Google verdwaalt in Gent

Ander nieuws dat te maken heeft met topics die op userbase kunnen besproken worden
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1055
Lid geworden op: 19 okt 2016, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 26 keer

Terug ontopic
Vandaag met Waze naar de Groene Zaal van Sint-Bavo gereden.
Waze verdwaalt duidelijk niet in Gent.
Heeft onlangs nog iemand met Google Maps geprobeerd?
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1055
Lid geworden op: 19 okt 2016, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 26 keer

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180515_03514954
Zowieso een verwarrend artikel.
In het begin spreken ze van driemaal meer investering, op het einde van dubbel :eek:
Ik vind het ook raar dat die 100.000 van dat stelplaats gebouw voor 2022 meegerekend wordt bij het "openbaar vervoer". Dat is gewoon een gebouw, parkeerplaats en een wasinstallatie. Dat gaat echt niet zorgen voor meer capaciteit, betere doorstroming of snellere verbindingen...
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Het zou ook al een pak schelen mocht het onderhoud van de sporen en de wissels niet gebeuren door een Duitse firma die stevig aan het doorrekenen is... En dan zwijg ik nog over de kosten die gemaakt zijn voor de trambrug ter hoogte van de brandweer te Gent (waar de nieuwe stelplaats ging komen, daar de huidige tramstelplaats te klein is) : mooie brug, maar geen enkele (!!!) tram geraakt er over op eigen kracht wegens te steil. En dan blijkt dat het terrein waar de stelplaats ging komen volledig gesaneerd moet worden... Waren ze ook "vergeten".

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

Zucht.

-Die firma heeft de openbare aanbesteding gewonnen, en hanteert dus correcte tarieven. Net zoals bv de nieuwe wisselstraten voor de koer in gentbrugge geleverd worden door een duitse firma, maar wel prefab gemaakt worden in tsjechie omdat dat goedkoper is en dus concurrentieler was in de offertefase...
-Die brug (ze noemt de Gaardeniersbrug overigens) is nièt te steil, hellingsgraad is minder dan de nieuwe brug in zwijnaarde voor Lijn 2) dat is weer de zoveelste foutieve roddel, net zoals de roddel dat ze zou moeten worden afbroken, en de roddel dat ze verzakt, en de roddel dat er betonrot inzit.

Dat dat terrein gesaneerd moest worden, (overigens niet volledig en maar een kleine zone) was men wèl van op de hoogte, maar dat dossier heeft een hele tijd stilgelegen omdat er een dossier lopende was over een grondruil tussen het terrein aan de wondelgemse meersen en de eigenaar van de oude nmbs werkplaats langs de brusselsesteenweg. Dat is echter afgesprongen.

Verder is de bouw van de stelplaats van wissenhage geen full project van De Lijn, maar een PPS (Publiek-Private Samenwerking) structuur zoals men voor alle nieuwe stelplaatsen (Hasselt, St Niklaas, Oostende, en nu dus ook Wissenhage) toepast. Dwz, bouw en uitbating zal gebeuren door een private partner, De Lijn is op zich afnemer van services, in dit geval het gebouw en bijbehorende infrastructuur, en kan zich zelf toeleggen op corebusiness ipv building management te moeten spelen.
Dus dat mag Weyts eigenlijk niet meetellen in zijn investeringen! Maar goed, Weyts en waarheden, das altijd een lastig iets geweest.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Dan weet jij meer dan wat de top van De Lijn communiceert naar hun eigen werknemers...
Wat die openbare aanbesteding betreft : dat ga ik niet ontkennen, maar zoiets laten doen door een Belgische firma lijkt me alvast een pak goedkoper. Wat de info van de brug betreft : wat ik hier neerpende is wat er in het communiqué stond dat De Lijn zelf heeft verspreid naar haar werknemers in 2009 of 2010, toen ikzelf nog bij De Lijn werkte.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

De regels voor aanbestedingen zijn Europese regels. Daar kan de lijn niet onderuit. Prijs is daarbij meestal doorslaggevend.

Mobiel verstuurd
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1055
Lid geworden op: 19 okt 2016, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 26 keer

http://www.standaard.be/cnt/dmf20180517_03517728
Bijna 25% meer fietsers in Gent sinds mobiliteitsplan
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Ik vind het een beetje moeilijk dat men altijd spreekt over Gent,terwijl eigenlijk alleen het centrum bedoeld word.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9669
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

Fietsen is in Gent inderdaad enorm populair geworden. Zo populair dat de infrastructuur al snel een upgrade zal nodig hebben. De fietspaden moeten veel breder worden om deze stroom te slikken en er is het probleem van parkeerplaats. Gisteren heb ik serieus moeten zoeken naar 1 vrije plaats in de ondergrondse parking van St-Pieters. De plaatsen zijn zo krap dat het ook niet gemakkelijk is om je fiets er nog tussen gepropt te krijgen.

Ook leuk zijn de reacties van toeristen op de trein als ze Gent binnenrijden en de fietsenstalling achter het station zien. Ze vinden dat altijd enorm om die massa fietsen te zien maar beseffen niet dat het maar een fractie is van het totaal aantal fietsen aan het station :lol:

De investeringen moeten verder gaan met de onderdoorgang aan de nieuwe wandeling en enkele andere bruggen. Er is ook een splinternieuw fietspad van Wondelgem naar de Brugse vaart, dat is wel breed genoeg en loopt door een nieuw natuurgebied. Gent is wel goed op weg en het is goed dat daardoor het aantal wagens itt elders amper nog toeneemt.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Men verwacht heel wat meer verkeer op de Kennedylaan Gent,dit omdat de Westerscheldetunnel nu voll actief is,en alle verkeersborden goed staan(dit heeft een hele tijd geduurd),er staan trouwens nog heel wat werken op het programma (aan de Kennedylaan,zowel in Zelzate als in Gent)om de drukte te proberen opvangen,ik vermoed dat vooral vrachtwagens er in grote getallen zullen bijkomen.De politiek probeert nu toch(op termijn) de spoorlijn door te trekken,van Gent naar Zelzate en zo naar Terneuzen,ik denk dat het niet anders meer zal kunnen.

http://gentsekanaalzone.be/spoorlijn-ge ... terneuzen/
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Vandaag eens naar Gent gegaan per tram (vanuit Gentbrugge) en het valt mij op dat via het Duivelsteen enorm veel mensen de binnenstad in rijden. Niet alleen buitenlandse nummerplaten (zowel NL, FR als UK mensen gezien) maar ook héél veel Belgen. Op een tijdspanne van 10 minuten zeker 12 auto's de stad zien binnen rijden (waarvan 4 BE nummerplaten). En ergens begrijp ik het ook : veel wagens die achter een tram rijden en verder geen acht slaan op het verkeersbord...

Dit punt dus : https://www.google.be/maps/@51.0516111, ... 312!8i6656

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

krisken schreef:En ergens begrijp ik het ook : veel wagens die achter een tram rijden en verder geen acht slaan op het verkeersbord...
En staat daar ook een ANPR camera... ik weet namelijk een andere stad waar dat zo is en men slapend rijk wordt als stadsbestuur.

Als je achter een bus of tram rijdt heb je dat bordje ook veel te laat gezien... als je het al ziet.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9669
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

r2504 schreef:
krisken schreef:En ergens begrijp ik het ook : veel wagens die achter een tram rijden en verder geen acht slaan op het verkeersbord...
En staat daar ook een ANPR camera... ik weet namelijk een andere stad waar dat zo is en men slapend rijk wordt als stadsbestuur.

Als je achter een bus of tram rijdt heb je dat bordje ook veel te laat gezien... als je het al ziet.
Nog een reden dus om voldoende afstand te bewaren, zeker als het zicht blijkbaar niet optimaal is.
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1055
Lid geworden op: 19 okt 2016, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 26 keer

krisken schreef:Vandaag eens naar Gent gegaan per tram (vanuit Gentbrugge) en het valt mij op dat via het Duivelsteen enorm veel mensen de binnenstad in rijden. Niet alleen buitenlandse nummerplaten (zowel NL, FR als UK mensen gezien) maar ook héél veel Belgen. Op een tijdspanne van 10 minuten zeker 12 auto's de stad zien binnen rijden (waarvan 4 BE nummerplaten). En ergens begrijp ik het ook : veel wagens die achter een tram rijden en verder geen acht slaan op het verkeersbord...

Dit punt dus : https://www.google.be/maps/@51.0516111, ... 312!8i6656
Dat is aan een zebrapad, dus niet bepaald een plek waar je snel over zoeft.
Zelfde verhaal als aan de vrijdagsmarkt... er staat een bord. Wat verwacht je dan? Een bord van 50x50cm? :???:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Aan een zebrapad heb je net oog voor de voetgangers... minder voor dergelijke borden.

Als ik hier trouwens zie wie een boete krijgt dan is dit zowel jong als oud, man als vrouw... en dus heus niet de macho's.
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1055
Lid geworden op: 19 okt 2016, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 26 keer

Je zou toch verwachten als je vertraagt of stopt dat je net meer tijd hebt om de borden te zien?
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9669
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

Als je sommige excuses hoort is het een wonder dat deze nog in het verkeer mogen rijden met zo'n slecht zicht en reactievermogen :lol:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Dizzy schreef:Als je sommige excuses hoort is het een wonder dat deze nog in het verkeer mogen rijden met zo'n slecht zicht en reactievermogen :lol:
Spijtig dat er geen statistieken over bestaan maar ik vraag me af hoeveel van de genoteerde overtredingen BEWUST zijn begaan ?

Je kan dan natuurlijk neerbuigend gaan doen en vertellen dat deze mensen uit het verkeer moeten... maar ik heb al gemerkt dat de hardste roepers soms het eerste tegen de lamp lopen.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Of je een overtreding nu bewust of onbewust doet, lijkt me niet relevant?

Je moet ook onder een steen geleefd hebben om als Belg niets gehoord te hebben over aanpassingen in Gent? De Gentse oppositie heeft er veel lawaai rond gemaakt, dus hoe je dat kan missen?
Zelfde verhaal met de LEZ in Antwerpen. Die wordt ook massaal "overtreden", maar ook daar is toch heel wat stennis over gemaakt? Daar gebruiken ze trouwens een nieuw soort bord, in Gent is het een bord dat iedereen geleerd zou moeten hebben voor het rij-examen...
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Goh ja...
Ik wist dat er vanalles was in Gent en toch was ik bijna over zo’n rode zone ‘afsluiting’ gereden. Het verschil met een fietspad kruisen is nihil.
Ik kan me voorstellen dat ik er wel was doorgereden met bleiters op de achterbank, regen en tijdsdruk. Niet dat het dan mag, maar ik ga niet te snel veroordelen.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Dat wil ik gerust geloven.
Maar we gaan toch niet elke overtreding kwijtschelden want "ik had bleiters op de achterbank" :).
Het mag niet, je hebt het toch gedaan -> betalen

En voor de calimero's en langtenigen: ik heb ook al een boete gehad wegens fout parkeren, ik had het bord niet gezien, het stond lastig om te zien.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

heist_175 schreef:Of je een overtreding nu bewust of onbewust doet, lijkt me niet relevant?
Wat mij betreft wel... iemand die onbewust een overtreding maakt straffen heeft weinig zin vind ik (al begrijp ik ook wel dat je dit in de praktijk niet kan controleren).

Vaak weet ik (en ik denk heel veel mensen) zelfs nog niet eens hoe hard ik ergens mag rijden... me dan flitsen zorgt enkel voor frustratie (en de "opvoedkundige" waarde van zo'n boete is dan ook zo goed als nul), terwijl dat totaal anders is als ik bewust 140 km/u ga rijden op de autostrade.
heist_175 schreef:Je moet ook onder een steen geleefd hebben om als Belg niets gehoord te hebben over aanpassingen in Gent?
Huh... is Gent het nieuwe centrum van de wereld ? Hier op amper 10 km van Antwerpen weet amper iemand iets over de LEZ tenzij ze iedere dag naar Antwerpen rijden.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

@R2504,

Ik ben nog niet zo een ervaren chauffeur maar als er een flitspaal bij verkeerslichten staat en net als ik bijna aan de streep ben springt het op oranje is dat een hel voor mij.
Ik kan niet beoordelen of ik het dan goed doe of niet. Ik ben nog niet geflitst maar ik heb alvast enorm veel frustraties en stress enkel door dat oranje licht...
Misschien hou ik me te streng vast aan dat licht want op oranje flitsen ze je niet.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Je mag in iedere geval het verkeer achter je niet in gevaar brengen door bruusk te remmen.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

In principe mag er niet geflitst worden bij oranje, omdat de flitspaal niet kan oordelen of je veilig kan stoppen.
BIj rood moet je altijd stoppen (je hebt dan al een periode oranje gehad om uw remmanoeuvre te starten, idem het verkeer achter u)
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Hmm dank je voor de tips.

Het is gewoon moeilijk om in te schatten. Niet dat ik door het rood rijd maar soms scheelt het echt niet veel zeker als het druk is.
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1783
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

boonpwnz schreef:@R2504,

Ik ben nog niet zo een ervaren chauffeur maar als er een flitspaal bij verkeerslichten staat en net als ik bijna aan de streep ben springt het op oranje is dat een hel voor mij.
Ik kan niet beoordelen of ik het dan goed doe of niet. Ik ben nog niet geflitst maar ik heb alvast enorm veel frustraties en stress enkel door dat oranje licht...
Misschien hou ik me te streng vast aan dat licht want op oranje flitsen ze je niet.
Het licht moet al minstens 1 seconde op rood staan voordat de roodlichtflitser gaat werken. Als je dus bij oranje niet meer op tijd kan remmen, is plankgas geven meestal de juiste actie (rekening houdend met omstandigheden uiteraard).

De roodlichtflitser werkt evenmin als je tegen minder dan 30km/u door het rood rijdt (opstopping kruispunt, files, ...).
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9669
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

Tja, en hoe ga je bepalen wie bewust en wie onbewust overtreding maakte? Dat is niet mogelijk en een boete helpt zeer goed om de volgende keer wat "bewuster" te worden :lol:

Het is nog erger dan ik dacht, men is niet alleen half blind maar men rijdt ook nog half onbewust rond :lol:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Dizzy schreef:Tja, en hoe ga je bepalen wie bewust en wie onbewust overtreding maakte?
Zoals ik al schreef is dat niet mogelijk... ik had het alléén over een theoretisch model rond het nut van boetes.
Dizzy schreef:Het is nog erger dan ik dacht, men is niet alleen half blind maar men rijdt ook nog half onbewust rond :lol:
Als we iedereen van de weg moeten halen die niet 100% van de tijd 100% bewust rond rijdt dan zijn de wegen leeg... of toch niet, jij (en nog enkele andere perfectionisten hier) bent er nog dan :roll:
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9669
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

Tja, als men het nut van boetes al gaat betwisten. Mensen vegen graag hun voeten aan regels en dan moet men uiteindelijk boetes uitdelen om zij die niet willen horen te laten voelen. De portefeuille blijkt een gevoelig plekje bij velen. Toch is de pakkans nog steeds zeer laag. Zelf ben ik grotere voorstander van een veel hogere pakkans en lagere boetes gekoppeld aan puntensysteem. Trajectcontrole werkt beter dan losse flitsacties.

Wie spreekt over 100% buiten jijzelf? Half blind/onbewust is bij mij nog 50% als je het toch in percentages wil uitdrukken. Ik stel vast dat het vaak dezelfden zijn die verstrooid zijn en slecht zien bij verkeerscontroles. Logisch dus dat men aan hun capaciteiten kan twijfelen.

On topic: Amsterdam gaat een aantal maatregelen invoeren om de binnenstad van de Nederlandse hoofdstad zoveel mogelijk autovrij te maken. Zo gaan de parkeertarieven omhoog en verdwijnen er 7.000 tot 10.000 parkeerplekken.
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1055
Lid geworden op: 19 okt 2016, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 26 keer

Gelukkig zijn alle Gentse Partijen het over 1 ding eens
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180628_03588812
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Leegstand,en dalende huurprijzen in de Veldstraat in Gent,was is er aan de hand??in ieder geval staan heel wat panden leeg.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180822_03677634

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/08/22 ... re-steden/
Laatst gewijzigd door fluppie 23 aug 2018, 11:04, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

fluppie schreef:Leegstand,en dalende huurprijzen in de Veldstraat in Gent,was is er aan de hand??

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180822_03677634
Afhankelijk van welke klok je hoort:
-het vermaledijde circulatieplan
-de opkomst van webshops
-het mooie weer
-de crisis
-...
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

fluppie schreef:Leegstand,en dalende huurprijzen in de Veldstraat in Gent,was is er aan de hand??

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180822_03677634
De huurprijzen dalen overal, dus niets specifieks voor Gent.
Als je soms hoort wat bedrijven moeten betalen per maand voor een pand, val je achterover.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Als men ziet hoeveel nieuwe panden er in Lochristi-Oostakker er zijn bijgekomen,dan kan de oorzaak niet alleen on line schopping zijn,het aanbod daar is zonder meer enorm te noemen,en dan nog allemaal nieuwe gebouwen,veel leegstand ziet men daar niet.Ik heb er geen idee van of het daar goedkoper.duurder is dan in centrum Gent om er een winkel te huren,het is daar in ieder geval gemakkelijker te bereiken,alleen in het weekend is het er te druk.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9669
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

Grappig voorbeeld van hoe de pers werkt. Men heeft een nationaal gegeven en gaat dat dan projecteren op 1 plaats omdat daar discussie over een andere zaak bezig is, dat verkoopt weer wat papier :roll:

Hier een algemener artikel van dezelfde groep (enkel voor abonees):
http://www.standaard.be/cnt/dmf20180822_03677427

Winkels hebben het moeilijk in HEEL België. Leegstand is er dus overal in toenemende mate. De oorzaken zijn zoals gezegd divers. De wereld verandert en wie niet snel genoeg zich aanpast gaat eraan. Dat is een economische- en zelfs natuurwet.

Gent houdt nog trouwens goed stand in vergelijking met andere steden en plaatsen, ook tov steden zonder circulatieplan.

Handelaars moeten zich afvragen of hun zaak uberhaupt nog leefbaar is en past in een moderne stad. Wie zich aanpast kan zelfs winnen. Dat dit niet voor iedereen mogelijk/gemakkelijk is, is duidelijk maar terugkeren in de tijd is nog moeilijker. Nie neuten, nie pleue!
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

Dizzy schreef: Handelaars moeten zich afvragen of hun zaak uberhaupt nog leefbaar is en past in een moderne stad.
Elk zijn ding maar je kan de wereld niet meer rondreizen zonder je in de veldstraat te wanen.
Je ziet al die grote ketens ook opduiken in groeilanden en dat investeringsplaatje moet van ergens komen.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9669
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

Klopt, de handel maakt deels zichzelf kapot. Overal exact dezelfde winkels. Wat maakt het dan uit waar je winkelt? Grote steden hebben het voordeel dat ze veel horeca en cultuur kunnen bieden zodat een bezoek meer kan zijn dan louter winkelen, kleinere steden hebben dat voordeel niet.

Anderzijds bieden de winkels te weinig tegenstand tov online. Kleine stock en geen alternatief bieden terwijl zij ook de online mogelijkheden kunnen gebruiken ipv enkel de nadelen te ondergaan. Ik bestel bvb mijn vlees nu online bij mijn slager. Deze levert deze op aanvraag in een koelbox in de buurt. Hij beheert die koelbox samen met een vishandel. Ik kan dus en vlees en vis bestellen en vlakbij afhalen.
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”