Google verdwaalt in Gent

Ander nieuws dat te maken heeft met topics die op userbase kunnen besproken worden
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Wat bedoel je juist met geprogrammeerde interventies?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9667
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

Dat zou perfect kunnen in een ideale wereld of op het moment dat men ziekenhuizen fusioneert. Bij Palfijn valt die wandelafstand echt wel mee en de 9 is inderdaad de lijn waarover ik het had. Die is zeer frequent, de 9 andere lijnen gebruik ik zelf niet maar slecht bereikbaar betekent voor mij iets anders.

Je hebt gelijk dat OV slecht is uitgewerkt maar dat is niet alleen zo in Gent, dat is in heel Vlaanderen zo. Antwerpen krijgt meer geld maar anderzijds zijn de verkeersproblemen er nog een pak erger. Daar is het besef dat het zo niet meer verder kan nog niet doorgedrongen :)

De metro voor Gent is ooit bestudeerd maar dat zou enorm veel geld kosten en politieke wil, geen van beiden is er momenteel. Een tramnet is een andere optie en daar was een goed plan voor (Pegasus). Helaas is door besparingen nooit iets van in huis gekomen. Gent moet smeken achter noodzakelijke verbindingen tussen de 2 stations en om een trein van Gentbrugge/Dampoort naar Brussel te krijgen. Lijn 3 had al lang een tram moeten zijn maar dat kan nog 20 jaar duren. Het station wordt vernieuwd maar je carrière zit erop tegen dat het klaar is. Ik wacht al meer dan 3 jaar aan een "tijdelijke" halte zonder afdak!

In het buitenland en zelfs in Brussel of Wallonië werkt het OV beter en daar heb je ook WERKENDE aanduiding van de wachttijd op positie van bus, metro of tram. Vlaanderen wou het OV zelf doen maar heeft het gewoon verprutst. Nu het begint te dringen willen ze er geen geld in steken en hopen ze dat de privé het allemaal gaat oplossen. Als je ziet wat in sommige andere steden (Berlijn, Kopenhagen, ...) inderdaad allemaal kan dan zie je dat we hier nog serieus achter lopen. Daar heeft men wel de wagen al langer teruggedrongen en moedige beslissingen genomen.

Er is NIET genoeg plaats op de wegen, soms zitten gewoon 3 rijvakken barstensvol. Dat het rijbewijs niet streng genoeg is heeft daar maar deels wat mee te maken. Iedereen vindt zichzelf een geweldige chauffeur maar samen vormen we wel het verkeersmentaliteit die in België belabberd is. Ga eens in Azië rijden, daar is er nog veel meer verkeer en toch blijft men al bij al hoffelijk. Hier zitten mensen als gekken achter hun stuur op iedereen te kafferen die op hun pad komt want zij moeten vooruit en de rest is een obstakel dat plaats moet ruimen of leren rijden.

In Nieuw Zeeland bestond daarover een mooi bord "50, it's not a goal!" :)

Vrachtverkeer is normaal in een land dat midden in Europa ligt. De buitenlanders werken vaak nog voor Belgische firma's met een postbus elders. Velen slapen in hun vrachtwagen en werken maanden aan een stuk tegen een loon waar een slaaf neen tegen zou zeggen. Dat ze op files inrijden is niet omdat ze de borden (internationaal) niet snappen maar wel omdat ze onder grote druk staan en te weinig geslapen hebben of onder de pillen zitten.Het is gewoon een rotjob die je enkel doet als je echt niets anders meer kan vinden.

Meer vervoer per trein en schip kan dit deels oplossen maar het zal er altijd zijn, tenzij we de economie afschaffen.

Mentaliteit verandert niet zomaar. Zeker niet enkel door aanbod. OV zal altijd minder comfortabel blijven of trager zijn, als het ook nog duurder is dan stopt het uiteraard. Als OV voorrang krijgt kan het een groot nadeel (tijd) wegwerken. Ook financieel is dat mogelijk, n usubsidiëren we files zoals nergens ter wereld en hebben we niet genoeg geld voor het broodnodige OV, DAT is pas waanzin.

Over veiligheid dit: ik gebruik het OV meer dan 20 jaar. Nog geen enkel ongeluk gehad. Die veiligheid valt dus mee, zeker als je het aantal ongevallen waarbij wagens betrokken zijn ermee vergelijkt.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

krisken schreef:Wat bedoel je juist met geprogrammeerde interventies?
Gepland, dus niet via spoed.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Je spreekt hier alsmaar over ziekenhuizen fusioneren, maar waar ga je dan dat gefusioneerd ziekenhuis zetten? Ergens langs de haven waar nog plek genoeg is? En dan iedereen laten klagen dat alle ambulances en MUG voertuigen continue door de ring rijden en in de files vast staan?

Idealiter zouden we een ziekenhuis moeten hebben in elke windrichting in Gent. Pakweg tussen Zelzate en Gent, ergens rond Laarne, ergens in Merelbeke/De Pinte en ergens ter hoogte van Drongen. Dat, met één centraal ziekenhuis in het midden waar je niet als gewoon persoon heen kan, maar enkel per ambulance (zodat men dringende eerste zorg kan verlenen, en dan doorsturen naar andere ziekenhuizen). Maar dat zie ik niet snel gebeuren. In tegendeel, enkele jaren geleden hebben ze de spoedafdeling van het Sint Jozefziekenhuis in Gentbrugge al geschrapt. En met de plannen die op komst zijn zouden er nog wel eens meer spoedafdelingen geschrapt worden. 'k Zou bijna durven zeggen : neem nu alvast afscheid van je dierbaren, nu het nog kan...

Pegasus is inderdaad één grote ramp, maar dat konden velen op voorhand reeds zeggen. Alleen wouden ze persé hun zin doordrijven. In theorie was het mooi, in de praktijk is het een ramp! Ben trouwens blij dat je zelf Berlijn en Kopenhagen aanhaalt. Twee steden op kop die er alles aan gedaan hebben om zoveel mogelijk bedrijven buiten hun stadscentrum te zetten (zelfs met subsidies!) en zo ervoor zorgen dat de capaciteit van de binnenstad niet overtreden word. Maar ze hebben ook gezorgd dat er 24/7 vlot OV is naar die werkgebieden. Maar beiden hebben ook een pak meer inwoners dan Gent. Kopenhagen iets meer dan het dubbele, maar is ook een wereldstad. Berlijn zit over de 3 miljoen! In die vergelijking is Gent gewoon kattepis... Vergelijk Gent niet altijd met wereldsteden, maar vergelijk het eens met steden met eenzelfde inwonersaantal...

Eerst en vooral : waarom zitten alle 3 de rijvakken barstensvol? Niet omdat we mooi 120 km/u rechtdoor rijden hoor. Maar omdat we plots moeten een afrit moeten nemen. En wat doen we op het eind van die afrit? We zetten daar een mooi groot rond punt, of rode lichten. En dan zijn we verbaasd dat er file is op de autostrade? Ik kijk daar niet van op... Het is omdat mensen geen verkeersinzicht hebben dat ze onzeker zijn in het verkeer, en dat ze daardoor de raarste kuren uithalen. Daarmee bedoel ik plots trager rijden, tegen het verkeer in rijden, tunnelvisie (zeker 's nachts en bij een tegenligger), ...
Dagelijks (!) maak ik het mee. Mensen zien een ambulance met blauwe lichten in werking maar zonder sirene. En wat doen ze? In plaats van hun ruit 1cm naar beneden te draaien geven ze vol gas door een rood licht. En wat doet een opgevoede ambulancier? Die wacht voor datzelfde rode licht. Dit is één van de redenen waarom vele ambulances hun blauwe lichten uit doen in het rijden naar het ziekenhuis. Gewoon om zo ondoordachte beslissingen van medechauffeurs te vermijden. Als je daadwerkelijk prioritair gaat rijden is het nog erger. Dan gaan mensen vlak voor je ambulance of brandweerwagen gewoon vol op de rem staan om hun auto dan te mikken in een gat waar amper een kinderwagen in past. Gevolg : prioritair voertuig mag ook vol op de rem staan en hopen dat het geen brokken maakt. Als men nu gewoon vlot zou doorrijden of schuin op de fietsbaan zou rijden dan was dat geen probleem... Op dat vlak lopen we hier een pak achter op bvb Duitsland en Nederland, waar prioritair rijden gewoon een zegen is! Nooit zie ik hier de baan zo snel vrij gemaakt worden als in die landen!

Wat Nieuw-Zeeland betreft : Sorry, it is a goal! Zo niet mogen we allemaal janken en klagen wat we willen, maar er moet verkeersdoorstroming zijn! als de ene 50 gaat rijden en de andere 30, dan kan ik je nu al zeggen : dit komt HE-LE-MAAL niet goed!

Vrachtverkeer is absoluut normaal, en is een spil van onze economie. Dat van die postbusbedrijfjes is helaas ook waar, maar dat buitenlandse (Poolse, Bulgaarse, Slowaakse, ...) chauffeurs onze borden begrijpen is grof fout. Op 4 weken tijd heb ik 6x gestaan op de E40 ter hoogte van de werken in Merelbeke/Zwijnaarde. En 6x een buitenlandse chauffeur, en 6x met Google Translate (zalige tool!) te weten gekomen dat hij de wegbewijzering niet begreep. Grote druk kan zijn, weinig slaap alvast niet : bij al deze ongevallen werd de tacho van de chauffeur uitgelezen en was er geen probleem met de rij/rusttijden.

Tot slot : vorige week een interventie gehad in de Albertlaan : een auto die stilstond in de albertlaan, pinkers aan. Andere wagen wilt deze voorbij steken en doet dit zonder te kijken. Resultaat : hij schiet zich op de trambedding, en uiteraard is er op dat moment een tram. Klets-Boem-Patat en je hebt een medisch rampenplan aan je been. Autobestuurder had niks buiten een finke buil op zn hoofd en een wagen die schroot is, maar in de tjokvolle tram hadden we tientallen mensen die gewond waren, maar waarvan we de aard niet kennen. Een medisch rampenplan zal men namelijk ALTIJD in werking zetten van zodra er 5 zwaargewonden zijn, of 10 gewonden waarvan de aard ongekend is. Hiervoor zal men standaard (!!!) 3 MUG's oproepen en 5 ambulances! Tevens zal men de Dir Med gaan oproepen, en de verantwoordelijke van het Rode Kruis...

Ter herinnering : Gent heeft 2 MUG's, en 2 MUG's in reserve. Gent heeft op zijn grondgebied 6 ambulances in het 112 systeem. Kan je al beginnen rekenen wat voor een capaciteit Gent kwijt is wegens één overvolle tram.

Vergeet niet : in een wagen ben je steeds verplicht een gordel aan te doen, en kan/mag je zeker niet rechtstaan. Rij je met het OV dan is dit geen enkel probleem. Ook al zoeft een tram aan 50km/uur en kan een bus tot 70km/uur gaan zonder de beperking van een gordel.

Voor de liefhebbers :

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9667
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

Er is wel degelijk plaats, de haven is een mogelijkheid maar het nieuwe eiland aan de E-40 kan ook. Zelfs op bepaalde plaatsen van de huidige ziekenhuizen is nog plaats. Het hoeft ook niet 1 ziekenhuis te zijn maar 2 aan de rand, aan elke kant eentje lijkt me efficiënter dan 4.

Het is net mijn punt dat prioritair verkeer vlotter moet kunnen rijden. omdat de weg nu vol zit, is het problematisch voor het verkeer dat er moet zijn. Ontlast de weg en ook de mensen die moeten rijden kunnen ook rijden incl ambulances.

Gent is geen wereldstad maar als het in grotere steden kan dan moet er toch in een kleinere stad ook iets mogelijk zijn. Het gaat ook vaak niet om de omvang maar wel de organisatie en een kleinere stad kan je ook goed organiseren. Het heeft allemaal met visie en vooruitkijken te maken en durven doen wat weinigen leuk vinden. Men heeft destijds ook de graslei vrijgemaakt van parkeren, daar waren ze toen ook tegen maar wie kan het zich nog inbeelden? Mensen kiezen gewoon voor het gemak en veranderen enkel als het echt niet anders kan, de ander zal zich wel aanpassen. ALs overheid moet je dan durf tonen en toch gaan voor wat nodig is.

We hebben veel afritten maar dat komt omdat elk gat zijn afrit wil en de versnippering van woongebieden (oa lintbebouwing). Dat is het echter niet alleen. De mentaliteit van de chauffeurs is belabberd. Kings of the road en lak aan welke regel dan ook. Al dat nerveus gedoe zorgt ook voor onrustig verkeer waardoor er geremd moet worden en files ontstaan. De grootste reden is en blijft echter teveel wagens op dezelfde plaats, vol is vol.

Die controles op rijtijden worden omzeild en borden moeten internationaal zijn. Fout is vaak dat bouwfirma's zelf hun borden uitvinden en die snapt inderdaad niet iedereen, inclusief de Belg.

Dat ongeval met de tram was VOLLEDIG de fout van de chauffeur van de wagen. Dat is dus geen argument om de tram onveilig te noemen maar wel eentje extra om aparte beddingen of afscheiding met de weg te voorzien. Nogmaals, op meer dan 20 jaar geen ongeval meegemaakt met de bus/tram, wel met de fiets al eens omvergereden (in mijn recht) door een wagen.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Daar ben je wel erg fout in hoor : 4 ziekenhuizen zijn véél efficiënter dan twee. Net omdat ze allen hun eigen specialiteit hebben! Er zijn een aantal zaken welke ze in elk ziekenhuis doen (bvb materniteit), maar als er ook maar het minste "mankementje" is aan een pasgeborene, dan zal deze ALTIJD (!!!) gaan naar de dienst neonatologie in het UZ Gent. Voor alles wat bestralingen betreft, maar ook alles in verband met cardio zal men je het Maria Middelares aanraden. En zo verder! Groot voordeel is dat ze alle 4 een spoedgevallen dienst hebben zodat je altijd (!!!) binnen de 10 minuten na je oproep op een spoeddienst ligt. Iets wat niet iedereen in België kan zeggen, en eigenlijk een grote luxe is. Immers, hoe sneller dokters er bij zijn, hoe groter de kans op een volledig herstel! Mede dankzij het feit dat er 4 ziekenhuizen zijn, kan Gent ook erg grote rampen aan! Slachtoffers van bvb de aanslagen in Brussel werden tot in Gent vervoert om de ziekenhuizen in Vlaams-Brabant niet te overbelasten en ervoor te zorgen dat de dagdagelijkse spoedgevallen nog steeds mogelijk zijn. Als ik jouw visie volg dan mogen alle supermarkten in Gent gewoon sluiten, we zetten er twee grote aan de rand van de stad et voila, problem solved. Restaurants en café's? Sluiten die handel, buiten de stad zetten we twee megarestaurants en we hebben weer ruimte in de stad. Wat denk je van we slopen héél Gent, zetten 10 woontorens van 50 verdiepingen hoog, 50 appartementen per verdiep?. Probleem dan ook opgelost? Neen, net als bij alles is er ook concurrentie tussen die ziekenhuizen. Dat zijn immers ook bedrijven op zich, die eveneens volk tewerkstellen. Eigenlijk mogen we al blij zijn dat er tussen alle ziekenhuizen onderling (niet alleen tussen de 4 Gentse ziekenhuizen, maar zelfs met ziekenhuizen uit andere provincies en zelfs andere landen!) akkoorden bestaan om patiënten die een bepaalde behandeling nodig hebben gewoon door te sturen naar elkaar. In de honderden pitakoten die Gent rijk is zie ik dat nog niet zo snel komen : ah jij verkoopt kleine pita? OK, ik schrap die van mijn kaart :-)

Je begrijpt me echt niet. Het is niet omdat de weg vol zit dat we niet prio kunnen rijden, maar net omdat de mensen verkeerd reageren op een prioritair vertuig! Ze geraken in paniek en nemen onbezonnen beslissingen, waardoor ze zelf in de problemen komen en anderen samen met hun! Haal die chauffeurs van de baan en het zal al een stuk aangenamer rijden zijn.

Visie heeft Gent nooit gehad, en zullen ze ook nooit hebben als ik het zo bekijk. Ze hebben allemaal prima plannen, maar geen enkele geraakt tot een deftige uitvoering. Dat Gent eerst eens aantoont dat ze ELKE persoon op hun eigen loonlijst naar hun werk krijgen met het OV. Want zelfs dat krijgen ze nog niet voor elkaar (dixit een Stad Gent medewerker op het lichtfestival). Om te beginnen met hun eigenste burgemeester. Op de foto staat hij mooi op de tram te wachten of met zijn fiets in de hand, maar wie komt er voor de rest met de wagen naar zijn werk, gewoon door het voetgangersgebied? Juist ja ...

Wat dat tramongeluk betreft : dit is slechts één voorbeeld. Zo zijn er dagelijks wel een paar hoor (vorige week zondag is er bvb nog eens een tram uit de sporen gegaan aan de brabantdam, rond 6u 's ochtends). En ja dat is volledig de chauffeur van de wagen zijn fout, maar dat is niet het moraal van het verhaal! Ik wou er even mee duiden dat rechtstaan op een tram even gevaarlijk is als rechtstaan in een auto. En dan in een bus zitten zonder gordel even gevaarlijk is als in een auto zitten zonder gordel. ALS (!!!!) er een ongeluk is spreken we niet over 4 inzittenden, maar over 40 of een ander veelvoud!

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9667
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

Ik ga er niet meer op in want de argumenten dat een fusie wel degelijk kan (zie elders) en voordelen heeft zijn hier door anderen al gegeven, de rest is herhaling.

Er dingen bij te halen die er totaal niets mee te maken hebben helpt de discussie ook niet. Een ziekenhuis is voor mij GEEN bedrijf. Zorg is te belangrijk om er een commerciële sector van te maken. Vandaag nog was er ophef over KUL die betere zorg garanderen aan mensen op een eenpersoonskamer. Zo krijg je een zorg voor gegoeden en minder gegoeden, dat kan niet de bedoeling zijn van sociale zekerheid waar de ziekenhuizen een rol in spelen. Zoals ik al zei is er iets mis met de financiering van ziekenhuizen waardoor allerlei misbruiken de regel geworden zijn en de patiënt ervoor kan opdraaien. Aan de ene kant spreek je over de concurrentie van ziekenhuizen en iets verder gaat het over de samenwerking, dat wringt toch ergens.

Hoe gaat men mensen van de baan halen die eens panikeren? Beter is om dat te integreren in de rijopleiding, net als een slipcursus.

Het maakt niet uit of Gent al dan niet visie heeft, uiteindelijk moeten de centen er komen om de plannen uit te voeren. Dat geld komt er niet, integendeel men bespaart op OV terwijl de noden zeer hoog zijn en men sponsort de files. Welke visie is dat?

Dat ook op bus en tram een zeker risico is betwist ik niet maar laat ons ook niet panikeren als een slechte chauffeur met de ambulance in de achteruitkijkspiegel :) Het aantal ongevallen valt heel goed mee vergeleken met het aantal ongelukken waarbij wagens betrokken zijn of in fout zijn. Uiteraard zal er af en toe wel iets gebeuren maar als dit echt een probleem was dan waren veiligheidsgordels al lang verplicht. Ook in het buitenland heb ik ze nog niet opgemerkt. Treinen rijden nog veel sneller en ook daar zijn er af en toe ongevallen maar niemand spreekt over gordels in de trein.

De argumentatie lijkt hard op deze van mensen die vliegen gevaarlijk vinden. Ja, bij een ramp zijn het ineens veel doden maar in België stort elk jaar een groot vliegtuig neer als je alle doden uit het verkeer telt terwijl de vliegtuigen mooi boven ons blijven fladderen. Oh ja, bij die vliegtuigen moet je dan weer wel de veiligheidsgordel gebruiken. Weinig die er al iets aan gehad hebben bij een ongeval :lol:

Na edit: Toeval bestaat niet, vandaag in Gent: Fietser aangereden op herdenkingsdag voor twee dode fietsers in Gent
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

@Krisken,ik weet niet hoeveel ambulances Gent echt heeft,maar ik kan je wel zeggen dat er hier regelmatig een ambulance is van de dienst brandweer(Zelzate) die rijden dus ook naar Gent hoor.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Op het Gentse grondgebied zijn er 6 ambulances:
- 1x UZ Gent
- 1x Brandweer Gent standplaats West (Wondelgem, ter hoogte van de Brico en de McDonalds)
- 2x Brandweer Gent Hoofdkazerne
- 2x Life-Care Gentbrugge

Dat Zelzate naar Gent rijd is niet verwonderlijk. Zij zijn als tweede ambulance verantwoordelijk voor bvb Desteldonk etc. Ook is er in Zelzate geen ziekenhuis, en is het dichtstbijzijnd ziekenhuis (en dus aangewezen door HC112) Sint Lucas Gent.

Voor de rest onthou ik mij verder van enige discussie met Dizzy. Als een ziekenhuis geen bedrijf meer mag zijn dan weet ik het toch niet. ELK kind weet dat je een BTW nummer nodig hebt om te factureren. En iets dat factureert noem je een bedrijf. Zelfs een VZW is een bedrijf...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9667
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

krisken schreef:Voor de rest onthou ik mij verder van enige discussie met Dizzy. Als een ziekenhuis geen bedrijf meer mag zijn dan weet ik het toch niet. ELK kind weet dat je een BTW nummer nodig hebt om te factureren. En iets dat factureert noem je een bedrijf. Zelfs een VZW is een bedrijf...
Waarom altijd dat afwijken naar iets wat niets met de discussie te maken heeft? Uiteraard factureert een ziekenhuis en hebben ze een BTW-nummer maar daarom moet je niet je hele activiteiten en opdracht als puur commercieel beschouwen, DAAR ging mijn argumentatie over. In sommige landen bestaan trouwens pure privéklinieken, de zorg is er meestal een pak duurder en niet noodzakelijk beter, wil je daar naartoe? Ik niet.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Alle ziekenhuizen zijn vzw's. Ik vrees dat er meer en meer inbreng van de patiënt is omdat de staat onvoldoende budget ter beschikking stelt.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ziekenhuisfinanciering is een heikel punt. En De Block heeft eigenlijk de gezondheidszorgen in een hoekje gezet...

Want de groeinorm is zodanig laag(lager dan het zou moeten zijn)

Er was zeker 1 jaar een groeinorm van budget van 0,5 procent. Als je weet dat om break even te draaien de mutualiteiten 2,25 tot 2,5 procent zouden moeten krijgen als budget tja...(volgens planbureau dus officiële cijfers)
Dit jaar is het iets beter(verkiezingen) 1,5 procent maar nog steeds niet genoeg.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Misschien zou het al veel helpen mochten mensen niet voor elke sikkepit een ambulance bellen? Een ambulanceritje binnen Gent kost je, ongeveer, een 65 euro. Het minimumbedrag dus, waar 10km inbegrepen zit. 70% van de gevallen komt daar mee toe. Probleem is dat sommige bevolkingsgroepen (Roemenen, Turken, Bulgaren, ...) meteen naar 112 bellen, in plaats van eerst een dokter van wacht te raadplegen. Logisch, want daar is het boter bij de vis. Deze schrijft je een briefje voor de apotheek, en daar is het eveneens boter bij de vis. Een ambulance stuurt je de factuur achteraf wel, net als een ziekenhuis. Plus : ambulance is goedkoper dan de dokter van wacht bellen! Gevolg : je mag in het midden van de nacht gaan uitrijden voor tandpijn, iemand die zijn enkel verstuikt heeft, iemand die zijn bloeddruk heeft genomen en vind dat deze te hoog staat, kortom : allerlei onbelangrijke zaken waar een normaal mens mee naar de huisarts gaat.

Misschien moeten we doen als Nederland : een ritje aan 500 euro factureren. Benieuwd of ze nog zo vaak zouden bellen...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

krisken schreef:Misschien moeten we doen als Nederland : een ritje aan 500 euro factureren. Benieuwd of ze nog zo vaak zouden bellen...
Waarom gebeurt dat dan niet?
Laat de behandelende arts maar uitmaken of het "terecht" was, of niet.
Indien terecht: terugbetaling.

Heel wat Indische collega's gaan naar het ziekenhuis voor tandpijn of hoofdpijn.
Het kostte me heel wat overredingskracht om hen duidelijk te maken dat zo'n prullen beter behandeld worden bij een huisarts.
De overheid toetert wel dat het zo hoort, maar zorgt niet voor financiële incentives om dat beleid (huistarts = 1ste lijn) af te dwingen.
Idem voor spoed en blijkbaar dus ook voor ambulance.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

Deze topic gaat over het Genste verkeersplan

Ik begrijp het verband niet tussen de financiering van ziekenhuizen of de organisatie van de Belgische gezondheidszorg met het Gentse circulatieplan :-( .
Zijn we niet zéér off-topic aan het gaan?

Indien er nood is aan een discussie over de gezondheidszorg, gelieve dan een nieuw topic aan te maken !
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Philippe,we zijn inderdaad aan het afwijken,maar ik wil er toch bijzeggen dat dit probleem niet uit de lucht komt vallen,het Gents verkeersplan(en openbaar vervoer) is helemaal niet afgestemd op de Gentse ziekenhuizen,en hun bezoekers en werknemers,vandaar de afwijking die gebeurd is.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer


Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Alweer een winkel die sluit te Gent,er is een nieuwe lokatie in....Lokeren.

https://www.hln.be/regio/gent/-gent-voe ... 805590bf7f

Omzet zou door het circulatie plan -30% zijn,volgens de uitbaatster houden mensen het heel vlug voor bekeken,vooral als ze eens een boete gekregen hebben.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1956
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Ga je ook al de nieuwe zaken die in centrum Gent beginnen hier oplijsten ... ? Want maak je geen zorgen, in dat gebouw komt ook wel een nieuwe zaak ... Het zijn net de baanwinkels buiten het centrum waar er grote problemen zijn (leegstand).

En als je het artikel goed leest: uitbaatster zegt zelf dat er teveel negatieve berichtgeving over het plan was. Het zal uiteraard nog een tijdje duren voor het effect daarvan volledig verdwenen is en veel winkeliers dragen daar zelf de schuld van ! En dat bestuurders zo lomp zijn om door een knip te rijden, tsja. Veel valt daar niet aan te doen. De oplossing die zij voorstellen is meestal afschaffen van de knip. Maar als je eerlijk bent weet je ook dat dat hetzelfde is als zeggen laat iedereen maar weer door het centrum rijden/aanschuiven. Dan is er dus geen circulatieplan meer.

Een andere reden die ze zelf aanhaalt: internetverkoop. Met of zonder circulatieplan zal die internetverkoop er altijd zijn hoor.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9667
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

Op zo'n ligging zal er snel een andere zaakvoerder zitten die wel zijn boel kan laten draaien in één van de meest bezochte steden van België. Dat er amper 50 meter verder een goede concurrent zit zal er ook wel wat mee te maken hebben.

Er is genoeg berichtgeving geweest over de knippen en wie er nu nog door rijdt is een blind kalf en zou sowieso al niet meer met de wagen mogen rijden :lol:

Trouwens de LEZ in Antwerpen kent ook genoeg (+80.000) boetes.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

fredo66 schreef:En als je het artikel goed leest: uitbaatster zegt zelf dat er teveel negatieve berichtgeving over het plan was. Het zal uiteraard nog een tijdje duren voor het effect daarvan volledig verdwenen is en veel winkeliers dragen daar zelf de schuld van !
Dit dus, dat hoor ik van bewoners daar ook, dat de knip niet zo erg is als ze doen uitschijnen en dat de winkeliers zo hard hebben staan roepen dat ze niet meer bereikbaar gingen zijn dat mensen het dus ook niet meer proberen. Sommigen beseffen dat intussen wel.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9667
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

In Antwerpen werden de handelaars door de politici opgeroepen om niet te hard te toeteren over eventuele bereikbaarheidsproblemen in Gent toeteren dezelfde politici dan weer om ter luidst. :nono:

Er zullen altijd tegenstanders zijn en dat is OK maar uit het laatste rapport blijkt dat de meerderheid wel degelijk voorstander is.

Opvallend is dat 58% van de Gentenaars die sinds het Circulatieplan al een verplaatsing maakte naar de binnenstad, het plan positief vindt. Bij Gentenaars die sindsdien nog niet naar de binnenstad kwamen, is dat 36%. Dit toont aan dat mensen zichzelf bang maken.

Bij de opening van een nieuwe winkelstraat vorig week stelde ik vast dat een zaak op een paar uur volledig uitverkocht was en mensen naar huis moest sturen! Wie in Gent geen zaken kan doen, kan dat nergens.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Dizzy schreef:Op zo'n ligging zal er snel een andere zaakvoerder zitten die wel zijn boel kan laten draaien in één van de meest bezochte steden van België.
Inderdaad, als je op de hoek van de Sint-Niklaasstraat en de Cataloniëstraat naar het circulatieplan moet verwijzen als schuldige van je faillissement, vind ik dat een bijzonder zwak argument.
Die buurt is al meer dan 20 jaar autovrij. Qua voetgangerspassage is dat zowat het drukste punt van Gent, vlakbij de Korenmarkt wat een groot knooppunt is van openbaar vervoer.

Het lijkt er dus meer op dat de massa die winkel voorbijloopt wegens geen interesse in de aangeboden waren.
Als 90% van je omzet in een noppenfolie-envelop past, moet je toch ook eens beginnen denken of je niet beter een winkeltje opent op een online marktplaats als eBay, Bol.com of Amazon in plaats van elke maand een hoge huurprijs te betalen in het centrum van een grote stad.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Gisteren naar Gent geweest met het gezin. Persoonlijk vind ik die rode strepen om de zonering aan te duiden totaal onduidelijk. Als niet-inwoner van gent moet je uiteraard al extra kijken omdat je de weg niet kent. Zo’n klein bordje kijk je dan al snel over en die bloempotten maken het alleen lastiger. De aanduiding kan wat mij betreft veel duidelijker.
Los daarvan, gisteren was het een feestdag, dus de winkels waren gesloten, maar toch een massa volk onderweg, te voet.
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1055
Lid geworden op: 19 okt 2016, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 26 keer

FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

raf1 schreef:
Het lijkt er dus meer op dat de massa die winkel voorbijloopt wegens geen interesse in de aangeboden waren.
Als 90% van je omzet in een noppenfolie-envelop past, moet je toch ook eens beginnen denken of je niet beter een winkeltje opent op een online marktplaats als eBay, Bol.com of Amazon in plaats van elke maand een hoge huurprijs te betalen in het centrum van een grote stad.
Alles wat ze verkoopt kan kan je aan 2/3e of zelfs helft van de prijs vinden in de Flying Tiger of casa/blokker.

Ze overschat zichzelf al jaren - maar nu heeft ze een externe oorzaak om de schuld op te steken...
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1956
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

cadsite schreef:Gisteren naar Gent geweest ...
Zo’n klein bordje kijk je dan al snel over en die bloempotten maken het alleen lastiger. De aanduiding kan wat mij betreft veel duidelijker.
Zo klein vind ik die bordjes niet en ze hangen aan palen, hoog genoeg. En dan plaatsen ze ook nog eens dubbel. 5 borden die erop wijzen dat je er met de wagen niets te zoeken hebt ...

In Nederland plaatsen ze gewoon 1 bord. Zag je het niet, pech. Hier moet alles dubbel, driedubbel en dan nog hebben de bestuurders niets gezien.
Bijlagen
zone.jpg
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Ik rij vaak in NL, van Middelburg over Maastricht tot Groningen, nooit zo’n toestand gezien.
Ik zie een rimboe aan borden, het bovenste, je mag er niet rijden, dat eronder, je rijdt in een woonerf.
Dus, je mag er niet rijden, maar toch mag je er rijden als je de kleine letters leest en er onder valt.
Dat derde bord zegt dat je gefilmd wordt, verrassing in een stadskern.

Als bewoner lijkt het misschien ondertussen logisch, als bezoeker is het chaos troef.

Waarmee ik niet wil zeggen dat het totale plan niet goed is, daar heb ik totaal geen zicht op.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Gent heeft spijtig genoeg nog andere problemen,en die worden er niet beter op,statiegeld op blikjes en plastiek flessen kan alleen goed lukken als men Nederland daarin betrekt,en alles op elkaar afstemd,het prijsverschil tussen de frisdranken in NL en BE zou daardoor niet groter mogen worden!!!!!.Ik ben wel eens met het art.en dat is dat de mentaliteit van de mensen niet meer zo goed is,ik zie op de beelden ook nog andere dingen,die men normaal gezien altijd mee neemt naar huis,om in de vuilbak te kieperen.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180410_03455687
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Wat ik vooral zie zijn massa's afval op en rond de vuilbakken.
Sorry mensen, maar een vuilbak moet geleegd worden door de standsdiensten. Ik vind het niet meer dan logisch dat dit gebeurt.

Als een stad proper wil zijn moeten ze beginnen met voldoende vuilbakken te zetten en deze tijdig te legen. Als dit gebeurt, dan moet dit aangevuld worden met een boete-belijd tegen de hardleerse sluikstorter.

Heel dat gezever over statiegeld gaat compleet aan het probleem voorbij. "een deel van het afval zijn blikjes en plastic flesjes".
Daarvan ga je dus een deel oplossen, maar daarmee los je het probleem niet op. Ik zie namelijk ook gewoon flesjes met statiegeld rond de vuilbakken staan (foto 11 & 13).

Ook zie ik nogal wat vuilzakken. In de buurt van camperplaatsen en jachthavens zie je hiervoor vaak betaalvuilbakken staan, in Oostende heb ik hier al gebruik van gemaakt. Heel handig. In Gent heb ik dat nog niet gezien, nochtans is hier volgens mij de nood ook hoog aan, wegens het grote aantal mensen die er (heel) klein wonen.

Een mooie sticker met 'Schoon Gent, iedereen content' en klagen over de burger zijn slechte mentaliteit, maar zelf geen vuilbakken voor PMD aanbieden. :bang:
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik drink eigenlijk niet veel uit plastic of glas dus meestal doe ik zelfs de flesjes bier statiegeld gewoon in de glasbak.

Ten eerste omdat een glasbak dichter is dan een winkel en ten 2de ik doe het niet graag dat terugbrengen voor een paar flesjes...
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Dat versta ik niet...
Je gaat wel naar de winkel om nieuwe te kopen, maar de oude tegelijkertijd meenemen is te vermoeiend?
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Cadsite,

sorry maar ik ga meestal recht van men werk naar de winkel ik ga dan niet nog eens extra gaan teruglopen voor een paar flesjes :bang:
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Als ik na het werk naar de supermarkt ga, ga ik meestal met de wagen. Dan steek Ik 's ochtends het leeggoed in mijn koffer en geef ik dat af in de winkel.
Als ik met de fiets ga, blijven de flesjes gewoon wat langer thuis.
Als je portefeuille wat zwaar wordt, smijt je je kopergeld dan ook in de vuilbak?
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9667
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

Men ledigt de vuilbakken 3 keer per dag, dat lijkt veel maar is in praktijk en zeker op warme dagen te weinig. Veel ligt echter aan de mentaliteit, mensen vinden het blijkbaar normaal om hun vuil gewoon op de grond te gooien :nono:

Er wordt wel iets aan gedaan en er komen nieuwe en grotere vuilbakken, hopelijk helpt dit.

Om on topic te blijven, dit probleem bewijst anderzijds dat er zeker geen tekort is aan belangstelling voor centrum Gent, integendeel. Graydon kwam onlangs met nieuwe cijfers die de ramptoeters opnieuw tot de orde roepen. Het ondernemersklimaat is positief. Dat concludeert ook zelfstandigenorganisatie Unizo.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Als mensen hun afval naast vuilbakken leggen is het omdat ze vol zijn. Dat is helemaal iets anders dan in ‘t rond smijten.
Als stad moet je dan niet roepen dat de mentaliteit slecht is, dan moet je lessen trekken en meer/grotere vuilbakken zetten en meer legen.
Veel verwijten, maar zelf enkel ‘restafval’ vuilbakken aanbieden. Prutsers...
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1956
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

De fileproblemen rond Gent Dampoort / Muide / Meulestede gaan nog wat langer duren nu alweer de geplande aanleg van de verapazbrug uitgesteld is (en tevens de vernieuwing van de meulestedebrug).
http://www.standaard.be/cnt/dmf20180420_03474953
De wurggreep van de bevoegde NVA minister Weyts kan electoraal alleen maar in hun voordeel spelen natuurlijk ook al is dat heel cynisch...
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

fredo66 schreef:De wurggreep van de bevoegde NVA minister Weyts kan electoraal alleen maar in hun voordeel spelen natuurlijk ook al is dat heel cynisch...
Hij heeft de mosterd gehaald bij Chris Christie, zoek maar eens wat die gelapt heeft mbt George Washington Bridge in 2013 :).
Uiteindelijk is het - met vertraging - in zijn gezicht ontploft.

We lachen wel met de Amerikanen, maar de NVA doet hier in BE/VL hetzelfde, maar dan lichtjes afgezwakt:
- migratie bashen
- belastingen nu verminderen en de factuur doorschuiven naar de toekomst
- en nu dus ook infrastructuurwerken inzetten voor politiek gewin

Net zoals de Vlamingen veel te lang op de circus-socialist Stevaert gestemd hebben, blijft de NVA razend populair (in polls).
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9667
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

Er komen wel degelijk grotere vuilbakken en dat is nodig. Daarnaast zou men ook best eens wat strenger optreden tegen mensen die hun vuil gewoon dumpen omdat ze te vadsig zijn om hun vuil in een vuilbak te kieperen. G(l)asboete?

Dat Gent benadeeld is op vlak van infrastructuur OV is duidelijk. Belangrijke aansluitingen komen er niet of veel te traag. De lijn is nog logger dan een olietanker en wordt ook op Vlaams niveau gewoon langzaam doodgeknepen. Het punt Dampoort moest al langer aangepakt worden, nu blijft het behelpen met nog wat rode lichten en kleinere ingrepen. Die brug is nodig en had er al moeten zijn.

Ook nieuwe tramlijnen komen er te traag. Buslijn 3 had al lang een tram moeten zijn. Nu rijden die bussen soms om de 8 minuten en vaak hangen er 2 of 3 achter elkaar. Dat gaat dus om gelede bussen, meer kan je niet meer inzetten.

Op fietsvlak is er een enorme inhaalbeweging gekomen maar door het enorme succes zijn sommige fietsbanen zelf filegevoelig. Bredere fietspaden of fietsstraten zouden welkom zijn. Als de onderdoorgang aan duizend vuren klaar is zal ik naar het centrum kunnen fietsen zonder een baan te kruisen, zeer positief!
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Wanneer zal men de regio Gent Zeehaven ontsluiten,en het openbaar vervoer daar op punt zetten?? men moet er ook eens aan denken dat Gent nu samenwerkt met Terneuzen,Nederlanders zijn alvast bezig om de tractaat weg dubbel zo groot te maken(2x2 rijstroken i.p.v. 1x1)en de nieuwe tunnels(in Ned) zijn daar nu voll.operationeel,wat betekend dat er daar op termijn een verkeersinfarct van jewelste dreigt,de werken in Gent daar lopen erg achter.De Comos rotonde,aan de burelen Acelor(kenndylaan)blijkt nu al veeel te klein.
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”