Helft Antwerpenaren straks van buitenlandse afkomst

Ander nieuws dat te maken heeft met topics die op userbase kunnen besproken worden
Gebruikersavatar
Gluurbuur
Plus Member
Plus Member
Berichten: 130
Lid geworden op: 12 mei 2014, 14:06
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 38 keer

Ik ben benieuwd wat de electorale gevolgen zullen zijn tijdens de komende en toekomstige verkiezingen:

https://www.tijd.be/dossier/krant/Helft ... st/9941797
Probeer de Europese zoekmachine Qwant: https://www.qwant.com/
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 890
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 28 keer

De rechtse partijen zullen hier natuurlijk het meeste onder lijden. Er zullen waarschijnlijk een heel pak allochtonen zich kunnen vinden in de neoliberale boodschap van nva, maar die totaal niets moeten weten van het streven naar een exclusieve samenleving. De aanpassen of oprotten boodschap die vaak subtiel terugkomt bij nva. Dat je door je aan te passen er ineens zou bij horen is gewoon een illusie.
Een Belgische persoon met een Hollands accent moet maar zijn mond opendoen om de Nederlander/Hollander te zijn ongeacht hoe hij handelt of wat hij doet. Naargelang je afkomst word je meer of minder gedoogd, maar een echt Belg of Vlaming(Wat dat ook mag inhouden!? :lol: ) zijn zit er niet in. Als je echt veel geluk hebt mag je de excuustruus spelen als staatssecretaris voor armoedebestrijding en gelijke kansen.

Op dit moment is meer dan 70% van de 0-9 jarige in Antwerpen allochtoon. Over 20 jaar zijn deze mensen allemaal stemgerechtigd, willen de rechtse partijen blijven meespelen zullen ze dus van koers moeten veranderen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

dragonflo schreef:De aanpassen of oprotten boodschap
Uiteindelijk is dat het lot van de Vlaming (en de rest van Europa) op termijn... en links (welke dit mogelijk maakt) zal er zelf niet goed bij varen.
Gebruikersavatar
Gluurbuur
Plus Member
Plus Member
Berichten: 130
Lid geworden op: 12 mei 2014, 14:06
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 38 keer

Als je deze demografische evolutie voor Antwerpen in acht neemt, dan kan ik mij inbeelden dat dit ook de insteek is voor volgende voorstellen die gedaan werden:

- Opkomstplicht beter afschaffen: http://www.gva.be/cnt/eid192804/extern- ... afschaffen
- Bart De Wever wil vluchtelingen op platteland: https://www.demorgen.be/plus/bart-de-we ... 076205194/
Probeer de Europese zoekmachine Qwant: https://www.qwant.com/
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 aug 2015, 16:21
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

-Wat men nu al voor vele jaren aan het doen is is heel Europa islamiseren, zo simpel is het. Jij zal in de minderheid geraken en jij zal je mogen aanpassen. Dat men nu al ze in (bijna) alles hun zin en willetje heeft is zeer verontrustend, denk maar aan halal op de scholen, kinderen brainwashen op de scholen, verplichten om mee te gaan op moskee bezoek, 1 sept die ze naar 4sept op meerdere scholen verlegden en ga zo maar door, dit is nog maar het begin ze, met hoe meer ze zijn hoe erger het zal worden.
-Het zijn niet alleen de linksen, ook partijen als de N-VA, cd&v, vld doen daar mooitjes aan mee.
-En de gevolgen zien we er nu al van, het zal er sowieso niet op beteren. Nog zo'n voorbeeldje is hoe ik alles zien veranderen heb in een recreatiepark waar ik altijd naartoe ging, in het begin gebeurde er zelden wat, zelden een bv zakdiefstal, zelden vechtpartijen, zelden fietsdiefstallen en ik heb dat er ieder jaar beetje bij beetje het erger zien worden zo erg dat die zaken die ik opsomde er aan de lopende band waren en neen ze, het waren niet de Vlamingen ze die die massale feiten pleegden, ook meisjes werden vaak onder water bepoteld of hunne bikini uitgetrokken, een redder werd in het ziekenhuis geklopt enz... Dat is de realiteit, dat zijn de feiten. Meer dan 35j geleden had je diene zever niet ze of toch maar zelden.
-Hoe velen dit niet willen inzien dat snap ik echt niet, hoe mensen steeds de realiteit nog altijd niet onder ogen komen snap ik al evenmin , hoe men telkens x tal mensen die gasten blijven verdedigen en alles zitten te minimaliseren, kan er bij mij echt niet in.

-Zie eens naar Engeland? De omgekeerde wereld is het daar al; op Heathrow een moslima volledig in gewaad en hoofddoek die een blanke oudere vrouw zit te controleren, de wereld op zijne kop, weg met de neutraliteit ook, waar is de neutraliteit dan? Zover is het gekomen, alles voor de islam, zelfs de joden krijgen dit alles niet. In Engeland lopen ze der ook gewoon met burka aan, ach doe maar, stekezot zijn die daar. Een moslim burgemeester hebben ze nu ook al, zijn 1ste werkske; schoon vrouwen die op een affische stonden laten weghalen, de bussen staan vol arabische opschriften, dit is wat er al geruime tijd bezig is en het zal alleen maar erger en erger worden. En niet te vergeten de flikagentes dragen er ook een hoofddoek, lang leve de neutraliteit, kucht en kots.
-Waar onze mensen vroeger hard voor geknokt en gewerkt hebben is men gewoon aan het kapot maken, denk ook maar aan gelijkheid man en vrouw; dat bestaat niet in de islam, hier en daar weet ik ook wel dat er uitzonderingen zijn, die zijn er altijd maar dat gaat over een zeer kleine minderheid.
-In nederland wordt zwarte piet nu ook al verboden, hier wil men hetzelfde doen, men begint eerst met een andere naam zoals roetpiet, met geen zwart gezicht meer maar met een paar strepen en dan zal het ook ooit eindigen dat zwarte piet geene zwarte piet meer is.

-Neem nu die reclame van Dove; ik zag daar helemaal nikske fouts in , laat staan racisme, ik denk niet dat een zwarte vrouw moest die dat zo ervaren deraan zou meedoen ze, was niks fouts aan, doe die reclame in omgekeerde richting dat de blanke dame zwart ofzo wordt dan kraait er geene haan naar, geen kat die der zou om malen. Vandaag is alles racistisch, dat is hoever het is gekomen.

-Ondertussen ken ik via via mensen die ook al vertrokken zijn uit Aalst; mensen die er al meer dan 45 jaar woonden en die zijn verhuisd uit Aalst, die zeiden van wat er daar gebeurt nu en verandert is dat daar willen we niet meer wonen en ze zijn uitgeweken naar Burst. Ook in Aalst is de boel naar de knoppen aan het gaan. Je hebt er op heel wat momenten ook al het gevoel niet meer dat je nog in belgie bent.
-Dat is nog niet alles; ik woon op het platteland en het is hier gewoon de top om te wonen, ondanks er meer verkeer enzo is is het hier nog steeds goed vertoeven maar ook hier zijn ze de boel naar de knoppen aan het maken; opeens zie ik hier minstens 15 moslims lopen en die hier gevestigd zijn, ben niet zeker maar ik denk dat het vluchtelingen zijn maar nogmaals, ben het niet 100% zeker. Dus wat gaat er gebeuren denk je? Natuurlijk gaan die hier blijven, meerdere jongere moslima's lopen hier al mee kleine pattakers rond, ik hoef al niet te zeggen wat dat hier binnen de 20-30j gaat geven, voor vele mensen hier gaat dat een schockgolf zijn, die weten niet integenstelling tot mij wat voor miserie dat dit nog met zich zal meebrengen, wees er maar zeker van dat er hier nog zware problemen van gaan komen op nog veel langere termijn.

-En op deze manier zullen volgens mij rechtste partijen maar een zeer zeer kleine minderheid meer worden binnen heel vele jaren. Vele Vlamingen zullen indien ze kunnen natuurlijk nog naar hier en daar verhuizen waar het nog beter is maar de nakomelingen die gaan het steken hebben.
-En mensen als Merkel maken het nog veel erger, die steken er nog eens een serieuze tand in bij. Ik ben zeker 20 jaar geleden in keulen geweest en ik zei toen al tegen mijne maat van dzjeezes, wat is me dat hier, er liepen toen al heel veel vreemdelingen.

Begrijp mij niet verkeerd; in eender welk land zitten er altijd heel wat verschillende nationaliteiten, daar heb ik helemaal niks op tegen ze en zeker niet als ze zich wat gedragen en hier niet hun eisen en weet ik nog allemaal komen stellen maar ik heb wel een probleem met een zeer gevaarlijke , achtergestelde politieke ideologie zoals de islam.
Zie ook maar eens naar Allah in Europa; we zijn bijna 2018 e mensen, luister eens naar wat die allemaal te vertellen hebben, gelijkheid man en vrouw? Vergeet het dus maar, ze proberen het altijd eerst wat weg te steken maar nadien kunnen ze het niet laten om dan toch het toe te geven en alles wat te willen verbloemen. Ze haalde in de vorige afl een moslima voor de camera, die kerel liep op de toppen van zijn tenen omdat hem schrik had dat ze mss wat teveel zou zeggen enz.... te erg voor woorden, die gasten leven echt nog in in de middeleeuwen. Toen men vroeg ook van wrm mogen mannen wel alles doen en gekleed lopen zoals ze willen en dan zeggen ze dat dat niet hoeft, alleen de vrouwen want een idioot boekje zegt dat, tjonge jonge.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

De blauwe mannen zijn niet zo tegen islamisering want ze zijn hetzelfde als merkel ;) Denk dat Enkel Vlaams Belang nog iets kan betekenen. Maar iedereen vind hun te extremistisch, zelfde trouwens met PVDA. Waarom weet ik niet want de voorstellen van VB en PVDA steun ik grotendeels.

Ik merk ook de islamisering. Mijn moeder zegt ook dat ze haar niet meer veilig voelt in zo een omgeving.
Je mag dat terecht vinden of niet maar daar wordt gewoon niet naar geluisterd.
Ik ben niet voor Vlaamse onafhankelijkheid maar onze waarden moeten toch eens beschermd worden ipv alles te minimaliseren.

Ik heb niets tegen een persoon van vreemde origine maar ik heb geen zin om de slaaf te worden van een Islam omgeving zoals Eekhoorn zegt.

Mijn gedachtengoed is erg links maar op dit vlak is het echt wel zeker niet links.

Reden waarom ik zeg dat ik erg links ben omdat ik erg inzit met Welzijn, pensioenen, uitkeringen, mobiliteit, gezondheidszorg.
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 aug 2015, 16:21
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

boonpwnz schreef:De blauwe mannen zijn niet zo tegen islamisering want ze zijn hetzelfde als merkel ;) Denk dat Enkel Vlaams Belang nog iets kan betekenen. Maar iedereen vind hun te extremistisch, zelfde trouwens met PVDA. Waarom weet ik niet want de voorstellen van VB en PVDA steun ik grotendeels.

Ik merk ook de islamisering. Mijn moeder zegt ook dat ze haar niet meer veilig voelt in zo een omgeving.
Je mag dat terecht vinden of niet maar daar wordt gewoon niet naar geluisterd.
Ik ben niet voor Vlaamse onafhankelijkheid maar onze waarden moeten toch eens beschermd worden ipv alles te minimaliseren.

Ik heb niets tegen een persoon van vreemde origine maar ik heb geen zin om de slaaf te worden van een Islam omgeving zoals Eekhoorn zegt.

Mijn gedachtengoed is erg links maar op dit vlak is het echt wel zeker niet links.

Reden waarom ik zeg dat ik erg links ben omdat ik erg inzit met Welzijn, pensioenen, uitkeringen, mobiliteit, gezondheidszorg.
Het VB is nog linkser dan de sp-a als het over het gezin en dergelijke meer gaat. Ze zijn extreem rechts omdat ze als enige de problemen bij naam durven te noemen en eens een zeer streng beleid willen voeren zoals bv in Hongarije en dat wil men natuurlijk niet terwijl dat dit nochthans nodig is.

Over dat recreatiepark wou mijn ma toen ook niet meer gaan, ik heb een broer die 11j jonger is en die zat in het kleinere zwembad te spelen voor kinderen maar iedereen mag derin lopen e ook volwassenen en ene mee kopvod gaat beetje tegen mijn ma gaan zeggen dat mijn jongste broer die toen uiteraard nog zeer jong was ging die gaan zeggen dat hem toch al te oud was en dan maar in dat groot zwembad moest gaan plonsen lol. Mijn ma is sindsdien niet meer gegaan, ze voelde haar nimmer op haar gemak ook.

Vorig jaar een man die ik zeer goed ken en nog vaak zie , woonde toen nog in Gent, die 54 jaar oud is, een hondje heeft en die ging mee zijn hond gaan wandelen, twas klaarlichte dag, 2 allochtonen die eraan kwamen, zomaar, zonder enige reden, ze waren mss 15j oud ofzo, beginnen die opeens tegen hem te zeggen wat loop jij hier met die stomme hond te doen en toen hem vroeg wat hun probleem was want die kerel deed absoluut niks fout, die liep er gewoon mee z'n hondje te wandelen dan begonnen ze in het arabisch te broebelen en zaten ze hem uit te lachen.
En dan zijn er mensen die het maar niet snappen hoe mensen voor het Vb kunnen stemmen. :roll:

Het is niet alleen die islam dat een groot probleem is, die hun mentaliteit en neen hoor ik scheer ze zeker niet overdezelfde kam maar velen hebben toch echt wel een rotmentaliteit, geen opvoeding meegekregen. Die ouders die hebben toch echt geen controle over hun kinderen toch?
Toen ik vroeger eens iets mispeuterde kreeg ik ne klets op mijn kaak en ik deed het niet snel een 2de keer ze ;). Ik wist waar de lamp brande, mijn ouders hebben mij vrij streng opgevoed en ik geef hen zeker geen ongelijk dat ze dat gedaan hebben.
Steven7
Premium Member
Premium Member
Berichten: 576
Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
Locatie: Veerle
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 36 keer

Op korte termijn zullen in eerste instantie vooral VB en in mindere mate ook N-VA geraakt worden.
Linkse partijen als Groen, Spa en PVDA zetten almaar meer islamieten op hun lijst om toch maar verkozen te geraken.
Wat men nu ziet is dat deze linkse tot extreem-linkse partijen constant in conflict liggen met zichzelf. Gelijke rechten voor man en vrouw, homo's en dan zeker homohuwelijk, antiklerikalisme,... staan haaks op de islamitische waarden van hun groeiende aanhang.
Ze zijn gedoemd hier steeds verder in mee te gaan.
Op middellange tot lange termijn echter zie ik vooral islampartijen opkomen.
Op dat ogenblik zullen die kiezers van allochtone afkomst kiezen voor het origineel en dan kunnen niet alleen de rechtse, maar vooral ook de linkse partijen er helemaal een kruis over maken.
Dan spreek ik nog niet over de financiële gevolgen. Zoals in De Tijd subtiel verwoord werd: "Deze demografische evolutie heeft vooral gevolgen voor de fiskale druk die stilaan onhoudbaar wordt".
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2322
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

Mja. Het is dubbel hé...
Ik heb ook meer en meer de indruk dat onze verdraagzaamheid ons de nek begint om te doen. En op zich is er niets verkeerd aan om Moslim te zijn, en daarvoor uit te komen. Maar het komt zover dat er inderdaad plaatsen zijn waar je u eigenlijk niet meer op uw gemak voelt omdat er gewoon "te veel" vreemdelingen zijn. En dan heb ik het niet over ras, maar wel over cultuur, taal, kledij en opvattingen. (een man/vrouw die enkel in kleur van ons scheelt, beschouw ik ook als echte Belg) Elk volk gedijt toch best in eigen land? En dan kun je eens als toerist/gast een bezoek brengen aan een ander land, maar ben je content dat je terug thuis bent, bij uw eigen volk.
Je haalde daarnet al "Allah in Europa" aan, en sommige van die reportages zijn inderdaad wraakroepend. Ik heb het er ook moeilijk mee dat onze sociale zekerheid gebruikt wordt om te voorzien in "hun" onderhoud. Daar is deze niet voor bedoeld! Geen probleem als ze zelf ook werken en ziek vallen. Maar als ik ze hier zie voorbij paraderen in hun pyama en op sandalen, kan ik mij niet voorstellen dat ze van hun werk komen...
Ik vraag me ook af of we niet gewoon opnieuw kunnen zeggen dat België opnieuw een katholiek land is. En alle andere godsdiensten worden niet toegelaten (voor inwoners). Godsdienst niet verplichten hé, maar gewoon maar enkel onze eigen oer-godsdienst toelaten. Maar ja, we zullen maar tolerant zijn zeker?

Edit: nu ik erover nadenk. Hoe onnozel zijn wij eigenlijk dat we Islamitische Godsdienst voorzien al van in de lagere school!? We geven die kinderen gewoon al een slechte start om ingeburgerd te geraken.
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

Dit topic is reeds gerapporteerd door gebruikers, en blijkbaar terecht....

Userbase is geen politiek of cafe forum. Er kan natuurlijk gerust plek zijn voor een niet-ict of tech topicje, zoals er al zovelen zijn.

Maar: op het moment dat we hier de extreem rechtse, racistische, of eigen volk eerst toer opgaan, gaat dit topic sneller verdwijnen dan zijn schaduw.

U weze bij deze allen gewaarschuwd.
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 aug 2015, 16:21
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

FlashBlue schreef:Dit topic is reeds gerapporteerd door gebruikers, en blijkbaar terecht....

Userbase is geen politiek of cafe forum. Er kan natuurlijk gerust plek zijn voor een niet-ict of tech topicje, zoals er al zovelen zijn.

Maar: op het moment dat we hier de extreem rechtse, racistische, of eigen volk eerst toer opgaan, gaat dit topic sneller verdwijnen dan zijn schaduw.

U weze bij deze allen gewaarschuwd.
Leuk om zien hoe de mod hier niet neutraal is + daar staat nikske racistisch in, mss 1 ongelukkige woordkeuze.
En wie dit aangeeft we weten alweer om wie het gaat, de waarheid mag natuurlijk niet gepost worden. Ons rafke staat weer op zijn achterste pootjes samen met nog een paar andere bekende hier.
Dus als ik uw post goed begrijp zeg je; als het bv de linkse toer zou opgaan dan is het oke, als het de rechtse toer opgaat dan mag het niet, dank bij deze , tot daar de neutraliteit. En sinds wanneer zou het fout zijn om voor u eigen mensen, taal, waarden en normen op te komen?

De topic gaat daar nu éénmaal over, dan weet je trouwens op voorhand welke reacties er opkomen.
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

Andere gebruikers nemen aanstoot aan dit topic,dat alleen al is reden genoeg om in te grijpen.

En zoals reeds gezegd is dit GEEN politiek forum, dus uw propaganda hoort hier per definitie niet thuis.

Dus; nog 1 scheve post en tis gedaan met spelen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

FlashBlue schreef:Er kan natuurlijk gerust plek zijn voor een niet-ict of tech topicje, zoals er al zovelen zijn.
Ook al zit er een harde waarheid in deze postings... het is misschien tijd om terug tot de essentie te komen bij UB.

Ook topics als referendums in Catalonië horen hier in essentie gewoon niet thuis... er is totaal geen link met technologie.

Zelfs in ICT topics is de moraal/ethiek soms al ver te zoeken.
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 aug 2015, 16:21
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

FlashBlue schreef:Andere gebruikers nemen aanstoot aan dit topic,dat alleen al is reden genoeg om in te grijpen.

En zoals reeds gezegd is dit GEEN politiek forum, dus uw propaganda hoort hier per definitie niet thuis.

Dus; nog 1 scheve post en tis gedaan met spelen.
De topic bedoel je dat hier niet thuis hoort.
Ik heb deze topic niet geopend + verzet de topic dan op een plaats waar het dan wel mag.
En ik begrijp u wel maar uw partijtrekkerij dernet vind ik al helemaal niet kunnen. Een mod moet ook in deze neutraal zijn en niet met zeg maar gelijkgezinde mensen gaan partijtrekken.
Andere gebruikers die gaan zo'n topics trouwens altijd wel aangeven puur omdat het niet in hun kraam past.
Het valt altijd op telkens als het over zo'n onderwerp gaat en niet alleen hier, hoe sommigen meteen op hun achterste poten staan, ik zie het net als een bewijs dat dit niet teveel gepost mag worden, dat de waarheid moet verzwegen worden. :nono:
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Zoals steeds zullen we binnen de gedragsregels van UB de discussie toelaten. Gelieve allen op te letten om binnen dat kader te blijven, in het bijzonder "niet toegelaten: berichten die racistisch, schokkend, obsceen, haatdragend, beledigend, in strijd zijn met de Belgische wet of de wet op de privacy schenden."

Uit ervaring weten we dat het al snel niet zo beleefd blijft in dergelijke discussies. Wij zullen hier goed over waken. In het bijzonder flashblue ;).
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

De xenofobische waarheidspredikers hebben blijkbaar allemaal "Allah in Europa" gezien, maar dit verzwijgen ze natuurlijk:

Afbeelding

Een moslima met zulke ideeën past niet in hun anti-islampropaganda.
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 aug 2015, 16:21
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

raf1 schreef:De xenofobische waarheidspredikers hebben blijkbaar allemaal "Allah in Europa" gezien, maar dit verzwijgen ze natuurlijk:

Afbeelding

Een moslima met zulke ideeën past niet in hun anti-islampropaganda.
-Ik ga daar niet verder meer op ingaan maar ik zal nog een laatste keer antwoorden op wat je hebt gepost; er zijn idd heel wat vrouwen die ook vrij willen zijn dat is trouwens iets wat ik ook NOOIT zitten ontkennen heb, ik kan ook niet alles in 1 keer posten want dan kan ik der een boek overschrijven en vd mods mag het niet.
-Tuurlijk willen heel wat vrouwen vrijheid hebben, trouwen met wie zij zelf willen, ik heb ook dat fragment gezien ja en dan komt het natuurlijk en daar gaat het mij dus over dat is dat in de islam er geen gelijkheid is tussen man en vrouw (en er is nog veel meer van dat natuurlijk en nog in ergere vorm).
-Die jonge en nog vrij mooie jongedame zei toch ook nog dat het niet mag of niet? Zeg me maar als ik het mis heb dan? Dat is dus waar ik het over heb dat er geen gelijkheid is en dat het erg is dat dat ano 2017 nog allemaal kan en mag en dat het ook een schande is dat zo'n religie erkend mag blijven en geworden is en daarbovenop nog eens geld krijgt ook. Je post dan van past niet in hun anti-islampropaganda maar dat is nu net niet zo en zoals ik net heb gezegd dat is dat ik niet alles in 1 keer kan gaan posten. Doordat jij deze foto nu hebt gepost toon jij nu net mijn gelijk aan waarvoor dank , ik had dat van u niet verwacht. :bdaysmile:
-Ik heb alle afl al gezien en daar zie ik 2 kanten bij de moslima's; de ene kant die zegt ik wil vrij zijn en doen wat ik wil, wat ik ten zeerste toejuich sowieso maar een andere kant die zegt van neen, wij moslima's moeten er ons aanhouden en het probleem is dus die islam die er bij velen voor zorgt dat die dames niet vrij zijn zoals ze zouden willen, die jongedame zit er zoals ons gekleed uit, zoals onze dames maar ook dat mag voor velen niet dus ik vind het nogal hypocriet want ze mag dan wel zo gekleed lopen maar ze mag niet haar eigen man kiezen??
- Nooit heb ik al ergens gepost dat heel wat vrouwen zelf niets liever zouden hebben dan in feite zoals ons te willen leven, onze vrijheid te hebben enz... dus geen zaken gaan posten die niet kloppen aub, u kent mij trouwens ook niet.
-Nog een laatste opmerking over Antwerpen en andere grootsteden, wat ik zeg duim ik niet uit mijne vinger, ga eens naar bv wikipedia ofzo, daar staat het ook te vinden dat de groep alsmaar groter wordt en ik lieg toch gvdm niet als ik post dat heel wat als die groep ervan groter en groter aan het worden is dat er ook veel meer problemen van gekomen zijn en nog steeds zijn, hoe kan men nu zoiets gaan ontkennen daar snap ik dus werkelijk niks van ze.

Dit is het laatste wat ik erover post, ik laat het hierbij dus de mods krijgen hun zin.

Update; OOK BIJ ONS GEBEURT DIT;
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/mo ... ~afa54aaa/

En het is ook al gebeurt als ze kinderen krijgen dat hun man niet wil dat het een mannelijke arts is die de bevalling doet, alsof die arts er geil van zou lopen ofzo dzjeezes zeg , die mensen doen gewoon hun job en soms moet een mens zijn intieme delen tonen dat behoort tot het leven.
Laatst gewijzigd door Eekhoorn 13 okt 2017, 14:39, in totaal 1 gewijzigd.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik snap dat wel, dat mensen "verextremen", als je ziet wat men hier toelaat onder bv "religieuze uitzondering", als je merkt dat hier culturen komen die andere normen en waarden hebben, die op zich geen respect hebben voor onze normen en waarden.

Als er een partij opstond die sociaal, economisch, ... links was, maar tegelijk een streng beleid voerde tegen buitenlanders, dan waren er nog veel meer extreme stemmen, denk ik soms.

We zitten met een seculariserende maatschappij die ineens dreigt teruggedraaid te worden door een cultuur die verre van seculair is.

En ja, ik begrijp perfect (want ik ben ook zo) dat mensen liever buren om zich heen hebben die "plat vlaams" praten ipv in een buurt te wonen waar er met moeite met een zwaar accent wat Nederlands uitkomt.
En dat is ongeacht de huidskleur, voor de duidelijkheid.
Ik heb niks tegen rassen, maar ik voel me niet in eigen land tussen mensen die de taal niet machtig zijn, of ze hooguit spreken met een buitenlandse (bv marrokaanse) tongval.
(Om eerlijk te zijn: dat is niet exclusief naar buitenlanders; ik voel me ook niet op mijn gemak in pakweg vlaamse marginale buurten)

Dat de koe niet bij de hoorns gevat mag worden omdat dat "niet politiek correct is", is een van de redenen dat populisme opgang maakt in Europa; zij leggen de vinger tenminste op de wonde: de multiculturele maatschappij zoals ze nu is, heeft gefaald. (Het mag wel gezegd dat vele stemmers niet akkoord gaan met alle andere onzin die sommige extreme partijen uitkramen, maar politiek is nu eenmaal een menu en geen a la carte gedoe, en dus kunnen partijen met 1 standpunt veel winst boeken bij mensen die voor de rest geen enkele interesse in die partij vertonen)

Als autochtone kinderen uit concentratiescholen worden gehaald, omdat 1) het niveau te laag is door de achterstand van de medeleerlingen die het NL niet machtig zijn, en 2) je kind zelf in een marokkaanse tongval begint te praten (waargebeurd verhaal van kenissen), dan werkt het niet. Immersie in een school om NL te leren werkt enkel als 80 a 90% van de leerlingen autochtonen zijn.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Eekhoorn schreef:Doordat jij deze foto nu hebt gepost toon jij nu net mijn gelijk
Integendeel. Die moslima die vrij wil zijn, is een Koeweitse universiteitsstudente. De onvrijheid die ze ervaart gaat dus over Koeweit, niet over België.
Het is natuurlijk niet toevallig dat een rijke, hoogopgeleide jonge moslima meer vrijheid wil. Ze heeft een positief toekomstperspectief: een diploma halen, een goedbetaalde job vinden en ik durf wedden dat ze uit Koeweit zal emigreren als ze de vrijheid niet heeft om zelf haar man te kiezen.

Dit toont nog maar eens aan dat het opleidingsniveau van de bevolking een hyperbelangrijke hefboom is naar een meer vrije samenleving.

En het net daar waar het misloopt in vele Europese steden: laag opleidingsniveau ==> armoede ==> extremere vormen van religie

Door religie te verbieden los je alleen een symptoom op, niet de oorzaak.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2322
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

raf1 schreef:De xenofobische waarheidspredikers hebben blijkbaar allemaal "Allah in Europa" gezien, maar dit verzwijgen ze natuurlijk:

Een moslima met zulke ideeën past niet in hun anti-islampropaganda.
Dat is als je gekeken hebt met een paardenbril op ja :lol:
Zoals ik zei: sommige reportages zijn wraakroepend. Vorige aflevering in UK. Een vrouw die, kijkend door een spleetje, weigerde de hand te schudden van Jan. Of die vent die doodleuk vertelt dat een afvallige de doodstraf moet krijgen, maar dat ze dat hier in Europa niet zouden doorvoeren (het idee alleen al dat hij erover gedacht heeft). Dat rechtse meisje op uw foto is duidelijk niet het probleem
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

raf1 schreef: Door religie te verbieden los je alleen een symptoom op, niet de oorzaak.
Mijn kapper is een Marokkaan, mijn slager een Tunesiërs en mijn bakker een Turk, maar mijn buren die allemaal een zonderhaatstraat poster hebben hangen gaan wel een week kamperen om hun kinderen in een "witte" school te krijgen.

Linkse verdraagzaamheid gaat juist tot daar waar ze er zelf geen last van hebben.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2322
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

raf1 schreef: Dit toont nog maar eens aan dat het opleidingsniveau van de bevolking een hyperbelangrijke hefboom is naar een meer vrije samenleving.

En het net daar waar het misloopt in vele Europese steden: laag opleidingsniveau ==> armoede ==> extremere vormen van religie

Door religie te verbieden los je alleen een symptoom op, niet de oorzaak.
Daar heb je nu eens 100% gelijk in. De reden dat de situatie is zoals ze is, is gewoon omdat het huidige integratiebeleid faalt.
Om nog maar eens een stukje van Allah in Europa aan te halen. Kinderen die na hun normale schooltijd nog 2 uur naar Koranverzen gaan luisteren, komen deze integratie niet ten goede. Dergelijke initiatieven zouden ze net wel moeten verbieden. Ze zouden beter naar de muziekschool/tekenacademie/dansschool/voetbal/basket/scouts/chiro/... (pick one) gaan.

Edit: "Ze, zij, hen, wij" is niet persé polariserend bedoeld. Ik wil enkel dezen aanwijzen die in dit verhaaltje passen. Ik weet ook wel dat niet alle moslimkinderen/volwassenen extremisten zijn, of zo opgevoed worden. En dat er heus wel moslims zullen zijn die muziekschool etc volgen...
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

iceke schreef:Linkse verdraagzaamheid gaat juist tot daar waar ze er zelf geen last van hebben.
Ik vind dat een rare gedachtekronkel. Alsof links een patent zou hebben op verdraagzaamheid. Is dat niet iets dat je als maatschappij, alle belanghebbende dus, moet uitdragen?
woutervh schreef:...De reden dat de situatie is zoals ze is, is gewoon omdat het huidige integratiebeleid faalt...
Toen massaal gastarbeiders, want dat heette toen zo, naar België zijn gekomen, wou men er niet bij stilstaan dat dat wel eens cultureel van twee kanten ging botsen. Zoals gewoonlijk was het economisch belang primerend.
woutervh schreef:...Kinderen die na hun normale schooltijd nog 2 uur naar Koranverzen gaan luisteren, komen deze integratie niet ten goede.Dergelijke initiatieven zouden ze net wel moeten verbieden. Ze zouden beter naar de muziekschool/tekenacademie/dansschool/voetbal/basket/scouts/chiro/... (pick one) gaan.
We kunnen ze ook naar de catechese sturen... :roll:
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2322
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

r2504 schreef:
FlashBlue schreef:Er kan natuurlijk gerust plek zijn voor een niet-ict of tech topicje, zoals er al zovelen zijn.
Ook al zit er een harde waarheid in deze postings... het is misschien tijd om terug tot de essentie te komen bij UB.

Ook topics als referendums in Catalonië horen hier in essentie gewoon niet thuis... er is totaal geen link met technologie.

Zelfs in ICT topics is de moraal/ethiek soms al ver te zoeken.
Wel, om het in de wetenschap/technische richting te zoeken. Ik vind het jammer dat moslims zich niet meer bewust zijn van hun gezamenlijke, wetenschappelijke geschiedenis. Zij waren pioniers op vlak van wiskunde, aardrijkskunde, geneeskunde, astronomie, ... Op dat vlak waren ze de Westerse wereld ver voor. Mochten ze hierop voort borduren, kunnen ze ook een gemeenschappelijke basis creëren die een beter fundament legt voor de toekomst dan een godsdienstboek letterlijk te interpreteren!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

raf1 schreef:Dit toont nog maar eens aan dat het opleidingsniveau van de bevolking een hyperbelangrijke hefboom is naar een meer vrije samenleving.

En het net daar waar het misloopt in vele Europese steden: laag opleidingsniveau ==> armoede ==> extremere vormen van religie
Is dit de zoveelste "het is onze schuld" uitspraak... wel dan stel ik voor dat je eens met leerkrachten gaat praten over de interesse welke deze groep heeft in onderwijs wat dan weer verder komt vanuit hun thuis en cultuur.

Het multiculturele idee is een fabeltje... het werkte gewoon niet (ondanks hele mooie voorbeelden van enkelingen).
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

petrol242 schreef: Ik vind dat een rare gedachtekronkel. Alsof links een patent zou hebben op verdraagzaamheid. Is dat niet iets dat je als maatschappij, alle belanghebbende dus, moet uitdragen?
Serieus ? Het kot is nochtans te klein als rechts het eens anders gaat doen. Dus ja, links denkt daar een patent op te hebben.

Zoals je zelf aanhaalt, " De maatschappij" moet dat uitdragen, maar wat is verdraagzaamheid en waar stopt dat ?
Voor de ene stopt dat heel vroeg en is het alle Moslims buiten, voor de andere stopt dat pas als ze beseffen dat hun kinderen een slechtere opleiding gaan krijgen als er te veel allochtonen in hun klasje zitten.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

woutervh schreef:Een vrouw die, kijkend door een spleetje, weigerde de hand te schudden van Jan.
Aha, de deobandi's van Savile Town, een voorstadje van Dewsbury met de laagste vastgoedprijzen van Engeland.
Een absoluut getto van extremistische Pakistaanse moslims(Tablighi Jamaat) waar kinderen gebrainwasht worden in een private moslimschool:
Muslim school changes curriculum after Sky News investigation

Zulk extremisme mag je als overheid nooit toelaten. Een getto met deobandi's is inderdaad problematisch maar niet representatief voor de rest van de islam.

Als je de voorgeschiedenis kent van de deobandi's in Savile Town kom je natuurlijk terug uit bij slavernij en kapitalisme. Wanneer de industrie en de iets rijkere Britse bevolking door veranderende marktomstandigheden wegtrekt, ontstond een extremistisch getto en de rechtse overheid(Thatcher) liet het gebeuren.
r2504 schreef:Is dit de zoveelste "het is onze schuld" uitspraak... wel dan stel ik voor dat je eens met leerkrachten gaat praten over de interesse welke deze groep heeft in onderwijs wat dan weer verder komt vanuit hun thuis en cultuur.
Schoolmoeiheid komt voor in elke cultuur. Is wetenschappelijk bewezen.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2322
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

raf1 schreef:
woutervh schreef:Een vrouw die, kijkend door een spleetje, weigerde de hand te schudden van Jan.
Aha, de deobandi's van Savile Town, een voorstadje van Dewsbury met de laagste vastgoedprijzen van Engeland.
Een absoluut getto van extremistische Pakistaanse moslims(Tablighi Jamaat) waar kinderen gebrainwasht worden in een private moslimschool:
Muslim school changes curriculum after Sky News investigation

Zulk extremisme mag je als overheid nooit toelaten. Een getto met deobandi's is inderdaad problematisch maar niet representatief voor de rest van de islam.

Als je de voorgeschiedenis kent van de deobandi's in Savile Town kom je natuurlijk terug uit bij slavernij en kapitalisme. Wanneer de industrie en de iets rijkere Britse bevolking door veranderende marktomstandigheden wegtrekt, ontstond een extremistisch getto en de rechtse overheid(Thatcher) liet het gebeuren.
Ok,
In 2014 it was reported that 45 per cent of Britain’s mosques and nearly all the UK-based training of Islamic scholars are controlled by the Deobandi, the largest single Islamic group.[18]
(bron: https://en.wikipedia.org/wiki/Deobandi)

In de UK wordt dus blijkbaar de helft van de moskeeën en praktisch alle islamscholen gecontroleerd door deze "Deobandi".
Hoe wil je voorkomen dat hier ook dergelijke "getto's" ontstaan? Want hier zit dit er toch ook aan te komen?
Deze wonen meestal al in achtergestelde buurten, waar de iets rijkere Belgische (Europese) bevolking ook wegtrekt. Hoe zou jij dit dan oplossen?
Voor alle duidelijkheid, ik zie geen andere mogelijkheid dan ons gewoon minder tolerant opstellen tov volk/religies die onze waardes openlijk verwerpen, maar tegelijk wel alternatieven opwerpen waar ze hun energie wel positief in kwijt kunnen.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1421
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

woutervh schreef:Hoe zou jij dit dan oplossen?
Ongeveer zoals Daniël Termont dat in Gent aanpakt: samenwerking en waakzaamheid. Elke kiem van radicalisering moet serieus aangepakt worden en ondertussen moet je de samenwerking stimuleren. Volgens mij werkt die aanpak, aangezien er in Gent bijna geen Syriëstrijders zijn vertrokken.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Daar moet ik dus eens mee lachen sé, in Gent wonen vooral Turken, in Antwerpen wonen vooral Marokkanen.
Uwen Burgemeester heeft daar dus niet echt veel werk mee gehad hé

(Om u een idee te geven Antwerpen 13.000 Magrebijnen, Gent 1.300 Magrebijnen)
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

raf1 schreef:Ongeveer zoals Daniël Termont dat in Gent aanpakt
Termont heeft juist niets aangepakt. Zelfs het kraken en vernielen van huizen van brave Vlaamse burgers door zigeunertuig pakt hij niet aan, hij maakt daar liever een politiek steekspel van. Zoveel mogelijk zijn zakken vullen en verder zijn kiesvee niet te veel tegen de borst stoten en een bende fanatieke groenen uit het platteland hun goesting laten doen met de stad, dat is Daniël Termont. Nog een geluk dat deze geen burgemeester van Antwerpen was, want dat zou helemaal op een ramp zijn uitgedraaid.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

raf1 schreef:Schoolmoeiheid komt voor in elke cultuur. Is wetenschappelijk bewezen.
Echt wel grappig om te lezen... er is ALTIJD wel een EXCUUS :roll:

Ik heb trouwens vrienden wiens dochter in Antwerpen naar een hogeschool gaat (ik mag toch verwachten dat die mensen kansen hebben gehad en zelfs al iets bereikt hebben) en ik walg gewoon als ik haar verhalen hoor over hoe haar moslim medestudenten over de gemiddelde Vlaming denken, tot en met de bedreigingen die ze krijgt omdat ze niet netjes gekleed zou zijn (wat ze trouwens steeds is).

Sorry, maar als je niet inziet dat "overheersing/verovering/dominantie" diep in de wortels van die cultuur zit dan ben je echt blind. Is iedere moslim zo, nee zeker niet maar de verhoudingen zitten meer dan behoorlijk scheef.

PS. Ik stem helemaal niet extreem rechts omdat het ook maar een eenvoudige voorstelling is van het probleem en de oplossing, maar dat er iets moet gebeuren besef ik meer dan duidelijk (veel geluk aan de mensen die trouwens vandaag nog kinderen op de aarde zetten).
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

r2504 schreef:ik walg gewoon als ik haar verhalen hoor over hoe haar moslim medestudenten over de gemiddelde Vlaming denken
Ik ken de context niet, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat dit derdejaars hogeschoolstudenten zijn die binnen enkele maanden tijdens hun stage in een bedrijf terechtkomen. Lijkt me over tieners te gaan die een zeer korte hogeschoolcarrière tegemoet gaan of hun attitude zullen moeten aanpassen.

De autochtone Vlaming zal zich heus niet anders gaan kleden. De vrijheid van het individu staat helemaal niet ter discussie.
r2504 schreef:Is iedere moslim zo, nee zeker niet maar de verhoudingen zitten meer dan behoorlijk scheef.
Ik begrijp niet welk punt je wil maken. Dominantie of overheersing in Europa komt toch vooral uit de USA?
Ja, er komt extremisme uit het Midden-Oosten, maar dat is niet compatibel met onze wetten, dus die vliegen vroeg of laat in de gevangenis.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

raf1 schreef:ik kan me moeilijk voorstellen dat dit derdejaars hogeschoolstudenten zijn
Dit zijn inderdaad laatstejaars studenten... en hoe ze denken over ons is niet echt netjes (racisme is er niets tegen !).
raf1 schreef:of hun attitude zullen moeten aanpassen.
Dat is iets wat die cultuur niet kent... WIJ moeten ons aanpassen aan hun.
raf1 schreef:Ik begrijp niet welk punt je wil maken. Dominantie of overheersing in Europa komt toch vooral uit de USA?
Oei... geloof je dat echt ? Poetin en Rusland zijn ook beter dan de US zeker :roll:
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

r2504 schreef:Poetin en Rusland zijn ook beter dan de US zeker :roll:
Off-topic, maar Poetin en Rusland zijn een veel groter gevaar voor Europa dan de V.S. (die ons in het verleden overigens al twee keer hebben bevrijd van een bezetter!). Stel dat het tot een oorlog zou komen tussen de V.S. en Noord-Korea, dan mag je er zeker van zijn dat China en Rusland de kant van Noord-Korea zullen kiezen en dan is de kans reëel dat Rusland deze kans zal aangrijpen om Europa op korte termijn volledig te bezetten. Onze legers staan namelijk zo goed als machteloos tegenover de Russen.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

waarom blijven we dan steeds maar weer die Russen uitdagen en pesten!?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

wied schreef:waarom blijven we dan steeds maar weer die Russen uitdagen en pesten!?
Off-topic... het gaat erom hoe we onze identiteit bewaren... en de US is daar heus het probleem niet (ook Rusland niet).
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Wat bedoel je met onze identiteit?
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

juist, zoals halloween en sint-valentine's...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gesloten

Terug naar “Ander nieuws”