Xbox one X( project scorpio) /E3 2017

Ander nieuws dat te maken heeft met topics die op userbase kunnen besproken worden
Plaats reactie
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Korte samenvatting

7 nov wereldwijd beschikbaar.
Naam: Xbox one X
Prijs 499 dollar

Kleinste xbox gemaakt (afmeetingen)

16nm technology voor de cpu
Liquid cooled
Specs waren al bekend

Games/apps, 42 waarvan 22 exclusive.
Geziene games op stream:
Forza motersport 7 + exclusief porsche
Metro exodus
Assassins creed Origins
Mixer, live streaming app
Playerunknow's battleground exclusive naar xbox
Deep rock galactic, exclusive
State of decay 2 ,exclusive
The darwin project, exclusive
Minecraft, community market, cross play en 4K support
Dragon ball fighter z
Black desert, exclusive
8 bit game exclusive, geen naam
The awfull escape, exclusive
Codevein
Sea of thieves, exclusive
Tacoma, exclusive
Super lucky's tale, exclusive
Cuphead, exclusive
Crackdown 3, exclusive
Vele meer...creative artist games
Ashen
Life is strange before the storm
Shadow of war, middle earth
Ori, exclusive

385 xbox360 games compatibel - *** originele xbox games vanaf nu ook supported: crimson skied als 1e. Meerdere volgen.
30games third party die 4k support zullen geven bevestigd.

EA aankondiging
Anthem, open world verkennings game

AfbeeldingAfbeelding
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Ik tel al af naar 7 november :-)
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

MClaeys schreef:Ik tel al af naar 7 november :-)
Hier hetzelfde ga hem halen ipv pc te vernieuwen die videokaarten kosten meer en meer...
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1300
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Laat ik net de one S in huis gehaald hebben vorige week...
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Was toch al lang bekend dat naar einde dit jaar de xbox one x zou komen :) van vorige E3 al aangekondigd :)
Jammer genoeg nog niet geen pre orders beschikbaar op amazon na :P
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Bwa, Game Mania houd wel weer een inruil actie ofzo. Ik hou altijd men oude consoles, maar als die backward compatibility van Xbox Original goed werkt gaan ze netjes de kast in ^^
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Heb nog een 360 liggen in de kast.
De prijs in europa zou 499euro zijn staat op de xbox site :)
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

blaatpraat schreef:Laat ik net de one S in huis gehaald hebben vorige week...
Ik heb die ook,(gekocht met Gears of war geinstaleerd op schijf)is een zeer goed toestel,U zal er kontent van zijn.Wel had ik een probleem met de controller,die niet kon opladen,maar dat is vlot verholpen.
Laatst gewijzigd door fluppie 12 jun 2017, 18:11, in totaal 1 gewijzigd.
kloon
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 04 sep 2005, 18:18
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 14 keer

Hier komt hij ook in huis.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

MS heeft op gebied van specs sony eindelijk meer dan ingehaald:

http://www.trustedreviews.com/opinions/ ... vs-ps4-pro

Maar ik geniet al jaren van de PS4 en PS4 PRO, tot de komst van scorpio technisch een betere console. PRO met boost mode en oude games is leuk.
Benieuwd of de scorpio de oude xbox games ook sneller zal doen draaien.

Benieuwd wat sony gaat doen als antwoord.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Kleine update
Pre orderen gaat al bij deze 3

Bol.com
Mediamarkt
Game mania

Andere winkels volgens wss zeer snel

*Geen idee of dit toegestaan is deze winkels te posten anders doe ik deze wel weer weg :)
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Winkels posten mag, zolang ze niet van uzelf zijn :) Hier nog twee originele Xboxen, 2 360's en een One. Vroeger kon je LAN games spelen, dan was twee handig :-D
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Ik hoop dat MS er volledig terug bovenop kan komen(is beter voor de consument),maar ze hebben nog wel een eind te gaan,de Xbox 360 heeft hun reputatie voor een groot deel om zeep geholpen,en alhoewel de Xbox One nu wel van een goede kwaliteit is,hebben ze een zeer grote achterstand op Playstation.
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
Bedankt: 92 keer

Twitter: https://twitter.com/Boogie2988/status/874010135043219456
Afbeelding
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

... maar 5 keer zoveel kostte... :-D
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Is dat ooit anders geweest dan?
Er zijn altijd computers te bouwen die sneller zijn, als een console wat goede games kan draaien volstaat dat voor mij ☺️
springfield
Pro Member
Pro Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 16 dec 2011, 12:28
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 10 keer

Snap zo'n commentaar toch ook nooit. Het ontwikkelen van een console neemt tijd in beslag, dus je kan nooit de laatste nieuwe hardware erin proppen. Het doelpubliek wil ook een betaalbare console dus je kan ook niet verwachten dat het een dure game pc evenaart. De prestaties zijn ook niet te vergelijken want alles is op elkaar afgestemd waardoor het een veel beter rendement haalt.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Juist met deze reden ga ik voor een console weer uiteraard niet voor alles maar voor merendeel.

De keuze die de mensen moeten leren maken is: wat wil ik en wat wil ik doen?

Alleen gamen -> Simpel koop een console en klaar

Wil je gamen maar toch ook fotobewerking en andere pc dingen doen -> simpel -> PC ( budget en wat voor pc top,mid en budget klasse moet je zelf zien )

Andere factoren zijn budget dat is verschillend voor iedereen, wat wil je eraan geven...
springfield schreef:Snap zo'n commentaar toch ook nooit. Het ontwikkelen van een console neemt tijd in beslag, dus je kan nooit de laatste nieuwe hardware erin proppen. Het doelpubliek wil ook een betaalbare console dus je kan ook niet verwachten dat het een dure game pc evenaart. De prestaties zijn ook niet te vergelijken want alles is op elkaar afgestemd waardoor het een veel beter rendement haalt.
Eindelijk de perfecte comment :D
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6437
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Yep, optimalisatie is inderdaad "het"... net zoals de GPU ook geoptimaliseerd is voor specifieke taken in tegenstelling van de all-round CPU (en daar ook weer verder CISC en RISC...)

Maar dat niet alleen, het soort spellen zal ook bepalen welk platform je wil... RTS of fast-paced FPS (hallo Quake) lijken mij toch beter op PC...
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Ik vind deze evolutie veel beter dan jaren geleden,toen was men verplicht bij een nieuwe console steeds andere games te kopen,(bij de eerste Xbox was het nog veel erger,zowel de console alsook de acsesoires kon men ineens allemaal niet meer verkrijgen,van dag op dag) maar nu vernieuwen ze om de twee drie jaar,terwijl men de games steeds kan verder spelen,ik denk dat zowel MS als Sony veel klachten hebben gehad daarover.Wel vind ik dat iedere console die men gewoon kan kopen in de winkel reeds verouderd is,kan ook niet anders,als men ziet hoelang men al bezig is met die Scorpio,dan weet men dat de wetenschap veel vlugger gaat.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

fluppie schreef:Ik vind deze evolutie veel beter dan jaren geleden,toen was men verplicht bij een nieuwe console steeds andere games te kopen,(bij de eerste Xbox was het nog veel erger,zowel de console alsook de acsesoires kon men ineens allemaal niet meer verkrijgen,van dag op dag) maar nu vernieuwen ze om de twee drie jaar,terwijl men de games steeds kan verder spelen,ik denk dat zowel MS als Sony veel klachten hebben gehad daarover.Wel vind ik dat iedere console die men gewoon kan kopen in de winkel reeds verouderd is,kan ook niet anders,als men ziet hoelang men al bezig is met die Scorpio,dan weet men dat de wetenschap veel vlugger gaat.
Je redenering klopt toch niet echt. De laatste upgrade modellen zijn gewoon doorontwikkelingen van hun huidige generatie, en dus geen nieuwe versies. Kijk gewoon naar de releases: PSX 1994, PS2 2000, PS3 2006, PS4 2013. Je mag er zeker van zijn dat er tegen 2020 een PS5 o.i.d. aankomt en dat die niet of nauwelijks backward compatible gaat zijn. De enige die echt backward compatible was, was de PS2 want die kon 99% van de PSX games spelen. De PS3 had initieel ook nog backward compatibility maar al veel minder consequent en is er in een latere revisie ook uitgesloopt.

Met de XBox zal het wellicht niet anders zijn, want de XBox One bestaat ook nog geen 4 jaar, terwijl de 360 al van 2005 dateert.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

springfield schreef:Snap zo'n commentaar toch ook nooit. Het ontwikkelen van een console neemt tijd in beslag, dus je kan nooit de laatste nieuwe hardware erin proppen. Het doelpubliek wil ook een betaalbare console dus je kan ook niet verwachten dat het een dure game pc evenaart. De prestaties zijn ook niet te vergelijken want alles is op elkaar afgestemd waardoor het een veel beter rendement haalt.
Er is niets aan de laatste generatie consoles op hardware vlak dat maakt dat het lang zou duren om deze te ontwikkelen. Op dat vlak zijn ze gelijk aan een Apple, Microsoft, Dell, HP, Samsung, HTC, <random OEM>, ... En die maken allemaal PC's/devices met de laatste nieuwe Intel, AMD, Nvidia, Samsung, Qualcomm, MediaTek, ... chips. Er zit niet meer zo specifieke custom chips met speciale architecturen in als in de eerdere consoles (denk PS3 etc.)
Wat dan weer wel relevant is dat er bij de launch van een nieuwe console ook daadwerkelijk games zijn gemaakt voor die console. En dat neemt vermoedelijk meer tijd in beslag

selder schreef:Yep, optimalisatie is inderdaad "het"... net zoals de GPU ook geoptimaliseerd is voor specifieke taken in tegenstelling van de all-round CPU (en daar ook weer verder CISC en RISC...)

Maar dat niet alleen, het soort spellen zal ook bepalen welk platform je wil... RTS of fast-paced FPS (hallo Quake) lijken mij toch beter op PC...
Ik zou voorzichtig zijn met het woord optimalisatie te gebruiken bij de huidige generatie consoles. De architecturen gebruikt zijn gewoon bestaande GPU en CPU architecturen. Vroeger was dat wel het geval en had je echt er wel voordeel uit tegenover de PC's die voor vergelijkbare performance een stuk duurder waren.
Waar vandaag de dag nog wel het voordeel ligt van een console is het totaalpakket tot game (en multimedia) ervaring X, alle games werken gewoon vlot op xxfps zoals bedoelt was door de makers. Die laatsten hebben 1 target hardware platform om een ervaring aan te bieden en dat is erg handig voor zowel consument als de makers. Optimalisatie is er dus nog wel als het gaat over beste 'ervaring' te kunnen bieden op 1 hardwareplatform, maar al lang niet meer op de hardware zelf.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

De oorlog om de consument word flink aangepookt.

https://www.9lives.be/news/ps4-pro-conc ... voor-one-x

De Xbox One X komt dus uit op 7 november,voor mensen die nu de Xbox S kopen,ook wel een zeer goed console,en tegen een veel lagere prijs,als je nu een S koopt vind ik niet dat men echt in de zak gezet is.Reaktie van Sony laat ook uitschijnen dat veel gamers op de rem kunnen gaan staan,als men de prijs van de Xbox One X ervaart.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Eerlijk voor dat budget kan je geen PC voor 4K samenstellen...Nadeel dan weer dat games wel eens duurder zijn.
Een videokaart die nu het van het is kost 700-800 euro
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
kloon
Plus Member
Plus Member
Berichten: 205
Lid geworden op: 04 sep 2005, 18:18
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 14 keer

Ik heb mijn xbox in pre order staan bij de lokale speelgoedwinkel. Geen voorschot moeten geven. Geen wachtrijen op 7 november. Afhalen en go. Alleen nog, verlof inplannen. Ik heb de originele xbox gehad. Dan de 360 en nu een ps4. Maar de one x kan ik niet laten schieten.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Word dit toestel met verlies verkocht??

https://www.9lives.be/news/xbox-one-x-z ... n-verkocht
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Dat kan, net als met de 360 in het begin. De winst halen ze op de software en Xbox Live. PS3 was on het begin hetzelfde, van de 4 weet ik het niet.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3909
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 64 keer

Het hangt volgens mij ook wel af hoelang ze bij deze console (Scorpio)zullen blijven,(voor er een totaal nieuwe console word gelanceerd)maandelijks verlagen de prijzen v/d onderdelen natuurlijk.Ik hoop dat ze niet het Gold abo gaan opslaan.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Heb eens gekeken normaal gaan ze niet meteen een geheel nieuwe console maken mss binnen 2jaar de Slim versie die net weer iets beter is maar dat is koffiedik kijken.

Allesinds de meeste pre orders online zijn uitverkocht :/
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Een pc van €500 bouwen die even krachtig is als de Xbox One X?
https://www.techtastic.nl/gaming/een-pc ... box-one-x/
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Voor consoles zijn games afgestemd zodat ze goed draaien. Voor de pc hangt dit vooral af wat de makers gebruiken en instellen in de programma's en natuurlijk jouw intellingen.

PS: al iemand die one x ge pre orderd?
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Met de verbouwingen kom ik er niet mee weg om daar nu 500 euro aan uit te geven, maar men wederhelft heeft al toegestemd voor volgend jaar na de verhuis. Tegen dan is de schaarste ook weg (en is hij waarschijnlijk al gezakt naar 399). Ik heb een Xbox 360 kiosk, misschien bouw ik die dan om voor de One :D
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

ddd schreef:Een pc van €500 bouwen die even krachtig is als de Xbox One X?
https://www.techtastic.nl/gaming/een-pc ... box-one-x/
Eigenlijk zeuren consoles op hardware tov losse PC builds:

1. consoles zoals een PS4 hebben slechts één cooler die zowel de CPU als GPU moet coolen, PC's hebben er meerdere - één voor de cpu, één voor de gpu, één voor de voeding
2. PC's hebben nog een berg onboard zaken die je niet nodig hebt op een console, denken we aan een analoge audio uitgang, allerlei nutteloze IO
3. het gaat om één ontwerp dat ze in miljoenen gaan produceren, dus de costreductie is enorm
4. consoles zeuren ook door unified ram tussen GPU en CPU te sharen

Het is dus appels en peren vergelijken, en inderdaad, je kan geen PC samenstellen met dezelfde specs voor dat geld.
Gebruikersavatar
James.
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 32 keer

ddd schreef:Een pc van €500 bouwen die even krachtig is als de Xbox One X?
https://www.techtastic.nl/gaming/een-pc ... box-one-x/
Intel is gewoon te duur, daarom ook dat er een (momenteel nog niet uitgebrachte) APU van AMD in de XboneX zit. Tegen dat de nieuwe Bristol Ridge van AMD te koop is, klappen we nog eens. En eigenlijk wacht ik zelfs liever op de nog nieuwere APU die is gebaseerd op de nieuwe Zen-architectuur ipv de oude Excavator-architectuur (Bristol Ridge), want die is brutaal veel sneller en efficiënter.

De prijs van de RX580 wordt daarnaast ook kunstmatig hoog gehouden doordat Etherium (?) minders constant alle kaarten op de markt opkopen, zodat er onnodige schaarste heerst met de daarbijhorende hogere prijzen.

EDIT: blijkbaar zijn het custom Jaguar cores, geen Bristol Ridge, in de XboneX.
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”