Apple TV - Tv Belgium App [Testflight]

Ander nieuws dat te maken heeft met topics die op userbase kunnen besproken worden
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16726
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 573 keer
Bedankt: 770 keer

Ik ben op zich wél fan van Stievie en VTM-app, ook met de reclame zoals deze geïmplementeerd is (want in een aantal gevallen wordt die zelfs automatisch geskipped en is het in het algemeen veel korter dan de volledige reclame zoals die lineair werd aangeboden).
Als ik dan toch een paar opmerkingen mag maken waarom ik het niet méér gebruik:
  • Beeldkwaliteit te laag (zowel VTM-app als Stievie. Op GSM valt het mee, maar op Android Tablet (Xperia Z4) en pc-scherm is het, zeker bij veel beweging vaak een blokkensoep. Ook te lage kwaliteit om te casten naar TV. Ik weet niet of Premium hogere bitrates/resoluties aanbiedt, maar dat zou dan enkel voor Stievie gelden.
  • Geluidskwaliteit te laag. In lijn met dat hierboven. Als je met hoofdtelefoon luistert is het gebrek aan definitie en hoorbare compressiefouten en dat stoort me nog het meeste bij de opgeknipte stukjes video in de VTM-app/site, want vaak gaat het er net om dat ik een specifiek liedje uit The Voice, BGT, Liefde voor Muziek, ... opnieuw wil horen. Vaak zijn die dingen niet eens stereo!
  • Vaak gebruik ik Stievie om het einde van een uitzending verder te kijken van iets dat ik ben beginnen kijken via traditionele TV. Je krijgt dan eerst korte reclame bij het starten van de stream en kan daarna doorspoelen naar voorbij een geel streepje reclame waar je dan wéér (langere reclame krijgt). Het is frustrerend om door die reclame te moeten bijten om simpelweg maar te kijken of ik uberhaupt de juiste aflevering/afspeelpositie vast heb.
  • De VTM-app lijkt -via sideloading- grotendeels goed te werken op Android TV. Wellicht is het maar een beperkte moeite om deze volledig werkend te krijgen en aan te kunnen bieden via de Play Store voor Android TV?
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3221
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

wied schreef:Vaganzza schrijft: Waar wachten jullie op??

Hoezo, wachten? Zij hebben toch al beslist de komende 5 jaar met Orange te zullen werken!
En wat hebben JIM Mobile en Mobile Vikings te maken met het TV aanbod zonder decoder?? Ik snap de link niet.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16726
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 573 keer
Bedankt: 770 keer

Ik vermoed dat Wied linkt naar dat het allemaal producten van Unleashed zijn.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Zo is dat, de underdogs (Orange en Medialaan) die gezamenlijk het duopolie aanpakken met een aanbod wat jongeren kan bekoren! Dat zou wel eens vonken kunnen geven 8)
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3221
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Laat ons hopen. Zeker als Orange apart internet kan verkopen :wink:
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Wat is de status nu?
Onlangs ipad aangeschaft zou wel handig zijn nu :)

PS kan je je nog inschrijven site werkt niet :s
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
punk
Pro Member
Pro Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 06 jan 2011, 22:40
Twitter: RikLeys
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 27 keer

Het verdwijnen van deze app gaat er letterlijk voor zorgen dat ik mijn Stievie opzeg. Ik keek meer (netwerk) tv dan ik de laatste jaren gedaan had. Puur door het comfort. Reclame zou me niet eens gehinderd hebben als het op de manier is zoals ik nu al in Stievie ken.
Ik kan perfect begrijpen dat medialaan kijkt naar de kosten/baten van een dergelijke app. Al is het denk ik gewoon gezond verstand in hun positie om zich te wapenen tegen de toekomst.
Alfrodo
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 05 mei 2018, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

Ambroos schreef:

Vraagje
Wat denken jullie van AirPlay, gebruiken jullie dat bij Stievie? Je moet browsen en iets starten via je telefoon, maar de rest van de ervaring zou redelijk vergelijkbaar moeten zijn met die van een AppleTV app (en kan op oudere Apple TV's draaien).
Voor airplay heb je nog steeds een ander device voor nodig...
Laat nu net het mooie zijn van de Apple TV dat het stand alone kan werken, daar dient het voor

Anders zou men evengoed een domme chromecast kunnen kopen
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6590
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

https://tweakers.net/nieuws/139103/nlzi ... p-uit.html

...voor onze noorderburen is dit het broertje van onze Stievie...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Tomeranaray
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 okt 2017, 19:20
Bedankt: 1 keer

Ambroos schreef:
Wilfired schreef:
Ambroos schreef:
Vraagje
Wat denken jullie van AirPlay, gebruiken jullie dat bij Stievie? Je moet browsen en iets starten via je telefoon, maar de rest van de ervaring zou redelijk vergelijkbaar moeten zijn met die van een AppleTV app (en kan op oudere Apple TV's draaien).
Fijn dat je de moeite neemt om hier een en ander toe te lichten. Ik had vroeger een Stievie abo op de oude (blauwe) app. De nieuwe app gebruik ik gratis op mijn iPad. AirPlay gebruiken we niet wegens te omslachtig. We hebben geen kabel, en een app zoals TV Belgium zou ons overtuigen om terug een betaald abo te nemen op Stievie. TV Belgium was een geweldige app, zeer jammer dat ie weg is en er geen alternatief is.

De VTM app is fijn maar het app model van Apple TV is vervelend: een app van een enkele zender moeten starten is niet handig. Moest de TV app van Apple in België beschikbaar zijn, dan was het handig om zo de app streams te verzamelen in 1 interface. Maar ik kan mij niet inbeelden dat Apple hier snel werk van zal maken in ons land.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Vergeet de apps, het is véél handiger om video on demand gewoon rechtstreeks via smart tv's aan te bieden via de HbbTV-standaard. VTM kan dan gewoon de link naar een HbbTV-website meezenden via hun lineair kanaal, met één druk op je afstandsbediening zit je dan in de Stievie-interface en selecteer je programma's naar keuze.

[youtube]rLR3vt3_PLQ[/youtube]
Ambroos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 156
Lid geworden op: 14 jan 2011, 11:42
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 17 keer

raf1 schreef:Vergeet de apps, het is véél handiger om video on demand gewoon rechtstreeks via smart tv's aan te bieden via de HbbTV-standaard...
Hm. Persoonlijk geen fan van. Een HbbTV-app is vergelijkbaar qua werk met een HTML5-based smart TV app, maar je bereikt er niet direct meer TV's / users mee. Voor HbbTV heb je ook een TV/decoder nodig die het juiste signaal op de kabel kan uitlezen. Telenet gaat het op hun decoders denk ik niet snel ondersteunen (de oude rode knop is er wel vergelijkbaar mee, alleen veel oudere technologie). Het aandeel users dat op DVB-C zit met CI+ én een compatibele TV heeft die aangesloten is op 't internet gaat denk ik ook te klein zijn om de moeite te zijn. Voor niet-DVB-streams werkt HbbTV niet, dus Proximus valt sowieso af. Ik denk dat het dan beter is om gewoon native apps te ontwikkelen voor bepaalde platformen.
Al mijn posts zijn 100% Ambroos en 0% mijn werkgever.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3221
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ambroos schreef:Iedereen denkt altijd dat er een berg intriges zijn in de mediawereld, en dat Proximus en Telenet zomaar kunnen zeggen wat Medialaan / de VRT / SBS wel of niet mogen doen, of makkelijk druk kunnen uitoefenen. Dit is écht niet waar.
Ik bleef maar met deze quote in mijn hoofd rondspoken. Ik zou zeggen, bewijs dat dan maar!

Spring dan maar in het "gat in de markt" waar ik hier over spreek: http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 20#p747320

Maar doe dat dan met apps voor bv Apple TV ipv via Airplay :wink:

Overleg het eens met je bazen die het wel kunnen beslissen :wink:
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
punk
Pro Member
Pro Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 06 jan 2011, 22:40
Twitter: RikLeys
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 27 keer

Bewijzen lijkt me redelijk onmogelijk zonder info over zijn werkgever online te smijten die niet voor iedereen is.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3221
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

punk schreef:Bewijzen lijkt me redelijk onmogelijk zonder info over zijn werkgever online te smijten die niet voor iedereen is.
Deze quote uit zijn eerste post hier voldoende? :wink:
Ambroos schreef: Hallo, developer bij Medialaan hier (en sinds kort ook De Persgroep), bouwer van de videoplayer voor web, de hele Chromecast-ervaring voor Stievie/VTM, ... Wij (developers) weten al een hele tijd van TV Belgium, staat hier ook gewoon op onze testing Apple TV op 't werk. Ik ga geen gevaarlijke dingen doen en mij uitspreken over de brief, legaliteit of 'desirability' van een app zoals TV Belgium, dat is iets voor legal en daar heb ik nooit iets mee te maken.
http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 00#p746866
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Hoppetabenjamin
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 feb 2018, 12:34
Bedankt: 1 keer

Helaas hij werkt niet meer.
Gebruikersavatar
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 922
Lid geworden op: 31 aug 2009, 15:28
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 109 keer

Hoppetabenjamin schreef:Helaas hij werkt niet meer.
Inderdaad, hier ook niet meer. Zelfs opnieuw installeren vanuit testflight mag niet helpen.
Einde van een mooi project.
Internet via Mobile Vikings
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3221
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ambroos schreef: Vraagje
Wat denken jullie van AirPlay, gebruiken jullie dat bij Stievie? Je moet browsen en iets starten via je telefoon, maar de rest van de ervaring zou redelijk vergelijkbaar moeten zijn met die van een AppleTV app (en kan op oudere Apple TV's draaien).
Vandaag nog eens mee aan het spelen geweest met Airplay. Vanaf een iPad gaat dit vrij goed, evenwel is een app op de Apple TV veel handiger.

Ook eens geprobeerd om via mijn MacBook Pro Airplay te gebruiken, maar krijg geen fullscreen op de Apple TV en, nog erger, enkel het geluid kwam er door. Voor de rest kreeg ik een zwart scherm ipv beeld... Het is duidelijk dat enkel iOS apparaten ondersteund zijn...

Geen idee of je iets gekanaliseerd hebt van onze grieven. Het is al een tijdje geleden dat we nog iets gehoord hebben van je :wink:

Mocht het systeem nog wat veranderen, zoals hier genoeg voorgesteld in dit topic. Dan zou ik zeker overwegen om mijn tv echt buiten te smijten en Stievie Premium te nemen. Zoals het op dit ogenblik is, krijg ik het thuis niet verkocht. Laat dat net de "gewone" man/vrouw in de straat de grootste markt zijn voor jullie en die gaan zeker niet overstag met het huidige systeem, wegens te omslachtig... Daar ben ik van overtuigd.


EDIT: dan sprak ik mij nog niet uit over de kwaliteit, die moet wel omhoog. Zeker met de steeds groter wordende tv schermen. Maar op zich is dat punt voor mij (nog) geen struikelblok.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1515
Lid geworden op: 12 nov 2005, 18:54
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 101 keer

Beetje off-topic maar de Yelo streams van Een HD van het WK voetbal zijn van beduidend hogere kwaliteit dan voorheen.
jollito
Pro Member
Pro Member
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 7 keer

Robert Ford schreef:Beetje off-topic maar de Yelo streams van Een HD van het WK voetbal zijn van beduidend hogere kwaliteit dan voorheen.
Probleem is dat je deze niet op een TV kan gebruiken... enkel op smartphone of tablet.
YeloTV kan helaas niet gestreamd worden via Chromecast/Airplay.

En net zoals Vaganzza mis ik ook de TV Belgium app :-( was veel handiger dan streamen via iPad en Airplay.
pritisinghip
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 aug 2018, 15:07

Heeft Vier iets veranderd aan zijn website? Er zijn maar 8 series meer te herbekijken via de herbekijk tab.

Dinsdag vond ik zo Gent West niet meer, wel nog via de zoek functie maar nu ook niet meer...

Via de Vier website kan je Gent West nog wel bekijken.
Gebruikersavatar
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 922
Lid geworden op: 31 aug 2009, 15:28
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 109 keer

Deze app wordt niet meer geüpdatet dus zal het binnenkort in het geheel niet meer werken.
Bij mij werkt het al een paar weken niet meer.
Internet via Mobile Vikings
Gebruikersavatar
sledge
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 aug 2018, 22:02

wat is de stand van zaken nu ?
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Ben ook wel benieuwd naar de resultaten van de meeting met de auteur van de app.
jollito
Pro Member
Pro Member
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 7 keer

In Zwitserland heeft de ISP "Salt" nu ook z'n TV aanbod gewoon via Apple TV uitgebracht ipv een decoder te verhuren.
'k Geloof dat dit ook reeds bij een provider in Frankrijk zo gedaan wordt.

Waarschijnlijk nog een jaar of tien wachten alvorens dit door Proximus/Telenet/Orange gedaan wordt :-)
Christoff
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 feb 2018, 14:50
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

voor de liefhebbers; ook DREITV in Oostenrijk, en je kunt gewoon een maand gratis proberen
Macbook Pro OLED - Iphone X - Ipad Pro - 2x Apple tv 4
Proximus Fiber - Homekit: Tadoo, Philips HUE, Ikea Trådfri
Orange Eagle
Beta tester Stievie - Beta tester NLZIET - Canal Digital Sverige - Knippr - WIlmaa CH - Zattoo CH - Tv Vlaanderen - Ace vpn...
JJosten
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jan 2019, 05:12

Weet iemand of er toevallig al meer nieuws is van de App? Of komt Stievie zelf met een App voor apple tv in de toekomst?
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

jollito schreef:In Zwitserland heeft de ISP "Salt" nu ook z'n TV aanbod gewoon via Apple TV uitgebracht ipv een decoder te verhuren.
'k Geloof dat dit ook reeds bij een provider in Frankrijk zo gedaan wordt.

Waarschijnlijk nog een jaar of tien wachten alvorens dit door Proximus/Telenet/Orange gedaan wordt :-)
En heb je dan een abo op enkel internet of internet+TV, waarbij je in het laatste geval als gebruiker (mogelijks) een bakje minder moet gebruiken (mn de decoder).
Het is pas interessant als je het OTT kan integreren en je dus uw TV feed rechtstreeks van de zender kan betrekken, zonder een specifiek TV abonnement te nemen. In België/Vlaanderen kan dat al met Vier, VRT, VTM/Stievie.
Maar ik zie niet in waarom onze ISP's zo'n aanbod zouden ondersteunen, omdat ze dan in de eigen inkomsten snijden?
geal.roggeman
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 jun 2019, 23:08
Bedankt: 1 keer

Kan je je hier nog steeds voor inschrijven en dit testen?
Gebruikersavatar
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 922
Lid geworden op: 31 aug 2009, 15:28
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 109 keer

geal.roggeman schreef:Kan je je hier nog steeds voor inschrijven en dit testen?
Voor deze kan het spijtig genoeg niet meer. Maker is ermee moeten stoppen op vraag van ???
Internet via Mobile Vikings
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3221
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Op vraag van een gezamenlijke dreigbrief van de grote zenders... :|

Was een super app en een vb van hoe het eruit moet zien!
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

En de zenders zijn erachter gekomen doordat een populaire blogger uit antwerpen met connecties bij de vrt iets te hoog van de vrt toren heeft geblazen over de apple tv app op zijn blog.

Dus leer je les: enkel over dit soort alternatieven praten op min of meer afgesloten fora als deze.
geal.roggeman
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 jun 2019, 23:08
Bedankt: 1 keer

Wel dom dat zo het einde is gekomen aan deze TV app. Zou veel makkelijker geweest zijn dan elke keer te hoeven streamen. Heb ook wel gemerkt dat je bijvoorbeeld in plex al jouw tv zenders kan toevoegen maar hiervoor moet je eerst weer een bepaalde magnet aanschaffen en deze te laten connecteren met jouw plex en pas dan kan je tv kijken. Ze mogen hier snel een oplossing op vinden.

Echter, heeft Stevie wel beloofd dit jaar nog een tv app uit te brengen voor de apple tv.
Mathias284
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 feb 2020, 15:57

Hello, i wanna test it out to
yvesfouquet4
Plus Member
Plus Member
Berichten: 141
Lid geworden op: 01 feb 2013, 10:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Ambroos schreef:Ik ben uiteindelijk een developer, dus de beslissing om een app voor AppleTV wel of niet te developen / promoten zit totaal niet bij mij. Ik sta in ieder geval wel achter de volgorde waarop we dingen tot nu toe hebben aangepakt, zowel voor Stievie als VTM: eerst web, iOS en Android, daarna Chromecast en AirPlay.
We zijn nu 2020 en er zijn al toch wat stappen gezet richting TV kijken via internet. We zijn uiteindelijk een tevreden klant van Stievie maar we hebben wel nog steeds dezelfde opmerkingen over Stievie die ik quote uit een post hieronder:
meon schreef:Ik ben op zich wél fan van Stievie en VTM-app, ook met de reclame zoals deze geïmplementeerd is (want in een aantal gevallen wordt die zelfs automatisch geskipped en is het in het algemeen veel korter dan de volledige reclame zoals die lineair werd aangeboden).
Als ik dan toch een paar opmerkingen mag maken waarom ik het niet méér gebruik:
  • Beeldkwaliteit te laag (zowel VTM-app als Stievie. Op GSM valt het mee, maar op Android Tablet (Xperia Z4) en pc-scherm is het, zeker bij veel beweging vaak een blokkensoep. Ook te lage kwaliteit om te casten naar TV. Ik weet niet of Premium hogere bitrates/resoluties aanbiedt, maar dat zou dan enkel voor Stievie gelden.
  • Geluidskwaliteit te laag. In lijn met dat hierboven. Als je met hoofdtelefoon luistert is het gebrek aan definitie en hoorbare compressiefouten en dat stoort me nog het meeste bij de opgeknipte stukjes video in de VTM-app/site, want vaak gaat het er net om dat ik een specifiek liedje uit The Voice, BGT, Liefde voor Muziek, ... opnieuw wil horen. Vaak zijn die dingen niet eens stereo!
  • Vaak gebruik ik Stievie om het einde van een uitzending verder te kijken van iets dat ik ben beginnen kijken via traditionele TV. Je krijgt dan eerst korte reclame bij het starten van de stream en kan daarna doorspoelen naar voorbij een geel streepje reclame waar je dan wéér (langere reclame krijgt). Het is frustrerend om door die reclame te moeten bijten om simpelweg maar te kijken of ik uberhaupt de juiste aflevering/afspeelpositie vast heb.
  • De VTM-app lijkt -via sideloading- grotendeels goed te werken op Android TV. Wellicht is het maar een beperkte moeite om deze volledig werkend te krijgen en aan te kunnen bieden via de Play Store voor Android TV?
Komt er geen grote update die het wel mogelijk maakt om die pijnpunten weg te werken, vooral de kwaliteit?
Ook kan je met je chromecast vanuit het overzichtsscherm al "casten" maar dit is niet het geval voor airplay, dit is echt per programma maar mogelijk wat ervoor zorgt dat je de verbinding verliest per keer je naar het hoofdscherm terugkeert of swiped tussen te programmas. Dit is de vermijden door "synchrone weergave" te gebruiken maar dit loopt niet heel vlot (soms lag). Ik droom van een native app op de apple TV, hopelijk komt dit er ook aan ook al kost het ietsje meer tot er een voldoende groot publiek voor is.

Bedankt voor de feedback alvast
i used to sleep at night
Gebruikersavatar
pluim
Member
Member
Berichten: 98
Lid geworden op: 13 apr 2020, 14:03
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 12 keer

Ik zou dit ook een geweldig initiatief gevonden hebben! :D

Het concept van de VTM-app op de Apple TV is voor mij heel goed, met reclame. Jammer dat de andere zenders hier nog geen werk van hebben gemaakt!
Het enige wat bij VTM nog ontbreekt (voor mij) is de programma's integreren met de zoekfuntie van de Apple TV :)
An easily-interested brunette who loves to explore the unfamiliar :curt:
vrtnuapp
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 okt 2020, 01:17
Bedankt: 6 keer

Ik heb een simpele Apple TV app gemaakt om door de vrt nu website te kunnen browsen op je Apple TV: https://gitea.caret.be/jens/vrtnu-app

Momenteel moet je die wel zelf downloaden, compileren en op je Apple TV runnen. Ik heb namelijk nog niet de 99euro voor een apple developer account bij elkaar gespaard en zal hem dus pas in de App Store kunnen zetten eens er genoeg vraag naar mocht zijn.
Fliz
Pro Member
Pro Member
Berichten: 417
Lid geworden op: 18 aug 2006, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 30 keer

Top! En dan nu de logische vraag: hoe compilen we en hoe krijgen we dat op onze Apple TV?
jollito
Pro Member
Pro Member
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 7 keer

Interessant, ben ook wel geinteresseerd!
phildww
Pro Member
Pro Member
Berichten: 386
Lid geworden op: 05 aug 2009, 21:57
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 41 keer

Fliz schreef:hoe
+1
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”