is RSS dood ?

Ander nieuws dat te maken heeft met topics die op userbase kunnen besproken worden
Plaats reactie
pretkabouter
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 jan 2013, 20:28
Bedankt: 3 keer

Ik ben een enthousiaste gebruiker van een rss-app (feedly), waarmee ik op 1 plek alle recente nieuwsberichten van mijn interesses volg.
Is het niet gemakkelijk om de (kranten)koppen en korte inhoud te lezen, en swipend naar de volgende te gaan, of bij meer interesse direct naar het betreffende artikel te kunnen gaan ?

Echter, digg-reader houdt er binnenkort mee op, minder en minder sites bieden nog rss-feeds aan, ...

Hoe kan je tegenwoordig dan best je eigen nieuws (recente krantenkoppen, nieuwe berichten bij een twitter-hastag of -account en/of een soort newsalert bij een specifieke zoekterm, enz.) in 1 app voor mobiel, tablet en PDF verzamelen ?

Sommige apps zijn immers beperkt tot wat zij in hun lijst hebben, en daar zit weinig Nederlands (Vlaams) aanbod tussen.
Gebruikersavatar
Garpenlov
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 803
Lid geworden op: 24 okt 2014, 22:17
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 70 keer

Ik luister graag mee!

Want helaas heb ik ook al ontdekt dat veel van mijn webcomics gestopt zijn met RSS.
was wel een handige standaard
Vele zijn overgeschakeld naar twitter of facebook notifications.
ISP: Telenet 1000/40 (CV8560E -> Unifi UDM-B)
Mobiel: Orange Go+ / Samsung Galaxy S23
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4315
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 278 keer

Die is toch niet dood bv. https://userbase.be/forum/feed.php daar kun je toch nog alles volgen wat recent op het forum komt.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Ik lees dergelijke feeds wel eens in m'n browser... in IE ging dat prima, maar Edge heeft er ook geen ondersteuning meer voor.

Chrome kent het ook niet, Firefox dan weer wel... maar het aanbod aan RSS feeds neemt inderdaad af (geen idee of er nog Belgische kranten zijn die het hebben).
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

je kan toch van eender welke website zelf een RSSfeed maken, google maar eens hoe je dat kan doen...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 759
Lid geworden op: 29 nov 2011, 22:31
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 38 keer

ik gebruik google-melding...niet echt RSS maar toch handig.
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”