Winteruur - Zomeruur

Ander nieuws dat te maken heeft met topics die op userbase kunnen besproken worden
Gebruikersavatar
Spock
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1591
Lid geworden op: 20 feb 2004, 11:48
Locatie: St-Truiden, Brussel, Utrecht en Capetown

Ook voor Userbase is er geen ontsnappen aan. Net als de gehele Europese Unie, schakelde België - de nacht van zaterdag op zondag - over naar het winteruur. Drie uur werd twee uur. U kon dus een uurtje langer uitslapen om vanavond, 31 oktober het feest van halloween te vieren. Vergeet dus niet uw computers, als dat al niet automatisch gebeurde, op de juiste tijd in te stellen.

Het winteruur werd in 1977 ingevoerd omwille van de oliecrisis (déja vu?). Later is gebleken dat het invoeren van zomer- en wintertijd geen noemenswaardige besparingen opleverden.

Op 27 maart schakelen we opnieuw over naar de zomertijd.

Happy Halloween !

Spock
Gebruikersavatar
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

Helaas weten wij geen manier om de klok van het forum voor iedereen juist te zetten, dus zal iedereen in zijn profiel de tijd juist moeten zetten.
De juiste instelling voor winteruur is GMT+1.

Je profiel pagina vind je door bovenaan op de knop "Forum Menu" te klikken, en dan links in de navigatie balk op "Profiel" (engels: "Profile").
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Opus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 937
Lid geworden op: 29 sep 2008, 21:43
Locatie: Hoboken
Uitgedeelde bedankjes: 83 keer
Bedankt: 49 keer

Winteruur :)
Moest idd de klok zelf hier op dit forum juist zetten want jullie hebben het na al die jaren (ja dit topic is al jaren oud) nog altijd niet in orde dat het voor iedereen automatisch gaat :)
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
LaserJet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 01 dec 2008, 18:52
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 28 keer

Gouden topic dit :-D
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

1 keer om de 9 jaar een reply, moet kunnen :?
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

ik denk zelfs niet dat ik mijn uur op het forum ooit aanpas.
klopt toch minstens 6 maanden per jaar :p
Gebruikersavatar
BillyMobiel
Plus Member
Plus Member
Berichten: 165
Lid geworden op: 04 apr 2013, 14:07
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 11 keer

Klopt minstens 7(!) maand per jaar!!
Eind oktober van zomeruur naar winteruur, en eind maart terug naar zomertijd.

Dus altijd op zomertijd laten, en je hebt 58,3% juist :banana:
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

PCs staan op UTC, forum ook. Dus 100% juiste tijd, geen gezwijn met winter/zomeruur. :roll:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3234
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 242 keer

Of je zet 2 klokken op het forum, één voor zomer- en een andere ernaast of er onder met winteruur.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

on4bam schreef:PCs staan op UTC, forum ook. Dus 100% juiste tijd, geen gezwijn met winter/zomeruur. :roll:
Unixmachines zetten de hardwareklok op UTC. Windowsmachines zet de hardwareklok mooi op de lokale tijd.
Afbeelding
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Vergeet niet om terug over te schakelen naar zomeruur vannacht :)
Om de juiste tijd op het Forum te zien: zomertijd instellen ("Ja") in het gebruikerspaneel

Vraagje:
Ik moet morgenvroeg om 5.45 (zomertijd) op.
Als ik mijn telefoon (Android) op 5.45 instel, wordt ik dan op tijd gewekt, of zal ik mij één uur overslapen?
Of anders gezegd: zal mijn telefoon automatisch overgaan naar zomertijd om 2.00 vannacht?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4027
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 102 keer

Eindelijk gaat mn klok weer goed staan :)
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Je wordt op het juiste tijdstip gewekt. Je smartPhone past zich automatisch aan het nieuwe uur aan. Je zal je dus niet overslapen.
[Afbeelding Post made via mobile device ]
Laatst gewijzigd door Jack Daniels 29 maa 2014, 21:59, in totaal 1 gewijzigd.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1974
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 102 keer
Recent bedankt: 1 keer

philippe_d schreef:Vraagje:
Ik moet morgenvroeg om 5.45 (zomertijd) op.
Als ik mijn telefoon (Android) op 5.45 instel, wordt ik dan op tijd gewekt, of zal ik mij één uur overslapen?
Of anders gezegd: zal mijn telefoon automatisch overgaan naar zomertijd om 2.00 vannacht?
Android schakelt automatisch over maar ik weet niet of dat om 2.00 gebeurt.
Waarschijnlijk wel.

Om zeker te zijn kan je een app als ClockSync gebruiken.
Afbeelding
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Omschakelen gebeurt altijd van twee naar drie uur.
Trouwens die titel mag ook aangepast worden. Het gaat over het zomeruur en niet over winteruur.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

wanneer gaan ze die onzin eens afschaffen .... dit verstoort velen hun bioritme .... en is volledig achterhaald
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

Als een uur verschil uw bioritme verstoord is er toch echt iets mis ze. Ooit al ver naar het westen of oosten gevlogen?
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

Geen prob met de computergerelateerde zaken hier. Het enige verschil is dat de PCs nu 2 uur gaan verschillen met de lokale tijd :angel:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1113
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 116 keer

Jack Daniels schreef:Omschakelen gebeurt altijd van twee naar drie uur.
Trouwens die titel mag ook aangepast worden. Het gaat over het zomeruur en niet over winteruur.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Waarom zouden ze de titel van een 10 jaar oude post aanpassen? ;)
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

ub4b schreef:wanneer gaan ze die onzin eens afschaffen .... dit verstoort velen hun bioritme .... en is volledig achterhaald

Bioritme? Nog nooit van gehoord. :-(
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1669
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 95 keer

Voor mij liefst altijd zomer uur.

Sent from my HTC One using Tapatalk
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Voor mij liefst geen tijd meer. de eenheid van tijd is het grootste vergif dat ze ooit hebben uitgevonden. Ik werk in drie ploegen dus mijn bioritme is sowieso naar de kl*te.

Degene die dat heeft uitgevonden hadden ze toen met een patentslag moeten doen zwijgen :angel:
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

ub4b schreef:wanneer gaan ze die onzin eens afschaffen .... dit verstoort velen hun bioritme .... en is volledig achterhaald
Daarvoor moet er een meerderheid zijn in het Europees Parlement, als er geen bepaalde landen dwarsliggen tenminste, er moet maar één land zijn die tegenwerkt en dat is al voldoende om die afschaffing niet te laten doorgaan.
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

Teebee schreef:Voor mij liefst geen tijd meer. de eenheid van tijd is het grootste vergif dat ze ooit hebben uitgevonden. Ik werk in drie ploegen dus mijn bioritme is sowieso naar de kl*te.
same here, ook ploegen. Ik sta / stond dit weekend met de nacht dus 2h > 3h worden vond ik alles behalve erg.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Moeilijk opstaan vanochtend.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 875
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 66 keer

philippe_d schreef:Vraagje:
Ik moet morgenvroeg om 5.45 (zomertijd) op.
Als ik mijn telefoon (Android) op 5.45 instel, wordt ik dan op tijd gewekt, of zal ik mij één uur overslapen?
Of anders gezegd: zal mijn telefoon automatisch overgaan naar zomertijd om 2.00 vannacht?
Op zaterdagavond om 23u had ik mijn wekker (HTC One) gezet om 7u30 (zondagochtend dus), en mijn klok zegt dan: 'De wekker gaat af binnen 7u30 min'. Dus op dat moment was ik al zeker dat mijn wekker op tijd ging afgaan (anders zou er 'binnen 8u30 min' staan). Best handig!
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

ub4b schreef:wanneer gaan ze die onzin eens afschaffen .... dit verstoort velen hun bioritme .... en is volledig achterhaald
Of met kleine kindjes zitten... Dringend afschaffen dat gedoe.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Ik was gisterenavond op tijd gaan slapen en toch kon ik er deze morgen niet uit. Andere jaren heb ik daar een tweetal weken last van, zal nu weer niet anders zijn vrees ik... Voor mij mogen ze ook 1 van de 2 afschaffen: welke van de 2 dat ze kiezen, maakt mij niet uit. ALS ze maar kiezen :wink:
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Lekker overslapen vanmorgen :roll: . Wekker-radio was niet afgegaan en ik snapte niet waarom. Dus ik testte effen rap en ging weer niet af...
Dan viel mijn frank snel: ik checkte en wekker dacht dat we nog zondag waren (in het weekend loopt de wekker niet af). Wat bleek, ik had zaterdag bij het slapengaan de tijd verzet. Dat moet blijkbaar na 23u geweest zijn, waardoor de wekkerradio ineens op 0uXX stond, maar nog altijd op zaterdag... :roll:

Versterkt alleen mijn mening dat ze die onzin beter afschaffen :).
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 74 keer

Ik ben ook voorstander van permanent het zomeruur.
Dan kom je in de winter tenminste niet altijd thuis in het donker.
Oke, het blijft 's morgens dan wel lang donker, maar de meeste mensen moeten toch gaan werken, dan heb ik het 's avonds liever wat langer licht.

Mijn dochtertje van 18 maanden weet er ook van, want zo'n kindjes hebben echt een vast ritme, en dat wordt nu omgegooid.
Zij gaat normaal elke avond om 20u slapen, maar dus moet ik ze nu zeker die eerste dagen/weken tot 21u wakker houden, en dan langzaam afbouwen naar 20.30u ofzo...
Maar dan in oktober begint die miserie terug!
Zelf geraakte ik er vanmorgen ook slecht uit, en gisterenavond kreeg ik mezelf niet in slaap...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

svenska schreef:Zelf geraakte ik er vanmorgen ook slecht uit
Ik geraak er 's morgens nooit uit :lol: Het verbaast me wel dat er zoveel mensen klokvast zijn... precies allemaal kippen :-)

Zelf ga ik slapen wanneer ik moe ben... en da's vaak verschillend en dus totaal niet gebonden aan een klok (ik besef of weet dus amper dat het uur is aangepast).
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Ik merk dat ik er meer last van krijg met ouder worden.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 842
Lid geworden op: 17 feb 2010, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer

r2504 schreef:Ik geraak er 's morgens nooit uit :lol: Het verbaast me wel dat er zoveel mensen klokvast zijn... precies allemaal kippen :-)
Kippen zijn wel de laatsten die klokvast zijn :-)
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2083
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

En dit is weer actueel, vandaag zomeruur en alle tijden op UB waren weer een uur verkeerd. Opnieuw wat instellingen aangepast en over een half jaar kijken of het nu wel automatisch gaat bij het winteruur.

Los van het userbase probleem: van mij mag dat toch echt wel afgeschaft worden dat 2x per jaar prutsen met de klok. Welk nut heeft dat nog?
Helaas heeft de laatste stemming in het Europese parlement hierover het weer niet gehaald :(
https://www.gva.be/cnt/dmf20180208_0334 ... rwijziging
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Gebruikersavatar
Cristallx
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:36
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 15 keer

MaT schreef:En dit is weer actueel, vandaag zomeruur en alle tijden op UB waren weer een uur verkeerd. Opnieuw wat instellingen aangepast en over een half jaar kijken of het nu wel automatisch gaat bij het winteruur.

Los van het userbase probleem: van mij mag dat toch echt wel afgeschaft worden dat 2x per jaar prutsen met de klok. Welk nut heeft dat nog?
Helaas heeft de laatste stemming in het Europese parlement hierover het weer niet gehaald :(
https://www.gva.be/cnt/dmf20180208_0334 ... rwijziging
Prutsen aan de klok .... hier heb ik aan geen enkele klok moeten prutsen. Misschien eens tijd om een radio gestuurde klok aan te schaffen of een internet radio-klok.

:lol2:
Blijft ze eindelijk slapen .... Slaapt ze :-(
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2083
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Dat was dan ook vooral figuurlijk bedoeld, maar u heeft geen enkel toestel met een simpel ingebouwd klokje (oven, microgolf, wekkerradio, klassiek polshorloge,...)?
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1839
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 172 keer
Recent bedankt: 3 keer

Zo goed als iedereen lijkt er tegen te zijn. Toch blijft men dit volhouden. Onbegrijpelijk. Ik heb drie jonge kids en ik zie duidelijk de nadelige effecten hiervan. Man. 2 minuten politieke moed. /stop-rant-cause-its-Sunday
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Ik zou het ook liever afgeschaft zien.

Over de klokjes: ik blijf het bizar vinden hoe weinig toestellen een DCF ontvanger ingebouwd hebben.
Al onze klokken zijn "automagisch" met DCF ondertussen, maar de Philips Wakeup wekkerradio's die we hebben (toch niet echt goedkoop) hebben geen DCF, idem microgolf/oven van €1000 per stuk.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8269
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

MaT schreef:En dit is weer actueel, vandaag zomeruur en alle tijden op UB waren weer een uur verkeerd.
Is niet fout van het zomeruur. Die omschakeling zou wat technologie betreft eigenlijk geen enkel probleem mogen vormen anno 2018, het is niet dat de software dit nog steeds niet aankan.
MaT schreef: Helaas heeft de laatste stemming in het Europese parlement hierover het weer niet gehaald :(
Het is niet zozeer de afschaffing van de switch waar men tegen is. De onenigheid is welke tijd dan aangehouden moet worden. Er zijn argumenten voor zowel continu zomeruur als continue winteruur.

Het meest gehoorde argument pro-wintertijd, dat het de "normale tijdzone" is, kan ik meteen ontkrachten, dat is ze niet. De normale tijdzone voor ons is UTC/GMT-0. De natuurlijke grens daarvan loopt ongeveer parallel met onze oostgrens met Duitsland. Dan maar winteruur houden omdat ze "meer normaal" is dan de andere is erg subjectief, als je een artificiele grond toelaat voor continu winteruur, dan heeft de artificiele grond voor continu zomeruur ook recht van spreken.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Kap dat gewoon in twee hé.
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”