ADSL2FIT, nu beginnen ze al facturen uit te vinden...

Nog vragen of opmerkingen over ADSL2FIT? Post ze hier maar.
Plaats reactie
CoDE
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 03 maa 2004, 14:34

Beste mensen,

ik ben hier om nog één van de wanpraktijken van adsl2fit aan het licht te brengen.
Begin januari werd mijn account geblokkeerd wegens een klacht. Enkele dagen daarna
was mijn account opnieuw geactiveerd.

Een maand later werd mijn account opnieuw geblokkeerd, met als rede "klacht ivm nieuwe voorwaarden".
Toen ik contact opnam met a2f vertelden ze mij dat ik de nieuwe voorwaarden nog niet getekend had.

Deze nieuwe voorwaarden (40gb limiet) had ik helemaal niet gekregen. Ik heb er twee maal moeten naar vragen,
om ze uiteindelijk per email te krijgen. Deze hebben we dan op 05/02/2005 getekend. Op die dag is elke partij het er
dus mee overeen gekomen dat het overschrijden van deze limiet beboet zou worden met 1€ / gb.

Enkele dagen later kregen we een rekening in de bus, voor de maand januari. We hadden toen ong. 100gb aan traffiek, en
we moesten volgens hen dus 60euro extra betalen. Maar in de maand januari (VOOR de ondertekening) gold dus nog het
oude contract, dus hebben wij die factuur ook nooit betaald.

Nu zijn we opnieuw afgeloten wegens niet betalen van facturen.

De wet zegt dus duidelijk dat een contract enkel bestaat als ELKE partij er mee overeenstemt. Dit hebben wij gedaan
op 05/02, en sindsdien is het contract dus pas vernieuwd. Daarvoor gold het oude. Wij zijn dus duidelijk in ons recht.

Wat kunnen we hier aan doen?
Gebruikersavatar
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Niet betalen en een klacht indienen bij de ombudsman.
Pffft, das echt laag hoor. Ze WETEN gewoon dat dit niet kan, maar ze proberen toch maar :cry:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Wat de wet daarover zegt kan je hier lezen.

Zie daar onderaan de aangehaalde punten onder het nummer 13.

13. Welke onrechtmatige bedingen zitten er soms in contracten van internet service providers ?
Volgens de wet mag de ISP het contract niet eenzijdig naar eigen goeddunken verbreken of wijzigen, zonder je schadeloos te stellen, behoudens om redenen van overmacht ;
Tae
Premium Member
Premium Member
Berichten: 520
Lid geworden op: 21 nov 2003, 16:20
Locatie: Antwerpen

Dat hebben ze met mij ook geflict !!!

Al goed dat ik maar 10GB over mijn limiet was.
CoDE
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 03 maa 2004, 14:34

Sub Zero schreef:Niet betalen en een klacht indienen bij de ombudsman.
Pffft, das echt laag hoor. Ze WETEN gewoon dat dit niet kan, maar ze proberen toch maar :cry:
Welke ombudsman moet ik dan aanspreken?

Een federaal ombudsman?
De ombudsdienst voor telecommunicatie?

Of kan je link geven waar ik eventueel een klacht zou kunne indienen?
Gebruikersavatar
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Ik denk ombudsdienst voor telecommunicatie. Ik kan je wel geen adres geven ofzo. Er zijn mensen die je voor gegaan zijn, misschien dat zij je verder kunnen helpen.

Cheers
Afbeelding
Gebruikersavatar
biebel
Plus Member
Plus Member
Berichten: 101
Lid geworden op: 08 jun 2004, 00:25
Locatie: Leuven
Bedankt: 4 keer

Hebben ze mij ook proberen te lappen. Ik zat aan 140 gig de laatste maand van limietloos en dan opeens factuurtje. Na wat bellen en wijzen naar facturatiedata is dit toen wel rechtgetrokken.
Nog 4 maand en dan weer een deftige provider .. can hardly wait
CoDE
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 03 maa 2004, 14:34

biebel schreef:Hebben ze mij ook proberen te lappen. Ik zat aan 140 gig de laatste maand van limietloos en dan opeens factuurtje. Na wat bellen en wijzen naar facturatiedata is dit toen wel rechtgetrokken.
Nog 4 maand en dan weer een deftige provider .. can hardly wait
Beste biebel, zou jij je verhaal eens kunnen uitleggen met de data waarop elke stap gebeurde, zodat ik toch een precedent heb waarop ik me kan baseren. Ik zal pas morgen kunnen bellen, want ze hebben mij vandaag afgesloten net voor de kantoren dicht gingen. Komt ook toevallig goed uit voor hun...
Radic
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 feb 2005, 18:58

CoDE schreef:
Sub Zero schreef:Niet betalen en een klacht indienen bij de ombudsman.
Pffft, das echt laag hoor. Ze WETEN gewoon dat dit niet kan, maar ze proberen toch maar :cry:
Welke ombudsman moet ik dan aanspreken?

Een federaal ombudsman?
De ombudsdienst voor telecommunicatie?

Of kan je link geven waar ik eventueel een klacht zou kunne indienen?
Eerst heb ik gemailed naar:
klachten*apestaartje*ombudsmantelecom.be
En dan heb ik antwoordt gekregen van:
chris.merckx*apestaartje*ombudsmantelecom.be
Gebruikersavatar
biebel
Plus Member
Plus Member
Berichten: 101
Lid geworden op: 08 jun 2004, 00:25
Locatie: Leuven
Bedankt: 4 keer

CoDE schreef:
biebel schreef:Hebben ze mij ook proberen te lappen. Ik zat aan 140 gig de laatste maand van limietloos en dan opeens factuurtje. Na wat bellen en wijzen naar facturatiedata is dit toen wel rechtgetrokken.
Nog 4 maand en dan weer een deftige provider .. can hardly wait
Beste biebel, zou jij je verhaal eens kunnen uitleggen met de data waarop elke stap gebeurde, zodat ik toch een precedent heb waarop ik me kan baseren. Ik zal pas morgen kunnen bellen, want ze hebben mij vandaag afgesloten net voor de kantoren dicht gingen. Komt ook toevallig goed uit voor hun...
Sorry voor de late reactie. Het was zo dat mijn eerste factuur voor adsl2fit kreeg beginnende van mei. Hoewel ik pas een login en paswoord had ontvangen vanaf juni, hetgeen ook te zien was aan de activatiemail gelukkig. Daar onze lijn de laatste week van mei was geactiveerd dachten ze me heel mei maar even aan te rekenen. Hierop heb ik onmiddellijk gereageerd. Vervolgens werd er een creditfactuur aangemaakt voor de rekening van mei.

Tijdens mijn laatste maand ongelimiteerd (mei dus) was de lijnsnelheid weer eventjes aanvaardbaar. Daar heb ik dan maar van geprofiteerd om nog 1 maand deftig te leechen. Ik kwam aan ongeveer 120 gig. Groot was mijn verbazing toen ik de volgende rekening kreeg gepresenteerd. Zeker aangezien ik niet op smallband terrecht was gekomen.

Vervolgens heb ik telefonisch contact opgenomen met adsl2fit om de zaak uit te leggen en daarbij duidelijk te verwijzen naar dat creditfactuur en de uitgaande datum op mijn connectiegegevensbrief.

Er werd weer een creditfactuur opgesteld en de zaak was opgelost.

Het is niet precies hoe het is verlopen, maar de grote lijnen zijn correct.

Laatste 2 maanden erg tevreden over mijn connectie btw.

Edit: Ik had er ook troubleticket voor aangemaakt blijkbaar .. zie pm
Plaats reactie

Terug naar “ADSL2FIT”