Google verdwaalt in Gent

Ander nieuws dat te maken heeft met topics die op userbase kunnen besproken worden
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Misschien moet Gent eens werk maken van grote bussen die maar een aantal haltes aan doen? Iets als het volgende:
Gent Sint Pieters <-> Zuid <-> Dampoort <-> Rabot <-> Korenmarkt <-> Gent-Sint-Pieters

Wat mij vooral opvalt in Gent is hoeveel ongelukken er dagelijks gebeuren voor mensen die met hun fiets tussen de sporen van de tram geraken. En uiteraard kan ik alleen degene tellen die per ambulance vervoerd worden (fietsers die nadien rechtstaan en verder rijden worden dus niet geteld). Het zijn er tussen de 2 en de 5 per dag!

En dan zwijg ik nog over de groene, verantwoorde ouder met de bakfiets of met zo een karretje achter de fiets. Levensgevaarlijk en onbegrijpelijk dat sommige mensen dat echt niet in zien. Kinderen die plots rechtstaan in zo een bakfiets, mama/papa geraakt uit evenwicht en hopla daar liggen ze op de grond. En de kinderen liggen halverwege de rijbaan. Kinderen met gebroken ledematen en vrij grote verwondingen plots bij de vleet.

Het is al eens gezegd : dat we niet allemaal aan de Korenmarkt moeten parkeren zoals in de jaren 80 staat vast. Dit hoeft ook niet voor mij.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

cadsite schreef:Hier is er in Kortrijk een schitterend systeem voor ingevoerd, het Shop and go systeem: http://parko.be/parkeren-op-straat
Dit bestaat al langer in Lier... het Liers kwartiertje (is ondertussen ook aangepast naar 30 min al moet je wel een ticket uit de automaat halen). Het lost echter slechts een deel van het probleem op... het doorknippen van de stad in 4 kwadranten was veel rampzaliger (maar is dus ondertussen ongedaan gemaakt).
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

r2504 schreef:
cadsite schreef:Hier is er in Kortrijk een schitterend systeem voor ingevoerd, het Shop and go systeem: http://parko.be/parkeren-op-straat
Dit bestaat al langer in Lier... het Liers kwartiertje (is ondertussen ook aangepast naar 30 min al moet je wel een ticket uit de automaat halen). Het lost echter slechts een deel van het probleem op... het doorknippen van de stad in 4 kwadranten was veel rampzaliger (maar is dus ondertussen ongedaan gemaakt).
Dat kwartiertje/half uur/uur gratis bestaat inderdaad al heel lang.
Het handige is dat er nu plaatsen zijn in het centrum waar je een half uur niet moet betalen en niet moet kijken voor een ticket of schijf.
De sensoren houden dat bij. Het speciale hier is dat de parkeerwachters onmiddellijk een signaal krijgen als je er te lang staat. Iedereen weet dat hier, wat maakt dat de meesten zich er ook aan houden. Zo heb je bijna altijd een vrije plaats zonder te betalen in het centrum.
Als je niet toekomt met een half uur kan je ondergronds gaan, gratis tot een uur.
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1058
Lid geworden op: 19 okt 2016, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 26 keer

In de Groot-Britanielaan, vlak aan Gent sint-Pieters is er ook een half uur gratis parkeren.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

warpozio2 schreef:In de Groot-Britanielaan, vlak aan Gent sint-Pieters is er ook een half uur gratis parkeren.
Net als vele andere Gentse straten met veel winkels. Maar je moet wel je nummerplaat ingeven op de parkeerautomaat. En geen O typen als je nummerplaat het getal 0 bevat, zoals een familielid van mij deed :-)
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

r2504 schreef:De klachten kwamen zeker niet alléén van mensen uit de rand maar vaak ook van mensen in het centrum... waar ze zich vroeger eenvoudig naar een ander deel van de stad konden verplaatsen moesten ze na de knip plots eerst de stad volledig uitrijden, gans de ring volgen tot aan een ander kwadrant en volledig terug de stad inrijden. Dergelijke dingen zorgen dus net voor MEER verkeer in de stad dan minder verkeer !

Maar ik heb de indruk dat Dizzy enkel een roze bril heeft en alle problemen blijft ontkennen.
Nergens zeg ik dat de klachten alleen uit de rand komen wel dat de centrumbewoners er meer voordeel uit halen.

Het is ook de bedoeling dat je langer met de wagen onderweg bent om het wagengebruik te ontmoedigen en om alternatieven te promoten. Je hebt in Gent, trams en bussen die elk deel bedienen en zo groot is Gent nu ook weer niet want met de fiets kan je snel veel kwadranten bereiken. Met dit punt bewijst men dat sommige tegenstanders gewoon door de stad willen blijven crossen, exactly my point.

Ik ontken de problemen ook niet maar ik ontkracht wel enkele excuses die enkel de eigen weigering om zich aan te passen maskeren. Uiteraard zijn er problemen en deze werden al deels aangepakt maar er moet uiteraard ook wat goodwill van de andere kant komen. Gent is trouwens niet alleen maar volgt een internationale trend van steden die zichzelf kapot willen maken :wink:

Er was al onvoldoende steun voor het referendum en na de invoering zal die nog meer weggesmolten zijn. Maar volgens sommigen zal Gent vergaan en is werkelijk elk excuus goed om zelf niets te hoeven doen, de onmacht van aanpassing en we weten allemaal hoe dat in de natuur gaat :lol:
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Circulatieplan jaagt bandencentrale weg uit Ottogracht

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf2017111 ... 9562149983

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3935
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 64 keer

Dizzy, Euch,sorry maar U slaat de bal volledig mis hoor,Gent is groter dan je denkt,en houd niet op in Oostakker(rand van Gent)neen,het sterkt zich nog verder uit,en het is daarmee dat Gent slechts 2,5/10 haalt wat openbaar vervoer betreft,U heeft alleen zicht op Gent (centrum) heb ik de indruk.Hier geen lijnbussen,tram,of trein...laat staan dat er hier een nachtnet of zo zou zijn,we zijn hier wel in Gent....Met de fiets naar Gent,(waar U het over heeft)dat kan....als U een ferm geoefend en dappere(soms helemaal fietspaden!!) bent.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170303_02761988

Wij wonen ongeveer even ver van Gent(centrum) dan deze gemeente,en zijn wel wat groter,en beiden Gent maar de situatie is hetzelfde hier.
Laatst gewijzigd door fluppie 16 nov 2017, 13:04, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Voor wie geen nieuwsblad abonnement heeft : hier staat het volledige artikel...
http://krisken.be/userbase/nieuwsblad-0001.pdf

Wat er staat klopt overigens : werken bij één van de toeleveranciers van Volvo gaat gewoon niet als je het openbaar vervoer moet nemen. Bij elk interimkantoor vragen ze immers of je eigen vervoer hebt.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3935
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 64 keer

Klopt,daar zijn zeer veel bedrijven,met mensen die in schiften werken,ook s'nachts en eigenlijk geen openbaar vervoer,niet te begrijpen.Men moet zich inbeelden dat de gemeenten waarmee de bus-test is gedaan nog een vijftal km verder van Gent is verwijderd.
Bovendien is de Kennedylaan een enorm drukke en gevaarlijke verkeersader geworden,veel drukker dan enkele jaren geleden(Ten minste zo druk als in Gent),dit komt vooral omdat veel Nederlanders(zowel bedrijven als prive)langs daar dit heeft alles te maken met de opening van de Sluiskil en Westerschelde tunnel in Terneuzen.

Wij hebben ook geen trein of tram,maar wel een spoorlijn!! en die word nu uitsluitend gebruikt door Acelor Mittal,enkele keren per dag.Gent wil geen fondsen vrijmaken omdat al het geld voor openbaar vervoer....naar het centrum vloeit,waar ze zo tevreden zijn over het openbaar vervoer.
Laatst gewijzigd door fluppie 16 nov 2017, 14:10, in totaal 3 gewijzigd.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

r2504 schreef:
Dit bestaat al langer in Lier... het Liers kwartiertje (is ondertussen ook aangepast naar 30 min al moet je wel een ticket uit de automaat halen). ).
In Koksijde was het eerste ticket gratis voor bepaalde tijd. Maar nu hebben ze zo een shop n go. Ook 30 minuten zonder ticket en blijkbaar krijgt de parkeerwachter een melding als je er langer dan 30 minuten staat.

Weet niet hoe feilloos dat systeem werkt.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Ik heb gehoord dat het iets zou te maken hebben met sensoren die kijken of er een auto boven hun staat, en deze info via LoRa doorgeven.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik dacht al dat het zoiets was.

Maar misschien is dat een oplossing voor al die 30 minuten problemen met ticketjes?

Als het goed werkt is het een fair en eerlijk systeem.
niet tegenstaande dat ik 30 minuten voor een boodschap te doen erg weinig vind. Stel nu dat bij de slagerij er heel veel volk is dan kom je met die 30 minuten niet toe.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3935
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 64 keer

In Zelzate (grote markt) is dit systeem afgevoerd,30 min. is inderdaad te weinig als men bijv. naar een apotheek moet,en er mensen voor U zijn.Dit is alleen goed als men de eerste of tweede bent in de rij.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Fluppie, ik weet ook wel dat er nog andere randgemeenten zijn waar het OV minder goed is, daarom dat ik ook steeds pleit voor extra middelen voor het OV ipv minder. Anderzijds kunnen mensen van de randgemeenten perfect van de goede verbindingen naar de stad genieten door de P+R parkings te gebruiken.

Ik heb wel moeite met je beweringen rond de treinverbinding van Arcelor (lijn 204). Het klopt absoluut niet dat Gent tegen die lijn is, integendeel de stad heeft er enkel voordeel mee. Uiteraard kan Gent niet alles zelf betalen en moet de federale en Vlaamse overheid ook haar duit in het zakje willen doen en daar wringt het veel meer. Het is een publiek geheim dat Antwerpen veel meer krijgt dan Gent, ook voor het centrum dus. Lag het aan Gent zelf dan waren een aantal buslijnen waaaronder lijn 3 opnieuw een tram en was de tunnel onder Dampoort een feit. Gent heeft ook zelf een partner moeten zoeken om het nachtnet te houden.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

boonpwnz schreef:Ik dacht al dat het zoiets was.

Maar misschien is dat een oplossing voor al die 30 minuten problemen met ticketjes?

Als het goed werkt is het een fair en eerlijk systeem.
niet tegenstaande dat ik 30 minuten voor een boodschap te doen erg weinig vind. Stel nu dat bij de slagerij er heel veel volk is dan kom je met die 30 minuten niet toe.
In Kortrijk hebben we dat nu enkele jaren. Dat werkt echt heel goed. Als je snel-snel ergens moet zijn heb je zowat altijd plaats. Als je denkt dat het langer zal duren parkeer ik ondergronds, daar is het eerst uur gratis en als je onverwachts langer staat dan betaal je gewoon.

Er is inderdaad een sensor in de straat en bij langer parkeren dan 30 min. krijgen de parkeerwachters een berichtje.
werking:
http://www.parko.be/sites/parko/files/media/shopgo.mp4
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

krisken schreef:Misschien moet Gent eens werk maken van grote bussen die maar een aantal haltes aan doen? Iets als het volgende:
Gent Sint Pieters <-> Zuid <-> Dampoort <-> Rabot <-> Korenmarkt <-> Gent-Sint-Pieters


Ik dacht dat Brugge dit deed met de lijn 58 naar eeklo en gent dan is het een 58S. Of is dat al afgeschaft?

@ cadsite
Ja ik vind het ook wel iets goed uitgevonden hopelijk houden ze het zo.
Mijn ma gebruikt het veel in Koksijde en dat is echt een verademing.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Klopt, dat is de 58S!

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3935
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 64 keer

Dizzy schreef:Fluppie, ik weet ook wel dat er nog andere randgemeenten zijn waar het OV minder goed is, daarom dat ik ook steeds pleit voor extra middelen voor het OV ipv minder. Anderzijds kunnen mensen van de randgemeenten perfect van de goede verbindingen naar de stad genieten door de P+R parkings te gebruiken.

Ik heb wel moeite met je beweringen rond de treinverbinding van Arcelor (lijn 204). Het klopt absoluut niet dat Gent tegen die lijn is, integendeel de stad heeft er enkel voordeel mee. Uiteraard kan Gent niet alles zelf betalen en moet de federale en Vlaamse overheid ook haar duit in het zakje willen doen en daar wringt het veel meer. Het is een publiek geheim dat Antwerpen veel meer krijgt dan Gent, ook voor het centrum dus. Lag het aan Gent zelf dan waren een aantal buslijnen waaaronder lijn 3 opnieuw een tram en was de tunnel onder Dampoort een feit. Gent heeft ook zelf een partner moeten zoeken om het nachtnet te houden.
Gent wil bijna geen geld in deze lijn steken,dit is gewoon zo.Men heeft geprobeerd om Nederland erbij te halen(meer bepaald Terneuzen) zo zou men dus van Gent naar Terneuzen kunnen sporen,Terneuzen is ook wel een winkelstad geworden,te vgl. met Gent(Veldstraat bijv.)alleen kan je daar wel goed parkeren.Maar de Nederlanders vinden het tot nu toe te duur,men zou een 20 Km nieuwe lange spoorlijn moeten aanleggen aldaar,er is nu maar een goede 4 km aanwezig in Sas Van Gent.
Mss komt het er toch nog van,aangezien de havens van Terneuzen en Gent nu samenwerken.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2084
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Ik vraag me af waarom men via lijn 204 van Gent naar Terneuzen wil, terwijl er al een spoor van Gent naar Terneuzen ligt.
Lijn 55, dewelke begint aan lijn 58 niet ver van het station van Wondelgem, loopt rechtstreeks naar de grens en stopt in Terneuzen. Word nu uitsluitend voor goederenverkeer gebruikt, maar op de laatste openbedrijvendag reed er uitzonderlijk een passagierstrein (zelfde type diesels zoals die van Ronse naar Eeklo rijden) een stuk op lijn 55 om bezoekers naar een site in de dokken te brengen.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Leuk weetje dat van die lijn 55.

Het is trouwens niet de stad die beslist welke lijnen de NMBS zal uitbaten. Steden moeten vaak al moeite doen om hun station de huidige bediening te laten houden.

Vandaag nog een krantenbericht over het feit dat de vernieuwing van Gent S-P nog maar eens uitgesteld is :bang:

Investeren in OV is in België momenteel echt geen prioriteit.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3935
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 64 keer

Dizzy,openbaar vervoer is een ding,wij kunnen hier allemaal heel gemakkelijk naar Nederland of Lochristi,met de auto.Maar er zijn hier ook nog Gentse gemeenten(zoals waar wij wonen) die bijv. geen container park hebben,en dat is dan alweer voor ons erger.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1421
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

Dizzy schreef: Vandaag nog een krantenbericht over het feit dat de vernieuwing van Gent S-P nog maar eens uitgesteld is :bang:

Investeren in OV is in België momenteel echt geen prioriteit.
Maar ondertussen kankeren de links correcten wel dat we onze auto moeten thuis laten. Bekijken ze eveneens om wie (verplicht) de auto gebruikt om op het werk te geraken nog eens extra af te straffen (extra belastingen, kilometerheffingen, ...). Het OV is een totaal onbetrouwbare partner en zoals blijkt ook geen prioriteit van onze overheid. Ze willen enkel maar extra extra extra graai belastingen innen. De rest kan hun worst wezen.

Het Gentse stadsbestuur (stad Gent met hun honderdduizenden forenzen) is groot genoeg om op tafel te kloppen bij de NMBS (of wie er daar ook over gaat). Als ze dit verzaken is het een teken dat het voor hen ook geen prioriteit blijkt te zijn en zijn ze in hetzelfde bedje ziek als al de rest.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Dergelijke files staan er nu nog steeds in Gent, de Kortrijksepoortstraat 's ochtends vroeg staat dicht van aan de ring tot aan de Kouter (allemaal werknemers van winkels in t centrum van de stad vermoed ik).

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1099
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

Ik hoop toch dat je het verschil ziet tussen een file op een van de invalswegen van de stadsring naar de belangrijkste centrumparking en de stoet in de video.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Wat zou dat verschil dan mogen zijn? Ik gaf één voorbeeld, maar zo zijn er nog talloze files hoor. Dagelijks. Van de Dampoort tot de kasteellaan. Van de Brusselsesteenweg langs de B401 tot aan de Groot-Brittaniëlaan. De Nieuwe Wandeling is één grote file en gaat zo via de Blaisantvest terug tot aan de Dampoort. En dan spreek ik nog alleen maar over de file die op de ring staat hé!

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

En ondertussen verhuizen steeds meer en meer winkels naar de rand van de stad (waar wel parking is)... http://www.gva.be/cnt/blcva_03187690/li ... kelcentrum
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Muziekbos schreef:
Dizzy schreef: Vandaag nog een krantenbericht over het feit dat de vernieuwing van Gent S-P nog maar eens uitgesteld is :bang:

Investeren in OV is in België momenteel echt geen prioriteit.
Maar ondertussen kankeren de links correcten wel dat we onze auto moeten thuis laten. Bekijken ze eveneens om wie (verplicht) de auto gebruikt om op het werk te geraken nog eens extra af te straffen (extra belastingen, kilometerheffingen, ...). Het OV is een totaal onbetrouwbare partner en zoals blijkt ook geen prioriteit van onze overheid. Ze willen enkel maar extra extra extra graai belastingen innen. De rest kan hun worst wezen.

Het Gentse stadsbestuur (stad Gent met hun honderdduizenden forenzen) is groot genoeg om op tafel te kloppen bij de NMBS (of wie er daar ook over gaat). Als ze dit verzaken is het een teken dat het voor hen ook geen prioriteit blijkt te zijn en zijn ze in hetzelfde bedje ziek als al de rest.
Je moet de auto niet thuis laten maar je moet er niet de leefbaarheid van een stad mee verknoeien op een onbeperkte manier. Je kan nog altijd perfect naar de stad rijden en parkeren op exact dezelfde parking als voorheen.

Wie in Gent werkt is niet verplicht de wagen te gebruiken, je kan perfect overstappen op OV vanaf de P+R's.

OV is inderdaad geen prioriteit maar meerdere dossiers laten genoeg zien dat Gent niet kan wegen op de beslissingen omdat het stadsbestuur niet van de meerderheidskleur is. Waarom krijgt Antwerpen verhoudingsgewijs veel meer middelen?

Wat de files betreft, die heb je ook in steden zonder circulatieplan. Antwerpen is stilaan meer stilstaan dan rijden en Gent is één van de weinige steden waar het autoverkeer niet meer groeit en fietsen enorm is toegenomen. Het aantal fietsdoden is dan weer gedaald.

Zaken verhuisden/sloten vóór het plan ook en dat doen ze ook in andere steden. Een sluiting van een bandencentrale in een autoluw centrum is niet meer dan logisch. Het is toch raar dat ondanks de zogezegde leegloop het aantal leegstaande panden na het plan daalt ipv stijgt :lol:

Op een zoveelste nieuwe baanwinkel ben ik niet jaloers. Het is maar één van de fenomenen die België het lelijkste land ter wereld hebben gemaakt.

Het plan is niet perfect maar er wordt veel heisa rond gemaakt om redenen die niets met verkeer te maken hebben. Het plan is enkel een wereldwijde trend waar sommigen mentaal nog niet klaar voor zijn. Iedereen moet aanpassen, behalve wij.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Aantal fietsdoden gedaald? Daar wil ik wel ns een bronvermelding van zien?
Ik merk namelijk een stijging in het aantal oproepen naar 112 voor fietsongevallen, met name door het circulatieplan. Vele automobilisten die éénrichtingstraten inrijden langs de verkeerde kant enzo.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Bron: Al jaar geen fietsdode in Gent

Dit terwijl Vlaanderen erg slecht scoort op Europees vlak op dit gebied.

Dat er meer ongevallen gebeuren is toch logisch als het aantal fietsers met zo'n sprongen stijgt.

Het voorbeeld dat je geeft is ook geen argument tegen het plan maar eerder een fout van autobestuurders die fouten maken. We gaan toch geen plan afschieten omdat er mensen zijn die er zich niet aan houden. Dan kunnen we wagens afschaffen omdat er teveel te snel rijden :lol:
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

krisken schreef:Dergelijke files staan er nu nog steeds in Gent, de Kortrijksepoortstraat 's ochtends vroeg staat dicht van aan de ring tot aan de Kouter (allemaal werknemers van winkels in t centrum van de stad vermoed ik).
De situatie met toen vergelijken en zeggen dat er nu nog steeds files staan, implicerende dat er niks is verbeterd, zonder erbij te halen hoeveel extra wagens er nu in het land zijn, hoeveel extra inwoners de gemeente heeft, hoeveel de ritvertraging toen betrof en hoeveel die nu betreft, etc. is toch wel kort door de bocht.

Natuurlijk gaan er nog steeds files staan, het mobiliteitsplan is toch geen zaligmakende oplossing geweest voor alle leed te maken met mobiliteit? Belangrijker is weten wat het verschil zou zijn moest het mobiliteitsplan nooit uitgevoerd geweest zijn: zou het 'maar' zo erg zijn als nu, of toch wel een pak erger?
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Ik kan u met 100% zekerheid zeggen dat het artikel uit het Nieuwsblad dan absoluut niet klopt. Ik heb weet van minimaal 3 doden...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

krisken schreef:Ik kan u met 100% zekerheid zeggen dat het artikel uit het Nieuwsblad dan absoluut niet klopt. Ik heb weet van minimaal 3 doden...
Stuur het een bericht om het te verbeteren maar anderzijds haalden ze dat aantal in 1 week in Antwerpen.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Vanwaar altijd die vergelijking met Antwerpen altijd?
Antwerpen is 204,51 km² groot, Gent slechts 156,18 km².
Antwerpen heeft 521.815 inwoners (2017), Gent slechts 259.000 inwoners (2017). Met andere woorden : nog niet de helft...

Het aantal doden in Antwerpen is voor mij onbekend, maar in Gent gebeuren er wel meer ongelukken hoor. En niet alles zal men aangeven achteraf, en niet voor alles komt er een ambulance...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

krisken schreef:Vanwaar altijd die vergelijking met Antwerpen altijd?
Antwerpen is 204,51 km² groot, Gent slechts 156,18 km².
Antwerpen heeft 521.815 inwoners (2017), Gent slechts 259.000 inwoners (2017). Met andere woorden : nog niet de helft...

Het aantal doden in Antwerpen is voor mij onbekend, maar in Gent gebeuren er wel meer ongelukken hoor. En niet alles zal men aangeven achteraf, en niet voor alles komt er een ambulance...
Niet altijd maar deze vergelijking werd in de pers gemaakt door het opvallende verschil.

Gent is inderdaad kleiner maar de verschillen zijn vaak zelfs in verhouding opmerkelijk. 0 op een jaar ipv 3 o peen week is veel meer dan de verhouding van het aantal inwoners.

Dat er in Gent ongelukken gebeuren betwist niemand, dat is de hoge tol van verkeer. De bedoeling moet echter zijn deze tol zo laag mogelijk te houden. Ik denk niet dat er op gebied van ongevallen aangeven of ambulances veel verschil is tussen Gent en Antwerpen, dat zal in beide steden deels zo zijn.
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1058
Lid geworden op: 19 okt 2016, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 26 keer

krisken schreef:Wat zou dat verschil dan mogen zijn? Ik gaf één voorbeeld, maar zo zijn er nog talloze files hoor. Dagelijks. Van de Dampoort tot de kasteellaan. Van de Brusselsesteenweg langs de B401 tot aan de Groot-Brittaniëlaan. De Nieuwe Wandeling is één grote file en gaat zo via de Blaisantvest terug tot aan de Dampoort. En dan spreek ik nog alleen maar over de file die op de ring staat hé!
Om welk uur?
Ik rij namelijk vaak 's ochtends van de Groot-Brittaniëlaan via de ring richting Melle met de auto.
Wanneer heb je die grote file?
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1099
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

krisken schreef:Wat zou dat verschil dan mogen zijn? Ik gaf één voorbeeld, maar zo zijn er nog talloze files hoor. Dagelijks. Van de Dampoort tot de kasteellaan. Van de Brusselsesteenweg langs de B401 tot aan de Groot-Brittaniëlaan. De Nieuwe Wandeling is één grote file en gaat zo via de Blaisantvest terug tot aan de Dampoort. En dan spreek ik nog alleen maar over de file die op de ring staat hé!
Je somt invalswegen op. Dat filmpje toont een file tussen Sint-Michiels en Zuid, over wat grotendeels kasseien zijn/waren. Was dat dan een aantrekkelijk centrum? Op mij hebben die beelden hetzelfde effect als die van een vliegtuigcabine uit de jaren '80 waar iedereen zat te paffen; pure horror als je het anders gewoon bent.

De meeste inwoners van de stad (en dan bedoel ik hoofdzakelijk 9000 Gent) weten intussen wel beter en kruipen op hun fiets/nemen het openbaar vervoer/gaan te voet. Zo gigantisch zijn de afstanden ook niet. Voor iemand die in pakweg Lochristi of Melle woont is het natuurlijk andere koek, maar dat heeft meer met de stadsvlucht te maken dan met het beleid van Gent zelf.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

De richting die ik beschrijf is de omgekeerde richting, dus richting Drongen (dus met de klok mee). Zowat op elk spitsuur van de dag...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1058
Lid geworden op: 19 okt 2016, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 26 keer

krisken schreef:Antwerpen heeft 521.815 inwoners (2017), Gent slechts 259.000 inwoners (2017). Met andere woorden : nog niet de helft...
Nog niet de helft....
49.6 %
Die 0.4% kan door de foutmarge komen.
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”