Google verdwaalt in Gent

Ander nieuws dat te maken heeft met topics die op userbase kunnen besproken worden
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Nog niet de helft dus...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1055
Lid geworden op: 19 okt 2016, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 26 keer

net niet de helft
Ik weet niet wat de foutmarges zijn van jouw cijfers
Dus het kan evengoed meer dan de helft zijn
Heb je een bron?
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Wikipedia, cijfers van 2017.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1055
Lid geworden op: 19 okt 2016, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 26 keer

oei, een onbetrouwbare bron
kan evengoed zijn dat Gent groter is dus ;)
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Gent groter dan Antwerpen. Ge zijt goed bezig kerel ...
Of het nu net niet, net wel, of exact de helft is, is dat wat je onthoud van mn boodschap? In dat geval : laat me zeggen dat er iets belangrijkers in staat. Goed tussen de lijnen lezen...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1055
Lid geworden op: 19 okt 2016, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 26 keer

krisken schreef:Gent groter dan Antwerpen. Ge zijt goed bezig kerel ...
Of het nu net niet, net wel, of exact de helft is, is dat wat je onthoud van mn boodschap? In dat geval : laat me zeggen dat er iets belangrijkers in staat. Goed tussen de lijnen lezen...
Ik denk dat je iets vergeten lezen bent in mijn post
Ik eindigde namelijk met ;)

Soit volgens Tom Ysebaert in De Standaard van 7 oktober 2017 (http://www.standaard.be/cnt/dmf20171006_03117925) viel er in Gent vorig jaar en tot augustus van dit jaar geen enkele fietsdode te betreuren. In Antwerpen stemmen ze ondertussen tegen conflictvrije kruispunten.

Maar we dwalen af. Dit topic ging over het trage aanpassen van Google Maps aan de realiteit.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Tja en dan nog deze error :

Sinds een paar weken hebben we onze nieuwe ambulances, die allen een nieuwe GPS aan boord hebben. Kleine error : deze GPS toestellen (speciaal bedoeld voor onder andere hulpdiensten) hebben sinds een paar dagen allemaal een update gekregen : ook zij sturen de wagens nu rond zoals het hoort met het circulatieplan. En wegen binnen de voetgangerszone herkennen ze ook al niet meer. Gevolg : totaal onbetrouwbaar!

Dus, we schakelen terug om naar de tijd voor de GPS : een kaartenboek. Handig, alle straten va het stadscentrum staan er nog steeds in. Alleen opnieuw error : want de helft van de straten zijn van richting veranderd.

Beeld je dus even in dat je op weg bent naar een oproep met de ambulance, je GPS je de weg geeft tot aan de dichtstbijzijnde parking, en dat je kaartenboek je alleen maar langs de verkeerde richting stuurt door de wirwar van straten... Snelle adequate hulp zal het dus niet worden...

En een kaartenboek waar de actuele wegen (met de juiste richting) in staan blijkt niet te bestaan?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 956
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 191 keer
Bedankt: 91 keer

Dus ambulances worden met een gewone huis-tuin-keuken gps uitgerust? Vind ik persoonlijk wel zeer bizar. Je zou denken dat daar een of andere niche markt voor gps voor bestaat waar er rekening wordt gehouden met waar prioiraire voertuigen wel mogen rijden. Op zich is het dan toch perfect logisch als dat een gewone gps is dat die u niet ih centrum stuurt. Dat gaat vroeger toch ook zo geweest zijn voor het bestaande autovrije gedeelte? En in andere steden in BE en de rest van de wereld toch ook?

Misschien zie ik iets over het hoofd maar snap uw punt niet als het over een gewone gps gaat. Als het niet over een gewone gps gaat lijkt het mij eerder een fout van de kaarten/gps maker dan van het mobiliteitsplan.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Er bestaat niet zoiets als een GPS voor hulpdiensten. Omdat het net zo een niche is, kunnen ze er amper aan verdienen.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Waze met een "plugin" over?
Zodat de "plaatselijk verkeer" straatjes wél genomen worden?
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 956
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 191 keer
Bedankt: 91 keer

Zeer bizar dat zoiets niet bestaat, zou je toch verwachten, desnoods vanuit de overheid ofzo. Anyway, is Waze idd geen optie en dan als Taxi inschakelen? Als ik mij goed herinner navigeert die dan wel door de autovrije gebieden (zelf geen ervaring mee maar dacht dit wel ergens gelezen te hebben).
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9667
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

Dit is totaal geen argument en geldig voor alle steden. Vroeger veranderden straten namelijk ook van richting of werden gps-toestellen ook niet direct aangepast.

Vandaag trouwens een stuk in de krant dat mijn punt over de gebrekkige werking en vooral financiering van De Lijn nog eens duidelijk maakt. Men wil De Lijn privatiseren en dus mag er niets nog werken zoals het zou moeten :bang:
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Waze is altijd een optie, maar niet in de ogen van mijn werkgever. Wij krijgen via ASTRID onmiddellijk de locatie door van de interventie, samen met de snelste route om er te geraken. De slimmigheid van Waze - nergens in de file staan of toch zoveel mogelijk beperken - hebben we niet nodig : daarvoor dienen blauwe lampen en sirene.

De bedoeling is letterlijk in de auto springen en rijden naar daar, zonder tijd te verliezen met Waze in te stellen enzo. Pak één van de omliggende gemeentes waar we vaak komen (Heusden, Destelbergen, Melle, Merelbeke, ...) en dan werkt dit prima...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9667
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

Leuk artikel over deze problematiek en mogelijke oplossingen.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Helaas, betalend artikel... (alé gratis, maar ze willen wel mn mailadres...en dat krijgen ze niet ;))

Dankzij een tip van andere Userbaser het artikel kunnen lezen. Gelijk altijd : veel blablabla, weinig inhoud. Gelijk Schauvliege : we moeten dichter bij de stad gaan wonen, dichter bij het openbaar vervoer. En waar woont madam zelf : In the middle of nowhere. Namelijk in Ertvelde City... Met andere woorden ze zijn druk bezig met voorstellen te lanceren, maar zelf hebben ze er nog niet bij stilgestaan dat ze in de verste verte zelf niet voldoen aan hun nieuwe ideeën. 'k Zou zeggen : begin met het goede voorbeeld te geven gedurende 10 jaar?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9667
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

krisken schreef:Helaas, betalend artikel... (alé gratis, maar ze willen wel mn mailadres...en dat krijgen ze niet ;))

Dankzij een tip van andere Userbaser het artikel kunnen lezen. Gelijk altijd : veel blablabla, weinig inhoud. Gelijk Schauvliege : we moeten dichter bij de stad gaan wonen, dichter bij het openbaar vervoer. En waar woont madam zelf : In the middle of nowhere. Namelijk in Ertvelde City... Met andere woorden ze zijn druk bezig met voorstellen te lanceren, maar zelf hebben ze er nog niet bij stilgestaan dat ze in de verste verte zelf niet voldoen aan hun nieuwe ideeën. 'k Zou zeggen : begin met het goede voorbeeld te geven gedurende 10 jaar?
Alé, er zijn manieren genoeg om een mailadres te maken :lol:

Dus pas als de betrokken minister 10 jaar aan alle voorwaarden voldoet kan men iets veranderen, ik denk het niet. Zo zou er nooit ook maar iets veranderen.

Ik denk ook niet dat het de bedoeling is om Ertvelde te laten leeglopen maar wel dat mensen die vandaag op zoek zijn naar een woning eens nadenken over waar ze precies willen wonen en wat de gevolgen ervan zijn. Trouwens in Ertvelde kan je ook dichter op elkaar wonen, een trend die trouwens populairder wordt door de singles en scheidingen of bejaarden die geen huis meer kunnen onderhouden.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Inderdaad, laten we allemaal als kippen op elkaar leven en plots zal er meer ruimte zijn. En dan maar klagen dat er een pak meer zelfmoorden zijn en een pak meer depressies en dat dit een pak geld kost aan de maatschappij :-)

Ik heb de gekste dingen hier al gelezen, maar amper iets zinnig. Velen verdedigen hier de uitspraak dat je maar dichter bij je werk moet wonen, maar niemand staat er bij stil dat je in een huishouden met twee bent en dus met beide moet rekening houden. Ikzelf ben daar een mooi voorbeeld van : We wonen in Wetteren, ikzelf werk in Gentbrugge en mijn vriendin in Aalst. We wonen dus exact in het midden, maar toegegeven, dit is puur toeval! Maar, degene die het idee verdedigen dat je maar moet wonen waar je werkt staan er precies niet bij stil dat je wel eens van werk kan veranderen. En dat je een bepaald werk in een bepaalde sector niet snel gaat vinden. Waarom mijn vriendin bijvoorbeeld werkt in Aalst? Omdat ze na 3 maanden van werkloosheid (2 jaar terug) een woonzorgcentra had gevonden dat haar fulltime wou aannemen als ergotherapeute. Kijk naar de VDAB website en je ziet talloze vacatures voor ergotherapeutes, maar allemaal halftijds (of vanuit Wetteren amper vlot bereikbaar met OV, bijvoorbeeld Brakel). En iemand die jong is (30 jaar) en geen kinderen heeft, waarom zou die halftijds gaan werken? Of : ze kon 2 halftijdse jobs combineren. Alleen eisen die werkgevers flexibiliteit om op onvoorziene dagen langer te blijven, of om op de dagen die je vrij bent (normaal gezien) te komen werken... Geen optie dus... Gelukkig heeft ze vanuit Wetteren een vlotte treinverbinding naar Aalst (nuja, als ze niet staken en als er niemand op de sporen is gesprongen tenminste) en betaald haar werk het OV terug.

Ikzelf werk zoals gezegd in Gentbrugge met zeer onregelmatige uren/dagen. Zo onregelmatig dat OV absoluut geen optie is. Dus altijd met de auto over en weer gaan is de enige optie (en met droog weer de fiets in overweging aan het nemen). Maar ook mijn job is niet overal te vinden : zoek op de VDAB websites maar eens naar ambulanciers voor het 112 circuit op een plaats die vlot bereikbaar is met het OV vanuit mijn woonplaats, en waar je niet verplicht ook nog bij een brandweerdienst moet gaan?

Niet iedereen heeft héél zijn leven een kantoorjob met 9 to 5 uren, of is daar gelukkig mee. Maar goed, laat ze hun visie over hoe het moet maar uitvoeren. Als er plots bedrijven niet meer aan genoeg mensen geraken en als de mensen gelijk vliegen vallen omdat er niet snel genoeg ambulanciers ter beschikking zijn zullen ze wel anders piepen. Minister De Block heeft ook eerst een pak fouten moeten maken (en laten maken door haar voorgangers) eer haar ogen opengingen en ze haar eigen beslissingen ging terug trekken :-) En minister Sven Gatz is ook druk bezig met fouten te maken die hij daarna zal mogen recht zetten. Alleen beseft hij dat laatste nog niet :)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Niet iedereen heeft een huishouden he. De alleenstaanden komen meer en meer.

Dus die kunnen wel flexibel inzetten. Ik heb bv geen werk gevonden maar werk aangeboden gekregen. Wel dan nog zo ver van mijn deur.

Maar ik doe het wel met OV want met auto ben je zeker evenlang onderweg.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Daar had ik nog niet aan gedacht:
alle alleenstaanden op een appartementje in het centrum
de "gezinnen" mogen wél nog in een villa wonen
:banana:
Plots veel minder scheidingen :)


De roep om "kernverdichting" wordt altijd vertaald als "we moeten als kippen in een legbatterij met z'n allen bijeenhokken in het centrum".
In het centrum van ___ (vul zelf een stad in) is natuurlijk niet of nauwelijks iets te vinden dat groter is dan een spreekwoordelijke zakdoek en zelfs voor die zakdoek moet je meer betalen dan voor een villa op een mega stuk grond enkele kilometers verder.
Kernverdichting is het tegendeel van "lintbebouwing". Dus niet op de steenweg tussen Mechelen en Leuven nog een vakje vullen, maar wel in de kern van het dorp of de stad iets bouwen of renoveren.
In Lier, Mechelen, Leuven of Antwerpen moet je niet per sé binnen de ring willen wonen, de periferie is veel aangenamer. Dezelfde voordelen als de stad (winkels, "vermaak, transport, ...), maar niet de nadelen (lawaai, armoede, ...). Je kan in die periferie in een wei een "schuur" verbouwen, of je kan in de periferie de kern verdichten.

In Antwerpen woon je beter in de Boekenberglei (herenhuizen mét tuin), dan in het centrum. In het centrum woon je klein en duur, en vanuit de Boekenberglei ben je sneller dan 70% van de stadsbewoners aan het station.
Idem in Mechelen, de wijk Coloma ligt vlakbij het station, maar is qua drukte en lawaai niet te vergelijken met het centrum.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

boonpwnz schreef:Niet iedereen heeft een huishouden he. De alleenstaanden komen meer en meer.
Dus die kunnen wel flexibel inzetten. Ik heb bv geen werk gevonden maar werk aangeboden gekregen. Wel dan nog zo ver van mijn deur.
Maar ik doe het wel met OV want met auto ben je zeker evenlang onderweg.
Hoezo die kunnen wel flexibel inzetten? Ben je daar zo zeker van? Als je nu een huis hebt gekocht op X, ga je dat dan verkopen om naar Y te wonen omdat het zoveel dichter is bij je werk (bvb als je van werk veranderd)? Ook al kan je het niet verkopen aan minimaal de prijs die jij hebt betaald? En als je in Y iets koopt, is het een groot beschrijf (en dus duurder) want je hebt je huis in X reeds gedaan met een klein beschrijf... Werk is trouwens maar één punt hé. Je hebt ook iets als hobbyclubs waar je in zit, nabijheid van de school voor je kinderen (of ga je die altijd nieuwe vriendjes laten maken?), je eigen familie/vriendenkring, ...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Spijtig ongeluk in Aceloer Mittal(Gent) dit is in Cokes fabriek/afdeling,deze is precies 1 km hievandaan(wij hebben de ontploffing duidelijk gehoord,en gevoeld).Burgemeester Gent was er nu wel als de kippen bij om reacties te geven,dit terwijl deze zone van Gent (vooral de inwoners)zeer slecht behandeld worden,vooral als het over dienstverlening,openbaar vervoer en containerparken gaat.
Op tv(VTM) heeft men alleen de burelen v/h bedrijf getoond.
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1098
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

krisken schreef:Als je nu een huis hebt gekocht op X, ga je dat dan verkopen om naar Y te wonen omdat het zoveel dichter is bij je werk (bvb als je van werk veranderd)? Ook al kan je het niet verkopen aan minimaal de prijs die jij hebt betaald?
Op macroniveau zou het nochtans positieve gevolgen hebben mochten we wat minder honkvast worden: kortere files, huizenmarkt die wat afkoelt (wie gaat nog gezwind een premie betalen voor een huis waar hij misschien maar 5 jaar in gaat wonen?) en ook op de arbeidsmarkt zouden er wel bij varen mochten de werkzoekenden gaan wonen waar er voldoende vacatures zijn die bij hun competenties aansluiten.

Uiteraard zijn er ook emotionele aspecten aan, maar mijn indruk is dat het gros van de Vlamingen vooral ruim woont, bij voorkeur vlakbij waar ze zijn opgegroeid, en dan opwerpt dat ze niet anders kunnen dan die 2 auto's voor de deur zetten, want om die nieuwbouw te kunnen betalen zijn ze in een perifeer gebied moeten gaan bouwen.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9667
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

Modbreak:
fullquote van vorige post verwijderd
Didymus schreef:Op macroniveau zou het nochtans positieve gevolgen hebben mochten we wat minder honkvast worden: kortere files, huizenmarkt die wat afkoelt (wie gaat nog gezwind een premie betalen voor een huis waar hij misschien maar 5 jaar in gaat wonen?) en ook op de arbeidsmarkt zouden er wel bij varen mochten de werkzoekenden gaan wonen waar er voldoende vacatures zijn die bij hun competenties aansluiten.

Uiteraard zijn er ook emotionele aspecten aan, maar mijn indruk is dat het gros van de Vlamingen vooral ruim woont, bij voorkeur vlakbij waar ze zijn opgegroeid, en dan opwerpt dat ze niet anders kunnen dan die 2 auto's voor de deur zetten, want om die nieuwbouw te kunnen betalen zijn ze in een perifeer gebied moeten gaan bouwen.
De nagel op de kop. ben altijd gaan wonen in functie van werk en verbindingen ook al kom ik uit een andere provincie. Heb niet het gevoel dat ik me verslechterd heb door dat te doen, integendeel. Op 9 jaar was mijn huis in waarde verdubbeld maar dat was wel een goede periode op dat vlak.

Hobby's kan je ook op goed gelegen plaatsen vinden en vrienden kan je ook daar bijmaken. De verplaatsingen die je echter elke dag tot je 67 moet maken zijn best zo kort/gemakkelijk mogelijk. Met de besparingen van een 2e wagen kan je al iets kopen over een carrière.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9667
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

Gisteren was een absolute ramp in Gent. Verkeer zat totaal vast door de felle sneeuwval. 2u30 om 8 km te overbruggen!

Ik ben overtuigd dat het fileprobleem op den duur zichzelf tot alternatieven zal dwingen want veel erger kan gewoon niet meer.
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 956
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 191 keer
Bedankt: 91 keer

Wel even bij opmerken dat het overal waar het gesneeuwd had in Vlaanderen dikke file was gisteren.
Scroll hier eens door anders: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/11/30 ... vondspits/

Zwaarste file rond Brussel en Gent was het inderdaad wel:
Twitter: https://twitter.com/hajobeeckman/status/936293409593135111 Maar ik kan daar misschien wel al bij vermelden dat het in bijv. Antwerpen amper gesneeuwd had. Bron? Ik werkte er gisteren en er was alleen wat smeltende sneeuw, bleef zeker niet of amper liggen. Ik was dan ook behoorlijk verrast dat het op de trein maar witter werd als ik naar Gent reed. Serieus moeten opletten op de voetpaden. Gelijk dan ook maar dat van ons sneeuwvrij gemaakt en zout gestrooid :)
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1956
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Dizzy schreef:Gisteren was een absolute ramp in Gent. Verkeer zat totaal vast door de felle sneeuwval. 2u30 om 8 km te overbruggen!
Ik ben overtuigd dat het fileprobleem op den duur zichzelf tot alternatieven zal dwingen want veel erger kan gewoon niet meer.
Maar de fiets is op zo'n dag geen goed alternatief, dat heb ik zelf mogen ondervinden. Tenzij je levensmoe bent natuurlijk.

Is er iemand goed op de hoogte van het parkeerplan in Gent, je weet wel die zones. Bewoners mogen gratis parkeren in hun woonzone (na aanvraag vergunning). Nu is het zo dat ik recent verhuisde. Tot mijn verbazing moet je na je bezoek aan flikken, burgerlijke stand ook nog langs het parkeerbedrijf langs gaan voor je adreswijziging ... Ik heb wel wat beters te doen en als het van mij afhangt zou ik liever in mijn vorige woonzone parkeerrechten behouden - o.a. mijn werk is daar - aangezien mijn nieuwe woonzone toch volledig buiten het parkeerplan valt (lees iedereen mag daar parkeren).
Maar hoe kan ik checken - zonder risico op een parkeerboete - of ik inderdaad nog op die oude zone sta ? Lukt dat bv met die parkeerpalen ?
Om geen slapende honden wakker te maken vraag ik het liever niet aan het parkeerbedrijf.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 956
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 191 keer
Bedankt: 91 keer

Als ik mij niet vergis kun je die gewoon online aanvragen. Is ook geen fysieke kaart meer. Meer info hier (met rechtsbovenaan de link voor de aanvraag). Heb zo in ieder geval de mijne aangevraagd.

Edit: te snel gelezen, my bad.
Maar ik weet dus wel niet of je er ook kan raadplegen wat de huidige stand van zaken is (bijv. waar je nu geregistreerd staat). Vrees dat je daarvoor toch aan hen de vraag gaat moeten stellen (of eventueel eens vriendelijk vragen aan een parkeerwachter als em de auto ah controleren is?)
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1098
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

fredo66 schreef:Maar hoe kan ik checken - zonder risico op een parkeerboete - of ik inderdaad nog op die oude zone sta ? Lukt dat bv met die parkeerpalen ?
Om geen slapende honden wakker te maken vraag ik het liever niet aan het parkeerbedrijf.
Die palen halen je parkeerrechten op uit de database, dus hoogstwaarschijnlijk kan je het inderaad zo te weten komen. Ik ga het straks eens testen.

Negatief: parkeermeter probeert je in je eigen zone ook gewoon een ticket te verkopen.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1956
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Bedankt voor de test.
bollewolle schreef: (of eventueel eens vriendelijk vragen aan een parkeerwachter als em de auto ah controleren is?)
Vrees dat die ook alleen maar kunnen nummerplaatscannen en dan misschien wel zien of het al dan niet je eigen zone is maar de parkeerinbreuk zal dan al vastgelegd zijn.

Enfin, het zal afwachten worden. Iemand al een parkeerboete gehad sinds dit nieuwe plan ? Hoe veel tijd hebben ze nodig om je te verwittigen ?
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 956
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 191 keer
Bedankt: 91 keer

Probeer anders inderdaad eens het idee van Didymus (en jezelf). Gewoon in de 2 verschillende zones eens je nummerplaat ingegeven in een van de nieuwe palen en kijken waar je wel en niet moet betalen. Die halen idd de parkeerrechten op uit de database.
kUmbro
Premium Member
Premium Member
Berichten: 468
Lid geworden op: 05 aug 2006, 12:05
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 3 keer

En het e-loket? Ik zie daar alvast de status van mijn vergunning. Kan je ook nieuwe aanvragen ipv naar mobiliteitsbedrijf te gaan.

https://parkeervergunningen.stad.gent/
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1956
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Bedankt, eens je daar in geraakt zie je inderdaad de zone en je adres. Staat dus nog op mijn vorig adres. :-D
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1098
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

Interessant artikel in De Morgen over de mentaliteit van de verkavelingsvlaming en de betonstop:
"Een Vlaming is bereid om in de file te staan in ruil voor een vrijstaand huis met een eigen tuin" (paywall)

Toevallig gaat het over wat ik Gents perifeer gebied noem, namelijk Zaffelare (Lochristi).

Enkele opvallende quotes:
Voor een planoloog als Leinfelder is Zaffelare een doorn in het oog. Er zijn amper winkels, er is geen middelbare school of ziekenhuis, en er komt nauwelijks openbaar vervoer. Naar Gent sta je elke dag in de file. Toch wordt in Zaffelare nog volop bijgebouwd. "Een Vlaming is bereid om in de file te staan in ruil voor een vrijstaand huis met een eigen tuin", zegt Leinfelder. "Dat is de Vlaamse woondroom."
"Vlaamse dorpen zijn als een Franse kaas die je in de zon legt", zegt Leo Van Broeck, architect en sinds ruim een jaar Vlaams Bouwmeester. "Ze dijen altijd verder uit, als een smeltende camembert, en dat maakt Vlaanderen kapot. We wonen zo verspreid dat we fortuinen moeten uitgeven aan wegen, riolering, infrastructuur, maar dat we ook records breken aan files, fijnstof en CO2-uitstoot. Zo halen we onze klimaatdoelstellingen nooit."
[E]en verkaveling veroorzaakt zeven keer meer verkeer dan een compacte stad, een villa stoot dubbel zo veel CO2 uit als een rijtjeshuis. En als Vlaanderen in zijn bewoonde gebieden dezelfde dichtheid zou aanhouden als Engeland, zou het binnen de bestaande woonkernen plaats hebben voor 2 miljoen extra inwoners, veel meer dan er ooit zullen bijkomen.
Het Vlaamse woonideaal dateert van halverwege de vorige eeuw, toen de christen-democraten hun kiezers aanmoedigden om buiten de 'verderfelijke' socialistische stad te gaan wonen. Daarna voerde België - en vanaf 1980 Vlaanderen - nog decennialang een cliëntelistisch en ondoordacht ruimtelijke-ordeningsbeleid.
"Toen we kinderen kregen, wilden we rustiger wonen", zegt een jonge moeder, die met haar baby en peuter een ommetje maakt door de verder uitgestorven wijk. Zij en haar man werken in Gent. Vroeger gingen ze op de fiets, nu elke dag met de auto in de file. "Maar dat hebben we ervoor over."

"Veel Vlamingen zijn opgegroeid in een verkaveling en willen voor hun kinderen hetzelfde", zegt Leinfelder. "Ik veroordeel die woondroom niet, maar het is duidelijk dat je als overheid nog een lang weg te gaan hebt om die mensen te overtuigen. Vlamingen willen minder files, minder fijnstof en meer open ruimte, maar ze hebben nog niet het besef dat hun eigen gedrag met die doelstellingen botst."
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Beetje tendentieus natuurlijk.
We moeten heus niet allemaal in Schaarbeek gaan wonen om in Brussel te werken hé.
Er is in de steden te weinig plaats, te weinig kwalitatieve woningen en ruimte om te bewegen.
Of moet ik mijn kinderen op straat laten spelen :)?

Daarenboven hebben alle steden grote schulden, die deels bijgepast worden vanuit de Vlaamse begroting. Als we allen in de stad gaan wonen, hoe gaan ze dat dan regelen?

Kernverdichting is echt niet als sardientjes in een 40m² appartementje gaan wonen.
Kernverdichting is wél de bestaande kernen beter benutten, dus geen smeltende camembert.
Een collega in Vorst (Brussels Gewest) is langer onderweg met het OV dan ik met de trein vanuit Heist-op-den-Berg.
Een andere collega woont op 20 minuten (OV) van de bureau, maar betaalt met 6 (!!) andere colocs €2600 huur per maand. Dan ben ik liever wat langer onderweg voor een eigen tuin, degelijk onderwijs in de buurt en weinig criminaliteit :).
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Heist ik doe het traject Knokke - Brussel. ik kan tamelijk voordelig huren en heb kans op vast werk in Brussel. Wat ik met mij laag diploma niet had kunnen denken.

OV is evenlang als met de auto denk ik dus en ik kan nog slapen op de trein.

Gewoon luxe :)
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1098
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

heist_175 schreef:Beetje tendentieus natuurlijk.
We moeten heus niet allemaal in Schaarbeek gaan wonen om in Brussel te werken hé.
Wat is er tendentieus? Ik denk dat je het artikel beter eens in z'n geheel leest, want het bevestigt grotendeels je visie.
heist_175 schreef:Daarenboven hebben alle steden grote schulden, die deels bijgepast worden vanuit de Vlaamse begroting. Als we allen in de stad gaan wonen, hoe gaan ze dat dan regelen?
Meer kapitaalkrachtige inwoners = meer inkomsten voor de gemeenten. Nu zijn de rijkste gemeenten meestal de landelijke.
heist_175 schreef:Kernverdichting is echt niet als sardientjes in een 40m² appartementje gaan wonen.
Kernverdichting is wél de bestaande kernen beter benutten, dus geen smeltende camembert.
En dat is exact wat het artikel propageert. Vandaar dat het voorbeeld van Zaffelare zo treffend is. Wat ga je daar zoeken in een nieuwe verkaveling als je in Gent werkt en je kinderen er naar school gaan? Gent heeft genoeg deel- en randgemeenten waar je nog een betaalbaar huis met tuin vindt en die wél faciliteiten hebben en degelijk ontsloten zijn met OV (bv. Gentbrugge, Drongen, Melle, Merelbeke, etc.)
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Tjah Lemberge, Bottelare en Munte zijn ook Merelbeke. Gontrode is ook Melle. Maar dat zal dan weer te ver van de stad zijn :-)
En Gentbrugge is ook maar triestig. Ongeveer de helft is een rijhuis langs de Brusselsesteenweg of één van de zijstraten ervan, de andere helft is redelijk, maar gewoon oud...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Didymus schreef:Wat is er tendentieus?
Deze onzin
"Toen we kinderen kregen, wilden we rustiger wonen", zegt een jonge moeder, die met haar baby en peuter een ommetje maakt door de verder uitgestorven wijk. Zij en haar man werken in Gent. Vroeger gingen ze op de fiets, nu elke dag met de auto in de file. "Maar dat hebben we ervoor over."

"Veel Vlamingen zijn opgegroeid in een verkaveling en willen voor hun kinderen hetzelfde", zegt Leinfelder. "Ik veroordeel die woondroom niet, maar het is duidelijk dat je als overheid nog een lang weg te gaan hebt om die mensen te overtuigen. Vlamingen willen minder files, minder fijnstof en meer open ruimte, maar ze hebben nog niet het besef dat hun eigen gedrag met die doelstellingen botst."
Het ene sluit het andere niet uit.
Ik woon op enkele honderden meters van een station, van een kleuter/lager/middelbare school, ik heb op wandelafstand 3 supermarkten en allerlei andere winkels (schoenen, elektro, ...), op fietsafstand nog oneindig veel meer.
En toch woon ik in een volledig open bebouwing, net als 80% van de andere huizen binnen een straal van 3km.
Dus dat is duidelijk in de kern, alleen niet in een superklein appartementje waar ik enerzijds ruimte en een tuin zou moeten opgeven maar daarbovenop nog allerlei smeerlapperij en zurigheid moet dulden van lawaaierige buren en het "de gemeenschappelijke ruimtes zijn van iedereen en dus niemand" syndroom moet ondergaan.

Je gaat "de Vlaming" echt niet overtuigd krijgen van kernverdichting als het voorgestelde ideaalbeeld appartementjes en rijwoningen op een steenweg zijn. Wees gewoon eerlijk in waar het over gaat. De kern rond een kerktoren beter benutten en geen weiden/velden aansnijden.
Heeft niets te maken met rijwoning, villa, maar wel met de locatie.

@budget steden
Veel mensen op een klein oppervlakte proppen is wel efficiënt voor nutsvoorzieningen, maar het werkt allerlei andere sociologische problemen in de hand. Als ik de negende door mijn boxen wil doen knallen tijdens het koken, stoor ik enkel een van onze poezen die liggen te dutten. Als je in een appartement hakken draagt of uw drukketel laat ontstomen, komen de buren al klagen.
Het type woonst (appartement, rijwoning, open bebouwing) is deels financieel ingegeven, maar ook levensstijl. Een beleid dat ingaat tegen een levensstijl is moeilijker te realiseren dan een beleid dat de levensstijl ongemoeid laat, maar enkel de locatie aanpast. Dus een villa in de buurt van de kerktoren en niet in een (verzopen) wei.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9667
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

Het is onmogelijk om een beleid te voeren dat nodig is EN te denken dat niemand iets moet veranderen. Onze ruimtelijke wanorde is zodanig uit de hand gelopen dat we nu met de rug tegen de muur staan en politici wel onpopulaire maatregelen (betonstop, circulatieplan, tol,...) moeten nemen.

Ik woon ook in de rand en heb dezelfde voordelen als heist. Verdichting hoeft dus niet problematisch te zijn maar aan die voordelen hangt ook een prijskaartje dat niet iedereen kan betalen. Voor sommigen betekent verdichting dus wel degelijk kleiner wonen of een appartement. Dat geldt voor jonge starters en singles die gewoon geen lening krijgen of kunnen veroorloven. Gelukkig zijn dat ook de mensen met de meest flexibele mentaliteit. Vandaag stonde er in DS een artikel met enkele mensen die hun wagen gewoon gedumpt hebben en er niet slechter van waren geworden. Ouderen zullen moeilijker hun mentaliteit aanpassen, voor hen zal de rekening ofwel oplopen ofwel de nadelen enkel te nemen zijn.

Blijven verkavelen zal ophouden omdat er uiteindelijk simpelweg geen ruimte meer over zal zijn om nog te verkavelen. Grote percelen zullen dus door de hoge prijzen opgedeeld worden in kleinere. Dat kunnen nog altijd ruime eengezinswoningen zijn als men de prijs wil/kan betalen.

Uiteindelijk lost de markt dingen op als de politiek niet kan/wil beslissen. De prijzen zullen dus deels bepalen waar je kan wonen en dat is eigenlijk niet zo verschillend met vroeger. Uiteraard heb je bij iedere wijziging winnaars en verliezers. Zij die zich reeds aangepast hebben zullen financieel hun voordeel doen terwijl anderen een nadeel ondervinden.

Ik wil ook wijzen op het feit dat appartementen een slechte naam hebben maar dat dit ook deels tijdsgebonden is. De torens aan het Rabot waren destijds prestigeprojecten waar vooral de rijkere burgers in wilden wonen (chic). Ook nu nog bouwt men hier en daar torens die niet voor ieders budget te betalen zijn. Verdichting is dus niet enkel voor financieel minder sterke gezinnen. De problemen duiken vooral op bij projecten die slechte kwaliteit bieden om toch zo goedkoop mogelijk te bouwen. Hier kan de overheid op toezien.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”