Pano reportage: schild en vrienden

Ander nieuws dat te maken heeft met topics die op userbase kunnen besproken worden
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

petrol242 schreef:Ach die pers en media hé. De ene keer vertellen ze de waarheid en zijn het fait divers en de andere keer zit er een heel discours achter... Het is altijd te gebruiken. Boulder, ik had van jou toch wel betere argumenten verwacht.
Wil je beweren dat het toevallig zo kort voor de verkiezingen gemaakt wordt?
Dit is gelanceerd om maximale schade toe te brengen.
Het viel mij de laatste weken op hoe stil het wel was, zo dicht bij de verkiezingen.
Nu weet ik waarom, de meeste partijen wisten dat dit er ging aankomen, niet nodig dus om over thema's te debatteren.
Tomikon schreef:Ik begrijp de rechtse complottheorieën hier niet. De VRT heeft zijn werk gedaan.
De mensen van Schild en Vrienden zullen toch nooit mijn vrienden zijn; Een clubje van allemaal blanke mannen met wapens vind ik toch een ziek beeld.
Geef mij maar een gemengde samenleving met mannen én vrouwen en mensen van alle kleuren, vormen en maten. Dit verrijkt mijn leven veel meer!
Zie je niet wat er gebeurt?
Los van wie in het vizier kwam : er wordt een reportage gedraaid, daarbij wordt een groep mensen beschuldigd, en als ze willen vrijgepleit zijn moet de leider bewijzen dat hij er niets mee te maken heeft.
Een omdraaiing van de bewijslast dus!
Morgen kan dit dus elk van ons overkomen.
Een echte Stazi maatschappij, en denk maar eens terug aan wat ik kort geleden nog schreef over die ANPR camera's, dat die gingen misbruikt worden om politieke tegenstrevers te pakken.
Wel, ook zonder camera's doen ze dit al, maar stel je voor dat er dan overal camera's hangen, en voor dit soort "criminelen" gebruikt worden...
Laatst gewijzigd door boulder 07 sep 2018, 12:31, in totaal 1 gewijzigd.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

boulder schreef:Wil je beweren dat het toevallig zo kort voor de verkiezingen gemaakt wordt?
De VRT-journalist wist toch niet op voorhand dat er een geheime walgelijke Discord-groep bestond? Moet hij dan daarover zwijgen als hij zoiets vindt?
Of zeg je nu dat alleen de vuile was van SP.A mag buiten gehangen worden? Ben je HAZODI en "De keizer van Oostende" misschien al vergeten?

Zorg als partij gewoon dat er geen vuile was te vinden is, zo vlak voor de verkiezingen, de N-VA had al véél vroeger kunnen ingrijpen: http://www.dewereldmorgen.be/artikel/20 ... o-francken
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

boulder schreef: daarbij wordt een groep mensen beschuldigd, en als ze willen vrijgepleit zijn moet de leider bewijzen dat hij er niets mee te maken heeft.
Ook serieuze omdraaiing van de feiten. De feiten zijn dat we een massa bedenkelijke chats, tweets en facebookberichten gezien hebben. DVL weerlegt die dan met het nogal gemakkelijke argument dat het allemaal fake is. Dan is het ook normaal dat de interviewer dan zegt dat hij zelf dan maar bewijst dat het fake is. Dit waren trouwens allemaal berichten/posts op groepen e.d. specficiek over S&V. Mochten de posts onder naam van DVL fake geweest zijn, zou ik wel denken dat hij die dus zeker moet gezien hebben, en actie ondernomen hebben om die fake posts tegen te gaan. Kortom, al dat materiaal is gewoon van hem en het argument dat het gefabriceerd is, is gewoon te belachelijk voor woorden.
Zie ook : https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/09/05 ... melijk-is/
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1098
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

boulder schreef:Zie je niet wat er gebeurt?
Los van wie in het vizier kwam : er wordt een reportage gedraaid, daarbij wordt een groep mensen beschuldigd, en als ze willen vrijgepleit zijn moet de leider bewijzen dat hij er niets mee te maken heeft.
Een omdraaiing van de bewijslast dus!
Morgen kan dit dus elk van ons overkomen.
Er wordt een groep mensen beschuldigd die zelf naar buiten zijn getreden (vooral hun grote leider dan) als een salonfähige ultrarechtse groep zonder vuil randje. Als je jezelf zo profileert en actief de klassieke media opzoekt (zie bv. het debat tussen Van Langenhove en Petra De Sutter in Terzake), dan moet je niet verbaasd zijn dat diezelfde media wel eens interesse kunnen krijgen in de zaken die je liever niet in de openbaarheid hebt. En zo geschiedde. Dit heeft in de verste verte niks te maken met een links complot of een aanval op de N-VA.

Bewijslast wordt evenmin omgedraaid. Wanneer VL beweert dat het een vals profiel is, dan is het aan hem om dat te bewijzen. VRT heeft meer dan genoeg genoeg aanwijzingen gedeeld die aantonen dat het wel degelijk zijn profiel is. Schaakmat zegt men dan.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9667
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

Er wordt hier zoveel gezegd maar ik vind het stuitend hoeveel mensen proberen uit deze compleet van de pot gerukte uitwassen te minimaliseren of zelfs goed te praten. Sommige dingen die hier staan zijn bijna even erg als wat te zien was in de reportage. Als mensen van diverse partijen dit veroordelen met klem en ook NVA-prominenten woorden als gortig, ranzig en walgelijk gebruiken, dan weet je het wel.

SV is ontmaskerd en dat is volledig de verdienste van de journalist. Men klaagt vaak over de pers en dat ze te weinig onderzoeksjournalistiek levert maar als ze het uitstekend doet dan is het weer niet goed. Sommigen willen geen onderzoeksjournalistiek maar enkel een bevestiging van hun eigen overtuiging.

Het is niet de fout van de VRT dat SV strafbare feiten plegen. Het feit dat SV dit proberen weg te stoppen en op hilarische wijze proberen te ontkennen helpt hun zaak ook niet. De zaken zijn gewoon te walgelijk en zal ook veel rechtse kiezers te ver gaan om over de vrouwen te zwijgen.

Ik ben blij dat wij nog een openbare omroep hebben die naast veel andere kwaliteitsprogramma's ook nog dit soort reportages kan en durft tonen. Dat is volledig haar rol en ik gruw van de dag dat alles door de commerciële zenders zou gedaan worden. In landen waar dat het geval is zien we het resultaat. De aanvallen op de media komt niet omdat ze te gekleurd zijn maar wel omdat ze niet de juiste kleur hebben nl die van de klagers. VRT maakt het de commerciële zenders moeilijk omdat ze gewoon vaak betere programma's maakt. De redactie van VTM klaagt zelf over de infantilisering van hun eigen journaal.

Wat ook een verdienste is van de reportage is dat het diepgewortelde racisme eens duidelijk toont. Het gaat hier om duizenden berichten van heel veel mensen. Dat kan je niet meer wegzetten als enkele die uit de bocht gaan. Er zijn dan nog eens de vele volgers en likes. Politici kunnen moeilijk nog beweren dat racisme relatief is. Ook op UB doet men aan dergelijke minimalisering.

Wie het wou zien had SV al langer door maar hoe alles werd georchestreerd en wat een uitgedokterde strategie die gasten gebruiken was toch nog een eyeopener. Het zijn ronduit fascistische methodes uit periodes die ze zelf verheerlijken :nono:

Het is ook niet onschuldig want mensen worden aangespoord om zich fysiek voor te bereiden om actie met wapens. Sommigen kijken al uit naar de "strijd". Je hebt maar 1 zot nodig voor het compleet mis gaat, het is de VRT die hen ontmaskerd heeft voor de volgende H. Van Themsche kon toeslaan.

Een gezonde maatschappij moet opletten met extremisten, van beide kanten. Het lijkt dat onze aandacht voor moslimextremisme een blinde vlek gevormd heeft voor ander extremisme terwijl dit net ook gevoed wordt door de andere kant.Dergelijk zaken kunnen niet en moeten streng aangepakt worden. De zaken durven benoemen dus en niet pamperen.

Trouwens, het is SV dat de vraag voor een reportage over hen heeft toegestaan, de journalist liep maanden met hen mee. Ze hebben de problemen enkel en alleen aan henzelf en hun gedrag te wijten.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Tomby schreef:Ik sta toch ook versteld van de vele verdedigende reacties, of het goedpraten omdat links zogezegd niet even hard aangepakt wordt, of omdat het gewoon een gevolg is van de linkse bepampering.
Ik verdedig het recht op een eerlijk proces, ja, het recht om dat proces niet in de media gevoerd te zien.
Je kunt zeggen wat je wilt, maar die VRT reportagemaker is geen rechter, en TV kijkend Vlaanderen is niet de volksjury die op 45 minuten tijd (als ze het al helemaal uitzien) die mag beslissen over schuld of onschuld, noch de rector van de Ugent.
Dat is nochtans wat er gebeurd is.
Raf1 schreef:De VRT-journalist wist toch niet op voorhand dat er een geheime walgelijke Discord-groep bestond? Moet hij dan daarover zwijgen als hij zoiets vindt?
Hij kan ook getipt geweest zijn, dat lijkt mij totaal niet onwaarschijnlijk.
Raf1 schreef:Of zeg je nu dat alleen de vuile was van SP.A mag buiten gehangen worden? Ben je HAZODI en "De keizer van Oostende" misschien al vergeten?
Zijn we Hazodi vergeten, etc.?
Neen, maar ik heb de reporter daar niet horen eisen dat hij als een onderzoeksrechter toegang moest hebben tot de agenda, mailbox, etc. van de SP.a'ers.
Blijkbaar toch 2 maten en 2 gewichten.
Tomby schreef:Er wordt immers nogal behoorlijk voorbijgegaan aan het feit dat het wel over serieus wat georganizeerde dubieuze activiteiten gaat. Als je ziet hoe ze 4 (de helft!) vertegenwoordigers krijgen in de adviesraad van de Vlaamse Jeugdraad
Ik dacht dat dat het resultaat van verkiezingen was, verkiezingen waarbij ook een links groepje meedeed.
Hebben we inzage gekregen in de acties van dat linkse groepje?
Neen, natuurlijk niet...
Tomby schreef:Ook serieuze omdraaiing van de feiten. De feiten zijn dat we een massa bedenkelijke chats, tweets en facebookberichten gezien hebben.
Dat weet ik niet, alle stukken werden nogal onscherp getoond, het gedeelte waar je dan kon zien wie het postte, bedoel ik.
Ik ben ook geen rechter of politieman, in een rechtsstaat is het aan de rechter om daarover te oordelen.
Blijkbaar werkt de VRT anders...
Tomby schreef:DVL weerlegt die dan met het nogal gemakkelijke argument dat het allemaal fake is.
Identiteitsfraude bestaat.
Er zijn hier al mensen die het hebben meegemaakt.
Daarom dat dergelijke zaken voor een rechtbank moeten komen, niet de VRT als scherprechter...
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9667
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

S&V zal een eerlijk proces krijgen, het gerecht is er mee bezig. Dat dergelijke feiten ook gevolgen hebben in het dagelijks leven had DVL ook vooraf kunnen bedenken en dat was waarschijnlijk de reden van de discordgroep. Het vinden van die groep spreekt voor de kwaliteiten van de journalist. De mails van een zekere Meeuws werden bvb ook gepubliceerd. Het is dus niet zuiver SV dat gezocht wordt. Het constante calimerogedrag en de angst voor oa complotten is eigen aan een bepaalde groep mensen.

UGent beslist vrij aan welke eisen hun bestuurders moeten beantwoorden. Dat het gedrag van DVL hier niet in past, is te begrijpen. Wat moet een student nog uitvreten om wel gestraft te worden, de unief opblazen? Er liepen trouwens al klachten.

VRT heeft een reportage getoond die duidelijk mensen aanspreekt en een masker laten vallen. Dat is hun taak.

De feiten zijn dat de berg aan berichten een duidelijke vorm van racisme tonen maar ook van seksisme en oproepen tot geweld. Als Theo de term mensonterend gebruikt, is er serieus wat aan de knikker. Wie welke berichten gepost heeft zal het gerecht wel bekijken. VRT is nog mild geweest met dit niet allemaal te tonen.

DVL zijn verdediging is ronduit belachelijk. Het gerecht zal wel onderzoeken van waar die berichten kwamen maar het was niet moeilijk om de herkomst te bewijzen voor VRT.
Kirun
Member
Member
Berichten: 64
Lid geworden op: 12 jul 2018, 23:13
Bedankt: 5 keer

boulder schreef:Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Is in deze discussie zeer toepasselijk
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

boulder schreef:Ik verdedig het recht op een eerlijk proces, ja, het recht om dat proces niet in de media gevoerd te zien.
Je kunt zeggen wat je wilt, maar die VRT reportagemaker is geen rechter, en TV kijkend Vlaanderen is niet de volksjury die op 45 minuten tijd (als ze het al helemaal uitzien) die mag beslissen over schuld of onschuld, noch de rector van de Ugent.
Dat is nochtans wat er gebeurd is.
Het gebeurt nochtans dagelijks. Als ik zulke toeren zou uitvreten en een obscure organisatie zou leiden en mijn werkgever komt daar achter, denk ik niet dat ik op een eerlijk proces moet wachten alvorens ik een C4 onder mijn neus gestoken krijg. Wat de UGent doet is volledig legitiem. Ik ben er vrij zeker van dat die mensen zulke beslissingen niet zomaar nemen.

Als je de grote Jan wilt uithangen is het niet meer dan normaal dat de publieke opinie zijn zeg wil hebben als daar dan een heel obscure verborgen agenda achter schuilt. Wat had je nu verwacht? Uiteraard is dat heel pijnlijk voor mensen die in een zekere mate dezelfde ideologie nastreven en is het heel gemakkelijk om de schuld te steken op politieke tegenstanders en er een hele complot theorie op na te houden. Het zegt veel over de mensen die zulk crapuul in een slachtoffer rol willen steken en de aandacht op de essentie van de zaak willen verdoezelen.

DVL waande zich ongenaakbaar maar is met zijn smoel tegen de muur gelopen, mede door een tactiek die hij zelf toepast wat het des te pijnlijker maakt.
satellitetv
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 145
Lid geworden op: 20 nov 2017, 17:39
Bedankt: 3 keer

Het gaat hier over discrimineren en beledigen van minderheidsgroepen: vreemdelingen, homo's en transgenders! De huidige jongeren hebben niets geleerd van wereldoorlog 1 en 2. Stoer doen is de norm en mensen beledigen en angst aanjagen is het gevolg. Dit gaat ooit slecht aflopen!
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

Het begint echt wel opvallend te worden hoe zeer de (extreem) rechterzijde van het politieke spectrum wordt aangepakt, met nog slechts een paar weken te gaan voor de verkiezingen. Nog een sterk staaltje, weliswaar van HLN deze keer:
https://www.hln.be/de-krant/vrouw-doodg ... ~a1c40c72/
HLN vindt het blijkbaar nodig om te vermelden dat de dader een VB stemmer is. Alleen redeneer ik dan zo: als het een VB stemmer is, dan wordt het vermeld in het artikel. Als er niks vermeld wordt bij een dergelijk drama, dan mogen redelijkerwijs aannemen dat het geen VB stemmer is. En in 99% van dergelijke feiten wordt de politieke achtergrond van de dader niet vermeld. Komt er op neer dat die daders dan allemaal behoren tot de "democratische" partijen, zijnde NVA, sp.a, ovld, Groen, pvda...
En het was wachten geblazen op een reactie van bv. satellitetv. Uiteraard moet er de obligate verwijzing komen naar de nazi's, WO II, Hitler... En dit gaat slecht aflopen, zoals je zegt... voor de autochtone bevolking.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1098
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

petrol242 schreef:Het gebeurt nochtans dagelijks. Als ik zulke toeren zou uitvreten en een obscure organisatie zou leiden en mijn werkgever komt daar achter, denk ik niet dat ik op een eerlijk proces moet wachten alvorens ik een C4 onder mijn neus gestoken krijg. Wat de UGent doet is volledig legitiem. Ik ben er vrij zeker van dat die mensen zulke beslissingen niet zomaar nemen.
Belangrijke kanttekening is dat de rector van de UGent hem voor de tuchtcommissie heeft gedaagd en hem preventief heeft geschorst. Hij kan zich dus wel degelijk nog verdedigen tegen de aantijgingen. Preventieve schorsingen zijn de normaalste zaak van de wereld in deze context. De rector heeft zich mogelijk wel een beetje vergaloppeerd in zijn communicatie over de uitsluiting van DVL, maar die definitieve uitsluiting is allerminst een feit.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9667
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

Niet vergeten dat naast vreemdelingen, transgenders, homo's ook de vrouwen nogal een opvallend rol kregen. Ik kan me niet inbeelden dat je als vrouw zou meegaan in een ideologie die bijna aan de handmaids tale doet denken. Verkrachtingen zijn blijkbaar "leuk" in die kringen en dikke wijven moeten niet teveel kapsones hebben, kinderen baren en schoon zijn, dat is voldoende. De rest zullen deze "mannen" wel doen. :roll:

HLN lijkt me niet echt een links bastion maar als de dader dit zelf zo openlijk publiceert moet men niet verwondert zijn dat een sensatieblad het overneemt.

De verwijzingen naar Hitler waren talrijk aanwezig in de reportage door SV zelf. Je kan gerust spreken van verheerlijking. Niet komen janken achteraf dan dat men dit vermeldt.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Dat weet ik ook wel, maar het is opgeklopte sensatie. Het is niet omdat je eens gaan schieten bent in de USA of waar dan ook en dat op uw fb zet dat je plots een extremist bent, en veel mensen zijn helaas kortzichtig. Als dan daarna blijkt dat die persoon ook maar één onnozel grapje maakt over iets wat als racisme kan beschouwd worden, dan is het plots wel een extremist, want.... Grens is dus flinterdun voor veel mensen.

We hadden het er vandaag op het werk ook over. Een collega vroeg wat racisme en discriminatie juist was... Wanneer ga je een grens over? Wat met de jaren 60? Waar we in Leuven de Walen hebben buiten gegooid? Ook dat is racisme in zijn ogen... Hij vroeg zich af of we er nu anders naar keken dan vroeger en of we soms niet te snel over racisme spreken... Wel... Ik wist niet direct meer wat zeggen.

Ergens had die wel een punt. :)
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

De definitie is anders niet veranderd. Het gevaar sluimert er net in, in hoeverre de tolerantie ertegen veranderd. Inderdaad waar de grens ligt, maar dat verandert dus niets aan de essentie. Het vergt enige emotionele intelligentie om dat te vatten. Pas de definitie gewoon toe en je komt vanzelf aan je antwoorden en hoef je geen grenzen vast te leggen, want die zijn niet gegarandeerd met alle gevolgen vandien.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Dizzy schreef:S&V zal een eerlijk proces krijgen, het gerecht is er mee bezig.
Dus eerst wordt iemand publiek gelynched, en dan gaan we hem een "eerlijk" proces geven?
Wie kan er nu nog onbevooroordeeld oordelen?
En stel dat het proces oplevert dat hij niet schuldig is, waar staan we dan?
Eerst publiek aan de schandpaal genageld, en dan gaan we het gerecht eens zijn werk laten doen...
Vergelijk met als een bevriende groep of politicus in het vizier komt, dan hoor je journalisten op eieren lopen.
"We mogen geen heksenjacht starten." (hier : de jacht is overduidelijk geöpend...)
"Iedereen is onschuldig tot het tegendeel bewezen is."
"We moeten het gerecht zijn werk laten doen."
"Geen commentaar.

Vergelijk met de publieke lynchpartij hier...
Dizzy schreef:Dat dergelijke feiten ook gevolgen hebben in het dagelijks leven had DVL ook vooraf kunnen bedenken en dat was waarschijnlijk de reden van de discordgroep.
Nog eens, dit is oordelen op basis van een reportage, dit is geen gerechtelijk onderzoek!
En jij bent ook geen rechter.
Toch zijn de gevolgen er.
Dizzy schreef:Het constante calimerogedrag en de angst voor oa complotten is eigen aan een bepaalde groep mensen.
Het is duidelijk dat diegene ze willen treffen Theo Francken is.
Omdat ze al een paar keer vanuit onze "neutrale", "onafhankelijke" media vlakuit met hun gezicht op de grond gekomen zijn, proberen ze het nu op een andere manier : onrechtstreeks, via organisaties die dan banden hebben met N-VA of Theo Francken.
Hier zit wel degelijk meer achter.
De timing, het feit dat het zo stil was in de periode ervoor, wat niet logisch was, gezien de verkiezingen zo dichtbij waren.
Dizzy schreef:UGent beslist vrij aan welke eisen hun bestuurders moeten beantwoorden. Dat het gedrag van DVL hier niet in past, is te begrijpen.
Ik heb het niet over bestuurders, maar over je studies mogen afmaken!
Dizzy schreef:Wat moet een student nog uitvreten om wel gestraft te worden, de unief opblazen?
Heeft hij dan geweld gebruikt??
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

boulder schreef: Ik heb het niet over bestuurders, maar over je studies mogen afmaken!
Hier vind ik ook de UGent wel serieus overreageren. Dat hij uit de Raad van Bestuur gezet wordt, kan ik perfect in komen. Maar dat hij ook onmiddellijk geschorst werd als student, is wel nogal drastisch. En al zeker omdat andere leden van S&V niet gaan sanctioneren, terwijl ik er van er van uit ga dat ze ook wel de namen kunnen teweet komen van wie actief was op Facebook, Discord, etc...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Tomby schreef:
boulder schreef: Ik heb het niet over bestuurders, maar over je studies mogen afmaken!
Hier vind ik ook de UGent wel serieus overreageren. Dat hij uit de Raad van Bestuur gezet wordt, kan ik perfect in komen. Maar dat hij ook onmiddellijk geschorst werd als student, is wel nogal drastisch. En al zeker omdat andere leden van S&V niet gaan sanctioneren, terwijl ik er van er van uit ga dat ze ook wel de namen kunnen teweet komen van wie actief was op Facebook, Discord, etc...
Inderdaad, en dat is wat ik bedoel met instant straffen op basis van iets in de media.
Het is hetzelfde als Bart Depauw overkwam, of het gerecht dan uiteindelijk oordeelde of dit stalking was of niet, de contracten waren al stopgezet.
Hier van hetzelfde, en ja, dat men hem schorst als voorzitter tot na het proces, dat is het minste, maar de toegang tot de universiteit ontzeggen, betekent geen lessen kunnen volgen, diploma niet kunnen behalen, dat zijn zware sancties.
Dizzy schreef:Er wordt hier zoveel gezegd maar ik vind het stuitend hoeveel mensen proberen uit deze compleet van de pot gerukte uitwassen te minimaliseren of zelfs goed te praten.
Ik zou eens willen weten waar ik iets goedpraat of minimaliseer.
Het is niet aan mij om rechter te spelen over wat daar gebeurd is, het is ook niet zo dat ik de VRT blindelings vertrouw.
Daarom vind ik dat het gerecht daar moest zijn werk doen, en niet de TV als publieke schandpaal.
Dizzy schreef:Sommige dingen die hier staan zijn bijna even erg als wat te zien was in de reportage.
Jij beschuldigt graag mensen, precies.
Staan hier verheerlijkingen van Hitler?
Staan hier memes?
Staan hier foto's van mensen met wapens?
Worden hier vrouwen of homo's gediscrimineerd?
Indien niet, waarover heb je het dan met je "even erg", of is het eerst beschuldigen, en dan je staart intrekken?
Dizzy schreef:Als mensen van diverse partijen dit veroordelen met klem en ook NVA-prominenten woorden als gortig, ranzig en walgelijk gebruiken, dan weet je het wel.
En toch is het niet correct, dit zijn zaken voor het gerecht, niet om in de media te gooien.
Dizzy schreef:SV is ontmaskerd en dat is volledig de verdienste van de journalist.
Dat weet ik niet, ik heb veel verdachtmakingen gezien in die reportage, maar niet zoveel concrete zaken.
De beelden van de memes flitsten voorbij, en ik heb voortdurend moeten pauzeren en terugspoelen om ze te kunnen bekijken, en omdat het kader errond meestal wazig gemaakt werd, om anderen te beschermen, kon ik als kijker niet uitmaken of die berichten ook echt van die site waren, en wie ze daar gezet had.
Dizzy schreef:Het is niet de fout van de VRT dat SV strafbare feiten plegen.
Of die feiten er waren, en of ze strafbaar waren, is aan het gerecht om uit te maken, niet aan Jan met de Pet die zijn TV opzet.
Dizzy schreef:Het feit dat SV dit proberen weg te stoppen en op hilarische wijze proberen te ontkennen helpt hun zaak ook niet. De zaken zijn gewoon te walgelijk en zal ook veel rechtse kiezers te ver gaan om over de vrouwen te zwijgen.
Dat wordt heel de tijd herhaald, maar wat heb ik over de vrouwen gezien in die reportage dat ik mij nog herinner?
Er was een meme die zei dat als je Assepoester in omgekeerde volgorde bekijkt, je een vrouw ziet die op haar plaats gezet wordt.
Is dat seksistish?
Ja?
Is dat typisch rechts?
Zeker niet.
Kwam het van de site van S&V?
Dat kan ik niet uitmaken, want het was ofwel full screen, zodat het van overal kon komen, of het was met een wazige achtergrond.
En de tweede meme was die van "vrouwen die niet serieus genomen worden", een grapje dat zo oud is als de straat, en zeker niet typisch rechts.
Dus seksime, op basis van wat ik gezien heb in de reportage, vind ik zwaar overdreven.
Precies daarom dat ik zeg, dit is iets voor het gerecht.
Dizzy schreef:Ik ben blij dat wij nog een openbare omroep hebben die naast veel andere kwaliteitsprogramma's ook nog dit soort reportages kan en durft tonen.
VTM heeft "Farouk" en heeft daar ten tijde van de aanslagen heel wat onderzoeksjournalistiek naar de moslimaanslagen gedaan, dus zo exclusief openbare omroep is het niet...
Dizzy schreef:De aanvallen op de media komt niet omdat ze te gekleurd zijn maar wel omdat ze niet de juiste kleur hebben nl die van de klagers.
De timing (vlak voor de verkiezingen), het proberen te linken van extreem-rechts met N-VA.
Maar het is niet politiek bedoeld, hoor. :roll: :roll: :roll:
Dizzy schreef:Wat ook een verdienste is van de reportage is dat het diepgewortelde racisme eens duidelijk toont. Het gaat hier om duizenden berichten van heel veel mensen. Dat kan je niet meer wegzetten als enkele die uit de bocht gaan.
Ook dat zijn zaken die je als kijker niet kunt controleren.
Ik heb een heel aantal racistische memes gezien, vergelijkingen tussen gorilla's en zwarten bijv.
Maar opnieuw, kwamen ze van hun site, dat kon ik niet controleren.
En waren het er duizenden?
Kan zijn, maar misschien waren er 20 te zien doorheen de hele reportage.
Dizzy schreef:Er zijn dan nog eens de vele volgers en likes.
Ook dat is niet te controleren, en als het klopt wat in de reportage gezegd wordt, dan was het facebook forum erg braaf.
Dus worden nu waarschijnlijk heel wat mensen met de vinger gewezen die op het relatief brave facebook forum zaten, en geen idee hadden van wat er dan op het Discord forum te zien was, als het klopt natuurlijk...
Dizzy schreef:Wie het wou zien had SV al langer door maar hoe alles werd georchestreerd en wat een uitgedokterde strategie die gasten gebruiken was toch nog een eyeopener. Het zijn ronduit fascistische methodes uit periodes die ze zelf verheerlijken :nono:
Dat zijn zware beschuldigingen, toon mij eens een bericht waaruit zou blijken dat ik de nazi's verheerlijk...
Integendeel, hetgeen ik altijd aan de moslims verweten heb is hun seksime (maar dat mag dan zogezegd wel, omdat het onderdeel is van religie...), en hun homohaat...
En wat SV betreft, ik had er nog nooit van gehoord, vóór die reportage er was, logisch, dit is ook het studentenmilieu, en dat ligt al ver achter mij.
Dizzy schreef:Een gezonde maatschappij moet opletten met extremisten, van beide kanten. Het lijkt dat onze aandacht voor moslimextremisme een blinde vlek gevormd heeft voor ander extremisme
Alle aanslagen kwamen wel van moslimkant.
Wat ik hier gezien heb zijn woorden, en beelden (memes).
Mocht ik weten dat moslimterreur hiertoe beperkt zou blijven, ik teken direct.
Dizzy schreef:Trouwens, het is SV dat de vraag voor een reportage over hen heeft toegestaan, de journalist liep maanden met hen mee. Ze hebben de problemen enkel en alleen aan henzelf en hun gedrag te wijten.
Neen, want het zijn niet de interviews die ze gebruikt hebben, het is infiltratiewerk.
Laatst gewijzigd door boulder 07 sep 2018, 17:49, in totaal 1 gewijzigd.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Tja, dat zijn de consequenties en verantwoordelijkheden die je als "grote leider" van een organisatie moet dragen. Als je je kop boven het maaiveld steekt is de kans groot dat die eraf gaat. En zoals Didymus heeft opgemerkt, betreft het hier een preventieve schorsing. Er zijn trouwens andere universiteiten die blijkbaar hun deur nog open houden. Het gebeurt dagelijks dat mensen uit een organisatie gezet of geweerd worden voor veel minder.

Ik heb trouwens de indruk dat hij maar blijft door studeren om als student actief te kunnen blijven in de UGent om zo zijn gedachtegoed te kunnen blijven verspreiden. Als 25-jarige zich blijven profileren als jong student...

Bij Bart De Pauw lagen er geen bewijzen zwart op wit op tafel. Dus die vergelijking gaat absoluut niet op.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Kirun schreef:Is in deze discussie zeer toepasselijk
Vreemd, want ik ben atheïst, en politieke partijen zijn voor mij geen vervanging voor religie.
petrol242 schreef:Als je de grote Jan wilt uithangen is het niet meer dan normaal dat de publieke opinie zijn zeg wil hebben als daar dan een heel obscure verborgen agenda achter schuilt. Wat had je nu verwacht? Uiteraard is dat heel pijnlijk voor mensen die in een zekere mate dezelfde ideologie nastreven en is het heel gemakkelijk om de schuld te steken op politieke tegenstanders en er een hele complot theorie op na te houden. Het zegt veel over de mensen die zulk crapuul in een slachtoffer rol willen steken en de aandacht op de essentie van de zaak willen verdoezelen
Ik blijf bij mijn punt, het is niet aan de maatschappij om op basis van een reportage iemand publiek te veroordelen, zijn er strafbare feiten dan moest dit door het gerecht gebeuren.

Als ik jullie bezig hoor, opgehitst door de VRT, dan zijn jullie al klaar voor de volgende stap in het opgeven van je privacy.
Als morgen een politicus zegt "goh, die extremistische individuen zijn toch wel gevaarlijk, laat ons de ANPR camera's maar uitrusten met gezichtsherkenning en microfoontjes", dan gaat de domme massa, opgezweept tot en met, staan juichen.
Tot op een dag het tegen hen gebruikt zal worden.
satellitetv schreef:Het gaat hier over discrimineren en beledigen van minderheidsgroepen: vreemdelingen, homo's en transgenders! De huidige jongeren hebben niets geleerd van wereldoorlog 1 en 2. Stoer doen is de norm en mensen beledigen en angst aanjagen is het gevolg. Dit gaat ooit slecht aflopen!
Alle huidige jongeren dus?
Ben je nu zelf niet wat aan het veralgemenen?
Is het ook niet zo dat studenten er extremere meningen op nahouden dan de doorsnee van de bevolking?
Je vindt veel meer extreem-rechtse én extreem-linkse studenten, dan je op latere leeftijd vindt.
Dat komt natuurlijk omdat die studenten nog maar voor een deel in het leven staan.
Jack Daniels schreef:Het begint echt wel opvallend te worden hoe zeer de (extreem) rechterzijde van het politieke spectrum wordt aangepakt, met nog slechts een paar weken te gaan voor de verkiezingen. Nog een sterk staaltje, weliswaar van HLN deze keer:
Dit is inderdaad een beproefde tactiek.
Maar toch zal men blijven beweren dat dit toeval is, en er geen complot bezig is.
Merk op dat dit begonnen is de 2e week van september, als de meeste mensen terug zijn van vakantie, en de verkiezingen al dichterbij.
Laatst gewijzigd door boulder 07 sep 2018, 18:02, in totaal 2 gewijzigd.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

boulder schreef:De timing (vlak voor de verkiezingen), het proberen te linken van extreem-rechts met N-VA.
Ik vind dat niet terug in de reportage.
boulder schreef:Alle aanslagen kwamen wel van moslimkant.
Hans Van Themsche??? :roll:
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Didymus schreef:Belangrijke kanttekening is dat de rector van de UGent hem voor de tuchtcommissie heeft gedaagd en hem preventief heeft geschorst. Hij kan zich dus wel degelijk nog verdedigen tegen de aantijgingen.
Het gaat hier niet over een paar matchen niet kunnen spelen in het voetbal.
Als je als student de toegang tot de unief geweigerd wordt, dan heb je nog maar weinig kans om door je examens te raken...
petrol242 schreef:De definitie is anders niet veranderd. Het gevaar sluimert er net in, in hoeverre de tolerantie ertegen veranderd. Inderdaad waar de grens ligt, maar dat verandert dus niets aan de essentie. Het vergt enige emotionele intelligentie om dat te vatten. Pas de definitie gewoon toe en je komt vanzelf aan je antwoorden en hoef je geen grenzen vast te leggen, want die zijn niet gegarandeerd met alle gevolgen vandien.
Is dat zo?
Als je vroeger had gezegd dat je tegen hoofddoeken voor moslima's was, dan werd dat als een legitiem standpunt gezien.
Tegenwoordig roept men ook algauw dat je dan een racist bent, en zo zijn er nog voorbeelden.
En als je zegt dat je een probleem hebt met islam, dan noemen ze je vaak ook al racist, ook al zit er niets raciaals in een religie.
petrol242 schreef:Tja, dat zijn de consequenties en verantwoordelijkheden die je als "grote leider" van een organisatie moet dragen. Als je je kop boven het maaiveld steekt is de kans groot dat die eraf gaat.
In een rechtsstaat is dat niet het geval.
Trouwens, kijk eens naar de hypocriete houding van politici.
Als er eentje gepakt wordt op gesjoemel, dan zegt men "jamaar, hij moet zelf beslissen of hij nog kan functioneren, en zo lang hij niet veroordeeld is mag hij blijven zetelen."
Dat is een heel andere houding dan preventief schorsen...
petrol242 schreef:En zoals Didymus heeft opgemerkt, betreft het hier een preventieve schorsing.
Als je niet meer binnen mag in de cursus, staat dat gelijk met gebuisd raken...
petrol242 schreef:Het gebeurt dagelijks dat mensen uit een organisatie gezet of geweerd worden voor veel minder.
Er is een verschil tussen geen leider meer mogen zijn, of niet meer naar de lessen mogen gaan.
Een student is iets anders dan "deel van de organisatie".
petrol242 schreef:Bij Bart De Pauw lagen er geen bewijzen zwart op wit op tafel. Dus die vergelijking gaat absoluut niet op.
Ook niet waar, hij had een gesprek met de VRT, en daar werden hem een aantal SMS'en voorgelegd, en toen is hij geschorst.
En direct kreeg hij steun van journalisten.
En waarom?
Omdat hij een beetje het lieverdje was van links, daarom...
petrol242 schreef:
boulder schreef:De timing (vlak voor de verkiezingen), het proberen te linken van extreem-rechts met N-VA.
Ik vind dat niet terug in de reportage.
Je hebt geen kalender om te zien dat het vlak voor de verkiezingen is? :roll: :roll: :roll:
En de link met Theo Francken was rap duidelijk, toen ze zeiden dat S&V bescherming bood, nadat extreem-linkse activisten zijn lezingen onmogelijk gemaakt hadden (wat dan natuurlijk wel op sympathie kan rekenen bij de VRT)...
petrol242 schreef:
boulder schreef:Alle aanslagen kwamen wel van moslimkant.
Hans Van Themsche??? :roll:
Is wel al 12 jaar geleden, hee.
Moslimaanslagen zijn er daarentegen met de regelmaat van een klok.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Med
Pro Member
Pro Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 20 aug 2017, 22:58
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 9 keer

Jack Daniels schreef:Van woorden is nog niemand gestorven.
Nochtans is het bewezen dat er vele zelfmoorden gebeuren omwille van woorden. Dus daar zit je al helemaal fout.
Jack Daniels schreef:Maar de verkiezingen zitten er aan te komen en dan zijn alle middelen goed om rechts in een slecht daglicht te plaatsen.
Dit heeft totaal niets met verkiezingen te maken. Na deze verkiezingen zijn er al de voorbereidingen voor de volgende verkiezingen, en dan weer voor de volgende. Zeg dan gewoon dat jij niet wil dat zulke reportages uitgezonden worden. Maar ja, het is een gemakkelijke slogan als je niet akkoord kan gaan met een reportage.
Jack Daniels schreef:Het is trouwens wachten tot wanneer de rode rakkers van de VRT eens gaan doordringen in extremistische moslim kringen en daar een reportage over maken.
Waarom ga jij eens niet doordringen in extremistische moslim kringen om uw gelijk te bevestigen. Het is blijkbaar toch zo eenvoudig.
Jack Daniels schreef:In het geval van pano: veel heisa om niks, storm in een glas water en er zijn geen aanslagen gepleegd of (dodelijke) slachtoffers gevallen. Nu is het hier weer wachten op een reactie van een of andere onverlaat die een kristallen bol heeft en hier meteen al de slachtoffers gaat komen voorspellen. Of bij gebrek aan argumenten nog maar eens het nazi regime gaat oprakelen.
Misschien toch eens een beetje meer geschiedenis leren. De methodes gebruikt door de nazi's worden ook gebruikt door extreem rechts.
Jack Daniels schreef:Voor de linkse meute hier: ik raad een verhuis aan naar Venezuela. Daar hebben ze een fantastisch president, ene Maduro. Van de linkerzijde uiteraard.
Onmiddellijk iedereen die niet akkoord gaat met u als linkse meute bestempelen is precies wat zulke bewegingen (en politieke partijen) trachten te doen. ik ben niet links, nooit links of groen gestemd. Maar volgens u zou ik tot de linkse meute behoren simpel omdat ik het totaal niet eens ben met u.
En die zever van verhuizen: kinderachtig noem ik dat.

Een samenleving begint met respect voor elkaar en een ieder. Zodra je dat niet kan opbrengen en je jezelf beter voelt dan anderen krijg je zulke commentaren als ook jij geeft. Iedereen maar in het "andere" kamp steken en een naam geven. Net zoals enkele politici (opvallend: net uit hetzelfde "kamp") al jarenlang trachten de bevolking te beïnvloeden. Uw terminologie is precies hetzelfde, met dezelfde bewoordingen. Misschien niet bekwaam om uw eigen opinie neer te pennen en dus maar slaafs hun slogans gebruiken?
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

boulder schreef:Dat weet ik niet, ik heb veel verdachtmakingen gezien in die reportage, maar niet zoveel concrete zaken.
De beelden van de memes flitsten voorbij, en ik heb voortdurend moeten pauzeren en terugspoelen om ze te kunnen bekijken, en omdat het kader errond meestal wazig gemaakt werd, om anderen te beschermen, kon ik als kijker niet uitmaken of die berichten ook echt van die site waren, en wie ze daar gezet had.
...
Kwam het van de site van S&V?
Dat kan ik niet uitmaken, want het was ofwel full screen, zodat het van overal kon komen, of het was met een wazige achtergrond.
...
Ook dat zijn zaken die je als kijker niet kunt controleren.
Ik heb een heel aantal racistische memes gezien, vergelijkingen tussen gorilla's en zwarten bijv.
Maar opnieuw, kwamen ze van hun site, dat kon ik niet controleren.
En waren het er duizenden?
Kan zijn, maar misschien waren er 20 te zien doorheen de hele reportage.
...
Ook dat is niet te controleren, en als het klopt wat in de reportage gezegd wordt, dan was het facebook forum erg braaf.
Dus worden nu waarschijnlijk heel wat mensen met de vinger gewezen die op het relatief brave facebook forum zaten, en geen idee hadden van wat er dan op het Discord forum te zien was, als het klopt natuurlijk...
Ik ga er toch wel van uit dat Tim Verheyden redelijk zeker is van zijn stuk dat alles authentiek was. Want als inderdaad zou blijken dat alles fake was, zoals DVL beweert, zou hij, en bij uitbreiding de hele VRT, wel plat op zijn gezicht gaan. En met zo een gevoelig onderwerp is dat wel het laatste wat je wil.
DVL heeft zelf al gezegd dat hij klacht gaat indienen tegen de VRT wegens laster. Dus we gaan zien of hij inderdaad recht in zijn schoenen staat, en het allemaal fake is, zoals hij beweert. Ik durf nu al voorspellen dat er niets van in huis gaat komen.
Med
Pro Member
Pro Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 20 aug 2017, 22:58
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 9 keer

Gray schreef:[youtube]j4FRf88B-no[/youtube]

Dat zeg ik ook al lang, de VRT heeft een duidende functie wat door onze rode staatszender meteen misbruikt wordt om te framen wat niet in hun kraam past.
selectieve verontwaardiging, zaken uit hun context halen, hij slaagt de nagel op de kop.
Denken we maar aan de "constructieve berichtgeving" van Soenens
En hij heeft niet de bedoeling om de vrt te framen als "rode staatszender"??? Het zou hem nochtans zéér goed uitkomen als dit algemeen aanvaard zou worden.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

Med schreef:Een samenleving begint met respect voor elkaar en een ieder.
Vertel dat aan de familie en nabestaanden van de 32 doden en 340 gekwetsten na de moslim aanslagen in Zaventem en Metro Maelbeek. Of de ruim 130 doden en 360 gewonden in Parijs. of de 191 doden en 1400 gewonden in Atocha Madrid. De 56 doden en 700 gewonden in metrostation London. Vertel dat aan de tientallen vrouwen die in Duitsland een paar jaar geleden sexueel geintimideerd werden tijdens een kerstmarkt. De 20 doden en 22 gewonden bij Charlie Hebdo. De 12 doden en 50 gewonden op een kerstmarkt in Berlijn. 16 doden en 64 gewonen in metro Sint Petersburg, 22 doden en 59 gewonden in Manchester tijdens concert Ariane Grande. 14 doden en 130 gewonden op de Ramblas in Barcelona. Moet ik nog even doorgaan?
Laatst gewijzigd door Jack Daniels 07 sep 2018, 18:52, in totaal 2 gewijzigd.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik denk dat de nieuwsmakers genoeg materiaal hebben gevonden dat de kans dat het fake is klein werd.
Ze konden bv het fake account betrappen op een tweet te draften op discord, die dan korte tijd later getweet werd door de echte twitter account van Dries.
En zo zijn er meerdere voorbeelden van informatie die gekend was op discord en de geheime groepen alvorens dan te gebeuren in het publieke gezicht van de groep.

Verdere uitleg inzake methodologie:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/09/05 ... melijk-is/

Vrt ombudsman:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/09/07 ... rnalisten/
Laatst gewijzigd door ITnetadmin 07 sep 2018, 18:48, in totaal 2 gewijzigd.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

Wel hilarisch hoe hij met een big smile uitlegt hoe hij akkoord ging dat de VRT hen ging volgen zodat hij de VRT kon ontmaskeren, en hoe de hele aflevering puur framing van S&V was. Ik denk dat hij er al dik spijt van heeft :P.
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 370 keer
Bedankt: 155 keer

Med schreef:
Gray schreef:[youtube]j4FRf88B-no[/youtube]

Dat zeg ik ook al lang, de VRT heeft een duidende functie wat door onze rode staatszender meteen misbruikt wordt om te framen wat niet in hun kraam past.
selectieve verontwaardiging, zaken uit hun context halen, hij slaagt de nagel op de kop.
Denken we maar aan de "constructieve berichtgeving" van Soenens
En hij heeft niet de bedoeling om de vrt te framen als "rode staatszender"??? Het zou hem nochtans zéér goed uitkomen als dit algemeen aanvaard zou worden.
Wel dan is dat punt bij deze nogmaals bewezen.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

Tomby schreef:Wel hilarisch hoe hij met een big smile uitlegt hoe hij akkoord ging dat de VRT hen ging volgen zodat hij de VRT kon ontmaskeren, en hoe de hele aflevering puur framing van S&V was. Ik denk dat hij er al dik spijt van heeft :P.
Not so sure. Enerzijds kent (bijna) heel Vlaanderen hen nu. Ook mensen die de VRT niet bekijken. Jonge mensen die zich ook aangetrokken voelen tot het rechts gedachtengoed zien nu dat ze allesbehave alleen zijn en dat ze meer kunnen doen.

Anderzijds ga je de "verrechtsing" niet stoppen hiermee. De VRT kreeg van de vereniging een uitgelezen kans om de oorzaken van verrechtsing te onderzoeken, maar misbruikte die vrijheid om de vereniging te stigmatiseren, een fout die in de VS ook meermaals gemaakt is in de aanloop van de vorige verkiezingen. Die aanpak leidt alleen maar tot verdere polarisering in de samenleving, alleen maar meer "wij vs zij".

Zelfs al houdt deze vereniging op te bestaan, de mensen die er deel van uitmaken zullen alleen maar talrijker worden en ze zullen elkaar wel weer vinden. Gezien haar afhankelijkheid van de politiek is de kans zeker niet onbestaande dat de VRT ooit "retributie" zal krijgen. Het aantal (jonge) mensen dat dat op hun agenda geplaatst heeft is in ieder geval weer sterk toegenomen deze week.

(Waarmee ik dus niet zeg dat de VRT dit onderwerp had moeten mijden. Ik zeg alleen maar dat ze het zoveel beter en minder polariserend hadden kunnen aanpakken.)
Med
Pro Member
Pro Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 20 aug 2017, 22:58
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 9 keer

Jack Daniels schreef:
Med schreef:Een samenleving begint met respect voor elkaar en een ieder.
Vertel dat aan de familie en nabestaanden van de 32 doden en 340 gekwetsten na de moslim aanslagen in Zaventem en Metro Maelbeek. Of de ruim 130 doden en 360 gewonden in Parijs. of de 191 doden en 1400 gewonden in Atocha Madrid. De 56 doden en 700 gewonden in metrostation London. Vertel dat aan de tientallen vrouwen die in Duitsland een paar jaar geleden sexueel geintimideerd werden tijdens een kerstmarkt. De 20 doden en 22 gewonden bij Charlie Hebdo. De 12 doden en 50 gewonden op een kerstmarkt in Berlijn. 16 doden en 64 gewonen in metro Sint Petersburg, 22 doden en 59 gewonden in Manchester tijdens concert Ariane Grande. 14 doden en 130 gewonden op de Ramblas in Barcelona. Moet ik nog even doorgaan?
Aangezien u natuurlijk weer op een kinderachtige manier reageert, ga ik ook op een kinderachtige manier reageren op basis van uw rechtse, nationalistische, racistische en christelijke waarden en normen.

Vertel dat aan de families en nabestaanden van de duizenden doden en verminkten door de kolonisatie van België in Congo.
Vertel dat aan de families en nabestaanden van de duizenden doden door de rechtse doodseskaders in Midden-Amerika.
Vertel dat aan de families en nabestaanden van de duizenden doden van de kolonisatie van Amerika.
Vertel dat aan de families en nabestaanden van de duizenden doden en gekwetsten van het nationalisme in de Balkan landen.
Vertel dat aan de families en nabestaanden van Van Themsche.
Vertel dat aan de families en nabestaanden van Breivik
Vertel dat aan de families en nabestaanden van aanslagen met racistische/anti-islam motieven doorheen de jaren voor al de aanslagen die u vernoemd in Europa.
Vertel dat aan...…… moet ik nog even doorgaan???

Proficiat: u bent geslaagd als een propagandist voor IS. Gelukkig nu?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

Modbreak:
off topic
Med schreef:...al de aanslagen die u vernoemd in Europa
Niet echt gelukkig met "vernoemd" want dat moet eigenlijk vernoemt zijn, derde persoon enkelvoud weet je wel.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Med schreef:Dit heeft totaal niets met verkiezingen te maken.
Het heeft er alles mee te maken.
Daarstraks het overzicht van de krantencommentaren gehoord, allemaal dezelfde teneur : ze linken het met N-VA.
Kortom, 'Schild en Vrienden' is de stok waarmee ze Theo Francken willen slaan.
Daarnet echter gelezen dat ook een CD&V kandidaat een stap opzij zet.
Maar niemand die de link legt met "het moedige midden".
Tomby schreef:Ik ga er toch wel van uit dat Tim Verheyden redelijk zeker is van zijn stuk dat alles authentiek was.
Ik ga ervan uit dat...
Zo gaat dat niet in een rechtsstaat.
Het is diegene die aanklaagt die moet bewijzen, voor de rechtbank.
Niet één of andere journalist "waarvan men uitgaat dat..."
Med schreef:En hij heeft niet de bedoeling om de vrt te framen als "rode staatszender"??? Het zou hem nochtans zéér goed uitkomen als dit algemeen aanvaard zou worden.
Is dat iets nieuws dan?
Het is al van in mijn kindertijd dat ik hoorde spreken van "het Rode Fabriekje".
Ccatalyst schreef:Not so sure. Enerzijds kent (bijna) heel Vlaanderen hen nu. Ook mensen die de VRT niet bekijken. Jonge mensen die zich ook aangetrokken voelen tot het rechts gedachtengoed zien nu dat ze allesbehave alleen zijn en dat ze meer kunnen doen.
Dat denk ik ook.
Net eventjes de papieren editie van Het Laatste Nieuws gezien, na de reportage steeg het aantal volgers van het facebookforum van S&V drastisch.
Eigenlijk is het ongelofelijk dat linkse media nooit leren.
Ze hebben 20 jaar lang het Vlaams Belang gedemoniseerd, en ze bleven stegen.
Toen ze zakten, gingen de stemmen niet naar de andere partijen, maar naar N-VA.
Nu willen ze weer kappen op VB én op N-VA.
Het zal niet pakken...
Med schreef:Vertel dat aan de families en nabestaanden van de duizenden doden en verminkten door de kolonisatie van België in Congo.
Wat een vergelijking.
Aanslagen van de laatste 15 jaar worden vergeleken met die van meerdere eeuwen ver, je bent nog vergeten de kruistochten te vermelden... :roll:
Laatst gewijzigd door boulder 07 sep 2018, 20:28, in totaal 4 gewijzigd.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9667
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

@boulder: mijn post was NIET aan u persoonlijk gericht dus stop met te doen alsof ik enkel over u spreek, anderen hun bijdragen waren zeker zo interessant. Alles wat hieronder staat gaat dus niet enkel over u.

DVL heeft dit zelf over zich heen gebracht door zijn opvrijen van de media. Hij had geen probleem met de VRT toen hij in de studio van Ter Zake zat, hij had er zelfs geen toen de journalist hem vroeg (niet dwong dus) om de reportage te maken. Zijn masker is gewoon gevallen en dat doet blijkbaar pijn (traantjes? zakdoekje?). Iemand die dergelijke zaken organiseert moet niet opkijken van publieke verontwaardiging, hij leeft zelfs van verontwaardiging. De shitstorm waarover hij zelf sprak in de pano heeft hij nu gekregen.

Elke bekende persoon die zo'n ernstige zaken verbergt zal tegenkanting krijgen, dat was ook zo bij oa Bart De Pauw en ook bij oa Meeuws. Uiteraard zijn er mensen die hem zullen verdedigen, net zoals collega's van BDP deden en partijgenoten van Meeuws. DVL werd verdedigd door Filip De Winter. Het gerecht zal hun werk doen, dit soort opstoten van verontwaardiging is men daar wel gewoon.

Theo is niet genoemd in de reportage buiten het feit dat SV een speech verdedigde. Het is TF die zich al lang van dit soort mensen had moeten distantiëren, wat hij uitdrukkelijk niet deed. Nu moet TF de gevolgen van zijn eigen keuzes dragen.

Er worden wel meer studenten van de unief gegooid dus ik snap niet dat deze schorsing zo'n verschil is gezien de feiten en eerdere klachten. Hij kan ook nog op een andere unief terecht, het arm du(i)tske.

De VRT kiest vrij waar zij reportages over maakt en hier ging de reportage over SV en niet over verrechtsing, iets dat wel zijdelings ter sprake kwam. Uiteraard is dit ook ergens reclame voor extremisten want aandacht is beter dan geen aandacht maar toch zal het aantal mensen dat geschrokken is van dit groter zijn. In Gent waren er al snel honderden mensen die ertegen protesteerden en dit was maar een kleine actie in 1 stad.

Deze zaak laat net zien waar polarisering toe leidt, het is niet fraai.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

Driewerf hoera, het S&V verhaal heeft een tegenhanger. Voer voor de pano boys:
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/aa ... ~a0b25f42/
Een liberaal die haar lief de examenvragen doorspeelt? Maar die democratische partijen staan toch steevast boven elke verdenking verheven? Of moet Christel geslachtofferd worden omdat er meer speelt?
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Dizzy schreef:@boulder: mijn post was NIET aan u persoonlijk gericht dus stop met te doen alsof ik enkel over u spreek, anderen hun bijdragen waren zeker zo interessant. Alles wat hieronder staat gaat dus niet enkel over u.
Daar begint het terugkrabbelen al...
Eerst keihard schelden, en dan wat rond de pot draaien...
Hebben anderen dan zaken gezegd op dit forum die even erg zijn als die getoond in de reportage?
Misschien heb ik iets gemist, maar :

* waar zijn de verheerlijkingen van Hitler?
* waar zijn de vergelijkingen tussen vreemdelingen en gorilla's?
* Waar werd gezegd dat vrouwen minderwaardig zijn?
* Waar werd gezegd dat homo's minderwaardig zijn?

Ik heb ze niet gezien!
Dizzy schreef:Hij had geen probleem met de VRT toen hij in de studio van Ter Zake zat,
Dus als je gevraagd wordt voor een interview, moet je het ook maar normaal vinden dat je voor fasicst en negationist uitgemaakt wordt? :bang:
Dizzy schreef:...ook zo bij oa Bart De Pauw en ook bij oa Meeuws. Uiteraard zijn er mensen die hem zullen verdedigen, net zoals collega's van BDP deden en partijgenoten van Meeuws.
Niets van gemerkt bij deze man, de VRT is dan ook erg links...
Dizzy schreef:Het gerecht zal hun werk doen, dit soort opstoten van verontwaardiging is men daar wel gewoon.
Je bedoelt, nadat hij eerst publiek door het slijk gehaald is, zijn studies niet mag afmaken, wordt hij straks nog een tweede keer gestraft...
Dizzy schreef:Theo is niet genoemd in de reportage buiten het feit dat SV een speech verdedigde.
Het is het nauwelijks verholen linkje om N-VA te kunnen aanvallen.
Alleen spijtig dat er ook andere partijen bij betrokken zijn, vandaag een CD&V'er die most aftreden...
Dizzy schreef:Het is TF die zich al lang van dit soort mensen had moeten distantiëren, wat hij uitdrukkelijk niet deed. Nu moet TF de gevolgen van zijn eigen keuzes dragen.
Ik kan niet in zijn hoofd kijken, en ik weet ook niet hoe goed hij die organisaties van binnenuit kent.
Dizzy schreef:Er worden wel meer studenten van de unief gegooid dus ik snap niet dat deze schorsing zo'n verschil is gezien de feiten en eerdere klachten. Hij kan ook nog op een andere unief terecht, het arm du(i)tske.
Zoals hij terecht opmerkt, Michèle Lelièvre, de vrouw van Dutroux die kinderen liet verhongeren, mocht wel haar studies aan de universiteit afwerken.
Blijkbaar is een reportage waarin iemand van alles aangewreven wordt qua uitspraken veel erger :roll:
Dat zijn de 2 maten en gewichten waarmee in België gemeten wordt...
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Jack Daniels schreef:Driewerf hoera, het S&V verhaal heeft een tegenhanger. Voer voor de pano boys:
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/aa ... ~a0b25f42/
Een liberaal die haar lief de examenvragen doorspeelt? Maar die democratische partijen staan toch steevast boven elke verdenking verheven? Of moet Christel geslachtofferd worden omdat er meer speelt?
Wat is uw suggestie nu eigenlijk?
Ze heeft iets mispeuterd, ze zet een stap opzij.
Misschien volgt er zelfs een intern onderzoek enzo.

Wat had je dan gewenst? Dat ze gewoon kon aanblijven of op de lijst staan, na zo'n fout?
Daarenboven is het een lokaal probleem. Als ze bij Pano van elke schepen die een stap opzij doet na gefoefel een reportage moeten maken, zitten ze wel gebeiteld voor een paar seizoenen...

Wat een mens online al niet te lezen krijgt.
Vergoelijken van racisme, van corruptie, ... :)
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

boulder schreef:Blijkbaar is een reportage waarin iemand van alles aangewreven wordt qua uitspraken veel erger :roll:
Dat zijn de 2 maten en gewichten waarmee in België gemeten wordt...
Hey Boulder, je vergeet er nog eentje. Ook al vele jaren geleden. Vlaams Blok/Belang werd op alle mogelijke manieren van het VRT scherm geweerd maar wie werd er wel doodleuk in de studio's uitgenodigd voor een babbel? Twee leden van de CCC. Qua ideologie paste dat natuurlijk veel beter in het kraam van de VRT. Maar de CCC hadden wel de dood (moord) van 2 brandweermannen op hun geweten. Die linkse rakkers toch. Moorden plegen en uitgenodigd worden op de nationale tv.
heist_175 schreef:Wat had je dan gewenst? Dat ze gewoon kon aanblijven of op de lijst staan, na zo'n fout?
Karel de Gucht hebben ze vele jaren geleden toch maar mooi met rust gelaten toen hij in Berlare plots in de bank stond en een gigantisch pak aandelen met voorkennis verkocht? Of wist je dat niet meer? En dat is/was ook een blauw fabriekje.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Dus een verwijzing naar een overstap van de VRT naar het Vlaams Belang is "te lang geleden",
maar de CCC als voorbeeld van "de rode VRT" is dan wel weer goed genoeg als voorbeeld?

2 maten en 2 gewichten, inderdaad :)

@Karel De Gucht
Want het was een links complot? Of de VRT had Kareltje fout geframed? Of de KarelDG in het Fortis kantoor was een andere, het was identiteitsdiefstal?
Er zijn diensten die zich specialiseren in mensen die geloven dat heel de wereld tegen hen is...
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

heist_175 schreef:Dus een verwijzing naar een overstap van de VRT naar het Vlaams Belang is "te lang geleden",
maar de CCC als voorbeeld van "de rode VRT" is dan wel weer goed genoeg als voorbeeld?

2 maten en 2 gewichten, inderdaad :)
Handig hoor.
En wat zeg je op de kritiek van HV dat hij geschorst wordt en zijn studies niet mag afwerken, maar Michelle Lelièvre, de vrouw die onschuldige kinderen liet verhongeren, mocht wel haar studies afmaken.
Je moet toch toegeven dat er hier toch rare kronkels spelen!
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gesloten

Terug naar “Ander nieuws”