Crashplan stopt (voor home users) Alternatieven?

Ander nieuws dat te maken heeft met topics die op userbase kunnen besproken worden
Gebruikersavatar
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 833
Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 70 keer

En het is zover :
Hello,

Thank you for being a CrashPlan® for Home customer. We're honored that you’ve trusted us to protect your data.

It's because of this trust that we want you to know that we have shifted our business strategy to focus on the enterprise and small business segments. This means that over the next 14 months we will be exiting the consumer market and you must choose another option for data backup before your subscription expires. We are committed to providing you with an easy and efficient transition.
WHAT DOES THIS MEAN TO YOU
We will honor your existing CrashPlan for Home subscription, keeping your data safe, as always, until your current subscription expires.

To allow you time to transition to a new backup solution, we've extended your subscription (at no cost to you) by 60 days. Your new subscription expiration date is 05/29/2018.

YOUR CHOICES
Your first step is to consider the options below, available exclusively for CrashPlan for Home customers. Once you make your selection, no further action is required until your new expiration date. We will send you reminders well before your CrashPlan for Home subscription ends.

---

Keuze tussen Crashplan for small businesses en Carbonite.
Excuseer, maar nu ga ik even flink vloeken.
Victory Not Vengeance
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

Crap !!
Nu, gelukkig is mijn $60 renewal al een goede investering geweest na mijn complete NAS crash vorige week, maar het blijft klote.

Eigenlijk zeer vreemd, want 2 weken of zo terug hebben ze hun Facebook pagina name veranderd van 'CrashPlan' in 'CrashPlan for Home'.
EDIT: wordt zelfs nog altijd gemeld op Facebook : https://www.facebook.com/CrashPlan/ . Daar staat ook de announcement, en al fun om alle reacties te zien...
Laatst gewijzigd door Tomby 22 aug 2017, 19:46, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3442
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer

testertje schreef:Thank you for being a CrashPlan® for Home customer. We're honored that you’ve trusted us to protect your data.

It's because of this trust that we want you to know that we have shifted our business strategy to focus on the enterprise and small business segments.
Wat is dat voor zever? Dus omwille van vertrouwen gaan ze geen Home Customers meer aanvaarden?

Misschien konden ze als reden opgeven: omwille van het feit dat het af en toe regent, gaan we geen Home Customers meer aanvaarden....

't Is een even goede reden...
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
Gebruikersavatar
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 833
Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 70 keer

En dan dat aanbod :
Carbonite core
Save 50% on Carbonite Core
Unlimited computers, 250 GB storage included

Carbonite Core
save 50%!
$134.99

Additional Storage (if needed)
$79.99/100GB
save 20%!
---
Crashplan
Back up for free until the end of your current CrashPlan for Home subscription, then enjoy a 75% discount for your next 12 months. After that, CrashPlan for Small Business costs $10 per device each month.
Continue your backups without starting over. You can migrate your cloud backups (5 TB or smaller) and all local backups.
Victory Not Vengeance
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Not amused door dit... ik heb nog tijd tot 23 september 2018 voor een alternatief.

Crashplan for SMall Business kost blijkbaar $10 per maand... $120 dus of dubbel zoveel :-(

Carbonite heeft een aantal beperkingen (geen support voor Windows Server) die het geen alternatief maken voor mij.

Anderen staan ook al met open armen te zwaaien... https://www.backblaze.com/blog/
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

https://www.backblaze.com/b2/partner-synology.html
https://www.backblaze.com/cloud-backup.html
https://www.backblaze.com/b2/cloud-storage-pricing.html

4Tb kost bij $20 per maand, plus nog eens $80 om de data er de eerste keer te krijgen.
Bij Amazon kostte het me €70 per jaar...
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

Ik ga rustig de kat uit de boom kijken, maar op het moment zie ik geen valabel alternatief buiten Crashplan for small business.

Backblaze en carbonite bieden mij beide niet de functionaliteit die ik zoek icm met mijn nas. Backblaze pusht je dan naar hun B2 cloud storage, die mij dik $40/maand zou kosten, dus daar heb ik geen zin in. net zoals ik indertijd om die reden geen zin had in amazon storage.

Dus ik ga wellicht gewoon bij crashplan blijven en naar de smb versie overstappen.



(Op verzoek van forumgebruiker dit topic afgesplitst van het oude amazon topic)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Ik ga hier wat alternatieven posten (om verder te bekijken).

Arq als tool, Wasabi als storage.

Ik ga Arq wel eens mailen of ze draaien als Windows service want dat is een vereiste voor mij.
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

Wat mij overigens wel stoort bij crashplan nu, is dat ze (volgens eigen zeggen) omwv technische beperkingen geen migraties kunnen doen van backups groter dan 5TB van home naar smb subscription.

Persoonlijk heb ik daar mijn bedenkingen bij, het lijkt me eerder een strategie (samen met het opdoeken van de home subscriptions) om heavy users kwijt te raken. Het is natuurlijk maar een vermoeden.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

Vergeet ook niet dat het niet enkel hun cloud oplossing is die verdwijnt, maar ook Crashplan Free. Dus geen lokale backups meer, of remote computer-to-computer backups.
Ik gebruik een mix van lokale backups met cloud backup (1 device, nl de home server incl de NAS shares), zodat de lokale backups van alle PCs zelf via die ene server ook nog eens in de cloud stonden. Ik vrees dat het nu een beetje een mix & match gaat moeten worden.
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 926
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 44 keer

Hier krijg ik nu stress van se. Ik betaal al meer dan 5 jaar voor crashplan, heb het al aan verschillende mensen aangeraden, en nu begint de speurtocht naar een waardig alternatief opnieuw... Vooral het bijhouden van alle bestandsversies en verwijderde bestanden vond ik zo handig. Zucht...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

FlashBlue schreef:Persoonlijk heb ik daar mijn bedenkingen bij, het lijkt me eerder een strategie (samen met het opdoeken van de home subscriptions) om heavy users kwijt te raken. Het is natuurlijk maar een vermoeden.
Unlimited bestaat niet... dat zou iedereen moeten weten... en wederom zijn de "normale" gebruikers daar het slachtoffer van.
Tomby schreef:Ik gebruik een mix van lokale backups met cloud backup (1 device, nl de home server incl de NAS shares), zodat de lokale backups van alle PCs zelf via die ene server ook nog eens in de cloud stonden. Ik vrees dat het nu een beetje een mix & match gaat moeten worden.
Idem... m'n echte privé data ging niet naar de cloud maar naar m'n ouders.
r2504 schreef:Ik ga Arq wel eens mailen of ze draaien als Windows service want dat is een vereiste voor mij.
Vlotte support... hier zijn al enkele antwoorden;

Code: Selecteer alles

Yes, on Windows, Arq Agent is a Windows service.

 You can add different drives for backing up.

 The frequency is set per destination, so you could add the same destination several times and set different schedules, though it might be a bit cumbersome.

 You can back up to multiple destinations.

 We offer a free 30-day trial, so you can check how Arq works for you.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Ik gebruik Hubic.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6112
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Ik gebruik nu een tijdje iDrive naar tevredenheid.
https://www.idrive.com

Het enige wat ik héél jammer vind is dat hun iDrive One niet buiten de US te verkrijgen zijn.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Gebruik hier iDrive ( unlimited,max 5x nieuw toestel*) op de smartphone (( deal gehad via site eens))

PC: Daarnaast Stack 1TB + Hubic ( voorlopig geen betaland door dat er nog veel werk nodig is voor eer deze deftig draait ) verder thuis een NAS :)
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Net even Duplicati geïnstalleerd om wat data van m'n werk laptop te backuppen (ipv. die flauwe SharePoint storage).
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Als je naar Amazon.fr gaat is Drive daar blijkbaar nog steeds unlimited ?

Die iDrive vind je terug op StackSocial maar is blijkbaar enkel mobiel ? https://stacksocial.com/sales/idrive-un ... bscription
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1512
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Nog minstens een jaar dus voor er een echte overstap gemaakt moet worden. Zoals hierboven ook al aangehaald: nog even de kat uit de boom duiken en er zullen er wel een paar opduiken die een vergelijkend aanbod beginnen aanbieden.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6112
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

BertG3 schreef:Die iDrive vind je terug op StackSocial maar is blijkbaar enkel mobiel ? https://stacksocial.com/sales/idrive-un ... bscription
Hier maakt die toch netjes een backup van mijn PC (naast de backup van mijn gsm en iPad).
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16726
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 573 keer
Bedankt: 770 keer

Los van het storageplatform, maar een goeie "do it all"-sync/backup-applicatie waar ik tevreden van ben is https://www.goodsync.com .
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6112
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Er ruikt iemand geld. :twisted:
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

cadsite schreef:Er ruikt iemand geld. :twisted:
Ze ruiken allemaal geld... iedere backup oplossing heeft ondertussen al wel een vermelding staan voor Crashplan gebruikers.

Feit is echter dat Crashplan voor mij nog een jaar werkt en ik daarna nog een jaartje kan profiteren voor de Business versie voor $2.5/mnd ($30 voor een jaar wat zelfs goedkoper is dan wat ik nu betaal). Tot eind 2019 ben ik dus gerust... ik ga dus niet zomaar op het eerste het beste alternatief springen (welke allen heel wat beperkter zijn).
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1021
Lid geworden op: 09 maa 2011, 16:04
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 81 keer

Iemand bedenkingen/ervaringen met SpiderOak One?
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1297
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 63 keer

Tomby schreef:Vergeet ook niet dat het niet enkel hun cloud oplossing is die verdwijnt, maar ook Crashplan Free. Dus geen lokale backups meer, of remote computer-to-computer backups.
Ik gebruik een mix van lokale backups met cloud backup (1 device, nl de home server incl de NAS shares), zodat de lokale backups van alle PCs zelf via die ene server ook nog eens in de cloud stonden. Ik vrees dat het nu een beetje een mix & match gaat moeten worden.
Ik neem aan dat zolang ik de clients niet update, dat ik wel gewoon een backup naar disk kan maken ?
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Uit de thread op Tweakers toch enkele interessante alternatieven gehaald
=> JottaCloud (Noors dus Europees (privacy) ) https://www.jottacloud.com/en/
=> Arq Backup https://www.arqbackup.com/pricing/
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

Gezien hun melding dat backupsets groter dan 5TB niet zouden meekomen - en dat mijn subscription ver afgelopen was, toch eens de stap gezet om naar de de SMB solution over te stappen.

Pro's:
-De webinterface is veel krachtiger, je kan remote settings en logs bekijken van je agents, restores, consumed size, enz, van in dezelfde interface.
-Hij neemt idd alle backup settings over tijdens migratie
-Encryptie is AES256, ipv blowfish bij crashplan home
-Backup snelheid ligt beduidend hoger dan bij crashplan home. Haal gemiddeld 8Mbps, pieken tot 12Mbps.

Con's:
-De wizard blijft gewoon staan op "migrating" op de site, je krijgt ook geen mail dat je account is overgezet
-Hij start met een trial periode van crashplan SMB, en staat default op 9,99$ /maand voor na de trial, dus korting applyen ze niet automatisch.
-Hoewel hij duidelijk aware was van de data van crashplan home, verwijderd hij ze idd op het moment van de migratie:
Crashplan.PNG

Ze hebben precies nog wel wat administratieve kinks uit de kabel te halen, maar al bij al (als ze mij alsnog manueel de nodige korting geven, en mss verklaren waarom ze grote backup sets niet meenemen) ziet het er voorlopig naar uit dat k toch blij Crashplan ga blijven.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

FlashBlue schreef: -Backup snelheid ligt beduidend hoger dan bij crashplan home. Haal gemiddeld 8Mbps, pieken tot 12Mbps.
MBps (megabyte per seconde)
Mbps (megabit per seconde)
?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Er zijn niet echt consumenten abbo's in Belgie met een snellere upload dan 20 Mbps... dus het is megabits per seconde logisch gezien.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Er zijn al UB'ers met glasvezel, die op een (univ)campus zitten of bij hun werkgever uploaden.
8 of 12Mbps is niet echt snel te noemen, wel?
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

Mbps inderdaad heist_175.

En neen, geen glasvezel (ze zijn hem nog aan het leggen hier in de buurt - hopelijk eind september....), en ik ga ook geen 12bay nas meeslepen naar mijn werkgever (alleen omwv het feit dat ze me daar nogal heel vies gaan aankijken ;-)), dus het gaat over mijn 200/20 lijntje.

Ik doe aan bandwith limiting, van mijn 20Mbps van telenet mag er mag 15 naar crashplan gaan.
Waar ik in de beginjaren (ik zit al een goeie 5 Jaar bij crashplan), met een 10Mbps up abonnement altijd rond de 7 a 8 haalde, was dit de laatste 2 jaar gezakt naar tussen de 1 en 3 Mbps(en vaak trager). Op zich was dat voor mij geen ramp omdat het merendeel van mijn data al jaren bij hun stond.

Echter nu dat ik van 0 af aan moest beginnen, was het wel terug een belangrijke factor, dus ben ik tevreden met terug 12Mbps te halen, als het terug rond belachelijk lage 2 a 3 Mbps zou zitten, zou ik wel op zoek naar alternatieven, ook al moet ik dan andere features (en gewenning) opgeven.
Crashplan2.PNG
(11.42 KiB) Nog niet gedownload
Dus, we zien wel of de snelheid stabiel blijft naarmate meer mensen de switch maken. Voorlopig even terug backups op externe media tot alles terug gesyncd is van de primaire backupset. (Ik deel alles op in sets, de belangrijke "must preserve" data (die vrij statisch is) heeft altijd prioriteit, en de "nice to have"jes komen achter de rest ...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

FlashBlue schreef:Echter nu dat ik van 0 af aan moest beginnen
Had jij dan meer dan 5 TB bij hun staan ?
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

Yep, een goeie 8,4TB.
(Zie trouwens de screenshot in mijn 2e laatste post boven deze, daar zie je het historische gebruik vooraleer de reset met de migratie.) (Daarmee dat ik het vreemd vind dat ze zogezegd backupsets groter dan 5TB niet kunnen meenemen - de data is duidelijk wel aanwezig)

Je spreekt dan wel over historical data van verschillende jaren (ik ben klant geworden in Juni 2010, net opgezocht), en ik had dedup disabled, net zoals compression.

En ik weet waar je naar toe wilt, maar zoals al meermaals aangegeven, ook in andere topics, als ze met unlimited afficheren, dan gebruik ik het ook zo.
Willen ze niet dat je het gebruikt zoals geafficheerd, dan passen ze bv maar een fup van 3TB toe, fine, dan blijft alleen mijn primaire dataset over, want al de rest is "nice to have", kan ik perfect mee leven.

Nu komen ze weer met unlimited af, maar nu voor 2.5$ /maand /device (en later 10$/device/maand), dus ik ga mijn backup strategie niet veranderen. De must have in backup set 1, de nice to have in set 2, en terug alles backuppen.
Willen ze dat niet, dan moeten ze maar duidelijke grenzen stellen.
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

lanadekat schreef:https://hubic.com/en/
Het probleem bij vele van deze aanbiedingen... een hoop kreten maar weinig concrete informatie.

Heeft het versioning (onder welke voorwaarden), kan het draaien als Windows Service, ... dingen die me niet meteen duidelijk worden ?
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

idd heel sumiere info, en geen woord uitleg over versioning support.
Had ze eerder al eens bekeken, en net dat gebrek aan info stak me tegen, maar zoals zovelen, is ook dit weer eerder een cloud-bubble gevalletje, ipv een backup solution he.
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Wat ik vooral vreemd vind is dat je op Amazon.fr nog steeds Drive met unlimited storage klanten bestellen. Dacht dat dit gedaan was ?
iktjilp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 23 jun 2013, 23:46
Twitter: IkTjilp
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 8 keer

Is Hubic niet net als Stack een Dropbox-variant. Livedrive heeft zowel Backup als Sync.

Gaat hier wellicht toch Backblaze worden vanaf volgend jaar. Begin dit jaar nog iets van $ 150 voor CrashPlan betaald en Backblaze is maar $ 50 per jaar. Nadeel is wel dat ik dan maar 1 computer kan backuppen maar eigenlijk gebruik ik er maar 1 echt vaak en staat meestal toch dezelfde data op.
Edpnet VDSL XL - Mobile Vikings - Zon - APP TV
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Heb hier nog eens gekeken naar die iDrive. iDrive ondersteunt versioning en heeft een Windows Service. Bij StackSocial te verkrijgen voor 20 USD lifetime unlimited :roll:

Enige vraag is of deze werkt op PC. Bij StackSocial staat wel "Mobile Backup".
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6437
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Blackblaze zou een goeie vervanger zijn
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Hubic kan zowel backup functie als dropbox sync.
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”