gamers verslikken zich in lange downloadtijd

Ander nieuws dat te maken heeft met topics die op userbase kunnen besproken worden
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

https://www.hln.be/ihln/games/gamers-ve ... ~a38beb00/

https://www.hln.be/ihln/games/gamerevie ... ~a2848557/
Red Dead Redemption II is groot, héél groot. De game, die vandaag verschijnt, Veel gamers die de digitale versie hebben gekocht, zaten vol ongeduld te wachten tot ze konden beginnen spelen. En voor velen duurde de download van meer dan 90 GB duidelijk veel te lang.
Dat beloofd voor de toekomst :P
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Nergens last van gehad op Xbox en tis een zalig spel :banana:
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

Was Doom ook al niet meer dan 70 GB :-D
En das toch al een aantal jaren oud :lol:
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

Zoals artikel aangeeft was dit perfect te vermijden door deze game te preloaden ipv te wachten tot de release date om dan pas te beginnen aan de download. Non-issue dus.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

't ja twee full blurays .... dat zal ook wel even duren en je moet dan nog een kleine 100G over hebben op je console.

H'mmm ik ben geen microsoft fan, maar de xbox one x ziet er extreem goed uit, en beter dan de PS4 PRO.
De gewone Xbox One (S) ziet er dan weer sub-1080P uit.

https://www.eurogamer.net/articles/digi ... 2-face-off

Nu heb ik RDR 1 op PS3, en ik heb niet de indruk dat dat aan full 720P loopt. Het ziet er ook nearest neighbor scaling uit, net zoals nu bij de oude xbox:

https://www.pcworld.com/article/196661/ ... x_360.html
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Ben tegenover vroeger al lange tijd een pc gamer geworden en lap, niet op pc te koop deze game (mss later maar daar benk vet mee).
Ik heb eergisteren nog battlefield 1 gekocht, ook iets meer dan 90GB, ging perfect (origin) en het heeft ook niet lang geduurd.

Ik heb nog een ps4 gehad en ook andere games duurde soms vrij lang vond ik om te downloaden, dat ligt toch echt aan Sony zelf want ze behaalden niet de limieten die ik kan downloaden, tja....
Tttsss
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

Unicorn1 schreef: Ik heb nog een ps4 gehad en ook andere games duurde soms vrij lang vond ik om te downloaden, dat ligt toch echt aan Sony zelf want ze behaalden niet de limieten die ik kan downloaden, tja....
https://www.snellman.net/blog/archive/2 ... downloads/
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Unicorn1 schreef:Ben tegenover vroeger al lange tijd een pc gamer geworden en lap, niet op pc te koop deze game
Jarenlang PC gamer geweest (van in de tijd van de 386 die een amiga moest replacen tot enkele jaren terug een machine snel genoeg voor GTA V)), maar als ik zie wat een 400 euro console kan, dan heb ik geen zin om nog veel tijd in een PC te steken.

Dus ondertussen een PS3, PS4 en PS4 PRO - enkel de PS4 is verkocht. Heb nog twee game PC's maar die laatste gebruik ik nu vooral voor DTP.

De XBOX one X is blijkbaar echte 4k:
https://www.forbes.com/sites/kevinmurna ... omparison/

De PS4 met zijn checkerboard haalt de helft (maar heeft vermoedelijk wel overschot)

Anderzijds zijn er wel oplossingen ipv checkboard:
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Een PC kan sowieso nog meer en daar hoef je echt geen 2x 2080ti SLI opstelling voor te hebben. En moesten developpers zich focussen op puur de PC ipv te ontwikkelen voor consoles en dan te porten naar PC, zouden die games de consolegames met gemak omverblazen. Kijk naar crysis in 2007 bijv.

PC's zijn ook al lang niet meer uren configureren om een driver te doen werken en consoles zijn ook niet meer cartridge erin en gaan. Die kloof word steeds kleiner.

Ontopic: titel vind ik nogal sensatiemakend. De game was allang te preloaden en je hoeft ook niet het volledige spel te downloaden om te beginnen.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Je kan de game idd pre-Loaden, maar dan nog blijft het veel data die bij sommige internet abonnementen een probleem kan geven. We kunnen aannenemen dat de lage snelheid ontstaat door de massale vraag.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Ik speel graag sommige games met controller maar bv shooters vind ik beter met toetsenbord.
Het leuke is ook datk altijd en overal mijne laptop kan meenemen, geen zin in om die ps4 te gaan meeheulen mee heel diene nest enz...
Tttsss
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

Beide consoles bevatten een octa-core Jaguar-based AMD APU, hoogstens vergelijkbaar met een goedkope midrange desktop computer. Daarvoor moet je het echt niet laten om te computergamen.

EDIT: Blijkbaar zijn er heuse verbeteringen gekomen met de PS4 Pro en de Xbone (eks-boown) X. :)
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

mailracer schreef:Je kan de game idd pre-Loaden, maar dan nog blijft het veel data die bij sommige internet abonnementen een probleem kan geven. We kunnen aannenemen dat de lage snelheid ontstaat door de massale vraag.
Dat wil zeggen dat je een ander abonnement nodig hebt of dat het opnieuw tijd is dat de abonnementen mee evolueren. Daar kan de developer weinig mee beginnen rekening houden lijkt mij.
Met 2 consoles kan je het overingens binnen uw LAN over downloaden naar de andere console, dus dat is ook weer een zorg minder (bij Xbox toch, bij PS4 weet ik het niet).
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Ik verwacht ook wel dat gebruikers van veel data een gepast abonnement gaan hebben, maar hoeveel mensen zouden er niet zijn met een limiet die nu plots geen internet meer hebben omdat de kinderen hun eens laten gaan hebben.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

mailracer schreef:Ik verwacht ook wel dat gebruikers van veel data een gepast abonnement gaan hebben, maar hoeveel mensen zouden er niet zijn met een limiet die nu plots geen internet meer hebben omdat de kinderen hun eens laten gaan hebben.
Tja.
- klagen bij de marketingafdeling van uw ISP
- een ISP nemen die geen limiet heeft, of een royale limiet
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”