Kom niet klagen als er binnen twee jaar een camera voor je deur staat

1207
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 63 keer
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer

Re: Kom niet klagen als er binnen twee jaar een camera voor je deur staat

Berichtdoor 1207 » 26 Aug 2019, 13:41

ub4b schreef:Toen ik IT studeerde had ik nooit vermoed dat ze het tegen ons gingen gebruiken. Kijk nu wat er in China & Hong Kong gebeurt..

China is een communistische dictatuur

ik wil het hier wel eens zien gebeuren dat de overheid privébanken probeert te verplichten om geen lening meer te geven aan iemand dieonline ergens kritiek heeft op reynders

dragonflo
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 16 keer
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer

Berichtdoor dragonflo » 26 Aug 2019, 13:46

ub4b schreef:
Overal tracking, AI, .... het wordt nog onze ondergang. Wat ooit fictie lijkt (skynet) komt steeds dichterbij. Wie een mening heeft tegen het systeem (zoals ik) wordt dan vroeg of laat de target van dit systeem. Onderdruk de waarheidszoekers.
Dat is nu toch al zo. Eerst hadden mensen kans om in Guantanamo te belanden. Al zeker een decennia worden mensen volledig geautomatiseerd doorzeeft in Pakistan door drones(ook in Jemen en Somalië) op basis van de algoritmes van de nsa. Een echte speeltuin.

DarkV
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 9 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer

Berichtdoor DarkV » 26 Aug 2019, 13:47

1207 schreef:China is een communistische dictatuur

Hong Kong is dat nochtans niet... wat niet is kan altijd worden (en dan krijg je die camera's niet meer weg).

Altijd verbazend hoe lichtzinnig mensen omgaan met hun privacy.

Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 466 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 449 keer

Berichtdoor Joe de Mannen » 26 Aug 2019, 14:06

een decennium, twee decennia

https://nl.wikipedia.org/wiki/Decennium

Het gaat inderdaad de verkeerde kant uit, maar om nu te komen zeggen 'ik ga er weer het slachtoffer van zijn', vind ik nogal een egoistische stelling. We zijn er allemaal slachtoffer van en, draai en keer het zoals je wil, als je slachtoffer bent geweest van een inbraak, heb je toch zelf wel graag dat er iets aan gedaan wordt. Al is het in veel gevallen een raket om een mug uit te schakelen, "dan is het zeker raak".

J.

ub4b
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 328 keer
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer

Berichtdoor ub4b » 26 Aug 2019, 15:05

Ik ben slachtoffer geweest van een inbraak, ze hebben ze nooit gevonden.

Ik ben ook slachtoffer geweest van een kerel die in mijn naam half België spamde met zijn radarverklikker zever, alle non-deliverable berichten kwamen dan in mijn mailbox, dat was drie dagen vechten met procmail. Alle bewijzen op cd gebrand, IP dader bekend, dat was een computerzaak die een smoesje vertelde dat zijn wifi gehacked was, en daar liep het spoor dan vast.

Ze zijn gewoon incompetent en ze doen geen moeite om echt te zoeken.

Enkel de makkelijke zaken die ontegensprekelijk bewijs opleveren zoals een pakezel kassaopstelling, zoals die peperdure trajectcontrole met ANPR palen, daar steken ze wel geld in. In Wetteren hebben ze ondertussen al 2x aan hetzelfde geld gegeven, want de oude pakezel opstelling met componenten van JAI hebben ze afgebroken, om nu hetzelfde pakezel systeem te gebruiken als op andere plaatsen, gekoppeld aan een nationale database.

Puur geldverspilling dus.

Lees eens het boek "rijke pa, arme pa", waarom de overheid zo slecht met ons geld omspringt.

Om de gewone burger te kunnen pakken hebben ze tegenwoordig het systeem van dwangbevelen, zij mogen je direct aanvallen zonder rechter, ze kunnen een deurwaarder je vermogen schade laten doen lijden, en als je wil aanvechten moet je zelf naar het gerecht stappen, wat vaak veel duurder is dan de GAS boete zelf. Belziek is een door en door rot en corrupt systeem.
Laatst gewijzigd door ub4b op 26 Aug 2019, 15:08, 2 keer totaal gewijzigd.

DarkV
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 9 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer

Berichtdoor DarkV » 26 Aug 2019, 15:07

Joe de Mannen schreef:als je slachtoffer bent geweest van een inbraak, heb je toch zelf wel graag dat er iets aan gedaan wordt. Al is het in veel gevallen een raket om een mug uit te schakelen, "dan is het zeker raak".

En dan zijn alle middelen toegelaten :bang: Straks allemaal een GPS tracker als enkelband... we moesten maar eens een potentiele inbreker zijn !?

heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 544 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer

Berichtdoor heist_175 » 26 Aug 2019, 15:27

1207 schreef:
ub4b schreef:Toen ik IT studeerde had ik nooit vermoed dat ze het tegen ons gingen gebruiken. Kijk nu wat er in China & Hong Kong gebeurt..

ik wil het hier wel eens zien gebeuren dat de overheid privébanken probeert te verplichten om geen lening meer te geven aan iemand dieonline ergens kritiek heeft op reynders

Dit komt toch aardig in de buurt:
https://www.apache.be/2017/05/24/hoe-en ... et-apache/
https://www.standaard.be/cnt/dmf20170524_02896938
https://www.knack.be/nieuws/belgie/boor ... 1566825620
Alle andere media hebben het ook opgepikt: HLN, GVA, DeMorgen, ...

Dat is dan van de partij die naar verkiezingen trok met "De Verlichting" en de dagen nadien ging koffiekletensen met anti-verlichting-adepten en racisten. Ik hoor Assita Kanko niet meer?
https://www.standaard.be/cnt/dmf20181213_04033471 - het interview - Assita Kanko - Schrijfster en activiste ASSITA KANKO (ex-MR) sluit zich aan bij de N-VA
https://www.standaard.be/cnt/dmf20181219_04047533 - Niet omkijken als de honden blaffen
Niet omkijken als de honden blaffen

De partij van Kanko heeft maanden met racisten en xenofoben aan tafel gezeten, onbegrijpelijk.

Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 466 keer
Uitgedeelde bedankjes: 449 keer

Berichtdoor Joe de Mannen » 26 Aug 2019, 17:41

DarkV schreef:
Joe de Mannen schreef:als je slachtoffer bent geweest van een inbraak, heb je toch zelf wel graag dat er iets aan gedaan wordt. Al is het in veel gevallen een raket om een mug uit te schakelen, "dan is het zeker raak".

En dan zijn alle middelen toegelaten :bang: Straks allemaal een GPS tracker als enkelband... we moesten maar eens een potentiele inbreker zijn !?

Natuurlijk niet.

Terug naar “Ander nieuws”