Mobiliteitsapp 'Maas' kan autogebruik tot een derde terugbrengen

Ander nieuws dat te maken heeft met topics die op userbase kunnen besproken worden
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Om nog maar eens aan te geven wat voor klucht het OV is in Belgie;

Technologie De Lijn achterhaald voor ze werkt

En na 11 jaar durft men dan nog als excuus te spreken over een te late oplevering :bang:
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Ik vind die vergelijking tussen auto en OV qua kost/km altijd een klucht.
Hoe minder je je auto gebruikt, hoe duurder gereden km's worden. Dus rechtlijnig vergelijken is gewoon zever en bedrog. Ik rijd met mijn auto(otje) zo'n 5.000km per jaar. Ik zou die graag van de hand doen, maar dan kan ik mijn bij-job niet meer doen. Ik moet om 7.15u in Oudenaarde staan op vrijdag en zaterdag, dat vanuit Kortrijk. Ik woon op 3km van het station en mijn bestemming is op 3km van het station van Oudenaarde. Dus ofwel een vouwfiets kopen, deelfiets gebruiken of wegwerpfiets aan beide stations ofwel stappen. Ik zou bijna beter zijn om elke keer een hotel te boeken...
Tot zover de verantwoording van mijn wagen. :angel:

Als ik uittel wat dat ding me kost per km zal dat wel behoorlijk veel zijn. Dan lijkt OV dus niet meer dan logisch, economisch gezien. Als ik die wagen nu ook voor mijn hoofdjob zou beginnen gebruiken (ipv de fiets) wordt de kost van verzekering/aankoop/tax/keuring/... verdeeld over meer km's, dus is mijn auto plots interessanter qua km-prijs. :roll:

Voor werk-verplaatsingen staan er 2 wagens ter beschikking. Ik kijk altijd (als ik niet te veel mee heb) naar het OV en keer op keer is de ideale verwachte reistijd ver boven het wordt-case scenario van de auto. Zelfs Antwerpen centrum. Dan kan je OV toch bezwaarlijk een valabel alternatief gaan noemen... En dan zeg ik nog niets van de prijs.
Een dik jaar geleden mocht ik op bijscholing, de trein werd terugbetaald, de auto niet. Ik nam dus de trein. €43 heen-terug!!!
Je bent goedkoper met het vliegtuig naar Berlijn dan met de trein van Kortrijk naar Turnhout

En neem dan nog eens de planner van de NMBS:
Afbeelding
Er is dus één treinstation in Kortrijk... Vind het maar terug. :bang:

De tariefstructuur versta ik ook langs geen kanten... Waarom al die systemen? Gewoon iedereen 't zelfde.

Je zou bijna denken dat ze allen hun best doen om je weg te jagen.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Cadsite was je alleen?

Want 43 euro is wel veel.

als je alleen bent is het maximum dat je moet betalen heen en terug 15,4 euro ;)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

cadsite schreef:De tariefstructuur versta ik ook langs geen kanten...
Ik evenmin... enkel ticket heen en terug Brussel 15.2 euro ... een tienrittenkaart kost 77 euro (maw. 15.4 euro heen en terug) :bang:
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

boonpwnz schreef:als je alleen bent is het maximum dat je moet betalen heen en terug 15,4 euro ;)
Ik weet niet hoe jij hieraan komt, maar als ik op nmbs.be een H/T ticket bestel tussen Kortrijk en Turnhout, als volwassene zonder kortingen, is het wel degelijk €43.80.
@cadsite: in die dropdowns is de eerste entry het station, aangeduid met het B icoontje, de rest zijn bushaltes met een H icoontje. Maar om een of andere reden krijg jij die icoontjes precies niet te zien... Welke browser ?
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

boonpwnz schreef:Cadsite was je alleen?

Want 43 euro is wel veel.

als je alleen bent is het maximum dat je moet betalen heen en terug 15,4 euro ;)
Ik zuig dat dus niet uit mijnen duim é:
Afbeelding
Een ticket kan je binnenbrengen, twee ritten van een tienrittenkaart is al wat moeilijker.

edit: browser Opera
Laatst gewijzigd door cadsite 13 nov 2017, 14:14, in totaal 1 gewijzigd.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Een tienrittenkaart is 77 euro en zo kom ik op dat bedrag uit.

Ja je moet dan wel het opmaken in een jaar vanmet je de eerste keer hebt geschreven maar dan nog is het tamelijk voordelig.

Ik gebruik een gopass voor reisjes naar andere steden waar ik mijn abbonement van het werk niet kan voor gebruiken. Go pass is wel maar tot 25 jaar.

En moeilijker? Ik ka' het nochtans perfect op men werk als het voor werkzaken zijn dat ik niet men normale traject kan nemen.
Windy
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 nov 2017, 15:38

Als er mensen zouden carpoolen zou het al heel wat makkelijker zijn.

Ik doe het vaak met een collega, maar dan komen we onderweg nog twee collega's van dezelfde regio tegen :eek:
Zij willen echter niet carpoolen, want dat is ouderwets en kunnen ze hun muziek niet kiezen en niet bellen met hunne man en nog duizenden andere excuses.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6287
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 3 keer

Jij vindt het misschien maar 'excuses' maar voor velen zijn het wel geldige opmerkingen die steek houden, toch ?

Of is de tijd voorbij dat we onderweg mogen luisteren naar de muziek die we zelf kiezen ?

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

De muziek wel maar de gesprekken tussen ega's niet denk ik.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Joe de Mannen schreef:Of is de tijd voorbij dat we onderweg mogen luisteren naar de muziek die we zelf kiezen ?
Inderdaad... straks moet je met z'n allen op het bedrijfsterrein gaan wonen, mag je geen auto meer hebben, mag je je enkel nog verwarmen met een warmtepomp, ... en verder moet je braaf zijn en netjes je belastingen betalen :bang:
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9667
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

Straks staan we allemaal stil en is er tijd genoeg voor gesprekken met de partner :lol:

De groei van het verkeer kan niet meer langer tegen dit tempo dus er moet wel iets gebeuren. Uiteraard hoopt iedereen dat de ander zich wel zal aanpassen :roll:
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 971
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 63 keer

r2504 schreef:
Joe de Mannen schreef:Of is de tijd voorbij dat we onderweg mogen luisteren naar de muziek die we zelf kiezen ?
Inderdaad... straks moet je met z'n allen op het bedrijfsterrein gaan wonen, mag je geen auto meer hebben, mag je je enkel nog verwarmen met een warmtepomp, ... en verder moet je braaf zijn en netjes je belastingen betalen :bang:
Je lacht, maar we zullen er sneller zijn dan we denken. Niks mag nog. :bang:
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

r2504 schreef: Inderdaad... straks moet je met z'n allen op het bedrijfsterrein gaan wonen, mag je geen auto meer hebben, mag je je enkel nog verwarmen met een warmtepomp, ... en verder moet je braaf zijn en netjes je belastingen betalen :bang:
Lach maar, maar ik zou er voorstander van zijn om bedrijfsvoorheffing en sociale bijdragen persoonsgebonden te maken, en te laten afhangen van de afstand en de filegevoeligheid en de transportkeuze van de werknemer tov zijn werkplek.

Op die manier maak je het voor werkgevers en werknemers aantrekkelijker om andere transportmoda te kiezen en om dichter bij huis werk te zoeken / werknemers dichterbij te gaan zoeken.

wil je daarentegen per se in aalter wonen en in brussel gaan werken, doe maar, maar het zal je werkgever en jezelf een pak geld kosten als je die afstand met de auto wilt afleggen. Neem maar de trein of ga dichterbij werken.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Dus bedrijven die het moeilijk hebben met geschikte mensen te vinden en verder kijken dan onder de kerktoren ga je extra straffen omdat ze mensen willen tewerkstellen.

Is dit een wedstrijd voor de meest absurde ideeën ? Niemand verliest graag tijd, niemand gaat graag in de file staan, iedereen wil een job naast de deur, ... wees dan niet zo simplistisch voor te stellen alsof we er allemaal op kicken om dat niet te hebben :bang:

Waarom ben ik eigenlijk nog zo gek van mij in te zetten, veel belastingen te betalen, ... ik zou beter onder m'n eigen kerktoren gaan stempelen en rustig wat in het zwart bijverdienen... iedere tevreden dan of toch niet ?
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

Hoezeer je het ook in het belachelijke trekt... Ga eens kijken op de brusselse ring en de invalswegen naar brussel, en de antwerpse ring en de invalswegen naar antwerpen.

Je maakt me niet wijs dat al die mensen daar voor hun plezier staan? Neen, die staan daar omdat hun werkgever "voor hun imago" in een stad wegkruipt, waardoor het algemene fileleed alleen maar groeit. En jullie volgen allemaal als gedwee vee in de heilige gemotoriseerde koe.

Dus inderdaad, bestraffen. Oftewel dokken ze, oftewel zien ze hun werknemers vertrekken, oftewel zien ze eindelijk het licht en stoppen ze met brussel en antwerpen (en andere steden) te verheerlijken en massaal daarnaartoe te trekken.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Flash en wat is het alternatief?

Ik neem de trein en de laatste maanden is de stiptheid beneden alle peil. Elke dag moet je vertraging rekenen zowel sochtends als savonds. Bijna elke trein heeft er last van.

Als je weet dat ik 1u35 onderweg ben en mijn treinrit door vertragingen werd opgekrikt naar meer dan 2 uur vandaag dan weet je genoeg.
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

En met de auto zijn reistijden voorspelbaar? Niet dus.

Ik zit veel liever in een trein, dan kan ik nog wat productief zijn, dan in een auto aan te schuiven tussen alle andere schaapjes.
(Ik krijg het overigens gewoon op mijn zenuwen alleen van het feit dat je in een auto je tijd nutteloos zit te verschijten, laat staan van al de rest rondom je.)

Maar het alternatief? Dat men eens stopt met massaal elke dag zoals lemmings naar brussel/antwerpen/noem maar op te migrereren voor 8 u en savonds weer terug. Het is een vicieuze cirkel, iedereen blijft lemming spelende, alle bedrijven blijven samenhokken in een paar steden, dus nog meer lemmings. Decentraliseren, druk op infrastructuur verspreiden en van de steden terug meer leefwereld dan werkwereld maken waar in het weekend alles stilvalt in hele wijken...

Maar goed, blijkbaar doet iedereen graag mee aan massaverplaatsingen, 10 keer per week, met hun volle zin en motivatie.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Flash dat zeg ik ook weer niet maar er is buiten jou idee geen deftig alternatief.

Ik ben al vanwege de trein minder gaan werken. Ik werk nu 30 uur (36 uur stelstel).

Mocht ik opeens dichter kunnen werken graag maar dat is niet simpel. Feit is ook gewoon dat ik niet wil bespreken hier op het forum waarom dat zo is.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Sinds kort mogen we eindelijk van thuis werken.
Wat een heerlijkheid :).
's Ochtends 1u langer in bed, met de kinderen aan tafel ontbijten én tegelijkertijd om 16u nog mijn auto gaan wisselen vandaag.

Levenskwaliteit +2.
Maar niet iedereen kan/mag dat.

Nadeel: ik hang 3-4u per dag aan de telefoon, in meetings.
Maar dat neem ik er wel bij.
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

Boonpwnz: Alle respect voor persoonlijke situaties natuurlijk, je moet niet alles hier uit de doeken doen!

Maar ik heb door de jaren als consultant al wat watertjes doorzwommen, en ik heb een hekel gekregen aan een aantal dingen...
-Firmawagens
-Files
-Bedrijven die denken dat belgie uit niets meer bestaat dan 2 grote steden.
-Centralisatie van bedrijven en federale diensten in brussel.
-Mensen die als lemmings elke dag dezelfde dingen doen en zelfde wegen afleggen zonder dat in vraag te stellen.

uiteindelijk, draai of keer het hoe je wilt, de overgrote meerderheid (uitzonderingen daar gelaten) van de daily traffic-grind lemmings heeft het zelf in de hand he. De paar uitzonderingen daar gelaten.
Maar niemand neemt de koe bij de horens, de mensen zelf niet, de regering ook niet, dus we zijn gedoemd om bij de status quo te blijven he.

Vroeger reed ik graag met de wagen. Tegenwoordig neem ik zelfs prive zoveel mogelijk het openbaar vervoer, omdat ik zelfs na een paar dagen per week de auto te nemen het gewoon kotsbeu ben.

@Heist_175: Prijs u gelukkig idd! Homeoffice en flexuren zijn momenteel bij de grotere voordelen die men kan krijgen. Ik combineer flexuren en overuren met homework om zo toch mijn workload gedaan te krijgen, maar wel minstens 1 halve dag per week extra voor mezelf te hebben. En dat lukt wonderbaarlijk goed, en dat heeft idd een niet te overziene impact op levenskwaliteit!
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

heist_175 schreef:
Levenskwaliteit +2.
Maar niet iedereen kan/mag dat.
Ik zou graag thuis werken en mag dat ook van men baas. Maar dan zou ik elke dag dat ik thuis werk een verhuiswagen moeten meedoen.

Alles is nog op men bureau met papier...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

FlashBlue schreef:Neen, die staan daar omdat hun werkgever "voor hun imago" in een stad wegkruipt, waardoor het algemene fileleed alleen maar groeit.
Ik heb diverse klanten en velen van hen zitten in de rand van de grootsteden... ook daar (misschien moet je dus eens nader specifiëren naar waar je de bedrijven wil doen verhuizen - tenzij je Oost-Europa bedoelde ?) heb je dezelfde problemen, wacht nee ze zijn nog groter want openbaar vervoer is voor die locaties helemaal een utopie !
FlashBlue schreef:En jullie volgen allemaal als gedwee vee in de heilige gemotoriseerde koe.
Je mag me altijd een alternatief bezorgen... ik zal je m'n loon en extra legale voordelen bezorgen. Of wacht, je gaat mij en m'n werkgever eerste zodanig straffen dat m'n kinderen misschien ooit naast de deur kunnen werken (als er tenminste na al het gepest nog bedrijven overblijven).

Ik doe trouwens 40% van mijn verplaatsingen met het OV (de trein) en heb het geluk op 1.9 km van het station te wonen, en de klant zit zelfs op 50 meter van het station... en toch ben ik onderweg van 6u40 tot 18u om acht uurtjes te werken !
FlashBlue schreef:Dus inderdaad, bestraffen.
Dergelijke manier geeft pas aan hoe absurd het idee is en dat je gewoon geen deftige oplossing hebt... straffen is gewoon in het wilde in het rondslaan (iets wat we zelfs niet meer willen bij onze kinderen in het onderwijs).
FlashBlue schreef:En met de auto zijn reistijden voorspelbaar? Niet dus.
Inderdaad... maar het OV is al minder flexibel dan de wagen dat iedere minuut vertraging er één teveel is.

Als ik de constante ellende van vertragingen dan toch moet ondergaan dan doe ik dat liefst in een aangename omgeving (waar ik trouwens wel productief kan zijn met telefoontjes wat niet echt kan in de trein).
FlashBlue schreef:Ik zit veel liever in een trein, dan kan ik nog wat productief zijn
Productief op de trein... met Sudoko's oplossen of wat ? Je kan met moeite deftig zitten :lol:
FlashBlue schreef:Decentraliseren, druk op infrastructuur verspreiden...
Het is een deel van de oplossing maar je manier waarop is typisch van één van iemand die er zelf geen last van heeft. Het is namelijk altijd mooi te roepen hoe hard dat je iemand anders moet straffen als je zelf buiten schot blijft.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

r2504 schreef:
Je mag me altijd een alternatief bezorgen... ik zal je m'n loon en extra legale voordelen bezorgen. Of wacht, je gaat mij en m'n werkgever eerste zodanig straffen dat m'n kinderen misschien ooit naast de deur kunnen werken (als er tenminste na al het gepest nog bedrijven overblijven).

Ik doe trouwens 40% van mijn verplaatsingen met het OV (de trein) en heb het geluk op 1.9 km van het station te wonen, en de klant zit zelfs op 50 meter van het station... en toch ben ik onderweg van 6u40 tot 18u om acht uurtjes te werken !

ohh ik woon op een kleine 10 minuten wandelen van het station en op 15 minuten wandelen van het werk.

Ben ook onderbaan maar dan van 6u20 tot 18u30. Dit met 7u30 te werken dus geen 8 uur.
Snap dus je frustratie.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Gek dat er niemand gesuggereerd heeft dat "de andere" jaloers is op zijn bedrijfswagen?
Of dat de bedrijfswagen als beloning dient voor de flexibiliteit.
:angel:
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

heist_175 schreef:Gek dat er niemand gesuggereerd heeft dat "de andere" jaloers is op zijn bedrijfswagen?
Of dat de bedrijfswagen als beloning dient voor de flexibiliteit.
:angel:
Dat zal je van mij nooit horen, in geen van beide richitngen, want ik heb zelf zo een onding tegen wil en dank.

VB'tje, 3 j geleden een project in brussel centrum. Bedrijfswagen heeft een jaar in de garage gestaan hier thuis, want ik ga nu eenmaal veel liever met de trein, zelfs al moet ik dan een 20tal minuten wandelen in Brussel. (tegen dat ik op kantoor was, was ik uitgewaaid en wakker, en savonds was ik het werk vergeten tegen dat ik op de trein zat, ook een voordeel dus)

Wat ik daarentegen wel zeg: Het probleem met bedrijfswagens is dat ze , net zoals alles samenhokken in brussel, het probleem alleen maar voeden, en dat mensen gedwee erin meegaan.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

FlashBlue schreef:Wat ik daarentegen wel zeg: Het probleem met bedrijfswagens is dat ze , net zoals alles samenhokken in brussel, het probleem alleen maar voeden, en dat mensen gedwee erin meegaan.
Ik heb klanten over gans Vlaanderen zitten en de problematiek is OVERAL hetzelfde. Het enige verschil is dat grootsteden nog een enigszins beperkt (ik vind het juiste woord niet om te omschrijven dat ik drie uur onderweg ben om acht uur te werken) OV hebben.

Ik vrees dat je dus een zeer enge kijk op het probleem hebt (vandaar ook je enge "oplossing")... trouwens moesten deze bedrijven morgen in Beveren, Dendermonde, Geel, Puurs, ... zitten dan... oh wacht, dan heb ik dus hetzelfde probleem als naar Brussel rijden want daar zitten oa. een deeltje van m'n klanten en daar is ook overal file (en helemaal geen OV van hieruit).

Stop dus aub met je gratuite oplossingen voor te stellen als de heilige graal.
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

Je overdrijft enerzijds je eigen wereldbeeld en extrapoleert het naar anderen, omdat je zo hard gefocust bent op je auto, dat je niet wil meewerken aan een oplossing.

Je durft zelfs stellen dat het probleem overal hetzelfde is. Ja natuurlijk, er staat smorgens ook 3 uur file rond puurs, net zoals rond brussel? En van Gent naar Dendermonde of van St niklaas naar hamme is men ook 3u onderweg net zoals st niklaas-brussel?

Ik dacht het niet. Maar decentralisering kan natuurlijk niet werken, als je je overal files en problemen gaat inbeelden om toch maar het concept "allemaal aanschuiven naar brussel" te verdedigen he.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Tjah ik snap t ook niet goed. Laat een grote werkgever (kom, Proximus) weg gaan uit Brussel en we zetten deze in Aalter. Dan heb je wel wat treinen per dag dus dat is geen probleem. Maar de mensen die geen trein kunnen nemen (Aalter is enkel bereikbaar via Brussel/Gent of Brugge/Oostende) gaan dan een hele file vormen naar dat Proximus gebouw in the middle of nowhere?

Qua ligging (en dan bedoel is puur op basis van ligging) is Brussel interessant voor centraal te liggen in België en is Antwerpen interessant voor centraal te liggen in Vlaanderen.

Vanuit Merelbeke (waar ik vroeger woonde) is Brussel al een uur sporen...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

FlashBlue schreef:Je overdrijft enerzijds je eigen wereldbeeld en extrapoleert het naar anderen
Oh en jij doet dat niet ? Je doet het evenzeer en erger nog, je gaat het als basis gebruiken om alle anderen te straffen :eek:
FlashBlue schreef:omdat je zo hard gefocust bent op je auto, dat je niet wil meewerken aan een oplossing.
Moest m'n focus daar zo hard op liggen dan nam ik niet voor 40% van m'n verplaatsingen het OV !

M'n focus ligt gewoon op zo efficiënt mogelijk men werkverplaatsingen te doen... iedere minuut onderweg met welk transportmiddel naar waar dan ook is een verloren minuut.
FlashBlue schreef:Ja natuurlijk, er staat smorgens ook 3 uur file rond puurs, net zoals rond brussel?
Niet overdrijven... ik ben een periode met de wagen gaan werken en stond op de parking aan Pachéco wat hartje Brussel is maar 3u file ? Ik had zelfs dagen dat ik er sneller was dan met de trein, alsook dagen dat ik er langer over deed (maar dan tenminste zonder de ellende van het OV erbij te moeten nemen).
FlashBlue schreef:En van Gent naar Dendermonde of ...
Gent - Dendermonde versus Brussel is ook maar de helft van de afstand... maak de vergelijking eens met andere locaties die op dezelfde afstand van Gent liggen als Brussel (tenzij je ervan uitgaat dat ieder bedrijf in JOU achtertuin ligt, maar als we dat allemaal gaan eisen hebben we evenzeer een probleem).
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Gelukkig straffen de autorijders de rest (en henzelf) niet met
- congestie
- vervuiling (CO2, NOx, ...)
- doden en gewonden op de weg

We blijven gewoon keihard hetzelfde doen!
Leve de stilstand!
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6287
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 3 keer

Een trein stoot niks uit... de electriciteitscentrale ook niet... de bus ook niet...

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Neem maar mee in de berekening hé :).
Hoeveel DeLijn aan diesel verbruikt en hoeveel reizigerskilometers ze doen.
Idem de trein.

Wie weet valt er iets uit te leren :).
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

De trein is wel puur elektrisch dus stoot veel minder uit dan de lijn.

Maar om die treinen te maken stoot je wel wat uit.

Ik denk dat we best een studiedienst van 100 man samenstellen hiervoor...
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6287
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 3 keer

https://www.delijn.be/nl/overdelijn/org ... uigen.html

Maar er wordt volgens mij geen rekening gehouden met lege bussen op dalmomenten...

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2968
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 165 keer
Bedankt: 265 keer
Recent bedankt: 1 keer

r2504 schreef: Ik doe trouwens 40% van mijn verplaatsingen met het OV (de trein) en heb het geluk op 1.9 km van het station te wonen, en de klant zit zelfs op 50 meter van het station... en toch ben ik onderweg van 6u40 tot 18u om acht uurtjes te werken !
oeioeioei

zoude dit wel posten op een openbaar forum
gij rijdt tegenwoordig al de helft van de tijd met de trein
en uw flexibiliteit naar de wergever dan, waarvoor je uw bedrijfswagen "verdient" :roll: :angel:

Dus eigenlijk ben je al geëvolueerd naar een halve salariswagen :cop:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Oei, nu ben je echt jaloers aan het worden dan :lol:

Wees gerust, projecten zijn altijd van tijdelijke aard... dan ben ik terug van het ellendige OV af.

Daarstraks was er nog een interview op de radio met iemand die fervent OV gebruiker was en het gewoon niet langer meer zag zitten. Ik geloof dat hij voor z'n laatste 44 ritten al aan meer dan 1000 minuten vertraging zat en meer dan twee uur onderweg was terwijl hij hetzelfde met de wagen op ongeveer een uur kon doen (dan ben je wat mij betreft gewoon dwaas).
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

r2504 schreef:(dan ben je wat mij betreft gewoon dwaas).
Er zijn anders wel genoeg valabele redenen te bedenken.
-geen rijbewijs
-economisch (OV terugbetaald, auto niet)
-grote lezer.
-bang om ver te rijden of in ongekende buurt
-...
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6287
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 3 keer

ongekende buurt, tja, dat verandert toch vanzelf als je er elke dag naartoe rijdt ?

Nu ja, ik zou al blij zijn moest iedereen die ergens bang voor is van de baan blijven...

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Joe de Mannen schreef:ongekende buurt, tja, dat verandert toch vanzelf als je er elke dag naartoe rijdt ?

Nu ja, ik zou al blij zijn moest iedereen die ergens bang voor is van de baan blijven...

J.
Ik spreek niet voor mezelf é. Ik hoor dat gewoon veel in mijn buurt. Ik vind dat zelf ook eigenaardig, maar ja...
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”