Betaalzenders hebben een negatieve invloed op kijkcijfers F1

Ander nieuws dat te maken heeft met topics die op userbase kunnen besproken worden
Plaats reactie
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

In meer en meer landen verdwijnt de F1 achter de decoder en dat beïnvloedt de kijkcijfers op een negatieve manier moet grote baas Chase Carey toegeven.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20180813_03660936
billeman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 24 okt 2007, 10:57
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer

Ik kijk al 30 jaar F1 en als ik daar een duur SportTV package moet voor betalen, dan is het gedaan met kijken. F1 is dan ook een stuk minder interessant tegenwoordig.

Maar zolang de RTBF en Duitse RTL er zijn zal ik nog wel kijken.
lukadad
Pro Member
Pro Member
Berichten: 409
Lid geworden op: 27 feb 2015, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 45 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb me een F1 TV jaarabo gekocht. Louter om de Stoffelmans aan het werk te kunnen zien, want in de gewone uitzending zie je de tragere auto's praktisch niet in beeld.

- De streaming is met horten en stoten, zowel tijdens de FP als Q. Tijdens de race lukt het meer niet dan wel om bvb. Stoffel te volgen.
- Volg je een F1-rijder, dan krijg je geen tijden door, wat wel jammer is, want de streaming komt ong. een minuut achter. Volg je de rondetijden via de F1 app, dan krijg je de tijden direct door. Vervelend kijken zo.
- De teamradio hoor je dan wel, maar ik weet niet of er daar ook een interval op zit en of je wel alles te horen krijgt.
Bij de laatste race in Hongarije kon je bvb. na de bandenwissel doodleuk horen dat ze aan Stoffel (die tot op DRS-afstand gekomen was van Alonso) vertelden dat Alonso nu rapper zou beginnen rijden. Jawadde, Alonso opeens drie seconden rapper dan zijn vorige ronde. (ronde 44-45, zie onderstaande link). Op een F1-forum kwam de opmerking dat het team aan Stoffel gezegd had dat hij geen DRS mocht gebruiken, achter Alonso. Dit heb ik echter nooit gehoord op de teamradio, dus weet ik niet wat er van aan is.
http://en.mclarenf-1.com/index.php?page ... o%20Alonso

- Het commentaar voor ons Belgen is in het Frans (Gaetan van de RTBF, en die ben ik al jaren gewend, dus dat stoort me niet).

Kortom, het zal de laatste keer zijn dat ik hiervoor betaal.
En ook omdat den Stoffel in zo'n k*t-team zit en volgend jaar hoogstwaarschijnlijk niet meer in de F1 zal rijden.
billeman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 24 okt 2007, 10:57
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer

Ja die service van F1 is nog altijd niet op punt spijtig genoeg.

En Gaetan slaat er regelmatig naast met zijn commentaar :)

Een beetje raar dat enkel in BE het UK commentaar niet beschikbaar is, is dat door de taalwetgeving misschien ? :P
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1078
Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 66 keer
Recent bedankt: 2 keer

Geen probleem mee, al die dure toestanden mogen gerust achter paytv verdwijnen, dan is er misschien wat meer geld/zendtijd om andere sporten uit te zenden. Zoals Glasgow en Berlijn, geen fan, maar heb er toch naar gekeken als ik eens naar de tv zag.
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3057
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ook spijtig dat Gaetan Vigneron z'n reclame-onderbrekingskes tegenwoordig lijkt af te stemmen op die van RTL.
billeman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 24 okt 2007, 10:57
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer

En de beelden van de wedstrijd tijdens de reclame zijn niet 1/4 van het beeld zoals hij altijd zegt, eerder 1/8
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1921
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 160 keer
Bedankt: 110 keer
Recent bedankt: 4 keer

Ik kijk zelf enkel zondag naar een Ziggo stream. Nu F1 in handen is van Liberty global, vrees ik meer voor een uitmelking en hoger circus gehalte. DJ Hardwell een F1 race laten opluisteren???
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”