Helft Antwerpenaren straks van buitenlandse afkomst

Ander nieuws dat te maken heeft met topics die op userbase kunnen besproken worden
Gebruikersavatar
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3442
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer

10 jaar geleden ook al zoiets meegemaakt. Jongeren (rarara van welke origine) stonden gewoon de rijdende trein waar ik inzat te bekogelen met zware stenen. Gevolg: ruiten die sneuvelden, politie ter plaatse (jongeren al lang weg natuurlijk) en ik veel te laat waar ik moest zijn.

Maar t is de uitzondering natuurlijk... Laat me niet lachen.
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Strafbare feiten gepleegd, niemand opgepakt. Dat is al jaren zo. N-VA'er op Binnenlandse Zaken, CD&V'er op Justitie. Laksheid. En dan nog eens extra besparen op openbaar vervoer, politie en justitie.

Wakker worden, de maatschappij gaat alleen beter worden als Groen een absolute meerderheid haalt.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6784
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 2 keer

Nog nooit zo hard moeten lachen op een maandag donderdagmorgen.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Muziekbos schreef:Voor de correcten onder ons ... nog een verhaaltje voor het slapen gaan ...
> betere dekking voor het noodsignaal, wat als het nog erger werd?
> crapuul, dus oppakken en veroordelen?

Maar opnieuw: wat is het verschil met hooligans en met sommige havenarbeiders die gaan betogen?
Of met extreem rechts of links dat betoogt waar ook ter wereld (Davos, US, ...)

In een rechtstaat is het nochtans simpel: de wet geldt voor iedereen. Als je die overtreedt, volgen er sancties.
Als dat toch niet zou gebeuren, moet je klagen bij de politie of de burgemeester.

Tenzij je een Catalaan bent, dan mag je de grondwet gebruiken als WC-papier en alsnog krijg je steun :angel:
Gebruikersavatar
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3442
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer

http://m.knack.be/nieuws/belgie/jan-ley ... 19085.html

Jan Leyers zijn ogen zijn ook al opengegaan precies...
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9667
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

Allemaal weer vrij :bang:

Op iedere hoek van een winkelstraat in Brussel en Antwerpen staan militairen hun tijd te verdoen maar het openbaar vervoer veilig laten verlopen is er teveel aan. Die gasten moesten allemaal in de bak zitten terwijl men de rekening opmaakt. Wat voor een signaal geeft men nu? tot volgende week?

Het is trouwens niet de eerste keer dat op die lijn problemen zijn maar men past steeds dezelfde houding toe, niets doen tot het totaal uit de hand loopt. We hebben exact hetzelfde gezien met de hooligans, een fenomeen dat ook opnieuw op komt. Hopelijk promoveert Beerschot niet want dan is het ieder week weer kermis.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5308
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 13 keer

Ben eens benieuw wanneer hier een slotje op komt. :roll:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

on4bam schreef:Ben eens benieuw wanneer hier een slotje op komt. :roll:
Oei... teveel feiten ?
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5308
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 13 keer

r2504 schreef:
on4bam schreef:Ben eens benieuw wanneer hier een slotje op komt. :roll:
Oei... teveel feiten ?
Nee hoor, wel selectieve feiten.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

on4bam schreef:Ben eens benieuw wanneer hier een slotje op komt. :roll:
Past het niet in je kraam? De ontkenning blijft.
Tttsss
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Dizzy schreef:Allemaal weer vrij :bang:
Dat is een keuze van justitie.
Het is de onderzoeksrechter die aanhoudingen uitvaardigt.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9667
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

Blijft onverantwoord als signaal.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5308
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 13 keer

Unicorn1 schreef:
on4bam schreef:Ben eens benieuw wanneer hier een slotje op komt. :roll:
Past het niet in je kraam? De ontkenning blijft.
Men plaatst geen links over hooligans die bussen aanvallen.
Men plaatst geen links over Antwerpse flikken die een haatgroep hebben op Whatsapp.
Men plaatst geen links over Antwerpse flikken die illegalen beroven en mishandelen.
Men plaatst geen links over witteboord criminelen.

Ik ontken niets maar lijst dan alles op. Criminaliteit moet trouwens aangepakt worden en dat is niet, verslag schrijven en weer laten lopen.

Kijk ook naar het verschil tussen de reacties op de schutter in Las Vegas die 58 mensen dood schiet en de (non-)reactie er op en de aanslag in NY. Direct gaat het over doodstraf, Gitmo, strengere controles aan de grenzen maar niet over controle op wapens.

Wat het slotje betreft, net als de Catalonië discussie is ook deze thread aan het escaleren. Ik verwacht dat het niet zo heel lang meer zal duren.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

Bij deze dus ook hier dan maar een allerlaatste waarschuwing.

We zijn Userbase, niet politiekhoekje.be, niet Westland New Post, niet stormfront, en niet het VB forum of de HLN comments sectie.

On topic (Antwerpen dus, geen puur opruiende posts over andere dingen/regios), beleefd (dus geen rasicme (bv naar forumleden en hun familie toe zoals het andere ex-topic)), en binnen de geldende maatschappelijke normen en goed fatsoen, of het is ook hier gedaan met spelen.


En als persoonlijk commentaar: Eigenlijk is het droevig, we hebben jullie (na een duidelijk waarschuwing op de eerste pagina...) een tijdje laten doen om te kijken of jullie zelf inzagen waar de grenzen lagen, en of het gekakel vanzelf verstomde, helaas niet.
In tegendeel, de ene verzuurde reactie na de andere, intussen staan er zelfs al statements zoals "Dus ook weer een ander land" en dat gaat dan over een van onze buurlanden. Hoever kan je de dingen drijven vraag ik me dan af.
Gebruikersavatar
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3442
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer

Dus posts met feiten die niet in je kraam passen gaan we afschilderen als verzuurde posts.
Ik zou ook liever wat positief nieuws posten... Maar veel links heb ik daar nog niet van gevonden... Spijtig genoeg. Zo ver wordt er trouwens niet off-topic gegaan volgens mij. Al de genoemde zaken zijn wel gerelateerd.

Maar als je hier dus niet tegen kan als mod, laat je best niets politiek meer toe op ub (wat niet echt realistisch is, aangezien politiek in alles verweven zit). Maar daarover loopt een ander draadje.
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Nob schreef:Dus posts met feiten die niet in je kraam passen gaan we afschilderen als verzuurde posts.
Ik zou ook liever wat positief nieuws posten... Maar veel links heb ik daar nog niet van gevonden... Spijtig genoeg. Zo ver wordt er trouwens niet off-topic gegaan volgens mij. Al de genoemde zaken zijn wel gerelateerd.

Maar als je hier dus niet tegen kan als mod, laat je best niets politiek meer toe op ub (wat niet echt realistisch is, aangezien politiek in alles verweven zit). Maar daarover loopt een ander draadje.
De mod is links dan weet je genoeg e.
Zie zijn eigen bericht; niet eens enige neutraliteit.
De links die worden aangehaald komen niet eens van ons maar vd media en de feiten die alweer gebeurt zijn, kunnen wij eraan doen dat het alweer allochtonen zijn die het ene feit na het andere plegen.
On4bam heeft zijn reactie al geliked; men hoeft er geen tekeningetje bij te maken.

En de topic die gaat erover en men verwacht dat men zoiets toejuicht, nee merci.
Tttsss
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5308
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 13 keer

Unicorn1 schreef: De links die worden aangehaald komen niet eens van ons maar vd media en de feiten die alweer gebeurt zijn, kunnen wij eraan doen dat het alweer allochtonen zijn die het ene feit na het andere plegen.
Vandaar dat ik zei dat er selectief feiten aangehaald worden, zet van de andere feiten dan ook eens links.
Unicorn1 schreef:On4bam heeft zijn reactie al geliked; men hoeft er geen tekeningetje bij te maken.
Yup, en als de thread op slot gaat krijgt diegene die hem sluit ook een bedankje.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Unicorn1 schreef:
Nob schreef:Dus posts met feiten die niet in je kraam passen gaan we afschilderen als verzuurde posts.
Ik zou ook liever wat positief nieuws posten... Maar veel links heb ik daar nog niet van gevonden... Spijtig genoeg. Zo ver wordt er trouwens niet off-topic gegaan volgens mij. Al de genoemde zaken zijn wel gerelateerd.

Maar als je hier dus niet tegen kan als mod, laat je best niets politiek meer toe op ub (wat niet echt realistisch is, aangezien politiek in alles verweven zit). Maar daarover loopt een ander draadje.
De mod is links dan weet je genoeg e.
Zie zijn eigen bericht; niet eens enige neutraliteit.
De links die worden aangehaald komen niet eens van ons maar vd media en de feiten die alweer gebeurt zijn, kunnen wij eraan doen dat het alweer allochtonen zijn die het ene feit na het andere plegen.
On4bam heeft zijn reactie al geliked; men hoeft er geen tekeningetje bij te maken.

En de topic die gaat erover en men verwacht dat men zoiets toejuicht, nee merci.
Eens we beginnen inschatten voor welke partij een mod zou stemmen, denk ik dat we ver genoeg gegaan zijn in deze discussie op Userbase. Userbase is geen forum voor puur politieke discussies. Natuurlijk is politiek overal in verweven, ik heb er ook geen enkel probleem mee om te discuteren over bijvoorbeeld de politiek over zelfrijdende wagens, of de politiek m.b.t. atoomenergie, in beide zit er nog een link met de IT of technologie die toch wel grotendeels de "core business" is van dit forum.

218 berichten over de buitenlandse afkomst van Antwerpenaren is volgens mij dan ook genoeg geweest. Ik sluit dit topic.
Gesloten

Terug naar “Ander nieuws”