Dada turteltaks

Ander nieuws dat te maken heeft met topics die op userbase kunnen besproken worden
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

http://www.hln.be/hln/nl/2764/milieu/ar ... taks.dhtml

In 2016 en 2017 blijft de taks behouden omdat het administratief en juridisch niet haalbaar is, maar het blijft ongrondwettelijk??
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2965
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

Voor eind 2017 vinden ze wel iets anders uit.

Hopelijk kunnen ze de prosumententaks ook nog vernietigen, als is het maar een waterkansje :bang:
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

Leuk. Als Belgische overheid leg je belastingen op die door iedereen betaald moeten worden. Een paar jaar later beslist het grondwettelijk hof dat de belasting niet kan of mag. De belasting wordt afgeschaft maar de ontvangen miljoenen moeten niet terug betaald worden aan de burger. Want daar komt het op neer. Wat wordt de volgende ongrondwettelijke taks?
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Turteltaks is een illegale taks van de Vlaamse overheid.

Niet de Belgische!
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

raf1 schreef:Turteltaks is een illegale taks van de Vlaamse overheid.

Niet de Belgische!
Ja, en? Ondanks dat het illegaal is zijn we onze centen mooi kwijt. En het zal mij worst wezen of het een Vlaamse of federale taks is. Illegaal is illegaal en kwijt is kwijt.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Er zijn nog illegale constructies, bvb alle zorgkassen zijn VZW's. Niemand kan u dwingen daar lid van te zijn, oude wet uit 1921.

Verder is dat ook zo'n dubbele zever:

- sociale bijdrages, die moeten voor pensioen ponzi zorgen, dat er niet gaat zijn tegen dat ik oud ben en voor je ziekteverzekering
- dan nog eens je bijdrage aan een ziektekas, waarom nogmaals betalen? waarom niet één enkele bijdrage voor alles
- dan nog eens de zorgkas aka sukkelkas, waarom ook nog eens apart via een illegale constructie

En dan nog meer belzieke idioterie:

- als eenmanszaak betaal ik tax aan de gemeente en aan de provincie

omdat mijn woning in zowel een gemeente als een provincie ligt.

Ze kunnen dan 10 cirkels in mekaar toveren en op alles tax vragen. Sukkels. Prutsers.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Op elk niveau zit je met kosten hé :)
Provinciale domeinen, provinciescholen, provinciewegen (als dat nog bestaat?)
Gemeentelijke (of boven~) riolering, wegen, ...
Vlaams onderwijs en wegen

Er zijn partijen die geprobeerd hebben om de bovengemeentelijke tussenstructuur (provincie) weg te saneren, maar de realiteit bleek complexer dan de oneliner. Het is niet omdat het niveau niet bestaat, dat de kosten er niet meer zijn.
De bevoegdheden die van het federale naar het gewest gegaan zijn, zijn ook gevolgd door het legertje ambtenaren dat er voordien verantwoordelijk voor was. Als je wil bezuinigen, moet je dus niet blindweg een niveau wegknippen, maar de inhoud aanpakken.
Hebben we nog provinciescholen nodig? Hebben we nog rampenplannen en coordinatie daarvan nodig, ... dat soort zaken.

Ik betaal ook niet graag belastingen, maar de landen met lage belastingen: daar wil ik meestal niet wonen :).
Libië, Turkmenistan, ... :)
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6006
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

De meest belachelijke van allemaal is... Polderbelasting
Volgens berekening 83 cent maar oeps... minimumprijs 10€
Staat er zo'n @skynet mailadres op, en ze zitten 2x per maand op het gemeentehuis... wat een amateurs.
Best wel vreemd dat hier nog geen 50m verder geen "polder" is en die dat niet hoeven te betalen (zelfde gemeente).

Ookal is het maar 10€, ik erger mij dood aan deze :bang:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9669
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 587 keer
Recent bedankt: 42 keer

ub4b schreef:Er zijn nog illegale constructies, bvb alle zorgkassen zijn VZW's. Niemand kan u dwingen daar lid van te zijn, oude wet uit 1921.
Verder is dat ook zo'n dubbele zever:
- sociale bijdrages, die moeten voor pensioen ponzi zorgen, dat er niet gaat zijn tegen dat ik oud ben en voor je ziekteverzekering
- dan nog eens je bijdrage aan een ziektekas, waarom nogmaals betalen? waarom niet één enkele bijdrage voor alles
- dan nog eens de zorgkas aka sukkelkas, waarom ook nog eens apart via een illegale constructie
De kosten voor uw ziekenfonds kan je zelf vermijden door in te schrijven bij HZIV. Lidmaatschap is volledig gratis. Best bewaarde geheim van België :lol:

De zorgkas is een idiotie van de splitsingslogica. Vlaanderen wil absoluut eigen sociale zekerheid uitbouwen en dus betaal je als Vlaming nu 2 keer, zowel voor de federale sociale zekerheid als voor de lege doos Vlaamse Zorgverzekering. De kost/tax is al verdubbeld van 25 naar 50 EUR.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Dizzy schreef: De zorgkas is een idiotie van de splitsingslogica. Vlaanderen wil absoluut eigen sociale zekerheid uitbouwen en dus betaal je als Vlaming nu 2 keer, zowel voor de federale sociale zekerheid als voor de lege doos Vlaamse Zorgverzekering. De kost/tax is al verdubbeld van 25 naar 50 EUR.
Zorgkas is een illegale constructie, ben ze aan het aanvechten. één van de zorgkassen weigert mij uit te schrijven, nochthans is er de wet van 1921 waar zij aan gebonden zijn:

http://www.vvia.be/statuten/wet1921.htm
De Wet van 24 mei 1921 bepaalde in artikel 1: "De vrijheid van vereeniging op elk gebied is gewaarborgd. Niemand kan gedwongen worden van eene vereeniging deel uit te maken of daarvan niet deel uit te maken", en in artikel 2: "Alwie, op zijne aanvraag, lid wordt van eene vereeniging, verbindt zich, door zijne toetreding, zich te onderwerpen aan het reglement dier vereeniging, alsmede aan de beslissingen en strafmaatregelen, krachtens dit reglement getroffen. Te allen tijde kan hij uit de vereeniging treden mits inachtneming van het reglement; elke reglementsbepaling, waardoor deze vrijheid zou worden opgeheven, wordt voor niet bestaande gehouden"
De overheid doet wel meer illegale dingen. Als je zorgkas niet betaalt, komt plots de Vlaamse belastingsdienst innen, wat bewijst dat het geen verzekering maar een belasting is. Ik denk dat ik al 5 aangetekende schrijvens heb gestuurd naar mijn zorgkas, daarop wordt nooit geantwoord. Ze blijven maar standaardbrieven sturen dat ik nog steeds lid ben, waaruit kan afgeleid worden dat ze de wet overtreden.

Ze antwoorden enkel op email. Hersenloze robotten die gewoon hun routines aflopen.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Dat hierboven (HZIV) ga ik eens bekijken se, had daar nog nooit van gehoord :).

Nu zeggen ze dat wie wil die taks kan terugeisen, maar ik vraag me af of er mensen zijn die dat zullen doen. De meeste komen niet graag met het gerecht in aanraking, zelfs al is het in uw recht, zeker voor die bedragen. Ze zullen er weer schoon mee wegkomen dus.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

MClaeys schreef: Nu zeggen ze dat wie wil die taks kan terugeisen, maar ik vraag me af of er mensen zijn die dat zullen doen. De meeste komen niet graag met het gerecht in aanraking, zelfs al is het in uw recht, zeker voor die bedragen. Ze zullen er weer schoon mee wegkomen dus.
Ga jij voor 100 euro beginnen met aangetekende schrijvens te sturen?

Wat velen vergeten is dat er voor de turteltaks, er nog zo'n verdoken ILLEGALE verhoging was:

http://pvda.be/artikels/rechtbank-geeft ... en-te-hoog

Ik heb ooit naar Luminus gebeld om dit terug te eisen.

Waarop dan na veel over en weer tussen diensten iemand mij kon antwoorden: wij mogen dat niet terugbetalen of niet aanrekenen want dan krijgen wij een boete van de overheid. Dus ook luminus zijn herzenloze marionetten / graaiers.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

ub4b schreef: Ga jij voor 100 euro beginnen met aangetekende schrijvens te sturen?
Als je men bericht correct leest dan had je dat al geweten. (Nee, niemand dus, dat is het hem net.)
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9669
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 587 keer
Recent bedankt: 42 keer

Terugeisen levert niets op. Uiteindelijk moeten deze inkomsten er toch komen en bedenken ze gewoon een andere belasting.

De zorgkassen zijn meestal gebonden aan een ziekenfonds. Je kan echter ook de Vlaamse zorgkas gebruiken die neutraal is. Of dit een vzw is weet ik niet, het is ook een initiatief van de Vlaamse overheid. Uiteindelijk maakt het niet uit bij welke zorgkas je zit, de rekening is dezelfde. Waarom je dan verbinden aan een ziekenfonds? Veel mensen zitten al gevangen bij hun ziekenfonds door hun hospitalisatieverzekering of betalen gewoon dubbel als ze al een verzekering via de werkgever hebben.

De HZIV heeft geen eigen zorgkas en als lid moet ik dus bij de Vlaamse zorgkas aansluiten. Niet betalen voor de Vlaamse zorgverzekering kan echter een boete opleveren en uitsluiting gedurende een lange periode, zelfs als je nadien wel jarenlang correct hebt betaald! Ze hebben het onlangs wel iets minder streng gemaakt door wel recht te geven als men de boete betaald heeft.

Nu maakt men werk van de sociale zekerheid, waar we al voor betalen via afhouding loon, verder uit te kleden en de lege doos iets voller te laten lijken. :bang:
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 887
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 28 keer

De Vlaamse zorgkas is geen mutualiteit terwijl HZIV dat wel is. Ze houden zich dus niet bezig met het terugbetalen van je doktersbezoek. De Vlaamse zorgkas is dus vooral een vehikel om nog meer belastingen te innen.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

honda4life schreef:De meest belachelijke van allemaal is... Polderbelasting
...
Ookal is het maar 10€, ik erger mij dood aan deze :bang:

DAT DUS! zorgkas kan ik mee leven, turteltaks meh... maar die 'volgens een studie van 70 jaar geleden woon je in een gebied dat zou kunnen overstromen bij teveel neerslag' is absurd.
70j geleden was dat hier moeras, DUH dat dat dan overstromen kan... ondertussen 30 jaar geen een probleem gehad (duh) maar toch jaarlijks afgeven voor niks.
als erdan nog een waterloop door mijn tuin zou lopen akkoord maardit...
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

Pardon my ignorance, maar hoe wordt die turteltaks geïnd ? Ik kan me immers niet herinneren daar ooit een aanslag/overschrijvings-formulier voor gekregen te hebben.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Via de energiefactuur
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Hoe kan ik die terugvorderen? Een illegaal geïnde tax moet toch terugvorderbaar zijn met interest.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5309
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 13 keer

ub4b schreef:Hoe kan ik die terugvorderen? Een illegaal geïnde tax moet toch terugvorderbaar zijn met interest.
Heb je alles gelezen? De betaalde taks wordt NIET terugbetaald omdat dit "administratief moeilijk" is.
Wat wel mogelijk zou zijn is het eisen van een schadevergoeding maar ook daar voor zou de kans op succes klein zijn.
Het is ook straf dat de taks niet met onmiddellijke ingang afgeschaft wordt en a rato het aantal maanden die overblijven in mindering wordt gebracht.

Zou men de betrokken politici niet kunnen vervolgen voor nalatigheid e.d.? Het was toch al van bij de voorstelling van de taks gezegd dat belasting op iets dat al belast was ongrondwettelijk was. En toch hebben ze doorgezet.
Eén ding is zeker, de taks zal vervangen worden door iets anders en we zullen er geen voordeel aan doen. Het probleem voor de politici is dat we steeds dichter bij de volgende verkiezingen komen en dat dat dan vers in het geheugen zit van de kiezers.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

ub4b schreef:Hoe kan ik die terugvorderen?
Massaal(met 100 000 mensen) op bezoek gaan bij Minister van Energie Bart Tommelein

Juridisch terugvorderen is quasi onmogelijk gemaakt in het arrest van het Belgisch Grondwettelijk Hof, want het arrest heeft geen terugwerkende kracht, je kan beginnen met het Vlaams Gewest, vertegenwoordigd door de Vlaamse Minister van Energie, te dagvaarden voor het vredegerecht, maar er is veel kans dat je dan opnieuw wordt doorverwezen naar het Belgisch Grondwettelijk Hof die nooit zal terugkomen op hun eerdere uitspraak. Hoogstwaarschijnlijk zal je dan bij het Europees Hof voor de Mensenrechten moeten aankloppen om je gelijk te halen.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Dizzy schreef:Terugeisen levert niets op. Uiteindelijk moeten deze inkomsten er toch komen en bedenken ze gewoon een andere belasting.
...
Dat is op voorhand capituleren. Wie niets doet heeft per definitie al verloren. Had niemand een proces begonnen, had heel deze discussie niet gevoerd geweest omdat er dan ook geen uitspraak ten gronde was gesteld. Soms moeten we al eens terugvechten. Het is niet omdat je een politieker bent dat je dan boven de wet staat. De arrogantie mag al eens doorbroken worden. Op zich is deze uitspraak van het grondwettelijk hof dus een overwinning voor ons allen, behalve die...
Wie dus wel iets doen kan eventueel winnen. Ik denk, ik ben er eigenlijk vrij zeker van, dat er groepsprocessen gaan komen en ik hoop er ook op.

En al diegenen die zeggen dat de last toch terug betaald zal moeten worden, zeg ik, goed, maar als het even kan niet door mij. Heel dit dossier is de grootste oplichting ooit waar Jan Modaal mag voor betalen terwijl er nog steeds grof geld geschept wordt aan de andere kant van de tafel. Een gezin met kinderen belasten om de zakken te vullen van een ander :bang: Er is wel degelijk een andere manier om dit te financieren, maar dan zullen ze in andere zakken moeten gaan tasten en dat blijkt toch oh zo moeilijk.
En zeggen dat de vorige politieke delegatie dit heeft veroorzaakt is eigenlijk de ogen sluiten voor wat er nog steeds aan de gang is en waar geen moeite gedaan wordt om de geldlozing te stoppen.
on4bam schreef:Zou men de betrokken politici niet kunnen vervolgen voor nalatigheid e.d.? Het was toch al van bij de voorstelling van de taks gezegd dat belasting op iets dat al belast was ongrondwettelijk was. En toch hebben ze doorgezet.
Hier heb je zeker een punt. Het zou me oneindig veel voldoening en een gevoel van gerechtigheid geven, samen met een terugbetaling van die ongrondwettelijke truttentaks.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9669
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 587 keer
Recent bedankt: 42 keer

Ik vind de veroordeling goed maar je moet wel naief zijn als je denkt te kunnen ontsnappen aan het opruimen van de put. Je steekt dan geld in een onzekere uitkomst waarbij je uiteindelijk naast deze kosten toch nog zal opdraaien voor de put... maar op een licht andere manier.

Dat ook de grote investeerders hun bijdrage mogen leveren is evident... voor ons maar met deze regering vrees ik ervoor. Het zal weer Jan met de pet zijn die het zal betalen.
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2965
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

Hoeveel zou er eigenlijk terugbetaald worden, indien tot eind 2017 taks betaald wordt, om die "put" van 2 miljard te vullen ?
100 € per doorsnee gezin, maar hogere bedragen voor zwaardere aansluitingen..
Eens gekeken naar mijn facturen:
in 2016 (vanaf 1 maart 2016) dus 100:12x10= 83.33€
in 2017 verhoging naar 103,37€ /jaar
Totaal 186.7 € x aantal aansluitingen in België Vlaanderen
Hoeveel aansluitingen zijn er eigenlijk ?

fout rechtgezet
Laatst gewijzigd door lacer 24 jun 2017, 11:04, in totaal 1 gewijzigd.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Dizzy schreef:Ik vind de veroordeling goed maar je moet wel naief zijn als je denkt te kunnen ontsnappen aan het opruimen van de put. Je steekt dan geld in een onzekere uitkomst waarbij je uiteindelijk naast deze kosten toch nog zal opdraaien voor de put... maar op een licht andere manier.

Dat ook de grote investeerders hun bijdrage mogen leveren is evident... voor ons maar met deze regering vrees ik ervoor. Het zal weer Jan met de pet zijn die het zal betalen.
Naïef zou ik het niet noemen om de opruiming van die put aan een ander te laten. Er in meegaan dat we toch moeten betalen is net wat we niet moeten doen. Dat rammen ze nu al oneindig in onze oren dat de meesten het nog zijn gaan geloven ook.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17488
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 921 keer
Bedankt: 3348 keer
Recent bedankt: 5 keer

lacer schreef: Totaal 186.7 € x aantal aansluitingen in België
Hoeveel aansluitingen zijn er eigenlijk ?
Het gaat niet over België, maar over Vlaanderen.
Vlaanderen telt ong. 2.7 miljoen "huishoudens".
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Dus als ge niet meerekent van wat er aan politiekers hun handen is blijven plakken ongeveer een vierde van de put (500 miljoen). Nu, in Wallonië geven ze nog steeds een premie (voor 5 jaar) dus het is wel dwijlen met de kraan open.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9669
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 587 keer
Recent bedankt: 42 keer

petrol242 schreef:Naïef zou ik het niet noemen om de opruiming van die put aan een ander te laten. Er in meegaan dat we toch moeten betalen is net wat we niet moeten doen. Dat rammen ze nu al oneindig in onze oren dat de meesten het nog zijn gaan geloven ook.
En wie gaat het dan wel betalen of is het de bedoeling gewoon door te schuiven naar onze kinderen?

Uiteindelijk zal de grote groep de schuld moeten betalen. Het enige dat nog een kleine rol speelt is hoeveel de grote spelers gaan meebetalen, als ze al moeten meebetalen. Gek, mensen zijn ontHutst over pure logica en denken tegelijk dat de kabouters onze rekeningen gaan betalen maar dat mag je niet naief noemen.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Je zegt het zelf. Wie gaat dat betalen? Wij? En wij moeten dat slikken "omdat het moet?" Omdat we de massa zijn en dat we alles moeten uitsmeren? Plots is dan iedereen wel gelijk? Hoorde ik niet onlangs nog iemand roepen dat ongelijkheid "goed" is?

Misschien moet je je eens afvragen naar waar die geldstroom naartoe is gegaan (en gaat) en moeten we het gewoon terug pakken? Wetten en regels zijn maar geldend voor wie ze maakt. Wie ze moet uitvoeren is voor velen blijkbaar worst. En wees gerust, de geldstroom gaat verder, zelfs nu dat wij daar over discussiëren. Het is dus geen "historisch probleem" dat we al dan niet kunnen doorschuiven naar de volgende generaties. De waanzin gaat nu nog steeds gewoon verder.

Ik vind het niet netjes om te zeggen dat we het op onze kinderen afschuiven als we weigeren in dat verhaal mee te gaan alsof er geen andere oplossingen mogelijk zijn. Maar het is ja, zoals gezegd , wie de wetten en regels maakt.
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 370 keer
Bedankt: 155 keer

Iedereen had de mond vol over groen en klimaatakkoorden, wel dit is het directe gevolg van klimaatakkoorden, minder fossiele brandstof en meer herbruikbare energie.
Nu moet men niet meer komen janken, maar de rekening betalen, punt.

We zullen het de toepasselijke naam "klimaatakkoord tax" noemen.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1421
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

MClaeys schreef: Nu, in Wallonië geven ze nog steeds een premie (voor 5 jaar) dus het is wel dwijlen met de kraan open.
Wees gerust de Vlamingen zullen dat ook wel betalen hoor. Zo zit onze politieke kaste nu éénmaal in elkaar. Ten zuiden van het land zal men dan terug met grote trom verkondigen hoe a-sociaal wij zijn, hoe racistisch we zijn, Hoe we hen als minderheid onderdrukken .... en uiteindelijke doen onze Vlaamse politiekers het in hun broek en zullen ze zelfs nog een extra bonus aan het zuiden geven. Ondertussen gaan wij het X3 terug betalen, want ah ja hé, de zitpenningen moeten ook nog betaald worden om "niets" te doen. Maar dokken zullen we via extra (verdoken) belastingen, dit terwijl we al de duurste van de wereld zijn ....
Gebruikersavatar
James.
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 32 keer

Gray schreef:Iedereen had de mond vol over groen en klimaatakkoorden, wel dit is het directe gevolg van klimaatakkoorden, minder fossiele brandstof en meer herbruikbare energie.
Nu moet men niet meer komen janken, maar de rekening betalen, punt.

We zullen het de toepasselijke naam "klimaatakkoord tax" noemen.
Is de hele put die men wilt dichten met behulp van de turteltaks niet veel ouder dan de klimaatakkoorden? Hoe dan zouden die akkoorden dan daarvoor verantwoordelijk zijn?
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6113
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Gray schreef:We zullen het de toepasselijke naam "klimaatakkoord tax" noemen.
Ik zou ze eerder de "ik-denk-maar-tot-de-volgende-verkiezing tax" noemen.
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 370 keer
Bedankt: 155 keer

James. schreef:
Gray schreef:Iedereen had de mond vol over groen en klimaatakkoorden, wel dit is het directe gevolg van klimaatakkoorden, minder fossiele brandstof en meer herbruikbare energie.
Nu moet men niet meer komen janken, maar de rekening betalen, punt.

We zullen het de toepasselijke naam "klimaatakkoord tax" noemen.
Is de hele put die men wilt dichten met behulp van de turteltaks niet veel ouder dan de klimaatakkoorden? Hoe dan zouden die akkoorden dan daarvoor verantwoordelijk zijn?
Ja, maar de problematiek is niet nieuw, voorafgaand aan de klimaatakkoorden in 2015 zijn er 6 jaar aan onderhandelen aan vooraf gegaan.

Dit staat er in voor Belgie:
- Rekening houdend met de doelstelling van de federale overheid om 7000 kton bijkomende reducties te realiseren, zullen Vlaanderen, Wallonië en Brussel in de periode 2013-2020 hun uitstoot van broeikasgassen lineair beperken. Tegen 2020 moet Vlaanderen 15,7 procent, Wallonië 14,7 procent en Brussel 8,8 procent minder broeikasgas uitstoten ten opzichte van 2005.

- België zal in 2020 13 procent van het energieverbruik invullen met duurzame energie. Van de huidige beschikbare 326 miljoen euro krijgt de federale overheid 10 procent, het Vlaams Gewest 53 procent, het Waals Gewest 30 procent en het Brussels Hoofdstedelijk Gewest 7 procent.

- Van de opbrengsten van de toekomstige veiling van CO2-emissierechten krijgt de federale overheid 9,05 procent, het Vlaams Gewest 52,76 procent, het Waals Gewest 30,65 procent en het Brussels Hoofdstedelijk Gewest 7,54 procent.

- België verbindt zich tot een jaarlijkse investering in duurzame energie van 50 miljoen euro, tot in 2020. De helft daarvan, 25 miljoen euro, wordt gedragen door de federale overheid. Vlaanderen financiert 14,5 miljoen, Wallonië 8,25 miljoen en Brussel 2,25 miljoen euro.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Gray schreef:Iedereen had de mond vol over groen en klimaatakkoorden, wel dit is het directe gevolg van klimaatakkoorden, minder fossiele brandstof en meer herbruikbare energie.
Nu moet men niet meer komen janken, maar de rekening betalen, punt.

We zullen het de toepasselijke naam "klimaatakkoord tax" noemen.
Minder fossiele brandstoffen :) De laatste druppel die uit deze planeet geperst kan worden zal boven gehaald worden. De "groene" economie hé, tja daar valt heel veel geld mee te verdienen.
Die klimaatakkoorden zijn in een liberaal markt model opgesteld waar winst op de eerste plaats komt, maar de eigenlijke doelstelling niet primeert. Ah ja, we gaan Co2-emmissies verhandelen :bang: Als we echt de goesting hadden om de klimaatsverandering aan te pakken, was 20 jaar geleden al gebeurd wat moest gebeuren.

En we kunnen ook niet direct zeggen dat de miljarden die reeds weg zijn iets aan de klimaatsproblematiek hebben bijgedragen. Het is in de verkeerde zakken terecht gekomen van mensen die geen kloten met het klimaat in zitten, dus neen, die rekening wil in niet betalen.
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 aug 2015, 16:21
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

Je moet het maar doen, kunnen en durven.

Eerst subsidies invoeren voor zonnepanelen en ze dan nadien nog verhogen ook maar subsidies geven is belastinggeld uitgeven van alle vooral denk ik toch werkende mensen.
Maar ik bv heb geen geld voor zonnepanelen + ik beslis der ook niet over want ik woon op een appartement.

Dus ik moet al 1 keer betalen voor iets waar ik niks aan heb en dan maken ze een grote schuldenput en zeggen ze: iedereen zal een steentje moeten bijdragen, wtf.

Dus kreeg ik vorig jaar een brief van rond de 240€ dat ik extra mocht betalen.
Dat is dus 2 keer betalen voor iets waar ik niks aan heb.

Dit noem ik pure schande en diefstal maarja, politiekers mogen dat. Het ergste is dan nog dat mensen massaal op die idioten blijven stemmen, hier op dit forum is dit niet anders, altijd neuten , zagen en klagen van hoe triest en schande het is maar volgend jaar stemmen ze opnieuw voor die vele mensen die ons dit geflikt hebben, zij lachen in hun vuistje keer op keer opnieuw , ze kunnen doen wat ze willen, het volk kiest toch weer voor hetzelfde.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6287
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 3 keer

Vertelt gij ons dan nekeer op wie we moeten stemmen om niet in 't zak gezet te worden ?
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 789
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

Joe de Mannen schreef:Vertelt gij ons dan nekeer op wie we moeten stemmen om niet in 't zak gezet te worden ?
J.
pvda ?
maar ja dat zijn zogezegd communisten volgens ons Bartje.
uitspraak van vorige week in terzake.
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 370 keer
Bedankt: 155 keer

fendtje schreef:
Joe de Mannen schreef:Vertelt gij ons dan nekeer op wie we moeten stemmen om niet in 't zak gezet te worden ?
J.
pvda ?
maar ja dat zijn zogezegd communisten volgens ons Bartje.
uitspraak van vorige week in terzake.
dat zijn populistische communisten, nog erger dan gewone.

Communisme in Belgie, is economische zelfmoord voor een miniland als Belgie.
We hebben al een mini-light versie gezien met Hollande die frankrijk op een paar jaar tijd naar de knoppen heeft gehaald, ik moet u niet vertellen dat in een klein land als Belgie de gevolgen nog een stuk rampzaliger zullen zijn.
Links of rechts, Belgie moet gewoon wat volgen wat de grotere buurlanden doen en vooral niet te speciaal...
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

Joe de Mannen schreef:Vertelt gij ons dan nekeer op wie we moeten stemmen om niet in 't zak gezet te worden ?
J.
BUB... probleem is dat de kans enorm klein is dat ze overal genoeg stemmen krijgen om effectief te kunnen doen wat ze willen (en wat ons landje nodig heeft: alle regeringen afschaffen en 1 federale regering behouden)
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”