Helft Antwerpenaren straks van buitenlandse afkomst

Ander nieuws dat te maken heeft met topics die op userbase kunnen besproken worden
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Unicorn1 schreef:-Om te beginnen is het idd niet de fout vd vluchtelingen dat ze hier bijna alles krijgen, heeft niemand hier ook gepost. De feiten zijn er wel; ze krijgen nadat ze erkend zijn een gratis leefloon en noem maar op. Hoe eerlijk is dit dan tegenover de mensen die hier zijn geboren? Hoe ga je in godsnaam alles betaalbaar houden?
Niemand zegt het maar je herhaalt het zelf :roll:

Wat ga je doen met mensen die geen inkomen hebben? Denk je dat die van vandaag op morgen geen eten, drinken of een woonplaats nodig hebben. Een leefloon is een tijdelijke noodmaatregel maar moet vooral gekoppeld worden aan een degelijk integratiebeleid. Mensen die hier geboren zijn kunnen ook een leefloon krijgen. Je houdt dat betaalbaar door mensen zo snel mogelijk naar een ander systeem te krijgen en mee te laten draaien. Voor sommigen is er echter niets anders, dat moet men zich ook realiseren.

Mensen terugsturen kan enkel als de periode kort is. Eens mensen hun leven hier opgebouwd hebben gaat dat niet meer. Hun kinderen zijn hier geboren of opgegroeid en vaak hebben ze ginds ook niet veel meer te zoeken. De theorie klinkt mooi maar in praktijk werkt het nergens zoals je zou willen. Politici schermen graag met een handvol mensen die ze terugsturen maar ze vertellen er niet bij hoeveel meer en binnenkomen of gewoon later terugkeren. Het probleem is niet dat ze blijven, wel dat de integratie niet goed genoeg loopt.

Het klopt niet dat men de discriminatie aan zichzelf te danken heeft. petrol zijn vrouw is maar één voorbeeld van hoe onrechtvaardig het kan zijn. Ook niet-moslims ervaren dezelfde behandeling als ze er niet Belgisch genoeg uit zien. De mentaliteit is bij sommigen inderdaad niet goed maar daar kan je niet de ganse groep voor straffen. De mentaliteit van veel Belgen is trouwens ook niet goed.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Xenofobe gevoelens kan je niet via wetgeving doen verdwijnen! Punt. Was het maar zo eenvoudig :-(
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Dizzy schreef:
De mentaliteit is bij sommigen inderdaad niet goed maar daar kan je niet de ganse groep voor straffen. De mentaliteit van veel Belgen is trouwens ook niet goed.
-Om te beginnen had men allang die echte vluchtelingen dichterbij moeten opvangen.
-Degene die dan toch naar hier komen? Opvangen in vooral gesloten centra, geef ze gerust eten , drinken en medische zorgen, geen probleem mee.
-Als deze opgevangen worden in gesloten centra dan hebben ze een onderkomen en hebben ze geen geld nodig ook, ze krijgen wat ze moeten hebben, een dak boven hun hoofd, een tv, eten , drinken, medische zorgen, dat kost trouwens al heel wat geld maar ik ben solidair op dat vlak en daar heb ik geen problemen mee maar het moet wel om echte vluchtelingen gaan.
-Oorlog gedaan in hun land? Dan moet je uw land mee helpen opbouwen, dat is iets wat de Belgen ook moeten doen hebben nadat de Duitsers hier de boel plat legden. En dus niet zoals nu; overal massaal binnen halen en dan erkennen en gratis geld gaan geven en blijf maar allemaal en we hebben er al de gevolgen van gezien en op langere termijn zal het nog erger worden. Velen zijn moslims, de problemen gaan niet meer te overzien zijn. In Nederland nu is er een moslima die flikagente is die nu ook al haar eisen komt stellen, madam wil opeens met een hoofddoek aan kunnen werken als politieagente.

-Ouders die al heel z'n leven in een land wonen kunnen ook zonder problemen na bv 4j opnieuw terugkeren. Dat van de kinderen daar hebben we het natuurlijk; de alombekende truc om compassie op te wekken zodat ze zeker hier kunnen blijven en die zitten dan zeer lang op de dop of leefloon of zelfs hun hun leven lang. Heel wat die hier geboren zijn worden islamitisch opgegroeid en dat ze geene zak om Belgie en onze wetten geven. Wanneer gaan de ogen eens opengaan; wie die islam aanhangt op wat uitzonderingen na moeten ze niks van ons hebben, niet van onze wetten en manier van leven en dus komen ze hier dan maar hun eisen stellen.

-Heel wat moslims hebben het zeer zeker aan zichzelf te danken om nu net de redenen die ik hier al allemaal heb opgesomt en ik zal hieronder wel nog enkele voorbeelden geven.

-Petrol242 zijn vrouw wat is het dan een Afrikaanse of Fillipijnse ofzo? Ik kan ook met mijn verhaaltje afkomen ze; die maat die ik zei van mij die met een Fillipijnse is getrouwd en hier woont en een kind heeft is nog niet 1 keer het slachtoffer geweest van racisme, nog niet 1 keer. En altijd beginnen neuten over racisme en discriminatie terwijl de Vlamingen het zelf iedere dag meemaken maar dan mag het, racisme bestaat bij mensen als u, petrol en co maar van 1 kant, unia en co zijn netdezelfden.
-Ik loop int stadt in Gent en hoor opeens 2 moslima's weliswaar zonder hoofddoek roepen en tieren tegen een jong Vlaams koppel die dan ook begonnen te roepen voor heel het stadt, hoor ik die Vlaming niks fouts roepen, de 2 moslima's riepen oa van bleekscheten, niet 1 die daarop wat zei ze, niet 1, moest het omgekeerd zijn geweest zou het wel anders zijn geweest, hypocriete mensen. Dat Vlaams koppel moet niet bij unia gaan aankloppen ze, zou nikske uithalen, ze zouden het ook al niet geloven, zo is die organisatie en zo zijn de linksen.

-Dan dat slachtoffer gedoe altijd; nog geen 2j geledenmoest ik gaan solliciteren voor werk, je zit dan in begeleiding, we zaten dan samen in een groep; een moslima met hoofddoek aan die 42j oud was die dan aan het woord was en het begon al meteen; de eerste zinnetjes waren al meteen van racisme en discriminatie en tis altijd de fout van een andere blablabla. En maar ja knikken die begeleidster deed, haar voorkeur was ook al meteen duidelijk lol. Maar als ik dat zeg dat ik ong hetzelfde tegenkom dan komen ze met uitvluchten af en dat het allemaal zo erg niet is.
Nu goed; de reden wrm ze zo zat te neuten was omdat ze was gaan solliciteren en dat die de werkgever vlakaf zou gezegd hebben ik aanvaard u niet vanwege uw hoofddoek?? Om te beginnen geloof ik dat al niet dat een werkgever zoiets recht in haar gezicht zou zeggen en als die persoon dat dan toch zou zeggen dan zal het ermee te maken hebben dat het een functie is waarbij het een gevaar kan zijn om een hoofddoek te dragen, dat die weet ik veel niet ergens kan blijven aanhangen ofzo of voor een functie mss in de voeding of waar er gewoon nu éénmaal neutraliteit is.
-Ikzelf ben al geweigerd geweest omdat ik een tattoo heb die in de zomer zichtbaar is voor in een magazijn dan nog te werken waarbij dat al helemaal geen probleem is als je en tattoo hebt, toch werd ik geweigerd voor dat, allemaal geen probleem, geen kat die daarvan wakker ligt ze.

-Op mijn vorig werk kwamen ze ook hun eisen stellen, de groep moslims werd er ook groter en dan krijg je zo'n dingens; ze wilden een aparte gebedsruimte op het werk, moesten ze kunnen ze zouden om een moskee vragen tot op het werk. Tijdens de ramadan wilden ze bijna allemaal van ploegen veranderen, wat onmogelijk was dus een aantal ervan hadden zich gewoon ziek thuis gezet, anderen zijn x tal tijd later er weggegaan omdat ze kwaad waren enz...Mij kan dat allemaal niet schelen dat er hier meer dan 150 verschillende nationaliteiten wonen of werken ze, helemaal niet, ik heb wel een probleem met religies en met mensen die hier noppes respect hebben, hier de boel verzieken, hun eisen komen stellen en dus hun zin en willetje komen opdringen, daar heb ik een probleem mee.
-Wat ik nog bedoelde dat wij in ons eigen land constant gediscrimineerd worden dat is dat in heel wat scholen moslima's in de klas hun hoofddoek mogen aanhouden en onze leerlingen moeten hun klak of ander hoofddeksel afzetten of ze zouden bv strafstudie of weet ik veel krijgen. Discriminatie ten top is datte en waar is de neutraliteit dan naartoe? Hetzelfde als je gaat gaan solliciteren; ik heb dat ooit eens 1 keer express gedaan haha; met de klak op gaan solliciteren tot ik binnen kwam, ik zette die pas af toen ik goeie dag zei en een hand gaf, die vrouw zat mij al scheef te bekijken, ik wist toen al ik mag het op mijnen buik schrijven.

-Mijn broer en maat werden zonder enige reden zomaar uit het niets bedreigd met een mes door 5 moslims en een multiculbelg, mes voor hun neus gekregen, mochten hun geld afgeven. Ze zijn nadien niet meer naar Antwerpen geweest.
-Op mijn ma haar ondertussen ex werk een vrouw die bij haar werkte haare zoon die op klaarlichte dag in brussel aan het shoppen was met 2 andere maten en ook hier hierzelfde, nog erger zelfs; opeens uit het niets, zonder enige reden met 10 man errond gaan staan, 10 Marokkanen; die 3 gasten in het ziekenhuis geklopt en hun gsm en geld kwijt. En zo is dat dus iedere week dat er zo'n zaken gebeuren, iedere week opnieuw zeker in de grootsteden en of je dat graag hoort of niet; 9/10 keer door mensen van allochtone afkomst.

-In recreatie parken hetzelfde; Warande in Wetteren waar ik niet al tever van woon; daar ging ik ieder jaar naartoe zeker in de zomer. Ik heb het daar ieder jaar opnieuw het erger en erger zien worden; toen er nog nauwelijks tot geen allochtonen waren e man gebeurde er daar zeer zeer zelden een zakdiefstal of een fietsdiefstal of vechtpartijen laat staan redders die in elkaar geklopt worden of de meisjes die constant bepoteld zouden worden of hunne bikini zitten uittrekken. En zo kwamen er ieder jaar meer en meer allochtonen bij met zware gevolgen; zak en fietsdiefstallen schoten in de lucht om u tegen te zeggen, vaak vechtpartijen, meisjes werden vaak bepoteld onder water of hunne bikini werd losgetrokken en er werd ook een redder het ziekenhuis ingeklopt; resultaat nu; dure camera's moeten plaatsen, wat er vroeger al helemaal niet was want het was ook niet nodig, security in burger ook moeten aannemen zeker in de drukke periodes en iedereen moet voor zover ik weet ook zijne paspoort geven. Dat is het resultaat van jullie multicul en het zal er niet op beteren want ik heb hier nog nauwelijks wat gepost, ikzelf ben helaas ook wat dingetjes tegen gekomen met die lieve gasten.

-Maat van mij woonde vorig jaar nog in Gent in de carneoolstraat; liep er zoals altijd met zijne hond te wandelen; er komen 2 allochtonen af van een 14-15j oud zei hem, begonnen die opeens zomaar uit het niets alweer tegen hem te zeggen wat loop jij hier te doen met je stomme hond. Toen hem vroeg wat hun probleem was begonnen ze in hun taaltje te leuteren en zaten ze te lachen. Ik ken zelf ook krapuul Vlamingen maar zelfs die hebben zoiets nooit gedaan tegen iemand die 54J oud zomaar uit het niets zo'n dingen beginnen te zeggen. Neen, ik scheer niet iedereen over dezelfde kam absoluut niet maar je moet er niet van verschieten wrm heel wat mensen het beu zijn. Die gasten krijgen volgens mij gewoon geen opvoeding mee van thuis uit, dat kan toch niet anders? Als ik ooit wat mis zegde man, ik wist waar de lamp brande zenne, klets op mijn kaak ook enz...
En daar hebben we het dus alweer; meer dan 150 verschillende nationaliteiten zijn er in Belgie en op enkele na heb je met die vele andere helemaal geen problemen mee en dat is identiek hetzelfde in de andere Europese landen. Toch straf niewaar dat men in al die landen dezelfde miserie hebben als bij ons met diezelfde mensen.

Nu ga je denken zijn Vlamingen dan heilig? Natuurlijk niet maar de zaken die ik zitten opsommen heb? Deze zaken doen Vlamingen maar zeer zelden , zeer zelden. Miskijk u niet op mijn posts; ik ben nog veel harder als het over de zeg maar eigen mensen gaat; pedo prietsers; die mogen ze van mij meteen castreren.
Overlaatst sta ik aan een frituur en 4 jonge snotters met de wagen, opeens stopten die, hoor ik 1-2 anderen zeggen, zwiert dat daar maar, die persoon wilde niet, onder druk door zijn idiote vriendjes had die het dan toch gedaan; opeens een blik bier die hem gooide en dan met piepende banden snel wegrijden, krapuul volkske, hadden ze er nog langer gestaan ik had er mij naartoe geschoten. Natuurlijk is het niet zo erg als mensen op straat zomaar gaan in elkaar kloppen of overvallen en noem maar op maar ook zoiets vind ik echt not done en het maakt me werkelijk niet uit ze wie zoiets doet al is het de paus. Maar als ik dan zo'n verhaaltjes post die echt waargebeurt zijn dan ga ik niet 1 iemand zien posten dat ik een racist of wat dan ook zou zijn, dat krijg ik alleen te horen als ik zaken opsom die door allochtonen zijn gedaan.

En als dat nog niet alles is heb je nog dat Oost-Blok krapuul; die mensen die speciaal naar hier komen om in onze huizen en wagens in te breken en ojawel hoor, ook hier ben ik het slachtoffer geweest, tot 2 keer toe. Zeker 2000 euro kwijt aan materiaal na die 2 keer, ik heb heel lang mijn note mogen gaan afdraaien om alles terug te kunnen kopen. Plezant e.

Bart Somers zie deze week nog nadat er 89% meer autodiesftallen waren de eerste dacht ik 6 maanden; ik ben al bij al nog tevreden, wooottt. En dat zou dan de nr 1 burgemeester ter wereld zijn haha??? Laat me niet lachen.
Tttsss
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Dichterbij opvangen is allemaal goed en wel maar niet zo eenvoudig te realiseren, zeker in een oorlogsgebied. Anders heb je de medewerking van een ander land nodig dat waarschijnlijk zelf al meer dan genoeg vluchtelingen te slikken krijgt. Dat zal dus even goed een pak geld kosten en niet noodzakelijk minder dan nu. Italië betaalde smokkelbendes om mensen in kampen vast te houden en te folteren en verkrachten, is dat een oplossing? Is dat onze superieure maatschappij?

Het zou ook niets veranderen aan de multiculturele maatschappij die er nu al is. De nieuwe Belgen gaan NOOIT meer weg en zullen enkel toenemen.

Er zou preventief ook veel meer gedaan kunnen worden voor bepaalde situaties zodat mensen niet willen vluchten uit hun land, iets wat de meeste nog altijd met tegenzin doen of de stroom was vele malen groter dan nu. De percentages ontwikkelingshulp zijn zo rond de 0% en 1% is al heel lang een verre droom. Uiteindelijk komt het cru hier op neer, ofwel betalen we een stuk om de ongelijkheid te verminderen ginder ofwel komen er meer naar hier en betalen we ook. Mensen zullen immers altijd naar een gebied gaan die hen betere kansen biedt voor hen en hun kinderen als het thuis niet meer te doen is.

Gesloten opvang is maar beperkt houdbaar want het is eigenlijk gewoon een vorm van een gevangenis en je kan mensen die niets verkeerds deden en kinderen niet eindeloos opsluiten zonder reden.

Het gaat om mensen en hun leven gaat ook verder en daar komen dus ook logischerwijze kinderen van. De beschuldiging dat de kinderen enkel een truc zijn om medelijden op te wekken is gewoon te grof voor woorden en de rest ruikt naar erger, ik ga er dus niet op in.

Dat er, net als onder elke bevolkingsgroep, totaal foute mensen zitten heb ik al meermaals bevestigd maar dit doet totaal niets af van het feit dat de meerderheid niets verkeerds doet laat staan dat de kinderen er iets aan kunnen doen. Al deze mensen zijn ook slachtoffer van de hatelijke sfeer die steeds meer opgeklopt wordt. Wie de geschiedenis kent zal niet ver moeten terugkeren om gelijkenissen te vinden.

Wat maakt het uit of petrol zijn vrouw Afrikaans of Filipijns is? Het is een vrouw die hier niets verkeerds doet en ALLE recht heeft om gerespecteerd te worden. Dat Vlamingen racistische opmerkingen zouden krijgen op dagelijkse basis is zwaar overdreven. Ja, soms wordt dat inderdaad wel eens onterecht gebruikt maar dat vervalt toch absoluut in het niets bij wat sommigen durven uitkramen, zelfs op userbase. Voor dat soort taal schaamde mensen zich een tiental jaar geleden nog en hoorde je daarom enkel in de kroegen bij voldoende drank. Nu is heel internet een riool geworden met cafépraat.

Ga eens solliciteren met exact hetzelfde CV en zet op het ene uw Vlaamse naam en op het ander een Buitenlandse naam, we zullen eens zien wie er het meeste uitnodigingen krijgt. Je geeft het ook zelf aan " de WG zou dat zo nooit recht in haar gezicht zeggen" maw hij kan het wel denken en een ander excuus geven, da's veel beter natuurlijk. Waarom denk je dat men zo tegen dergelijke testen is? Als racisme/discriminatie niet zou bestaan was er geen reden tegen dergelijke testen, toch.

Ik geef je wel gelijk op het punt dat het van beide kanten moet komen en dat enige goodwill dus een minimumvereiste is. Echter goodwill mis ik vaak ook bij niet-moslims en bij autochtonen.

Uw voorbeeld over met uw pet solliciteren slaat alles. Je vindt dat blijkbaar kunnen want anders ben je wel erg dwaas om zo te solliciteren tenzij je de job niet wou en van de uitkering wou blijven profiteren (hrapje). Dat is nu exact hetzelfde als bij iemand die geweigerd wordt voor een religieus symbool maar met dat verschil dat de pet jouw niets kan schelen maar de hoofddoek bij de ander een wezenlijk deel van haar persoonlijkheid is. Ik denk eerder dat het probleem om zo'n verschil in te zien een grotere rol speelde bij de keuze van de WG.

In Antwerpen is een zeer bekwame burgemeester met zero tolerance bezig, uw verhaal kan niet kloppen.

Ik loop al meer dan 20 jaar dagelijks door Brussel, de bendes hebben blijkbaar enorme schrik van mij :) Ik loop dan nog vaak door de leukere buurten als Matonge en de stationsbuurten. In iedere stad gebeuren er foute zaken maar dat is geen reden om een overdreven angst te kweken. Ik heb op al mijn reizen nog NOOIT enig probleem ondervonden, onveiligheid is ook deels subjectief en een gevoel. De ene heeft nu eenmaal rapper schrik dan een ander. Dat mensen nu ineens militairen nodig hebben om zich veilig te voelen is schokkend. In Gent voel ik me nooit onveilig, ook niet zonder militairen en ook niet in de sleepstraat of Brugse poort.

Het is ook niet mijn multicul maar onze muticulturele realiteit. Dat gaat niet meer verdwijnen dus is de enige optie er het beste van maken. Momenteel zijn we bezig er het slechtste van te maken. Surprise, het is vaak niet plezant.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Dizzy schreef:
Het is ook niet mijn multicul maar onze muticulturele realiteit. Dat gaat niet meer verdwijnen dus is de enige optie er het beste van maken. Momenteel zijn we bezig er het slechtste van te maken. Surprise, het is vaak niet plezant.
-Weet je hoeveel vluchtelingen de rijke Arabische landen opvangen? Daar zegt men niks over, die landen zijn schatrijk en men wil ze niet.
-Al goed dat je het toch inziet dat als het hier zo blijft verder gaan dat je minder en minder zal te zeggen hebben en dat de islamisering verder zal blijven oprukken en dan zwijg ik nog vd criminaliteit en dergelijke meer.
-Als we het over betalen hebben; hou ze maar daar dan, niet hier. Genoeg redenen wrm men ze beter hier niet laat blijven.
-Allee man; neem bv een schijnhuwelijk, die allochtoon zoekt hier snel een vrouw, maakt er zo snel mogelijk een kleine mee omdat ze weten dan is de kans veel groter dat ik hier mag blijven, zijn feiten man, feiten. Ze misbruiken dat om hier te mogen blijven.
-Tuurlijk; overal zitten er foute mensen, helaas is het hier zeer erg en niet alleen hier. Al eens de gevangeniscijfer en criminaliteitscijfers nagegaan en dan moet je er eens goed bij stilstaan dat er als ik de Walen dan nog eens bij reken der ong 10 miljoen Belgen zijn en 2M ofzo van allochtone afkomst en dan reken ik er bv de chinezen en Duitsers en Nederlanders bij enz.... en alsook de voorbeelden die ik heb gegeven en dat is iets wat je Vlamingen zelden zal zien doen zoals dat van in de recreatie parken, dat van mijn broer en maat en noem maar op en dat van een andere maat die er mee zijn hond liep te wandelen.

-Ik heb gepost dat Vlamingen in hun eigen land nog meer gediscrimineerd worden en ik heb daar enkele voorbeelden van gegeven. Ik werd zelfs geweigerd omwille van een tattoo terwijl dat voor die job er niks aan toe deed + had ook niks met geloof of wat dan ook te maken.
-In de klas mag jij u klak niet ophouden, zij mogen hun hoofddoek wel ophouden; dat is discriminatie beste, discriminatie en waar is de neutraliteit?
-Wrm loog die moslima van 42j dan want ik ben er 99,9% zeker van dat die werkgever dat helemaal niet heeft gezegd en als die zoals ik al zei dat toch heeft gedaan is het omdat dat niet toegelaten zal zijn voor die functie waarvoor ze solliciteerde. Een bedrijf heeft zijn regels, bij de flikken gaan moet je je ook aan de regels houden, ik moet me ook aan de regels houden en veeg ik er dan eens mijn voeten aan dan moet ik er de gevolgen van dragen. -Dat er werkgevers zijn die liever geen allochtonen willen ook daar verschiet ik niet van omdat dat vaak mensen zijn die ervoor al veel problemen hebben gehad en hier en daar zijn er een kleine groep uitzonderingen die het gewoon niet willen wat ik nog altijd hun goed recht vind maar of het slim is dat lijkt me van niet. Als ik een werkgever zou zijn dan zou ik 2 zaken doen; geen religieuze symbolen, neutraliteit moet er zijn en ik zal de mensen aannemen waarvan ik denk die het meeste bij mijn bedrijf zouden passen en zit daar dan een Afrikaan bij, een Marokkaan, een Jood, x tal Vlamingen dan zal dat zo zijn.

-Weet jij dat ik bv op 1 maand tijd in een goede maand zeker 40 vacatures verstuurde met mijn o zo Westerse naam dan nog en hoeveel positiefs ik terug kreeg? Ik zal het u zeggen hoe het ong was; Zeker 15 lieten gewoonweg niks van zich horen, 20 andere stuurden een standaardmail terug en dan de overige die zeiden ook wel van kom eens langs en dan ging ik praktisch iedere keer met lege handen terug naar huis, weer eens soms 60 km voor noppes gereden. Raad eens van die 40 keer dat ik op gesprek mocht gaan? 1 keer, uitzonderlijk eens 2-3 keer en in de meeste gevallen zelfs 0 keer. Zo erg kan het dus zijn als je de dag van vandaag zit te solliciteren maar uiteraard zal er in mijn geval nooit sprake zijn van discriminatie of racisme, ik ben blank en heb een Westerse naam.
-Goodwill? Wat wil je nog meer dan? Men vangt ze op, men geeft ze werkelijk alles of bijna alles, ik ken gvdm gepensioneerde mensen hier die evenveel krijgen als hun leefloon en die hebben hier meer dan 30j gewerkt, lol, een schande is het man zoals ik al eerder zei met hun gratis geld gaan geven. Wrm denk je dat heel wat vluchtelingen eerst meerdere nochthans veilige landen zijn gepasseerd? Omdat ze weten waar dat ze wat krijgen. Ik merk op dat jij toch echt wel goedgelovig bent, te goedgelovig, ze zouden u gewoon rond hunne vinger winden ;).

-Dat van mijn klak was als test haha; het was in feite een job waarbij ik meteen nee moest gezegd hebben dat is in feite nikske voor mij maar toen kwam ik op het idee van wat als ik nu eens hetzelfde doe als de moslima's? Gewoon met een hoofddeksel op gaan solliciteren.
- En hier val je door de mand en vind je dat discriminatie oke is, je bent het aan het verbloemen maar ik doorzie zoiets. Dat is dus evenzeer discriminatie als de ene wel met hoofddeksel mag gaan solliciteren en ik niet, hetzelfde als dat voorbeedje van in de klas.
- En azo, jij gaat gaan bepalen dat van wat ik draag zoals een klak dat dat niks zou voorstellen en geen eigenheid ook is voor mij? Ik draag dat al vrij lang een klak en daar staat meestal iets op die voor mij mijn (bijna) alles is. Bv mijn favoriete voetbalclub; als je denkt dat moslima's hun hoofddoek heilig is en bij de persoonlijkheid zou behoren, dat is bij mij nethetzelfde alleen om een andere reden. Ondertussen merk ik ook op dat je een religie oke vind die geen gelijkheid man en vrouw kent , die vol haat zit, haar naar het Westen toe, naar de Joden toe, naar de homo's toe, naar de ongelovigen iets wat in de koran staat, dat o zo heilige boek, dat je het oke vindt dat men een pedofiel als grote held aanziet want of je dat nu graag hoort of niet, Mohamed de profeet was een pedofiel net zoals de pedofiele priesters hier bij ons. Ik moet van geen ene religie weten, ik wil daar allemaal nikske mee te maken hebben met dat gedoe.

-Mijn broer en maat werden overvallen en bedreigd toen Patje nog burgemeester was in Antwerpen; zij stonden op een hoek te wachten op 2 andere maten, opeens kwamen er van die groep van 6 personen 2 bij hen, ze vroegen eerst het uur, nog geen 2-3sec later haalden ze een mes boven, 4 anderen stonden op de uitkijk en ze mochten dus hun geld afgeven. Der waren mensen bij die het gezien hadden en weet je wat die deden? Nikske, ze liepen snel door en ze deden alsof ze niks gezien hadden, hunne kop snel recht vooruit en snel doorlopen.
-En deze zaken gebeuren helaas nog heel vaak daar dat mensen bestolen worden en aangevallen worden. Overlaatst nog een 14 jarig meiske die bepoteld werd, haar vader is haar komen halen toen ze op de bus zat, is trouwens op het nieuws geweest.
-Jeanneke die altijd naar het programma van zwart of wit belde , bestaat denk ik nu niet meer dat van Jurgen Verstrepen, ik luisterde daar iedere zondag naar, Jeanneke uit Antwerpen belde daar vaak naartoe. Opeens hoorden we die niet meer, vonden we al raar tot wanneer ik op de vb site las en van Verstrepen nadien zelf hoorde dat ze was overvallen, een allochtoon die haar sjacoche afrukte van haar arm waarbij ze viel met de dood tot gevolg. De media heeft dit monddood gezwegen toen, niet in de gazet gestaan, niet op het nieuws geweest, niet door andere politieke partijen gezegd geweest (op het vb na en Verstrepen na), gewoon monddood gezwegen.
-Ooit al eens naar Faroek gekeken, een Belgische Turk dan nog die dat programma presenteerd? Nochthans klaar en duidelijk lijkt me. Dan heb je nog de recherche en noem maar op en niveau 4.

-En daar hebben we het alweer; en je zegt het zelf; ik, ik, ik maar ik ben nog niks tegen gekomen, hoezo het is er erg of gevaarlijk? Hoezo plegen vele misdaden? Hoe kan dat nu? Dat klopt toch niet? Want ikke zoals je zelf zegt; ik kom zoiets nog nooit tegen dus dat is allemaal nonsens.
-Welnu beste Dizzy; Antwerpenaren die trouwens toegaven dat ze sp-a en groen stemden die posten dat toen ook eens op facebook naar mij toe en zij vertelden hetzelfde als u; maar ik woon hier al 30 jaar en nog nikske gebeurt. En dan zeg ik tegen hen; toen jij op die dag wakker werd; heb je er weet van dat men vannacht mijn broer en maat hebben bedreigd met een mes en hen overvallen hebben? Ik zeg jij staat dan op, stapt uit je bed en denkt van, tis hier toch goed, die extreem rechtsen wat een zeveraars dat dat toch zijn, helaas hebben die extreem rechtsen wel dik gelijk gekregen toen ze ons meer dan 35j geleden ons hadden gewaarschuwd en toen beste Dizzy toen kon men daar nog wat aandoen want die groep allochtonen was belange zo groot nog niet, men kon toen ook de wetten veranderen, strenger optreden, geen of weinige meer binnen laten of ze ook gewoon terugsturen en noem maar op maar men vertikte het. Schijnhuwelijken waren er hier toen aan de lopende band, al die vreemdelingen hoefden hier niet eens onze taal te leren en ga zo maar door maar toen kon men dat probleem nog wel aanpakken omdat ze met heel weinig waren en op dat moment waren de problemen ook nog minder erg.

-En je hebt gelijk; de politiek en let goed op wat ik post; ik zeg niet de allochtonen zelf ze, ik zeg nogmaals; de politiek heeft alles naar de vaantjes geholpen en je zou dan denken dat ze meer dan 40j later dat ze het eindelijk inzien en wat doen ze dan? Ze gaan de problemen nog zelf groter gaan maken zoals oa ook in Duitsland, die hebben er al het een en ander meegemaakt sinds die massale stroom van vreemdelingen, wacht maar eens op langere termijn. Ik ben content dat ik geen dochter ((kinderen) heb. In zo ne wereld wil ik ze niet duwen. U mag gerust met mij lachen, denken wat is die kerel toch een zeveraar maar onthoud maar wat ik heb gepost; zoals het er nu aan toe gaat dan zal u meer en meer gebukt gaan onder de islam , jij en niet zij gaan zich moeten aanpassen en de zeg maar autochtoon die zal meer en meer verdwijnen, die wijken nu al uit naar de middelsteden of zelfs naar het platteland. Ik ken iemand die niet zolang geleden verhuisd is van Aalst naar Burst omdat zei ook zeggen, Aalst is geen Aalst meer nu. En gelijk hebben ze, ik heb daar overlaatst nog eens gelopen, tjonge jonge zeg......Mensen voelen zich niet meer thuis.
Tttsss
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Ik ga niet op alle onzin reageren ook al is dat erg makkelijk. Het punt over Aalst kan ik echter niet laten liggen.

Aalst is HET voorbeeld van de bekrompenheid van Vlaanderen. Het is een stad die in het centrum van het land ligt met alle mogelijkheden en voorzieningen om een voorbeeldstad te zijn, helaas zijn ze een voorbeeld van hoe het niet moet. Het is een typische arbeidersstad en ze zijn die status nooit ontgroeid.

Het enige wat de meeste interesseert is zuipen, karnaval vieren en zuipen op eetfestijnen ten voordele van de kanavalverenigingen. De mensen zijn er enorm onvriendelijk, zeker tegenover buitenstaanders want iemand van buiten Aalst is bij voorbaat verdacht, zeker als je tegen de middag nog niet zat bent. De marginaliteit is van ver buiten de stad berucht en niet overdreven. Ik heb er een tijd gewoond maar heb uiteindelijk mijn kar gekeerd want dat komt daar nooit goed. Ze hebben een totaal foute mentaliteit maar weigeren enige zelfkritiek aan de dag te leggen.

Ze kreften over alles maar iets aan hun eigen fouten doen (welke fouten?), hola. Liever wat op de vreemdelingen kappen terwijl ze zelf de grootste marginalen zijn. Ik woonde in een buitenwijk maar had verdorie meer last van de "fleur" van Aalst dan van de Afrikaanse bewoners van de straat. Toen ik verhuisde was ik verbaasd over de vriendelijkheid buiten Aalst, ik was die norse mentaliteit nl gewoon geworden. Ook het ontbreken van de typische Amylum-geur was een welgekomen verbetering.

Een anekdote, tijdens de verkiezingen slaagden ze erin om een spandoek te maken met "Kracht van verandering - Aalst moet Aalst blijven", dat zegt alles over hun open blik. Ze komen enkel in het nieuws bij de veelvoudige sociale drama's of als een burgemeester wat te hoog van de toren... eugh blaast.

Niet voor niets maakt Aalst als hoofdstad van de marginale driehoek geen vooruitgang en uiteraard is dat de fout van de "vremden" uit Brussel, nog erger volk dat die van Dendermonde. Zelf zijn ze echter veel te kortzichtig en vooral te zat om ook maar iets te verwezenlijken buiten één keer per jaar als jeanet over straat te kruipen. Aalst kan dus enkel gebaat zijn met een massale immigratie want van henzelf zal er nooit iets komen.
Doktor Avalanche
Premium Member
Premium Member
Berichten: 702
Lid geworden op: 21 dec 2010, 10:17
Locatie: Oostmalle
Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
Bedankt: 70 keer
Contacteer:

En nu wachten tot iemand van Aalst reageert :-)

En @Dizzy, Ben je nu niet racistisch t.o.v. de Aalstenaars ;-)
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Dizzy schreef:
Een anekdote, tijdens de verkiezingen slaagden ze erin om een spandoek te maken met "Kracht van verandering - Aalst moet Aalst blijven", dat zegt alles over hun open blik. Ze komen enkel in het nieuws bij de veelvoudige sociale drama's of als een burgemeester wat te hoog van de toren... eugh blaast.

Niet voor niets maakt Aalst als hoofdstad van de marginale driehoek geen vooruitgang en uiteraard is dat de fout van de "vremden" uit Brussel, nog erger volk dat die van Dendermonde. Zelf zijn ze echter veel te kortzichtig en vooral te zat om ook maar iets te verwezenlijken buiten één keer per jaar als jeanet over straat te kruipen. Aalst kan dus enkel gebaat zijn met een massale immigratie want van henzelf zal er nooit iets komen.
Nikske onzin van wat ik heb gepost.

En een maat van me liep er een maand geleden in Aalst; op den trottoir 3 van uw vrienden die er naast elkaar liepen; een beleefd iemand die zet een pas opzij zeker als je al met 3 naast elkaar loopt, maat van me botste er tegenaan en ze durfden nog van hunne neus te maken lol.
Dat er overal wel rotte appels zijn en er eens iets gebeurt dat weet iedereen maar tegen allochtonen daar kan je niet tegen op in wat die allemaal uitsteken op 1j tijd in een grootstad. Slechts enkele voorbeelden. Zoals ik al zei; Aalst is net als Gent en Antwerpen aan het worden, ik ken mensen die er al zijn weggegaan omdat ze er zich niet meer thuis voelen en dat zijn geen marginale mensen die zijn weggegaan.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170727_02990138

https://www.hln.be/regio/aalst/opnieuw- ... ~a5d96556/

https://m.hln.be/nieuws/binnenland/zwar ... ~a4c47b61/

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170922_03089043

https://nieuws.vtm.be/binnenland/159374 ... echtpartij
Tttsss
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1461
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 370 keer
Bedankt: 155 keer

Dizzy schreef:Ik ga niet op alle onzin reageren ook al is dat erg makkelijk. Het punt over Aalst kan ik echter niet laten liggen.

Aalst is HET voorbeeld van de bekrompenheid van Vlaanderen. Het is een stad die in het centrum van het land ligt met alle mogelijkheden en voorzieningen om een voorbeeldstad te zijn, helaas zijn ze een voorbeeld van hoe het niet moet. Het is een typische arbeidersstad en ze zijn die status nooit ontgroeid.

Het enige wat de meeste interesseert is zuipen, karnaval vieren en zuipen op eetfestijnen ten voordele van de kanavalverenigingen. De mensen zijn er enorm onvriendelijk, zeker tegenover buitenstaanders want iemand van buiten Aalst is bij voorbaat verdacht, zeker als je tegen de middag nog niet zat bent. De marginaliteit is van ver buiten de stad berucht en niet overdreven. Ik heb er een tijd gewoond maar heb uiteindelijk mijn kar gekeerd want dat komt daar nooit goed. Ze hebben een totaal foute mentaliteit maar weigeren enige zelfkritiek aan de dag te leggen.

Ze kreften over alles maar iets aan hun eigen fouten doen (welke fouten?), hola. Liever wat op de vreemdelingen kappen terwijl ze zelf de grootste marginalen zijn. Ik woonde in een buitenwijk maar had verdorie meer last van de "fleur" van Aalst dan van de Afrikaanse bewoners van de straat. Toen ik verhuisde was ik verbaasd over de vriendelijkheid buiten Aalst, ik was die norse mentaliteit nl gewoon geworden. Ook het ontbreken van de typische Amylum-geur was een welgekomen verbetering.

Een anekdote, tijdens de verkiezingen slaagden ze erin om een spandoek te maken met "Kracht van verandering - Aalst moet Aalst blijven", dat zegt alles over hun open blik. Ze komen enkel in het nieuws bij de veelvoudige sociale drama's of als een burgemeester wat te hoog van de toren... eugh blaast.

Niet voor niets maakt Aalst als hoofdstad van de marginale driehoek geen vooruitgang en uiteraard is dat de fout van de "vremden" uit Brussel, nog erger volk dat die van Dendermonde. Zelf zijn ze echter veel te kortzichtig en vooral te zat om ook maar iets te verwezenlijken buiten één keer per jaar als jeanet over straat te kruipen. Aalst kan dus enkel gebaat zijn met een massale immigratie want van henzelf zal er nooit iets komen.
azo een denigrerende klap...
Ik ken Aalst vrij goed en heb met de bevolking geen enkel probleem, die karikatuur die je schetst klopt misschien in grote lijnen maar dat is juist zijn charme. Aalst moet Aalst blijven en dat zeg ik als buitenstaander.
(Van onvriendelijkheid heb ik nooit veel gemerkt overigens, maar Aalst heeft zijn eigen stijl, net zoals Gent, you love it or you hate it.)
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2322
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

Kunnen wij ergens een samenvatting van die laatste posts bekomen? Als ik een boek wil lezen ga ik wel naar de bib ...
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Het probleem in Antwerpen is niet op 1 jaar ontstaan, maar word van generatie op generatie doorgegeven. Maar wat me vaak opvalt is dat het aan opvoeding en kansen ligt. Zelf ben ik de veertig gepasseerd en ben opgegroeid in een sociale huurwijk. Waar dus in de jaren 80 enkele Marokkanen woonde. Laten we zeggen 5 op 40 huizen Toen ik er weg ging en mijn ouders er nog wat gewoond hebben zijn er veel allochtonen bijgekomen tot meer dan de helft.
De periode dat ik er woonde was er 1 iemand van de Marokkaanse generatie die me opviel. Hij had de bijnaam gekregen “mal de tête”. Want hij maakte iedereen wijs dat hij continu hoofdpijn heeft en hierdoor niet kon werken. Moeder en vader hadden traditionele kleren aan. Ze hadden 4 kinderen. De enige die goed terechtgekomen is, is de oudste dochter. De twee zonen zijn in de criminaliteit terechtgekomen en hebben intussen het leven gelaten. De jongste dochter is getrouwd met een Marokkaan die de traditie van de vrouw moet luisteren hoog in het vaandel draagt. Ze leeft onderdrukt maar heeft er zich bij neergelegd. De oudste is getrouwd met een Belg en heeft kansen gehad om te studeren en iets van haar leven te maken.
Want in die periode had een vrouw niets te zeggen, er moest bijvoorbeeld niet geluisterd worden naar een juffrouw of een directrice op school.

Nu moet je weten dat mal de tête een woning had in Marokko waar hij na het verlies van zijn zonen weer naartoe is getrokken, mogelijk met behoud van zijn uitkering hier, maar dat kan ik niet bevestigen.

Een familielid die in de lagere school in het Antwerpse les gaf bevestigd dat de meeste allochtone families gezag van een vrouw niet aanvaarden. Zo was er een rapportbespreking met de ouders. De ouders spraken geen Nederlands en de dochter moest vertalen. Toen de vrouw een opmerking had over het gedrag van de leerling volgde het antwoord dat er niet geluisterd moet worden naar de juf omdat het een vrouw is.,moet ongeveer 5 jaar geleden zijn. Nu weet ik niet hoeveel procent vrouwen in het onderwijs zijn, maar als er naar de helft niet geluisterd moet worden, dan snap ik wel dat het ontspoort.

Toen ik het ouderlijk huis had verlaten hadden mijn ouders nieuwe Marokkaanse buren. Op een bepaald moment had de vader het idee om zijn zoon naar België te halen want hij had een ingenieursdiploma. Maar om de een of andere reden is dit niet doorgegaan omdat hij niet bekwaam genoeg was. De kinderen die wel in België een leven hebben opgestart hebben nu allemaal werk en hebben de westerse mentaliteit overgenomen.

Nu woon ik in een eigen huis, en heb in mijn onmiddellijke omgeving sociale woningen die door enkele allochtone families bewoond zijn. Ik schat dat er ongeveer 50 percent een dubbele nationaliteit hebben. In het gedeelte dat verhuurt word merk je meer marginaliteit op, dan in de huizen die zelf gebouwd zijn. Je merkt ook op aan het rijgedrag van welke kant van die wijk dat ze komen. De huurders kennen bijv. geen verkeersregels.

Wat marginaliteit betreft kan ik je ook voorbeelden geven. Kennissen van me hebben steeds van het OCMW geleefd en hebben nooit gewerkt. Ze zijn de grootste racisten dat er zijn en vinden het niet kunnen dat de moslims profiteren van het sociale systeem, terwijl ze zelf een goed voorbeeld zijn.

Mijn ouders zijn intussen verhuist naar een nieuwe sociale wijk. De vorige word momenteel verbouwd. Er wonen denk ik evenveel blanken als niet blanken. Maar je merkt dat er een sociaal evenwicht is tegenover beide gemeenschappen met elk hun eigen problemen en mentaliteiten. De contacten verlopen normaal en zelfs beter als in onze buurt waar er nauwelijks met elkaar gepraat word.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

-Mailracer; heel wat marginalen hier zijn vaak dronkaards/drugsverslaafden.
-Ik woon op een appartement en de meesten zijn normale mensen als u en mij maar er zitten er een 5 tal die elkaar dan nog kennen bij ppff en die zijn allemaal alcohol verslaafd, je hoeft die niet eens te kennen, als je ze voor de 1ste keer tegenkomt dan zie je dat zo al dat dat marginalen en dronkaards zijn. Ik weet dat die wel al gewerkt hebben maar door hun verslaving tja.... ze kunnen nergens blijven en dan valde in een zeg maar zwart gat, dan vallen ze weg vd dop en vallen ze denk ik op een leefloon en worden geholpen door de ocmw. Die ene dame hier die had zelfs vast werk, is het kwijt geraakt, tja, als ge gedronken hebt en zat op u werk staat........
-Wat moet je in godsnaam met zo'n mensen aanvangen? Vergeet niet; een paar ervan die ken ik (van ziens e) al zeker 18jaar lang al e, die waren toen ook al zo dusja.... Wat moet je in godsnaam mee zo'n mensen aanvangen dan? Zolang ze verslaafd zijn valt er niks mee te beginnen en neen, ze gaan nooit uit hun eigen gaan zeggen ik ga mij laten opnemen. Ik denk ook niet dat die hier wakker liggen vd politiek, daar reppen ze met geen woord over, ook niet over bv allochtonen ofzo, noppes.
Tttsss
Gebruikersavatar
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3442
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer

Dizzy schreef:Ik ga niet op alle onzin reageren ook al is dat erg makkelijk. Het punt over Aalst kan ik echter niet laten liggen.
Nu doe je juist hetzelfde als de mensen die JIJ verwijt van bekrompen te zijn.

Alle Aalsternaren over 1 kam scheren.

De pot verwijt de ketel...

<sarcasm on>
Maar allé Dizzy, je moet die Aalsternaren toch een kans geven, 't ligt waarschijnlijk gewoon aan hun opvoeding; geef ze een betere opvoeding en alles is ok. Je zal er wel moeten mee samenleven (ah neen, toch niet, want je vlucht), er is geen weg terug... bla bla bla
<sarcasm off>

Soit, in mijn ogen heb jij nu niet echt nog recht van spreken.
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Dizzy is een beetje Dizzy. :lol:
Tttsss
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Er zitten in Aalst inderdaad ook mensen die niet aan deze beschrijving voldoen maar zoals iemand al zei, de grote lijnen kloppen wel degelijk. Het gaat om een mentaliteit en uiteraard deelt niet iedereen deze mentaliteit. Mijn reactie was misschien wat fel maar ik vond het zo fout dat net Aalst als voorbeeld werd gegeven terwijl het helemaal geen voorbeeld is op zoveel gebieden. Anderzijds dacht ik dat de stijl van mijn post overdreven genoeg was om de humor ervan in te zien, helaas.

Er zijn in Aalst bijvoorbeeld ook veel nieuwkomers (Belgen en niet-Belgen) die de stad vooral kiezen vanwege de ligging. Dat heb ikzelf ook gedaan. Ze hebben een autostrade, treinlijn en liggen centraal, objectief gezien een geweldige ligging. Je moet alleen met de mentaliteit kunnen verzoenen en dat is me minder gelukt. Als je als buitenstaander niet welkom bent dan steek ik liever elders mijn energie in. Ik had de waarschuwing trouwens vooraf gekregen maar ik was toen nog in de waan dat het wel zou vlotten als ik mezelf genoeg zou aanpassen en inzetten, helaas de boodschappers hadden gelijk. Deze ervaring is ook deels de reden waarom ik me goed kan inleven in de problemen van anderen op dat gebied.

Bij mij is de goesting verdwenen toen ik een Aalstenaar in de trein hoorde afgeven op de vele nieuwkomers die de mentaliteit van Aalst zouden veranderen. Ik voelde me aangesproken, niet tegenstaande dat wij als tweeverdieners meer bijdroegen dan veel Aalstenaars zelf. Wij namen deel aan sportclubs en culturele verenigingen maar blijkbaar was dat toch niet genoeg. Je kon er blijkbaar enkel aanvaard worden als je er geboren was. Andere meningen zijn niet welkom want misschien zou er nog eens iets veranderen. Ze maken trouwens onderling nog onderscheid tussen de "echte" en die van "over het water", die de bijnaam "bucht" krijgen :)

Uiteindelijk heb ik er geen slechte zaak gedaan en mijn huis was snel verkocht met een serieuze meerwaarde. Ik woon nu in een andere buurt die veel gemengder is en daar is er nooit een probleem geweest. Er is ieder jaar een buurtfeest en de buren komen goed overeen. Voor ons is deze buurt een verademing. Ik wens echter alle Aalstenaars alle succes om alsnog iets van hun stad te maken, ze kunnen het gebruiken.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Aalst ken ik niet goed om daar een mening over te geven, maar je kan een punt hebben. In iedere gemeente (meestal platteland) waar de inburgering van vreemde origine in de kinderschoenen staat ken je dergelijke opmerkingen. Meestal is dat uit onwetendheid of schrik. Als er dan ook nog eens drank aan te pas komt, dan uit zich dat in praat zonder inhoud, en ontstaan er vechtpartijen.

Er moet meestal een generatie of twee gepasseerd zijn wil je een evenwicht bereiken tussen Belg en “nieuwe Belg door inburgering”.

Ik merk goed genoeg uit mijn directe omgeving dat er bij oudere gepensioneerde een grote argwaan ontstaat tegenover allochtonen en homo’s of lesbiennes. Terwijl de generatie van nu daar geen probleem mee heeft, tenzij natuurlijk de jeugd aangezet word op dat te veroordelen tijdens hun opvoeding.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

http://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20171022_ ... m_source=t

Niks nieuw.
Maar dat zijn geen racisten hoor, geen ene linkse zien posten op fb of elders.
Laatst gewijzigd door Unicorn1 24 okt 2017, 01:14, in totaal 2 gewijzigd.
Tttsss
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

mailracer schreef:Er moet meestal een generatie of twee gepasseerd zijn wil je een evenwicht bereiken tussen Belg en “nieuwe Belg door inburgering”.
Als we maar lang genoeg wachten lost het probleem zich wel vanzelf op... of hoe moet ik dat begrijpen ?
mailracer schreef:Terwijl de generatie van nu daar geen probleem mee heeft, tenzij natuurlijk de jeugd aangezet word op dat te veroordelen tijdens hun opvoeding.
Ik heb vrienden wiens hun dochter in Antwerpen naar het hoger onderwijs gaat... en de intolerantie (dagelijks uitgescholden worden voor hoer is daarbij nog het minste) en racisme komt daar heus niet van ons Westerlingen hoor !
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

r2504 schreef:
mailracer schreef:Er moet meestal een generatie of twee gepasseerd zijn wil je een evenwicht bereiken tussen Belg en “nieuwe Belg door inburgering”.
Als we maar lang genoeg wachten lost het probleem zich wel vanzelf op... of hoe moet ik dat begrijpen ?
- dat het meestal een generatie of twee duurt voordat een familie de westerse mentalitiet kan aanvaarden.
of omgekeerd
- dat westerse gezinnen meer kunnen leven met allochtonen in de omgeving als er twee generaties overgaan.

maar alleen als er een correcte opvoeding aan te pas komt. wat dus niet gezegd kan worden van die gasten die je kennis lastigvallen.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

r2504 schreef:
mailracer schreef:Er moet meestal een generatie of twee gepasseerd zijn wil je een evenwicht bereiken tussen Belg en “nieuwe Belg door inburgering”.
Als we maar lang genoeg wachten lost het probleem zich wel vanzelf op... of hoe moet ik dat begrijpen ?

Ik heb vrienden wiens hun dochter in Antwerpen naar het hoger onderwijs gaat... en de intolerantie (dagelijks uitgescholden worden voor hoer is daarbij nog het minste) en racisme komt daar heus niet van ons Westerlingen hoor !
De problemen lossen zich inderdaad niet vanzelf op. Na de zoveelste generatie krijgen velen nog altijd met dezelfde problemen te maken. Door te doen alsof er geen probleem is of dat het vanzelf zou verdwijnen (zoals de staatsschuld) verliezen we gewoon tijd. Problemen bij zowel allochtonen als autochtonen moeten bespreekbaar zijn EN aangepakt worden. Nu worden de problemen van de ene groep door de andere telkens opnieuw uitvergroot en zit je in een eindeloos straatje van wederzijdse verwijten.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

mailracer schreef:- dat het meestal een generatie of twee duurt voordat een familie de westerse mentalitiet kan aanvaarden.
Ik vrees dat je hierin wat naïef bent... een Westerling staat meestal open voor andere culturen waar dit bij Moslims helemaal niet het geval is, het is een cultuur van overheersing en dominantie (recente programma's van oa. Jan Leyers bewijzen dit keer op keer). De overgrote meerderheid zal zich dus nooit aanpassen, hoeveel jaar je ook blijft wachten.

En als je gelooft dat je dit kan veranderen (en op zich hoeft niemand dat van mij, maar dan moet je jezelf ook afvragen of je wel op je plaats bent in onze Westerse maatschappij) dan vrees ik dat je er een tweede keer aan bent voor je moeite.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1421
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

Dizzy schreef: Problemen bij zowel allochtonen als autochtonen moeten bespreekbaar zijn EN aangepakt worden. Nu worden de problemen van de ene groep door de andere telkens opnieuw uitvergroot en zit je in een eindeloos straatje van wederzijdse verwijten.
Awel dat wordt toch "goed" aangepakt. Het is altijd de schuld van de autochtone bevolking. Dat is wat SP-a, Groen, PVDA, 11.11.11., Unia, Minderhedenforum (en nog zoveel meer gesubsidieerde clubjes) en bij uitbreiding ook CD&V en openVLD ons hier dag in, dat uit in peperen.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

DE vraag is natuurlijk wat dat aanpassen moet inhouden, ik stel vast dat iedereen er wel zijn eigen definitie van heeft. Voor mij is de overgrote meerderheid al aangepast zolang ze willen meewerken en bijdragen aan onze maatschappij en de rechtsregels respecteren in dezelfde mate als de rest van de bevolking. Als aanpassen betekent dat ze zich op exact dezelfde wijze moeten kleden, eten en gedragen als de rest dan vrees ik dat je inderdaad nog lang zal kunnen wachten op Godot.

@Muziekbos: dat wordt helemaal niet goed aangepakt want anders waren er betere resultaten en was deze topic overbodig.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

met uitsluitend xenofobe burgers was Antwerpen geen grote havenstad geworden en gebleven...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

En met zo'n uitspraak gooi je meteen alles op één hoop en dien je niemand.

Vertel me eens hoeveel nationaliteiten er in Antwerpen (of welke grootstad dan ook) leven... en met hoeveel daarvan "problemen" zijn.

Ik vrees dat je steeds zal terug uitkomen bij dezelfde groep.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

dat beseffen veel mensen in de stad, maar denk je nu echt dat BDW deze ''groep'' het land gaat uitzetten!?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

r2504 schreef:
mailracer schreef:- dat het meestal een generatie of twee duurt voordat een familie de westerse mentalitiet kan aanvaarden.
Ik vrees dat je hierin wat naïef bent... een Westerling staat meestal open voor andere culturen waar dit bij Moslims helemaal niet het geval is, het is een cultuur van overheersing en dominantie (recente programma's van oa. Jan Leyers bewijzen dit keer op keer). De overgrote meerderheid zal zich dus nooit aanpassen, hoeveel jaar je ook blijft wachten.

En als je gelooft dat je dit kan veranderen (en op zich hoeft niemand dat van mij, maar dan moet je jezelf ook afvragen of je wel op je plaats bent in onze Westerse maatschappij) dan vrees ik dat je er een tweede keer aan bent voor je moeite.
ik ken anders wel een hele hoop moslims die zich hebben kunnen vinden in de westerse samenleving zonder hun geloof te verloochenen. maar er zijn natuurlijk probleembuurten waar dit niet mogelijk is.

Nu je mag niet vergeten dat Antwerpen meer is dan moslims alleen. en dat onder de buitenlanders ook Nederlanders vallen.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

...die hoogstens tegen de katedraalmuren plassen :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

En gisteren of eergisteren gaven ze de schuld van de onrust in Brugge aan Antwerp maar het waren juist Nederlanders die even hooligan speelden.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

r2504 schreef:Vertel me eens hoeveel nationaliteiten er in Antwerpen (of welke grootstad dan ook) leven... en met hoeveel daarvan "problemen" zijn.

Ik vrees dat je steeds zal terug uitkomen bij dezelfde groep.
Dat klopt niet en toont enkel de vooroordelen die er heersen. Wat met oa de voornamelijk oosteuropese inbrekersbendes, de inbraken in wagens en van wagens,... Dan de witte boordencriminaliteit die vaker over veel grotere sommen gaat. De Nederlanders doen wel meer dan alleen tegen de muren van de kerk plassen, veel drugsgerelateerde feiten komen van Nederwiet. Dan heb je nog de diverse bendes en maffia-clans.

Antwerpen is een grote havenstad en telt dus veel nationaliteiten. Het is niet meer dan logisch dat daar veel problemen bij bestaan. De war on drugs heeft ook nog niet veel opgeleverd. Criminaliteit rechtstreeks linken aan nationaliteit is gevaarlijk en geeft nooit een volledig beeld. Momenteel is de zaak rond de grootste gangsters van dit land weer in de aandacht, ik denk niet dat we veel van buitenlanders te leren hebben maar het is uiteraard altijd gemakkelijker en leuker om naar de fouten van anderen te kijken. Dit is duidelijk bij de hooligans, hoeveel keren hebben die gasten al voor miserie gezorgd maar telkens wordt het onder de mat geveegd, tot de volgende match.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Jan Leyers komt erachter dat vorige generaties inwijkelingen schijnbaar minder moeite hadden dan hun nazaten momenteel om zich staande te houden hier. Zijn de autochtonen dan zomaar plots xenofoob geworden, zonder enige reden?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Dizzy schreef:Dat klopt niet en toont enkel de vooroordelen die er heersen. Wat met oa de voornamelijk oosteuropese inbrekersbendes, de inbraken in wagens en van wagens,... Dan de witte boordencriminaliteit die vaker over veel grotere sommen gaat.
Criminaliteit gaat over alle rassen en religies heen al zullen mensen die de kansen niet grijpen natuurlijk sneller in de armoede terecht komen en terug vallen op "alternatieve" inkomsten. Op zich is er dus onrechtstreeks wel een terugkoppeling.

Los hiervan staat criminaliteit integratie niet in de weg... als m'n Oost-Europese buur (al zijn dit vaak rondtrekkende bendes en niet echt immigranten) 's nachts gaat inbreken wil niet zeggen dat hij m'n vrouw overdag een "hoer" zal noemen.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

@wied: Dat het vroeger makkelijker ging weet ik niet maar de tijden zijn veranderd. Toen ging het om oa Italiaanse gastarbeiders die ook heel wat te verduren kregen, nu is het aantal nationaliteiten en de verscheidenheid veel groter. Dat politiek er alles aan doet om mensen tegen elkaar op te zetten, helpt ook niet uiteraard. En ja, mensen zijn wel degelijk openlijk racistischer geworden. Wat je hier nu leest durfde men vroeger enkel op café vertellen, net voor sluitingstijd en in beperkte kring. Of dit al veel geholpen heeft, betwijfel ik.

Criminaliteit hangt altijd samen met sociale positie. Iemand die niets heeft zal sneller te verleiden zijn om iets bij te verdienen (legaal of niet), dat is bij de autochtonen ook zo. Ik sprak al over Aalst, in mijn wijk had ik meer last van de autochtonen dan met de nieuwkomers. Die Aalstenaars woonden dan ook in bedenkelijke woningen en al jaren in een maginale omgeving vol drankmisbruik. Je kan niet zeggen dat er geen Aalstenaars genoeg waren als positief voorbeeld of dat Aalstenaars gediscrimineerd worden. Integendeel, hun aandeel in de ministeries ligt historisch boven het gemiddelde.

Vreemd dat men iemand die inbreekt ineens toch geïntegreerd is als hij maar niet seksistisch is :lol: Over seksisme hebben we trouwens weinig te leren van nieuwkomers, onze cijfers zijn bedroevend ook al mogen de vrouwen hier nu een eigen rekening hebben en sinds een dikke 50 jaar stemmen. De #metoo op twitter eens volgen en na 5 minuten heb je er de buik van vol.

Het verschil tussen een nieuwkomer van dezelfde sociale status is zoveel verschillend niet als sommige denken.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Dizzy schreef:@wied: Dat het vroeger makkelijker ging weet ik niet maar de tijden zijn veranderd. Toen ging het om oa Italiaanse gastarbeiders die ook heel wat te verduren kregen, nu is het aantal nationaliteiten en de verscheidenheid veel groter. Dat politiek er alles aan doet om mensen tegen elkaar op te zetten, helpt ook niet uiteraard. En ja, mensen zijn wel degelijk openlijk racistischer geworden. Wat je hier nu leest durfde men vroeger enkel op café vertellen, net voor sluitingstijd en in beperkte kring. Of dit al veel geholpen heeft, betwijfel ik.

Criminaliteit hangt altijd samen met sociale positie. Iemand die niets heeft zal sneller te verleiden zijn om iets bij te verdienen (legaal of niet), dat is bij de autochtonen ook zo. Ik sprak al over Aalst, in mijn wijk had ik meer last van de autochtonen dan met de nieuwkomers. Die Aalstenaars woonden dan ook in bedenkelijke woningen en al jaren in een maginale omgeving vol drankmisbruik. Je kan niet zeggen dat er geen Aalstenaars genoeg waren als positief voorbeeld of dat Aalstenaars gediscrimineerd worden. Integendeel, hun aandeel in de ministeries ligt historisch boven het gemiddelde.

Vreemd dat men iemand die inbreekt ineens toch geïntegreerd is als hij maar niet seksistisch is :lol: Over seksisme hebben we trouwens weinig te leren van nieuwkomers, onze cijfers zijn bedroevend ook al mogen de vrouwen hier nu een eigen rekening hebben en sinds een dikke 50 jaar stemmen. De #metoo op twitter eens volgen en na 5 minuten heb je er de buik van vol.

Het verschil tussen een nieuwkomer van dezelfde sociale status is zoveel verschillend niet als sommige denken.
En hoe zou het dan toch komen dat mensen zich keren tegen die ene groep? Die mensen zijn geen racisten en als ze het al zijn zijn ze het dus geworden.
Tttsss
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Omdat er geen goed integratiebeleid gevoerd is. Men heeft enkel de zaken zijn beloop laten gaan en dan loopt het vanzelfsprekend mis. Dit is een fout van links en rechts vandaar dat ik het geen eenzijdig verhaal vindt. Men heeft de boel laten verrotten en nu kijkt me op omdat het begint te stinken :roll:

Racisten hebben altijd bestaan maar in de huidige sfeer is het gemakkelijk racist te zijn. Heb je een probleem dan steek je dat op een anderskleurige, de politici doen het zelfs voor. Anderzijds doet men te weinig voor de wijken met veel nieuwkomers zodat daar terecht ook spanningen ontstaan. Wijken met weinig kiezers zien er toevallig steevast minder rooskleurig uit.

Uiteindelijk speelt het geen rol of je racistisch bent of niet, je zal toch samen moeten leven. Zoals ik al zei, de nieuwkomers gaan nooit meer weg en de multiculturaliteit zal enkel toenemen. Elkaar de duvel aandoen zal het enkel vergallen voor iedereen. Ofwel probeer je overeen te komen en problemen op te lossen ofwel maak je elkaar het leven zuur, het lijkt een makkelijke.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Dizzy schreef:Omdat er geen goed integratiebeleid gevoerd is. Men heeft enkel de zaken zijn beloop laten gaan en dan loopt het vanzelfsprekend mis. Dit is een fout van links en rechts vandaar dat ik het geen eenzijdig verhaal vindt. Men heeft de boel laten verrotten en nu kijkt me op omdat het begint te stinken :roll:

Racisten hebben altijd bestaan maar in de huidige sfeer is het gemakkelijk racist te zijn. Heb je een probleem dan steek je dat op een anderskleurige, de politici doen het zelfs voor. Anderzijds doet men te weinig voor de wijken met veel nieuwkomers zodat daar terecht ook spanningen ontstaan. Wijken met weinig kiezers zien er toevallig steevast minder rooskleurig uit.

Uiteindelijk speelt het geen rol of je racistisch bent of niet, je zal toch samen moeten leven. Zoals ik al zei, de nieuwkomers gaan nooit meer weg en de multiculturaliteit zal enkel toenemen. Elkaar de duvel aandoen zal het enkel vergallen voor iedereen. Ofwel probeer je overeen te komen en problemen op te lossen ofwel maak je elkaar het leven zuur, het lijkt een makkelijke.
Maar enfin; hoe kan dat nu een fout van rechts zijn? Dat is al begonnen van zeker 50 jaar geleden, voor zover ik weet was er nog geene VB.

Uw laatste paar zinnetjes hoe ga je dat doen met al die islamaanhangers hier en elders? Je leeft in een droom jij. Het zal nog erger worden.

En je weet dat er hier al veel miserie is en dan gaat men hier nu nog eens 125000 nieuwe gaan toelaten, begrijpe wie begrijpe kan.
Laatst gewijzigd door Unicorn1 24 okt 2017, 20:37, in totaal 3 gewijzigd.
Tttsss
Gebruikersavatar
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3442
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer

Dizzy schreef:Omdat er geen goed integratiebeleid gevoerd is. Men heeft enkel de zaken zijn beloop laten gaan en dan loopt het vanzelfsprekend mis. Dit is een fout van links en rechts vandaar dat ik het geen eenzijdig verhaal vindt. Men heeft de boel laten verrotten en nu kijkt me op omdat het begint te stinken
Dus wij moeten EN die mensen opvangen EN ervoor zorgen dat ze zich kunnen integregren EN ....

Waarom moet er niets van hun kant komen? De opvang zullen wij doen, dat zij dan zorgen voor hun integratie/aanpassing. Is dat dan teveel gevraagd misschien?
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Het gaat hem over de capaciteit van onze maatschappij om die mensen te integreren.
Het is in scholen allang gebleken dat een onderdompeling van een allochtoon kind in een autochtone klas heel succesvol is, op voorwaarde dat 90% van de klas autochtoon is. Daarna vermindert die integratie capaciteit zienderogen.

Verder moet er natuurlijk de wil om te integreren zijn.
Wat mij betreft is de definitie van integreren inderdaad: kleden en gedragen als een westerling.
Lukt dat niet, dan geen nationaliteit en geen recht op gezinshereniging.
En dat geldt naar religie ook: die hoort thuis gelaten te worden, geen religieuze uitzonderingen allerhande en geen minaretten in het landschap.
De enige reden dat kerken voor mij nog kunnen is omdat de gebouwen erfgoed zijn; wij zijn een seculiere maatschappij, en als je een kap op je hoofd wil zetten om religieuze redenen, dan mag je dat in een klooster gaan doen for all I care.
Wil jij je suikerfeest doen? Geen enkel probleem.
Wil je daar (school)verlof voor? Hola, dit is geen moslimmaatschappij, dat kan niet, tenzij iedereen dat verlof krijgt.

En dat gaat heus niet over "de moslims"; de Antwerpse joden hebben exact hetzelfde probleem, alleen hoor je daar nooit iets van (ze leven teruggetrokken op zich) tot pakweg Alex Agnew het nog ns aandurft een jodenmopje te maken, want zoals alle religieuzen kunnen ze er niet tegen dat er met hun gelachen wordt.

En dat gaat ook niet om huidskleur. Wat mij betreft mag je een Turing test maken om integratie te testen: als ik in een blinde proef/interview een allochtoon niet van een autochtoon kan onderscheiden, dan is ie geintegreerd.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Als je Kleren als een westerling beschouwd als integratie, want dan met :

De colors van moterverenigingen, de typisch zwarte klederdracht van gotische zielen, de typisch klederdracht van marginaliën, de typisch klederdracht van gabbers. Enz..... , je kan hoogstens klederdracht verbieden als er veiligheid mee gemoeid is
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Lange gewaden bv zijn niet westers; dat geldt ook voor alle mogelijke vormen van hoofddoeken die het gezicht verbergen, deels of geheel.

Verbieden is mss 1 ding, maar het is alvast een teken van non-integratie.
Gesloten

Terug naar “Ander nieuws”