Apple TV - Tv Belgium App [Testflight]

Ander nieuws dat te maken heeft met topics die op userbase kunnen besproken worden
dbiphoner
Plus Member
Plus Member
Berichten: 180
Lid geworden op: 26 okt 2010, 15:35
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 4 keer

Heeft Vier iets veranderd aan zijn website? Er zijn maar 8 series meer te herbekijken via de herbekijk tab.

Dinsdag vond ik zo Gent West niet meer, wel nog via de zoek functie maar nu ook niet meer...

Via de Vier website kan je Gent West nog wel bekijken.

Grtz
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3220
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Heb ook de indruk dat er met Vier iets niet meer klopt. Wij kijken altijd naar Huizenjagers en de afleveringen van deze week staan nog niet in de app. De overige 28 van de vorige weken wel.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
PieterVO
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 16 jun 2017, 10:57
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 53 keer

Update Build 110:
Nieuw:
• Herbekijk RTBF
• Volgende-aflevering scherm (15 seconden voor einde - kan uit gezet worden in de instellingen)

Verbeteringen:
• Oplossing voor nieuwe VIER site layout (sommige series waren daardoor niet zichtbaar in de app)
• Oplossing voor zwarte labels in de favorieten sectie van Mijn TV
• Geen popup bevestiging bij bekeken/onbekeken
• Focus engine geoptimaliseerd in de aflevering-view
• Speel aflevering af door in de collectie de aflevering te selecteren (geen dubbelklik meer nodig)
• Verbeterde sortering voor VRT NU afleveringen
• Oplossing voor verschillende bugs
KingF
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 maa 2018, 13:27

Hey Pieter,

Daarnet dit topic ontdekt na een 'discussie' over het nut van mijn AppleTV. Bij de release in 2015 hoopte ik spoedig dat Stievie een native tvOS-app zou maken in plaats van streaming via Airplay. Top idee dat je hier gaat uitwerken en duidelijk een gemis voor velen van ons!

Ik heb me zopas ingeschreven voor de Testflight versie die ik vanavond ga proberen!

Enkele vragen na het lezen van dit topic:
  • Mag je nog steeds verder gaan met het development na de opmerking van de VRT?
  • Zijn er plannen om ooit over te gaan tot een publieke release in plaats van de development iteratie?
  • Als mobile app developer zijnde (voornamelijk voor iOS) had ik ooit hetzelfde idee, maar ik heb me niet verdiept in de wereld van tvOS. Is de code beschikbaar op een (publieke) github of hou je deze liever voor jezelf?
Alvast bedankt voor de moeite die je doet om dit project verder te zetten. Aan de positieve reacties te lezen is er duidelijk een markt voor. Jammer dat Stievie andere 'commerciële belangen' voorrang geeft en blijkbaar niet de moeite vindt om te luisteren naar mensen die elke maand financieel bijdragen aan de app...
phildww
Pro Member
Pro Member
Berichten: 386
Lid geworden op: 05 aug 2009, 21:57
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 41 keer

KingF schreef:Jammer dat Stievie andere 'commerciële belangen' voorrang geeft
VTM (eigenaar van Stievie) heeft intussen idd zijn eigen Apple-TV app, waar je nogal wat reclame te zien krijgt. Er zijn nóg zware dwarsliggers tegen dit soort initiatieven: de TV&Internet-providers zoals Proximus edm... Hun packs zouden zomaar eventjes minder lucratief kunnen worden, niet in het minste door wegvallen van de huur-inkomsten van decoders. Maar ooit heeft elke zender zijn TV-App... Dat komt er.
Zolang we kunnen, gebruiken we deze mooie app van Pieter!
Gebruikersavatar
edon
Member
Member
Berichten: 74
Lid geworden op: 01 jul 2011, 23:27
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 10 keer

@phildww Betreft het een HD stream in de Stievie app voor de Apple tv? Ik overweeg om mijn tv abonnement op zeggen maar ben de kat nog uit de boom aan het kijken tot er HD streams worden aangeboden via de verschillende kanalen (VRT.nu, Stievie,...)

Net even opgezocht... Jammergenoeg nog geen app voor de Apple tv (volgens de site van Stievie toch).
https://help.stievie.be/hc/nl/articles/ ... v-toestel-

Lees net nog even het voorgaande bericht en zie dat het een VTM app betreft :smash2: . Vraag blijft dezelfde, wordt in HD uitgezonden via deze app?
Laatst gewijzigd door edon 27 maa 2018, 14:44, in totaal 1 gewijzigd.
phildww
Pro Member
Pro Member
Berichten: 386
Lid geworden op: 05 aug 2009, 21:57
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 41 keer

Medialaan heeft momenteel 1 app uit, nl VTM, weet niet of dat HD is. Hun andere producten (Q2, CAZ, Stievie, ...) zijn nog niet beschikbaar op Apple TV.
KingF
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 maa 2018, 13:27

Vaak bieden die apps geen "ervaring" zoals Stievie. Je kan wel programma's terugkijken, maar direct live inpikken en terugspoelen meestal niet...

Jammer natuurlijk, maar daarvoor is deze app er :p
G-ray
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 maa 2018, 11:01
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Goedendag,
al enige tijd gebruik ik deze app naar tevredenheid.
echter het valt mij op dat diverse herbekijk programma's niet afspeelbaar zijn.
zoals bijvoorbeeld diverse wielerkoersen (Gent-Wevelgem Strade Bianchi enz.)
ze staan er wel bij, alleen als ik er op klik dan krijg ik een zwart beeld met onderaan links een soort rood verbodsbordje.
hebben meer mensen hiermee te maken gehad?
kan het zijn omdat ik in Nederland zit en dan mogelijk een VPN benodig?

bedankt vast voor de reacties.
vriendelijke groet,
G-ray
jollito
Pro Member
Pro Member
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 7 keer

G-ray schreef:Goedendag,
al enige tijd gebruik ik deze app naar tevredenheid.
echter het valt mij op dat diverse herbekijk programma's niet afspeelbaar zijn.
zoals bijvoorbeeld diverse wielerkoersen (Gent-Wevelgem Strade Bianchi enz.)
ze staan er wel bij, alleen als ik er op klik dan krijg ik een zwart beeld met onderaan links een soort rood verbodsbordje.
hebben meer mensen hiermee te maken gehad?
kan het zijn omdat ik in Nederland zit en dan mogelijk een VPN benodig?

bedankt vast voor de reacties.
vriendelijke groet,
G-ray

Klopt, als je een "verbodsbordje" ziet, is de content alleen in Belgie bekijkbaar.
Gebruikersavatar
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 922
Lid geworden op: 31 aug 2009, 15:28
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 109 keer

Klopt, als je een "verbodsbordje" ziet, is de content alleen in Belgie bekijkbaar.
Moet dit vanaf vandaag ook opgeheven worden? Dus dat je dit overal kunt bekijken.
Internet via Mobile Vikings
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

''copyright'' materiaal mag nog steeds uitgesloten worden, als uitzondering op de nieuwe regelgeving!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
tkof
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 apr 2018, 18:05

Hallo,

Ik had graag mee willen testen, hoe kan ik meedoen ?

mvg

tkof
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3220
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

tkof schreef:Ik had graag mee willen testen, hoe kan ik meedoen ?
Lees gewoon de eerste post van dit topic :wink:
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
StiJan
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 apr 2018, 09:24

Knap! Dit maakt eindelijk de AppleTV voor België echt nuttig.
Ik wens je enorm veel succes met de verdere ontwikkeling ervan en dat het ooit echt gepubliceerd mag worden.
Top!
Gebruikersavatar
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1257
Lid geworden op: 29 jun 2006, 10:43
Locatie: Zemst
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 26 keer

Die app is almaar beter en beter! Echt een mooie en gebruiksvriendelijke app!
Afbeelding
stefan70
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 apr 2018, 11:26
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ongeldig wachtwoord, neem contact op met de app-bezitter

Weet er iemand wat de reden is waarom ik deze melding krijg op moment dat ik mij voor eerst wil registeren op de site van tv belgium app.Mocht iemand dat weten graag een seintje
dbiphoner
Plus Member
Plus Member
Berichten: 180
Lid geworden op: 26 okt 2010, 15:35
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 4 keer

Hallo,

Is een iPad app ook een optie met eventueel mogelijkheid om te casten naar chromecast? Of is dit onmogelijk?

Grtz
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3220
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Heeft de BBC geen gratis live streams? Momenteel is het weer Snooker hoogmis en zou zalig zijn om dat via de Apple TV live te kunnen bekijken... :-D
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

die mogelijkheid heeft BBC enkele jaren geleden stopgezet. Misschien lukt nog iets via VPN? Of een klein schoteltje richten op astra 2 (28 oost)... :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 922
Lid geworden op: 31 aug 2009, 15:28
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 109 keer

Of eens googelen naar IPTV! Ik denk ook dat het kan via sommige kodi addons.
Internet via Mobile Vikings
Christoff
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 feb 2018, 14:50
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Hey,
Ik heb de Iplayer app op mijn Apple tv en gebruik die met een Acevpn account (5euro/m) Werkt geweldig
Macbook Pro OLED - Iphone X - Ipad Pro - 2x Apple tv 4
Proximus Fiber - Homekit: Tadoo, Philips HUE, Ikea Trådfri
Orange Eagle
Beta tester Stievie - Beta tester NLZIET - Canal Digital Sverige - Knippr - WIlmaa CH - Zattoo CH - Tv Vlaanderen - Ace vpn...
juppie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 14 nov 2011, 09:55
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

geweldige app !!!! Juist het programma op vier 'gert late night' vind ik nie terug
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3220
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Klopt, Gert Late Night staat er niet tussen. Nochtans wel beschikbaar op de website van Vier.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
PieterVO
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 16 jun 2017, 10:57
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 53 keer

Dag iedereen,

Ik heb vandaag een gezamenlijke brief van SBS, Medialaan en VRT ontvangen.
Daarin verzoeken ze mij om de app offline te halen en dit heb ik dus ook gedaan.

Ze hebben mij wel uitgenodigd voor een gesprek.
Indien er iets aan de situatie verandert zal de TestFlight terug opengesteld worden.

Ik wil iedereen bedanken voor alle positieve reacties, steun en hulp om de app beter te maken.
Hopelijk is dit niet het einde ervan.

Groeten,
Pieter
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 956
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 191 keer
Bedankt: 91 keer

Zeer jammer, maar eigenlijk vreesde ik er al voor toen ik deze blog post een 2-tal weken geleden zag passeren. Waar het tot dan toe altijd redelijk binnen Userbase bleef werd het daar ineens heel publiek zichtbaar :-( Hopelijk komt er toch nog iets nuttigs uit want als er iets bewezen is is dat er wel een duidelijke userbase (oh yes I did) is voor zo een app. Best of luck!
phildww
Pro Member
Pro Member
Berichten: 386
Lid geworden op: 05 aug 2009, 21:57
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 41 keer

Inderdaad erg jammer, ik heb de app veel gebruikt, de herbekijk-sectie was heel toegankelijk en makkelijk.
We kunnen alleen maar hopen dat dit een vervolg krijgt.
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

PieterVO schreef:Dag iedereen,

Ik heb vandaag een gezamenlijke brief van SBS, Medialaan en VRT ontvangen.
Daarin verzoeken ze mij om de app offline te halen en dit heb ik dus ook gedaan.

Ze hebben mij wel uitgenodigd voor een gesprek.
Indien er iets aan de situatie verandert zal de TestFlight terug opengesteld worden.

Ik wil iedereen bedanken voor alle positieve reacties, steun en hulp om de app beter te maken.
Hopelijk is dit niet het einde ervan.

Groeten,
Pieter
Heel jammer om te horen Pieter!
Voor diegene die de app al geïnstalleerd hebben: zal deze dan blijven werken en heeft dit enkel impact op nieuwe installs, of gaat de app in zijn geheel voor niemand nog werken?

In elk geval veel succes gewenst en hopelijk wordt dit soort initiatieven binnenkort aangemoedigd.
Laatst gewijzigd door jnsvr 07 mei 2018, 13:06, in totaal 1 gewijzigd.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Verdorie die Pieter Baert van de blogpost heeft onze ruiten ingeslagen. Hij heeft nog bij de vrt gewerkt dus ze zullen hem daar nog wel wat volgen.

Mijn apple tv komt net deze week dus ik ben te laat. Kunnen diegenen die de app al installeerden nu verder kijken of stopt alles?
PieterVO
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 16 jun 2017, 10:57
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 53 keer

jnsvr schreef: Voor diegene die de app al geïnstalleerd hebben: zal deze dan blijven werken en heeft dit enkel impact op nieuwe installs, of gaat de app in zijn geheel voor niemand nog werken?
Dat weet ik zelf niet precies.

De builds zijn verwijderd vanop TestFlight. Dus iedereen die zich er nu nog voor aanmeld is te laat. Je kan je echter nog altijd inschrijven om de tester-lijst, voor het geval dat de situatie veranderd.

Voor diegene die de app geïnstalleerd hebben, zijn er 2 mogelijkheden. In het slechtste geval zal de app niet meer opgestart kunnen worden. In het beste geval zal je hem nog kunnen gebruiken tot hij verloopt (voor diegene die de laatste build 112 hebben is dat pas na 80 dagen). Diegene die niet geüpdatet hebben, en dus op een oudere build zitten, kunnen die nog minder dan een maand gebruiken.
bollewolle schreef: Zeer jammer, maar eigenlijk vreesde ik er al voor toen ik deze blog post een 2-tal weken geleden zag passeren.
Ik neem Pieter Baert niets kwalijk. Ik vond het een geweldig artikel. Zelf was ik al op de hoogte van de blogpost doordat journalisten van het Nieuwsblad en De Morgen mij errond hadden gecontacteerd. Hun interviews heb ik toen afgeslagen juist om de reden dat dit voor te veel visibiliteit zou zorgen. Blijkt nu echter dat het al te laat was :roll:.
Laatst gewijzigd door PieterVO 07 mei 2018, 12:36, in totaal 1 gewijzigd.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Mag ik even vragen of er ook gedreigd werd met rechtszaken in de brief? Want zo een vraag in een brief is toch maar een vraag en niet bindend?
PieterVO
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 16 jun 2017, 10:57
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 53 keer

liegebeestig schreef:Mag ik even vragen of er ook gedreigd werd met rechtszaken in de brief? Want zo een vraag in een brief is toch maar een vraag en niet bindend?
Ik ga de brief hier niet posten.
Ze lijsten wel alle inbreuken op en voegen er dit aan toe:
We willen u er hierbij ook op wijzen dat dergelijke inbreuken tevens kunnen kwalificeren als een strafrechtelijk gesanctioneerd misdrijf van namaking.
Ze halen wel meerdere keren aan dat ze graag hebben dat ik langs kom voor een gesprek.
Misschien is er dus een kans dat dit niet het einde betekent.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Benieuwd toch naar de inbreuken. En dat ze strafrechterlijk zijn, dat moet echt nog bewezen worden, zo ver zijn we nog lang niet :) Misschien ook eens op juridischforum.be aankaarten. Dan ga je met meer kennis van zaken naar het gesprek. Laat je vooral niet afdreigen, zou ik zeggen, maar probeer er misschien een job bij een van de spelers mee te pakken te krijgen. Als je dat interessant vindt natuurlijk. Of een freelance opdracht als programmer.
PieterBaert
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mei 2018, 13:52
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Hey Pieter,

Wat jammer om te horen. Ik was inderdaad zeer enthousiast over de app, omdat ik zelf werk in Service Design en User Experience. Ik had op het forum de brief van VRT gelezen en dacht dat zij (als niet commerciële partij) zouden gedogen, zolang zij zelf geen TV app hadden. Maar natuurlijk: iedereen vecht voor de interface met de gebruiker en diens data. Ik hoorde dat VRT een app zou maken, maar voor zover ik weet is dit een mobile (smartphone/tablet) app en geen TV of Apple TV app. Dus niet de ideale gebruikerservaring op het grote scherm.

Mijn blogpost was positief geëindigd met een aanmoediging aan mediaspelers in Vlaanderen om samen 1 platform aan te bieden (beter dan Stievie). Gratis met ondoorspoelbare / targeted reclame of betalend zonder reclame. (Spotify model) Maar blijkbaar wil iedereen zijn eigen klant in het eigen ecosysteem houden. Jammer, want ze hadden veel kunnen leren van jouw project. En zolang het in Testflight zat, was er niet teveel issue met rechten.

Vraag hen zeker voor een concreet gesprek op korte termijn. Ik wil gerust meegaan om je verhaal te steunen. En als we juridische bijstand moeten steunen, zet ik met plezier een crowdfunding actie voor je op, en stort de eerste bijdrage.

Veel succes en je niet laten doen. Ondertussen zoeken we andere hacks om deze videostreams toch op een gemakkelijke manier te kunnen bekijken.
Pieter
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Ha die Pieter! Je had je mond moeten houden he, dan was er niks gebeurd want men slaapt erg veel en lang bij grote bedrijven zoals de verzenders van de brief. :) Maar goed, vroeg of laat komen ze er toch op uit, en de maker kan er maar zijn voordeel uithalen met een job of een betalende opdracht. Ik denk ook dat je zeker kan helpen als ervaren rot in het onlinemarketingvak. Heel veel succes beiden!

Mocht je andere hacks vinden, graag in de luwte op dit forum delen ;)
phildww
Pro Member
Pro Member
Berichten: 386
Lid geworden op: 05 aug 2009, 21:57
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 41 keer

PieterBaert schreef:Mijn blogpost was positief geëindigd met een aanmoediging aan mediaspelers in Vlaanderen om samen 1 platform aan te bieden (beter dan Stievie).
Zolang de providers veel verdienen aan de decoder-verhuur zullen ze druk blijven zetten op de zenders, om TV-distributie via hen te laten lopen. En al zeker niet voor directe ontvangst op een TV-toestel. Ik zie dit niet zo snel veranderen eigenlijk. De consument moet het ook willen hé. In NDL werd een gelijkaardig initiatief (Knippr) weer afgevoerd wegens te weinig succes.
Laatst gewijzigd door phildww 07 mei 2018, 14:25, in totaal 1 gewijzigd.
PieterBaert
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mei 2018, 13:52
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

liegebeestig schreef: Maar goed, vroeg of laat komen ze er toch op uit
Inderdaad. Ik denk dat iedereen al wel mee las. VRT had al eerder contact opgenomen. Maar die extra exposure heeft de zaak misschien wat versneld. Destijds bij NMBS (iRail) is de service mogen blijven bestaan. Maar hier zijn teveel rechten mee gemoeid en staan teveel inkomsten op het spel.

En ik volg je opmerking. Alle bedrijven spreken vandaag over 'customer centric' maar natuurlijk gaat de business voor. Hoewel een VTM journalist me vertelde dat het BIPT aangaf dat het aantal kabel abo's de laatste jaren is gestegen. Dus dat cord cutting geen massale trend is.

Ik zal andere hacks in de luwte delen. Ik ga alvast wat testen met Chromecast voor VRT Nu (maar hoor dat die vaak hapert) En een kameraad heeft wat scripts om videos van VRT NU on demand te downloaden naar een NAS, maar dat is naar user experience niet ideaal.

Ik check ondertussen eens bij De Juristen, https://ictrecht.be/ die hier misschien wel interesse in hebben. :-D
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Vanzelfsprekend gaat het hier om een geldkwestie.

Vorig jaar heeft de VRT 2,8 miljoen euro extra verdiend uit distributiecontracten. De VRT krijgt nu jaarlijks 35 miljoen euro van de distributeurs voor het uitzenden van hun signaal.
bron: bladzijde 191 https://www.vrt.be/content/dam/vrtbe/ov ... ag2016.pdf

Opgelet dus, zo'n app als die van PieterVO is een regelrechte Digibox-killer en kan dus alleen al bij de VRT op termijn 35 miljoen euro in rook doen opgaan.

Hou er dus rekening mee dat zo'n uitnodiging tot een gesprek hoogstwaarschijnlijk neerkomt op een handtekening plaatsen onder een contract waarin je belooft definitief te stoppen met deze app. Het kartel tussen Telenet, Proximus, SBS, Medialaan en VRT breng je niet ongestraft in gevaar.

Als je je in de toekomst nog zou willen bezighouden met Apple tvOS-projecten in Vlaanderen, kijk je best eens in een ander topic: https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=54&t=52428
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Dat zou weleens de harde realiteit kunnen zijn. Misschien toch alvast juridisch advies inwinnen al was het maar om te kijken of een afkoopsom tot de mogelijkheden behoort. Waarschijnlijk niet.
Christoff
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 feb 2018, 14:50
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Damn! Nu moeten we terug met Stievie beginnen streamen...
Ik ben een leek, maar is het niet mogelijk die app te copieren en privé te gebruiken met een developers acount?

Aan Pieter: veel succes, en dat idee van een crowd funding wil ik zeker steunen.
Macbook Pro OLED - Iphone X - Ipad Pro - 2x Apple tv 4
Proximus Fiber - Homekit: Tadoo, Philips HUE, Ikea Trådfri
Orange Eagle
Beta tester Stievie - Beta tester NLZIET - Canal Digital Sverige - Knippr - WIlmaa CH - Zattoo CH - Tv Vlaanderen - Ace vpn...
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”