(en), ik weet het niet juist.

Nu dit gebeurt is sta ik voor een Dillema:
- verder gaan tot einde contract met A2F (bij EDPNET dan he)
- overschakelen naar een andere ISP (ik was geinteresseerd in realDSL...iemand die hier bemerkingen op heeft?)

Mijn proble(e)m(en):
- Mag ik nu gewoon stoppen met A2F (EDPNET?) want mijn contract loopt nogsteeds. (dus contractbreuk ja of nee?)
- Is realDSL betrouwbaar? Zo ja: zou ik dan best nu de overstap doen of nog wachten. Zo nee: Welke andere ISP is limietloos en is wel te betrouwen?


Ik zou wel wat hulp kunnen gebruiken, gelieve niet te antwoorden op deze post met "ik denk dat je .... want volgens mij ..." , ik wil zekerheden horen en een gevatte mening met voldoende argumenten wat ik best zou doen. (liefst zo objectief mogelijk dus)
Gast

@Liquidz0r
Je contract kan je op dit ogenblik nietig verklaren door hun via een aangetekend schrijven in gebreke te stellen.
Het is duidelijk dat ze hun eigen voorwaarden niet nakomen. Ook het feit dat ze nu adsl gaan aanbieden via edpnet is een wijziging van hun algemene voorwaarden. Bij elke wijziging van algemene voorwaarden, heeft de klant het recht om het contract eenzijdig stop te zetten.

Over realdsl valt er nog weinig te zeggen. Ze hebben misschien nog maar 5 opgeleverde klanten. De aanvragen niet meegerekend.
realdsl is wel van realroot, en die hebben toch al een beetje naam in de hostingwereld
Terro
Member
Member
Berichten: 79
Lid geworden op: 25 maa 2004, 10:28

Ik heb ze gisteren al een kopij van het aangetekend schrijven, dat aangetekend onderweg is, via fax doorgestuurd. Ik ga er NIET mee akkoord om naar EDP over te schakelen.

Vandaag heb ik dan ook dat bericht en document gezien dat hier op userbase staat (ahja, thuis geen internet, dus nu via het werk bezig) en daarin liegen ze ook al. Er staat dus in dat men kan overschakelen naar EDP aan DEZELFDE voorwaarden, dit klopt al totaal niet vermits men bij EDP NIET meer aan 40gb/maand zit maar per 30 dagen (groot verschil) ... + wat als die 40gb/30 dagen op zijn ? Voordien had men bij A2F zelf een smallband-grens ingesteld en betaalde men gewoon 1euro/gb bij, bij EDP ook ? Pffffffffffffffff de *** op ...

Byebye ADSL2Fit, heb geduld genoeg gehad, maar 't is gedaan ...
CoDE
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 03 maa 2004, 14:34

Anonymous schreef: Bij elke wijziging van algemene voorwaarden, heeft de klant het recht om het contract eenzijdig stop te zetten.
Nie waar, me de invoering van de 40gb limiet wou ik ook stopzetten en da mocht ook nie...
Gast

Bij elke wijziging van de algemene voorwaarden, kan/mag je opzeggen zonder kosten.
Zelfs als het een wijziging in je voordeel is!
Mahatma
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 jan 2004, 11:55
Locatie: Lokeren
Contacteer:

Moeten we nu nog een aangetekende brief sturen naar A2F ? of is bij het NIET tekenen van edpnet form contract ook verbroken ?
Gast

Best aangetekend opzeggen. Liefst nog met bevestiging van ontvangst.
Anders zal je facturatie gewoon blijven lopen, ook al kan je niet online
Gast

Vanop adsl2fit site :
Wij hebben eveneens u bevestiging nodig, gelieve dit formulier volledig in te vullen en ons dit per kerende te bezorgen voor vrijdagavond 01/04/2005, anders komen u login gegevens te vervallen.
Betekent dit dat ik van vanaf morgenavodn zonder internet kom te zitten?
Want Skynet kan me pas ten vroegste donderdag avond aansluiten ...
Das f*** week zonder inet?
Of blijft die synchro ? En kan ik bijvoorbeld een scarlet account lenen van iemand en daarmee inloggen?

I need answer damnit ;)
Byte

Pas donderdag?

Ben deze middag naar Belgaconnard winkel geweest.
Dinsdag zou ik mijn ADSL en username/pasw moeten hebben :???:

Gedaan met die goedkope zever,
terug naar de roots
Typhobob
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 maa 2005, 21:27

Edpnet lijd nu blijkbaar al onder de heavy A2F users :p

http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 767 kbit/s or 96 kbyte/s
- Upload speed : 156 kbit/s or 20 kbyte/s
Thu Mar 31 2005 at 19:04:14 UTC+0200
Gebruikersavatar
Styno
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1440
Lid geworden op: 06 nov 2003, 17:38
Locatie: Somewhere over the rainbow....

Typhobob schreef:Edpnet lijd nu blijkbaar al onder de heavy A2F users :p
Inderdaad, tis al om zeep... bedankt he mannen....
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
Gebruikersavatar
SchizoSirhc
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 13 maa 2004, 09:40

graag gedaan :wink:
Plaats reactie

Terug naar “ADSL2FIT”