Van Adsl2fit naar Versatel, praktische tips gevraagd

Nog vragen of opmerkingen over ADSL2FIT? Post ze hier maar.
Plaats reactie
Hope
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 maa 2005, 17:22

Ik heb nu bijna 2 jaar adsl2fit uitgediend en hoop een betere provider te vinden in versatel always more.

Zijn hier mensen die hetzelfde gedaan hebben?
Zouden ze het mij aanraden of niet?
Waar moet ik op letten?
Wat zijn de grootste verschillen tussen de beide lijnen?
Valt de newsserver van versatel mee?

Waar begin ik mee, een formulier invullen op de versatel site of schrijven naar adsl2fit? In mijn schrijven naar adsl2fit, zou ik versatel vermelden of niet? Ik verwacht 20 dagen zonder internet te zitten, is dit realistisch?

Ik geloof dat in mijn geval de uiterste datum om een aangetekend schrijven naar adsl2fit te sturen 30 april is, gezien juni 2003 mijn eerste betaalde maand was. en ik begin mei 2004 een official statement kreeg met de gewijzijde contractvoorwaarden (40 gb limiet).
Adsl2fit niet vertrouwend plan ik echter voor 30 maart op te zeggen en hen die maand cadeau te doen.
Zie ook dit topic http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=6430

Bedank voor de reakties
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Een en ander kan je hier vinden. Ga met de muis over de colom Extra op Versatel Always More.


Grtz, :wink:
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Hope schreef:Ik heb nu bijna 2 jaar adsl2fit uitgediend en hoop een betere provider te vinden in versatel always more.

Zijn hier mensen die hetzelfde gedaan hebben?
Zouden ze het mij aanraden of niet?
Waar moet ik op letten?
Wat zijn de grootste verschillen tussen de beide lijnen?
Valt de newsserver van versatel mee?

Waar begin ik mee, een formulier invullen op de versatel site of schrijven naar adsl2fit? In mijn schrijven naar adsl2fit, zou ik versatel vermelden of niet? Ik verwacht 20 dagen zonder internet te zitten, is dit realistisch?

Ik geloof dat in mijn geval de uiterste datum om een aangetekend schrijven naar adsl2fit te sturen 30 april is, gezien juni 2003 mijn eerste betaalde maand was. en ik begin mei 2004 een official statement kreeg met de gewijzijde contractvoorwaarden (40 gb limiet).
Adsl2fit niet vertrouwend plan ik echter voor 30 maart op te zeggen en hen die maand cadeau te doen.
Zie ook dit topic http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=6430

Bedank voor de reakties
Niet hetzelfde natuurlijk, maar ik ben verleden jaar van Telenet naar Versatel More gegaan.

Mijn conclusie : had ik VEEL eerder moeten hebben gedaan. Nu bestaat "More" nog niet zo heel lang, maar enkele jaren geleden kon je een "gewoon" ADSL abo bij Versatel afsluiten : onbeperkt, 1.1mb/sec en voor 29.90 Euro per maand. Dit abo bestaat voor zover ik het weet nog steeds, maar je kan je er als nieuwe klant NIET meer op inschrijven. Het "More" ding is eigenlijk hetzelfde, maar kost binnen dezelfde parameters 34.90 (29.90 + 5 Euro Unlimited volume fee)

Buiten een paar rare problemen de eerste maand (onstabiel gedrag van de lijn, trouwens na 2 telefoontjes opgelost : oorzaak foutieve activatie door Belgacom, en 1 totaal verkeerde factuur voor de eerrste maand) enkel maar positief nieuws over de omschakeling : stabiel, en aangegeven snelheden worden _altijd_ behaald en vreemd genoeg soms overschreden. Nu is dat bij 1.1/256 niet echt een wereldschokkende prestatie, maar toch leuk om te vermelden dat ik bij Versatel nooit het "f*** ik zit vandaag weer tegen analoge snelheden te prutsen" fenomeen heb gehad.

Newsservers gebruik ik niet, kan ik dus niks over zeggen. Maar mijn in en out traffic zijn vrij zwaar, en daar doen ze bij Versatel dus inderdaad helemaal niet moeilijk over. Bij een "More" betaal je ongeacht de mate van download-limiet-onverschrijding een extra 5 Euro volume-fee voor die maand en that's it. De vraag is enkel hoelang dit nog zal bestaan : als Versatel morgen van eigenaar zou veranderen, is het liedje daar misschien ook uit.

Kleine nota : de door Versatel gebruikte E-Tech modem is zeker niet de beste modem op de markt. Langzame syncs zijn het hoofdprobleem van deze modem. Ik gebruik een reflashte Belgacom/Alacatel voor mijn Versatel, en dat werkt feiloos.
Plaats reactie

Terug naar “ADSL2FIT”