Google verdwaalt in Gent

Ander nieuws dat te maken heeft met topics die op userbase kunnen besproken worden
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9669
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

De conclusie is dat het OV meer investeringen en beleid nodig heeft ipv minder terwijl het huidig beleid zit te snoeien in OV :bang:

PS Trams zijn blijkbaar enkel gevaarlijk in Gent en niet in Antwerpen :lol:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

heist_175 schreef:De automobilist pesten zonder alternatieven, gaat niet werken.
Dat is nochtans wat volop bezig is en ik hou m'n hart vast voor de stemmen die Groen! gaat halen.
heist_175 schreef:Maar als je de alternatieven niet uitbouwt
Ik ben totaal niet tegen het uitbouwen van de alternatieven... in tegendeel zelfs (maar zolang ze er niet zijn pest je mensen niet die gewoon hun job trachten te doen en bijdragen aan de algemene welvaart van iedereen).
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9669
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

r2504 schreef:Dat is nochtans wat volop bezig is en ik hou m'n hart vast voor de stemmen die Groen! gaat halen.

Ik ben totaal niet tegen het uitbouwen van de alternatieven... in tegendeel zelfs.
De wagen kan nog altijd perfect naar alle parkings rijden zoals vóór het plan, de prijzen zijn zelfs al eens verminderd en niet hoger dan in andere steden.

Wachten tot de alternatieven perfect zijn gaat enkel uitstel betekenen dat op zijn beurt weer naar afstel gaat. Het is een excuus om nu niets te doen en de boel op de lange baan te schuiven. De alternatieven zijn er voor heel wat mensen wel degelijk al maar die vragen een aanpassing. Aanpassing zien velen enkel zitten als anderen ze moeten doen. Als de helft verplaatsingen van onder de 3km met de wagen doet dan weet je genoeg. Dat alternatief hebben we allemaal, onze benen :lol: Terwijl lees je dat de vlamingen meer willen bewegen/sporten en zich te dik voelen, ondertussen rijden ze met de wagen tot op de parking vlak voor hun basic fit :bang:
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Ik denk wel dat Groen veel stemmen zal halen in Gent Centrum.Maar in de rand niet,het is gewoon afwachten wat het word.Wel heeft Watteeuw heel wat mensen in rand in het harnas gejaagd,door de manier van optreden in de 7e dag,enkele weken geleden,toen men het vroeg hoe hij in Brussel geraakt was.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

En hoe was hij in Brussel geraakt? Hopelijk niet met zijn privejet.
Ik ben met de trein tot Brussel centraal gekomen en heb dan met mijn plooifiets een zalig ritje naar de VRT gedaan. Ik ben bijna de studio binnen gereden.
Zonder angst voor fijn stof in Brussel? :twisted:
Absoluut, het was een fijn ritje
:eek:
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9669
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

Een leuke infographic over onze mobiliteit:
Afbeelding
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 956
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 191 keer
Bedankt: 91 keer

9livesuni schreef:
Ik ben met de trein tot Brussel centraal gekomen en heb dan met mijn plooifiets een zalig ritje naar de VRT gedaan. Ik ben bijna de studio binnen gereden.
Het was trouwens geen vraag die daarop volgde maar een stelling van de journalist waar hij letterlijk na het bovenstaande antwoord van Watteuw zei: "En zonder angst voor fijn stof in Brussel vandaag". Redelijk logische stelling die verwees naar het feit dat het autoloze zondag was. Vandaar dat ik niet de quote van fluppie begrijp waarom mensen in de rand in het harnas gejaagd zijn geweest.
fluppie schreef:Wel heeft Watteeuw heel wat mensen in rand in het harnas gejaagd,door de manier van optreden in de 7e dag,enkele weken geleden,toen men het vroeg hoe hij in Brussel geraakt was.
Bron: https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/de-zevende ... fdb9f57da/
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Het probleem is dat het verschil in Gent,tussen het centrum en de rand veel te groot is.Als men de uitlatingen van Watteeuw hoord,dan krijg je de indruk dat men zomaar (in het weekend!!)een bus/tram/trein kan nemen,dit is echter alleen in het centrum zo,.Hier zelfs geen lijnbussen als er geen school is.Natuurlijk ook geen tram,of station(trein.) maar er liggen hier wel sporen(goederen trein)wij zijn ook niet de enige Gentse gemeente waar dit zo is.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

Ik ben er vrij zeker van dat men het systeem van belbus kent en al die parking rond het station ligt er ook met een reden.
Ik ben er vrij zeker van dat heel wat bewoners uit uw gehucht zich ook in het weekend verplaatsen net zoals ze in de week doen.
En ben er zeker van dat bij sommigen een plooifiets monowheel skateboard in de wagen ligt ( alternatievelingen wellicht )

Gent is nog nooit zo bereikbaar geweest met de wagen voor mensen die zich de moeite nemen om volgens de spelregels te spelen en dat dankzij de maatregelen die gent genomen heeft in samenwerking met al diegene die hun mentaliteit hebben aangepast.

Centrum bewoners die zich met de fiets beginnen verplaatsen, de nabije rand die zich meer verplaats met het OV en dat allemaal omdat iedereen uit de gehuchten een rode loper krijgt uitgerold om zich met de wagen naar gent te bewegen.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

U overschat wel de aantrekkingskracht van Gent-centrum tegenwoordig,de enige die nog regelmatig naar ginder rijden (van Onze Regio)zijn bezoekers v/d Kinepolis Gent,of naar het voetbal gaan kijken,alle andere dingen worden gedaan op andere locaties,waar het gemakkelijker is om je wagen kwijt te geraken,en alle aangekochte goederen.Er zijn zelfs bedrijven,gelegen in de Scaldenstraat Gent bijv.die geen arbeidskrachten zullen aannemen,als die met het openbaar vervoer moeten op het werk geraken,en dat is echt zo.

Vanaf mijn woonplaats,tot Sint Lucas Gent is het 17,5 km,met de fiets mag/moet U dit nooit proberen,dit is veel te gevaarlijk,en op bepaalde er zijn geen aangepaste fietsroutes,ondanks het zware vrachtverkeer.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Klopt volledig fluppie!

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9669
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

Gent trekt genoeg andere bezoekers zoals de bloeiende horeca, culturele activiteiten en shoppen. Zowat elke topkok zit er nu en binnenkort weer opening met Sergio's frituur!

Zwaar vrachtverkeer hoort niet echt in de stad en fietsers moeten betere fietspaden krijgen. Men is er mee bezig maar historische achterstand is niet zo snel ingehaald. Ik kijk al uit naar de laatste onderdoorgang aan de nieuwe wandeling, dan kan ik naar het centrum per fiets zonder 1 straat te kruisen. :banana:
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Zwaar vrachtverkeer hoort inderdaad niet thuis in een (grote) stad. Maar zonder vrachtwagens kan je de horeca, culturele activiteiten en (kleding)winkels ook niet bevoorraden. Waardoor men de vraag kan stellen of deze dan wel thuishoren in de stad.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

De kennedylaan word straks aangesloten aan de 'nieuwe traktaatweg' als je weet wat dit is,en dat er werken gaan komen ter hoogte van Zelzate,om het verkeer vlotter te laten passeren dan moet U weten dat er voor de Gentse Kanaalgemeenten zeer weinig hoop is,op het gebied van verkeer.
Onze kansen liggen eigenlijk bij de EU,die willen dat er een spoorverbinding komt tussen Gent en Terneuzen,omdat beide havens fuseren,op die manier zou ook onze regio worden ontsloten.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9669
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

Bevoorrading hoeft niet noodzakelijk met zwaar verkeer, je ziet steeds meer lichter vrachtvervoer in de steden en dat zal ook in Gent zo zijn op termijn.

Cultuur zal altijd het grote pluspunt van een stad zijn. Winkels kan je inwisselen en online shoppen maar een avondje theater of opera kan je enkel in de stad. Het is er ook veel gezelliger met veel cafés en restaurantjes om samen na te praten. Op dat gebied is het circulatieplan een extra troef.

Veel steden maken zichzelf kapot door enkel maar middelmaat te bieden door telkens met dezelfde ketens te werken die hun waren ook online aanbieden. Waarom zou je daarvoor naar de stad gaan? Brugge is zichzelf ook kapot aan het maken met teveel dezelfde brolwinkels of chocoladezaken. Het is een museumshop geworden en sommige Bruggelingen komen nu zelfs liever in Gent winkelen :lol:

Het probleem van Gent is niet te weinig volk, maar nog eerder te veel volk.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Dizzy schreef:een avondje theater of opera kan je enkel in de stad.
Dat dacht men vroeger in Antwerpen ook tot Metropolis zich buiten de stad vestigde.
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1098
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

Ha, ik wist niet dat daar theater en opera worden opgevoerd?

Het zoveelste Hollywoodafkooksel zou ik bezwaarlijk cultuur durven noemen, maar goed. Dat dergelijke massa-attracies zich niet in het stadscentrum bevinden is ook maar logisch.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Didymus schreef:Dat dergelijke massa-attracies zich niet in het stadscentrum bevinden is ook maar logisch.
Of dat logisch is weet ik niet. Dat is eerder cultureel ingegeven. Kijk maar eens in NL. Daar heeft elk stadje nog zijn bioscoop. Ik kan je verzekeren dat vele van die bioscopen er beter uit zien dan kinepolis en consoorten en je er voor minder geld naar de bioscoop kan.
Daar worden zelfs nu nog nieuwe cinema's gebouwd in de kernen.
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1098
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

Dat zullen toch geen massacomplexen zijn met 10 zalen of meer en hier zijn toch ook nog kleinere bioscopen, al dan niet met een arthouseprofiel?
Dat is gewoon een andere categorie van entertainment.

Het logische is dat als je op een avond duizenden bezoekers aantrekt, die hoogstwaarschijnlijk van heinde en verre komen en dus ook ergens willen parkeren. Dat lukt niet in stadscentra.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9669
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

Kinepolis wou in Gent nooit het centrum verlaten, dat zal wel wat met de studenten te maken hebben en het feit dat er een paar kleinere bioscopen zijn.

Zelf ga ik amper nog naar Kinepolis omdat het een grote kille massazaak geworden is. Het is duur en je zit in een hoop dipsaus als je niet op let. De zaal zit vol met mensen die hun gsm blijkbaar interessanter vinden dan de film,...
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Didymus schreef:Dat zullen toch geen massacomplexen zijn met 10 zalen of meer en hier zijn toch ook nog kleinere bioscopen, al dan niet met een arthouseprofiel?
Dat is gewoon een andere categorie van entertainment.
Uiteraard geen massa dingen. Wel kleine complexen met zo'n 2 tot 5 zaaltjes. Lang niet allen van het arthouse profiel.
Neem bijvoorbeeld https://www.rsbcinemas.nl Die zitten nu aan 6 kleine stedelijke complexen. Heel mooie en nette zalen met actuele filmen aan prijzen onder die van kinepolis.
Voor mijn werk kom ik vaak in cultuurhuizen en bioscopen, vandaar dat ik er een vrij goed zicht op heb.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

In Terneuzen kost een bioscoopbezoek tussen 8-10€, bepaalde groepen(65+ bijv.) betalen 7€,juist ter info.Maar zover rijden de meeste Belgen niet(27km),Bij Ons hier word Terneuzen alleen bezocht voor gezellig uit(eten) of voor een uuwerk/wekker/een ring e.d./of nieuwe bril.
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1055
Lid geworden op: 19 okt 2016, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 26 keer

fluppie schreef:In Terneuzen kost een bioscoopbezoek tussen 8-10€, bepaalde groepen(65+ bijv.) betalen 7€,juist ter info.Maar zover rijden de meeste Belgen niet(27km),Bij Ons hier word Terneuzen alleen bezocht voor gezellig uit(eten) of voor een uuwerk/wekker/een ring e.d./of nieuwe bril.
In de Studio Skoop kost een ticket tussen 6.5€ en 9.5€
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9669
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

Ga eerder in de Sfinx maar de prijzen zijn gelijk en de films worden wat verdeeld onder elkaar. De bus stopt juist voor de ingang en na de film kan ik nog een pint pakken en zonder problemen terug met de (nacht)bus. Met goed weer ga ik wel eens tevoet, zo kom ik nog leuk volk zoals F. Kowlier tegen :lol:
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Daarnet op VTM een stukje,van Knokke,en Zelzate(met beelden) die drukke weg loopt hier,7 km verder naar Gent,ook langs Onze Regio,U zal direkt begrijpen dat er daar geen sprake kan/zal zijn van goede fietspaden,veilig wandelen e.d.Hier bij Ons heel vergelijkbare situatie

Sorry voor de reklame voor het filmpje,maar ik kan er niets aan doen.Alles begint op 31.15

https://nieuws.vtm.be/video/volledige-a ... 2_vtmwatch
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Ikzelf woon in Wetteren, knal tussen Gent en Aalst in. Gevolg : ik ga amper naar Gent voor een film te bekijken. Als ik iets wil zien ga ik ofwel naar Aalst, ofwel naar Sint-Niklaas ofwel naar Brugge of Kortrijk als ik er toch in de buurt zit of moet zijn. Gent is teveel misérie om te parkeren, en ja de avondfilm geraak je er niet weg met het OV.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Krisken het enigste is dat Aalst nu ook niet het voorbeeld is van veel parking. Als het echt druk is zal je ook moeite hebben voor parkeerplek.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer


Die fietsroutes waarover U het heeft zijn in Medonk eigenlijk onbestaande,(daar moet U gewoon op de straat fietsen,zonder wegmarkering zelfs)maar bevinden zich vooral in wachtebeke,die in oppervlakte een geweldig grote gemeente is,met het Provinciaal Domein erbij,maar als U op die manier naar Gent-Stad wil fietsen,zal U toch al een redelijk getraind persoon mogen zijn.


Zie hier een vraag over Uw fietsroutes,in betreffende gemeenten:

Dan zal alles duidelijk zijn.Wij weten hier ook dat het Gentse stadsbestuur de situatie hier nogal invuld met alternatieve waarheden,dan komt U inderdaad uit bij de Fietsroutes(zeer gevaarlijk).


https://fietsbult.wordpress.com/2016/11 ... tiestroken
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 956
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 191 keer
Bedankt: 91 keer

krisken schreef:Gent is teveel misérie om te parkeren, en ja de avondfilm geraak je er niet weg met het OV.
Just wondering: over welke parking heb je het dan in Gent om te parkeren als je naar de Kinepolis wil? Want de Parking Sint-Pietersplein is toch perfect bereikbaar, zeer veel plaats, goedkoop (tov die van Interparking toch) en nog geen 5 min van Kinepolis. En vooral, zowat exact hetzelfde bereikbaar als vroeger (Kunstlaan ipv Overpoortstraat).
En de parking van Kinepolis zelf is denk ik ook nog altijd op dezelfde manier bereikbaar (neem ik persoonlijk nooit).
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1452
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 122 keer
Recent bedankt: 5 keer

avondtarief Interparking is zelfde prijs als St Pieters Plein : 4 euro
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1055
Lid geworden op: 19 okt 2016, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 26 keer

fluppie schreef:
Die fietsroutes waarover U het heeft zijn in Medonk eigenlijk onbestaande,(daar moet U gewoon op de straat fietsen,zonder wegmarkering zelfs)maar bevinden zich vooral in wachtebeke,die in oppervlakte een geweldig grote gemeente is,met het Provinciaal Domein erbij,maar als U op die manier naar Gent-Stad wil fietsen,zal U toch al een redelijk getraind persoon mogen zijn.

Zie hier een vraag over Uw fietsroutes,in betreffende gemeenten:

Dan zal alles duidelijk zijn.Wij weten hier ook dat het Gentse stadsbestuur de situatie hier nogal invuld met alternatieve waarheden,dan komt U inderdaad uit bij de Fietsroutes(zeer gevaarlijk).

https://fietsbult.wordpress.com/2016/11 ... tiestroken
Dag Veerle,

Fietssuggestiestroken zijn inderdaad alleen maar andersgekleurde stukjes weg, zonder directe juridische betekenis. Ze verbieden of gebieden dus niets.

Vriendelijke groeten,

Jan C
Het is natuurlijk geen zwart/wit verhaal.
Op de fot's zie je een bord dat het einde van de parkeerzone aangeeft (ter hoogte van het okerkleurige huis).
Helaas lijken een aantal auto's zich daar niets van aan te trekken.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

Zelf ben ik opgegroeid in vlaanderen waar fietsers altijd stiefmoederlijk zijn behandeld. Dan word je van nature een assertieve fietser en ben je gewoon van je te handhaven op elk terrein. Mensen die zich niet of weinig met de fiets verplaatsen denken in termen van autowegen. Je ziet dit veelal terug in de keuzes van de weg die ze volgen. Ingeprente autoroutes. Die weg in vraag stellen , er eens een kaartje bijnemen om alternatieven te bedenken ligt moeilijk voor velen. Het grote bedrog volgens sommigen is een fantastisch hulpmiddel in het bedenken van routes die aangenamer zijn.

Eigenlijk is het wel best leuk dat al die niet fietsers plots het idee hebben dat ze zich met de fiets MOETEN [sic] verplaatsen. Zoveel meer stemmen die menen dat een fietser een gescheiden goed gemarkeerde geasfalteerde weg nodig hebben om zich te verplaatsen.
Liefst nog aangedreven uiteraard :wink: en met een weg die in vogelvlucht ligt.

Voorzover ik begrepen heb zal er komende legislatuur ook werk gemaakt worden van zo een fietssnelweg in de regio van fluppie.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

bollewolle schreef:
krisken schreef:Gent is teveel misérie om te parkeren, en ja de avondfilm geraak je er niet weg met het OV.
Just wondering: over welke parking heb je het dan in Gent om te parkeren als je naar de Kinepolis wil? Want de Parking Sint-Pietersplein is toch perfect bereikbaar, zeer veel plaats, goedkoop (tov die van Interparking toch) en nog geen 5 min van Kinepolis. En vooral, zowat exact hetzelfde bereikbaar als vroeger (Kunstlaan ipv Overpoortstraat).
En de parking van Kinepolis zelf is denk ik ook nog altijd op dezelfde manier bereikbaar (neem ik persoonlijk nooit).
Dat is inderdaad een handige parking, maar deze durft, met name in de weekends, al een volledig vol te zitten. En da parking rond de Kinepolis zelf is gewoon pokkeduur.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9669
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

De cinema in Aalst is niet te vergelijken met Gent, een heel ander aanbod ook. Parkeren is er ook niet gemakkelijk maar de stad is gelukkig zo klein dat je met 10 minuten stappen al half Aalst door bent :lol:

Toen ik er woonde stapte ik te voet naar het centrum, ongeveer een half uur. Nu doe ik dat in Gent soms ook maar het is wel een uur stappen. Als ik de weigerachtigheid om 5 minuten te voet te doen merk dan denk ik dat het probleem ook ergens anders zit :lol:

Ben er dus een paar keer geweest maar zat er telkens praktisch alleen, hoe ze overleven weet ik niet, waarschijnlijk met steun van de stad maar dat zal in Gent zo ook wel zijn.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

De uitslagen van Curieuzeneuzen is er,hier is het 35-40,op andere plaats in de gemeente 40-45.Dit resultaat komt er niet door het verkeer hier in de gemeente zelf,(ik durf zelfs zeggen dat het hier rustig is)maar door de zeer drukke kennedylaan die ook langs het centrum van Onze gemeente loopt,ongeveer zelfde verkeerssituatie als in Zelzate.
Hier kan men naast die drukke baan ook op cafe gaan,een terrasje doen,of een frietkot bezoeken,enkel Meter van de Kennedylaan.
Nog enkele foto's van de fietspaden hier,let op de eerste,(veel te smal)is een plaats(kruispunt) waar ook veel lanbouwvoertuigen moeten passeren.Totaal onafgewerkt ook,allemaal heel fietsonvriendelijk.. en dat in Gent..
ook Oostakker zou veel klachten hebben over de Gentse 'heraanleg' van fietsroutes.

https://fietsbult.wordpress.com/tag/sint-kruis-winkel/
Laatst gewijzigd door fluppie 29 sep 2018, 11:06, in totaal 2 gewijzigd.
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 956
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 191 keer
Bedankt: 91 keer

Denk dat deze trouwens nog niet eerder is gepost geweest hier in het topic, maar vind het persoonlijk wel een wreed handige dashboard van Stad Gent zelf: https://verkeerscentrumgent.waylay.io/dashboard
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9669
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

De resultaten van de curieuze neuzen bewijzen nogmaals dat Gent moedig en juist gekozen heeft voor leefbaarheid. Er is zeker nog veel werk maar de keuze was juist. Tel daarbij dat de LEZ hier nog moet ingevoerd worden en het zal nog verbeteren.

Wat fietsinfrastructuur betreft is er nog veel werk maar dat is zowat overal in Vlaanderen, in Gent zijn ze al tot het besef gekomen dat het anders moet en zijn er eraan begonnen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Doe de schepen die op diesel varen weg uit Gent, en t zal ook al een pak verbeteren :)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Die LEZ, allemaal goed en wel, maar zoals het nu werkt krijg ik er de kriebels van...
Elke stad legt zijn eigen normen en grenzen op. Is het nu echt zo moeilijk om een systeem uit te werken waarbij elke wagen een score krijgt en afhankelijk van die score wel of niet in een stad mag?
Oh wacht... In Frankrijk bestaat zoiets al, dus zooooo moeilijk zal het niet zijn. :roll:
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”