Geoblock vervalt binnen de EU

Ander nieuws dat te maken heeft met topics die op userbase kunnen besproken worden
Plaats reactie
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1421
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

Blijkbaar vervalt dit voorjaar de Geoblock binnen de EU. Wat betekent dat je ook buiten het land naar (bijna) alle tv programma's kan kijken alsof je thuis bent.
... vanaf april 2018 ook in het buitenland te bekijken. Vanaf begin die maand vervalt de ‘geoblock’ binnen de EU. Het houdt in dat je veel meer programma’s van Nederlandse zenders online kunt bekijken, ook als je een deel van het jaar in het buitenland zit. Of je nu vakantieganger, pensionado, expat of Nederlandse emigrant bent: je kijkt deze zomer naar alle tv-programma’s van thuis. ...
https://www.iculture.nl/nieuws/nlziet-a ... pa-kijken/

Ben benieuwd wat Proximus, Telenet, Orange, Vier, Vijf, VTM, Q2, één, Canvas, .... allemaal zullen uit hun duim zuigen om deze EU regel zo lang mogelijk te blokkeren en/of uit te stellen. We zijn al een derdewereldland binnen de EU, zie o.a. de eCommerce. Dus zullen ze dit ook tegen houden om binnen tien jaar te gaan janken.

Is wel een artikel uit Nederland, maar aangezien wij ook tot de EU behoren, veronderstel ik dat dit ook voor ons van toepassing is.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Ben benieuwd wat Proximus, Telenet, Orange, Vier, Vijf, VTM, Q2, één, Canvas, .... allemaal zullen uit hun duim zuigen om deze EU regel zo lang mogelijk te blokkeren en/of uit te stellen.
En waarom zouden Telenet, Proximus en Orange dingen uit hun duim zuigen om deze EU regel zo lang mogelijk te blokkeren en/of uit te stellen?
Wat een ongefundeerde opmerking.
We zijn al een derdewereldland binnen de EU, zie o.a. de eCommerce. Dus zullen ze dit ook tegen houden om binnen tien jaar te gaan janken.
hoeveel keer ben jij ondertussen gewisseld van wc-pot? Man zeg, wat ben jij negatief. Hoezo België is een derdewereldland?
AndrewBourgeois
Plus Member
Plus Member
Berichten: 108
Lid geworden op: 23 aug 2012, 23:29
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 9 keer

Het is niet geldig voor videos.

https://euobserver.com/digital/139964
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik kan muziekbos wel bijtreden in zijn redenering. Je hoort wel vaker op de radio of tv dat België voor 1 of ander feit door Europa op de vingers getikt wordt omdat bepaalde richtlijnen niet binnen de geldende termijn omgezet werden in nationale wetten. Vaak wordt België ook veroordeeld tot het betalen van boetes omdat die omzetting niet vlug genoeg gebeurt. En wat dat derde wereldland betreft: ook daar heeft hij overschot van gelijk. Op sommige vlakken leven we hier inderdaad nog in de Middeleeuwen.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 5998
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 506 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik denk dat je eens goed moet rondkijken, want middeleeuwse praktijken zie ik hier toch niet meer... ;)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

En ik dacht dat het 30 dagen zonder zagen en klagen was. :?
We hebben enorm veel geluk hier te wonen! Landen waar het beter is...? Ze zijn op 1, of laat ons zeggen 2, hand(en) te tellen. En ja, er zijn altijd dingen die beter kunnen. Dat is het verschil met zuurpuimen/azijnzeikers, die focussen op het slechte, niet op AL het goede.

Andere landen krijgen ook echt wel boetes van Europa hoor. Maar dat bv. Italië een boete krijgt omdat ze de richtlijnen qua luchtvervuiling niet halen, dat komt hier echt niet op het nieuws.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

devilkin schreef:Ik denk dat je eens goed moet rondkijken, want middeleeuwse praktijken zie ik hier toch niet meer... ;)
Alvast een openertje, en zo zijn er honderden voorbeelden die Middeleeuwse praktijken hier te lande goed illustreren:
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/ve ... p~adf64102
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 849
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 111 keer

In geval van middeleeuwse praktijken zou er zelfs geen proces zijn. Gewoon kop eraf en indien onschuldig, tja pech gehad.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1956
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

ddd schreef:En ik dacht dat het 30 dagen zonder zagen en klagen was. :?
Oei, je doet het nu zelf :-)

"En hoe gaat het met jou ?", de zo vaak gehoorde smalltalk op kantoor is deze maand nog onbenulliger als het antwoord zoals steeds is:
"Ik mag niet klagen" :lol:
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Dat het beter is hangt er vanaf van door welke ogen je dat bekijkt, da's relatief. België is geen derdewereldland, maar dat hangt er ook een beetje vanaf waar je gaat kijken. Er zijn heus plaatsen in België dat je denkt waar ben ik terecht gekomen.

Eigenlijk dat het niet of wel beter zou zijn op een ander is voor iedereen anders, .. da's maar wat je zelf verwacht en wilt. Maar als je denkt dat België een derdewereldland is dan denk ik dat je eens moet rondreizen, voornamelijk naar landen waar ze afraden naartoe te reizen.

Dan langs de andere kant denk ik dat het ook maar een sarcastische opmerking was, misschien moet iedereen het niet zo letterlijk nemen.

* 30 dagen zonder klagen? Dit is een forum speciaal om te klagen !? Het gross van de gebruikers die dit forum wil aantrekken zijn klagers.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

ddd schreef:En ik dacht dat het 30 dagen zonder zagen en klagen was. :?
"30 dagen zonder" begint toch wel absurde vormen aan te nemen. Straks worden we allemaal doodbrave watjes die slaafs opvolgen wat buitenlandse multinationals ons dicteren.

Ik hoop dat illegale praktijken toch nog mogen aangeklaagd worden.
Als je niet klaagt of protesteert, verlies je op termijn al je vrijheden.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5308
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 13 keer

Wat betreft VRT is er geen probleem. VRTNU werkt nu al overal, ook buiten de EU. Twee jaar terug kon ik Bevergem alleen bekijken via mijn VPN (Australie), nu (Ecuador) geen problemen.
VRT was al langer binnen de EU te bekijken (Journaal). In Mauritius "U kan dit programma niet bekijken op uw locatie", een beetje verder in Reunion werkte het wel.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
jollito
Pro Member
Pro Member
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 7 keer

on4bam schreef:Wat betreft VRT is er geen probleem. VRTNU werkt nu al overal, ook buiten de EU. Twee jaar terug kon ik Bevergem alleen bekijken via mijn VPN (Australie), nu (Ecuador) geen problemen.
VRT was al langer binnen de EU te bekijken (Journaal). In Mauritius "U kan dit programma niet bekijken op uw locatie", een beetje verder in Reunion werkte het wel.
Sommige programma's zijn niet bekijkbaar zonder VPN (bv. Before you Die dat op zaterdag wordt uitgezonden).
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”