Pano reportage: schild en vrienden

Ander nieuws dat te maken heeft met topics die op userbase kunnen besproken worden
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1078
Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 66 keer
Recent bedankt: 2 keer

Allemaal publiekelijk op het schavot en gedaan ermee.


https://radio2.be/limburg/spa-schepen-o ... jze-wolven

nemen we dan ook zulke zaken mee, of is dat een storm in een glas water?

Dat is het probleem met de beide kanten, ze zijn beide zo anaal gefixeerd op elkaar dat ze aan tunnelvisie leiden, rechts minimaliseert de opkomst fan het fascisme en links minimaliseert het oprukkend religieus fanatisme(of het als excuus gebruiken om hun gedrag goed te praten).

Criminelen lachen in hun vuistje, het grote geld is ook blij(er zou maar eens een grote stroming op gang komen die veranderingen willen omwille van milieu en gezondheid dat hun veel geld kan kosten) en de machthebbers aan linkse en rechtse zijde zijn blij want door de idioten die enkel naar hun tegenstander zien blijven zij gewoon verder doen.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

We gaan hier nog even sterk gaan polariseren als in de VS het geval is. En net als in de VS is het dezelfde boosdoener die erachter zit: de media. Met dat verschil dat wij belastingsgeld betalen aan een organisatie om onze regio te polariseren. In de VS is het enkel privaat geld.

Dat de VRT een reportage als deze maakt: geen probleem. Net als alt-right in de VS is er inderdaad een verrechtsing bij de autochtone jongere generaties aan de gang in Vlaanderen, deze vereniging is daar een symptoom van. De VRT mag (en moet) dat zeker aanduiden.

Maar dat de reportage - nog maar eens - erg selectief is, met name dat 1) de vereniging quasi gecriminaliseerd wordt in de reportage 2) er niet stilgestaan wordt bij "waarom" jongeren verrechtsen 3) gelijkaardige fenomenen die een minder rechts maar niet minder extreem karakter dragen niet door de VRT gerapporteerd worden: dat is wel een probleem. Niet in het minst voor de VRT zelf, want het is zo dat ze haar "linkse" label krijgt en mensen tegen het harnas jaagt, waarvan er ooit wel eens enkelen politiek machtig genoeg gaan worden om haar de nek om te wringen.

De VRT moet zich als belastingszender terug profileren volgens haar core-opdracht: als een soort van crossover tussen C-SPAN en PBS in de VS. Politieke debatten neutraal uitzenden zonder commentaar, maar wel de burgers toelaten om de politiek te becommentarieren (zonder zelf een positie in te nemen), samen met een aanbod van educatieve programma's ontwikkeld door scholen of universiteiten. Geen eigen producties.

Voetbal, tennis, soaps, komedie, Tour de France en Eurovisie, en al het overige entertainment zal de VTM niet minder slecht doen dan de VRT met dat verschil dat het de Vlaming dan geen bom belastingsgeld meer kost en we dat geld (271 miljoen euro dotatie 2018) aan echt nuttige zaken zouden kunnen spenderen (infrastructuur, onderwijs, welzijn, gezondheid).
Laatst gewijzigd door CCatalyst 06 sep 2018, 18:06, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 956
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 191 keer
Bedankt: 91 keer

Vond dit wel een interessant stukje over hoe ze te werk gingen, denk niet dat het al gedeeld was: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/09/04 ... -dit-zijn/
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

bollewolle schreef:Vond dit wel een interessant stukje over hoe ze te werk gingen, denk niet dat het al gedeeld was: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/09/04 ... -dit-zijn/
Hier zie je nog eens een concreet voorbeeld van mijn post. De auteur schrijft wel "Vlaamse trollen zijn er wel degelijk, aan beide kanten van het politieke spectrum overigens" (klopt).

Maar de titel van het artikel is "een rechts trollenleger", en alle voorbeelden zijn van rechtse kant. Terwijl alle voorbeelden die het artikel aanhaalt (clickfarming, circle jerking, raids, doxxing, valse profielen ...) ook vanuit linkse zijde gelanceerd worden.

Dat een private media zich enkel concentreert op rechts: geen probleem, prive-geld, doen wat ze willen.,
Dat de VRT dat doet? Niet ok.
De VRT is onafhankelijk, betrouwbaar en hanteert de hoogste standaarden inzake onpartijdigheid, beroepsethiek en integriteit.
-- Beheersovereenkomst VRT 2016-2020
Laatst gewijzigd door CCatalyst 06 sep 2018, 18:16, in totaal 1 gewijzigd.
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1669
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 95 keer

Bedankt voor de link, had ik nog niet gezien.

Dit gaat toch allemaal een beetje te ver wat die mannen doen.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

bollewolle schreef:Vond dit wel een interessant stukje over hoe ze te werk gingen, denk niet dat het al gedeeld was: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/09/04 ... -dit-zijn/
"Dit is fake nieuws. U kan die posts gewoon op internet vinden. Of zelf maken. Iemand heeft mijn profielfoto en voornaam gestolen en post zo'n uitspraken in mijn naam. Maar die zijn niet van mij. Schild & Vrienden wil enkel een positieve mentaliteitswijziging te weeg brengen bij de Vlaamse jeugd en burgers. Al die aantijgingen gaan daar niets aan veranderen."

En dit is dus tegenwoordig de manier waarop je alle aantijgingen tegen je 'weerlegt'. Het erge is dat zo een tegenargumentatie blijkbaar ook bij veel mensen werkt. Er lopen er hier ook wat rond die te pas en ten onpas hun idolen verdedigen met het fake news argument...

Ik ben nu zelf niet echt voor de VRT en al zeker niet voor de rooien, maar zijn argumentatie en verdediging als zou alles fake zijn, en met namaak-accounts, dat is toch zo ongeloofwaardig als maar kan ?!

Ik moest overigens wel hard om dit lachen : "We moeten die goed opvolgen en bij elke gelegenheid trachten om hun carrière te saboteren".
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 370 keer
Bedankt: 155 keer

bollewolle schreef:Vond dit wel een interessant stukje over hoe ze te werk gingen, denk niet dat het al gedeeld was: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/09/04 ... -dit-zijn/
Oh ironie, "1100 academici ondertekenen een petitie tegen Theo Francken" maar als zoiets van rechts komt gaat het direct om een "trollenleger", "gecoördineerde raids"...

Tja de objectiviteit bij de VRT.
Hoog tijd dat men daar wat meer bespaard! :wink:
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

Dankzij de reportage ondertussen meer volgers op FB:
https://m.hln.be/nieuws/binnenland/schi ... ~ace5e619/
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1669
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 95 keer

Clickfarms .... :lol:
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

heist_175 schreef:Maar het is wel duidelijk dat de meerderheid niet achter Trump stond.
Maar met die wijsheid kom je nog niet in het Witte Huis natuurlijk :).
Klopt, maar dat is nu eenmaal het kiessysteem.
De anti-onafhankelijken van Ciudadanos vinden ook dat het kiessysteem in Catalonië niet eerlijk is, en ze kunnen een kiessysteem vinden dat hen meer zetels zou geven, en zo heeft in ieder land wel iemand reden om klagen.
Maar kiessystemen zijn nooit helemaal eerlijk.
Als ik hier op een lijst stem en die haalt de drempel niet gaat mijn stem ook naar een partij waar ik niet wou op stemmen.
En zo is het overal wat.

Maar in het concreet geval van Clinton vs Trump, de Democraten doen altijd alsof het alleen maar aan dat kiessysteem ligt, en weigeren de hand in eigen boezem te steken.
Feit is dat zij hopeloos verdeeld waren, met Bernie Sanders, die veel sympathie oogstte, en Clinton kreeg veel tegenwind binnen de eigen fractie.
Dat heeft hen veel stemmen gekost, en had gemakkelijk voor het verschil kunnen zorgen.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Kijk eens aan, radiostilte bij de N-VA.
Twitter: https://twitter.com/PJDeSmedt/status/1037729958054043655
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Tja, die reportage lijkt dan ook vooral de N-VA te viseren.
Ze proberen nu al maanden Theo Francken op van alles en nog wat te pakken, nu doen ze het indirect via Schild en Vrienden.
Eigenljk doen ze niet veel anders dan het trollenleger van S&V doet...

Als ik nu vergelijk hoe de media nu handelen met hoe ze handelden ten tijde van de zaak met de te gortige SMS'jes rond Bart Depauw, dan merk ik toch een gigantisch verschil.
Direct stond toen een aantal journalisten op om te zeggen dat zo'n proces gevoerd in de media niet kon in een rechtsstaat, dat iemand persoonlijke schade ondervond daardoor, en dat iedereen onschuldig was tot het tegendeel bewezen was.
We mochten zeker geen heksenjacht voeren, en als er iemand moest oordelen zou dat het gerecht zijn.
Hier zien we een andere aanpak : de publieke schandpaal, en de heksenjacht is geöpend.

Het verschil?
Bart Depauw lag goed in het linkse wereldje, S&V natuurlijk niet...
Laatst gewijzigd door boulder 06 sep 2018, 19:30, in totaal 1 gewijzigd.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

CCatalyst schreef:
bollewolle schreef:Vond dit wel een interessant stukje over hoe ze te werk gingen, denk niet dat het al gedeeld was: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/09/04 ... -dit-zijn/
Hier zie je nog eens een concreet voorbeeld van mijn post. De auteur schrijft wel "Vlaamse trollen zijn er wel degelijk, aan beide kanten van het politieke spectrum overigens" (klopt).

Maar de titel van het artikel is "een rechts trollenleger", en alle voorbeelden zijn van rechtse kant. Terwijl alle voorbeelden die het artikel aanhaalt (clickfarming, circle jerking, raids, doxxing, valse profielen ...) ook vanuit linkse zijde gelanceerd worden.
Weet je hoeveel rechtse denktanks er zijn? En linkse?
Linkse: 1 -> Minerva
Rechtse: massa's

Ik heb sterk de indruk dat het met de trollen ook zo gaat.
Maar net als jij heb ik geen cijfers.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

heist_175 schreef:Weet je hoeveel rechtse denktanks er zijn? En linkse?
Linkse: 1 -> Minerva
Rechtse: massa's

Ik heb sterk de indruk dat het met de trollen ook zo gaat.
Maar net als jij heb ik geen cijfers.
Een denktank is heel wat anders dan een trollenleger :roll:
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik snap het niet. Je hebt geen cijfers maar je komt beweren dat er 1 linkse denktank is en massa's rechtse. Als je geen cijfers hebt, hoe kom je dan aan dat resultaat?
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3442
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer

Ik heb de reportage niet gezien en wou ze bekijken op vrtnu.

Ghostery blokkeerde echter alles wegens tracking door de vrt.... Schandalig dat je daar moet inloggen! (is al gezegd geweest in het DVB-T topic).

Een geluk dat je de reportage ook kan downloaden op de nieuwsgroepen.
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Jack Daniels schreef:Ik snap het niet. Je hebt geen cijfers maar je komt beweren dat er 1 linkse denktank is en massa's rechtse. Als je geen cijfers hebt, hoe kom je dan aan dat resultaat?
Van de denktanks heb ik wel cijfers, van het trollenleger niet :).
Maar ik kom online meer rechtse trollen dan linkse trollen tegen.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

powaq schreef: Dan heb je aparte BTW nummers en aparte boekhoudingen? Waarom niet gewoon een vennootschap oprichten samen, dat moet geen bvba zijn?
yep.
Omdat we beiden iets totaaaaal anders doen en in bijberoep.
karp_p
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 16 dec 2006, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 3 keer

In ieder geval denken dat er maar 1 linkse denktank is :-)



Buiten Minerva heb je nog Poliargus, Oikos, Metis, Libera,.....
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2307
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

boulder schreef: Dat mopje is overigens zo oud als de straat.
Alles wat niet "politiek correct" is verbieden leidt tot een maatschappij waar je nog maar op één manier mag spreken en denken.
Mag je nog een mopje maken over schoonmoeders?
Tot hiertoe zit dat soort mopjes nog niet in het verdomhoekje.
Maar kun je ze niet even discriminerend beschouwen als seksistische of racistische moppen?
Gewoon hier even op inpikken. Daarstraks gekeken naar 'married with children'. Hoe heerlijk was de tijd toch dat alles niet politiek correct hoefde zijn. Momenteel is dergelijke humor ondenkbaar geworden. Alles en iedereen wordt in een danig keurlijf gegoten. Maar 'de elite' zou zich wel eens kunnen mispakken...
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

woutervh schreef: Gewoon hier even op inpikken. Daarstraks gekeken naar 'married with children'. Hoe heerlijk was de tijd toch dat alles niet politiek correct hoefde zijn. Momenteel is dergelijke humor ondenkbaar geworden. Alles en iedereen wordt in een danig keurlijf gegoten. Maar 'de elite' zou zich wel eens kunnen mispakken...
Niet alleen dat. John Cleese verklaarde ooit in een interview dat hij 1 van de Monty python films anno jaren 2000 niet meer zou durven maken omdat er niet politiek correcte humor of scenes in zitten. Idem dito met een blazing saddles van Mel Brooks, die zou dat risico nu ook niet meer durven nemen. Het is inderdaad ver gekomen met de Gedapo, ook bekend als gedachtenpolitie.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 971
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 63 keer

cadsite schreef:
powaq schreef: Dan heb je aparte BTW nummers en aparte boekhoudingen? Waarom niet gewoon een vennootschap oprichten samen, dat moet geen bvba zijn?
yep.
Omdat we beiden iets totaaaaal anders doen en in bijberoep.
Maakt niet uit hoor, dat kan best in 1 vennootschap. Kan fiscaal ook veel interessanter zijn dan nu het geval is. Zou u toch eens informeren daarover.

Maar goed ga verder het topic niet vervuilen hiermee :)
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Diversity
White genocide
Allemaan symptomen van het kalergi plan.
Noem het een samenzwering of niet, maar:

We zijn een uitstervend volk.
Dat is het feit, en dat valt niet te ontkennen.


Vluchtelingen maken nu reeds dat het gerecht zijn werk niet meer kan doen:

https://www.hln.be/regio/brugge/-inbrek ... ~a15fe234/

Het gaat er niet beter op worden. Dit is deel van verdeel en heers door de machtskakkerlakken. Het volk wordt verder ontwricht en verliest zijn eigenheid. Binnenkort is het native volk in de minderheid. Het zal niet lang meer duren.

Leuk he, we zijn een uitstervend volk. En daar mag niemand tegen op komen, of het is niet meer politiek correct.

Ben ik een racist? Neen, vandaag nog zitten babbelen met een moslim dame op een projectje. Ik ga ook heel vaak Turks eten.
Er zitten interessante mensen tussen. 't zijn niet allemaal profiteurs.

Maar het feit is wel dat door de hele vluchtelingen problematiek zij wel de meerderheid worden en ik heb het dan vooral over de wettelozen die hier alles komen verzieken - niet de hardwerkende Turk die zijn brood eerlijk probeert te verdienen, en wij onze identiteit dreigen te verliezen als we hier vedrongen worden.

Het feit is ook dat de Turken en allochtonen ook meer kinderen op de wereld zetten dan de Belgen.

Er gaat een punt komen dat zij de meerderheid vormen en ons land gaan overnemen. Door de vluchtelingen gaat het nog sneller gaan gebeuren.
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 06 sep 2018, 21:41, in totaal 1 gewijzigd.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ondertussen werd Dries van unief Gent geschorst. De rector zegt vrijheid van meningsuiting hoog in het vaandel te dragen. Blijkbaar geldt dat enkel en alleen als je mening dezelfde is als die van de universiteit. Goed bezig daar in Gent. Rechter en beul tegelijkertijd.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Achteraf niet komen wenen. Dries Van Langenhove ondertekende de non-discriminatieverklaring van UGent: https://www.ugent.be/nl/univgent/waarvo ... nload/file
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Jack Daniels schreef:Niet alleen dat. John Cleese verklaarde ooit in een interview dat hij 1 van de Monty python films anno jaren 2000 niet meer zou durven maken omdat er niet politiek correcte humor of scenes in zitten. Idem dito met een blazing saddles van Mel Brooks, die zou dat risico nu ook niet meer durven nemen. Het is inderdaad ver gekomen met de Gedapo, ook bekend als gedachtenpolitie.
"I know nothink.
I 'm from Barcelona."

Zou dat nu nog mogen?
Of de grappen van Blackadder?
Of 'Allo 'Allo?

Het is een generatie van watjes geworden, de cultuur van om ter meest gekwetst zijn.
Jack Daniels schreef:Ondertussen werd Dries van unief Gent geschorst. De rector zegt vrijheid van meningsuiting hoog in het vaandel te dragen. Blijkbaar geldt dat enkel en alleen als je mening dezelfde is als die van de universiteit. Goed bezig daar in Gent. Rechter en beul tegelijkertijd.
Hebben ze daar een faculteit Rechten?
Wat zeggen ze daar over een proces in de media, waar iemand zonder wederwoord geschorst wordt, zonder dat er een rechtbank aan te pas gekomen is, met als argument dat hij eerst maar eens moet bewijzen dat hij onschuldig is?
Of telt dat niet voor hun eigen clubje?
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

raf1 schreef:Achteraf niet komen wenen. Dries Van Langenhove ondertekende de non-discriminatieverklaring van UGent: https://www.ugent.be/nl/univgent/waarvo ... nload/file
Vlug vlug gelezen. Niets wat in dat verdrag staat kan Dries aangesmeerd worden.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Ik denk dat wat hier werkelijk gebeurd is, is niet echt een aanval op Schild&Vriend, maar op Theo Francken.
Het is al maanden dat de media hem proberen te pakken, hij is de populairste politicus, dus ze moeten hem klein krijgen.
Ze hebben hem al meerdere malen proberen zwart te maken : met de zaak Mawda (niet echt gelukt, ondanks dat ze het wel hard geprobeerd hebben), de zaak rond de "gemartelde" Soedanees die een leugenaar bleek te zijn, dit is gewoon de zoveelste poging.
De verkiezingen naderen en de mediatrollen gaan in de aanval.
Hoe lang is het nog tot de volgende verkiezingen?
18 oktober is erg dichtbij, maar nog net ver genoeg om maximaal schade toe te brengen...

Stap 1 is aanvallen Schild&Vriend
Stap 2 is aanvallen N-VA, met als argument dat er ook sympathizanten daarvan actief zijn.

Maar tegelijk wordt ook Theo Francken aangevallen, want toen een van zijn gasttoespraken onmogelijk werd gemaakt door linkse activisten, namen zij de verdediging op voor Francken.
Vermits de trollen 2 keer geprobeerd hebben Theo Francken rechtstreeks aan te vallen, en dat mislukt is, proberen ze het nu via een omweg.
Ik zag in het VTM Nieuws dat er al direct een betoging van links was vanavond.
Dat lijkt mij ook verdacht snel, tenzij ze natuurlijk op voorhand op de hoogte waren van wat er ging gebeuren...
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Jack Daniels schreef:Ex VRT leden zitten bij de sossen, groen, liberalen, katholieken, en ergens eentje bij NVA. Behalve de kleur die verschilt leunen ze allemaal aan bij de linkerzijde tot een beetje het centrum in het geval van NVA. Ik ken geen enkel VRT medewerker bij Vlaams belang, lijst Dedecker of andere van die strekking. Niet enkel hun medewerkers maar ook acteurs die in VRT producties spelen. Denk aan Ben Rothiers of Loes van den Heuvel.
Eh...
De liberalen (in de vorm van ovld) zitten nochtans stevig aan de rechterzijde van het politiek spectrum.
NVA zit daar nog meer rechts van. Beweren dat nva een centrumpartij is lijkt gewoon nergens op.
CDV zit in het midden, maar neigt iets vaker naar rechts dan links tegenwoordig; dat is mede waarom ze zo makkelijk een regering kunnen vormen met linkse of rechtse partijen.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Ongelooflijk dat mensen racisme, negationisme en white supremacy hier boudweg komen verdedigen.
En zijn er politici die beweren dat racisme een fantasietje is :).

Overigens, het verschil met Sharia4Belgium: geen van die leden stond op een lijst of zat in allerlei "gewone" verenigingen.
De staatsveiligheid heeft wel iets uit te leggen.

Ik schrik er trouwens niet van dat de staatsveiligheid blind is op rechts, in veel landen is de rechterkant slecht afgedekt, maar focust iedereen zich op "mannen met baarden". In Duitsland waren er bv de "kebab-moorden" die door de politie aan "afrekeningen in het milieu" toegerekend werden, maar uiteindelijk het werk bleken van een niet-getraceerde groep neonazi's.

Jan Jambon en Koen Geens gaven recent nog een andere kijk op waar het gevaar en dus de prioriteit ligt: DeStandaard 21/08/2018
Geens ziet extreemrechts oprukken, Jambon extreemlinks
Afhankelijk van welke minister de vraag krijgt, kent ons land een stijging van extreemrechtse dan wel extreemlinkse acties. Lastig om uit te maken wie er gelijk heeft.
Jambon antwoordde Vermeulen dat ‘er een stijging van extreemlinkse activiteiten is door de aanwezigheid van transmigranten’. Als voorbeelden noemt Jambon ‘steunbetuigingen aan transmigranten’, maar ook protestacties bij lezingen van staatssecretaris voor Asiel en Migratie Theo Francken (N-VA). Maar, ‘vanuit extreemrechtse hoek is er geen enkele activiteit geregistreerd in verband met deze problematiek’.
Dat staat haaks op wat Geens antwoordt. ‘De vluchtelingencrisis is een van de factoren die in heel Europa heeft geleid tot een verhoogde activiteit van extreemrechts. Ook in België.’ Maar, ‘de vluchtelingencrisis en de aanpak ervan door de federale regering hebben niet tot een betekenisvolle verhoging van het protest van ­extreemlinks geleid’.
Oordeel zelf maar wat gevaarlijker is:
- een Eritrëer of Soedanees (sommigen met een knipmes) die naar de UK wil
- een groep salonfähige, met wapens getrainde, racisten
Navraag bij Geens leert dat beide ministers vanuit hun bevoegdheid hebben geantwoord. Voor Geens is dat de VSSE, voor Jambon de politie. Dat er meer protesten zijn en meer acties, betekent niet noodzakelijk dat er meer gewelddadige protestacties zijn, zegt Geens’ woordvoerster. ‘Als er protesten zijn tegen een lezing vanwege de inhoud doet de VSSE daar niet noodzakelijk een opvolging van. Uiteraard zal de lokale politie wel een oogje in het zeil houden en dat registreren.’ Jambon zal er dus wel melding van maken, Geens niet.

Toch blijft Vermeulen wat op zijn honger. Dat Geens geen preciezere cijfers kan geven dan ‘enkele tientallen’, vindt hij onvoldoende. Hij vraagt beide ministers om de violen te stemmen. ‘Ze moeten dit samen bekijken. Dit doet denken aan de problemen met radicalisering, toen de diensten naast elkaar werkten. Het is op dit moment relatief kalm aan zowel extreemlinkse als -rechtse kant, dit is dus het moment om een betere samenwerking op poten te zetten.’
Laatst gewijzigd door heist_175 07 sep 2018, 07:55, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

@Boulder : De verkiezingen voor de Gemeenteraden is op 14 oktober en niet op 18 oktober.

Ik ga mijn tanden niet stuk bijten bij de zin en de onzin in dit debat. Als ik moest quoten en reageren, zou mijn bijdrage dikker zijn dan de Bijbel. Maar ik wil toch een bemerking maken dat ondanks de samenzweringstheorieën die hier gesuggereerd worden, er gewoonweg een knap stukje onderzoeksjournalistiek is weg gezet. Het gespartel achteraf in een poging de publieke verontwaardiging te sussen is gewoonweg pathetisch te noemen.

Uiteraard zijn de afgezaagde oneliners weeral aanwezig zijnde een linkse staatszender, selectieve journalistiek, schending van de vrije meningsuiting, het creëren van een slachtofferrol dus, terwijl de VRT hier toch maar keiharde feiten aan het daglicht stelt. Op den duur zou de VRT nog de boosdoener zijn? Wie heeft hier uiteindelijk de feiten gepleegd en is te laf om zijn verantwoordelijkheid te nemen? Wie heeft staalhard zitten liggen met een camera op zijn bakkes?

Heb je een mening, draag die dan ook eerlijk uit in de wereld, ook als ze zo denigrerend is en gestoeld is op fobische kernpunten zijnde de zovele 'ismen' anders ben je gewoonweg een lafaard die zijn ware aard niet durft te tonen aan de wereld. Maar het is evident dat de ware aard niet mag getoond worden omdat de infiltratie in de maatschappij op de eerste plaats komt, en dat het echte smoeltje pas achteraf getoond kan worden als het publiek daar rijp voor is?
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

heist_175 schreef:Ongelooflijk dat mensen racisme, negationisme en white supremacy hier boudweg komen verdedigen.
Waar heb ik dat verdedigd?
Jij bent echt wel kampioen in het uitvinden van zaken die er niet staan.
heist_175 schreef:En zijn er politici die beweren dat racisme een fantasietje is :).
Ik heb zelfs de topman van Vlaams Belang dat niet horen beweren, waar heb jij dat gelezen, gehoord of gezien?
heist_175 schreef:Overigens, het verschil met Sharia4Belgium: geen van die leden stond op een lijst of zat in allerlei "gewone" verenigingen.
De staatsveiligheid heeft wel iets uit te leggen.
Sharia4Belgium recruteerde Syrië strijders, daar zijn dus wel geweld- en oorlogsdaden gepleegd, zelfs tegen de Staat zelf.
Welke aanslagen heeft S&V tot hiertoe gepleegd...?
heist_175 schreef:Jambon antwoordde Vermeulen dat ‘er een stijging van extreemlinkse activiteiten is door de aanwezigheid van transmigranten’. Als voorbeelden noemt Jambon ‘steunbetuigingen aan transmigranten’, maar ook protestacties bij lezingen van staatssecretaris voor Asiel en Migratie Theo Francken (N-VA). Maar, ‘vanuit extreemrechtse hoek is er geen enkele activiteit geregistreerd in verband met deze problematiek’.
De vraag is of dat zo verkeerd is, ik zie de VRT wel S&V infiltreren, maar extreem-links krijgt veel sympathie by hun journalisten, dus daar gaan ze niets aan doen.
Daaruit dan de conclusie trekken dat daar niets gebeurt is wel naïef...
heist_175 schreef:Oordeel zelf maar wat gevaarlijker is:
- een Eritrëer of Soedanees (sommigen met een knipmes) die naar de UK wil
- een groep salonfähige, met wapens getrainde, racisten
De feiten die in de pers geweest zijn :

* vrachtwagenchauffeurs werden fysiek aangevallen door transmigranten die in hun vrachtwagen wilden klimmen (Calais bijv.)
* er werd geschoten door mensensmokkelaars op een snelwegparking, en die mensensmokkelaars komen nu eenmaal mee met die Eritreeërs.

Ik zie dus gebruik van geweld, bij S&V heb ik vooral memes gezien, en één spandoek dat verscheurd werd.
En een paar foto's van iemand met een Vlaamse Leeuw en een wapen.

Maar goed, de man zal ondertussen 4 keer veroordeeld worden.
1 keer voor heel Vlaanderen door lynchTV van de VRT.
Een tweede keer door de universiteit die hem direct zal verhinderen zijn studies af te maken.
En daarna zal het gerecht nog een derde keer oordelen.
En als hij ongelijk krijgt, zal dat nog eens tot een rondje publieke veroordeling leiden.

"Toon mij uw account, toon mij dat jij het niet bent", zei de journalist.
Heb je ooit geweten dat een journalist tegen een politicus zei : "jij beweert dat je niet op die vergadering was, toon mij uw agenda, dat ik kan zien dat je er niet was..."?
Dit is een heksenjacht, en ze weten het maar al te goed.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

boulder schreef:Het is al maanden dat de media hem proberen te pakken, hij is de populairste politicus, dus ze moeten hem klein krijgen.
boulder schreef:De feiten die in de pers geweest zijn :
Ach die pers en media hé. De ene keer vertellen ze de waarheid en zijn het fait divers en de andere keer zit er een heel discours achter... Het is altijd te gebruiken. Boulder, ik had van jou toch wel betere argumenten verwacht.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6784
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 2 keer

Tuurlijk is dit een heksenjacht, ze zijn er al een maand mee bezig... is iedereen al vergeten wat Geens vorige maand uitbraakte ?
Cd&v speelt het nu eenmaal subtieler dan Spa.. die krijgen direct het deksel op de neus ;-)
Trouwens, voor vuile memes moet je echt geen "geheime" chatbox infiltreren, die komen sowieso al genoeg voorbij op Fb (zowel van links als van rechts trouwens)
ToMiKoN
Pro Member
Pro Member
Berichten: 402
Lid geworden op: 31 okt 2002, 12:12
Locatie: Blankenberge
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 38 keer

Ik begrijp de rechtse complottheorieën hier niet. De VRT heeft zijn werk gedaan.

De mensen van Schild en Vrienden zullen toch nooit mijn vrienden zijn; Een clubje van allemaal blanke mannen met wapens vind ik toch een ziek beeld.
Geef mij maar een gemengde samenleving met mannen én vrouwen en mensen van alle kleuren, vormen en maten. Dit verrijkt mijn leven veel meer!
Mobiel: iPhone 11 + Proximus werk abonnement
Tablet: iPad 2020 128 Gb
Home: Proximus Flex S - AndroidTV Picks
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik sta toch ook versteld van de vele verdedigende reacties, of het goedpraten omdat links zogezegd niet even hard aangepakt wordt, of omdat het gewoon een gevolg is van de linkse bepampering.
Er wordt immers nogal behoorlijk voorbijgegaan aan het feit dat het wel over serieus wat georganizeerde dubieuze activiteiten gaat. Als je ziet hoe ze 4 (de helft!) vertegenwoordigers krijgen in de adviesraad van de Vlaamse Jeugdraad, maar achter de schermen DVL duidelijk oproept aan die 4 om de VJR te sabotteren. Als je ziet hoe graag ze staan te poseren in een schietstand.. Als je ziet hoe ze op georganizeerde wijze vuile spelletjes spelen op sociale media... Enz... Als je dan ziet dat DVL zijn enige verdediging is : 'dat ben ik niet, dat zijn fake accounts, iedereen kan dat...'. Sorry zulle, als we dat allemaal normaal moeten vinden ?!
EDIT: en voor alle duidelijkheid, ik ben al jaren een N-VA stemmer.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Gray schreef:[youtube]j4FRf88B-no[/youtube]

Dat zeg ik ook al lang, de VRT heeft een duidende functie wat door onze rode staatszender meteen misbruikt wordt om te framen wat niet in hun kraam past.
selectieve verontwaardiging, zaken uit hun context halen, hij slaagt de nagel op de kop.
Denken we maar aan de "constructieve berichtgeving" van Soenens
Ik weet niet wat zijn programma is of wie hij is en waar hij voor staat, maar wat jij zegt over de VRT en klopt gewoon, en dit kan gewoon doorgetrokken worden naar alle journalistiek in België er wordt nog weinig gedaan aan kritieke journalistiek die de staat/overheid in vraag stelt en als dat dan al gebeurt gaat het meestal om iets achterlijk, om de schijn hoog te houden zeker ?

Het enige wat er uit de reportage van de VRT gaat voortvloeien is dat er nog meer mensen gaan stemmen voor NVA.

EDIT: Rasisme Bestaat ja, maar niet op de manier dat men wil doen uitschijnen. En het wordt veel te vaak gebruikt als schild door sommige bevolkingsgroepen om hun eigen tekortkomingen elders te leggen. Het is altijd makkelijk om naar een ander te wijzen en te zeggen 'k was het niet het is niet mijn schuld, die vuile racisten !
Meestal zijn het ook degene die ze er zich zo achter verschuilen zelf de grootste racisten zijn van allemaal.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Mensen die in een schietstand staan zijn per definitie ook al mensen die iets fout doen of willen doen?

We zijn ver gekomen... :)
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5308
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 13 keer

Slafes schreef:Mensen die in een schietstand staan zijn per definitie ook al mensen die iets fout doen of willen doen?
Het is de combinatie van de verschillende zaken. Mocht bv. iemand van Sharia4Belgium foto's posten in een schietstand je ook niet zou zeggen dat die "niets verkeerd" doen. Context is belangrijk.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Als het allemaal zo onschuldig is, ga je toch gewoon kleiduifschieten of boogschieten in een Vlaamse club. En dan zet je die schuttersactiviteiten ook op je publieke website. S&V wilde toch de Vlaamse identiteit promoten? Awel dan.
Of is die positieve Vlaamse identiteit gewoon een drogreden om wat mee te surfen op de N-VA-hype?

Maar neen, S&V zet al deze activiteiten op een geheim forum, gaat met oorlogswapens schieten op een geheime schietstand in Roemenië.
En op het moment dat het forum publiek bekend wordt, dan verwijdert men vlug alles en liegt men over de inhoud van dat forum op televisie.

Met leugens en geheimdoenerij over je racistische, negationistische en paramilitaire activiteiten ga je niemand overtuigen van je goede bedoelingen.

Met alle informatie die de VRT publiek gemaakt heeft en met de sympathie die S&V op internationale websites toont voor Alt-right weet ik voldoende. Dit is een beweging die in de voetsporen treedt van de VMO en Westland New Post.
Gesloten

Terug naar “Ander nieuws”