Gaat er hier nog iemand wakker worden?

Ander nieuws dat te maken heeft met topics die op userbase kunnen besproken worden
Gesloten
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Userbase een hackje gehad?
Gebruikersavatar
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1257
Lid geworden op: 29 jun 2006, 10:43
Locatie: Zemst
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 26 keer

Niet dat ik weet, maar ik ben wakker en onze "vriend" zijn posts aan het verwijderen.
Afbeelding
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 887
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 28 keer

Zou recaptcha gecombineerd met een post cooldown periode of manuele activatie van de eerste post van een account niet kunnen helpen?
Gebruikersavatar
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1257
Lid geworden op: 29 jun 2006, 10:43
Locatie: Zemst
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 26 keer

Dunno, spambots zijn tegenwoordig in staat vanalles te omzeilen.

Ben er zeker van dat onze admins hier al de nodige denkoefeningen rond gemaakt hebben. Most important nu is, its clean again :)

Ik duik mijn bedje in :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6437
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Om 2:15 posten "gaat er nog iemand wakker worden" zonder enige aanduiding van de non-verbale communicatie... Some people :)
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

Exact Selder.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Wakker worden... jullie sliepen al vroeg want ik heb het gemeld rond 1u dacht ik :lol:
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

Dan slaap ik idd al lang :)

Sommige mensen werken overdag, en slapen snachts ;-)
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5308
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 13 keer

?? Iets meer uitleg?
Ik ga er van uit dat het om spam ging?
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

selder schreef:Om 2:15 posten "gaat er nog iemand wakker worden" zonder enige aanduiding van de non-verbale communicatie... Some people :)
Sommigen hier hebben geen gevoel voor ironie. :roll: eerder nogal lange tenen.
Het was helemaal niet als kritiek op de mods/admins bedoeld, maar de spam begon een beetje de spuigaten uit te lopen. Als je dat dan meld en er is per toeval iemand wakker kan er tijdig iets aan gedaan worden. Als er nog eens zo'n spamaanval komt in de toekomst zal ik gewoon zwijgen. Is dat dan beter?
Edit : @0n4bam het was inderdaad een spamaanval die al even aan de gang was. Sommige mensen werken 's nachts en zien dat dan verschijnen en melden dat. De titel was voor sommigen niet zo gepast, maar het voornaamste is dat het opgekuist is.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6437
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Ironie werkt niet via tekst... Ironie werkt alleen als je de non-verbale communicatie meekrijgt, en die haalt niemand uit je titel. Niemand zal denken “hij zal het ironisch bedoelen”, kijk naar de duimpjes van mijn post hierboven, niemand heeft je bericht begrepen zoals jij het bedoelde...

Dus moet je de non-verbale communicatie verduidelijken aan de hand van smilies of op een andere manier... Of hetgeen je wil zeggen op een hele andere manier verwoorden.

Je zit toch niet sinds gisteren op een forum, dit is allemaal geen rocket science hoor, dat zou je nu toch al allemaal door moeten hebben.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Ironie werkt wel via tekst. De titel was bedoeld om snel op te vallen tussen de spamaanval. Het is iets anders zeggen/schrijven dan je bedoelt. Lees er de definitie maar op na. Maar volgende keer trek je je plan maar met je forum.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6437
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Ironie (uit het Grieks: εἰρωνεία (eirooneia) = geveinsde onwetendheid) is een stijlfiguur waarbij dat wat klaarblijkelijk gezegd of getoond wordt, afwijkt van dat wat bedoeld wordt. Zodoende is ironie veelal alleen herkenbaar voor de geoefende of ingewijde verstaander. Ironie ontleent haar effect aan een bepaalde ambiguïteit in taalgebruik (verbale ironie) of situatie (situationele ironie) of een combinatie van beide. Om het verschil tussen het gezegde en het bedoelde uit te drukken, kan de ironie gebruikmaken van verschillende andere stijlfiguren, zoals sarcasme en understatement. Met gezichtsuitdrukkingen en intonatie kan de gebruiker van ironie aan de verstaander extra hints geven dat zijn uitspraak niet letterlijk bedoeld is.
Ik heb de belangrijkste deeltjes in het vet gezet voor moest je niet alles willen lezen.

Nu dat ik de voorbeelden op wiki lees, zie ik nog veel minder de ironie in uw titel. Haha, OH THE IRONY :p :p

Oh my wow ... ik lees even verder op wiki:
Ironie veroorzaakt nogal eens misverstanden. Met name in geschreven teksten. Zuivere geschreven tekst kent immers intonatie noch lichaamstaal, net díe signalen die bij persoonlijke communicatie (irl) duidelijk maken of een opmerking al dan niet ironisch is. Wanneer niet overduidelijk het tegengestelde waar is, kan het zodoende heel lastig zijn in te schatten of iets al dan niet ironisch bedoeld is. Dit kan vermeden worden door een :-) (smiley) bij het ironische te plaatsen. Dit is vooral gebruikelijk op teksten op het internet, maar niet in de literatuur.
BAM! :p
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Ja Selderke, het is al goed. Je bent geraakt in je modje-zijn.
Je hebt de aanval niet zien gebeuren want je zat op een andere planeet, dus kan je niet beoordelen hoe de toestand was. Bedoeling was om zo snel mogelijk de aandacht van een mod te trekken.
Jij opent dan in de morgen de oogjes, de spam is al verwijderd en dan trek je van leer. Je doet maar. Ik lig er in ieder geval niet wakker van wat jij daarover denkt.
De melding is gebeurt en misschien moet je er eens over nadenken hoe je je forum in de toekomst kunt beschermen tegen dit soort aanvallen, dan doe je nog iets nuttigs met heel dit gegeven.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6437
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Mijn mod zijn staat hier helemaal los van hoor en ik ga meestal slapen om 22h30 en sta op om 06h.

Ik probeer je alleen maar duidelijk te maken dat je communicatie door heel veel mensen verkeerd begrepen wordt/werd/zal worden, en niet iedereen de moeite zal nemen om je daarop te wijzen.

Het zou je ook sieren moest je daadwerkelijk lezen wat ik schrijf (allez kom, "plak" :p )
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Selder ik vind het gewoon raar dat je het zo verkeerd opvat. ik las die post nadat de spam werd verwijderd en ik vond niet dat het aanvallend overkwam?

Als er iemand zich stoort aan de spam en dan nog snachts dan kan ik zo een reactie wel begrijpen imo.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Topic mag voor mijn part op slot en/of verwijderd worden.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16726
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 573 keer
Bedankt: 770 keer

Inderdaad, waar komt dit aanvallend gedrag ineens vandaan zeg?
Gesloten

Terug naar “Ander nieuws”