Helft Antwerpenaren straks van buitenlandse afkomst

Ander nieuws dat te maken heeft met topics die op userbase kunnen besproken worden
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Sommigen willen niet integreren en andere revolteren :angel:
Bijlagen
nils-jorgensen.png
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

revolteren tegen eigen groep is van alle tijden, niet willen integreren kan gebruikt worden om mensen te weren uit je groep! Dat is een hemelsbreed verschil...
PS: deze jongen maakt trouwens een V-teken :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 1 keer

Compleet off-topic. Maar het V-teken met de handrug naar buiten betekent in Groot-Brittanië iets anders dan vrede mocht je dat denken. :angel:
https://en.wikipedia.org/wiki/V_sign#As_an_insult
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

sorry, erg wereldvreemd van mijnentwege :-(
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9667
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

@Nob: waar lees jij ergens dat er niets van hun kant moet komen? Dat zij hun best moeten doen om te integreren heb ik al zo vaak herhaald.

De maatschappij heeft capaciteit genoeg. Ga eens op reis en bezoek eens landen met een veel hogere bevolkingsdichtheid. Ook daar leven vaak veel verschillende culturen en geloven door elkaar. Het is hier dus lang nog niet vol en de bevolking groeit wel maar niet zo snel als op veel plaatsen.

Dat de scholen hier niet goed georganiseerd zijn klopt. Het zou niet mogen zijn dat je goede en slechte scholen hebt of witte en niet-witte scholen. Voer quota in zodat elke school gemengd is en dan is dat al opgelost. We schieten niet op met de scheiding hopeloos te willen blijven verdedigen terwijl de vermenging al onomkeerbaar is. Waarom is ons onderwijs zeer goed voor de goede leerlingen maar kunnen wij niet hetzelfde presteren voor de minder goede leerlingen? Waarom scoren nieuwkomers hier slechter dan in andere landen? Hebben wij dan enkel de dommeriken?

Wat is integreren, dat is De vraag. Voor sommigen is dat dus louter de juiste kleren dragen en zich gedragen als een westerling. Helaas kleden westerlingen zich op de meest bizarre manieren en gedragen ze zich alles behalve altijd voorbeeldig. Deze regels zijn dus niet te handhaven.

Voor mij is integreren zich houden aan de wetten en regels van het land, net zoals elke andere Belg. Wat je al dan niet op je kop zet kan me geen bal schelen en maakt iemand niet geïntegreerd of niet. De man met het hoedje was volgens sommigen goed geïntegreerd, hij droeg hetzelfde type hoedje als de reus trouwens :lol:

Geen nationaliteit als straf dan, heel leuk als je hier geboren bent :roll:

Over de plaats van religie: Geen religie is ook geen kerststallen meer. Voor mij allemaal goed want ik geloof vooral in mezelf :)

De maatschappij wordt gevormd door haar leden. Moslims zijn ook leden van deze maatschappij dus de islam is wel degelijk een deel van de maatschappij. Dat verbieden uit het straatbeeld is dus niet democratisch. Moslims hebben net zoals alle andere geloven recht op de bescherming van de godsdienstvrijheid. Wie respect eist voor de rechtsregels van ons kan beginnen met ze zelf te respecteren.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Scholen zijn idd niet goed georganiseerd want in niet iedere school kan je de verschillende godsdiensten volgen. In het katholieke onderwijs is meestal allen onze godsdienst te volgen, in gemeenschapsonderwijs zijn ze bijna allemaal vertegenwoordigd. Dat alleen zorgt al dat bijna de helft van de scholen geen moslims aantrekt. Kort bij ons is een schooltje katholiek lager onderwijs, waar bijna geen enkele moslim naartoe trekt, terwijl de gemeenschap-scholen in de onmiddellijke omgeving een hoog percentage kent. Dit laatste komt vooral omdat een islamitische vrouw meer kinderen op de wereld zet dan een blanke westerse vrouw. Staat ook in het artikel van de Knack trouwens.

Een probleem dat ik ook vaak hoor is de sociale huisvesting. De meeste westerlingen die denken kans te maken op een sociale woning moeten enorm lang wachten omdat er andere, volgens hun, moslims, hun voorbijsteken.waardoor je bijna hele buurten krijgt met moslimgemeenschappen. Als er daar geen enkele westerling rondloopt, hebben ze er geen voorbeeld van over hoe ze elkaar kunnen respecteren en krijg je gettos’s. In het artikel staat ook uitdrukkelijk dat de westerling naar de buurgemeente trekt.

Religie uitoefen is een andere zaak. Probleem dat zich stelt is dat de katholieke kerk geen volgelingen meer heeft en de moslims in grote getallen naar de moskee trekken. Mss moeten we meer naar de kerk gaan om onze religie te vertegenwoordigen en ons kindeke Jezus wat sterker in het straatbeeld tonen. :idea:
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8965
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 689 keer
Recent bedankt: 2 keer

Dizzy schreef:Geen nationaliteit als straf dan, heel leuk als je hier geboren bent :roll:
Van iemand die hier geboren en getogen is verwacht ik op z'n minst dat ie vlaams spreekt met een vlaamse tongval en regiolect, en niet met een buitenlands accent; kan je dat niet ben je niet geintegreerd.
Dizzy schreef:Over de plaats van religie: Geen religie is ook geen kerststallen meer. Voor mij allemaal goed want ik geloof vooral in mezelf :)
Dat vervangen we wel snel met een rendierenstal en een kerstman :-)

De maatschappij wordt gevormd door haar leden. Moslims zijn ook leden van deze maatschappij dus de islam is wel degelijk een deel van de maatschappij. Dat verbieden uit het straatbeeld is dus niet democratisch. Moslims hebben net zoals alle andere geloven recht op de bescherming van de godsdienstvrijheid. Wie respect eist voor de rechtsregels van ons kan beginnen met ze zelf te respecteren.
Klopt. Dezelfde bescherming.
Maw wij verplichten je niet om je religie op te geven, en in ruil ben jij tolerant voor andere (non-)religies en meningen, hou je het binnendeurs, en ga je geen religieuze redenen naar boven brengen om je eigen intolerantie ten opzichte van pakweg homo's te excuseren.

Ik wil ook geen christelijke 10 geboden standbeelden; geen nonnetjeskappen aan de loketten, geen kerken die bijgebouwd worden.
Kerken die er nu nog zijn hebben voor mij bestaansrecht vanwege cultuurhistorische waarde, en niet meer dan dat.
Ik wens niet in een religieuze maatschappij te leven; wij waren goed op weg naar secularisering en de nieuwe moslims kunnen dat pikken of teruggaan naar een moslimland.
Et la meme chose voor elke andere religie: je mag in eender welk sprookje geloven maar je houdt het binnendeurs.
Uitzonderingen voor suikerfeesten, onverdoofd slachten, hoofddoeken op de pasfoto terwijl ik geen pet daarop mag dragen, etc etc kunnen écht niet.

Net zomin als een hele wijk/buurt die het kot afbreekt als de politie ns een misdadiger arresteert.
En dat geldt ook weer voor zowel de autochtone Belgen als de andere (hoewel we wel weten dat het statistisch gezien niet vaak de autochtone Belgen zijn die dat doen). En dat is ook weer geen racisme, maar een cultureel probleem. Een cultuur die zo'n gedrag tolereert moeten we op dat punt aanpakken. Net zoals rellen bij voetbalmatchen ook niet door de beugel kunnen en zwaar aangepakt dienen te worden. Het gaat hem op dat vlak heus niet enkel over "den buitenlander".

Ik ben nu nog een tolerant persoon, maar de eerste moskee die een gebedsoproep via luidsprekers afspeelt krijgt direct mijn handtekening op een "niet in my backyard" petitie. Dat hoort gewoon niet in onze westerse maatschappij. Doe dat via SMS of whatsapp.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Dizzy schreef:Over de plaats van religie: Geen religie is ook geen kerststallen meer. Voor mij allemaal goed want ik geloof vooral in mezelf :)
Ik beschouw mezelf als 200% atheïst maar toch kan ik een kerststal appreciëren vanuit de traditie (net zoals Valentijn, moeder/vaderkesdag, ...).

Het heeft dus niet meteen een geloofswaarde voor me maar staat gewoon symbool voor een periode van rust/vrede.
Dizzy schreef:Moslims zijn ook leden van deze maatschappij dus de islam is wel degelijk een deel van de maatschappij. Dat verbieden uit het straatbeeld is dus niet democratisch. Moslims hebben net zoals alle andere geloven recht op de bescherming van de godsdienstvrijheid.
Ik begrijp nog steeds niet wat de band is tussen het uiterlijke vertoon en de godsdienst... als die twee niet zonder elkaar kunnen ben je volgens mij verkeerd bezig. Onlangs heb ik trouwens nog een interview gezien met een moslim vrouw welke vertelde dat een Niqab volledig in strijd is met de princiepes van de Islam aangezien deze zegt dat vrouwen zich neder en niet opzichtelijk moeten gedragen (wat je niet meteen kan zeggen als je met een Niqab rondloopt).

Godsdienstvrijheid is dus prima... maar hier lijkt het meer een carte blanche voor allerlei uitspattingen.
mailracer schreef:Probleem dat zich stelt is dat de katholieke kerk geen volgelingen meer heeft en de moslims in grote getallen naar de moskee trekken. Mss moeten we meer naar de kerk gaan om onze religie te vertegenwoordigen en ons kindeke Jezus wat sterker in het straatbeeld tonen. :idea:
Probleem... onze westerse maatschappij is stilaan slim genoeg (we zijn per slot ondertussen in de 21e eeuw en sturen sondes buiten ons zonnestelsel) aan het worden om niet langer in fabels zoals Sinterklaas, De Kerstman en kindje Jezus te geloven. Ik kan dus alléén maar hopen dat kerken nooit meer zullen vol zitten (al doet het onderwijs soms nog pogingen om ouders hierin mee te sleuren) en dat ook andere godsdiensten eindelijk het licht zullen zien (en elkaar niet langer afslachten vanwege fabels).
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Dat door onze intelligentie de kerken leeglopen is idd een leuke anekdote.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9667
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

Het is al goed dat steeds meer mensen beseffen dat de segregatie niet goed is voor de integratie. Deze fout werd door de politiek veel te lang gemaakt. Steek de problemen weg in een hoek en hoop dat het vanzelf verdwijnt, het omgekeerde bleek waar.

Meer gemengde scholen en gemengde buurten kan de integratie bevorderen. Vaak hoor je dingen als "ik moet er niks van hebben maar mijn vriend/collega/buur is een goeie, die is anders". Dat is gewoon omdat men een beter contact heeft.

Huisvesting is eerder een zaak van budget. Iedereen woont het liefst zo goed mogelijk of zo goed het budget toelaat. Zo krijg je inderdaad ghetto's die dan nog eens politiek vergeten worden. Dat is vragen om problemen.

Het probleem van de lege kerken en te weinig moskeeën is eigenlijk complementair. Waarom kerken niet gebruiken als moskee ipv nieuwe moskeeën? Dat is in de geschiedenis meermaals in diverse richtingen gebeurd. Het probleem is ook niet de moskee maar mensen die een moskee gebruiken om ondemocratische ideeën te verspreiden. Dit kan men echter controleren en de opleiding van imans zou hier moeten gebeuren en georganiseerd worden. Haatpredikers moeten hard aangepakt worden maar ik denk dat internet voor hen veel handiger is dan een moskee.

Iedere Vlaming spreekt met een accent op Bavo Claes na. Er is op UB dus geen geïntegreerde te vinden :) Nederlanders zijn dan ook niet geïntegreerd met hun hardstikke leuke accent of zijn alle Vlamingen niet geïntegreerd met hun verkavelingsvlaams?

Religie binnenskamer houden is geen eerlijk argument. Je kan dat makkelijk eisen als katholiek want een kruisje kan je onder de kledij verbergen. Een keppeltje is al moeilijker.

Dat sommigen de regels anders interpreteren wijst er trouwens op dat er niet één islam is en dat er onderling ook veel verschillende opvattingen zijn. Deze verschillen zullen bij betere integratie trouwens nog toenemen, net zoals bij ons het geval was. Inclusie kan dit proces versnellen want men houdt feller aan iets vast als het bedreigd lijkt. Wie zich niet aanvaard voelt, zal sneller vluchten in wat wel identiteit kan bieden.

Respect voor religie houdt inderdaad WEDERZIJDS respect in voor andere religies en ook voor de regels/wetten van het land.

Eén van die regels is godsdienstvrijheid. Ik ben zelf niet gelovig maar ik respecteer deze grondwaarde en de mening van andersdenkenden. Dit is hetzelfde als mensen die niets van homo's moeten weten maar hen anderzijds gerust laten en niet discrimineren.

Waarom is een kersstal een symbool van rust en een hoofddoek niet? Is er hier iemand eerlijk bang van een stuk stof? Die mensen moeten toch in hun broek doen bij een stoere motorrijder met helm :) De nonnekes terroriseerden vroeger ook de straten.

Wij zijn inderdaad geweldig slimmer dan anderen, sommigen beweren zelfs superieur. We hebben de sint ingewisseld voor de commerciële kerstman en voeren nu zaken als haloween in. Anderen zijn adepten van Star Wars en lopen in Flanders expo rond als darth vader. Meisjes terroriseren elkaar voor een paar likes. Allemaal leuk maar zo'n geweldige verandering zie ik er niet in. Oorlogen worden nog altijd gevoerd, om geld, grondstoffen, gebieden,... Ik zie wel verbeteringen maar ze gaan zeer traag, nog trager soms dan vorderingen in de het bendeonderzoek :)
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Wij zijn inderdaad geweldig slimmer dan anderen, sommigen beweren zelfs superieur.

...was dat maar waar, dan konden we eindelijk ''eerlijke'' politici verkiezen :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Dizzy schreef:Religie binnenskamer houden is geen eerlijk argument. Je kan dat makkelijk eisen als katholiek want een kruisje kan je onder de kledij verbergen. Een keppeltje is al moeilijker.
Als je geloofsbeleving afhangt van uiterlijk vertoon dan is er wat mij betreft iets fout in je geloof. De vraag is dan ook of geloof een carte blanche moet zijn voor alle dingen er rond zoals klederdracht, voeding, religieus slachten, discriminatie van vrouwen, ... misschien moeten we stilaan eens gaan inzien dat geloof in fabels geen recht heeft op eisen naar onze maatschappij toe.
Dizzy schreef:Respect voor religie houdt inderdaad WEDERZIJDS respect in voor andere religies en ook voor de regels/wetten van het land.
Het woord WEDERZIJDS is hier van cruciaal belang... en daar gaat het meestal fout (al krijg de Vlaming wel steeds de stempel dat HIJ de racist is).

Ik blijf trouwens voorstander van het concept... je krijgt hier wat je thuis ook krijgt of ik als westerling zou krijgen.
Dizzy schreef:Waarom is een kersstal een symbool van rust en een hoofddoek niet? Is er hier iemand eerlijk bang van een stuk stof?
Het stuk stof is een symbool voor de onwil tot integratie (en nergens staat dat dit verwacht wordt van een moslim).

Ik denk dus niet dat we moeten meegaan in dit opbod voor de meest fanatieke versie van een godsdienst... aan iedere vrijheid zijn ook grenzen.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9667
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

r2504 schreef:Als je geloofsbeleving afhangt van uiterlijk vertoon dan is er wat mij betreft iets fout in je geloof. De vraag is dan ook of geloof een carte blanche moet zijn voor alle dingen er rond zoals klederdracht, voeding, religieus slachten, discriminatie van vrouwen, ... misschien moeten we stilaan eens gaan inzien dat geloof in fabels geen recht heeft op eisen naar onze maatschappij toe.
Het zijn geen eisen maar een bestaand basisrecht. Trouwens elk geloof heeft wel uiterlijk vertoon op één of andere manier. Bij katholieken heb je het kruisje in as bijvoorbeeld. Ook zijn er de driekoningen waarbij kinderen in "speciale klederdracht" op straat gaan bedelen. Voor lij lag dat als ongelovige ketter best blijven bestaan.

Veel Vlamingen zijn ook racist net zoals sommige nieuwkomers inderdaad totaal fout gedrag vertonen. Zaak is om het hoofd koel te houden en niet iedereen over dezelfde kam te scheren, zowel bij de Vlamingen als bij de nieuwkomers. Wat schieten we daar mee op.

Uw concept klopt niet. Onze maatschappij is opgebouwd uit rechten en plichten. Iedereen die er deel van uitmaakt heeft dezelfde rechten EN plichten. Dat is individueel en je kan dus niet een groep uitsluiten van rechten omdat sommigen de plichten niet vervullen. Me die houding zou ook geen Vlaming nog enig recht hebben want er zijn ook genoeg Vlamingen die zich niet aan hun plichten houden.

Ik ben verbaasd dat je nog zo eng kijkt naar iets als een hoofddeksel. Het heeft niets met integratie te maken want ik ken vrouwen die de hoofddoek bewust dragen en perfect functioneren in de maatschappij en op het werk, veel beter dan veel mannen trouwens. Besef gewoon eens dat niet iedere hoofddoek opgelegd is door een man en dat de vrouw ook een eigen wil heeft. Vroeger dacht ik er ook enger over maar door meer vrouwen te leren kennen en hen erover te spreken ben ik van gedacht veranderd. Men bekijkt toch ook iemand niet anders omdat hij een pet of toupet op heeft en dat staat ook nergens als verwacht voor een westerling.

Ik pleit zeker niet voor fanatisme maar als iets op je hoofd dragen al fanatiek is dan zijn er veel fanatici onder onze jongeren :)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Dizzy schreef:Iedereen die er deel van uitmaakt heeft dezelfde rechten EN plichten.
Het probleem is dat zodra er gesproken wordt over plichten het antwoord steevast is dat we racisten zijn !
Dizzy schreef:Besef gewoon eens dat niet iedere hoofddoek opgelegd is door een man en dat de vrouw ook een eigen wil heeft.
Alsof je nog kan spreken van een eigen wil na indoctrinatie (en ook wij kennen dat in zekere zin) van kinds af aan ? Waarom denk je dat er hoofdzakelijk nog kinderen naar de kerk gaan maar je dit ziet afnemen met de leeftijd, wel om net dezelfde reden al slagen wij Westerlingen er beter in ons hiervan los te maken... in plaats van te verkondigen dat het onze eigen wil is.
Dizzy schreef:Ik pleit zeker niet voor fanatisme maar als iets op je hoofd dragen al fanatiek is dan zijn er veel fanatici onder onze jongeren :)
Door dergelijke vergelijkingen te maken begrijp je duidelijk niet waarover het gaat, net zo min als ik een spaghetti kom op m'n hoofd wil.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9667
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

Racisme wordt soms inderdaad onterecht aangehaald maar eerlijk gezegd ZIJN er anderzijds ook gewoon heel veel racisten, men moet niet ver kijken.

Indoctrinatie is overal en inderdaad ook wij zijn geïndoctrineerd door zoveel dingen. Reclame is de bekendste. Amerikaanse cultuur is een andere. Doen alsof wij minder geïndoctrineerd zijn of er beter tegen kunnen is dus gewoon fout. Het gaat gewoon om andere dingen en onze periode van godsdienstindoctrinatie is nog niet voorbij en het hoogtepunt kunnen sommigen zich zelfs nog herinneren. Nu, ondanks de onophoudelijke stortvloed aan reclame/indoctrinatie, kies ik nog altijd zelf waar ik mijn geld aan geef. Hoe verklaar je de meisjes die af en toe de hoofddoek dragen, soms geïndoctrineerd? Hoe verklaar je de gezinnen waar sommigen de hoofddoek dragen en anderen niet? Mensen hun wil is wel degelijk sterker dan sociale druk al zal dit steeds individueel verschillen. Je hebt bij ons ook godsdienstfanaten of mensen die bijvoorbeeld ivm met voeding fanatiek zijn. Sommigen zijn dan weer erg fanatiek bezig met Appleproducten of bepaalde modemerken, anderen met tattoo's.

Het gaat niet over wat ik of jij persoonlijk wil maar wel of je een ander de vrijheid gunt om iets te doen wat je zelf niet zou doen, een tattoo is een goed voorbeeld.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Racisme wordt soms inderdaad onterecht aangehaald maar eerlijk gezegd ZIJN er anderzijds ook gewoon heel veel racisten

heel juist, maar deze houding kan niet bestreden worden met regelgeving. Mensen wettelijk verplichten om van andere mensen te houden zal veel personen alleen maar nijdiger maken!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1421
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

Zegt genoeg hé ... hopelijk openen die linkse rakkers eindelijk hun ogen ...

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/ma ... ~ad229232/
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9667
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

wied schreef:Racisme wordt soms inderdaad onterecht aangehaald maar eerlijk gezegd ZIJN er anderzijds ook gewoon heel veel racisten

heel juist, maar deze houding kan niet bestreden worden met regelgeving. Mensen wettelijk verplichten om van andere mensen te houden zal veel personen alleen maar nijdiger maken!
Waar pleit ik voor regelgeving? Er is gelukkig heel veel tussen regels en verplichtingen en gewoon een beetje goodwill en wederzijds begrip vragen. Momenteel stoken politci de verdeeldheid gewoon aan en dat is contraproductief. Niemand verplicht mij om van iemand te houden. Ik speel hier misschien de advocaat van de duivel maar dat is omdat ik racisme geen oplossing vind maar eerder een deel van het probleem. Wie roept om dingen bespreekbaar te maken (terecht overigens) moet ook dat bespreekbaar vinden. Kan er iemand me uitleggen hoe racisme iets aan een oplossing kan bijdragen?
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Muziekbos schreef:Zegt genoeg hé ... hopelijk openen die linkse rakkers eindelijk hun ogen ...

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/ma ... ~ad229232/
Dit is geen argument, maar platvloerse propaganda als je dingen gaat gebruiken die helemaal niets met de kwestie te maken hebben. We kunnen dat ook in de andere richting doen: https://www.hln.be/sport/voetbal/belgis ... ~aa0a8054/
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

petrol242 schreef:Dit is geen argument, maar platvloerse propaganda als je dingen gaat gebruiken die helemaal niets met de kwestie te maken hebben.
Het heeft nochtans ALLES met de kwestie te maken... kijk verder dan je neus en je zal zien dat beide voor andere redenen vechten :!:
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Je begrijpt het punt niet dat ik wil maken. Koerden en Turken vechten in Antwerpen, dus alle Turken en Koerden zijn crapuul? Hooligans vechten (voor nog onzinnigere redenen) dus alle voetbalsupporters zijn crapuul? Spaanse politie klopt op Catalanen, dus alle Spanjaarden zijn crapuul,...

Dus ja, in het delen van zulke items zit geen enkele argumentele waarde. Ik kijk wel langer dan mijn neus lang is en zal niet ontkennen dat er problemen zijn, maar op deze manier een argument proberen te maken is al te zot voor woorden, want de problematiek is wel iets ingewikkelder. Gewoon platvloers is dat dus.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Turken vechten om hun geloof, acceptatie van andere groepen, ... hooligans vechten om te vechten.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

De clash tussen Turken en Koerden zijn wel iets meer dan dat. Maar ik ging mij uit de lege politieke debatten houden en ik overtreed mijn eigen regeltjes weer, want soms moet ik toch heel hard op de tanden bijten. Bij deze dus...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Dizzy schrijft: Waar pleit ik voor regelgeving?

sorry, met regelgeving bedoel ik vooral de GROENEN destijds...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

petrol242 schreef:JHooligans vechten (voor nog onzinnigere redenen) dus alle voetbalsupporters zijn crapuul?
Niet vergeten dat in jou link het net supporters van de zusterclub van club Brugge was uit Nederland die daar zo lelijk heeft huisgehouden.

Dus ook weer ander land.
Niets tegen Nederlanders an sich ma toch.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1421
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

Beste verdedigers van .... de harde feiten doen jullie woorden teniet. Hoe gaan jullie dit nu draaien en keren om dit toch maar zo hard mogelijk te negeren en blijvend de Autochtonen de schuld geven?

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/-z ... ~a1602c6a/

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/ni ... ~acc6348e/
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9667
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

Dit is niet de schuld van de autochtonen, net zoals de gevechten tussen hooligans niet de schuld is van allochtonen. Relschoppers moeten aangepakt worden ongeacht de reden of oorsprong.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1421
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

Voor wie nog voorbeelden wenst uit de dagelijkse realiteit .. Het zal wel weer de schuld zijn van de autochtone bevolking ...

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/vi ... ~a3f8bca7/

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/vi ... ~ab04adb0/
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Muziekbos schreef:Voor wie nog voorbeelden wenst uit de dagelijkse realiteit ..
Gewoon allemaal oppakken en meteen met gans de familie het land uitzetten... we hebben geen nood aan dit gedoe.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9667
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

r2504 schreef:Gewoon allemaal oppakken en meteen met gans de familie het land uitzetten... we hebben geen nood aan dit gedoe.
Dus u bent akkoord dat men uw rijbewijs afpakt als een familielid een zware verkeersovertreding begaat, we hebben geen nood aan zware verkeersovertredingen :nono:
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Ik zie het verschil met hooliganisme niet?
Een tijd geleden werd een bus van Antwerp "aangevallen" door Beerschot supporters. Tuig. Oppakken en berechten.
Nu reed er een bus vol Koerden/koerden door een Turkse wijk en kreeg je ook aanvallen etc. Tuig. Oppakken en berechten.

Ik zie in beide gevallen geen reden om de familie van het tuig te raken?
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

r2504 geeft doorgaans rationele, intelligente commentaren. Ditmaal is daar iets grondig misgegaan, of had hij een vervanger?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5308
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 13 keer

wied schreef:r2504 geeft doorgaans rationele, intelligente commentaren. Ditmaal is daar iets grondig misgegaan, of had hij een vervanger?
Een misgelopen Turingtest misschien. :wink:

Misschien een goede vraag aan r2504, tot de hoeveelste graad moet familie teruggestuurd worden? Wat met hier geboren daders? Als eens gedacht wat er gebeurt als iemand uit je eigen familie zich zou misdragen?
Ik moet nog de eerste keer zien dat dit soort slogans ook een oplossing is.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

wied schreef:r2504 geeft doorgaans rationele, intelligente commentaren. Ditmaal is daar iets grondig misgegaan, of had hij een vervanger?
Ik begrijp ook wel dat dit niet realistisch is maar af en toe een stok in het hoenderhok gooien is best fijn.

De essentie is wel dat onze justitie veel te zacht is... er mag dus best wat harder worden opgetreden tegen iedere vorm van pure agressie (ook tegen de voetbalsupporters dus).
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Ik ben niet geïnteresseerd in hard of zacht, dat is een ideologische discussie die toch nergens tot leidt (lijdt).
Ik ben geïnteresseerd in resultaten.

Als de kans op herval voor iemand die gepikt heeft het kleinst is als we die 5 jaar opsluiten in een tochtige kerker, doen.
Als de kans op herval voor iemand die gepikt heeft het kleinst is met een andere maatregel, laten we die andere maatregelen dan maar invoeren.
De discussie over de effectiviteit van straffen, wordt (bijna) nergens gevoerd.

Voor de Calimero's: niet door links en niet door rechts.
De ene wil wat meer van het ene, de andere wat meer van het andere. Maar resultaatsgericht (of -gebonden) straffen?
Ho maar!?
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1421
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

Ter info, de zoveelste op rij (gelukkig niet in Antwerpen)

https://www.hln.be/nieuws/dader-van-de- ... ~ac55c05b/
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Tttsss
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Het zal wel onze schuld zijn dat ze geen kansen krijgen zeker ?

Van de week weer een reportage gezien over de Islam met Jan Leyers... dan gaan je ogen pas open (en dan zie je nog maar de gematigde Islam !).
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1421
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

Voor de correcten onder ons ... nog een verhaaltje voor het slapen gaan ...

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/-g ... /#comments
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Vroeger was er de trein Turnhout-Manage (plaatsje in Wallonië)... deze is zelfs afgeschaft vanwege gelijkaardige feiten (haast dagelijks !).

Ondertussen is de trein aangepast naar Turnhout-Brussel Zuid... het Wilde-Westen (lees het Zuiden van Brussel met z'n multiculturele samenleving) speelt dus niet langer mee.
Gesloten

Terug naar “Ander nieuws”