Kom niet klagen als er binnen twee jaar een camera voor je deur staat

Ander nieuws dat te maken heeft met topics die op userbase kunnen besproken worden
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

mailracer schreef:Maar met de ANPR camera's gaan we heus niet dezelfde weg opgaan als...
Volgens mij geloof jij ook nog in Sinterklaas... we zullen binnen vijf jaar nog eens spreken !

En verder is dit topic in cirkels aan het draaien... enkele naieve mensen die geloven dat het alleen voor criminelen (wat toch wel een ruim begrip wordt) en terroristen is, versus mensen die een gezonde dosis wantrouwen tonen in het steeds verder afglijden naar een pure politiestaat waar men de burger 24u per dag wil bespieden op allerlei manieren (pure sleepnet methode wat een regelrechte aanval is op je privacy).
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

cadsite schreef:De enige die mij kunnen volgen zijn proximus en google.
Dat is wel héél naief hoor.
Vergeet ook niet de klantenkaart bij Colruyt en consoorten, of het lijnabonnement (Yes We Scan...), de apps en websites waar je mobiel mee verbonden bent, je bankkaart, de oneindig veel cctv's die je smoelwerk vastleggen, en niet alleen proximus maar ook de andere providers, en zo gaat het lijstje nog wel even door.

Oh ja, in mijn gemeente Brasschaat worden alle fietspaden op de hoofdwegen bij het binnen komen en het uitgaan van de gemeente vast gelegd met gezichtsherkenning.
Bijlagen
bras.png
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

r2504 schreef: Volgens mij geloof jij ook nog in Sinterklaas... we zullen binnen vijf jaar nog eens spreken !
Ik zet het alvast in mijn agenda :-), maar ANPR cameras dienen niet om te bespieden, wel om nummerplaten te controleren en inbreuken vast te stellen. De camera's waar jij schrik van hebt dat ze je 24 uur per dag monitoren bestaan al zonder dat je er besef van hebt (zie mijn voorbeeld over Leuven en loketten in bijv. banken). GPS tracking in GSM's en auto's doen dan ook een inbreuk op je privacy. Deze gegevens worden trouwens opgevraagd bij de garage of provider indien nodig. Heb je een sporthorloge, dan kunnen die gegevens gebruikt worden om je algemene toestand in het verkeer na te gaan. Er worden nu al veel beelden gemaakt van personen zonder dat ze het beseffen.
- Haal je geld af aan een automaat dan sta je op beeld.
- openbaar vervoer : overal word je gefilmd, ook op bussen en op desiro stellen van de NMBS.
- postkantoren
- bankkantoren
- ondergrondse parkings
- winkels
- snelwegparkings
- tankstations
- werkvloer (toegangsdeuren en zelfs badge-lezers indien uitgerust met camera)
- stad (centrum en toeristische zone's)
- .......

Combineer al deze systemen tot 1 platform en dan pas zou ik me zorgen maken, niet van 3000 extra nummerplaat scanners.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

mailracer schreef:GPS tracking in GSM's en auto's doen dan ook een inbreuk op je privacy.
Maar van die dingen kan ik zelf beslissen of ik ze aanzet... en persoonlijk lig ik minder wakker dat Google weet waar ik ben dan een lokale politie agent (die wat aan het spelen is). Trouwens ook in m'n auto kan ik de GPS tracking uitschakelen.
mailracer schreef:- ondergrondse parkings
Inderdaad en daar stoor ik me ook aan... waarom moet een (ondergrondse) parking plots mijn nummeplaat scannen... dat is een pure inbreuk op m'n privacy en totaal disproportioneel voor het betalen van je ticket (al gaat men dat weer verkopen onder het mom van gebruiksgemak).
mailracer schreef:Combineer al deze systemen tot 1 platform en dan pas zou ik me zorgen maken
En waar is onze overheid nu juist heel druk mee bezig... juist, met al die dingen in één groot netwerk te zetten !
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

Nogmaals: dat 1 platform bestaat (momenteel) niet en indien men dit zou overwegen in te voeren zal men - net zoals nu - rekening moeten houden met diverse wetgeving hieromtrent.

Toegang tot privacy gevoelige informatie is streng gereglementeerd - de naleving van de regels kan idd (stukken) beter.
Een dictatuur zijn we hier nog steeds niet en dat zal er naar mijn bescheiden mening ook niet snel aankomen.

Er is pas sprake van een inbreuk op privacy van het moment dat je als individu kan geidentificeerd worden ZONDER dat men hier duidelijke regels mbt de dataverwerking rond heeft (gecommuniceerd).
Een ANPR wordt gebruikt om voertuigen te identificeren en dat is heel wat anders dan een persoon.
Als men het voertuig geidentificeerd heeft kan men eventueel verder gaan tot het vaststellen van de identiteit van de bestuurder / passagiers, maar enkel onder strikte voorwaarden.

Leuk weetje: zelfs de politiedatabank met vingerafdrukken genomen bij verdachten en door vaststellingen op plaats delict is niet gekoppeld me de databank van vingerafdrukken genomen bij bv het aanvragen van een internationale reispas - net omwille van privacy!
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

r2504 schreef:
mailracer schreef:- ondergrondse parkings
Inderdaad en daar stoor ik me ook aan... waarom moet een (ondergrondse) parking plots mijn nummeplaat scannen... dat is een pure inbreuk op m'n privacy en totaal disproportioneel voor het betalen van je ticket (al gaat men dat weer verkopen onder het mom van gebruiksgemak).
Heeft dus 0,0 te maken met privacy aangezien je niet als individu (Jan Janssens) geïdentificeerd wordt.
Jouw nummerplaat (wagen) wordt geïdentificeerd als gebruiker en er is geen link met ook maar enige database die jou als individu als bestuurder van die wagen koppelt.

‘Privacy’ wordt hier nogmaals in de verkeerde context gebruikt.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

axs schreef:Nogmaals: dat 1 platform bestaat (momenteel) niet
Dus je gaat wachten tot het te laat is om je mond open te doen :bang:
axs schreef:Toegang tot privacy gevoelige informatie is streng gereglementeerd - de naleving van de regels kan idd (stukken) beter.
Mooi argument als je zelf al aangeeft dat het eigenlijk fout loopt.
axs schreef:Er is pas sprake van een inbreuk op privacy van het moment dat je als individu kan geidentificeerd worden ZONDER dat men hier duidelijke regels mbt de dataverwerking rond heeft (gecommuniceerd).
De GDPR schrijft een opt-in voor... dat is een keuze die ik vandaag de dag niet heb... blijkbaar ben ik per definitie een crimineel ?
axs schreef:Een ANPR wordt gebruikt om voertuigen te identificeren en dat is heel wat anders dan een persoon.
Net zoals een IP-adres geen persoon is... maar ondertussen gebeuren er wel veroordelingen op.
axs schreef:Leuk weetje: zelfs de politiedatabank met vingerafdrukken genomen bij verdachten en door vaststellingen op plaats delict is niet gekoppeld me de databank van vingerafdrukken genomen bij bv het aanvragen van een internationale reispas - net omwille van privacy!
Als het dus echt over criminelen gaat zou men beter hier werk van maken... dan meteen iedere autobestuurder als potentieel misdadiger te beschouwen.
axs schreef:Heeft dus 0,0 te maken met privacy aangezien je niet als individu (Jan Janssens) geïdentificeerd wordt.
Jouw nummerplaat (wagen) wordt geïdentificeerd als gebruiker en er is geen link met ook maar enige database die jou als individu als bestuurder van die wagen koppelt.
Misschien moet je je toch eens verdiepen in GDPR concepten... je nummerplaat is verbonden aan jou naam (DIV databank) en zelfs veel eenvoudiger betaal jij je parkeerticket met je bankkaart zodat men je naam heeft. Beide gegevens kan men dus perfect linken zodat er een duidelijke overtreding is van de GDPR ! Dit is gewoon een schoolvoorbeeld... duidelijker kan het niet !
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

petrol242 schreef:
cadsite schreef:De enige die mij kunnen volgen zijn proximus en google.
Dat is wel héél naief hoor.
Vergeet ook niet de klantenkaart bij Colruyt en consoorten, of het lijnabonnement (Yes We Scan...), de apps en websites waar je mobiel mee verbonden bent, je bankkaart, de oneindig veel cctv's die je smoelwerk vastleggen, en niet alleen proximus maar ook de andere providers, en zo gaat het lijstje nog wel even door.

Oh ja, in mijn gemeente Brasschaat worden alle fietspaden op de hoofdwegen bij het binnen komen en het uitgaan van de gemeente vast gelegd met gezichtsherkenning.
Dat is niet "volgen".
De colruyt weet wanneer ik bij hen ben, maar niet wat ik de overige tijd doe.
Mijn bankkaart idem.
Het enige waar ik echt mee te tracken ben is mijn GSM want die heb ik 99% van de tijd mee. Wie er precies kan volgen weet ik inderdaad niet.

Maar goed, los daarvan besef ik goed genoeg dat we in een andere tijd leven dan 20 jaar geleden. Ik ben echt héél héél blij dat ik jong kon zijn in het pré "altijd en overal gefilmd" tijdperk! Neem nu afgelopen weekend. Het was vlak bij ons Camping Kitch. Je wil toch echt niet dat die beelden voor eeuwig online staan???
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

r2504 schreef:
axs schreef:Nogmaals: dat 1 platform bestaat (momenteel) niet
Dus je gaat wachten tot het te laat is om je mond open te doen :bang:
Neen... maar doe ook niet mee aan doemdenken ;)
r2504 schreef:
axs schreef:Toegang tot privacy gevoelige informatie is streng gereglementeerd - de naleving van de regels kan idd (stukken) beter.
Mooi argument als je zelf al aangeeft dat het eigenlijk fout loopt.
Net zoals de opvolging van bv verkeersovertredingen etc stukken beter kan :banana:

r2504 schreef:
axs schreef:Er is pas sprake van een inbreuk op privacy van het moment dat je als individu kan geidentificeerd worden ZONDER dat men hier duidelijke regels mbt de dataverwerking rond heeft (gecommuniceerd).
De GDPR schrijft een opt-in voor... dat is een keuze die ik vandaag de dag niet heb... blijkbaar ben ik per definitie een crimineel ?
Euhm? GDPR - privacy wetgeving heeft duidelijke uitzonderingen voor bepaalde toepassingen (oa handhaving)
r2504 schreef:
axs schreef:Een ANPR wordt gebruikt om voertuigen te identificeren en dat is heel wat anders dan een persoon.
Net zoals een IP-adres geen persoon is... maar ondertussen gebeuren er wel veroordelingen op.
Niet correct. Er wordt dan verder onderzoek gedaan (wettelijk omkaderd) naar de gebruiker van dat IP-adres.
Een onderzoeksrechter dient hier zelfs eerst toelating voor te geven.

r2504 schreef:
axs schreef:Leuk weetje: zelfs de politiedatabank met vingerafdrukken genomen bij verdachten en door vaststellingen op plaats delict is niet gekoppeld me de databank van vingerafdrukken genomen bij bv het aanvragen van een internationale reispas - net omwille van privacy!
Als het dus echt over criminelen gaat zou men beter hier werk van maken... dan meteen iedere autobestuurder als potentieel misdadiger te beschouwen.
helemaal eens!
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 123 keer
Recent bedankt: 5 keer

r2504 schreef: Misschien moet je je toch eens verdiepen in GDPR concepten... je nummerplaat is verbonden aan jou naam (DIV databank) en zelfs veel eenvoudiger betaal jij je parkeerticket met je bankkaart zodat men je naam heeft. Beide gegevens kan men dus perfect linken zodat er een duidelijke overtreding is van de GDPR ! Dit is gewoon een schoolvoorbeeld... duidelijker kan het niet !
GDPR betekent juist dat die bedrijven die info over jou niet mogen bijhouden, verwerken, gebruiken, verhandelen zonder jouw toestemming.

Ik zou vooral niet te paranoïde worden. Als ik merk hoe slecht al die big data en marketing mijzelf benadert, dan kan ik alleen maar besluiten dat ze ongeveer niets over me weten. Als ik mailings krijg in de andere landstaal, producten aangeboden krijg die me in de verste verte niet interesseren, etc.
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

r2504 schreef: Misschien moet je je toch eens verdiepen in GDPR concepten... je nummerplaat is verbonden aan jou naam (DIV databank) en zelfs veel eenvoudiger betaal jij je parkeerticket met je bankkaart zodat men je naam heeft. Beide gegevens kan men dus perfect linken zodat er een duidelijke overtreding is van de GDPR ! Dit is gewoon een schoolvoorbeeld... duidelijker kan het niet !
Vrees dat je terug naar de schoolbanken moet :wink:
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Trouwens ik denk dat het enige bedrijf in heel de wereld weet wat je doet met een android smartphone google is.

Apple doet dit veel minder. Ik kies niet voor apple maar het is wel het enigste bedrijf die echt rekening houd met alle aspecten van privacy.

Dat google weet waar ik zit en waar ik me bevind is een bijzaak zolang deze gegevens niet tegen u worden gebruikt. Als het mij helpt ipv tegenwerkt waarom zou ik dat niet doen?

Er zitten echt geen honderden werknemers elke dag van een product elke beweging te volgen :roll:. Waar ik wel op tegen ben is dat als je locatievoorziening af zet dat deze dan ook echt af moet zijn en niet via een omweg beschikbaar is.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

boulder schreef:Die vrouwenrechten zijn er wel degelijk, qua wetgeving is het dus geen probleem, het probleem is de mentaliteit.
Zo lang men het gedrag van de daders vergoelijkt zal er niet veel veranderen.
Trouwens, ik vind dat men ook niet naïef moet zijn in deze, er zijn ook vrouwelijke verkrachters, hoe gek dat ook moge klinken.
Dat diegene die zelf de #metoo beweging startte uiteindelijk zelf schuldig blijkt te zijn aan seks met een minderjarige zegt genoeg, en haar verdediging is exact dezelfde als je bij een man van 50 vindt die met een meisje van 16 het bed deelde.
"In sommige landen mag het, ik wist niet hoe oud hij/zij was, hij/zij wilde het zelf, ...".
We moeten minder in stereotypen denken, af van het idee dat vrouwen altijd zwak zijn en mannen altijd sterk, mannen de seksuele jagers en vrouwen de seksuele prooien.
Vrouwenrechten zijn er pas echt als ze ook constant toegepast worden, iets wat momenteel niet het geval is. Daarbovenop komt inderdaad de mentaliteit.

Grappig dat deze reactie een voorbeeld is van die mentaliteit. Men plaatst de vrouwen alweer snel in een vakje potentiële daders omdat er, bij grote uitzondering, een geval is van misbruik door een vrouw. Zou dit aantal de 2% overtreffen en is dat proportioneel om ineens alle vrouwen weer als mogelijke daders te beschouwen? Het gaat trouwens niet enkel om verkrachting maar ook andere vormen van misbruik en discriminatie. Het feit dat vrouwen bij hetzelfde werk vaak minder verdienen is nog zo eentje.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Ivm met Google kan je dit eens proberen in volgende link

https://support.google.com/accounts/ans ... 4190?hl=nl
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Dizzy schreef:Vrouwenrechten zijn er pas echt als ze ook constant toegepast worden, iets wat momenteel niet het geval is. Daarbovenop komt inderdaad de mentaliteit.
Inderdaad.
Ik dacht dat we er bijna waren, maar mijn geloof hierin heeft weer een serieuze knauw gekregen...
De reacties op de 6 meldingen van overschrijdend gedrag op Kamping Kitch zijn bijna overal hetzelfde.
"Als je daar niet tegen kan moet je niet naar zoiets gaan."
Niemand van ons weet wat de concrete klacht is, als iemand tijdens het feesten verkiest om aangifte te doen ipv verder te feesten zal 't toch wel serieus genomen mogen worden zeker?
En als laatste: Blijft me uw fikken van anderen!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

axs schreef:Vrees dat je terug naar de schoolbanken moet :wink:
Straks ga je nog beweren dat het stockeren van nummerplaten (voor parkeren) voldoet aan privacy by design... en dat je via de electronische betalingen geen probleem hebt met linkability :roll:
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

Als GDPR correct is toegepast is er geen enkel probleem met het verwerken (en tijdelijk opslaan) van nummerplaten voor parkeren.
Linken via bankgegevens is een inbreuk op GDPR - tenzij er een duidelijk gemotiveerde reden is (bv domiciliering van je facturen) waarvan de gebruiker dan ook op de hoogte werd gesteld. En dan nog mag dit enkel voor die welomschreven doeleinden gebruikt worden.

DAT is GDPR ;)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

GDPR is NIET correct toegepast... wat men voldoet gewoonn NIET aan de voorwaarden zijnde privacy by design (voor pakeren is GEEN nummerplaat herkenning noodzakelijk, dat is al vele tientalle jaren bewezen).

En zoals je zelf aangeeft is het linken een inbreuk... het gaat trouwens niet over het (actief) linken maar over de mogelijkheid tot !

Ik heb de indruk dat velen denken dat mits wat op papier te zetten GDPR meteen een vodje wordt en terug alles is toegelaten.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Dizzy schreef:Vrouwenrechten zijn er pas echt als ze ook constant toegepast worden, iets wat momenteel niet het geval is.
Met rechten bedoel ik dan ook de wetgeving, die is er klaar en duidelijk.
Dizzy schreef:Grappig dat deze reactie een voorbeeld is van die mentaliteit. Men plaatst de vrouwen alweer snel in een vakje potentiële daders omdat er, bij grote uitzondering, een geval is van misbruik door een vrouw. Zou dit aantal de 2% overtreffen en is dat proportioneel om ineens alle vrouwen weer als mogelijke daders te beschouwen? Het gaat trouwens niet enkel om verkrachting maar ook andere vormen van misbruik en discriminatie. Het feit dat vrouwen bij hetzelfde werk vaak minder verdienen is nog zo eentje.
Neen, het probleem is dat je al bij voorbaat uitsluit dat een vrouw zoiets zou kunnen doen.
Die mentaliteit zal er dan ook voor zorgen dat slachtoffers al helemaal niet geneigd zullen zijn om zoiets te melden, want "vrouwen doen zoiets niet".
Er zullen inderdaad veel meer bazen zijn die hun macht misbruiken voor zoiets, maar naarmate meer vrouwen in leidinggevende functies terechtkomen mogen we ook meer dergelijke gevallen verwachten.
Het grote probleem hier zie ik in jouw reactie "vrouwen doen zoiets niet".
Er zijn nochtans ook mannen die van hun vrouw slaag krijgen, enz.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

r2504 schreef:GDPR is NIET correct toegepast... wat men voldoet gewoonn NIET aan de voorwaarden zijnde privacy by design (voor pakeren is GEEN nummerplaat herkenning noodzakelijk, dat is al vele tientalle jaren bewezen).

En zoals je zelf aangeeft is het linken een inbreuk... het gaat trouwens niet over het (actief) linken maar over de mogelijkheid tot !

Ik heb de indruk dat velen denken dat mits wat op papier te zetten GDPR meteen een vodje wordt en terug alles is toegelaten.

GDPR gaat NIET over privacy an sich, maar wel over het verwerken van de data.

Privacygevoelige informatie mag namelijk niet zomaar verwerkt worden / gelinkt / opgeslaan tenzij onder welomschreven voorwaarden die er zijn ter bescherming van de privacy.

Bijhouden van nummerplaten voor controle van toegang mag namelijk perfect binnen welomschreven grenzen.
Wat jij aanhaalt (link tussen bankgegevens (of zelfs DIV waar een parkeeruitbater al geen toegang tot heeft) en de nummerplaat is een duidelijk GDPR violation en dus niet toegelaten.

Mogelijkheden tot moeten niet uitgesloten worden volgens GDPR... omschrijving mbt het verwerken dient er wel te zijn.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Dat de wetgeving bestaat was de discussie niet, wel dat ze te weinig toegepast wordt.

Nergens beweer ik dat er geen vrouwelijke daders bestaan maar wel dat ze een zeer kleine minderheid vormen in vgl met de mannen. Het is trouwens een zeer slecht argument om het bestaan van de ene discriminatie te relativeren door een andere. Beide zijn fout maar de ene komt veel en veel vaker voor.

Over de discussie ivm privacy. Veel mensen onderschatten de mogelijkheden die de combinatie van data kan opleveren. Je kan gegevens die zeer random/onschuldig lijken combineren om toch tot identificatie te komen. Hoeveel mannen van 57 jaar uit Aalst die een IphoneX hebben zouden op dit forum aanwezig zijn? Dit gaat maar over 4 gegevens.

Ook de winkels beschikken over uw aankoopgedrag. De banken over uw betalingen. Banken hebben deze gegevens trouwens al willen verkopen maar dat ging gelukkig nog niet door. Verzekeraars zouden dat maar te graag kopen en banken zijn zelf soms ook verzekeraar. Iemand die veel alcohol en chips koopt en rookt zou wel eens kunnen geweigerd worden, uiteraard om een drogreden, of een dure premie aangerekend worden.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

axs schreef:Bijhouden van nummerplaten voor controle van toegang mag namelijk perfect binnen welomschreven grenzen.
Nonsens... dit voldoet niet aan privacy by design... er is namelijk GEEN ENKELE reden om een nummerplaat op te slaan om te kunnen parkeren en te betalen (we doen dit namelijk al tientalle jaren zo).

Moest het allemaal zo eenvoudig zijn dan zou ik van jou ook alles kunnen opslaan... omdat ik het leuk vind. Als ik dan maar op mijn communie zieltje beloof (en wat papier vul met loze privacy statements) er niets mee te doen is het volgens jou in orde ?

Tja, daarvoor hadden we echt geen GDPR nodig en met dergelijke interpretatie (tijd dus voor eens een grote GDPR case en de daaraan verbonden rechtspraak) is het gewoon een lege doos.
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

Misschien moet je toch nog maar eens de GDPR grondig nalezen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Jij ook denk ik... zonder het te willen plooien in je eigen voordeel.

Ik vermoed dat je geen enkele aanpassing hebt gedaan aan je software... maar gewoon wat papier hebt volgeschreven ?
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Dizzy schreef:Nergens beweer ik dat er geen vrouwelijke daders bestaan maar wel dat ze een zeer kleine minderheid vormen in vgl met de mannen.
Waarop baseer je je om zulke uitspraak te doen? Nog veel meer dan aanranding bij vrouwen, wordt er nagenoeg niks aangegeven bij aanranding van mannen. Er zijn zelfs gewoonweg geen statistieken over terug te vinden omdat het taboe nog meer in het kwadraat geldt.

Ik heb in mijn studiejaren een vakantiejob gehad in een microbieel labo dat volledig bemand was door vrouwen. Ik kreeg de ene na de andere vettige opmerking te slikken. De handtastelijkheden waren niet te tellen. Maar kan je je voorstellen als je zoiets vertelt aan "uw maten" aan den toog in het weekend die amper de puberteit zijn ontlopen? Als man kan je blijkbaar niet aangerand worden? Ze bezien je meer als held dan als slachtoffer, terwijl je er evengoed van aangedaan bent. Ik denk dat je als man tussen een hoop vrouwen meer te slikken krijgt dan als vrouw tussen een hoop mannen.
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

r2504 schreef:Jij ook denk ik... zonder het te willen plooien in je eigen voordeel.

Ik vermoed dat je geen enkele aanpassing hebt gedaan aan je software... maar gewoon wat papier hebt volgeschreven ?

Zie PB ;)

En papier volgeschreven KAN idd al voldoende zijn.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Dizzy schreef:Dat de wetgeving bestaat was de discussie niet, wel dat ze te weinig toegepast wordt.
Ik heb dan ook geschreven dat vrouwenrechten er zijn, maar de mentaliteit nog altijd fout zit.
Je hoeft ook niet altijd overal punten van onenigheid te zoeken, ook waar die er niet zijn.
Mentaliteit slaat immers net zozeer op Jan met de pet, die vindt dat het allemaal zo erg niet is, als op een rechter die slachtoffers in de kou laat staan omdat "ze het wel zal uitgelokt hebben".
Dizzy schreef:Nergens beweer ik dat er geen vrouwelijke daders bestaan maar wel dat ze een zeer kleine minderheid vormen in vgl met de mannen.
Wel, dat is een gevaarlijke redenering.
Om te beginnen is dat zeer moeilijk goed in kaart brengen, precies door het taboe dat erop staat.
Ga als man maar eens gaan aangifte doen dat je door een vrouw verkracht bent, of dat je thuis slaag krijgt.
En ook bij kindermisbruik denkt men altijd direct spontaan aan een man als dader.
We weten nochtans ook dat bij de zaak Dutroux er ook een vrouw, Michelle Martin in dit geval, veroordeeld werd.
Maar dan krijgt het stereotiepe beeld direct een excuus : "ahja, maar dat is een uitzondering".
Er is een reflex bij veel mensen waarbij vrouwen altijd als onschuldige slachtoffers worden gezien, en mannen altijd als agressieve daders.
En hierdoor kunnen wantoestanden jarenlang ongemerkt blijven.
Denk bijv. aan "Münchausen by proxy", waarbij moeders hun kind doelbewust ziek maken, omwille van de aandacht die ze dan zelf krijgen.
Precies omdat we ons niet kunnen indenken dat moeders iets anders dan zorgzaam en liefdevol voor hun kinderen zijn, blijven die zaken vaak onder de radar.
Dizzy schreef:Het is trouwens een zeer slecht argument om het bestaan van de ene discriminatie te relativeren door een andere.
Toon mij dan eens waar ik iets gerelativeerd heb.
Ik zeg gewoon dat we af moeten van stereotypes.
Je bent toch zelf de eerste om kwaad te worden als vreemdelingen met criminaliteit gelinkt worden, ook als daar cijfermatig een oververtegenwoordiging is?
Waarom moet dat dan bij man/vrouw plots anders?
Dizzy schreef:Beide zijn fout maar de ene komt veel en veel vaker voor.
En beiden moeten ernstig genomen worden.
Ik begrijp echt niet dat jij en ik hierover van mening hoeven te verschillen.
Als je elke klacht ernstig neemt, of die van mannen of vrouwen komen en tegenover daders die man of vrouw zijn, dan ga je geen problemen hebben.
Maar het idee van "vrouwen doen zoiets niet", is een stereotiep denken, en is erg gevaarlijk.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

@boulder: Over de wet waren en blijven we het eens.

Dat mannen wellicht minder snel aangifte doen heb ik ook al aangegeven. Het aantal vrouwen dat aangifte doet is echter exponentieel veel groter en ook bij vrouwen heerst er schroom om aangifte te doen. Vandaar de logische gevolgtrekking dat mannenverkrachtingen minder courant zijn dan bij vrouwen. We kunnen uiteraard ook nog beweren dat de aarde plat is maar daar schieten we niet ver mee op. Laat ons anders een poll houden :wink:

Vrouwen kunnen wel degelijk kinderen misbruiken en daar bestaan voldoende voorbeelden van. Het shaken baby syndrome en munchausen by proxy zijn inderdaad zaken die bvb meer bij vrouwen voor komen. Nergens beweer ik trouwens dat vrouwen onschuldiger zijn maar er is in de criminologie wel degelijk een correlatie tussen cijfers van bepaalde delicten en het geslacht. Daar is ook het (voor)oordeel op gebaseerd waarover je het hebt.

Toevallig ken ik een aantal mensen die in de gevangenis van Brugge (voor vrouwen) werken, zij bevestigen dit. Mannen zullen eerder gewelddadige feiten plegen gewoon omdat ze die kracht hebben, anderzijds spelen ook de hormonen (testosteron) mee. Als vrouw moet je al sterk zijn om een man te overwinnen op gebied van kracht. Daarom dat vrouwen bvb vaak kiezen voor vergiftiging, iets waarbij geen direct contact nodig is. Anderen schakelen... een man in om de job te doen. Het is ook niet toevallig dat er voor elke vrouwencel en -tig meer zijn voor mannen.

Het probleem met criminaliteit en ras is dat men dan vaak de sociologische omstandigheden vergeet/negeert. In een slechte buurt zal er meer criminaliteit zijn dan in een goede en de vorm zal ook vaak anders zijn. Als er gesproken wordt over "kutmarokkaantjes" zal het maar zeer zelden over de vrouwen gaan.

Nergens beweer ik dus dat vrouwencriminaliteit minder ernstig moet genomen worden of dat ze niet in staat zijn criminele feiten te plegen maar er zijn wel degelijk verschillen.

En kunnen we het nu weer over de camera's hebben.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Dizzy schreef:Dat mannen wellicht minder snel aangifte doen heb ik ook al aangegeven. Het aantal vrouwen dat aangifte doet is echter exponentieel veel groter en ook bij vrouwen heerst er schroom om aangifte te doen. Vandaar de logische gevolgtrekking dat mannenverkrachtingen minder courant zijn dan bij vrouwen. We kunnen uiteraard ook nog beweren dat de aarde plat is maar daar schieten we niet ver mee op. Laat ons anders een poll houden :wink:
Heb ik dan ooit beweerd dat het 50/50 was?
Ik ga er ook van uit dat er meer verkrachtingen zijn in de ene richting dan in de andere, ik zeg alleen : laat ons elke vorm van geweld of misbruik ernstig nemen.
Laat ons ook niet denken dat vrouwen doetjes zijn, want dat zijn ze niet.
Meestal zijn ze fysiek wel minder sterk en meestal staan ze niet in de machtspositie, maar dat laatste is door de emancipering aan het veranderen.
Naarmate er dus meer vrouwelijke filmregisseurs zijn, zullen er meer slachtoffers vallen bij de mannelijke acteurs, en ook in bedrijven in het algemeen zal dit fenomeen meer voorkomen.
Dizzy schreef:En kunnen we het nu weer over de camera's hebben.
Tuurlijk, ik weet eigenlijk niet waarover we het nu eigenlijk oneens waren.
Soms lijkt het alsof mensen heel erg graag willen tonen dat ze het niet eens zijn, ook al zijn ze het eens.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Vrouwen krijgen inderdaad meer macht, deels door eerlijkere verhoudingen en anderzijds ook omdat ze ook betere resultaten halen tijdens de opleiding. Toch zal die macht minder snel tot verkrachtingen leiden omdat het fysieke ook een rol blijft spelen. Je moet EN een machtige vrouw hebben die EN krachtig is EN een man die minder krachtig is, dat zijn al een aantal variabelen die de kans reduceren. Vrouwen kunnen hun macht misbruiken, net als mannen, maar ze kunnen moeilijker fysiek iemand dwingen iets te doen wat die persoon niet wil.

Soms lezen mensen de berichten van anderen niet goed genoeg omdat ze al teveel bezig zijn met het antwoord en daarom blijven ze haken in hun eigen overtuiging en wat ze denken dat de andere denkt/meent. Just sayin'
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Allemaal goed en wel, maar wat heeft dat met ANPR camera’s te maken ? :nono:
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Dizzy schreef:Toch zal die macht minder snel tot verkrachtingen leiden omdat het fysieke ook een rol blijft spelen. Je moet EN een machtige vrouw hebben die EN krachtig is EN een man die minder krachtig is, dat zijn al een aantal variabelen die de kans reduceren.
Niet echt, want er zijn ook zaken als alcohol of rohypnol bijv.
Ik blijf het gevoel hebben dat je echt probeert iets te vinden om te kunnen een meningsverschil hebben.
Het lijkt op een debat tussen vertegenwoordigers van politieke partijen waarbij ze het eigenlijk eens zijn, maar dat niet kunnen toegeven, want "er moet toch een verschil zijn", en daar maar punten en komma's zoeken om toch maar het verschil te maken.
mailracer schreef:maar ANPR cameras dienen niet om te bespieden, wel om nummerplaten te controleren en inbreuken vast te stellen.
Pure naïviteit.
Weet je waarvoor de wielklem ontwikkeld is?
De uitvinder wilde een anti-diefstalbeveiliging maken, iemand die ooit daarvoor gebruikt gezien? :roll:

Trouwens, nu zeg je "inbreuken", en "controleren?
Ik dacht dat het over criminaliteit en terrorisme ging...
Maar inderdaad, dat zijn maar voorwendsels.
mailracer schreef:Er worden nu al veel beelden gemaakt van personen zonder dat ze het beseffen.
Er gebeuren dus dingen die erg zijn, dus mag het allemaal nog veel erger? :roll:
Laatst gewijzigd door boulder 27 aug 2018, 21:14, in totaal 1 gewijzigd.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Pot - ketel?

Mobiel verstuurd
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Nieuwsblad schreef: De politie en de Vlaamse Belastingdienst hebben deze week tijdens verkeerscontroles in Lummen en Halen voor meer dan 12.000 euro aan achterstallige verkeersbelasting geïnd. Tijdens de actie werden 1.620 voertuigen gescand door een ANPR-camera, die de nummerplaten van de voertuigen kan lezen. De politie stelde 105 processen-verbaal of onmiddellijke inningen op voor overtredingen. Daarvan waren er dertig voor het niet-betalen van de verkeersbelasting. Twee voertuigen werden getakeld.
(https://www.hln.be/regio/halen/politie- ... ~ad0af4ab/)

Maar volgens mailracer en vooral R2D2 moeten we vertrouwen hebben, de Overheid zal dat alleen maar gebruiken tegen terrorisme en "criminelen".
Alleen, ze hebben het al gebruikt om geld te scheppen, zoals hierboven bewezen...
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Ik begrijp trouwens niet dat je daar een ANPR camera voor nodig hebt... je legt gewoon twee bestanden naast elkaar en je hebt meteen de lijst.

Oh, wacht... dat zal vermoedelijk niet mogen vanwege de privacy... en hoe zat het dan met die camera's, juist die waren voor terroristen :bang:
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1078
Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 66 keer
Recent bedankt: 2 keer

Denk dat je enkel een overtreding maakt wanneer je daadwerkelijk je op de openbare weg begeeft. Daarmee dat zo'n lijst niet gaat werken.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 123 keer
Recent bedankt: 5 keer

boulder schreef: Maar volgens mailracer en vooral R2D2 moeten we vertrouwen hebben, de Overheid zal dat alleen maar gebruiken tegen terrorisme en "criminelen".
Alleen, ze hebben het al gebruikt om geld te scheppen, zoals hierboven bewezen...
Ik ben zeer blij met deze referentie want hier komen we aan de kern van de zaak. Het is duidelijk dat jij het niet betalen van belasting niet als fout ziet. En daarmee ben je een vertegenwoordiger van de typische Belgische achterdocht tegenover alles wat overheid is. Dat zit in onze genen na eeuwen van overheersing door ongeveer ieder Europees volk.
Maar nu hebben we onze eigen regeringen die we zelf kiezen. Als je niet akkoord gaat met de belastingen moet je maar een andere regering kiezen.
Als burger ben ik blij dat er handhaving is. Ik betaal ook niet graag, maar als ik moet betalen dan is het maar rechtvaardig dat iedereen zijn deel betaalt. Belasting niet betalen is asociaal en crimineel. Als de overheid technologie gebruikt om dat te beteugelen, dan kan je daar toch niet tegen zijn?

Veel tegenstand tegen camera's en het schermen met "privacy" is te herleiden tot belasting ontduiking, creatieve boekhoudingen (en overspelige echtgenoten).

Ik vind privacy ook belangrijk, maar de term is in België een schaamlap geworden om allerlei misstanden verborgen te houden.

Ander voorbeeld : bodycams bij politie worden toegelaten, maar de camera's mogen niet permanent draaien. Weerom wegens privacy. In de praktijk betekent dat dat enkel de politieagent bepaalt wanneer de opname start. En de aanloop voorafgaand aan de opname hebben we dus niet terwijl dat belangrijk bewijsmateriaal is voor de burger als er bijvoorbeeld sprake zou zijn politiegeweld of uitlokking.
Onder druk van de politievakbonden (die duidelijk enkele potjes gedekt willen houden) werden deze bodycams dus éénzijdig gehandicapt.

En zo wordt "privacy" dus telkens weer ingeroepen en misbruikt.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

axs schreef: Heeft dus 0,0 te maken met privacy aangezien je niet als individu (Jan Janssens) geïdentificeerd wordt.
Jouw nummerplaat (wagen) wordt geïdentificeerd als gebruiker en er is geen link met ook maar enige database die jou als individu als bestuurder van die wagen koppelt.

‘Privacy’ wordt hier nogmaals in de verkeerde context gebruikt.
Niet akkoord.
Die data plaatst jouw nummerplaat op die locatie.
Die informatie kan achteraf met andere data gecombineerd worden om zo jouw privacy teniet te doen.

Ook van overheidswege vind ik dat niet kunnen.
Flitspalen registreren enkel je aanwezigheid bij overtreding. Rij niet te snel en niemand weet dat je daar passeerde.
Bij een ANPR weten ze dat wel, ook al overtrad je geen enkele wet.
En dat gaat veel te ver.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

R2D2 schreef:Ik ben zeer blij met deze referentie want hier komen we aan de kern van de zaak. Het is duidelijk dat jij het niet betalen van belasting niet als fout ziet. En daarmee ben je een vertegenwoordiger van de typische Belgische achterdocht tegenover alles wat overheid is. Dat zit in onze genen na eeuwen van overheersing door ongeveer ieder Europees volk.
We moesten toch vooral niet achterdochtig zijn?
Dat ging toch alleen gebruikt worden voor "terroristen en criminelen"?
Hier is bewezen dat de Overheid liegt, en dat het systeem nu al afgegleden is.
Ik betaal trouwens mijn belastingen, iets waar veel politici nochtans heel sluw in zijn bij het opzetten van juridische constructies om dat niet te doen.
Ik herinner mij nog een belastingambtenaar die door een politicus geïntimideerd werd en uiteindelijk een blaam kreeg omdat hij iets "te voortvarend" ging controleren hoe het zat met een villa in Italië.
En dat jij nu ook al het niet betalen van één of andere belasting als "crimineel" afdoet, is een bewijs dat die camera's voor ALLES gebruikt (zullen) worden wat maar kan.
Als mensen denken aan criminelen, dan denken ze aan mensen die moorden, brand stichten, daden van terrorisme stellen, niet aan iemand die eventjes zijn verkeersbelasting niet betaald heeft.

Neen, dit is duidelijk een voorbeeld van hoe politici liegen en bedriegen.
R2D2 schreef:Maar nu hebben we onze eigen regeringen die we zelf kiezen. Als je niet akkoord gaat met de belastingen moet je maar een andere regering kiezen.

Totaal naast de kwestie.
R2D2 schreef:Als burger ben ik blij dat er handhaving is.
Maar dat is nu net het probleem.
Uitbater van een tankstation wordt overvallen, er bestaan overal camerabeelden van, daders worden niet eens vervolgd, "andere prioriteiten", zegt het gerecht.
Wat zijn dan die andere prioriteiten?
Jagen op mensen die hun verkeersbelasting niet betaald hebben?
En dat is dan handhaving?

En hij is de enige niet die slachtoffer van een misdrijf is, en zelf al het werk mag doen omdat het parket zaken klasseert.
Het lijkt wel de nieuwe manier om geld te besparen, de burger aan zijn lot overlaten.
Dus uw "handhaving" is gewoon het onder de knoet houden van de brave burger, en tegelijk de burger in de steek laten als hij zelf bescherming nodig heeft.
R2D2 schreef:Belasting niet betalen is asociaal en crimineel.
Behalve als politici het doen, zeker?
Meestal hoeven ze het natuurlijk niet te doen, als je zelf de wetten stemt, dan maak je toch direct de achterpoortjes zodat je zelf kunt foefelen bij de vleet, nietwaar?
R2D2 schreef:Als de overheid technologie gebruikt om dat te beteugelen, dan kan je daar toch niet tegen zijn?
Jawel, want ik betaal wel mijn belastingen en word ook overal gefilmd.
En alle energie en tijd en geld die ze daarin steken zouden ze kunnen gebruiken om echte criminelen op te sporen, je weet wel, dat soort dat moordt en verkracht...
R2D2 schreef:Veel tegenstand tegen camera's en het schermen met "privacy" is te herleiden tot belasting ontduiking, creatieve boekhoudingen (en overspelige echtgenoten).
Nu is het al het morele vingertje : overspel.
Dat is zelfs niet eens strafbaar, maar met camera's kan je natuurlijk ook mensen aan de schandpaal nagelen die geen wetten overtreden.
Dat je overspel vermeldt, toont aan dat het ook voor dat soort misbruiken openstaat.

Je hebt nu goed in je kaarten laten kijken, R2D2 is dus voorstander van een politiestaat.
Eentje waarin de burger voortdurend in de gaten gehouden wordt, tot zijn seksleven toe.
R2D2 schreef:Ik vind privacy ook belangrijk, maar de term is in België een schaamlap geworden om allerlei misstanden verborgen te houden.
Laat me niet lachen, jij laat geen ruimte meer voor privacy.
R2D2 schreef:Ander voorbeeld : bodycams bij politie worden toegelaten, maar de camera's mogen niet permanent draaien. Weerom wegens privacy. In de praktijk betekent dat dat enkel de politieagent bepaalt wanneer de opname start. En de aanloop voorafgaand aan de opname hebben we dus niet terwijl dat belangrijk bewijsmateriaal is voor de burger als er bijvoorbeeld sprake zou zijn politiegeweld of uitlokking.
Onder druk van de politievakbonden (die duidelijk enkele potjes gedekt willen houden) werden deze bodycams dus éénzijdig gehandicapt.
Jij zou dus elke politieagent een bodycam geven, die dan voortdurend alles filmen?
Jij had moeten voorzitter van de DDR zijn, zeg.
R2D2 schreef:En zo wordt "privacy" dus telkens weer ingeroepen en misbruikt.
Wat is er "misbruik" aan om niet 24/24 gefilmd te willen worden?
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 123 keer
Recent bedankt: 5 keer

U bevestigt ongeveer alles wat ik aangehaald had.

En daarnaast impliceer je dingen die ik helemaal niet gezegd heb.
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”