Google verdwaalt in Gent

tonym
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 41 keer
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Re: Google verdwaalt in Gent

Berichtdoor tonym » 2 weken 3 dagen 14 uur geleden (02 Sep 2017, 14:10)

Die vergelijking met gepersonaliseerde nummerplaten slaat echt op niets.
Het zijn die mensen niet die problemen hebben met de parkeertarieven!
Die klagen er ook niet over.

Wie wel een punt heeft zijn diegenen die zich voor hun werk verplaatsen
en met OV VEEL te VEEL tijd verliezen voor het comfort van stadsbewoners
die niet onder tijdsdruk staan en alles op wandelafstand kunnen vinden.

9livesuni
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 42 keer
Recent bedankt: 6 keer

Berichtdoor 9livesuni » 2 weken 3 dagen 38 minuten geleden (03 Sep 2017, 04:15)

Is het comfort en de hinder niet meer confronterend voor de stadsbewoner dan voor de dagelijkse passant?

fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 214 keer

Berichtdoor fredo66 » 2 weken 1 dag 19 uur geleden (04 Sep 2017, 09:38)

tonym schreef:Wie wel een punt heeft zijn diegenen die zich voor hun werk verplaatsen
en met OV VEEL te VEEL tijd verliezen voor het comfort van stadsbewoners
die niet onder tijdsdruk staan en alles op wandelafstand kunnen vinden.

Wat een mank lopende redenering. Ik werk ook in Gent. En daarom woon ik ook in de buurt van Gent. In Gent zelf was voor mij onbetaalbaar.
Het is dus de zogenaamde "slechte rand" ten noorden van Gent geworden. Je betaalt dan uiteraard nog steeds veel meer dan voor een zelfde woning "op den buiten" zo'n 30 km van Gent. Maar dat is een bewuste keuze: wonen dicht bij je werk. Ik hou daarmee alle opties open voor het vervoer naar het werk. Op 1 de fiets. Ik haat files (maar merk dat dat net dankzij het circulatieplan nogal meevalt ... !) en OV neem ik liever niet maar zou ook kunnen.

Jij kan net hetzelfde doen: dichter bij je werk gaan wonen en dan te voet gaan of met de fiets. Als het centrum te duur is dan zal het de rand worden.
Je hoeft dan niet meer te klagen dat je te veel tijd verliest met het OV.

Bedenk wel dat als je dan zoveel betaald hebt voor je woning om vrij dicht bij je werk te wonen (en dus ook nog je verantwoordelijkheid genomen hebt voor het mobiliteits- en milieuvraagstuk) dat je dan ook graag hebt dat het daar wel een beetje leefbaar blijft ...
VDSL2 Proximus 'Internet Start (z.v.l.)' - Fritzbox 7360v1 - Voip Weepee in en Megavoip uit - DVB-T tv-radio - Emtec Movie Cube S800h - Lenovo Yoga 300 - Motorola Moto E - Roku 3

Dizzy
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 57 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer

Berichtdoor Dizzy » 2 weken 1 dag 18 uur geleden (04 Sep 2017, 10:33)

Dat er geen gepersonaliseerde nummerplaten bij de klagers zijn is onzeker. Het leek me aannemelijk dat mensen die hun wagen zo belangrijk vinden dat ze een boodschap van +1000 EUR op hun wagen willen ook graag met die wagen rondrijden om hun plaat te laten zien. :-D

Het plan gaat inderdaad uit van een leefbare stad. Dat is dus leefbaar voor zowel de bewoners als voor de bezoekers. Het is helemaal niet zo bizar dat een stad de gezondheid van haar bewoners in acht neemt.

Ik ben ook telkens gaan wonen op goed bereikbare plaatsen omdat ik geen 2e wagen wil. Dat bespaart me veel geld en geeft me ook budget om een huis te kopen in een goed bereikbare plaats. Ik woon op 8 km van station en 5 km van centrum. Dat is bewust gekozen om fietsen mogelijk te maken. Met de wagen ga ik amper nog naar de stad. OV is er met tram en bus.

Gent is trouwens in het nieuws de laatste tijd. Na de nieuwe fietsbrug over de E-40 en R4.
Handenvrij winkelen wordt uitgebreid tot levering aan huis.

Er is echter geen goed beleid inzake OV in Vlaanderen over het algemeen. Vandaag weer nieuwe plannen bij De Lijn. Nog meer overstappen in combinatie met een jaarlijkse besparing. Het is duidelijk dat dit beleid niet pro-OV is en zelfs naar een privatisering aanstuurt. Het klassieke betoog van eerst besparen zodat het steeds slechter draait en dan afkomen met de "privatiseringsoplossing". Uiteraard enkel voor de commercieel interessante lijnen. De rest kan op zijn kin kloppen of mag de staat verlieslatend uitbaten.

krisken
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: kriskenbe
Bedankt: 779 keer
Recent bedankt: 7 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1634 keer

Berichtdoor krisken » 2 weken 1 dag 16 uur geleden (04 Sep 2017, 12:17)

Dicht bij je werk wonen is niet altijd even haalbaar voor iedereen. Ikzelf woon in Wetteren. Vriendin werkt in Aalst, ik werk in Gent sinds een paar weken. Gelukkig kan mijn vriendin met het OV naar het werk (op kosten van het werk) zodat ik de auto heb om naar Gentbrugge te rijden. Openbaar vervoer is geen optie voor mij helaas. Treinen zitten telkens met minimum 1 overstap in Gent-Sint-Pieters en maar één of twee treinen per uur die stoppen in het station van Gentbrugge. De tram (tram 21/22) en bus (9) zouden een optie zijn, maar deze zijn niet compatibel met mijn werkuren en werkdagen.

Ter vergelijking : vanuit Wetteren sta ik in een kwartiertje op het werk als het rustig is op de weg. Gewoon via E40 en E17, werk vlakbij de afrit. Als ik als eens naar daar moet gaan tijdens de spits is het een 20 a 25 minuten. Afstand is ongeveer 13km. Velen zullen dit doenbaar vinden per fiets, maar als je een 24 uur shift hebt gedaan dan wil je maar één ding : naar huis en slapen :) Niet eerst nog een 40 a 60 min op een fiets kruipen :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië + Billi (2x 100/20Mbps profiel)
Telefonie = WeePee + Speakup + Billi
GSM = LycaMobile Belgium PLAN M
TV = Bhaalu + Netflix + Orange
Netwerk = Mikrotik & UBNT powered

Dizzy
Premium Member
Premium Member

Berichtdoor Dizzy » 2 weken 1 dag 16 uur geleden (04 Sep 2017, 12:31)

Best begrip voor andermans situatie en inderdaad aanbod zou beter moeten zijn maar dan is er meer geld nodig, niet minder.

Je kan ook niet eisen dat je EN even snel bent als privévervoer EN dat de uren ook nog eens volgens uw persoonlijk schema lopen. Dat zou neerkomen op privé OV. Er zullen altijd voor en nadelen zijn. Persoonlijk heb ik niets tegen mensen die privévervoer verkiezen maar dan moet men niet neuten over investeringen voor mensen die wel de nadelen van OV of fiersen erbij nemen. Zonder hen zouden de files nog langer zijn.

Anderzijds, je zou verbaasd zijn hoe goed een fietstocht kan doen na een drukke dag. Je krijgt even de tijd om je hoofd leeg te maken en conditioneel is het ook een plus, zeker voor wie kantoorwerk doet. Ik ga persoonlijk veel liever met de fiets dan met de bus om die redenen. Ik beschouw de rit en de tijd ook niet als verloren tijd, mijn werkdag eindigt als ik op mijn fiets stap.

krisken
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor krisken » 2 weken 1 dag 16 uur geleden (04 Sep 2017, 12:35)

Na een gewone werkdag van 8u geef ik je helemaal gelijk, dat heb ik vroeger genoeg gedaan (van Lemberge naar centrum Gent per fiets naar school). Ik werk nu zelf als ambulancier (112) in de grote regio van Gent en kan je zeggen dat als je een 24u shift doet, en je hebt dan op het einde nog een goeie reanimatie of een patiënt waarmee je mag gaan sleuren van de hoogste verdieping van zn huis naar beneden, je maar één ding wilt en dat is ... slaap :)

Dizzy
Premium Member
Premium Member

Berichtdoor Dizzy » 2 weken 1 dag 15 uur geleden (04 Sep 2017, 12:55)

krisken schreef:Na een gewone werkdag van 8u geef ik je helemaal gelijk, dat heb ik vroeger genoeg gedaan (van Lemberge naar centrum Gent per fiets naar school). Ik werk nu zelf als ambulancier (112) in de grote regio van Gent en kan je zeggen dat als je een 24u shift doet, en je hebt dan op het einde nog een goeie reanimatie of een patiënt waarmee je mag gaan sleuren van de hoogste verdieping van zn huis naar beneden, je maar één ding wilt en dat is ... slaap :)

Je hebt een bijzondere job dat begrijp ik, anderzijds is de vraag of zelf rijden na zo'n vermoeiende dag nog echt verantwoord is.

krisken
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor krisken » 2 weken 1 dag 12 uur geleden (04 Sep 2017, 16:17)

Eerlijk? Neen. Maar het is nu eenmaal een feit dat er in BE te weinig ambulanciers zijn, en dat we er dus alles aan doen om de bevolking de medische hulp te geven welke ze recht op hebben. Het is amper verantwoord om nog zelf met een ambulance te rijden (prioritair)...

Soit, dit filmpje (uitzending Panorama) is al een 5-tal jaar oud, er is inmiddels al een pak verbeterd, maar er zit zeker waarheid in voor wie eens wilt weten hoe het achter de schermen van een ambulancedienst er aan toe gaat : https://www.youtube.com/watch?v=9okBaen31CA

Maar soit, terug ontopic :)

Terug naar “Ander nieuws”