Google verdwaalt in Gent

Ander nieuws dat te maken heeft met topics die op userbase kunnen besproken worden
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1800
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

Met die LEZ en bijhorende ANPR gaan ze al een stap verder: een GAS boetes van 350€ als je enkel maar binnen en buiten t stad zou rijden, ook al was dat de kortste weg tussen 2 punten. Indijken van sluipverkeer noemen ze dat.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1055
Lid geworden op: 19 okt 2016, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 26 keer

bollewolle schreef:Denk dat deze trouwens nog niet eerder is gepost geweest hier in het topic, maar vind het persoonlijk wel een wreed handige dashboard van Stad Gent zelf: https://verkeerscentrumgent.waylay.io/dashboard
Zijn dat alle parkings en park & rides?
Real Time data?
Nice...
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 956
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 191 keer
Bedankt: 91 keer

De bron wordt kort aangehaald bovenaan iedere widget (net onder de titel). Als je op het informatie i'tje klikt ga je naar deze link met nog meer info over waar de data vandaan komt en hoe accuraat die bijvoorbeeld zijn: https://stad.gent/mobiliteit-openbare-w ... onderdelen. Zo zie je oa dat die van Interparking (Kouter, Centerparking en Zuid) er niet tussen staan omdat Interparking er geen open data rond vrij geeft.

Maar idd, best wel een mooie verzameling van interessante data die er gevisualiseerd wordt.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Na de verkiezingen word het stilaan duidelijk dat Gent in twee kampen is gesplitst,langs de ene kant het Kartel,en langs de andere de VLD,die met een goed programma de omliggende (Rand)gemeenten heeft warm gekregen.
Nu nog zien wat er van komt,in ieder geval zou VLD inzetten om de regio tussen Oostakker en Zelzate te ontsluiten via een passagierstrein Gent-Zelzate,(het zou ook kunnen dat de EU tussenkomt,om alles tot in Terneuzen te laten rijden)de sporen liggen er al,tot in Zelzate,ook het circulatieplan zou moeten afslanken.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Tja.
Het is niet omdat je wint, dat je plots in de coalitie zit.
Er zijn heel wat gemeenten waar de winnaar aan de kant blijft of de verliezer(s) toch aan de knoppen blijven.

Het is ook heel gemakkelijk om voor de verkiezingsdag straffe uitspraken te doen, zowel over wat je al dan niet beloofd als over met wie je al dan niet in zee wil gaan, maar het is pas als de kaarten geschud zijn dat het échte spel begint.

De verkiezingen hebben toch niet echt een duidelijk beeld gegeven over het circulatieplan?
Groen - de voortrekker van het plan - is erop vooruitgegaan, SPA achteruit.
NVA - de felste tegenstander van het plan - is er op achteruitgegaan, OpenVLD vooruit.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Ter info,nieuwe mensen zin zich hier komen vestigen en hebben hier een mooi restaurant geopend,in Gent dus,en ver weg van het centrum,en het verkeersplan, zeer gemakkelijk te bereiken dichtbij de kennedylaan en niet zover van oostakker.
Het is in een zeer oud gebouw,al van voor de 2e wereldoorlog,en heeft generaties lang dienst gedaan als woonst van Dokters.

http://www.lejardinbleu.be/

Het is al de tweede eetgelegenheid die zich hier komt vestigen,wij hebben hier nog nooit zulke mooie zaken gehad in onze gemeente,bereikbaarheid heeft ook een belangrijke rol gespeeld.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

heist_175 schreef:Groen - de voortrekker van het plan - is erop vooruitgegaan
Tja, het is hip de laatste maanden om over frisse lucht en fijn stof te praten... alsof Groen dat allemaal gaat oplossen.

Wederom is de kiezer enorm naief gebleken.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

r2504 schreef:
heist_175 schreef:Groen - de voortrekker van het plan - is erop vooruitgegaan
Tja, het is hip de laatste maanden om over frisse lucht en fijn stof te praten... alsof Groen dat allemaal gaat oplossen.

Wederom is de kiezer enorm naief gebleken.
Tja. De drugsproblemen (tot ronduit gebruik van oorlogswapens) in Antwerpen zijn er na 6jaar ook niet beter op geworden. Ben je dan naïef om op de NVA te stemmen als je voorstander bent van een harde, blinde drugsaanpak?

Je kan het ook omdraaien: de andere partijen zitten blijkbaar helemaal niets in met het milieu/lucht/verkeer. Behalve toen Groen in Antwerpen plots 19% haalde in een peiling. Toen was Bart ook voorstander van fietsen. Hoe geloofwaardig was dat dan :).
De NVA werpt zich heel luid en duidelijk op als de partij-van-de-auto en ook de partij-tegen-de-fiets (de politie van Antwerpen moest actief overtredende fietsers opsporen, terwijl ze 2 kruispunten verder doodgereden worden). Als milieu/lucht/verkeer voor iemand heel belangrijk is, is het nog veel naïever om de verandering van de gevestigde orde (CDV, SPA, OVLD, NVA, ... ) die overal burgemeesters, schepenen, ... leveren te verwachten, nee?

En qua naïeviteit:
alsof de mensen met buitenlandse roots plots Ninove gaan verlaten omdat er een racist burgemeester is?
Ach kom nou :).
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1055
Lid geworden op: 19 okt 2016, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 26 keer

heist_175 schreef:Tja.
Het is niet omdat je wint, dat je plots in de coalitie zit.
Er zijn heel wat gemeenten waar de winnaar aan de kant blijft of de verliezer(s) toch aan de knoppen blijven.

Het is ook heel gemakkelijk om voor de verkiezingsdag straffe uitspraken te doen, zowel over wat je al dan niet beloofd als over met wie je al dan niet in zee wil gaan, maar het is pas als de kaarten geschud zijn dat het échte spel begint.

De verkiezingen hebben toch niet echt een duidelijk beeld gegeven over het circulatieplan?
Groen - de voortrekker van het plan - is erop vooruitgegaan, SPA achteruit.
NVA - de felste tegenstander van het plan - is er op achteruitgegaan, OpenVLD vooruit.
Waarom een nieuw stadsbestuur in Gent niet mogelijk is zonder Groen: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20181102_03899372
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

In Gent willen sommigen af v/h kartel,dus alleen Groen,zonder de SPA,maar dat lijkt niet te lukken.
De NVA gaat erop achteruit,ook door het schuiven met personen,voor de verkiezingen.Dat de VLD er zo hard op vooruit gaat,komt voor een deel omdat deze ook een plan hebben voor de rand,die duidelijk gecomm. is,ik denk nu niet dat Gent-Stad zoveel VLD kiezers heeft gehad.

Dus de plannen van het Kartel(Plannen voor Stad-Gent) en deze van de VLD,die grote en mooie plannen hebben voor de rand(waar trouwens de meeste bedrijven zijn) gaan eigenlijk niet samen.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9667
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

De verkiezingen zijn gepasseerd en het kartel blijft de grootste met een stevige winst voor groen. Het circulatieplan is dus niet afgeschoten, zoals ik verwacht had. OVLD had gehoopt dat het kartel meer zou verliezen en de rest meer zou winnen zodat een andere coalitie mogelijk was. Ze hebben echter niet genoeg stemmen gehaald en moeten nu noodgedwongen met Groen spreken die ook het kartel niet loslaten. Wil Mathias burgemeester worden dan zal hij dus een grotendeels groen beleid moeten voeren. maw het plan zal eerder uitgebreid worden nu de grootste tegenstanders verloren hebben.

Gisteren nog eens in de stad geweest. Enorm druk en uit miserie naar de rand moeten gaan om een restaurant te vinden waar nog plaats was! De parkings ook overvol, zodanig dat ze zelfs stonden aan te schuiven om op een parking te geraken. De leegloop valt goed mee :lol:
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Was het niet zo dat het kartel ferme klappen heeft gekregen??maar nog steeds de grootste is,ik geloof veel meer dan 10% in de min.VLD komt nu uit op 24% ongeveer.Mathias heeft veel meer naamstemmen,dat waren er meer dan 20 000 Watteeuw 13 000.
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1055
Lid geworden op: 19 okt 2016, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 26 keer

fluppie schreef:In Gent willen sommigen af v/h kartel,dus alleen Groen,zonder de SPA,maar dat lijkt niet te lukken.
De NVA gaat erop achteruit,ook door het schuiven met personen,voor de verkiezingen.Dat de VLD er zo hard op vooruit gaat,komt voor een deel omdat deze ook een plan hebben voor de rand,die duidelijk gecomm. is,ik denk nu niet dat Gent-Stad zoveel VLD kiezers heeft gehad.

Dus de plannen van het Kartel(Plannen voor Stad-Gent) en deze van de VLD,die grote en mooie plannen hebben voor de rand(waar trouwens de meeste bedrijven zijn) gaan eigenlijk niet samen.
NVA met een vierdekeuze lijsttrekker die haar eigen lompigheid als reden geeft om trams te gaan vervangen door trambussen heeft niet geholpen natuurlijk.
Het Groen-Rode kartel blijft (denk ik) genoodzaakt bij elkaar. Groen wil burgemeester of op zijn minst zwaar groen programma. Rood is blij dat ze zo in de gemeenteraad kunnen.
Blauw heeft zijn hand overspeelt, op een gegeven moment was een coalitie OpenVLD, CVP, NVA mogelijk en heeft Matthias de sjerp geclaimed. Als hij daar nu naast grijpt gaat hij plat op zijn buik. Ik denk dat het voor hem keuze wordt om vast te houden aan de burgemeester ofwel een donkergroen programma te moeten aanvaarden
CVP? Wat doen die in de gesprekken? Ze zijn niet nodig, zijn geen toegevoegde waarde en maken de onderhandelingen enkel langer en logger...
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Ben akoord,de CD&V is ook de partij in Gent die al vele jaren steeds wat verliest,niet zoveel maar altijd een beetje meer,ook zwakke kandidaten voor Gent voor die partij,en idem voor het programma,want die willen ook het circulatieplan uitbreiden.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9667
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

Warpozio vat het goed samen. De oppositie heeft gewoon niet genoeg stemmen om het kartel te vervangen. Matthias ging stoppen als hij geen burgemeester zou worden, ik ben benieuwd. Zijn keuzes zijn heel simpel: burgemeester met een groen programma of geen burgemeester en in de oppositie. Ik denk dat ik al weet wat zijn voorkeur is :lol:

De sossen hebben verloren, begrijpelijk na de problemen en groen heeft gewonnen, het resultaat is dat het kartel de grootste blijft en dus het initiatief heeft. Dat Groen met de sossen verder wil is logisch gezien dit hen het meest kans biedt om hun project verder te zetten. Het plan werkt en zal dus uitgebreid worden, met het kartel kan dit het gemakkelijkste.

NVA heeft zichzelf buitenspel gezet door een negatieve campagne (werkt nooit) en interne problemen. Bij het verlies van het referendum hadden ze het geweer van schouder moeten veranderen maar daar missen ze blijkbaar de kracht voor :lol:
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

fluppie schreef:Was het niet zo dat het kartel ferme klappen heeft gekregen??maar nog steeds de grootste is,ik geloof veel meer dan 10% in de min.VLD komt nu uit op 24% ongeveer.Mathias heeft veel meer naamstemmen,dat waren er meer dan 20 000 Watteeuw 13 000.
Afbeelding

Code: Selecteer alles

partij      %2012    %2018 zetels2012 zetels2018
SPA/Groen  45,48%   33,54%         26         21
VLD        16,50%   25,15%          9         15
Afbeelding

Afbeelding

Code: Selecteer alles

DE CLERCQ Mathias	Open VLD	  24058
CODDENS Rudy	     SP.A-Groen	17954
WATTEEUW Filip	   SP.A-Groen	13183
DECRUYNAERE Elke	 SP.A-Groen	10657
TERMONT Daniel	   SP.A-Groen	 7428
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Hoog tijd dat men met al die nonsens stop... gewoon verplichten de partijen met de meeste stemmen (tot je aan mintens 51% zit) samen te regeren... uiteindelijk is dat wat de mensen gekozen hebben (en niet één of ander clubje dat iets anders wil gaan doen).
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1055
Lid geworden op: 19 okt 2016, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 26 keer

In Gent & Antwerpen gaat dat ook gebeuren.
Alleen nog wat punten en kommas (Dewever en Declercq burgemeester, maar hoeveel krijgt groen voordeze steun?)
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9667
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

Zelfs Bracke heeft al gezien dat het inderdaad niet zoveel kanten uit kan:
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/br ... ~aa0e38a4/

Ook het circulatieplan is voor hem definitief.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

De verkiezingen gingen ook over de uitbreidingen van dat circulatieplan,dus niet alleen om het plan,zoals het vandaag is.In Oostakker dorp bijv,maar ook nog op andere plaatsen.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9667
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

Blijkbaar leefde het thema toch minder aan de stembus dan op FB.

De uitbreiding zal er dus komen al zal er nog genoeg over gepalaverd worden tussen voor- en tegenstanders over waar en hoe dat precies moet gebeuren. Voor Gent zal de LEZ het volgende belangrijke punt zijn, zeker na de resultaten van de metingen.

Vandaag nog een leuk artikel over de situatie in Gent met wat insinuaties als bladvulling. Conclusie is wel dat de partijen die het plan hebben ingevoerd minder achteruit gingen dan de tegenstanders. Dan weet je het wel. Next.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9667
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

Interessant artikel over de toestand in Gent. De bewering in deze topic dat Gent benadeeld wordt, komt ook ter sprake.

Hopelijk kan de blauwe burgemeester meer los krijgen of geeft hij toe aan deze niet eens verdoken chantagepoging?

Dat gedoe over de knips is gelukkig voorbij, next.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Ik denk dat dit een ramp word voor de blauwe burgemeester,hij zal te weinig macht hebben om de ergernissen v/d rand rond Gent op te lossen,laten we hopen dat ik mis ben...…
Ondertussen is het verkeer hier nog drukker geworden,aangezien de Tractaat weg,die komt vanuit Ned. (en aansluit op de Kennedylaan)volledig af is,nog veel meer zwaar vervoer hier.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

We hadden toch niet verwacht dat een rode krant iets positief gaat schrijven over een blauwe burgemeester?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3220
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

De Standaard een rode krant?? Hahaha, laat mij niet lachen... Er heeft kweetnie hoe lang AVV-VVK op die voorpagina gestaan... Denk je echt dat dat een sossenkrant zou doen???

Dus check eerst eens 1 en ander voordat je onzin uit neoliberale hoek komt posten, krisken...
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Wel Vaganzza, bekijk de geschiedenis van De Morgen eens?
De krant ontstond in 1978 als voortzetting van de opgedoekte socialistische partijkranten Volksgazet en Vooruit.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Socialisme
https://nl.wikipedia.org/wiki/Politieke_kleur#Rood

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3220
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

De Morgen wel ja, maar ik zie hierboven 2 links naar De Standaard, niet naar De Morgen en ik sprak zelf ook over De Standaard, niet De Morgen. Dus ofwel heb ik foute links op het oog, ofwel jij de foute gazet... :wink:
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Of ik moet eens flink in mijn ogen wrijven en beseffen dat 12u een mooi uur is om wakker te worden ...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3220
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik zou zeggen: neem een goede koffie :lol: :lol: En goedemorgen :wink: :angel:
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Mompelt iets van nachtshift, mensen die mij ni wouden laten slapen en nutteloze ritten ...
Ik en koffie? Brrrrrr :) 't Zal een half uurtje wandelen met de hond worden om wakker te worden. Mooi zonnetje, en toch niet warm. Ideaal om wakker te worden! :angel:

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9667
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

fluppie schreef:Ik denk dat dit een ramp word voor de blauwe burgemeester,hij zal te weinig macht hebben om de ergernissen v/d rand rond Gent op te lossen,laten we hopen dat ik mis ben...…
Ondertussen is het verkeer hier nog drukker geworden,aangezien de Tractaat weg,die komt vanuit Ned. (en aansluit op de Kennedylaan)volledig af is,nog veel meer zwaar vervoer hier.
Hij zal inderdaad een groen programma mogen uitvoeren, dat is de prijs van de post en zijn eigen prioriteit.

Verkeer zal inderdaad drukker worden, de economie gaat niet stoppen en zolang men wagens in België subsidieert zoals nergens ter wereld, zal dat niet stoppen. Onze blauwe burgemeester kan daar weinig aan doen. Nu, ik heb begrepen dat de knips ook naar de rand zouden komen maar uiteraard kan dit niet overal en zal het deels ook verkeer naar een andere plaats duwen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Dizzy schreef:en zolang men wagens in België subsidieert zoals nergens ter wereld, zal dat niet stoppen
Ja, want als je daarmee stopt verdwijnen plots al die wagens... om nog maar te zwijgen van de impact op ons rampzalig OV :bang:

Het moet toch zalig zijn dergelijke simplistische antwoorden de wereld te kunnen insturen :roll:
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Ik krijg de indruk dat Watteeuw alleen maar veel te zeggen heeft in Gent-Stad,probleem hier is de haven,en zijn toevoer,daar zal hij niet durven tussen te komen,nu een fusie tussen de haven van Gent en Terneuzen een feit is,en wij liggen ook net op die route idem voor Zelzate,en ook Oostakker.
Ook hier (centrum)is het Stadsbestuur bezig geweest,met renovatie v/e gebouw,voor culturele activiteiten,men heeft alles voorzien voor invaliden,terwijl men de parkeerplaats daarvoor heeft verwijderd.Men kan alleen water voor koffie halen,in de toiletten,en er is geen afwasbak(voor kopjes of tasjes) voorzien....als mevrouw naar het toilet moet,is er geen andere mogelijkheid dan langs de Urinoirs te passeren.
Laatst gewijzigd door fluppie 12 dec 2018, 15:26, in totaal 2 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9667
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

r2504 schreef:
Dizzy schreef:en zolang men wagens in België subsidieert zoals nergens ter wereld, zal dat niet stoppen
Ja, want als je daarmee stopt verdwijnen plots al die wagens... om nog maar te zwijgen van de impact op ons rampzalig OV :bang:

Het moet toch zalig zijn dergelijke simplistische antwoorden de wereld te kunnen insturen :roll:
En waar beweer ik dat wagens plots zouden verdwijnen? Het is wel simplistisch te stellen dat er geen verband zou zijn tussen het overmatig gebruik van wagens in België en deze ongeziene subsidie. Het overgebruik wat verminderen is dus logisch ipv simplistisch.

In Gent zijn er op 5 jaar tijd 50% meer fietsers, steek die in een wagen of bus en je hebt ook een mooie file.

Toevallig vandaag cijfers uit een rapport van Vlaamse overheid over ruimte:"De Vlaming legt jaarlijks 1.000 kilometer meer af dan de gemiddelde Europeaan. De salariswagen heeft daar een belangrijk aandeel in. Wie een bedrijfswagen heeft, legt wekelijks 58 extra kilometers af in het woon-werkverkeer en 56 extra kilometers voor privéverplaatsingen in vergelijking met een huishouden zonder bedrijfswagen.

Waarom we al die kilometers blijven afleggen, is een interessante vraag. Deden we dat in 2007 hoofdzakelijk vanwege het werk, dan is dat sinds 2015 voornamelijk voor sport, ontspanning en cultuur. Omdat we er met andere woorden zelf voor kiezen."
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Dizzy schreef:Het overgebruik wat verminderen is dus logisch ipv simplistisch.
En dat overgebruik zit in de spits... mensen staan voor hun plezier in de file volgens jou ?

Je geeft trouwens verder aan dat dit totaal niet het geval is.
Dizzy schreef:de gemiddelde Europeaan
Vlaanderen ziet er nu ook totaal anders uit dan de gemiddelde Europese stad of land.
Dizzy schreef:Wie een bedrijfswagen heeft, legt wekelijks 58 extra kilometers af in het woon-werkverkeer
Op een ganse week is dat dus 5.8 kilometer per rit... maak ik dan soms een omweg of hoe moet ik dit zien ?

Dit lijkt me weer een absurd nietszeggend gemiddelde :bang:
Dizzy schreef:dan is dat sinds 2015 voornamelijk voor sport, ontspanning en cultuur. Omdat we er met andere woorden zelf voor kiezen."
Sport, ontspanning en cultuur... zaken die volgens mij volledig buiten de spits vallen... die wegnemen gaat dus weinig oplossen.

Los van dit alles... ik neem wekelijks twee dagen de trein naar Brussel en er is GEEN ENKELE week dat ik GEEN ellende heb met de trein... zwijg me dus alsjeblief over je idealistisch idee om mensen hun wagen af te nemen en richting iets te duwen dat vandaag al niet werkt. Ik zou eigenlijk alle bedrijfswagen bezitters willen oproepen om eens een week met z'n allen het OV te nemen... ik weet zeker dat je gaat SMEKEN dat we terug met de auto zouden rijden :evil:
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Probleem is dat "spits" een begrip is dat serieus kan "rekken".
20u in Antwerpen is nog steeds spits (vanaf Gent sta je stil vanaf Kruibeke).
6u30 op de E40 naar Brussel is spits vanaf Erembodegem.

Persoonlijk heb ik de proef al dikwijls op de som genomen. En steeds opnieuw is de auto interessanter. Eens mijn vriendin en ik ergens heen moeten dan is de optie "auto" bij voorbaat al gemaakt : OV is een pak duurder. Vooral per trein.

Ik moest onlangs op Antwerpen Zuid zijn om 6u45 's ochtends. Ik heb het gedaan met zowel OV als met de auto. Twee keer op een weekdag. Met de auto vertrok ik rond 5u45 naar daar. Met de trein? Die stond om 4u40 in het station, dus om 4u20 thuis vertrekken. Eerst met trein naar Gent Sint Pieters, daar naar Antwerpen Centraal en daar tram 10. Kostprijs voor heen- en terug te rijden : 25 euro (2x 9.90 voor de trein, en dan 2x 3 euro voor tramticket). Voor dat geld kan ik evengoed per wagen gaan...

Ik wil gerust mijn wagen meer inruilen voor de fiets of het OV, maar tot hier toe heb ik geen gelijkwaardig alternatief gevonden. En ja, de boodschappen naar de Colruyt, Aldi en Carrefour doe ik ook met de wagen. Ook al is de hele toer nog geen 4km. Reden? De koffer van mn auto is groter dan mijn fietsrekje. Kleine boodschappen als je iets vergeten bent doen we per fiets of te voet. Grote boodschappen eens per week of per twee weken per wagen...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

krisken schreef:Ik wil gerust mijn wagen meer inruilen voor de fiets of het OV, maar tot hier toe heb ik geen gelijkwaardig alternatief gevonden. En ja, de boodschappen naar de Colruyt, Aldi en Carrefour doe ik ook met de wagen. Ook al is de hele toer nog geen 4km. Reden? De koffer van mn auto is groter dan mijn fietsrekje. Kleine boodschappen als je iets vergeten bent doen we per fiets of te voet. Grote boodschappen eens per week of per twee weken per wagen...
Wij doen het ook zo, maar het is een kwestie van mindset en niet van "het kan niet". In de fietskar kan best veel in, aangevuld met de fietstassen.
Dat is ook zo met de cijfers van bedrijfswagens: het kan perfect zonder firmawagens (kijk naar het buitenland) en dan zal iedereen plots minder kilometers doen. De vervuiler betaalt en mensen betalen niet graag.

Bij elke ingreep in ingesleten gewoontes (een knip, werken, sluiten van tunnels, ...) wordt er moord en brand geschreeuwd en uiteindelijk valt het telkens prima mee (mits eventuele bijsturing). Het leven zal dus niet stoppen als ze firmawagens aanpakken, alleen zullen mensen zich moeten aanpassen willen aanpassen en dat kost tijd.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9667
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

r2504 schreef:En dat overgebruik zit in de spits... mensen staan voor hun plezier in de file volgens jou ?

Vlaanderen ziet er nu ook totaal anders uit dan de gemiddelde Europese stad of land.

Op een ganse week is dat dus 5.8 kilometer per rit... maak ik dan soms een omweg of hoe moet ik dit zien ?

Dit lijkt me weer een absurd nietszeggend gemiddelde :bang:
Dizzy schreef:dan is dat sinds 2015 voornamelijk voor sport, ontspanning en cultuur. Omdat we er met andere woorden zelf voor kiezen."
Sport, ontspanning en cultuur... zaken die volgens mij volledig buiten de spits vallen... die wegnemen gaat dus weinig oplossen.

Los van dit alles... ik neem wekelijks twee dagen de trein naar Brussel en er is GEEN ENKELE week dat ik GEEN ellende heb met de trein... zwijg me dus alsjeblief over je idealistisch idee om mensen hun wagen af te nemen en richting iets te duwen dat vandaag al niet werkt. Ik zou eigenlijk alle bedrijfswagen bezitters willen oproepen om eens een week met z'n allen het OV te nemen... ik weet zeker dat je gaat SMEKEN dat we terug met de auto zouden rijden :evil:
De spits is al lang niet meer zo beperkt, op bepaalde plaatsen lijkt de spits gewoon niet te stoppen. Op een bepaald moment staan we gewoon stil, bijna altijd en bijna overal. Maar er is geen probleem :roll:

Vlaanderen ziet er inderdaad anders uit, daar ging het artikel over. Het is het lelijkste landsdeel ter wereld door de onophoudelijke lintbebouwing dat dan weer ervoor zorgt dat OV niet goed kan werken en velen meer kilometers moeten doen. Zeker geen voorbeeld.

58 extra kilomter per week is exact 58 km/week. Je kan dat verdelen over ritten zoveel je wil maar het kan ook een keertje 45km en de rest 7 keer naar de bakker... 3km verder zoals iemand hier aanhaalt. DAT bedoelen we dus. Ik begrijp het gemak maar iedereen foetert op de files en de slechte lucht maar we zijn wel zelf de oorzaak met zo'n mentaliteit.

Mensen sporten niet buiten de spits :roll: Daarom dat de sportclubs open zijn... de ganse dag. Cinema's zijn ook open, gepensioneerden gaan ook nooit naar de winkel als de werkende mens van zijn werk komt, right. enz, enz... Uiteraard weet jij het beter dan een onderzoek terzake :bang: Niemand pleit ook om wagens weg te nemen maar wel om eens na te denken over mobiliteit en alternatieven.

Waar beweer ik dat de trein geen problemen heeft en niet een pak beter kan? Ik pleit ook niet om een wagen af te nemen maar wel om er minder cadeau te doen. Nooit zullen alle bedrijfswagenbezitters allemaal met OV gaan want vaak hebben ze de wagen niet eens nodig. De wagen staat nu 90% van de tijd stil te roesten. Dit is dus geen argument. Een oplossing is ook niet zo simplistisch als je het wil voorstellen maar zal steeds een combinatie zijn van EN een mentaliteitswijziging EN gebruik van zoveel mogelijk alternatieven EN een inhaalbeweging voor OV. Aan al deze punten is nog werk maar door niets te doen zal er net dat gebeuren.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Ik zeg nergens dat JIJ hebt gezegd dat de trein beter geen problemen geeft? Ik zeg gewoon dat ik de test voor mezelf heb gedaan? Maar als we spreken over bedrijfswagens dan moeten we wel eerst een nuace maken : je hebt mensen die een bedrijfswagen hebben via het werk, maar die een gewone kantoorjob hebben in één van de provinciehoofdsteden of onze hoofdstad zelf, waar ze dus met het openbaar vervoer prima heen kunnen. Maar er zijn ook bedrijfswagens die je niet kan bannen. Denk aan techniekers, aan vertegenwoordigers, ...

Een andere reden waarom een pak mensen de wagen nemen, is omdat het werk flexibiliteit verwacht en dit in sé inhoud dat jij een wagen mag kopen. Er zijn zelfs bedrijven die EISEN (!!!) dat je "eigen vervoer" hebt. Heb vroeger, zo een 15 a 20 jaar terug, voldoende interimkantoren afgegaan, en je kwam gewoon niet in aanmerking als je geen eigen wagen had. Ook al was de afstand prima per fiets te doen (7km). Het antwoord was simpel "we hebben talloze voorbeelden van mensen die zeiden dat ze per fiets gingen komen, maar dat toch beu werden na een tijd.". En zo scheren ze iedereen over dezelfde kam...

Een fietskar of bakfiets is niet doenbaar voor grote boodschappen. Aan drank alleen al is dat (per 2 weken) 10 liter melk, 6x 2 liter cola en 20 flessen water van 1.5 liter. Simpel gerekend aan 1 liter = 1 kilo spreken we dus al over 52kg aan drank. Doe daarbij de andere grote boodschappen en je zit makkelijk aan 75kg en meer. Prima voor degene die dat willen doen maar er is ergens een limiet. Er is zeker een wil om de "mindset" (wat een buzzword) te veranderen, bij vele mensen. Maar dan bekijk je dat praktisch en dan merk je dat het helemaal niet anders kan.

We gaan nooit alles in één keer kunnen veranderen, daar ben ik zeker van. Maar neem één ding tegelijk aan. Zoals bvb treinen die stipt rijden (een ongeluk kan altijd voorkomen, maar goed), die 's nachts rijden en die regelmatig rijden. Zorg er dan ook voor dat die treinen betaalbaar zijn als je met meer dan 1 persoon bent. En ik denk dat vele mensen snel de trein zullen nemen.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

krisken schreef:Een fietskar of bakfiets is niet doenbaar voor grote boodschappen. Aan drank alleen al is dat (per 2 weken) 10 liter melk, 6x 2 liter cola en 20 flessen water van 1.5 liter. Simpel gerekend aan 1 liter = 1 kilo spreken we dus al over 52kg aan drank. Doe daarbij de andere grote boodschappen en je zit makkelijk aan 75kg en meer. Prima voor degene die dat willen doen maar er is ergens een limiet. Er is zeker een wil om de "mindset" (wat een buzzword) te veranderen, bij vele mensen. Maar dan bekijk je dat praktisch en dan merk je dat het helemaal niet anders kan.
Water komt uit de kraan,
spuitwater kan je maken met een Sodastream
Cola kan je maken met een sodastream.

Ik zeg niet dat jij dat zo moet doen, ongetwijfeld is er een smaakverschil, aangevuld met een stukje merkbinding en "tussen de oren"-smaak.
Ik wil enkel aantonen dat het kan, het staat iedereen vrij om te kiezen wat hen het handigste lijkt.
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”