Isoleren tot je niet meer kan telefoneren

Ander nieuws dat te maken heeft met topics die op userbase kunnen besproken worden
Plaats reactie
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/01/15 ... lefoneren/
Aan klanten die in hun woning geen goede ontvangst hebben, bieden ze tegen betaling een mobile coverage extender aan. Dat kleine apparaatje zorgt ervoor dat je tot in de verste hoeken van je huis je mobiele telefoon kan gebruiken. "Maar niet iedereen vindt het belangrijk om thuis mobiel te kunnen bellen", zegt Jan Margot van Proximus. "Klanten die een vaste telefoonlijn hebben, kunnen daarmee gratis bellen vanaf 17u en in het weekend, ook naar mobiele nummers."
Mij maak je nu toch niet wijs dat er geen andere oplossing mogelijk is, zoals de gewone wifi die de taak van de mobiele mast kan overnemen. Of is dat technisch zo moeilijk? #dtv
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Het bestaat... "Wifi calling"... maar de providers en je smartphone moeten het ondersteunen.

Het voordeel van de mobile coverage extender is dat het met alle toestellen werkt (ook oude dumbphones).

Telenet heeft hier blijkbaar verleden jaar een test (geen idee wat de huidige status is) met gedaan... https://www.iculture.nl/nieuws/telenet- ... llen-wifi/

Ook Proximus heeft er testen met gedaan maar deze zijn stopgezet... https://nl.forum.proximus.be/telefonie- ... ling-41170
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 23 keer

lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 78 keer
Recent bedankt: 1 keer

Voor Proximus had je een aparte app nodig, maar bij Telenet werkte het alleszins (op Telenet WiFree only). Ik vraag me af hoe het zit daarmee (idem voor voLTE).
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Wie een Fritzbox heeft kan ook een app installeren, Fritz!Fon. Daarmee bel je met je smartphone (Android of Apple) via de Fritzbox en de vaste lijn die op de FB is aangesloten. Kortweg: je smartphone wordt omgetoverd tot vast telefoontoestel. Werkt gewoon via de wifi verbinding.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
PHENOM
Plus Member
Plus Member
Berichten: 139
Lid geworden op: 18 sep 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

Zoals de Triiing app van Telenet dus?
Het grote nadeel is natuurlijk dat je nog altijd niet gebeld kan worden op je smartphone indien het bereik slecht is.
Laatst gewijzigd door TiTanium 17 jan 2018, 17:57, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: Fullquote = tegen de regels!
denkleine
Plus Member
Plus Member
Berichten: 182
Lid geworden op: 26 feb 2011, 00:05
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 12 keer

r2504 schreef: Het voordeel van de mobile coverage extender is dat het met alle toestellen werkt (ook oude dumbphones).
Niet volledig correct, bij Proximus moet het toestel 3G ondersteunen.
Komt inderdaad wel minder voor, maar zeker niet uitgesloten
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 74 keer

r2504 schreef:Het bestaat... "Wifi calling"... maar de providers en je smartphone moeten het ondersteunen.
Telenet heeft hier blijkbaar verleden jaar een test (geen idee wat de huidige status is) met gedaan... https://www.iculture.nl/nieuws/telenet- ... llen-wifi/
Het zou nu algemeen actief staan voor alle Telenet klanten, want ik heb deze optie op een iPhone SE gezien met Telenet mobile vorige week.
Zelf kan ik het niet testen, want ik heb Proximus.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

svenska schreef:Zelf kan ik het niet testen, want ik heb Proximus.
Is het dan ook beperkt tot de provider zelf ?
Rke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 249
Lid geworden op: 27 nov 2006, 23:35
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 12 keer

svenska schreef: Het zou nu algemeen actief staan voor alle Telenet klanten, want ik heb deze optie op een iPhone SE gezien met Telenet mobile vorige week.
Zelf kan ik het niet testen, want ik heb Proximus.
De knop ‘bellen via WiFi’ staat er inderdaad al maanden voor alle Telenet mobile klanten, maar de knop aan of uit zetten doet niks. Het is nog niet mogelijk deze functie te gebruiken!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

In elk geval is dat bellen via wifi met een smartphone in combinatie met een Fritzbox niet echt om naar huis over te schrijven. Je hoort precies een metaalachtige klank en vertraging bovendien.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”