Google verdwaalt in Gent

Ander nieuws dat te maken heeft met topics die op userbase kunnen besproken worden
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6112
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

r2504 schreef:
krisken schreef:Bedenk eens wat voor een GIGANTISCH terrein je zou nodig hebben om die 4 ziekenhuizen samen te krijgen?
In Mechelen is men daar nochtans volop mee bezig.
En in Kortrijk is het net afgerond.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3910
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Hier in een buurt(wel een andere gemeente) is er nu een Brasserie gekomen,die al op een korte tijd een heel goede naam heeft gekregen,de eigenaars hebben nog dergelijke zaken,in (Centum)Gent,maar hebben er nu duidelijk voor gekozen om een zaak te openen hier ver van het centrum(en zeer goed te bereiken),ze zouden nu ook van plan zijn hier in de buurt te komen wonen.Meestal zit het daar redelijk vol,in het bijna verste punt van Gent(Centrum)waar openbaar vervoer bijna onbestaande is.

https://bavohoeve.be/index.php
Laatst gewijzigd door fluppie 13 feb 2018, 13:28, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

AZ Groeninge op campus Kennedylaan groepeert 954 ziekenhuisbedden plus een serie aan functies.

In Mechelen wil men 650 à 700 bedden samenbrengen.

A.Z. MARIA MIDDELARES: 542 bedden + functies
JAN PALFIJN: 526 bedden + functies
ST. LUCAS: 625 bedden + functies
UZ Gent: 1061 bedden + functies

Dit is een wereld die ik heel goed ken vanuit mijn beroepsfunctie en ik kan je zeggen dat de schaalvoordelen oplopen tot ongeveer 500 à 600 bedden en je voor ziekenhuizen die de 1.000 bedden naderen serieus wat schaalnadelen begint te zien. Gelijkaardig aan elk ander bedrijf dat steeds groter wordt. Niet vergeten dat een ziekenhuis enorm arbeidsintensief is. Een UZ als Gent heeft misschien wel een 5.000 werknemers. Beeld je in hoeveel m² die gezamenlijk moeten afstappen om van hun diensten bijvoorbeeld naar de operatiekwartieren of medische beeldvorming te gaan ;). Bureaucratie wordt ook een probleem als je te groot wordt. De ziekenhuiswet verbiedt trouwens ziekenhuizen van meer dan 1.150 bedden (behalve Universitaire ziekenhuizen).

Ook bereikbaarheid is een belangrijke factor. In grootsteden (sorry, Kortrijk behoort daar niet toe) is de bereikbaarheid afhankelijk van het dag en het uur heel verschillend. Dan is het nuttig om een zekere decentralisatie te hebben om je aanrijtijden te verbeteren. Niet vergeten: bij een stroke bijvoorbeeld --> time is brain! En helikopters gaan inzetten is heus geen oplossing (behalve dan in Luxemburg bijvoorbeeld).

Graag bereid om meer uitleg te verschaffen indien interesse ;).
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Goztow ik zie het nu al in het AZ groeninge.

Als patiënt weet ik het niet maar toen ik op bezoek ging dacht ik even dat ik een grote wandeltocht kon doen :p
Ik heb daar toch even moeten zoeken ook. Het is voornamelijk ver lopen.

Is die uitbreiding in AZ groeninge nu volledig gedaan of moet er nog wat aanpassingen gebeuren(sorry voor off topic)
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6112
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Merci voor de verduidelijking Goztow, 't is dit soort reacties die het interessant houden om eigen meningen online te smijten.

Enne, je hoeft je niet te verontschuldigen é, Kortrijk is een groot dorp, absoluut geen grootstad, dat weet ik zelf ook wel hoor.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3910
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Sint Lucas (is al een verzameling van twee ziekenhuizen)in Gent is M.I. al veel te groot,de comm. verloopt zeker niet altijd goed,integendeel en misverstanden zijn daar zeer regelmatig(zelf ondervonden).De afstanden die men moet afleggen,te voet voor een consultatie bij een Dokter,of op bezoek bij een patient aldaar zijn al redelijk problematisch,zeker als men bijv. iemand met een rolstoel naar binnen brengt,en daarna nog eens van alles moet gaan halen in de auto,parking is ook ver van de kliniek.
Voor mij kan er geen een aan Maria Middelares,een van de kleinste in Gent.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Aantal inwoners Mechelen : 86.188 inwoners
Aantal inwoners Kortrijk : 76.000 inwoners
Aantal inwoners Gent : 255.000 inwoners.

Dat is dus anderhalf keer het aantal inwoners van Kortrijk en Mechelen samen! Dusja, dat kan je niet zetten in één ziekenhuis lijkt me?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Is het aantal inwoners van de gemeente relevant?
Of het "te bedienen gebied"? De ziekenhuizen van Mechelen bedienen gemeenten tot Heist-op-den-Berg, Kampenhout, Puurs, ...
Het wordt dan wel moeilijker te vergelijken :)

Ik ben al vaker - gelukkig - als bezoeker in UZA of UZLeuven geweest. Ja, dat is groot en ja je moet ff stappen. Ik heb dat nooit als probleem ervaren, er staan rolstoelen aan de ingang voor zij die het van doen hebben. Imelda in Bonheiden is wat kleiner dan UZL, maar "huislijk" voelt het daar toch ook niet hoor :).
Hoe kleiner, hoe meer versplinterd alles zit? En hoe moeilijker je expertise kan opbouwen door routine?
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9669
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 587 keer
Recent bedankt: 42 keer

Het is altijd moeilijk vergelijken want elke situatie is altijd ergens wel ietsje anders. Toch denk ik dat de voordelen van centralisatie hier opwegen tegenover de nadelen. Leuven is ook heel groot maar het is nog altijd een goed ziekenhuis waar mensen naartoe trekken als ze echt iets ernstigs hebben. Luchthavens zijn vaak nog vele malen groter en ook daar gaat men geen 4 luchthavens per stad bouwen. Londen en NY hebben er 2 waarbij eentje veel groter is dan de andere. Ook daar zie je dat soms 2 luchthavens worden gesloten om 1 nieuwe te bouwen, ook hier is de ingreep zwaar maar al herhaaldelijk doenbaar gebleken.

De versnippering leidt tot verspilling, ook op gebruik. Nu concurreren de ziekenhuizen tegen elkaar en kopen ze elk dezelfde toestellen die uiteraard moeten gebruikt worden om rendabel te zijn. Dokters moeten dus zorgen dat de toestellen gebruikt worden en dat is niet altijd gezond. Anderzijds zijn er veel ziekenhuizen die niet genoeg behandelingen hebben om voldoende mee te zijn, ook dat is in het nadeel van de patiënt. Specialisatie is niet slecht maar een lapmiddel om de echte problemen ook echt aan te pakken. De ziekenhuisfinanciering moet gewoon anders en meer centralisatie, zoals we al op veel plaatsen zien, is wel degelijk mogelijk. Dokters zouden beter niet meer per prestatie betaald worden, dan ben je ook van die belachelijke supplementen af die enkel de ziekenhuizen moeten ondersteunen. Benieuwd op Maggie dit durft aan te pakken.

Over de Bavohoeve: klinkt leuk, ik zal er zeker eens passeren maar ik lees ook dat de man zijn geld verdiende met zaken in Gent, zo slecht boerde hij dus niet. Ik hoop dat zijn investering op den buiten ook zo goed draait. Jammer dat een bob noodzakelijk is als je niet in de straat woont.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

De aantrekkingszone is zeker belangrijk. En die is belangrijker in de grootsteden dan in meer landelijke gebieden omdat in grootsteden een concentratie is aan meer gespecialiseerde diensten. Heeft ook wel wat te maken met bevolkingsdichtheid natuurlijk.

De vraag is niet zozeer naar grootte van ziekenhuizen, hoewel een ziekenhuis van minder dan 250 bedden natuurlijk wel in vraag kan gesteld worden, een iets grotere minimum grootte dan vandaag (150 bedden) mag wel. De vraag is vooral wie doet wat. Moet iedereen alles doen? Waarschijnlijk niet. Dat is de ganse opzet van de netwerken, die natuurlijk ook geen mirakel oplossing zullen zijn...
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3910
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Het 'te bedienen gebied' is in Gent voor UZ,SL,en MM alvast enorm hoor,er komen zeer veel Nederlanders (als hun ziekteverzekering dit toelaat) naar Gent,maar echt enorme aantallen uit Zeeland.Dit zijn goede inkomsten voor de ziekenhuizen aangezien deze mensen goedkeuring hebben gekregen en de klinieken zeker zijn dat er geen problemen zijn met de betaling.
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1783
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

Als men ook maar overweegt om in Gent ziekenhuizen te fuseren, mag men eerst een deftig parkeerplan uitdokteren.

Maandagochtend moest ik in UZ Gent zijn. Het had gevroren, met als gevolg dat men daardoor "het dak" van het parkeergebouw had afgesloten. En het is daar sowieso altijd al zoeken naar parkeerplaatsen, dan sluiten ze gewoon een hele verdieping af omdat een onvoorzichtig iemand er zou kunnen uitglijden ofzo?? :bang:

Dat ze dat afsluiten is 1 ding, maar dat zie je pas als je met de wagen op de 2de verdieping staat, aan de hand van het lint dat men gespannen heeft. Van een elektronisch bord "parking volzet" hebben ze daar ook nog nooit gehoord? Van die groene/rode verklikkerlichtjes die aangeven welke plaatsen nog vrij zijn, zoals in de betere privéparkings? Kennen ze ook niet.

Gevolg: iedereen rijdt massaal dat parkeergebouw binnen, en samen met 30 anderen ben je daar dan vruchteloos aan het ronddolen op zoek naar een plaats. Allez, iedereen terug het gebouw uit, en dan elders op het terrein maar op zoek? Nope, alles staat vol. Heb me dan maar pardoes over een borduur gegooid op een graspleintje.

Oh ja, en voor sommige mensen is het ook blijkbaar niet duidelijk genoeg welke van de 2 "spiralen" in het parkeergebouw dienen om naar boven of beneden te rijden. Gevolg: spookrijders in die spiralen. Geestig hoor! En dan durven die zich niet eens in achteruit zetten, want autorijden kunnen ze sowieso niet. Dat er dan 5 man die wel in de juiste richting reed, zich in achteruit moet zetten om de spookrijder door te laten, gaat er bij mij al helemaal niet in. Welkom in UZ Gent, waar je meer stress krijgt van het parkeren dan van de ingreep die je moet ondergaan... :roll:
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1098
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

Parkeersituatie aan het UZ is een ware schande, dat lijdt geen twijfel. Als je uiteindelijk een plaatsje vindt in die parkeertoren dan zijn de tarieven nog eens torenhoog, wat de parkeerdruk in de omliggende wijken verhoogt. Bovendien zit het rondpunt aan de ingang iedere morgen geblokkeerd, wat ervoor zorgt dat wagens die stadsuitwaarts de oprit UZ willen nemen zich ertussen moeten zien te wringen.

UZ wil meer parkeerplaatsen aanleggen, maar de stad stribbelt tegen: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20171120_03197343
Alsof patiënten van de dagklinieken die van heinde en verre komen op het openbaar vervoer zullen overschakelen als de stad het been stijf houdt.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

fluppie schreef:Het 'te bedienen gebied' is in Gent voor UZ,SL,en MM alvast enorm hoor,er komen zeer veel Nederlanders (als hun ziekteverzekering dit toelaat) naar Gent,maar echt enorme aantallen uit Zeeland.Dit zijn goede inkomsten voor de ziekenhuizen aangezien deze mensen goedkeuring hebben gekregen en de klinieken zeker zijn dat er geen problemen zijn met de betaling.
Ik heb daar leuke informatie over ter beschikking, die trouwens min of meer publiek beschikbaar is als je weet waar je moet zoeken. Binnen België bedienen deze 4 ziekenhuizen samen uiteraard Gent, maar ook inwoners uit alle aanliggende gemeenten met bijvoorbeeld nog een grote activiteit over Aseenede, Nevele, Deinze, Wetteren, Lokeren, enzovoort. Ook verder liggende gemeenten worden bediend maar daar is de activiteit wel minder geconcentreerd: Maldegem, Waregem, tot zelfs Ronse, Hamme. Veel heeft natuurlijk te maken met het feit dat er een universitair ziekenhuis in de groep van 4 zit. Als je die eruit haalt, dan beperk je wel wat de aantrekkingszone. Buitenlanders kunnen wij niet in kaart brengen.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9669
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 587 keer
Recent bedankt: 42 keer

Deze problemen zijn vervelend maar wijzen vooral op het feit dat er nu al veel te veel wagen rondtoeren. De slechtste aanpak is nog meer wagens aantrekken. Het doel moet zijn minder wagens zodat zij die er absoluut moeten zijn en geen alternatief hebben wel terecht kunnen. Het doet me denken aan de Amerikaanse oplossing voor shootings, we need more guns :lol:
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1098
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

Vraag is of het überhaupt mogelijk is om patiënten van een universitair ziekenhuis richting het openbaar vervoer te pushen. Dan zie ik eerder heil in de (betalende) parkings aan de Ghelamco Arena beter te benutten en een gratis pendelbus in te leggen, met voorzieningen (i.e. meerdere roelstoelplaatsen) voor patiënten die niet goed te been zijn.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6112
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Didymus schreef:Vraag is of het überhaupt mogelijk is om patiënten van een universitair ziekenhuis richting het openbaar vervoer te pushen.
Vraag is eerder, zijn al die mensen die daar parkeren patiënten, daar is het antwoord heel duidelijk 'neen' op.
Daar lopen heel veel studenten, personeel, bezoekers,... Die mensen zouden meer naar fiets en openbaar vervoer moeten gaan, maar zolang er goedkope parking is zal dat niet gebeuren.
Het probleem is dat je dat wel kan verhogen, maar daar raak je dan ook de mensen mee die geen keuze hebben, patiënten.
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1098
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

Personeel parkeert op andere parkings met alternatieve ingangen en ik betwijfel of er veel studenten zijn die het hoge tarief (10 EUR / dag) willen en kunnen ophoesten als ze daar regelmatig moet zijn.

Het probleem situeert zich aan de parkeertoren die in de voormiddag toch vooral door patiënten wordt gebruikt. Bezoekers ga je daar buiten de bezoekuren ook niet overvloedig aantreffen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Dizzy schreef:Het doel moet zijn minder wagens zodat zij die er absoluut moeten zijn en geen alternatief hebben wel terecht kunnen.
Vandaag de dag neemt slechts 10% van de bevolking het openbaar vervoer... indien je het overige vervoer dus met 10% zou laten dalen en richting openbaar vervoer kunnen bewegen dan zou de bezetting van het openbaar vervoer met 100% stijgen ! Ik denk niet dat ik er een tekening bij moet maken welke catastroof dit zou veroorzaken :bang:
cadsite schreef:Daar lopen heel veel studenten, personeel, bezoekers,... Die mensen zouden meer naar fiets en openbaar vervoer moeten gaan, maar zolang er goedkope parking is zal dat niet gebeuren. Het probleem is dat je dat wel kan verhogen, maar daar raak je dan ook de mensen mee die geen keuze hebben, patiënten.
Dus studenten, personeel en bezoekers hebben per definitie wel een alternatief... rare conclusie :roll:
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6112
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

r2504 schreef:Dus studenten, personeel en bezoekers hebben per definitie wel een alternatief... rare conclusie :roll:
Ik heb niet gezegd dat die allemaal een alternatief hebben, ik zeg dat daar de mensen met een alternatief gezocht moeten worden. Dat is een groot verschil. Ik kijk even tussen mijn collega's. Hier zijn mensen die met de wagen komen werken die op minder dan 4km wonen. Ik lach er altijd mee dat hij langer aan het krabben is om zijn ramen ijsvrij te krijgen dan dat ik erover doe om met de fiets 5 km te rijden.
Het is zijn goed recht om met de auto te gaan, maar ik vind dat een eigenaardige keuze.

Een verdubbeling van het OV is een catastrofe? Als ik 's ochtends naar mijn werk fiets zie ik bij ons in de straat zowat alles met 4 wielen stil staan. De auto's zijn meestal bemand met 1 persoon, de bussen zitten afgeladen vol. Mochten al die automobilisten in een bus kruipen, de straat zou inderdaad meer bussen hebben, maar zo'n 50 auto's vervangen door 1 bus zou ik niet bepaald een catastrofe noemen.
Uiteraard moet het OV aanbod dan uitgebreid worden. (en stipt rijden, efficient zijn,...)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

cadsite schreef:de bussen zitten afgeladen vol
Een extra bus is nog relatief "snel" (alhoewel extra bussen aankopen, extra personeel) in te voeren... bij het spoor zitten alle bestaande lijnen gewoon vol en is het dus haast onmogelijk de capaciteit eenvoudig op te trekken. Zoals je zelf aangeeft moet er dus heel wat gebeuren voor het OV ook maar klaar is om een stijging het hoofd te bieden.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6112
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Oh, maar ik ben de eerste om dat te zeggen hoor.
OV is gewoon een klucht. Als ik weg moet voor 't werk of alleen leg ik OV en auto altijd naast elkaar.
Daarnet nog gekeken. Zelfde traject auto <-> OV:
Afbeelding
Ik zou graag meer met het OV gaan, maar voor mezelf vind ik het te duur en te traag en voor mijn werk veel te traag en onbetrouwbaar.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

De bezettin op lange lijnen van de trein is tussen gent en Brussel een nachtmerrie.

Daar ga je niet 10 procent van de autobestuurders nog kunne' plaatsen of het is elke dag overbevolkt op de treinen.

@ cadsite.
Ik zit in de luxe situatie dat OV minder lang duurt dan auto en OV wordt door het werk betaald dus kost me niets.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6112
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

boonpwnz schreef:@ cadsite.
Ik zit in de luxe situatie dat OV minder lang duurt dan auto en OV wordt door het werk betaald dus kost me niets.
De verplaatsing hierboven is een bijscholing op zondag. De simulatie houdt hier nog geen rekening mee.
voor bijscholing wordt OV ook terug betaald, de auto niet, maar 't zal toch de auto worden. 5 uur onderweg in ideale omstandigheden om 70 km te verplaatsen. Het moet niet zotter worden.
Als ik me voor mijn werk verplaats heb ik de keuze tussen een auto die hier staat of OV. Beiden kosten mij ook niets, dus dat maakt me niet uit.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9669
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 587 keer
Recent bedankt: 42 keer

Enkele bedenkingen bij bovenstaande verklaringen. Mensen die te ziek zijn om het OV te nemen zijn blijkbaar wel in staat om te rijden :roll: Er is ooit eens gekeken naar het gebruik van de parking rond het UZ en daaruit bleek dat een groot deel geen patiënten zijn of er zelfs niet noodzakelijk moeten zijn. Datzelfde fenomeen is er ook in de files, blijkbaar is dat een hobby voor sommigen om erin te gaan staan, een kwestie van gezelligheid?

Het OV met 3 of meer overstappen vergelijken met een wagen is niet echt eerlijk. OV is minder geschikt voor kleinere en/of afgelegen gebieden en zal nooit tegen een individueel vervoermiddel op kunnen op die plaatsen.

Het OV kan wel degelijk een stijging van 10% aan. Uiteraard vraagt dat aanpassingen aan het aanbod maar onmogelijke dingen zijn al vaker mogelijk gebleken toen men het gewoon probeerde. Het circulatieplan ging ook een grote ramp zijn maar de voorspelde rampen bleven uit. De treinen kunnen nog meer volk aan als, zoals gepland, er meer dubbeldektreinen worden ingezet. De sporen zijn op de drukste lijnen al vermeerderd of men is eraan bezig. Knelpunt blijft de N-Z verbinding in Brussel. Persoonlijk neem ik zeer regelmatig de trein (Gent-Brussel) en de keren dat er geen zitplaats is, zijn nog op 1 hand te tellen. Er zijn ergere lijnen en de frequentie is dusdanig dat zelfs bij zeer grote drukte je gewoon de volgende trein kan nemen, 10 minuten later. Buiten de spits is er plaats genoeg.

OV is ook niet DE oplossing voor het verkeersprobleem. Het is een combinatie van vele dingen. Wagengebruik ontmoedigen en spreiden, alternatieven (waaronder OV) aanmoedigen, andere mobiliteitsopties (deelwagens, taxi's,...) kansen geven.

Punt blijft dat we met teveel wagens zitten en dat het aantal in vele steden nog stijgt. Capaciteit uitbreiden is onmogelijk omdat de plaats op is of duurt halve eeuwen (Antwerpen). Als iedereen gewoon hetzelfde blijft doen zal er uiteraard niets veranderen, de mentaliteit en de gewoontes zullen dus moeten veranderen of we staan ALTIJD stil.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

[off-topic]
Dizzy schreef:Het OV met 3 of meer overstappen vergelijken met een wagen is niet echt eerlijk. OV is minder geschikt voor kleinere en/of afgelegen gebieden en zal nooit tegen een individueel vervoermiddel op kunnen op die plaatsen.
Zelfs met één keer overstappen doe ik er drie keer langer over met het openbaar vervoer.
En dan mogen ze niet staken zoals morgen...

Met de moto 20 à 25 minuten én geen last van files én parkeren voor de deur.
Met het OV 90 minuten.

Mocht het OV vlot, stipt, betrouwbaar en betaalbaar zijn ... maar dat is het helaas niet.
Hoog tijd dat men de werking van het OV eens grondig herinricht!!

Voor sommige bestemmingen (ongeveer 50km) kan ik met het OV, tijdens de normale werkuren, zelfs niet heen en terug op dezelfde dag...
Dizzy schreef:OV is ook niet DE oplossing voor het verkeersprobleem. Het is een combinatie van vele dingen. Wagengebruik ontmoedigen en spreiden, alternatieven (waaronder OV) aanmoedigen, andere mobiliteitsopties (deelwagens, taxi's,...) kansen geven.
Indien men kantoorwerkers één dag in de week thuis zou laten werken, zouden de files al merkelijk korter zijn. Minder uitstoot, etc.

[/off-topic]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Dizzy schreef:Persoonlijk neem ik zeer regelmatig de trein (Gent-Brussel) en de keren dat er geen zitplaats is, zijn nog op 1 hand te tellen. Er zijn ergere lijnen en de frequentie is dusdanig dat zelfs bij zeer grote drukte je gewoon de volgende trein kan nemen, 10 minuten later. Buiten de spits is er plaats genoeg.
Het spoor vanuit Oost-Vlaanderen naar Brussel is dan ook pure luxe... dankzij jarenlange vriendjespolitiek van De Croo.

Vergelijk het aantal verbindingen maar eens met andere regio's.
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

Even een klein intermezzo dat niet over verdwalende googles gaat, want nu sla je de bal wel mis imho, toch wat de langdurigere geschiedenis betreft, zonder De Croo.....

De reden dat er zoveel lijnen door bv Gent st pieters passeren heeft een aantal redenen:

1) sint pieters station is er gekomen toen het kusttoerisme is beginnen aantrekken in de jaren 1800, maar toendertijd was het hoofdstation van Gent het station Gent zuid. Wat helaas een kopstation was, dus altijd wachttijden of overstappen. Dat heeft als direct gevolg de bouw van een klein stationneke in de huidige Sint-pieterswijk te bouwen. Ergens laat in de 1800's zijn dan plannen gemaakt om hier een groot station aan te leggen. Wat dan met de wereldtentoonstelling wel in een stroomversnelling is geraakt.

2) in de glorietijd van het spoor had oostende een zeer belangrijke rol in het internationale reizigersvervoer. Je zat daar namelijk een groot vertrekpunt van Slaaptreinen van de Compagnie Internationale des Wagons-Lits, een van de grootste spelers op vlak van internationale (slaap)treinen (Ondermeer de Orient Express was een uitbating van hun), dus dat speelde ook mee in het "op de kaart zetten" van de drukke verbindingen tussen Oostende en het grote spoorknooppunt rond Brussel, wat via Gent verliep natuurlijk.

3) Het opdoeken van het ringspoor rond gent in de 60's. Vroeger had gent een volwaardig ringspoor liggen, waardoor je enerzijds veel stations in de grote rand had (Langerbrugge, Terdonk, Ledeberg , Oostakker), maar waardoor anderzijds niet alle reizigers en goederenvervoer door sint pieters moest passeren als het naar de kust moest.

En samen met de zegen (enorm veel verbindingen tussen Gent en brussel) heb je ook de serieuze vloek erbij gekregen. Namelijk dat Sint-Pieters een single point of failure is. Iets dat fantastisch goed bewezen is toen een paar jaar geleden een bovenleidingsbreuk net buiten het station alle treinverkeer lam heeft gelegd. En niet te vergeten de bergen goederenverkeer die eigenlijk niet thuishoren in dat station, maar perfect rond de stad zouden kunnen rijden.

Heeft intussen iemand spijt van die besparingen waardoor dat ringspoor en alle kleine stations zijn opgedoekt, met alle gevolgen vandien? Wellicht niet.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6112
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Een patient kan zich laten rijden...
Vergelijken met 3 keer is niet eerlijk? Ik vind dat niet uit he, dat is gewoon de enige manier om van thuis op mijn bestemming te raken.
Dat is 100% eerlijk.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

@ flashblue

Ik neem 4 dagen in de week de trein van Knokke En Brussel.

Het probleem dat zich vormt tussen Gent en Brussel is soms enorm groot. Sinds die nieuwe dienstregeling is het wel beter. Ik had vroeger altijd 15 minuten vertraging minstens.

Niet tegenstaande dat de lijn Antwerpen Brussel nog steeds even slecht is...
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

Afgelopen jaren zijn er veel werken geweest op Lijnen 50 (Brussel-Gent indirect) en 50A (Brussel-Gent Direct), waardoor ge met meer verkeer op respectievelijk 50a of 50 zit, en dan krijgt ge idd vertragingen.

Maar ge hebt echt niet te klagen over uw verbinding hoor - al heb ik het idee dat ge altijd wel klaagt? Als ge moet betalend parkeren, klagen, de trein nemen, klagen, in de file staan, klagen?
Of heb ik nu een vertekend beeld van u omdat ik vooral uw klaagposts lees, en die mij langer bijblijven? :p ( niet al te serieus nemen, al zit er mss een kern van waarheid in :P )

Trouwens, dat zijn gewoon 15m langer in uw boek lezen, of 15m langer muziek luisteren in een wame treincoupe. Daar zie ik persoonlijk het probleem ook niet van in. But thats just me wellicht :P
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

FlashBlue schreef:
Trouwens, dat zijn gewoon 15m langer in uw boek lezen, of 15m langer muziek luisteren in een wame treincoupe. Daar zie ik persoonlijk het probleem ook niet van in. But thats just me wellicht :P
Kan zijn dat ik veel klaag. Ben ook zo een beetje.

En 15 minuten langer op de trein is voor mij geen pleziertje hoor ;)
Ben graag op tijd op het werk en op tijd terug thuis.

Als je per dag 4 uur onderweg zijt dan weet ge et...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Gents openbaar vervoer is zelden sneller dan de auto

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20180215_03359593
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9669
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 587 keer
Recent bedankt: 42 keer

Ik vind niet dat je de privéwagen kan vergelijken met OV als het niet gaat om directe verbindingen. Zelfs dan moet OV regelmatig stoppen omdat dat nu eenmaal eigen is aan deze vervoersvorm. Dat de verbindingen niet altijd logisch, laat staan optimaal zijn, geef ik graag toe maar met besparingen gaat men dat zeker niet oplossen. Dat sommige regio's slechter af zijn dan Gent heb ik al aangegeven.

Dat het OV niet genoeg vooruit gaat heeft naast een gebrek aan investeringen ook te maken met de doorstroming. Nu staat de bus en de tram gewoon in de file terwijl eigen beddingen dit grotendeels kan oplossen. Soms is het probleem dat de parkings die men in het verleden centraal heeft gebouwd ook bereikbaar moeten blijven. Zolang men dit niet aanpakt zal de fiets en de wagen sneller zijn want de tram/bus stopt om de zoveel minuten om mensen op of af te laten stappen.

Er zijn veel fouten gemaakt in het verleden inzake OV en dat men trein en tramsporen heeft afgebroken die men nu mist is daar een mooi bewijs van.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Goztow schreef:
fluppie schreef:Het 'te bedienen gebied' is in Gent voor UZ,SL,en MM alvast enorm hoor,er komen zeer veel Nederlanders (als hun ziekteverzekering dit toelaat) naar Gent,maar echt enorme aantallen uit Zeeland.Dit zijn goede inkomsten voor de ziekenhuizen aangezien deze mensen goedkeuring hebben gekregen en de klinieken zeker zijn dat er geen problemen zijn met de betaling.
Ik heb daar leuke informatie over ter beschikking, die trouwens min of meer publiek beschikbaar is als je weet waar je moet zoeken. Binnen België bedienen deze 4 ziekenhuizen samen uiteraard Gent, maar ook inwoners uit alle aanliggende gemeenten met bijvoorbeeld nog een grote activiteit over Aseenede, Nevele, Deinze, Wetteren, Lokeren, enzovoort. Ook verder liggende gemeenten worden bediend maar daar is de activiteit wel minder geconcentreerd: Maldegem, Waregem, tot zelfs Ronse, Hamme. Veel heeft natuurlijk te maken met het feit dat er een universitair ziekenhuis in de groep van 4 zit. Als je die eruit haalt, dan beperk je wel wat de aantrekkingszone. Buitenlanders kunnen wij niet in kaart brengen.
Als ik puur kijk naar de spoedafdeling alleen al, kan ik zeggen dat Sint Lucas minimum evenveel patiënten over de vloer krijgt dan het UZ.

Eerst en vooral : wat zegt de wet? Deze zegt dat een ambulance steeds naar het dichtst bijzijnde ziekenhuis moet rijden dat een spoedafdeling heeft. Hierop zijn twee uitzonderingen mogelijk : 1. een (huis)arts die de patiënt doorverwijst (mag met opgaaf van redenen, maar moet niet) naar een ander ziekenhuis en 2. een patiënt die aan de ambulancier op woord verklaart dat hij met dezelfde pathologie gekend is in een ander ziekenhuis. Bij beide uitzonderingen moet de ambulancier toestemming vragen aan HC112 om een afwijking aan te vragen. In 90% van de gevallen kan dit zonder probleem, maar ik heb het al meegemaakt dat het zodanig druk was dat ze weigerden. En natuurlijk moet de te overbruggen afstand doenbaar zijn : wij gaan heus vanuit Gent niet afwijken naar pakweg Antwerpen :-).

Nu, Assenede is amper of nooit voor Gent, die gaan bijna altijd naar Eeklo. Nevele gaat dan ook meestal naar Deinze, net als (uiteraard) Deinze zelf. Wetteren voert slechts 40% af naar Gent (meestal UZ Gent), maar meestal naar Aalst (ASZ of OLV). Lokeren heeft een eigen ziekenhuis, dat deel uitmaakt van UZ Gent.

Wie voert er wel af naar Gent : uiteraard Gent zelf, maar ook Merelbeke, Melle, Gavere, De Pinte, Sint-Martens-Latem, Lovendegem, Zomergem, Aalter, Waarschoot, Evergem, Wachtebeke, Zelzate, Lochristi, Laarne, Wichelen, Oosterzele, Sint-Lievens-Houtem, ...

Dat er redelijk wat Nederlanders naar Gent komen is een feit, je ziet daar vaak Nederlandse taxi's staan in het UZ (wagens met blauwe nummerplaat). Dit omwille van de samenwerking met (onder andere) zorgsaam.

Wat het OV betreft : De meeste ziekenhuizen hebben amper een goede verbinding met het openbaar vervoer. Of het is met een bus die slechts 1 maal per uur (of per half uur) langs komt, of het is met toch nog een serieuze wandelafstand. Tot voor kort was het UZ een ware ramp. Nu dat tram 4 er elke 10minuten langs komt is dit al veel verbeterd. Maar dan spreken we weer over een typisch OV probleem : je bent even snel met de wagen als met het OV omwille van al het overstappen en het feit dat het OV zelf overal in de file staat. Van mijn woonplaats naar het UZ Gent is bijvoorbeeld een goed half uur rijden (incl files), en blijkt dit het sneller te zijn dan het OV... Doe je dit met het OV dan mag je eerst één km stappen (of de bus nemen die eens per uur voorbij komt), dan daar de bus nemen (45 minuten volgens de website van De Lijn zelf) of de trein (15 minuten volgens nmbs.be). Dan sta je in Gent-Sint-Pieters en moet je nog 10 minuten op tram 4 zitten tot aan de eindhalte. Als je dus goed doorstapt, en de aansluiting van de NMBS naar De Lijn zonder één minuut wachten verloopt ben je er dus even vroeg als met je eigen wagen!

En ik zal je het antwoord ook meteen geven op je vraag waarom alle medewerkers van een ziekenhuis niet met het OV naar het werk gaan : omdat er simpelweg geen OV is!!!!! Ziekenhuizen werken in een 3 ploegensysteem : van 6u tot 14u, van 14u tot 22u en van 22u tot 6u. Maar op dat tijdstip moet je op je werkplaats staan, dus reeds ingebadged, aangekleed, ... Pakweg dat je op je werk wilt zijn 20 minuten voor je shift begint. Zoek zelf maar even met welk OV middel je van pakweg mijn woonplaats naar het ziekenhuis gaat gaan. Neem nu dat ik letterlijk in het station van Wetteren woon, en bekijk dan de verschillend op Google Maps voor als ik met de eigen wagen ga, en op de website van De Lijn/NMBS hoelang ik met het OV er op zou doen. Ik help je alvast met je te verwijzen naar alle mobiliteitspagina's van alle Gentse ziekenhuizen...

UZ Gent : https://www.uzgent.be/nl/overuz/Bereikb ... rvoer.aspx
AZ Jan Palfijn : https://www.janpalfijn.be/bereikbaarheid
AZ Maria Middelares : https://www.mariamiddelares.be/nl/bereikbaarheid
AZ Sint Lucas : http://www.azstlucas.be/bezoekers/berei ... ar-vervoer

Hou ook er rekening mee dat je ruim 5 a 10 minuten extra mag stappen van de (bus) halte tot aan het ziekenhuis zelf... Zeker in het geval van Maria Middelares, Sint-Lucas en Jan Palfijn!

Ben benieuwd naar jouw resultaten! En geloof me vrij : elke medewerker van elk ziekenhuis denkt zoals ik. Opnieuw een dikke fail voor OV. En zeker op een dag als vandaag, als ze allemaal staken! Toevallig op een vrijdag...

Zolang bovenstaande niet opgelost is, zullen mensen niet gauw het OV nemen. Zo simpel is het.

Mensen kiezen nu éénmaal voor hun eigen gemak. En in dit geval is dit hun eigen wagen. Staat (meestal) vlak bij de deur, zitten in het eigen wagen, met hun eigen muziek, met hun eigen vertrek en einduren. Vergelijk dit met het OV waar je eerst x meter mag stappen/fietsen tot aan de halte, je dan op een bus mag kruipen vol joelende schoolkindjes, met boekentassen ofwel op hun rug (zodat ze allemaal plots 2x zo breed zijn) ofwel op de grond gegooid (zodat je maar je benen moet breken), om je dan op je eindhalte naar buiten te wurmen, een sprint trekken naar je volgende OV vervoersmiddel en daar identiek hetzelfde doen. Je begint gewoon al stressvol op je dag. En zoals je zelf aangeeft : het OV staat zelf in de file, dus kan je even goed je eigen wagen nemen en genieten van je eigen muziek en zo in de file staan. Kom je iets minder stressvol op je werk toe. Collega's zijn je meteen dankbaar :-)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3910
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Vele Nederlanders rijden ook zelf met eigen vervoer hoor,dit is een zeer gemakkelijke route,via de Tractaat weg,de Kennedylaan op (ter hoogte van Zelzate)en zo recht naar Gent,dit is een zeer goede verbinding.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Klopt, gebruik die zelf ook wel eens om uit te waaien in Nederland. Zoals je zegt : héél makkelijke route.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9669
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 587 keer
Recent bedankt: 42 keer

Je hebt een punt met sommige kritiek, vooral de doorstroming en slechte frequentie maar anderzijds overdrijf je ook soms. Jan Palfijn is met de bus helemaal niet zo slecht bereikbaar. Ik rij er dagelijks voorbij en de frequentie is 15 minuten buiten vakanties (20 minuten). Dat is enkel voor 1 lijn maar op de pagina die je opgeeft staan er 10 lijnen, niet slecht toch. Het ziekenhuis heeft op mijn lijn een halte op minder dan 5 minuten want vlak voor het ziekenhuis. Ik zie er dan ook geregeld mensen op en afstappen die duidelijk voor het ziekenhuis komen.

Vandaag is er een staking maar gezien de afbraakpolitiek bij de Lijn is dat begrijpelijk. We zijn het allemaal eens dat het veel beter moet en dat er meer OV nodig is maar het beleid is er eentje van besparingen ipv investeringen, prijzen opdrijven en minder aanbod, tja. Sommigen kunnen al niet meer verbergen dat hun droom om bevriende privébedrijven hun ding te laten doen. Het resultaat laat zich raden, nog duurder en enkel bediening van commercieel interessante lijnen en tijden. :roll:

Wie het comfort wil van een privéwagen in een bus zal nooit tevreden zijn. Dat zal pas veranderen als er aan het onbeperkt rondtoeren ook een einde komt omdat de plaats gewoon op is en/of het te duur wordt. Gent stelt nu een aantal parkeerplaatsen ter beschikking omdat het eigen personeel minder met de wagen komt, dat is al een goede evolutie waarbij mensen die de auto nodig hebben genieten van een voordeel van de gedragswijziging van anderen.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Zou het niet logischer zijn mocht een ziekenhuis een bushalte voor zich hebben? Dat is exact wat ik bedoel : je moet minimum 5 a 10 minuten stappen van die bushalte tot je voor de inkomdeur van het ziekenhuis staat. Zo kan ik ook tientallen bushaltes opnoemen. De enige noemenswaardige lijn daar is bus 9, en daar stopt het ook. Ik gok dat het deze is welke je bedoeld? Deze heeft inderdaad een frequentie die redelijk is.

Het is misschien cru om Gent te vergelijken met Londen of Parijs, maar ik heb het gevoel dat men daar toch een beter OV heeft uitgewerkt dan hier. Zelfs in Antwerpen heb ik dat gevoel. Toch allemaal steden die weliswaar groter zijn, maar eveneens een historische achtergrond hebben en waar belangrijke rivieren doorheen lopen. Ik herinner me vaag ergens een studie of een metro het OV in Gent beter zou maken. Het antwoord was volop ja, maar omwille van €€€ is er nooit verder naar gekeken. Jammer, en wat mij betreft een gemiste kans. Een metro heeft namelijk amper last van files.

Er is plek genoeg op de wegen, men gebruikt het gewoon verkeerd. Bekijk bijvoorbeeld eens het idee om een rijbewijs niet "levenslang" te maken, maar met een bepaalde termijn. Bijvoorbeeld maximaal 10 jaar. Ik ben allesbehalve perfect, maar ik krijg het danig op mn heupen van mensen die 30 rijden waar 50 de maximale snelheid is. Of die 50 rijden waar een bord 50 staat, met daaronder "+3.5 ton". Jawel, je mag daar 70! Of mensen die twijfelen die nu juist voorrang heeft op een rond punt. Of die er 3 minuten over doen om te parkeren, en daarna beseffen dat het hun toch niet lukt. En dan zwijg ik nog over alle vrachtwagenchauffeurs die door België crossen, maar meestal niet weten waarmee ze bezig zijn! Hun eigen taal spreken ze perfect, maar daar stopt het ook. En dan zijn we verwonderd dat ze inrijden op files etc? Ik niet, wij zien en begrijpen de aankondigingen van wegenwerken en beseffen dat we dan moeten vertragen. Zij zien enkel het bordje, trekken hun schouders op, en tuffen door aan 90km/uur.

Zorg eerst dat OV écht OV is, en pas dan zal de mentaliteit van de mens veranderen. Dan pas zal men de wagen langs de kant laten staan. Maar zolang je verplicht bent om als een bende sardientjes in een blik te zitten zal ik het vertikken om voor woon/werkverkeer de bus te nemen. Zeker in de huidige bussen en trams met NUL VEILIGHEID.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Even ter verduidelijking: in mijn data zitten ook alle geprogrammeerde interventies.
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”