Vlaanderen gaat slimme koppen in het buitenland halen

Ander nieuws dat te maken heeft met topics die op userbase kunnen besproken worden
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gluurbuur
Plus Member
Plus Member
Berichten: 130
Lid geworden op: 12 mei 2014, 14:06
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 38 keer

Ik vrees dat dit voornamelijk zal zorgen voor neerwaartse lonen in verschillende sectoren:

"Er is momenteel een tekort aan 9.000 IT'ers in ons land. We kunnen die niet in één jaar vormen. Er is dus nood aan een gerichte migratie van technische profielen. Uit Azië, de VS, Australië, maar waarom ook niet uit Afrika? Het probleem is dat er nogal wat belemmeringen zijn om buitenlanders aan te trekken. Die moeten we wegwerken."

Bron:
- https://www.demorgen.be/binnenland/vlaa ... -b71a9217/
- https://www.hln.be/de-krant/gezocht-m-v ... ~a44cc77f/
Probeer de Europese zoekmachine Qwant: https://www.qwant.com/
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Zoveel slimme koppen uit het buitenland heb ik hier nog niet gezien... wel werken ze voor een kommetje rijst.
road rebel
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 24 jun 2015, 14:28
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

Telt Wallonië ook als buitenland? :-D
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

r2504 schreef:Zoveel slimme koppen uit het buitenland heb ik hier nog niet gezien... wel werken ze voor een kommetje rijst.
Dan heb je nog niet goed rond gekeken. Op mijn werk hoor ik nog heel zelden Nederlands praten door mensen die aan onze proces systemen werken. Deze week waren er nog Oekraïners en Russen aan de slag om een DCS systeem om te bouwen. Allemaal mensen die permanent in de Benelux gestationeerd zijn.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Je begrijpt me verkeerd... ik zie ze wel, maar het niveau laat vaak te wensen over.

Ik werk trouwens regelmatig samen met Indiërs en Oost-Europeanen.
Tinky
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 okt 2017, 21:36

Ik merk vaak dat ze de theorie wel goed beheersen, maar de implementatie is vaak om te huilen...
Grotendeels omdat de communicatie in een slecht verstaanbare taal verloopt.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Probleem is dat ze inderdaad een veel te theoretische benadering hebben en totaal niet nadenken.

Specificaties moet je dus tot op het laatste detail uitwerken en zelfs dan loopt het vaak nog fout omdat ze alles echt letterlijk nemen.

De weinig goede die er tussen zitten die verdwijnen (job hoppen) dan weer na enkele maanden want die kijken natuurlijk ook naar de centen.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Ik moet zeggen dat ik die ervaringen niet heb, maar dat komt waarschijnlijk omdat het zeer gedefinieerde systemen zijn waarmee gewerkt wordt. Yokogawa bijvoorbeeld.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Haha, kan ook wel meespreken van Indiërs... De locals zijn er dan ook niet over te spreken. Zijn meer bezig die mannen bij het handje te houden en hun gebriel te fixen dan wat anders. Ook grappig die cultuurverschillen. Stel aan een Indiër vooral geen ja/neen vraag want blijkbaar antwoorden die altijd ja omdat neen blijkbaar beledigend is.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 16 keer

Ach.
Wij werken ook met heel wat Indiërs. Ja er zijn er die altijd "ja" antwoorden, meer als "ik heb het gehoord" dan "ik heb het begrepen" of "ik ga ermee akkoord", maar wij hebben ook heel wat Indiërs (of andere nationaliteiten) die mee nadenken op het hoogste niveau.
Ik heb het over zowel "landed resources" (in principe tijdelijke werkvergunning) als over mensen die permanent in BE wonen.
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”