Crashplan stopt (voor home users) Alternatieven?

Ander nieuws dat te maken heeft met topics die op userbase kunnen besproken worden
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

Ik ben overgestapt heel int begin, maar na een 1,5 maand voleldig opgezegd. Ze doen nie anders dan met klanten hun voeten rammelen, eerst stopzetting van home, dan aanpassen van hun client zodat headless niemeer mogelijk is, enz...
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bestaan er ook extensies voor Crashplan voor WD NAS (My Cloud dus)?
Amazon S3 en OlifantenDrive :-D zijn wel voorzien, maar das natuurlijk al een kostelijk grapje.

Het zou handig zijn om dat te kunnen automatiseren.
Enkel one-way is voldoende voor mij, ik hoef geen sync.
Dus gewoon mappen kunnen selecteren en laten backuppen is voldoende.

Indien niet, zijn er andere NAS-systemen die dit wel standaard ondersteunen?
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Mijn Crashplan vervalt eind april. Gewoon backup van 1 PC (+-600GB). Net even de 15d Free "BackBlaze Personal backup" geïnstalleerd.

Ik denk dat het deze gaat worden ipv Carbonite:
- goedkoper (muv de crashplan aanbieding bij Carbonite); Backblaze is 2j voor $95 - Unlimited storage - 1 PC. (of iets minder dan $4/mnd)
- na het lezen van reviews was Carbonite traag in upload, beetje gelijk aan Crashplan, waar ik ook maar een 3-4mbps haalde. Backblaze gebruikt in de "auto" stand een 12mbps. Maar kan gemakkelijk mijn 20mbps upload (Whoppa) dicht trekken door de settings aan te passen. Initiële backup zal er op < 1 week opstaan (of sneller als het moet). Dat heeft bij crashplan wat langer geduurd...
- overzichtelijke interface. Misschien minder opties dan bij crashplan, maar voldoende voor mij.
- gebruikt veel minder CPU resources van de PC. Als crashplan in actie schoot, hoorde ik het aan de fan... :roll: Backblaze bolt rustig in de achtergrond.

nadelen:
- backup maar tot 30d terug. Dus file kwijt, zeker op tijd restoren.
- restore op zich, valt nog te testen. Maar lijkt erop dat je 1 grote ZIP binnen haalt. (of optie om tegen betaling USB stick of HDD te laten shippen)
iktjilp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 23 jun 2013, 23:46
Twitter: IkTjilp
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 8 keer

Ik zit voorlopig nog altijd bij Crashplan. De business versie nu wel. Applicatie heeft minder opties en beheer gaat grotendeels online.

Enkel de overvloed aan mails dat migratie onvolledig is was er mij wat te veel aan. Is wel opgelost na berichtje richting helpdesk. Blijkbaar hebben er vele klanten last van.

Ging hier anders ook Backblaze worden maar wacht dus nog wat af.
Edpnet VDSL XL - Mobile Vikings - Zon - APP TV
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

ddd schreef:- backup maar tot 30d terug. Dus file kwijt, zeker op tijd restoren.
Zoiets is voor mij een harde NO-GO !
iktjilp schreef:Ik zit voorlopig nog altijd bij Crashplan. De business versie nu wel.
Nog steeds de home versie... ik heb nog tot september om te beslissen.

Ik heb wel van de week een mail gehad dat ik 75% korting kreeg bij een overstap (was dat voordien niet minder ?).
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 926
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 44 keer

Momenteel gebruik ik duplicati + een transip-stack, wat volgens mij wel goed werkt, maar ik heb wel gelezen dat een restore zeer lang zal duren als je dat from scratch zou moeten doen. Je moet dan eerst alles weer downloaden, en dan moet duplicati alles opnieuw indexeren ofzo, wat al snel enkele dagen zou kunnen duren.
Daarom ben ik aan het overwegen om over te stappen op cloudberry (het moet op een headless linux machine draaien, dus liefst met web interface, en dan zijn de opties zeer beperkt) + backblaze b2 als storage. Die B2 is trouwens recent in prijs gehalveerd ($0.01 ipv $0.02 per GB: https://www.backblaze.com/blog/backblaz ... e-in-half/). Reden dat ik backblaze overweeg ipv trapsip-stack, is dat ik er van uit ga dat een betalende oplossing iets meer zekerheid biedt dan een gratis oplossing. Als transip morgen stopt met de gratis stack, dan kan je alsnog een andere oplossing zoeken...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

BMaster schreef:Momenteel gebruik ik duplicati + een transip-stack, wat volgens mij wel goed werkt
Ik heb die combinatie ook getest en vond het een ramp... Duplicati is alles behalve stabiel en een one-men-show.
BMaster schreef:Reden dat ik backblaze overweeg ipv trapsip-stack, is dat ik er van uit ga dat een betalende oplossing iets meer zekerheid biedt dan een gratis oplossing. Als transip morgen stopt met de gratis stack, dan kan je alsnog een andere oplossing zoeken...
Er zijn genoeg betalende services die ermee stoppen... trouwens zolang het werkt heb je het gratis.
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 926
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 44 keer

r2504 schreef: Ik heb die combinatie ook getest en vond het een ramp... Duplicati is alles behalve stabiel en een one-men-show.
Dat heb ik dus nog niet ondervonden. Het draait al vele maanden, en volgens wat ik zie geeft dat geen enkel probleem. En ja, 't is mss voornamelijk een one-man-show, wat op zich geen ramp is, zolang hij het blijft onderhouden natuurlijk.
r2504 schreef:Er zijn genoeg betalende services die ermee stoppen... trouwens zolang het werkt heb je het gratis.
Ik zie een backblaze nog niet op 1-2-3 zeggen dat ze ermee stoppen, daar zijn ze wat te groot voor. Maar het kan altijd ja.

EDIT: het is de download prijs van backblaze die gehalveerd is. Die heb je enkel nodig als je een restore moet doen natuurlijk. De storage zelf kost $0.005 per GB per maand. In mijn geval, zo'n 500GB, zou dat dus $2.5 per maand zijn, wat een stuk goedkoper is dan de crashplan prijs (de korting van 75% niet meegerekend).
8balljunkie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 361
Lid geworden op: 30 mei 2012, 10:31
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 29 keer

Het handige aan trans-ip stack is dat ze je toegang geven via webdav.
Via openmediavault maak ik via de plugin remote shares verbinding via webdav en laat dan er een rsync op los.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

ddd schreef:- backup maar tot 30d terug. Dus file kwijt, zeker op tijd restoren.
Mja, en wat als je maar na 45d merkt dat er iets mis is met je file ? Zoals r2504 ook al zei is dat toch echt wel echt een afknapper voor een backup service. Voor grote disasters is het goed genoeg omdat je dat toch direct merkt, maar voor meer tricky corruptions/infections is dat toch wel waardeloos.
r2504 schreef:Ik heb wel van de week een mail gehad dat ik 75% korting kreeg bij een overstap (was dat voordien niet minder ?).
Neen, was al 75% sinds dat ze er mee gestopt zijn. Dus ik snap niet goed waarom iemand vooraf al zou switchen naar iets anders, want $2.5/m voor Unlimited vind je nergens.
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1297
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 63 keer

Ik gebruik BlackBlaze B2 Cloud.
Ik zie daar toch niks staan van slechts 30 dagen retentie, integendeel:
blackblaze.png
Upload vanaf synology, client side encrypted.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Als je het puur als storage gebruikt heb je die beperking niet (maar dan moet je dus zelf backup software hebben).

De beperking is enkel van toepassing op hun "personal backup" oplossing met hun eigen software vermoed ik (al kan ik er niets van vinden).
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 926
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 44 keer

Voor zij die interesse hebben in cloudberry backup: er is momenteel 50% korting, geldig tot 2 april: https://www.cloudberrylab.com/offers/wo ... p-day.aspx .. Doe er uw voordeel mee, of negeer dit als het je niet interesseert :-)
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

Bon, nadat voor de derde keer een backupset up hubic corrupt is geraakt heb ik er mijn buik van vol. Vooral het feit dat het elke keeeeeer weer van 0 beginnen is (voor die set) is enorm irritant.

Wat zijn intussen jullie ervaringen voor een synology backup alternatief? (Native aub, geen gedoe met windows clients en mappings etc.)
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Ik ben ook een keer of 5 van 0 moeten herbeginnen, maar sinds ik een succesvolle backup had, blijft het draaien.

Voor de duidelijkheid:
- Sync werkte van in het begin
- HyperBackup heb ik 5 keer opnieuw (van 0) moeten starten
KerberosX
Plus Member
Plus Member
Berichten: 110
Lid geworden op: 12 jun 2010, 22:37
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 20 keer

FlashBlue schreef:Bon, nadat voor de derde keer een backupset up hubic corrupt is geraakt heb ik er mijn buik van vol. Vooral het feit dat het elke keeeeeer weer van 0 beginnen is (voor die set) is enorm irritant.

Wat zijn intussen jullie ervaringen voor een synology backup alternatief? (Native aub, geen gedoe met windows clients en mappings etc.)
Ik gebruik vanop mijn Synology Hyper Backup met als target een Azure blob. Heb via het werk een MSDN account met daarin maandelijks €150 Azure credit dat ik toch niet gebruikte.

Dit is dus ter vervanging van mijn Crashplan personal.
iktjilp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 23 jun 2013, 23:46
Twitter: IkTjilp
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 8 keer

Hier mee over gegaan naar de small business versie maar ga nu wellicht toch richting Backblaze.

Crashplan is nu ook gestopt met de mobiele app. Gebruikte die af en toe eens als ik een bestand van de laptop nodig had. Ook het programma is beperkt geworden en toont amper wat het doet.
Edpnet VDSL XL - Mobile Vikings - Zon - APP TV
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Ik ben al een hele tijd tevreden klant bij iDrive, maar laatst kwam ik
https://hubic.com/nl/offers/
tegen.
Ik denk dat ik na het verlopen van mijn contract naar daar ga overstappen. Ziet er nog beter uit.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

cadsite schreef:Ik ben al een hele tijd tevreden klant bij iDrive, maar laatst kwam ik
https://hubic.com/nl/offers/
tegen.
Ik denk dat ik na het verlopen van mijn contract naar daar ga overstappen. Ziet er nog beter uit.
Weet dat Hubic een speed limiet heeft tot op vandaag 10mbps up en down!
geen idee of deze (ooit) nog weg gaat.
verder ben ik er zelf ook tevreden van, als je 5 ref hebt en als je 10Tb neemt krijg je +/- 13.5TB :) dacht ik
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Ik heb Hubic genomen enkele maanden geleden, UL was 20Mbps en is nu 35Mbps (telkens mijn lijnsnelheid)
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Misschien heeft de betalende versie geen snelheid limiet meer?

net getest hier via Hubic applicatie
Up= +/- 11mbps (soms valt deze zelfs stil)
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 887
Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
Locatie: Rotselaar
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Zijn er die ervaring hebben met Wasabi storage?

Www.wasabi.com
Everything that has a beginning has an end.
sdecoster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 319
Lid geworden op: 03 dec 2013, 23:11
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 16 keer

Lig hier met een Crashplan backup op externe harde schijf van iemand.

Er moeten uit die backup een paar bestanden gehaald worden maar weet er iemand waar je die Crashplan for Home nog kan downloaden? Iemand nog een installer die hij met mij wil delen?

De originele pc met de crashplan app bestaat niet meer. Gebruikersnaam en wachtwoord van Crashplan zijn wel gekend maar als ik inlog op de site vind ik nergens nog een downloadlocatie...
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

sdecoster schreef: De originele pc met de crashplan app bestaat niet meer. Gebruikersnaam en wachtwoord van Crashplan zijn wel gekend maar als ik inlog op de site vind ik nergens nog een downloadlocatie...
https://support.code42.com/Administrato ... _downloads

https://download.code42.com/installs/wi ... _Win64.msi

de recente versies geven een 404 error.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

iktjilp schreef:Hier mee over gegaan naar de small business versie maar ga nu wellicht toch richting Backblaze.
Hier ook overgegaan naar de small business versie (wel een administratief probleem gehad tijdens de migratie, technisch is alles vlot verlopen)... en uiteindelijk doet die nog steeds perfect wat ze moet doen.

Ga er dus voorlopig ook bij blijven... de alternatieven zijn het namelijk allemaal net/helemaal niet (ik verwacht een set and forget Windows service met unlimited storage en historiek).
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Gisteren nog een Hubic getest, snelheden zijn beter lijkt soms geen limiet op te zitten.

Pcloud heb ik ook leuke dingen gelezen ze bieden nu ook lifetime storage aan. 500Gb en 2TB :roll:
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

r2504 schreef:Hier ook overgegaan naar de small business versie
Vanop een pc of een NAS?

Ik heb nu Hubic sinds enkele maanden en het kan de vergelijking met Amazon Drive niet doorstaan.
- snelheid is oké
- incrementele backup faalt vaker dan ie lukt
- files zijn 30-40% van de tijd niet raadpleegbaar in Android app

Amazon kostte €70 (na hun wijziging plots een veelvoud),
Hubic kost €50,
Crashplan small businessz kost $120, wat nog steeds overweegbaar is.

Crashplan small business vraagjes:
- snelheid (up & down)
- NAS support
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Wat ik terugvind i.v.m. NAS
Using CrashPlan for Small Business on a headless computer and installing CrashPlan for Small Business on a NAS device remain unsupported. Beginning with version 6.6.0, the CrashPlan for Small Business app does not function in either of these configurations. See Back up networked storage or NAS devices for additional options.
Overview
Code42 supports backing up network attached storage (NAS) on Mac and Linux. Storage must be mounted in order for the Code42 app to access it. This article provides resources for mounting NAS on the supported operating systems.

Considerations
Code42 doesn't support backing up mapped drives on Windows. This is due to an OS-level restriction built into Windows.

Nog even toevoegen, heb ook Zoolz ( 1TB van cold en vault storage ) -> moet zeggen ben er best tevreden van en ze maken gebruik van AWS, lekker snel dus :)
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
TRiSS
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 30 jan 2005, 14:59
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 4 keer

Het is niet meer mogelijk om bij hubic aan te sluiten, dus dat is geen optie meer.

Ivm Crashplan headless: ik draai het "headless" op een linux server: de service draait gewoon zonder gui, en als ik de interface nodig heb SSH ik naar de server met X-forwarding, werkt perfect voor mij. Ik blijf dan ook crashplan business gebruiken tot mijn "goedkope" periode op is, in de hoop dat er tegen dan terug een goed alternatief is.
i will live forever.... or die trying!
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

JottaCloud kan sinds kort met rclone gebruikt worden. In principe moet dat dus ook lukken met Synology. Dus voor 7.50 EUR/maand kan je in principe onbeperkt cloudopslag krijgen.

=> https://www.jottacloud.com/en/
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

heist_175 schreef:Vanop een pc of een NAS?
Windows Server 2012.
heist_175 schreef:Crashplan small businessz kost $120, wat nog steeds overweegbaar is.
Voorlopig aan 2.5 euro per maand dacht ik... maar heb een sponsor gevonden 8)
heist_175 schreef:Crashplan small business vraagjes:
- snelheid (up & down)
- NAS support
Aangezien alles in de background werkt op een server die steeds aan staat is snelheid niet echt een groot probleem maar dit is m'n recentste upload van wat foto's;

Code: Selecteer alles

[Media] Completed backup to CrashPlan Central in 0h:06m:31s: 109 files (787.80MB) backed up, 787.90MB encrypted and sent @ 17.9Mbps
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4276
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 97 keer

Op de mailinglijst van OVH zijn er veel mensen die klagen dat hun backups op hubic corrupt zijn.

Aangezien ik me dat niet kan permitteren en de helft van de tijd de backups falen en de uploadsnelheid laag is heb ik er alles verwijderd en voor m'n 2 Synology NAS de Synology C2 EU 1TB+ plan genomen. Voor die enkele euro's meer dan HubiC ben ik zeker tevreden.

Perfecte integratie met DSM en zeer snelle upload naar een datacenter in Frankfurt.

Kortom, zoals het MOET zijn dus.
Internet = Proximus Fiber 1000/500 & back-up Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered / / I'm using Atera RMM to run my IT business, Atera offers a 30-day free trial, learn more here.
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 53 keer
Recent bedankt: 1 keer

BertG3 schreef:JottaCloud kan sinds kort met rclone gebruikt worden. In principe moet dat dus ook lukken met Synology. Dus voor 7.50 EUR/maand kan je in principe onbeperkt cloudopslag krijgen.

=> https://www.jottacloud.com/en/
Heb Jotta nadat ik Hubic geprobeerd heb. Hubic is (was?) een verlaten schip. Geen kat die reageerde op vragen. zeer trage uploads enz...

Jotta heeft niet alle bells & whistles maar is voor mijn doen perfect. Snel, onbeperkt, syncmap, archief functie en backup.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Hubic:
Sinds laatste update is Hubic wel beter, heb 55GB ( gratis versie ) heb gemerkt dat ik makkelijk men up 20mbps haal zeker bij grotere files vanaf 300mb.
Qwa support is Hubic een ramp, forum is "weg" of dicht gedaan.

Jottocloud:
is dan weer zeer goed maar unlimited is niet echt unlimited bij hun rond 3TB zou je mailtje krijgen of waarschuwing zelfs.
Verder werkt ie prima.

Irista(canon) handig voor foto's maar dat is het dan ook weer.
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4276
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 97 keer

Hubic is dood, geen updates meer sinds 2016 hoor... Nieuwe gebruikers kunnen zelfs niet meer abonneren.
Internet = Proximus Fiber 1000/500 & back-up Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered / / I'm using Atera RMM to run my IT business, Atera offers a 30-day free trial, learn more here.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

Nav deze thread toch maar eens mijn CrashPlan account gecheckt. Zie ik nu dat ze nog geen betalingsmethoden hadden voor me, en mijn huidige periode eindigt op 18/9. Ze hadden ook wel wat actiever mogen zijn om dit te melden. Benieuwd wat er zou zijn gebeurd als op 18/9 betaling niet ging kunnen plaatsvinden :P.
Subscription info is anders wel duidelijk qua billing want nu al staat er dat het vanaf 18/9/2018 $2.50 per maand is, en vanaf 18/9/2019 dan $10/m. Ik krijg overigens ook een mail met bevestiging van migratie van mijn abonnement naar Small Business. Terwijl ik overigens al bijna een jaar de SB client gebruik...
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 53 keer
Recent bedankt: 1 keer

buthead schreef:
Jottocloud:
is dan weer zeer goed maar unlimited is niet echt unlimited bij hun rond 3TB zou je mailtje krijgen of waarschuwing zelfs.
Verder werkt ie prima.
Niet in mijn ervaring. Ik heb unlimited en zit na 1 jaar op 6,8 Tb, en dit zonder enig voorbehoud, mail of waarschuwing van hun kant. Wat mij betreft: Jottacloud is still going strong.

Zoals gezegd biedt Jottacloud niet alle mogelijkheden (webdav ontbreekt, geen ftp mogelijk, geen synology integratie, geen versioning, niet mogelijk om subfolders in sync-mappen te kiezen, er is geen native linux client, foto-albums vind ik ondermaats, ... etc etc). Maar in een W10 huishouden met desktop, laptops, WD-Nassen en Android smartphones is Jotta tot nu toe een zeer eenvoudige, stabiele en betrouwbare oplossing gebleken.

Post Scriptum: enkele positieve punten... ;-) De snelheid is zeer ok, ik haal altijd mijn maximum (EDP xl vdsl) , de W10 client draait als een lier, de Android App is een waardig alternatief voor Google foto's, Onedrive of Dropbox. Je kan ook Casten vanuit de Android app. Filmbestanden streamen netjes vanaf de site. Er is geen limiet voor bestandsgrootte. Je hangt niet vast aan de grillen van één van de mastodonten (Amazon, Google, Microsoft, Apple). Je data staat in Europa. De logica van de drievoudige mappenstructuur (de sync-map, de backup-map en de archief-map) is simpel en eenvoudig te begrijpen voor iedereen. Je kan online een map kopiëren en dan hernoemen vanaf de sync of backup-map naar de archiefmap, waardoor je toch een soort versioning krijgt, maar manueel.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Bedankt voor de update i.v.m. Jottacloud dat is leuk om te horen. Toch eens overwegen dan.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Ken schreef:Hubic is dood, geen updates meer sinds 2016 hoor... Nieuwe gebruikers kunnen zelfs niet meer abonneren.
Euhm...? Wat?
Ik ben in december/januari klant geworden bij Hubic....
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3220
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Gisteren ook nog naar Hubic gekeken en inderdaad, je kan geen nieuw abo afsluiten.

Ook naar Jottacloud gekeken gisteren en wat getest. Wat me daar stoort, is dat Jottacloud niet automatisch kijkt per toestel wat je archiveert (en dus enkel in de cloud staan hebt). Als ik dus iets archiveer is dat voor al mijn toestellen, nochtans wil ik op mijn vast toestel alles op mijn schijf staan hebben en op mijn laptop enkel de bestanden die ik gebruik. Op hun website vind ik ook niets dat dit automatisch gebeurt...

Ik zou graag een oplossing hebben op mijn macs om een gezamelijke fotobibliotheek te hebben, waar we dus verschillende apple id's hebben en 1 gezamelijke fotobibliotheek die we gezamelijk kunnen beheren en toevoegen.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”