Pano reportage: schild en vrienden

Ander nieuws dat te maken heeft met topics die op userbase kunnen besproken worden
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

petrol242 schreef:Dat is dus één van die vooroordelen door onwetendheid over hoe heel de procedure in elkaar zit.
Zelfs uit je verhaal met welgeteld één voorbeeld blijkt het omgekeerde.
petrol242 schreef:Er zijn grosso modo drie soorten vluchtelingen. De transit vluchtelingen die om allerlei verschillende redenen niet in België willen blijven en die krijgen helemaal niks.
En die gaan vergezeld van mensenhandelaren, een echte maffia die niet bang is om te moorden en brand te stichten.
De snelwegparking die onlangs door een CD&V burgemeester gesloten werd, daar werd geschoten door die maffia.
petrol242 schreef:En de derde soort is de vluchteling die wel erkend wordt, en daar zijn gegronde redenen voor! Die laatste groep heeft niet meer rechten dan eender welke Belg die moet terug vallen op bijstand.
Toch wel, want elke Belg zal van zodra hij ook maar iets van werk verricht, belastingen betalen.
Daarmee financiert hij de sociale zekerheid, en als hij dan zonder werk valt dan kan hij daarop rekenen.
Hij betaalt bijdragen, en krijgt dan later iets terug.
Hier is het omgekeerd, zij komen hier aan, en ontvangen steun, en de maatschappij maar hopen dat ze ooit zelf iets van premies betalen...
petrol242 schreef:Toen ze via via in België is gekomen is ze een procedure opgestart en in een asielcentrum terecht gekomen. Je kan je niet voorstellen hoe erg de miserie daar is.
https://www.tijd.be/politiek-economie/b ... 45789.html
Dus om te beginnen, is het wel waar wat ze vertelt?
Asielzoekers krijgen instructies van advocaten om hun paspoort weg te stoppen of te verbranden, en dan te liegen over hun land van oorsprong, zodat ze niet kunnen teruggestuurd worden.

En als het dan wel waar is van die vrouw :
Als het echt zo'n hel is waarvoor ze gevlucht zijn, dan moet zo'n asielcentrum nog altijd 1.000 keer beter zijn.
Of zijn het problemen met andere asielzoekers?
Als dat het geval is, en het dus zo'n lastige mensen zijn om mee samen te leven, waarom zou het dan voor ons makkelijker zijn om zo iemand als buur te hebben?
Een beetje hierboven beschreef iemand het verhaal van mensen die in de lift plassen.
petrol242 schreef:Na lang wachten werd ze erkend en kon ze proberen haar leven terug op te bouwen. Niet simpel als je de taal niet spreekt, leeft van het OCMW (huur maar eens op de privaat markt want de wachtlijsten zijn heel lang) en moet samen leven met een groep mensen in een te kleine huisvesting.
Ze kan ten minste leven van het OCMW, veel Belgen krijgen die kans niet, precies omwille van het feit dat er vaak een tekort is aan sociale woningen en onder druk van links voorrang gegeven wordt aan vluchtelingen.
Dat zijn dan Belgen die wél jarenlang bijdragen betaald hebben.
Er klopt ook iets niet in je verhaal.
Je zegt dat ze hun leven opnieuw opbouwen, maar wel van het OCMW leven.
Als jij in Iran woont en je bent daar niet arm, maar je voelt je wel onderdrukt, en je reist naar hier,dan maakt u dat plots niet straatarm.
Maar om de een of andere reden zijn ze rijk in eigen land, en van zodra ze hier zijn, hebben ze plots niets meer en moeten van het OCMW leven.
Nochtans is al geweten dat er daar veel fraude is, en mensen wel degelijk nog altijd bezittingen hebben in eigen land, maar hier wel van het OCMW leven.
Een Sociale Zekerheid waar ze dus nooit iets aan toe bijgedragen hebben...
petrol242 schreef:Na veel opboksen en vallen en opstaan heeft zij haar cursussen gevolgd, spreekt nu vrij vlot Nederlands en werkt als hoofdverpleegster in een rusthuis en heeft al meer bijgedragen dan gekregen van de staat.
Dan moet ze wel pijlsnel carrière gemaakt hebben om als hoofdverpleegkundige te werken.
https://www.onderwijskiezer.be/v2/beroe ... eroep=1089
Ergens geloof ik dat verhaal niet.
Was zij dan al bachelor of master in Iran?
Hoe lang woont zij hier al?
petrol242 schreef:Maar tot op de dag van vandaag wordt zij geconfronteerd met plat racisme en vooroordelen waardoor ze al een paar keer heeft overwogen deze wereld te verlaten.
Zielige verhaaltjes vertellen lijkt echt samen te hangen met het linkse verhaaltje over asielzoekers.
petrol242 schreef:Misschien moet je eerst eens naar de verhalen van die mensen luisteren
Verhalen kunnen heel mooi en droevig zijn.
Ik ben echter meer geïnteeresseerd in de werkelijkheid.
Zoals dat 2 op de 3 asielzoekers liegen bij hun asaielaanvraag.
Zoals het feit dat er ook iets bestaat als schijnhuwelijken, of baby's laten erkennen om aan papieren te geraken.
Ik ken zelf mensen die zo om de tuin geleid werden door gewetenloze 'asielzoekers', wijsgemaakt werden dat het om liefde ging, terwijl het een schijnhuwelijk ging.
Je moet eens naar die verhalen luisteren, bij de VRT vertellen ze die niet...
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

boulder schreef:Dus om te beginnen, is het wel waar wat ze vertelt?
Als we zo gaan beginnen is discussie nutteloos. De miserie dat die vrouw heeft meegemaakt wil je écht niet kennen. Heb jij al eens met vluchtelingen gepraat? En dus niet via via?
boulder schreef:Toch wel, want elke Belg zal van zodra hij ook maar iets van werk verricht, belastingen betalen.
En wat als je niet mag werken? De eerste echte steun krijgen ze pas na erkenning, waar gegronde redenen voor zijn! En dus niet de onzin die jij uitkraamt, wat dat zijn pertinente leugens.
boulder schreef:Toch wel, want elke Belg zal van zodra hij ook maar iets van werk verricht, belastingen betalen.
Daarmee financiert hij de sociale zekerheid, en als hij dan zonder werk valt dan kan hij daarop rekenen.
Hij betaalt bijdragen, en krijgt dan later iets terug.
Hier is het omgekeerd, zij komen hier aan, en ontvangen steun, en de maatschappij maar hopen dat ze ooit zelf iets van premies betalen...
Vooraleer een Belg bijdraagt aan de maatschappij heeft hij al veel geld gekost aan die maatschappij! Dat is toch normaal dat je daar in investeert, dus zie ik ook niet in waarom je die kans niet wil geven aan de mensen die hier toekomen. Dus je vergelijking is gewoonweg belachelijk.
boulder schreef:Als het echt zo'n hel is waarvoor ze gevlucht zijn, dan moet zo'n asielcentrum nog altijd 1.000 keer beter zijn. Of zijn het problemen met andere asielzoekers?
Verkrachting. Afpakken van persoonlijke bezittingen. Het inzetten, zeg maar verkopen, van mensen om in het zwart tegen een hongerloon ergens obscure jobkes te moeten doen, pure uitbuiting en moderne slavernij. Nog efkes doorgaan? Ik raad je aan om echt eens met die mensen te gaan praten en dan is het nog altijd je goed recht om een mening te hebben. Maar als je dat niet doet, hou je beter je mond want je weet niet waarover je praat.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9667
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

Ik ben geen roeper en zal mijn uitspraken steeds beargumenteren. Mijn eigen uitspraken dus en niet de interpretaties van mensen die amper slagen in begrijpend lezen en mijn uitspraken verdraaien tot wat ze zouden willen lezen. De post ging oa over het grote complot om mensen te vervangen, iets dat wel degelijk in de uitzending aan bod kwam.

Het gerecht zal oordelen over de feiten maar sommige zaken zijn wel degelijk nu al duidelijk. Dat niet-linkse politici woorden gebruiken als gortig, walgelijk enz... zegt genoeg. Sommige zaken die getoond zijn, zijn gewoon strafbaar. Waarom zaten ze verborgen als er geen probleem mee was en waarom zo'n verschil tussen de officiële communicatie en wat ze onderling tegen elkaar zeggen.

Dat jij de getoonde memes niet zo schokkend vind is uw zaak, het gerecht zal wel onderzoeken van waar ze komen.

Buitenlandse afkomst is iets anders dan pure buitenlanders, er zijn veel Belgen van buitenlandse afkomst. Als je iedereen met een buitenlandse afkomst bekijkt als een bedreiging van de Belgen, dan versta ik dat je bang bent. Ik ben in ieder geval niet bang van een Lukaku, Thiam of Fellaini om een paar bekenden te noemen. Voor mij zijn dat Belgen zoals jij en ik.

Dat ze ons de sharia opdringen vrees ik ook niet. Het is ook een foute veronderstelling dat alle buitenlanders moslims zijn en dat ze allemaal zo gelovig zijn, velen zijn even tegen de sharia als jij of zijn ongelovig. Waarom iedereen zo op een hoop gooien, alsof de Belgen zo een uniforme groep vormen en dezelfde ideeën hebben, deze discussie toont het tegendeel.

Bovendien zijn veel echte buitenlanders vooral in de grote steden geconcentreerd in St-Laureins zal de "overname" nog langer op zich laten wachten.
boulder schreef:Het gaat mij niet om huidskleur, maar om de verworvenheden van een moderne maatschappij : met een scheiding tussen religie en Staat, met een gelijkheid tussen man en vrouw, enz.
Tiens, die gelijkheid wordt zeer sterk verdedigd door de S&V :lol:

ALs je echt pleit voor een leefbare samenleving dan moet je zaken als SV even hard verwerpen als andere extremisten. Het zijn geradicaliseerden en die moet je niet pamperen maar opkuisen zoals BDW zei. Ik hoop dat hij meer woord houdt dan over de begroting of zijn transparantie.

Hoe verklaar je dat ondanks de vele nieuwkomers het tekort aan werkkrachten, daling van de werkloosheidscijfers en criminaliteitscijfers. Vreemd toch die cijfers. Ik stel ook vast dat Merkel nog altijd de leider is van Duitsland en dat Duitsland de leidende economie is in Europa. De zelfmoord valt dus nogal mee.

Ik ben niet voor open grenzen en mensen die hier geen recht hebben op wettelijk verblijf moeten vertrekken. We zitten echter ook met vluchtelingen en transmigranten, mensen die hier zelfs niet willen blijven. Vluchtelingen moeten we wettelijk helpen volgens onze eigen waarden waar we oh zo fier op zijn en die absoluut moeten verdedigd worden. Economische vluchtelingen willen we enkel als ze hier direct een knelpuntberoep kunnen invullen. Voor hen moet er een Europese snelle procedure zijn die uitsluitsel geeft of ze kunnen blijven.

Politici kunnen weinig doen tegen de realiteit van mobiliteit. Theo beseft dat ondertussen ook dat kritiek geven op De Block makkelijker is dan werkelijk iets doen buiten twitteren. Politici, ook TF, kunnen dus niet veel anders dan sussen tot men Europees een oplossing vindt die ook iedereen wil respecteren. Als je het probleem kan spreiden valt het te doen maar als iedereen de problemen op een ander wil schuiven gaat het niet. TF is populair omdat hij een aantal mensen doet geloven wat hij zegt en dat ze te laks zijn om te kijken naar wat hij doet.

Politici moeten luisteren naar hun volk maar moeten ook ertegenin durven gaan en beslissingen nemen die nodig zijn, ook als velen ze niet wensen. Men moet durven zeggen dat dromen van een wit Europa niet kan en dat de realiteit al anders is en niet meer kan ongedaan gemaakt worden, dat vraagt moed.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

petrol242 schreef:
boulder schreef:Dus om te beginnen, is het wel waar wat ze vertelt?
Als we zo gaan beginnen is discussie nutteloos. De miserie dat die vrouw heeft meegemaakt wil je écht niet kennen.
Ik herhaal : 2 op 3 asielzoekers liegt tijdens hun asielaanvraag.
petrol242 schreef:Heb jij al eens met vluchtelingen gepraat? En dus niet via via?
Neen, maar wel met iemand die een schijnhuwelijk deed met een Belg om aan een verblijfsvergoeding te geraken.
Gewetenloos, dat kan ik je zeggen.
petrol242 schreef:Vooraleer een Belg bijdraagt aan de maatschappij heeft hij al veel geld gekost aan die maatschappij! Dat is toch normaal dat je daar in investeert, dus zie ik ook niet in waarom je die kans niet wil geven aan de mensen die hier toekomen. Dus je vergelijking is gewoonweg belachelijk.
Wij investeren hier in kinderen, en leiden ze op.
Als hier iemand van ergens rond de 30 toekomt, en die moet nog leren lezen en schrijven, wanneer gaat die een diploma halen, en wanneer gaat die ooit bruikbaar zijn op de arbeidsmarkt?
Ongeveer op het moment dat hij aan pensioenleeftijd is?
petrol242 schreef:Verkrachting. Afpakken van persoonlijke bezittingen. Het inzetten, zeg maar verkopen, van mensen om in het zwart tegen een hongerloon ergens obscure jobkes te moeten doen, pure uitbuiting en moderne slavernij.
Door wie werd ze verkracht?
Welke persoonlijke bezittingen, ze moest zelf van het OCMW leven hier?
We hebben regelmatig gehoord in het nieuws dat er branden waren in opvangcentra.
Maffia binnen die groepen die strijden om de macht.
Schoten op snelwegparkings.
petrol242 schreef:Maar als je dat niet doet, hou je beter je mond want je weet niet waarover je praat.
Over je zielige verhaaltje van je Iraanse spreek je niet meer.
Dat zit nochtans vol tegenstrijdigheden.
Welk diploma had ze in Iran?
Hoe lang was ze hier?
Dizzy schreef:Ik ben geen roeper en zal mijn uitspraken steeds beargumenteren.
Jij bent een van de grootste roepers op dit forum.
Je uitspraak "dat er hier zaken te vinden zijn die bijna even erg zijn als op dat Discord forum" zegt genoeg.
Totaal ongenuanceerd, en vergezocht.
Dizzy schreef:De post ging oa over het grote complot om mensen te vervangen, iets dat wel degelijk in de uitzending aan bod kwam.
Ik denk dat die vrees bestaat, maar ik zie het niet als een complot, maar wel als een strategie.
De "Ga en Vermenigvuldig u", zoals die ook in de Bijbel te vinden is.
Ik heb ook Erdogan al horen zeggen dat de Turken veel kinderen moeten maken.
Is dat dan zo vergezocht?
Dizzy schreef:Het gerecht zal oordelen over de feiten maar sommige zaken zijn wel degelijk nu al duidelijk. Dat niet-linkse politici woorden gebruiken als gortig, walgelijk enz... zegt genoeg.
Ik blijf bij mijn punt, uit de uitzending kan ik absoluut niet opmaken wie wat gezegd heeft.
De memes werden ofwel full screen getoond, zodat je niet kunt zien vanwaar ze kwamen, of ze flitsten voorbij.
En zelfs als je pauzeerde zag je dat het kader errond wazig werd gemaakt, daardoor kan ik als kijker niet oordelen.
Daarom dat ik zeg, dit is voer voor het gerecht, en het is schandalig dat eerst het proces gemaakt wordt in de media, en dan pas het gerecht zijn werk mag doen.
Dizzy schreef:Dat jij de getoonde memes niet zo schokkend vind is uw zaak, het gerecht zal wel onderzoeken van waar ze komen.
En hoeveel heb jij er zelf gezien?
Ze flitsten voorbij over het scherm, ik wou ze zien om te kunnen oordelen, en ik heb de grootste moeite moeten doen om voortdurend terug te spoelen, te pauzeren, enz.
Dizzy schreef:Buitenlandse afkomst is iets anders dan pure buitenlanders, er zijn veel Belgen van buitenlandse afkomst. Als je iedereen met een buitenlandse afkomst bekijkt als een bedreiging van de Belgen, dan versta ik dat je bang bent. Ik ben in ieder geval niet bang van een Lukaku, Thiam of Fellaini om een paar bekenden te noemen. Voor mij zijn dat Belgen zoals jij en ik.
Alsof het over die Belgen gaat, je geeft enkele voorbeelden van perfect geïntegreerde Belgen.
En dat bewijst nu net dat wie zich integreert niet zomaar gediscrimineerd wordt.
Dizzy schreef:Dat ze ons de sharia opdringen vrees ik ook niet. Het is ook een foute veronderstelling dat alle buitenlanders moslims zijn en dat ze allemaal zo gelovig zijn, velen zijn even tegen de sharia als jij of zijn ongelovig.
Het probleem is dat je niet veel radicalen nodig hebt om de macht te grijpen, en hun agenda op te dringen;
Ik stel vast dat Unia en dergelijke compleet gedomineerd worden door mensen die vinden dat de boerkini moet kunnen, dat er niets mag gezegd worden over hoofddoeken, enz.
Dizzy schreef:Bovendien zijn veel echte buitenlanders vooral in de grote steden geconcentreerd in St-Laureins zal de "overname" nog langer op zich laten wachten.
Da's een kwestie van tijd.
We zien trouwens in de Franse voorsteden goed tot wat dit allemaal kan leiden.
We hebben hier ook al rellen gehad met auto's die in brand gestoken worden.
Dizzy schreef:Tiens, die gelijkheid wordt zeer sterk verdedigd door de S&V :lol:
Ik ben niet de spreekbuis noch de verdediger van S&V.
Ik blijf erbij, het is het gerecht die hierover moet oordelen, want ik weet niet waar zij werkelijk voor staan.
De VRT vertrouw ik niet zomaar.
Als zij spottend "het Rode Fabriekje" genoemd worden, zegt dat genoeg.
De mensen van nu zullen niet begrijpen waar dit vandaan komt.
Vroeger, lang geleden, heette de voorloper van Belfius en van Fortus : Krediet aan de Nijverheid.
Hun logo was een blauw fabriekje.
In mijn kindertijd was het al zo dat zij dat logo hadden, en toen al werd de VRT spottend dan maar "het Rode Fabriekje" geheten.
Het Vlaams Blok bestond nog niet eens.
Dus het is niet extreem rechts dat de VRT een links nest is beginnen noemen.
Dat dateert al van lang ervoor.
Dizzy schreef:ALs je echt pleit voor een leefbare samenleving dan moet je zaken als SV even hard verwerpen als andere extremisten.
Ik ben tegen homohaat, tegen discriminatie van vrouwen, tegen racisme.
Maar ik ga niet zeggen dat ik S&V afkeur, omdat ik niet weet waarvoor ze staan, nog eens, ik kan dat niet echt objectief beoordelen uit die reportage.
Als blijkt dat zij daar effectief voor staan, dan keur ik dat af, ja.
Dizzy schreef:Hoe verklaar je dat ondanks de vele nieuwkomers het tekort aan werkkrachten, daling van de werkloosheidscijfers en criminaliteitscijfers. Vreemd toch die cijfers.
Er wordt daar toch precies tegenstrijdige informatie over verspreid.
Dit is de meest recente informatie die ik erover las :
http://www.standaard.be/cnt/dmf20180731_03642171
Dizzy schreef:Ik stel ook vast dat Merkel nog altijd de leider is van Duitsland en dat Duitsland de leidende economie is in Europa. De zelfmoord valt dus nogal mee.
Vandaar die aartsmoeilijke regeringsvorming?
Vandaar die bocht en het stopzetten van de "Wir schaffen daß" politiek?
Vandaar de snelle opkomst van "Alternative für Deutschland"?
Veel Duitsers moeten niet meer weten van die mooie praatjes.
Dizzy schreef:Ik ben niet voor open grenzen en mensen die hier geen recht hebben op wettelijk verblijf moeten vertrekken. We zitten echter ook met vluchtelingen en transmigranten, mensen die hier zelfs niet willen blijven.
Dat is een contradictie.
Die transmigranten hebben hier ook geen recht op wettelijk verblijf.
De Britten willen hen ook niet, dus moeten wij dan hun verblijf hier faciliteren tot ze erin slagen de grens over te glippen? :roll:
Dizzy schreef:Economische vluchtelingen willen we enkel als ze hier direct een knelpuntberoep kunnen invullen. Voor hen moet er een Europese snelle procedure zijn die uitsluitsel geeft of ze kunnen blijven.
Alsof dat het probleem is.
'Vluchtelingen' worden hier heel vaak bijgestaan door advocaten die ervoor zorgen dat de procedures zo lang mogelijk gerekt worden, mislukt dat uiteindelijk dan komen ze klagen dat ze nu al zo lang hier zijn, en dus toch zouden moeten blijven.
Dus als het van hen afhangt heb je uiteindelijk toch open grenzen.
Dizzy schreef:Theo beseft dat ondertussen ook dat kritiek geven op De Block makkelijker is dan werkelijk iets doen buiten twitteren.
Ik heb hem nog maar weinig kritiek zien geven op Deblock.
Omgekeerd zie ik wel dat Theo voortdurend onder vuur genomen wordt, en dat past dus in hetgeen ik voorheen gezegd heb.
Politici zijn met hun eigen probleem bezig, namelijk dat hun partij stemmen verliest, en Theo Francken de populairste politicus is.
In de plaats van de redenen daarvoor (de problemen van de mensen dus) aan te pakken, spelen ze liever op de man en op de partij.
Net zoals ze deden toen het VB nog de grote vijand was, alles om het Blok te veroordelen, niets om de problemen van de mensen aan te pakken.
Dizzy schreef:Politici, ook TF, kunnen dus niet veel anders dan sussen tot men Europees een oplossing vindt die ook iedereen wil respecteren.
En wat doen de "collega's"?
Theo afbreken om er zelf te proberen garen bij te spinnen.
Probeer dan maar eens een Europese oplossing te bereiken...
Dizzy schreef:Als je het probleem kan spreiden valt het te doen maar als iedereen de problemen op een ander wil schuiven gaat het niet.
Dus de grenzen openzetten en dan maar spreiden?
Neen, wat we nodig hebben is een verstrenging zodat de instroom vermindert.
Dizzy schreef:Politici moeten luisteren naar hun volk maar moeten ook ertegenin durven gaan en beslissingen nemen die nodig zijn, ook als velen ze niet wensen. Men moet durven zeggen dat dromen van een wit Europa niet kan en dat de realiteit al anders is en niet meer kan ongedaan gemaakt worden, dat vraagt moed.
Het gaat niet over een wit Europa, maar je mag je niet laten overspoelen.
Als jij één vluchteling in je huis opneemt, dan gaat dat misschien nog.
Als er 30 zitten en jij er ook nog, dan word je overspoeld.
Dat is geen solidariteit meer, maar een bezetting.
Laatst gewijzigd door boulder 09 sep 2018, 13:47, in totaal 1 gewijzigd.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

boulder schreef:Over je zielige verhaaltje van je Iraanse spreek je niet meer.
Dat zit nochtans vol tegenstrijdigheden.
Toegekomen zes jaar geleden. Diploma in de Psychologie, uiteraard hier niet erkend, spreekt vlot nu drie talen. Ik geef maar mee wat ze zelf heeft meegemaakt en wat ze gezien en gehoord heeft. En ja, het is inderdaad een heel zielig verhaal, spijtig genoeg wel de harde realiteit. Geloof wat je wil, want jouw mening interesseert me trouwens niet meer.

Je bent blind voor die realiteit, minimaliseert en ridiculiseert de miserie van een medemens en hierdoor toon je weinig bewijs van enige emotionele intelligentie. Als je iets leest of hoort dat je niet aanstaat, zijn het direct leugens en stel je de geloofwaardigheid in vraag. Maar zelf doe je geen enkele moeite om de andere kant van het verhaal te leren kennen. Op zo'n manier is een debat al gauw verziekt en kan je het nut daarvan zeer sterk in vraag stellen.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

petrol242 schreef:
boulder schreef:Over je zielige verhaaltje van je Iraanse spreek je niet meer.
Dat zit nochtans vol tegenstrijdigheden.
Toegekomen zes jaar geleden. Diploma in de Psychologie, uiteraard hier niet erkend, spreekt vlot nu drie talen. Ik geef maar mee wat ze zelf heeft meegemaakt en wat ze gezien en gehoord heeft. En ja, het is inderdaad een heel zielig verhaal, spijtig genoeg wel de harde realiteit. Geloof wat je wil, want jouw mening interesseert me trouwens niet meer.
Dus met een niet-erkend diploma, zonder kennis van het Nederlands, is ze op 6 jaar tijd bachelor in de geneeskunde en dan hoofdgeneeskundige geworden?
En toch van het OCMW leven?
Lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.
petrol242 schreef:Als je iets leest of hoort dat je niet aanstaat, zijn het direct leugens en stel je de geloofwaardigheid in vraag. Maar zelf doe je geen enkele moeite om de andere kant van het verhaal te leren kennen. Op zo'n manier is een debat al gauw verziekt en kan je het nut daarvan zeer sterk in vraag stellen.
Ik heb zelf al gemerkt hoe vaak er gelogen wordt, kijk naar die Soedanees die "gemarteld" werd, tot men zijn verhaal natrok, toen werd de telefoon toegegooid...
En ook in de persoonlijke levenssfeer, ik ben die vriend die slachtoffer werd van een schijnhuwelijk niet vergeten.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

Modbreak:
nogmaals een oproep om niet op de man te spelen. Indien er geen gevolg wordt gegeven aan deze oproep, sluiten we het topic.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Je kent haar volledige verhaal niet.
Nederlands heeft ze officieus in het asielcentrum geleerd. En ja, achteraf heeft ze een bachelor in de verpleegkunde behaald. Is dat zo uitzonderlijk? Het betreft hier een zeer intelligente vrouw trouwens die een knelpuntberoep invult nu.
En heb ik gezegd dat ze nog van het OCMW leeft? Dat is het laatste wat ik over haar vertel.

Geloof wat je wil of geloof het niet. Ik lig er niet wakker van.

Velen vallen spijtig genoeg voor de indoctrinatie door middel van angst. Op dat moment is elk gerucht, elk element dat de fobie blijft voeden goed om een verkrampte mening te vormen, maar het zou die mensen sieren om de andere kant van het verhaal proberen te begrijpen alvorens uitspraken te doen. Maar die andere kant willen ze gewoonweg niet kennen, bewijze een poging hier om een miserie verhaal onderuit te halen omdat het niet past in dat enge denken.
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1078
Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 66 keer
Recent bedankt: 2 keer

Moest iedereen de geest van de wet willen aanvaarden dan denk ik niet dat er zo veel problemen zouden zijn met de instroom, echter is dat niet zo. Dus komen er harde wetteksten, met de bijhorende mazen en gaten. Gevolg daarvan, onnodig rekken van procedures waardoor een uitwijzing uiteindelijk onmenselijk wordt. Een evenwicht tussen een eerlijk en snelle beoordeling van een asielaanvraag en tegelijkertijd menselijk blijven is onnoemelijk moeilijk. Dus ja, er zullen afwijzingen zijn die onterecht zijn, en ook toewijzingen die onterecht zijn.

De enige andere opties zijn : geef iedereen die het wil burgerschap of wijs iedereen af.

Zet in elk land ter wereld, in een stad, een massa volk bijeen van een ander land, en die zullen automatisch bijeen kruipen. Een ander land, een andere cultuur, een andere taal, een andere omgangsvorm, dan is het zeer logisch dat je steun zoekt bij mensen die je verstaan, die je begrijpen enz. En dan begint het meestal, je hoeft geen moeite meer te doen, je hebt elkaar. Mijn integratie in Engeland van begin jaren '80 (koolmijn toestanden enz) ging vrij vlotjes, er was ook geen gemeenschap om me op te vangen. De mentaliteit, het geweld, deal with it, en ik heb dat ook gedaan.

Onze wetten, de rechten van een ieder, zijn vrij ruim. En toch, doodgeschoten kind, moord en brand, de daad en bij uitbreiding de Belgische Staat(en de grootste deel van de samenleving) een stel moordenaars en onmensen? Niemand die de chauffeur aanwees, iedereen zweeg, en geen reden om ze allemaal op te sluiten tot we uitsluitsel hadden. Ze kregen het bevel het land te verlaten.

Is België het walhalla van de menselijkheid, nee, maar blijkbaar nog altijd duizenden euro's en levensbedreigende boottochtjes beter dan vele andere landen. Begrip voor de penibele situatie van de asielzoeker is verplicht, begrip van de andere kant uit, nee dat niet. We zijn ook maar mensen, net als zij.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

petrol242 schreef:Je kent haar volledige verhaal niet.
Nederlands heeft ze officieus in het asielcentrum geleerd. En ja, achteraf heeft ze een bachelor in de verpleegkunde behaald. Is dat zo uitzonderlijk? Het betreft hier een zeer intelligente vrouw trouwens die een knelpuntberoep invult nu.
Ja, dat is uitzonderlijk, want ze zit in een leidinggevende functie, en ze is hier nog maar 6 jaar.
Die 6 jaar omvat dus nog de tijd dat ze in het asielcentrum zat.
Ik denk niet dat er veel mensen zijn die in een nieuw land terechtkomen, met een totaal andere taal, die ze op 6 jaar leren, en dan al zo'n leidinggevende functie vervullen.
Ik denk dat zelfs weinig Vlamingen, zelfs met 5 jaar ervaring als geneeskundig nog niet hoofdgeneeskundige worden.
We spreken hier niet zomaar over een knelpuntberoep, maar over een leidinggevende functie.
petrol242 schreef:En heb ik gezegd dat ze nog van het OCMW leeft? Dat is het laatste wat ik over haar vertel.
Neen, je zei dat ze in het begin wel van het OCMW leefde.
Blijf ik met de vraag zitten waarom ze daar moest van leven, als ze dan zo verstandig was, had ze dan niets opgebouwd in eigen land?
petrol242 schreef:Na lang wachten werd ze erkend en kon ze proberen haar leven terug op te bouwen.
Dus van die 6 jaar moeten we nog een hele periode aftrekken, waarin ze dus niet kon studeren.
En ze moest eerst nog Nederlands leren.
petrol242 schreef:Niet simpel als je de taal niet spreekt
Niet simpel om de taal te leren, maar dan toch direct hoofdverpleegkundige, terwijl ze voorheen geen diploma in die sector had?
petrol242 schreef:Geloof wat je wil of geloof het niet. Ik lig er niet wakker van.
Ik heb gemerkt dat als iets te mooi klinkt om waar te zijn, het inderdaad meestal niet waar is.
Dat er succesverhalen bestaan, dat zal wel zijn, maar het zijn dan die enkelingen die eruit gepikt worden om de indruk te geven dat die vluchtelingen onze pensioenen gaan betalen.

Zoals gezegd, ik ken iemand die slachtoffer werd van een schijnhuwelijk, dat was ook het ene na het andere verhaaltje, en er bleek niets van te kloppen.
Ik ken ook iemand die vrijwillig les geeft (als gepensioneerde) aan vluchtelingen (allemaal vrouwen), die analfabeet zijn.
Ze doet dat met heel veel inzet, en heeft daar zelfs een filmpje voor getoond.
Maar als ik dan bedenk dat die vrouwen, die vaak in het geheim daarnaartoe gaat, want hun man wil niet dat ze bijleren..., jaren bezig kunnen zijn om een beetje woordjes te leren, dan snap je wel dat die mensen nooit op de arbeidsmarkt gaan komen.
MichelJ schreef:Mijn integratie in Engeland van begin jaren '80 (koolmijn toestanden enz) ging vrij vlotjes, er was ook geen gemeenschap om me op te vangen. De mentaliteit, het geweld, deal with it, en ik heb dat ook gedaan.
Dat zal inderdaad een aanpassing geweest zijn, maar het is nog doenbaar, je was weliswaar geen Engelsman, maar wel een West-Europeaan.
Ongetwijfeld sprak je al wat Engels, hoewel het locale accent misschien niet zo makkelijk was.
Het was ook geen nieuw schrift.
Je was ook geen analfabeet, dus je moest ook niet leren lezen en schrijven.
En doordat je hier al een diploma had, wist je ook hoe je moet studeren.
Het klinkt allemaal vanzelfsprekend, maar als je van een land komt dat u dat allemaal niet geleerd heeft, is het nog een heel ander verhaal.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2307
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

Volledig off-topic, maar het is formidabel fascinerend hoe jullie kunnen blijven gaan... :beerchug:
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1078
Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 66 keer
Recent bedankt: 2 keer

boulder schreef:...
MichelJ schreef:Mijn integratie in Engeland van begin jaren '80 (koolmijn toestanden enz) ging vrij vlotjes, er was ook geen gemeenschap om me op te vangen. De mentaliteit, het geweld, deal with it, en ik heb dat ook gedaan.
Dat zal inderdaad een aanpassing geweest zijn, maar het is nog doenbaar, je was weliswaar geen Engelsman, maar wel een West-Europeaan.
Ongetwijfeld sprak je al wat Engels, hoewel het locale accent misschien niet zo makkelijk was.
Het was ook geen nieuw schrift.
Je was ook geen analfabeet, dus je moest ook niet leren lezen en schrijven.
En doordat je hier al een diploma had, wist je ook hoe je moet studeren.
Het klinkt allemaal vanzelfsprekend, maar als je van een land komt dat u dat allemaal niet geleerd heeft, is het nog een heel ander verhaal.
Ik was 10 jaar, televisie was de brt en nederlandse zenders, van Engels was toen nog geen sprake, toch niet in het boeregat waar ik vandaan kwam.
En het maakte weinig uit welke afkomst ik had, als je niet bij de harde kern zat van de wijk, was je een potentieel doelwit. Net zoals mijn vrienden, waaronder een Pakistaan.
Wat betreft het lokale accent, tegen dat ik 12 was wist men niet beter dan dat ik in Manchester geboren en getogen was, enkel als ik een voordracht had of nerveus werd speelde mijn accent op :)
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1921
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 160 keer
Bedankt: 110 keer
Recent bedankt: 4 keer

Het enige wat mij na deze Pano reportage stoort. Na deze aflevering wordt er moord en brand geschreeuwd, maar ik kan me de reportage over dagarbeiders bij dhl nog herinneren, en wat is daar veranderd? Niets, nada, nul.

Wel een thumbs up voor Pano, ik heb er al sterke reportages van gezien. DHL, undercover in bejaardentehuis, coke in antwerpen...
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 370 keer
Bedankt: 155 keer

Block schreef:Het enige wat mij na deze Pano reportage stoort. Na deze aflevering wordt er moord en brand geschreeuwd, maar ik kan me de reportage over dagarbeiders bij dhl nog herinneren, en wat is daar veranderd? Niets, nada, nul.

Wel een thumbs up voor Pano, ik heb er al sterke reportages van gezien. DHL, undercover in bejaardentehuis, coke in antwerpen...
Ja, we gaan de amerikaanse tour op, sensatie ten top :|
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1921
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 160 keer
Bedankt: 110 keer
Recent bedankt: 4 keer

Klopt, maar volgens mij één van de weinige zelfgemaakte vlaamse reportages. Telefacts e.d. zijn vaak maar aangekochte reportages.

Journalisten klagen zelf tegenwoordig al over het sensatie nieuws.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

Voer voor een pano reportage?
https://m.hln.be/nieuws/binnenland/antw ... ~a22841b9/
Oppertsjeef Peeters die zegt "ALS het verhaal blijkt te kloppen..." Drie kilo dope, wie maalt daar nu om kris? Maar een beetje vuile praat verkopen is volgens jullie veel gevaarlijker.
Leuke reactie van een HLN lezer: CD&V staat voor Coke Dealers & Vrienden.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1452
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 122 keer
Recent bedankt: 5 keer

boulder schreef: Het Vlaams Blok bestond nog niet eens.
Dus het is niet extreem rechts dat de VRT een links nest is beginnen noemen.
Dat dateert al van lang ervoor.
En extreem rechts is pas ontstaan met het Vlaams Blok zeker?
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

Jack Daniels schreef:Voer voor een pano reportage?
https://m.hln.be/nieuws/binnenland/antw ... ~a22841b9/
Oppertsjeef Peeters die zegt "ALS het verhaal blijkt te kloppen..." Drie kilo dope, wie maalt daar nu om kris? Maar een beetje vuile praat verkopen is volgens jullie veel gevaarlijker.
Leuke reactie van een HLN lezer: CD&V staat voor Coke Dealers & Vrienden.
tsja
als ge een multiculturele lijst wilt dan riskeert ge zoiets tegen te komen
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9667
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

boulder schreef:Jij bent een van de grootste roepers op dit forum.
Je uitspraak "dat er hier zaken te vinden zijn die bijna even erg zijn als op dat Discord forum" zegt genoeg.
Totaal ongenuanceerd, en vergezocht.
Ik heb die uitspraak genuanceerd en verduidelijkt nadat je ze omgekeerd gelezen had. Er is hier wel degelijk over complotten gesproken zoals vervanging van bevolkingsgroepen en er zijn wel degelijk diverse pogingen van minimalisatie. Je zegt zelf dat je in dat complot gelooft als strategie en bewijst daarmee mijn punt, waarvoor dank.

Wij hoeven niet te weten wie wat precies gepost heeft, dat is een zaak van het gerecht die deze info wel zal krijgen van Pano. Dat wat gepost was gortig was volgens rechtse politici, is voor mij en vele anderen duidelijk genoeg. Dat een mediaprogramma aandacht krijgt is logisch, zeker als de zaken zo grof zijn. Het is niet mogelijk om eerst een proces te hebben en dan pas een reportage te maken. Dingen onderzoeken en aanklagen is een taak van de media en dat hebben ze hier perfect gedaan.

Lukaku oa gaf al meermaals aan last te hebben gehad van discriminatie en hij is zeker niet de enige geïntegreerde die dat zegt.

Wat ik wil aangeven is dat men niet iedereen op 1 hoop moet gooien omdat net zoals onder autochtonen er enorm veel verschil is, eigenlijk moet je iedereen als individu behandelen maar dat past niet in het huidige haatdiscours en veralgemenen van eigenschappen naar kleur, ras, geloof,...
boulder schreef:Het probleem is dat je niet veel radicalen nodig hebt om de macht te grijpen, en hun agenda op te dringen;
Ik stel vast dat Unia en dergelijke compleet gedomineerd worden door mensen die vinden dat de boerkini moet kunnen, dat er niets mag gezegd worden over hoofddoeken, enz.
Hoeveel S&V heb je nodig om de macht te grijpen? Ze waren al redelijk goed geïnfiltreerd in bepaalde organen en gaven toe dat dit een strategie was. Waarom deel je dezelfde verontwaardiging hier dan niet. Voor mij zijn deze gasten en andere geradicaliseerden een zelfde probleem, het zijn extremisten. Er wordt zoveel over hoofddoeken gesproken dat het bijna wekelijks de pers haalt, het is dus complete onzin dat er niets over mag gezegd worden. Het wordt zelfs te pas en onpas gebruikt als uitvlucht bij andere problemen.

De VRT wordt vaak verweten links te zijn maar toch zijn de meeste ex-vrt-ers actief bij diverse partijen en minder bij SPa, vreemd toch. Anderzijds krijgt de VRT van linkse kant ook verwijten dat ze net teveel stem geeft aan rechts of extremisten van die zijde. Partijen zitten in de raad van bestuur en dus de grootste partij NVA heeft ook daar haar vertegenwoordigers. Vreemd dat die ineens links zouden worden. De vrouw van Ben Weyts was vervangster van Valerie van Peel, niet echt linkiewinkies.

Wie tegen homohaat en tegen discriminatie van vrouwen en tegen racisme is en toch geen oordeel kan vormen na deze reportage? :bang: De uitzending liep over van inbreuken tegen deze principes. Trouwens officieel zal S&V dat ook vertellen maar blijkbaar hebben ze achter de schermen een heel andere mening. Dat is net wat de Pano liet zien, het masker viel af. Wat ze zeggen is niet wat ze doen of echt denken blijkbaar.

Dat nieuwkomers PROCENTUEEL een groot aandeel hebben in de werkloosheid is logisch. Ze moeten de taal leren, opleiding krijgen en zich integreren en kunnen minder terugvallen op een bestaand netwerk. Ze hebben dus extra handicaps om een job te vinden. Daar komt nog bij dat ze zelfs een tijd geen werk mogen doen, begrijpe wie kan. Sommige jobs zijn voor hen ook niet mogelijk omdat hun diploma niet aanvaard wordt of omdat sommigen liever geen nieuwkomers het werk zien doen bvb garagepoorten installeren. Ondanks dit alles neemt de werkloosheid al lang af en dat staat dus in contrast met de zogenaamde overvloed van nieuwkomers die niet zouden willen werken. De werkelijkheid is dat heel veel buitenlanders hier wel degelijk werken en dat zij belastingen betalen maar toch op dezelfde hoop gegooid worden. Zo krijgen ze tegelijk het verwijt de jobs in te pikken en te lui te zijn om te werken :bang:

Ik las onlangs van een tegenbetoging, iets van wij zijn met meer. Uiteraard heeft de groep nieuwkomers te maken met ernstige problemen. Men moet dit niet minimaliseren maar ook niet opblazen. Nu, angst zal politiek altijd makkelijker werken dan harde waarheden vertellen. Zowel Merkel als Duitsland zijn uiteindelijk niet tenonder gegaan, integendeel hun economie is nog altijd de motor van de onze.

De kritiek van TF was uiteraard van de (oppositie)periode toen De Block zijn huidige post had. Nu is hij inderdaad rustiger op dat punt, vooral omdat er amper verschil is met haar resultaten. Ook De Block was populair destijds want het is makkelijk scoren met stoer doen tov nieuwkomers, zo blijkt.

Je hebt wel gelijk dat politici bezig zijn met zichzelf en hun herverkiezing. Ze tweeten bijvoorbeeld dagelijks over hun eigen kop, verpakken leugens als communicatielijnen en vergeten bijvoorbeeld te checken of iemand die ze uitwijzen misschien nog gezocht wordt door het gerecht. Persoonlijk zou ik als NVA-er niet zo blij zijn met TF als opvolger van BDW want hoe lang zou hij het uithouden in een rol die echt belangrijk is? Wat als er niemand meer boven hem staat om zijn vel te redden? Ik ben dus in zeker zin enorme fan van de man :lol:

Ik ben niet voor open grenzen en voor een Europese oplossing die inderdaad strengere regels mag hebben. Die regels moeten vooral duidelijk en snel kunnen toegepast worden zodat de grijze zones verdwijnen en iedereen hun rol/verantwoordelijkheid kent en opneemt.

De instroom verminderen is goed maar er zal altijd instroom zijn en zelfs als de instroom theoretisch tot 0 kon herleid worden zou het aantal nieuwe Belgen nog altijd toenemen. De multiculturele samenleving is er nl al en kan niet meer ongedaan gemaakt worden, like it or not.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1452
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 122 keer
Recent bedankt: 5 keer

Block schreef:Het enige wat mij na deze Pano reportage stoort. Na deze aflevering wordt er moord en brand geschreeuwd, maar ik kan me de reportage over dagarbeiders bij dhl nog herinneren, en wat is daar veranderd? Niets, nada, nul.
Dat is het frustrerende. Pano heeft doorheen de jaren al zeer relevante problemen blootgelegd maar zonder enig positief gevolg. In tegendeel: klokkenluider werd gestraft of journalist werd uitgerangeerd.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9667
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

1207 schreef:
Jack Daniels schreef:Voer voor een pano reportage?
https://m.hln.be/nieuws/binnenland/antw ... ~a22841b9/
Oppertsjeef Peeters die zegt "ALS het verhaal blijkt te kloppen..." Drie kilo dope, wie maalt daar nu om kris? Maar een beetje vuile praat verkopen is volgens jullie veel gevaarlijker.
Leuke reactie van een HLN lezer: CD&V staat voor Coke Dealers & Vrienden.
tsja
als ge een multiculturele lijst wilt dan riskeert ge zoiets tegen te komen
De man werkt voor de Antwerpse politie, die van BDW, aan de war on drugs :lol:

Niet vreemd als je de berichten leest over de selectie bij de politie. Moet er nog hesp zijn?
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

DVL claimt nu dat zijn computer gehackt is om aan bepaalde foto's te geraken : https://www.hln.be/nieuws/binnenland/op ... ~a5da9120/ . Als dat klopt, zijn ze bij de VRT ook wel serieus over de schreef gegaan, want dat is volgens mij een strafbaar feit. Maar het is natuurlijk ook nog de vraag in welke mate DVL de waarheid spreekt, maar dat zal dan een rechtzaak hopelijk aan het licht brengen.
Ook wel typerend dat hij het heeft over de 'leugenpers'. Is al in hetzelfde bedje ziek als Trump.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

Dit gaat toch helemaal niet over (werken bij) de politie? Die kerel staat op een cd&v lijst, broederlijk naast oppertsjeef Peeters. Daar gaat het over. Na de jood die voor fraude werd veroordeeld, nu dit. Wat wordt het volgende. Three strikes, you're out. Alleen jammer dat die stelling niet echt opgaat voor een democratische partij. In deze bananenrepubliek.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1098
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

Tomby schreef:Als dat klopt, zijn ze bij de VRT ook wel serieus over de schreef gegaan, want dat is volgens mij een strafbaar feit. Maar het is natuurlijk ook nog de vraag in welke mate DVL de waarheid spreekt, maar dat zal dan een rechtzaak hopelijk aan het licht brengen.
Uiteraard is hacking strafbaar. De kans dat dit in opdracht van een journalist gebeurt én dat DVL plots wél geloofwaardig is, is echter onbestaande.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9667
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

De blunders in Antwerpen zijn hilarisch inderdaad maar ik zou toch vragen stellen bij wie er allemaal bij de politie actief is. Misschien slaagt hij wel in Brasschaat voor de test om agent te worden :lol:
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

Kleine nuance: de blunders van cd&v in Antwerpen. Het is geen Antwerps probleem maar een partijgebonden probleem.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9667
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

Neen, de problemen van SPa en NVA (zie oa deze topic) zijn er ook, het is dus wel degelijk een algemener probleem van de politiek en niet alleen in Antwerpen. Het beste is dat BDW dit puur toevallig vorige week nog aangaf als een probleem van de oppositie en nu komt dit nieuws dat al een week bekend was bij sommigen uit, ongelooflijk.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

Dus iemand op de cd&v lijst die betrapt wordt met drie kilo drugs is een algemeen probleem? Nee, dit is brute pech voor de tjeven en hun probleem. Raar dat je S&V niet hebt neergezet als een algemeen probleem.
Laatst gewijzigd door Jack Daniels 10 sep 2018, 12:39, in totaal 1 gewijzigd.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6784
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 2 keer

Yup, ongelooflijk dat dat een week moet duren en het opperhoofd hen eerst de pap in de mond moet geven vooraleer dit in de gazettekes komt.
Ge zou bijna denken dat ze wegkijken of geen verbanden willen leggen.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9667
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

Begrijpend lezen is inderdaad een algemeen probleem aan het worden in Vlaanderen :lol:

Nergens zeg ik dat ze hetzelfde probleem hebben, wel dat meerdere partijen problemen hebben (gehad). Ik schat maw de ene partij niet zoveel hoger in dan een andere.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Jack Daniels schreef:Voer voor een pano reportage?
https://m.hln.be/nieuws/binnenland/antw ... ~a22841b9/
Oppertsjeef Peeters die zegt "ALS het verhaal blijkt te kloppen..." Drie kilo dope, wie maalt daar nu om kris? Maar een beetje vuile praat verkopen is volgens jullie veel gevaarlijker.
Leuke reactie van een HLN lezer: CD&V staat voor Coke Dealers & Vrienden.
Wedden dat daar veel minder tamtam zal rond gemaakt worden door de VRT?

Eerst een Jood die vrouwen geen hand wilde geven, en nu een drugsdealer.
Die 3 kg zal voor persoonlijk gebruik geweest zijn, zeker?
R2D2 schreef:En extreem rechts is pas ontstaan met het Vlaams Blok zeker?
Heb ik niet beweerd, maar de naam "links nest", "rood fabriekje" werd al heel lang gegeven aan de VRT (toen hij nog BRT heette), en dat was een gekende spotnaam, en zeker niet typisch door extreem-rechts.
Dizzy schreef:Er is hier wel degelijk over complotten gesproken zoals vervanging van bevolkingsgroepen en er zijn wel degelijk diverse pogingen van minimalisatie. Je zegt zelf dat je in dat complot gelooft als strategie en bewijst daarmee mijn punt, waarvoor dank.
Iets een complot noemen terwijl het openlijk gezegd wordt is niet correct.
Zoals ik reeds zei, in de bijbel staat "Ga en vermenigvuldig u".
de bijbel schreef:Genesis 9:1 En God zegende Noach en zijne zonen, en sprak: Zijt
vruchtbaar en vermenigvuldigt u, en vervult de aarde.
Dat principe wordt in al die godsdiensten gehuldigd.
De redenering is : als wij (bijv. moslims) veel kinderen maken, en de anderen niet, dan gaan wij die op x aantal generaties gewoon marginaliseren.
Dus ja, dat komt neer op vervangen, hee.
Dizzy schreef:Wij hoeven niet te weten wie wat precies gepost heeft, dat is een zaak van het gerecht die deze info wel zal krijgen van Pano.
Mooi, maar mensen moeten niet eerst publiek veroordeeld worden, en dan nog eens een tweede keer voor het gerecht.
Dizzy schreef:Het is niet mogelijk om eerst een proces te hebben en dan pas een reportage te maken.
En volgens de reportagemakers werd de Discord groep leeg gemaakt vóór of kort na het uitzenden van de reportage.
Maw. door het uitzenden verdwijnt bewsijmateriaal, en wordt een proces net minder haalbaar.
Dan moet je als reportagemaker je verantwoordelijkheid nemen.
Als je zo gechoqueerd bent door wat je gezien hebt, dan moet dat proces belangrijker zijn dan die reportage.
Tenzij die reportage natuurlijk maar dient als stok om Theo Francken te slaan...
Dizzy schreef:Lukaku oa gaf al meermaals aan last te hebben gehad van discriminatie en hij is zeker niet de enige geïntegreerde die dat zegt.
En wat bewijst dat nu?
Het heeft hem niet belet het te maken.
En 1 zwaluw maakt de lente niet.
Het is niet omdat er tussen 10.000 vluchtelingen één topvoetballer zit, dat dat dan een weergave is van wie er globaal gezien binnenkomt.
Dizzy schreef:Wat ik wil aangeven is dat men niet iedereen op 1 hoop moet gooien omdat net zoals onder autochtonen er enorm veel verschil is, eigenlijk moet je iedereen als individu behandelen maar dat past niet in het huidige haatdiscours en veralgemenen van eigenschappen naar kleur, ras, geloof,...
Maar die individuen spreken ook graag in naam van een hele groep waartoe ze (menen te) behoren.
Dizzy schreef:Hoeveel S&V heb je nodig om de macht te grijpen? Ze waren al redelijk goed geïnfiltreerd in bepaalde organen en gaven toe dat dit een strategie was.
Een studentenvereniging?
Ja, dan heb je de macht van het land vast... :roll:
Het gevaar van S&V wordt oneindig overdreven, terwijl er altijd maar begrip gevraagd wordt voor Syriëstrijders, moslimterroristen, enz, mensen die moorden en niet gortige memes verspreiden (en nog altijd is dat laatste niet bewezen!).
Dizzy schreef:Waarom deel je dezelfde verontwaardiging hier dan niet.
Ik heb het u al 100 keer gezegd: de reportage toont dit niet.
De reportage laat de memes voorbijvliegen, en toont niet of ze werkelijk van dat forum kwamen.
Het is de stem van de reporter die dat allemaal zegt.
Of het waar is of niet, is aan het gerecht om uit te maken.
Voor de rest heb ik al gezegd dat ik geen homohater ben, en ook vrouwen niet discrimineer.
Wat wil je nog meer?
Ik doe niet mee aan een heksenjacht.
Dizzy schreef:Voor mij zijn deze gasten en andere geradicaliseerden een zelfde probleem, het zijn extremisten. Er wordt zoveel over hoofddoeken gesproken dat het bijna wekelijks de pers haalt, het is dus complete onzin dat er niets over mag gezegd worden. Het wordt zelfs te pas en onpas gebruikt als uitvlucht bij andere problemen.
En toch wordt iedereen die vindt dat de hoofddoek niet kan, direct voor racist uitgemaakt.
Dizzy schreef:De VRT wordt vaak verweten links te zijn maar toch zijn de meeste ex-vrt-ers actief bij diverse partijen en minder bij SPa, vreemd toch.
Groen is ook links...
PVDA ook, zelfs extreem links...
Dizzy schreef:Anderzijds krijgt de VRT van linkse kant ook verwijten dat ze net teveel stem geeft aan rechts of extremisten van die zijde. Partijen zitten in de raad van bestuur en dus de grootste partij NVA heeft ook daar haar vertegenwoordigers. Vreemd dat die ineens links zouden worden. De vrouw van Ben Weyts was vervangster van Valerie van Peel, niet echt linkiewinkies.
In plaats van alle politieke partijen hun zetel te geven zouden ze beter eens echt neutraal zijn, in plaats van in hun mission statement te zetten dat ze bepaalde partijen anders gaan behandelen dan de rest.
Dizzy schreef:Wie tegen homohaat en tegen discriminatie van vrouwen en tegen racisme is en toch geen oordeel kan vormen na deze reportage?
Heb jij gepauzeerd en de mames bekeken?
Ik denk het niet, je moest heksentoeren uithalen om ze te kunnen bekijken.
En toch ben je direct klaar om te oordelen?
Blind geloof in de VRT...
Dizzy schreef:Dat nieuwkomers PROCENTUEEL een groot aandeel hebben in de werkloosheid is logisch. Ze moeten de taal leren, opleiding krijgen en zich integreren en kunnen minder terugvallen op een bestaand netwerk.
Velen kennen na jaren nog niet de taal.
Ook op langere tijd blijven de nieuwkomers achter, en dan nog zouden er volgens sommigen nog grotere getallen moeten van komen, terwijl we nu al de grootste moeite hebben om ze aan het werk te krijgen, ook in tijden van hoogconjunctuur.
De cijfers bewijzen wel degelijk dat zij serieus achterkomen qua werkgelegenheidsgraad, ondanks uw praatjes.
Dizzy schreef:Zowel Merkel als Duitsland zijn uiteindelijk niet tenonder gegaan, integendeel hun economie is nog altijd de motor van de onze.
Nog eens, ze hebben hun politiek veranderd, onder druk van de bevolking, en Merkel kon nog met enorm veel moeite net een regering maken!
En ook, het is precies als een land niet helemaal failliet gaat, dat dan alles OK is.
Dizzy schreef:De kritiek van TF was uiteraard van de (oppositie)periode toen De Block zijn huidige post had. Nu is hij inderdaad rustiger op dat punt, vooral omdat er amper verschil is met haar resultaten. Ook De Block was populair destijds want het is makkelijk scoren met stoer doen tov nieuwkomers, zo blijkt.
Zoveel kritiek heb ik hem niet horen geven, het is meer omgekeerd dat de partijen op zijn kap zitten.
Het is ook heel hypocriet, de ene keer beweren ze dat hij onmenselijk bezig is, de andere keer dat hij exact hetzelfde doet als zijn voorgangster.
Toch hoor je nooit zeggen dat zijn voorgangster onmenselijk bezig was, dus het is gewoon proberen iets te vinden om de populairste politicus te pakken.
Dizzy schreef:Je hebt wel gelijk dat politici bezig zijn met zichzelf en hun herverkiezing. Ze tweeten bijvoorbeeld dagelijks over hun eigen kop, verpakken leugens als communicatielijnen en vergeten bijvoorbeeld te checken of iemand die ze uitwijzen misschien nog gezocht wordt door het gerecht. Persoonlijk zou ik als NVA-er niet zo blij zijn met TF als opvolger van BDW want hoe lang zou hij het uithouden in een rol die echt belangrijk is? Wat als er niemand meer boven hem staat om zijn vel te redden? Ik ben dus in zeker zin enorme fan van de man :lol:
Je toont hier nog maar eens aan dat je 0,0 objectief bezig bent.
Hij voert beleid, dat kan ik van veel linkse politici niet zeggen, die de ene dag roepen dat er meer geld voor van alles en nog wat moet uitgegeven worden, om daarna te klagen dat de begroting in evenwicht moet.
Dizzy schreef:Ik ben niet voor open grenzen en voor een Europese oplossing die inderdaad strengere regels mag hebben. Die regels moeten vooral duidelijk en snel kunnen toegepast worden zodat de grijze zones verdwijnen en iedereen hun rol/verantwoordelijkheid kent en opneemt.
Dat is je verhaaltje en het verhaaltje van groen, maar tegelijk doen ze er alles aan om dat ONMOGELIJK te maken.
Enerzijds beweer je dat je niet voor open grenzen bent, maar bij elke beperking ga je op je achterste poten staan, en je zit voortdurend migratie te promoten als oplossing voor knelpuntberoepen...
De regels zijn ook erg duidelijk, vandaar dat gelukszoekers alle mogelijke methodes gebruiken om procedures te rekken, hun paspoorten verbranden om onduidelijk te maken uit welk land ze komen, enz.
Het is als een fraudeur die klaagt dat de belastingsregels niet duidelijk zijn, terwijl hij een fiscaal expert inhuurt om overal op zoek te gaan naar achterpoortjes...
Dizzy schreef:De instroom verminderen is goed maar er zal altijd instroom zijn
Dat is het probleem niet, en dat weet je goed genoeg.
Laatst gewijzigd door boulder 10 sep 2018, 16:14, in totaal 1 gewijzigd.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Jack,

Is het niet juist door de onwil van de vorige regeringen(alsook een stuk huidige) dat deze partijen komen? De asielcrisis werd totaal niet goed opgevolgd. Dus zomaar zeggen vind ik niet ok. Het is een wijd verspreid probleem maar daarom niet algemeen. Politieke wil ontbreekt hier volkomen.
Trouwens vind ik het nog steeds verdacht dat dit opeens uitkwam terwijl sommige mensen er wel al weet van hadden.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

Rechts beweerde hetzelfde over S&V, heel toevallig dat dit vlak voor de verkiezingen wordt uitgezonden. Dus links, centrum, katholiek, blauw, rood, groen...het kan jullie ook gebeuren. Zo een verhaal wat je vlak voor de verkiezingen kan missen als kiespijn.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Trouwens ik sta niet achter S&V maar als je die uitspraken wat milder maakt en de daarbijhorende acties doet het me flink denken aan de tijd van de Berlijnse muur :angel:
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5195
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Dizzy schreef:De man werkt voor de Antwerpse politie, die van BDW, aan de war on drugs :lol:
Een drugsdealer met 3 kg. heroïne in zijn auto is kandidaat voor de CD&V.
Je zou verwachten dat het land op stelten staat, vermits gortige uitspraken al het halve land deden zeggen dat ze walgden.
Maar neen, hoor.
Diezelfde die kotsmisselijk werden van een meme (woorden, beelden), grinniken bij het idee dat er zware misdadigers op een CD&V lijst staan.

En de VRT zal dit ook heel anders behandelen dan de zaak met S&V.
Waarmee bewezen is wat moest bewezen worden: de VRT Is een links nest, en de verontwaardiging van Dizzy en anderen is hoogst selectief...
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1098
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

Mocht het Wouter Beke of Kris Peeters geweest zijn die betrapt werd met 3 kg heroïne, dan had je misschien gelijk. Er zijn echter duizenden kandidaten voor de gemeenteraadsverkiezingen; geloof je echt dat de partijen (alle!) hun hand in het vuur kunnen steken voor iedere individuele kandidaat? Hebben ze hem het hand boven het hoofd gehouden? Nee toch...

En sinds wanneer is de CD&V links? We spreken hier internationaal gezien nog steeds over een partij die zoete broodjes bakt met Fidesz, Forza Italia en andere uitgesproken rechtse partijen in de Europese Volkspartij. Ik vrees dat je idee van wat links of rechts is serieus vertroebeld is, maar ook dat is blijkbaar eigen aan de huidige tijd. Alles wat links staat van de eigen overtuiging moet worden weggezet als links in het politieke spectrum. :roll:
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Mocht het Wouter Beke of Kris Peeters geweest zijn die betrapt werd met 3 kg heroïne, dan had je misschien gelijk. Er zijn echter duizenden kandidaten voor de gemeenteraadsverkiezingen; geloof je echt dat de partijen (alle!) hun hand in het vuur kunnen steken voor iedere individuele kandidaat? Hebben ze hem het hand boven het hoofd gehouden? Nee toch...


Juist dit stuk is de redenatie van velen dat de vakbond voor elk lid verantwoordelijk moet zijn... Dat is gewoon praktisch onmogelijk.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5308
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 13 keer

boulder schreef: Een drugsdealer met 3 kg. heroïne in zijn auto is kandidaat voor de CD&V.
Hou je eens aan de feiten :roll:

Het was niet ZIJN auto maar van een Kosovaarse vrouw. Die vrouw staat bekend voor drugsfeiten en er moet uitgezocht worden hoe Cankja hier in past.
Jij maakt er een drugsdealer van terwijl dat niet vast staat. Zoals je over S&V al schreef, laat eerst het parket zijn werk doen :wink:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9667
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

boulder schreef:Een drugsdealer met 3 kg. heroïne in zijn auto is kandidaat voor de CD&V.
Je zou verwachten dat het land op stelten staat, vermits gortige uitspraken al het halve land deden zeggen dat ze walgden.
Maar neen, hoor.
Diezelfde die kotsmisselijk werden van een meme (woorden, beelden), grinniken bij het idee dat er zware misdadigers op een CD&V lijst staan.

En de VRT zal dit ook heel anders behandelen dan de zaak met S&V.
Waarmee bewezen is wat moest bewezen worden: de VRT Is een links nest, en de verontwaardiging van Dizzy en anderen is hoogst selectief...
Zoals men al zei, beperk je tot de feiten. Of het zijn wagen was en of hij dealde moet nog blijken. Hij zat in een wagen waarin drugs gevonden is, dat is wat we nu weten.

Wat we ook weten is dat CD&V hem direct gedumpt heeft.

Deze uitspraken zijn niet alleen voorbarig maar ook redelijk grof in vergelijking met de verdediging die men voor de geschilderde vrienden gebruikte. Bij hen was de bewijslast een pak duidelijker maar ook daar werd herhaaldelijk gewezen op het feit dat het gerecht zijn werk moet doen.

Mijn opmerking ging over het ironisch feit dat iemand die voor de politie werkt (war on drugs) mogelijk zelf met drugs te maken heeft. Mijn reactie was daarbij vooral gelinkt aan het nieuws van de slechte controle/screening van nieuwe recruten waarin dit verhaal perfect kan passen. Met Schild en vrienden heeft dit weinig/niets te maken.

Als complotspecialist zou ik wel graag uw mening over de toevalligheid van deze ontdekking (die blijkbaar al meer dan een week oud is) en de voorspelling van BDW over de infiltratie van drugsmaffia in de oppositie. Louter ter info en omdat we uw dossierkennis inzake complotten niet onderschatten.Zelf geloof ik in het orakel want hij heeft het einde van Merkel ook al perfect voorspeld.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

Dizzy schreef:Als complotspecialist zou ik wel graag uw mening over de toevalligheid van deze ontdekking (die blijkbaar al meer dan een week oud is)....
De reportage over S&V is 6 maanden oud. Wat is je punt?
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gesloten

Terug naar “Ander nieuws”