Opzeg ADSL2Fit

Nog vragen of opmerkingen over ADSL2FIT? Post ze hier maar.
Plaats reactie
el_stano
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jan 2005, 18:19

Hallo,

Ik had vorige week een aangetekende brief gestuurd naar adsl2fit met daarin de boodschap dat ik m'n abonnement onmiddelijk wou opzeggen. M'n 1e jaar is immers om en ik vond het tijd om over te stappen naar een andere provider.

Nu vandaag krijg ik een brief in de bus met daarin een factuur voor de eerstvolgende 9 maanden. Hebben de mensen bij adsl2fit nu niet door dat ik een onmiddelijke opzegging wou van mijn abonnement en niet 9 maanden later. Of is er ergens iets misgelopen in de verwerking van mijn opzegging en moet ik deze factuur gewoon negeren.
Ik heb al proberen te bellen naar adsl2fit maar voorlopig was de lijn steeds bezet.

Als iemand soms weet wat ik nu het beste kan of moet doen ?

greets...
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1197
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 12 keer

In het contract staat duidelijk dat je één maand op voorhand dient op te zeggen of het contract wordt stilzwijgend met één jaar verlengd!
Dus ik veronderstel dat jij dit niet gedaan hebt ... daarom rekenen zij daar nu de opzeggingskosten aan, nl de resterende maanden van je jaarcontract.
Gebruikersavatar
Ronald
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 08 apr 2004, 02:56
Locatie: Gent

Het mag dan misschien in het contract staan, maar ik vind toch dat de straf niet in verhouding staat tot de "misdaad" hier. Tot iemand mij het tegendeel bewijst denk ik wel dat ze met een boete van twee maand abonnementsgeld hun kosten kunnen dekken, en er zelfs nog winst op boeken ook. Iedereen kan natuurlijk vrij beslissen bij welke provider hij zich aansluit (en welke pesterijen zoals dit hij wenst te ondergaan), maar dit is toch een sterk staaltje van machtsmisbruik als je het mij vraagt... :roll:
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16726
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 573 keer
Bedankt: 770 keer

Nee hoor, is vrij normaal een dergelijke clausule. Versatel is zeer vergelijkbaar met het verschil van 2 maanden op voorhand opzeggen en zonee een volledig jaar uitbetalen in 1x.
Gebruikersavatar
Ronald
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 08 apr 2004, 02:56
Locatie: Gent

OK, maar het is niet omdat het bij meer dan één provider gebeurt dat het daarom een minder verwerpelijke praktijk is hé. Hoe anders als door puur machtsmisbruik kan een boete van 9 maanden abonnementsgeld worden verantwoord? De werkelijke kosten voor Adsl2Fit liggen immers niet hoger dan als el_stano zijn contract op de juiste datum had opgezegd :?
Gebruikersavatar
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Ronald, als je klant wordt bij webvisie heb je bevestigt dat je akkoord bent met de algemene voorwaarden. Daar staat in hoe en wanneer je moet opzeggen. Dus je kan moeilijk ontkennen dat je het niet weet hoe. Tenzij je getekend hebt zonder het te lezen en dan is het je eigen fout.

Cheers
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ronald
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 08 apr 2004, 02:56
Locatie: Gent

Tuurlijk,
ik ben zelf ook klant bij A2F en heb het contract volledig gelezen toen ik het heb getekend. Maar dat wil niet zeggen dat het contract daarom perfect is hé, enkel dat het voor mijn doeleinden het beste contract beschikbaar was nadat ik alle providers met elkaar had vergeleken. Wie vooruit wil in deze wereld heeft geen keuze als af en toe eens de imperfectie te aanvaarden hé :-D

Als ik het op mijn examens ook zo poëtisch kan uitleggen zit ik goed dit jaar :lol:
el_stano
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jan 2005, 18:19

Ik heb vandaag een aangetekende brief teruggekregen van adsl2fit met hierin de uitleg die jullie hierboven ook besproken hebben.
Het contract was dus inderdaad stilzwijgend verlengd en ze rekenen mij nu de kosten aan van de nog resterende maanden.

Persoonlijk vind ik het een spijtige manier van zakendoen van adsl2fit. Als iemand een abonnement wilt beëindigen na het 1e jaar vind ik dat dit direct zou moeten kunnen (zoals ik vorige jaar bij telenet heb gedaan zonder problemen) en dat deze persoon niet gedwongen wordt om zijn jaar uit te doen op deze manier.

Toch bedankt voor jullie uitleg en hulp.

El_Stano
saxgod
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 20 feb 2004, 00:05
Locatie: Turnhout

Heb je het betaald ?
Network Engineer @ WirelessBelgie
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Stuur ze een ingebrekestelling terug omdat ze hun diensten momenteel niet leveren.
Gast

Ik heb alvast overgeschakeld van mijn ADSL2FIT naar een nieuwe RealDSL.be account. Er is trouwens hier ook een aparte thread op : http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=7049

Ik hou je op de hoogte! Ik geef hen alvast een kans!
Plaats reactie

Terug naar “ADSL2FIT”